Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇANAKKALE ÇAN SEVİM BODUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ATP ve AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇANAKKALE ÇAN SEVİM BODUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ATP ve AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ,"— Sunum transkripti:

1 ÇANAKKALE ÇAN SEVİM BODUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ATP ve AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME 2016

2 Öğrencinin ilgi, istek ve yetenekleri ışığında yaptığı bir tercihtir.
ALAN SEÇİMİ Öğrencinin ilgi, istek ve yetenekleri ışığında yaptığı bir tercihtir. Lisede en uygun alana yönelmek; bireyin en uygun yükseköğretim programlarına ve daha güvenli bir geleceğe ulaşması anlamına gelir. Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır.Seçeceği alandaki başarısı onun gelecekteki başarılarının temelini oluşturacaktır. Meslek seçiminin de temelini oluşturan bir seçim olduğundan ötürü alanın içerdiği meslekleri iyi tanımak gerekmektedir.

3 ALAN VE MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ?
ÇAN SEVİM BODUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ? Alan seçimi hayat boyu sürecek mesleğin de seçimi anlamındadır. Yapacağımız yanlış bir alan seçimi üniversitede yanlış bölümlere , hayatta yanlış atılımlara, dolayısıyla mutsuz bir yaşama yol açacaktır. Alan ve meslek seçiminde öğrencinin, *ders başarısı *kişilik özellikleri *ilgi ve yetenekleri *değerleri *gelecektasarımı belirleyicidir. .

4 ANADOLU MESLEK PROGRAMLARI
TERCİH ZAMANI Tercihler Mayıs 2016 tarihleri arasında yapılacaktır. ANADOLU MESLEK PROGRAMLARI (AMP) ANADOLU TEKNİK PROGRAMLARI (ATP)

5 ÇAN SEVİM BODUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
10.SINIF ALAN KONTENJANLARI Okul Türü Alanı Sınıf Adedi Kontenjan AMP Sağlık Hizmetleri 2*34 68 600, 9. sınıf öğrencisi var. 200’ü tekrar olacak. 100 atl olacak. Kalan 300 biyomedikal açılmazsa bilişim ve elektrik diye ayrılacak. Biyomedikal açılırsa diye 3 alana paylaştırılacak.

6 AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Alana yerleştirme puanı, öğrencinin 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanının %60 ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40 ı toplanarak belirlenir.

7 AMP Tercih İşlemleri
AMP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları tercih önceliğine göre tercih edeceklerdir. AMP Alan tercihi yaparken en çok istediği alandan en az istediği alana doğru sıralama yapmalıdır. Tercih başvurusunda bulunan öğrencilerin, puan üstünlüğü ve tercih sıraları dikkate alınarak yerleştirme işlemi yapılacaktır. Adaylar AMP için en fazla 15 tercih yapabilecektir.

8 EK-2 FORMU ANADOLU MESLEK PROGRAMINA VE ALANLARINA GEÇİŞ TERCİH BİLDİRİM FORMU (Bu form internet üzerinden tercih yapamayan veliler için tasarlanmıştır.)

9 DİKKAT! Anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir işyeri bulunanlar istemeleri hâlinde; işyerini ve mesleğini ilgili meslek kuruluşlarından belgelendirmeleri şartıyla bu işyerindeki meslekle ilgili alana doğrudan kayıt edilir.

10 TERCİH İŞLEMLERİ Tercihler Mayıs 2016 tarihleri arasında yapılacaktır. Veli tarafından bireysel olarak e-Okul Sistemi üzerinden yapılacaktır. İnternetten başvuru yapamayan veliler için EK-1 ve/veya EK-2 formlarını doldurmaları istenecektir.

11 Değişik nedenlerle süresi içinde tercih başvurusu yapamayan aday, bulunduğu okulda kontenjan açığı bulunan AMP meslek alanlarından birisine puanı esas alınarak merkezi olarak yerleştirilir.

12 Yapılan tercih başvuruları okul müdürlüğü tarafından elektronik olarak onaylanacaktır. Tercihlerle ilgili varsa her türlü düzeltme elektronik onaylamadan önce yapılacaktır. Elektronik ortamda onaylanan tercih listesinin çıktısı alınarak okul müdürlüğü yetkilisi ile veli tarafından imzalandıktan sonra aslı okulda saklanacak ve bir nüshası imza karşılığı veliye verilecektir.

13 YERLEŞTİRME Puan üstünlüğü ve tercih sıraları dikkate alınacaktır. Öğrenci ATP tercihlerinden herhangi birisine yerleşmişse AMP tercihleri dikkate alınmayacaktır. ATP tercihlerine yerleşememesi durumunda ise AMP tercihleri puan üstünlüğü ve tercih sırasına göre değerlendirilecektir.

14 AMP de yerleştirme işlemi öğrencinin kayıtlı olduğu okuldaki alanlardan birisine yapılacaktır.
ATP ve AMP alanlarında kontenjan açığı oluşması halinde diğer ortaöğretim kurumlarından ilgili programa/alana geçiş şartlarını taşıyan öğrenciler, Yönetmelik esaslarına göre nakil yoluyla gelebileceklerdir.

15 Yerleştirildiği alanı değiştirmek isteyen öğrenciler kontenjan açığı bulunması durumunda koşullarını taşıdıkları alanlara 10 uncu sınıfta birinci dönemin sonuna kadar, alan değiştirerek de geçiş yapabilirler.

16 MBY sınavıyla öğrenci alınan denizcilik alanı ile sağlık hizmetleri alanına diğer alanlardan geçiş yapılmaz.

17 YERLEŞTİRME SONUÇLARININ İLANI
17 Haziran 2016 saat 15:00 da ilan edilecektir. Sonuçlar ve Veli Bilgilendirme Sisteminden duyurulacaktır. Ayrıca 8383 Mobil Bilgilendirme Servisine üye olan velilerin cep telefonlarına kısa mesaj (SMS) gönderilecektir.

18 Tercih ve yerleştirme ile ilgili bilgilendirmeler
adreslerinden Başvuru, tercih ve yerleştirme işlemleri ise; adresinden yapılacaktır.

19 OKUL, PROGRAM, ALAN VE DAL TANITIM BİLGİLERİ
ile adreslerinde yer almaktadır.

20 SAĞLIK HİZMETLERİ ALANI
TEOG sınav sonucuna göre yerleştirilip 2015/2016 öğretim yılında okulumuza kayıt yaptıran öğrencilerimiz, 10. sınıfta “Sağlık Hizmetleri Alanı” nda, 11. sınıftan itibaren de Sağlık Hizmetleri Alanının “ Ebe Yardımcısı, Hemşire Yardımcısı ve Sağlık Bakım Teknisyeni” dallarından herhangi birinde öğrenimlerine devam edeceklerdir.

21 SAĞLIK HİZMETLERİ ALANININ ALTINDA AÇILMASI PLANLANAN DALLAR
Hemşire Yardımcılığı Ebe Yardımcılığı Sağlık Bakım Teknisyenliği

22 Hemşire Yardımcılığı Sağlık meslek liselerinin hemşire yardımcılığı programından mezun olup hemşire nezaretinde yardımcı olarak çalışan, ayrıca hastaların günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesi, beslenme programının uygulanması, kişisel bakım ve temizliği ile sağlık hizmetlerine ulaşımında yardımcı olan ve refakat eden sağlık teknisyenidir.

23 Hemşire Yardımcısının Görevleri
* Hasta odasının düzenini ve temizliğinin yapılmasını sağlar. * Hastanın yatağını yapar, * Hasta güvenliğinin sağlanmasına yardım eder. * Hastanın tedavi planında yer alan ve hemşirenin uygun gördüğü oral ilaçları hastaya verir. * Hastanın kişisel bakım ve temizliği ile ilgili gereksinimlerinin karşılanmasına yardım eder. * Hastanın deri bütünlüğünü gözlemleyerek hemşireye bilgi verir. * Hastaların muayene, tetkik ve tedavi için hazırlanmasına, tıbbi işlem öncesinde elbiselerinin değiştirilmesine ve işlem sonrasında giyinmesine yardım eder. * Yatak yarasını önlemeye yönelik koruyucu işlemlerde hemşireye yardım eder. * Hastanın günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesine yardım eder. * Yataktan kalkamayan veya kalkması uygun görülmeyen hastanın boşaltımına yardımcı olur, varsa boşaltımla ilgili sorunlarını hemşireye bildirir. * Hastanın idrar torbasını boşaltır veya değiştirir. * Hastadan steril olmayan idrar örneği ve dışkı örneği alır. * Hastanın beslenme programına uygun olarak beslenmesine yardımcı olur . * Kilo takibi gereken hastalarda günlük kilo takibini yapar. * Hemşirenin uygun gördüğü durumlarda hastanın yürümesine ve hareket etmesine yardım eder. * Hareket kısıtlılığı olan hastalarda uygun görülen pozisyonu verir. * Hastanın başka bir kliniğe ya da birime transferine yardım ve refakat eder. * Hasta için planlanan egzersiz programının hastaya uygulanmasına yardım eder. * İlgilendiği hastaların genel durumunda fark ettiği değişiklikleri hemşireye bildirir. * Ölüm sonrası yapılması gereken bakımları uygular. * Alınan kan, doku veya diğer örneklerin laboratuvara naklini sağlar. * Hasta bakımında kullanılan malzemelerin hazırlanmasını, temizliğini, dezenfeksiyonunu ve uygun şekilde saklanmasına yardım eder.

24 Ebe Yardımcılığı Sağlık meslek liselerinin ebe yardımcılığı programından mezun olup ebelerin nezaretinde yardımcı olarak çalışan, ayrıca hastaların günlük yaşam aktivitelerinin yerine ğetirilmesi, beslenme proğramının uyğulanması, kişisel bakım ve temizliği ile sağlık hizmetlerine ulaşımında yardımcı olan ve refakat eden sağlık teknisyenidir.

25 Ebe Yardımcısının Görevleri
* Doğurganlık sınırları içerisindeki kadınların üreme sağlığı konusunda kayıtlarının tutulmasına yardım eder. * Gebelik öncesi dönemde gebeliğe hazırlık eğitim programı ile anne-babalığa ve doğuma hazırlık programlarının uygulanmasına yardım eder. * Gebelik izlemleri süreci dâhil olmak üzere kadının muayeneye hazırlığını yapar. * Gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde gebenin günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesi, beslenme programının uygulanması, kişisel bakım ve temizliği ile ilgili gereksinimlerinin karşılanmasına yardımcı olur. * Doğum sırasında gebenin doğum ağrısı ve doğum korkusuyla başa çıkmasına yardımcı olur. * Doğum sonrası dönemde; anneye bebek bakımı ve emzirme konusunda yardımcı olur, anne ve bebeğin genel sağlık durumunda fark ettiği değişiklikleri ebeye bildirir. * Kadının başka bir kliniğe ya da birime transferine yardım eder ve refakat eder. * Gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde anne ve bebek sağlığını korumak ve geliştirmek için hizmet sunduğu gruba bilgi verir. * Aile planlaması hizmetlerinde, kadın ve yeni doğana ait tarama programlarının yürütülmesinde ebeye yardım eder. * Kullanılan malzemelerin temizliği, dezenfeksiyonu ve uygun şekilde saklanmasına yardım eder. * Çalıştığı ünitenin kullanıma hazır bulundurulmasında görev alır. * Alınan kan, doku veya diğer örneklerin laboratuvara naklini sağlar.

26 Sağlık Bakım Teknisyenliği
Sağlık meslek liselerinin sağlık bakım teknisyenliği programından mezun olup en az tekniker düzeyindeki meslek mensuplarının nezaretinde yardımcı olarak çalışan, ayrıca hastaların günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesi, beslenme programının uygulanması, kişisel bakım ve temizliği ile sağlık hizmetlerine ulaşımında yardımcı olan ve refakat eden sağlık meslek mensubudur. Radyoloji– Acil Tıp Teknikerliği -Anestezi Teknikerliği – Laboratuvar Teknikerliği– Diş Teknikerliği gibi tüm tekniker düzeyindeki sağlık elemanlarının yardımcısı olarak çalışır.

27 Sağlık Bakım Teknisyeninin Görevleri
* Çalıştığı ünitenin kullanıma hazır bulundurulmasında görev alır. *Hastaların muayene, tetkik ve tedavi için hazırlanmasına, tıbbi işlem öncesinde elbiselerinin değiştirilmesine ve işlem sonrasında giyinmesine yardım eder. *Sağlık meslek mensubunun uygun gördüğü durumlarda hastanın yürümesine ve hareket etmesine yardım eder. *Hareket kısıtlılığı olan hastalar için sağlık meslek mensubunun uygun gördüğü pozisyonu verir. *İlgilendiği hastaların genel durumunda fark ettiği değişiklikleri sağlık meslek mensubuna bildirir. * Sağlık meslek mensuplarının belirlemiş olduğu günlük yaşam aktivitelerine yönelik plan doğrultusunda hastaya yardım eder. *Sağlık meslek mensubu tarafından belirlenen beslenme programına uygun olarak hastanın beslenmesine yardımcı olur * Sağlık meslek mensubu tarafından belirlenen egzersiz programının hastaya uygulanmasına yardım eder. *Kullanılan malzemelerin hazırlanmasına, temizliğine, dezenfeksiyonuna ve uygun şekilde saklanmasına yardım eder. * Kullanılan aletlerin sterilize edilmesine, kirlenmiş malzemelerin bertaraf edilmesine, tıbbi aletlerin ve malzemelerin kullanıma hazır bulundurulmasına yardım eder. * Alınan kan, doku veya diğer örneklerin laboratuvara naklini sağlar. * Hastanın başka bir kliniğe ya da birime transferine yardım ve refakat eder.

28 Hemşire Yardımcısı/Ebe Yardımcısı ve Sağlık Bakım Teknisyeninin İstihdam Alanları
Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşları, Başbakanlık Sosyal Yardım ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı yataklı/ yataksız sağlık kurum ve kuruluşları, Yükseköğretime bağlı yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarıdır.

29 Okulumuzdaki Kontenjan
SAĞLIK HİZMETLERİ ALANINDA AÇILACAK DALLARIN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINCA BELİRLENEN KONTENJAN ORANLARI Dal Oran Okulumuzdaki Kontenjan Sağlık Bakım Teknisyenliği %55 34 Yardımcı Hemşirelik % 30 22 Yardımcı Ebelik * %15 12 * Ebe Yardımcılığı dalına erkek öğrenci alınmayacaktır.

30

31 Sağlık Hizmetleri Alanı Mezunlarının Ortaöğretimden Sonra Yerleşebileceği Yükseköğretim Programları

32 Sağlık Hizmetleri Alanı Mezunlarının Ortaöğretimden Sonra Yerleşebileceği Yükseköğretim Programları

33 MESLEK VE TEKNİK LİSELERDEKİ ALANLAR
Hayvan Yetiştiriciliği ve Sağlığı İmam Hatip Programı İnşaat Teknolojisi İtfaiye ve Yangın Güvenliği Kimya Teknolojisi Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Kuyumculuk Teknolojisi Makine Teknolojisi Matbaa Metal Teknolojisi Adalet Ahşap Teknolojisi Aile ve Tüketici Bilimleri Ayakkabı ve Saraciye Teknolojisi Bahçecilik Bilişim Teknolojileri Biyomedikal Cihaz Teknolojileri Büro Yönetimi ve Sekreterlik Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Eğlence Hizmetleri El Sanatları Teknolojisi Elektrik-Elektronik Teknolojisi Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Gazetecilik Gemi Yapımı (Deniz Araçları Yapımı) Gıda Teknolojisi Giyim Üretim Teknolojisi Grafik ve Fotoğraf Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Harita ve Tapu Kadastro

34 MESLEK VE TEKNİK LİSELERDEKİ ALANLAR
Metalurji Meteoroloji Motorlu Araçlar Teknolojisi Muhasebe ve Finansman Müzik Aletleri Yapımı Pazarlama ve Perakende Plastik Teknolojisi Radyo Televizyon Raylı Sistemler Teknolojisi Sanat ve Tasarım Seramik ve Cam Teknolojisi Tarım Teknolojileri Tekstil Teknolojisi Çevre Sağlığı Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Tasarım Teknolojileri Yenilenebilir Enerji Hizmetleri Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme Uçak Bakım Ulaştırma Hizmetleri Yiyecek İçecek Hizmetleri Sağlık Hizmetleri


"ÇANAKKALE ÇAN SEVİM BODUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ATP ve AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları