Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HİKMET TANRIVERDİ İSTANBUL HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (İHKİB) BAŞKANI TÜRK HAZıRGIYIM SEKTÖRÜ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HİKMET TANRIVERDİ İSTANBUL HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (İHKİB) BAŞKANI TÜRK HAZıRGIYIM SEKTÖRÜ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK."— Sunum transkripti:

1 HİKMET TANRIVERDİ İSTANBUL HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (İHKİB) BAŞKANI TÜRK HAZıRGIYIM SEKTÖRÜ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

2 HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHRACAT TABLOSU HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHR. SEKTÖRLER İHRACAT YIL(Milyon $)SIRA 1986 1.069 1 1987 1.728 1 1988 2.127 1 1989 2.401 1 1990 2.898 1 1991 3.219 1 1992 4.010 1 1993 4.158 1 1994 4.490 1 1995 6.189 1 1996 6.344 1 1997 7.089 1 1998 7.644 1 1999 7.145 1 2000 7.256 1 2001 7.336 1 2002 8.952 1 2003 11.178 1 2004 12.653 1 2005 13.422 1 2006 13.570 2 2007 15.578 2 2008 15.251 2 2009 12.868 2 2010 14.206 2 2011 15.649 2 2012 15.753 3 2013 17.150 3 2014 18.485 2 2015 16.745 2

3 %2,6 İHRACATIMIZ ARTMAYA DEVAM EDİYOR Kaynak: E-Birlik Kayıt Rakamları

4 TÜRK HAZIRGİYİM SEKTÖRÜ:  Dünyanın 8 inci,  AB’nin 3 üncü büyük tedarikçisi Dünyada:  Çorapta 2.  Örme giyim 3.  Denimde lider konumunda SEKTÖR DÜNYA LİDERLERİ ARASINDA

5 Türkiye 2015 yılında 17 milyar dolarlık hazırgiyim ihracatıyla dünyanın 8. büyük hazırgiyim ihracatçısı. Sektörünün dünya hazırgiyim ihracatındaki payı %3. Kaynak: Trademap Dünya Hazırgiyim İhracatındaki Konumumuz

6 Türk hazırgiyim sektörü ihracatının %72,4’ünü AB üyelerine yapmaktadır. 2015 yılında döneminde AB’nin hazırgiyim ve konfeksiyon ürünlerinde en fazla ithalat yaptığı ülkeler içinde %11’lik payı ile Türkiye, Çin ve Bangladeş’ten sonra 3. sırada yer almıştır. AB pazarında Çin’e kıyasla %20 daha pahalı ve katma değerli ürün satmaktadır. Kaynak: Eurostat Avrupa Pazarında İlk Üç Tedarikçi Arasındayız

7 14 BİN FİRMAMIZ İLE 3 MİLYAR ADET GİYİM EŞYASI İHRAÇ EDİYORUZ:  110 Milyon Adet Denim Giysi  1,5 Milyar Çift Çorap  1 Milyar Adet T-Shirt / S-Shirt / Kazak  650 Milyon Adet Kadın Dış Giyim  300 Milyon Adet Erkek Dış Giyim  300 Miyno Adet İç Çamaşırı HER ÇEŞİT ÜRÜNDE UZMANIZ!

8  Hızlı Moda  Değişim yönetimi ve değişime hızlı adaptasyon  Güçlü yan sanayi varlığı ve tam paket servis avantajı  Ürün kalitesi ve zamanında teslimde güvenilirlik  Uzman işçilik,  Sayısız çeşit, tasarım, renk ve özellikte ürün  Minimum stokla çalışma imkanı, küçük miktarlarda üretim esnekliği,  Ürün geliştirme, kalite kontrol ve lojistik konularında esneklik,  Sürdürülebilirlik SEKTÖRÜN BAŞARISINDAKİ FAKTÖRLER

9 REKABET ŞARTLARI DEĞİŞİYOR RAKİPLER HIZLANDI!

10 TÜRKİYE HEDEFTE!

11 OYUNU KURALINA GÖRE VE DOĞRU OYNAMALIYIZ TEMEL KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ŞARTLARINI YERİNE GETİRMELİYİZ  Çocuk işçi çalıştırmamalıyız.  İş yerinde ayrımcılığa müsaade etmemeliyiz.  İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun çalışma ortamı sağlamalıyız.  Çalışma saatleri ve fazla mesaide kurallara uygun davranmalıyız.  Ücret koşullarını (“asgari ücretten” “yaşam ücretine” kadar) insana yakışır iş standartlarında uygulamalıyız.  Zorla çalıştırmama kuralına uymalıyız.  Örgütlenme özgürlüğü ve toplu iş sözleşmeleri konularında mevcut mevzuatı göz önüne almalıyız.

12 TARAFLAR: TEDARİKÇİLER MARKALAR SEKTÖREL KURULUŞLAR (İHKİB) BU SÜRECİ YÖNETMEDE TÜM TARAFLARIN SORUMLULUĞU VE ÇIKARI VAR

13 SEKTÖRDE MALİYETLER YÜKSELİYOR  Türkiye’de 2016 yılı başında brüt asgari ücretin 1.300 TL’ye yükseltilmesiyle iş gücü maliyetlerinin üretim maliyetleri içinde payı arttı.  Bu artış sonucu Türkiye’de asgari ücretin maliyeti Polonya ve Portekiz düzeyine yükseldi.

14 MARKALAR DA SORUMLULUĞU PAYLAŞMALI TEMEL KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ŞARTLARI  Kurumsal sosyal sorumluluk konusunda mesafe almış firmalar desteklenmeli  Küçük maliyet farklılıkları oluştuğunda kurumsal sosyal sorumluluk prensiplerine tam uyan firmalar yerine bir başka firma tercih edilmemeli,  Sosyal sorumluluk ve çalışma koşullarının geliştirilmesine marka ve tedarikçiler karşılıklı işbirliği ve iyileştirme alanı olarak yaklaşılmalı

15 BİRLİĞİMİZİN MİSYONU VE ÇALIŞMALARI

16  OECD Hazırgiyim Sektöründe Sorumlu Tedarik Zinciri Yönetimi Çalışma Grubu  OECD tarafından hazırgiyim ve ayakkabı sektörlerine yönelik sorumlu tedarik zinciri yönetimi ile ilgili bir rehber hazırlanması amacıyla oluşturulan çalışma grubunu içinde ülkemiz adına İHKİB de yer almıştır.  Euratex Sürdürülebilir İş Ortamı ve Sosyal Sorumluluk Çalışma Grubu  AB Tekstil ve Konfeksiyon Üst Örgütü Euratex Yönetim Kurulunda İHKİB başkan yardımcısı düzeyinde temsil edilmekte olup Euratex’in sosyal sorumluluk konularında AB düzeyinde çalışmalarda bulunan çalışma grubu ve faaliyetlerinde İHKİB aktif katılım sağlamaktadır. ULUSLARARASI KURULUŞLARIN ÇALIŞMALARINA KATILIM

17  Alım grupları ve markalarla, KSS ile ilgili sivil toplum kuruluşları ve ilgili kuruluşlar katılımıyla  Dönemsel vizyon ve işbirliği toplantıları  Ortak platform oluşturma girişimi  Fair Labor Association (FLA), Etik Ticaret Girişimi (ETİ), IndustriALL gibi kuruluşlarla işbirlikleri  FLA tarafından hazırlanan bilgilendirme kitapçıklarının dağıtımı  ETİ ile eğitim ve farkındalık çalışmaları yapılmasına yönelik işbirlikleri  IndustriALL ile ortak çalışma girişimi MARKALARLA VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (KSS) KURULUŞLARI İLE İŞBİRLİĞİ

18  Sosyal diyaloğu geliştirilmek amacı ile Markaların tedarikçilerinde yürüttükleri özel projelere katılım;  Mavi ve Beyaz yakalarda çalışan hakları, iletişim vb. konularda yetkinlikleri geliştirmek MARKALARIN SOMUT PROJELERİNE AKTİF KATILIM

19 ÜRETİCİLERİMİZDE SOSYAL UYGUNLUK İYİLEŞTİRME PROGRAMLARI  Üreticilerimizde Sosyal Uygunluk İyileştirme Programları; alt sektörler bazında oluşturulan kümelerde (Çorap, Denim, Örme,İçgiyim vb.),iç denetimin güçlendirilmesi  Sosyal uygunluk standartları konusunda ön denetimin yapılarak firmaların hali hazırdaki durumlarının tespit edilmesi, seviyelerinin belirlenmesi ve kategorize edilmeleri,  Firmaların kategorilerine uygun şekilde dokümantasyon yapısının oluşturulması, şirket içi gerekli eğitimlerin organize edilmesi,  Firmaların sistem kurulumu sonrası denetlenerek dış denetimlere hazır hale geldiklerinin doğrulanması  İşin sürdürülebilir hale getirilmesi için gerekli önleyici faaliyetlerin organizasyonu

20 Kamplarda Yaşayan Genç ve Kadın Suriyelilere Mesleki Eğitim Kazandırma Projesi UNIDO, AFAD, MEB, Japonya Hükümeti işbirliğinde…  1000 genç ve kadın katılımcıya teknik ve sosyal becerilerin kazandırılması  İstihdama kazandırılmaları (yasal statü ile) - 2. faz  Eğitimler 3 kampta gerçekleşmektedir:  Harran Kampı - Şanlıurfa  Islahiye II - Gaziantep  Öncüpınar Kampı - Kilis

21 Çalışma haklarının yakından tanınması ve çalışanlara rehberlik etmesi amacı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işbirliği ile haklar kitapçıkları hazırlanarak şirketlere dağıtılmaktadır. İŞÇİ HAKLARI KİTAPÇIKLARI

22 ÇALIŞMA BAKANLIĞI ÇOCUK İŞÇİLİĞİ BROŞÜRÜ

23 İSTANBUL HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (İHKİB) TEMIZ ÜRETIM GÜÇLÜ REKABET SON SÖZ


"HİKMET TANRIVERDİ İSTANBUL HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (İHKİB) BAŞKANI TÜRK HAZıRGIYIM SEKTÖRÜ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları