Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi"— Sunum transkripti:

1 Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
BCO623 – Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN

2 Kitapta söylediği gibi başlayalım.
Tasarım Dokümanı Kitapta söylediği gibi başlayalım. There is no format! Everyone who writes a game design document just makes up their own format! Have you ever heard of anything so incredible? Tasarım dokümanları büyük ölçüde kim tarafından hazırlandığına göre veya kim için hazırlandığına göre değişik formatlarda şekillenmekte. Bütün firmaların kendilerine ait farklı şablonları mevcut. Dokümanın genel içeriği oyun hakkında bir şablon çizmeli, haritalar hakkında bilgi, oyun dünyası ile etkileşimin nasıl olacağı gibi bilgiler olabildiğince detaylı olarak açıklanmalı.

3 Yazı Stili Tasarım dokümanı, bir referans aracı olarak düşünülür. Bu nedenle mümkün olduğunca kolay bir şekilde arama yapılmasını ve okunmasını kolaylaştırmak isteriz. Tasarım dokümanı düzgün bir içindekiler tablosuna sahip olmalı. Tasarım dokümanında anlatılan konular okumayı kolaylaştırmak için bölümlere ayrılarak anlatılmalı. (Anlatılan konuları maddeler halinde yazmak okumayı ve aranılan bilgiyi bulmayı kolaylaştırdığı için tercih edilmesi gereken bir yöntem.) Tasarım dokümanı bütün kullanıcılar tarafından elde edilebilecek bir araç ile yazılmalı.

4 Yazı Stili Tasarım dokümanı yazılırken tekrardan kaçınılmalı. (Yapılacak olan düzeltme işlemlerinde iş yükünü azaltacaktır.) Doküman içerisinde tekrara düşmek yerine Hyperlink sisteminin kullanılması kullanışlı olacaktır ve arama yapmak isteyen kişilerin işini kolaylaştıracaktır. Tasarım dokümanı içerisinde başka oyunlarla karşılaştırma yapmaktan uzak durulmalı. Tasarım dokümanın yazımı ve süslemesi için harcanan zaman uzatılmamalı sonuçta bu doküman için harcanan zaman oyunu daha güzel yapmayacak.

5 Bölümler Table of Contents (İçindekiler)
Introduction/Overview (Genel Bakış) Game Mechanics (Oyun Mekanikleri) Artificial Intelligence (Yapay Zeka) Game Elements (Oyun Öğeleri) Story Overview (Hikayeye Genel Bakış) Game Progression (Oyun İlerleyişi) System Menus (Sistem menüleri)

6 Table of Contents(İçindekiler)
Tasarım dokümanının en önemli kısmı denilebilir. Okuyucu için doküman hakkında genel bilgi veren ve doküman içinde navigasyon aracı olarak kullanılacak kısım. Başlıklar ve alt başlılar sayfa numaraları ile belirtilmeli. Hyperlink ile yönlendirme yapılmalı. Bu alanlara dikkat edilirse hazırlanan içindekiler kısmı okuyucu için faydalı bir araç olacaktır.

7 Introduction/Overview(Genel Bakış)
Oyunun özeti, market potansiyeli, oyun mekanikleri gibi bilgilerin verildiği bölümdür. Genel olarak geliştiriciler için yazılmış bir bölüm değildir, ancak takıma yeni katılanlar, yayıncılar veya marketing işi ile ilgilenecek kişilerin oyun hakkında gerekli bilgileri alabilmesi için gerekli bir bölümdür. Oyun focusunun yazılacağı bölümdür.

8 Game Mechanics(Oyun Mekanikleri)
Game Mechanics (Oyun Mekanikleri) bölümü oyuncuların oyun dünyası ile etkileşimlerinin anlatıldığı kısımdır. Geliştiricilerin her hangi bir konuda sıkıntı çektiklerinde, yapılması gereken iş ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilecekleri yerdir. Oyunun kullanıcı arayüzü 2D veya 3D oluşu Kamera açıları Karakter animasyonları NPC ve PC etkileşimleri

9 Artificial Intelligence(Yapay Zeka)
Artificial Intelligence (Yapay Zeka) bölümü NPClerin dünya ile etkileşiminin anlatıldığı kısım. Genel olarak oyun içindeki düşmanların hareketlerinin düzenlenmesi ile ilgili detaylı bilgilerin yer aldığı bölüm denilebilir.

10 Game Elements(Oyun Öğeleri)
Oyun içinde yer alacak olan eşya ve objeler ile ilgili detaylı bilgiler bu bölümde yer alır. Karakterler tarafından toplanan eşyalar, açılacak kapılar, kırılabilen objeler, yapboz parçaları ve oyuncu tarafından manipüle edilebilecek eşyalar hakkında detaylı bilgiler yer almalı. Tasarımcılar için eşyaların nasıl görüneceği hakkında bilgiler içerirken, geliştiriciler için bu eşyaların kullanım alanları ve nasıl manipüle edileceklerini anlatmalıdır.

11 Game Elements(Oyun Öğeleri)
Inventory & Usable Items Path of Exile Collectible Items Diablo 3

12 Story Overview(Hikayeye Genel Bakış)
Oyunun hikayesi hakkında bilgi verilen bölümdür. Oyun hikayesi ile ilgili büyük resmin bütün takım tarafından anlaşılması için gerekli bir bölümdür.

13 Game Progression(Oyun İlerleyişi)
Game Progression (Oyun İlerleyişi) bölümü oyun seviyeleri, oyuncuları karşılaşacağı zorlukların anlatıldığı bölümdür. Seviyeler ve bu seviyelerin nasıl planlanacağı hakkında gerekli bilgiler. Takım içerisinde seviye tasarımcıları, grafik tasarımcılar ve geliştiricilerin hepsinin beraber olarak kullandığı bir bölümdür. Bu bölüm yapılan oyun için walkthrough olarak düşünülebilir.

14 Game Progression(Oyun İlerleyişi)

15 System Menus(Sistem Menüleri)
Menu tasarımlarının ve kullanım amaçlarının detaylandırıldığı bölümdür. Main Menu Pause Menu

16 Bütün bu anlatılanların dışında bilinmesi gereken en önemli kısım ise hazırlanan bu dokümanın yalnızca bir başlangıçtan ibaret olduğudur. Fikirlerinizi gerçekleştirecek bir takım veya kaynak bulamazsanız hazırlanan dokümanlar anlamsız bir hal alacaktır.


"Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları