Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması."— Sunum transkripti:

1 Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak

2  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması ve anlaşılması daha kolay  Çoklu içerik yeni bilgi gereksinimleri, yeni sorular  Farklı disiplin, bilgi kanal ve kaynaklarının bir arada araştırılması  Yeni nesil teknolojileri ve kullanıcı tatmini  Farkındalık faktörü Bilgi araç ve içerik değişiminin BAD etkisi

3  Bilgi erişim şeklinde değişim  Bilgi arama araştırmaları mobil uygulamalar kullanımı üzerine  İhtiyaç duyulan bilginin özelliğinde değişim  Konuların farklı düzey ve bakış açılarıyla ele alınması gereği  Bu kullanıcıların araştırılmasında çok yönlü yaklaşımlar Mobil uygulamalar

4  Farklı disiplin ve farklı kültürlerde yapılan araştırmalara ortak dille erişim  Terminoloji?  Ortak kavramlar geliştirme ihtiyacı  Sadece komşu disiplinler değil uzak disiplinler arası ortaklıklar  Yeni platformlar, farklı disiplinleri buluşturan ve bad destekleyen oluşumlar Bilgide farklılık ve BAD etkisi

5  1993 sonrası doğanlar «google generation» olarak tanımlanıyor (ASIST, 2009)  «net generation», «digital natives», «millenials» olarak da tanımlanıyor.  Diğer kuşaklarla olan farkları bilgi kullanım özelliklerinde de görülüyor.  Bazı araştırmalar «generation x» ve «generation y» olarak kullanıcıları ayırıyor.  Bilgi arama davranışlarında üç nesil olarak kullanıcılar gruplandırılabiliyor. BAD ve kuşak farkı

6  Google kuşağı kullanıcıları var mı? Efsane mi?  Davranış ve beklentileri nedir? Farklı mı?  Bilgi ihtiyaçları ne?  Bilgi kullanım özellikleri nasıl?  Bilgi merkez ve sistemleriyle ilişkileri nasıl?  Bilgi yöneticileri bu kullanıcıları ne kadar tanıyor ?  Bilgi sistemleri beklentileri karşılamaya hazır mı?  BAD ları araştırılıyor mu? Google kuşağı ve BAD

7  Internet’in ve Web’in olmadığı bir dünyayı tanımıyorlar.  Klavyeyi kalemden daha iyi kullanıyorlar  Kağıttan değil ekrandan okumayı tercih ediyorlar  Arkadaş ve aile ile her ana her yerden temas içindeler  Bilgi aramada ilk tercihleri arama motorları, özellikle google  Üniversite öğrencilerini %89’u arama motoru, %2’si kütüphane web sayfasını kullanıyor  %93’ü arama motorlarının verdiği sonuçlardan memnun  Daha az okuyor, daha az kütüphane kullanıyor  Kitaba ve basılı ortama yabancı (OCLC, ASIS, UCL ) Google kuşağı kim??

8  Bilgi sistemi kullanıcıları değişecek  Geleneksel kullanıcı sayısı azalacak  Bilgi araçları değişecek  Mobil  Taşınabilir-erişilebilir  Bilgi içeriği değişecek  İçerik sınırları bulanıklaşacak  Daha çoklu, daha interdisipliner  Tarama özellikleri etkilenecek Gelecek 10 yıl da neler olabilir?

9 Değerlendirme


"Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları