Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENMELİYİZ İNGİLİZCE NEDEN GEREKLİDİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENMELİYİZ İNGİLİZCE NEDEN GEREKLİDİR."— Sunum transkripti:

1 NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENMELİYİZ İNGİLİZCE NEDEN GEREKLİDİR

2 İngilizce uluslararası anlamda en yaygın dildir. Dünyanın neresine gidersek gidelim muhakkak İngilizce konuşan birileriyle karşılaşırız.

3 İngilizcenin bu denli yaygın olmasının nedenleri nelerdir?

4 Tarihi nedenleri ;İngilizlerin keşfettikleri,fethettikleri yada sömürge altına aldıkları yerlere İngilizceyi de götürmeleridir. Ekonomik nedenleri; Günümüzün süper gücü Amerika'nın tüm sektörlerdeki baskınlığı.

5 Kültürel nedenleri; Dünyada kabul gören bütün sanatsal ve kültürel çalışmaların İngilizce yapılmasıdır.Çünkü bu çalışmalar İngilizcenin anadil olduğu ülkelerde yapılmaktadır.

6 Dünyada popüler olmuş şarkıların çoğu İngilizcedir. Sinema filmleri İngilizcedir. Bir bilim adamı yaptığı bilimsel bir çalışmayı sunmak için farklı bir ülkeye gittiğinde İngilizce konuşur. Bir yazar yazılarını tüm dünyaya kabul ettirmek için İngilizce yazar.

7 Günlük hayatımızda kullandığımız İngilizce sözcükler: Hamburger Radyo Televizyon

8 Ülkemizde İngilizce bilen kişiler bilmeyenlere oranla iş bulma ve girdiği işte yükselme bakımından daha avantajlıdır.

9 İngilizce bilen her yetişkin bilmeyene oranla daha rahat is bulur. Çünkü yapacağı is ne olursa olsun bilgisayar kullanacaksa bunu İngilizce bilmeden yapamaz.Çünkü bilgisayar dili İngilizcedir. Devlet memurluğunda İngilizce bilen memurlar bilmeyene göre daha kıdemli olur.Daha fazla maaş alır.

10 Mesleği ne olursa olsun İngilizce bilen bir birey,dünyadaki tüm gelişmeleri bilmeyene göre daha yakından takip edebilir. Bu yüzden çağa ayak uydurmamızda en önemli yardımcımız İngilizcedir.

11 NEDEN İNGİLİZVE KONUŞURKEN ZORLANIYORUM? NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENİRKEN ZORLANIYORUM ve SIKILIYORUM ?

12 Ana dilde düşünmek ve bunu öğrenilen dile çevirerek konuşma stratejisi. Yani, Türkçe düşünmek; ancak İngilizce konuşmaya çabalamak.

13 Bu yöntemi kullanan kişiler konuşmalarına başladıklarında uzun, karışık, anlamsız söz dizinleri kullanırlar. Oldukça yavaş, düşüne düşüne konuşurlar. Çoğunlukla sözcük ve cümle aralarında "aa..ıııııh..." gibi boşluk doldurucular kullanırlar

14 Çünkü bir yandan konuşurken diğer yandan ne diyeceğini düşünür ve orada kullanacağı sözcük veya kalıbın İngilizce nasıl söyleneceğini bulmaya çalışırlar. Sürekli "İngilizce olarak bu nasıl söylenir? Şu sözcük ne demektir?" diye düşünmektedirler.

15 Bu durumda zihin çok işlem yapmaktadır. Bu nedenle hem düşünceye odaklanamaz, hem de çeviri yaptığı diller -Türkçe''den İngilizce''ye- birbirinden yapısal anlamda çok farklı olduğu için gramer olarak yanlış, hatta zaman zaman gülünç ifadeler ortaya çıkabilir.

16 Çok bilinen klişe bir örnek vardır bununla ilgili. "Morning moming where are you going?” Bu kişiyle İngilizce iletişim kurabilmek oldukça sıkıcı olduğu gibi başarısızlıkla sonuçlanır.

17 Konuşan kişi kendini yeterince ifade edemediği için ana dilinde konuşmayı yeni sökmeye başladığı yıllardakine benzer bir ruh hali yaşar. İngilizce konuşulan ortamlarda yetersizlik duygusuna kapılabilir. Bu durum bir iç çelişki yaratır. Anadil deneyimleriyle donanmış nöronlar durmadan düşünce üretirken, bunun dışa vurumu tam olarak gerçekleşemez.

18 Yani kendimizi dış dünyada tam olarak gerçekleştiremeyiz veya temsil edemeyiz. Bu kişilere "İngilizce düşünün."dediğiniz zaman bunu nasıl yapacaklarını bilemezler. "Nasıl yani ???." diye sormadan edemezler.

19 Niye İngilizce Düşünmeli?

20 Çünkü, düşünme ve konuşma aynı sistemin parçalandır. Bir bütünün parçaları arasında uyum olmazsa, sistemde problem yaşanır. Yani düşünme dili ile konuşma dili aynı olmalıdır. Böylece konuşma hızlanacak ve anlam bütünlüğünü bozacak hatalar yapılmayacaktır.

21 Yapılan bir araştırmaya göre; “Öğrenmenin yüzde 20''si bilinçli bir şekilde okul, kitap, öğretmen yoluyla gerçekleşirken, yüzde 80''i farkında olmadan yapılan bilinçdışı kayıtlar ile gerçekleşir.” Ana dilimizi de bu şekilde öğreniriz. Beynimiz, biz farkında olmadan ana dilimizi, konuştuğumuz ortamda milyonlarca işitsel ve görsel veriyi kaydeder.

22 İnsan sesleri ve onlar ile ilintili renk, koku, duyguların hepsi birlikte biz farkında olmadan kaydedilmektedir. Beyin bu veriler üzerinde "aynı"," farklı", "...öyleyse…’ mantığını kullanarak duyduğu seslerden oluşan sistemi, yani dilin şifresini çözer. Bir süre sonra öncelikle bize söylenenleri anlamaya, sonra da konuşmaya başlarız.

23 Ana dilini konuşan insanlar ile sonradan öğrenilen dili konuşanlar arasındaki en önemli fark nedir?

24 Ana dilini konuşan insanın kendisini ifade edebilmek,için çok seçeneği vardır. Yüzlerce farklı biçimde kalıp kullanabilir. Seçenek zenginliğine sahiptir. Sonradan öğrenilen dil kullanılırken ise öğrenilmiş kalıpların dışına çıkılamaz. Dolayısıyla seçenekler, zengin değildir. Bu nedenle gerek sözel, gerekse yazılı ifade becerisinde kişi sınırlı düzeyde kalır.

25 İNGİLİZCE ÖĞRENMEK ve İNGİLİZCE DÜŞÜNEBİLMEK İÇİN; Öğrenilmiş dilin bellekte kapladığı alanın sınırlarını ne kadar genişletirsek, o dilde düşünmek o kadar mümkün olur. Yani "farkında olmadan öğrenme" süreci zenginleştirilmelidir.

26 Öğrenilen Dilin Konuşulduğu Ülkede Bulunun İkinci dilin bellekte kapladığı alanı genişletebilmenin yollarından birisi, öğrenilen dilin konuşulduğu ülkeye gitmek, orada bir süre yaşamaktır. Sokakta, alışverişte, otobüste her yerde İngilizce konuşulan bir ortamda bulunun.

27 İngilizce TV, film izleyin Dinlerken mümkünse kulaklık kullanın. Böylece beyniniz, işitsel dikkatiniz dağılmadan doğrudan kayıt yapabilir. Bu sırada filmi anlamayabilirsiniz. Hiç önemli değil. Unutmayın, beyin doğal olarak dil kalıplarını bir süre sonra ayrıştırma, benzetme becerisine sahiptir. Aynı filmi birden çok kez izleyin.

28 İngilizce Şarkılar Öğrenin Şarkı sözlerinin anlamlarını araştırın, öğrenin. Şarkı sözlerini yazın. Ezberleyin. Birlikte söyleyin. Söylerken anlamını düşünün. Ne kadar çok şarkı öğrenirseniz dil alanınızın sınırlarını o kadar geliştirirsiniz.

29 Özellikle sağ beyin işlevi olan ritim/müzik zekası ve ritim hafızası, sol beyin işlevi olan sözel zeka ve hafıza ile birlikte tetiklendiğinde öğrenme çok uzun dönemli olarak gerçekleşir.

30 İngilizce Konuşabileceğiniz ve Duyabileceğiniz Ortamlarda Bulunun Ülkemiz bu açıdan bir cennet. Özellikle Akdeniz ve Ege kıyılarımız bu açıdan bize çok zengin seçenekler sunuyor. Plajda gözlerimizi kapatıp güneşlenirken alfa duruma geçmiş beyin dalgalarımız, dışarıdan gelen İngilizce konuşmaları hiç tereddüt etmeden beyne kaydeder.

31 Okuyun İngilizce kitap, dergi, gazete, broşür ne bulursanız okuyun. Beğendiğiniz ve kullanabilmeyi istediğiniz dil kalıplarını, sözcükleri içinde bulunduğu cümle ile birlikte defterinize yazın ve tekrarlayın. Bellek ile ilgili araştırmalar, yeni bir bilginin uzun dönemli belleğe yerleşebilmesi için en az 7 kez tekrar edilmesini gerektiğini belirtir.

32 Sözlük Kullanmayı Öğrenin Mutlaka İngilizce''den-İngilizce''ye sözlük kullanın. Öncelikle seviyenize uygun bir sözlük alın. Sözlük, dil seviyenizin çok üzerinde olursa bir sözcüğün çok farklı anlamlan ile karşılaşabilirsiniz.

33 Sözcüklerin yanında parantez içinde phonetic transcription (ses alfabesi) vardır. Bu bilgi, genelde sôzlük1erin ön sayfasında açıklamalı olarak verilir. Bunu iyi kullanırsanız, öğrendiğiniz yeni sözcüğün nasıl telaffuz edildiğine de vakıf olursunuz.

34 İngilizce, yazıldığı gibi okunan bir dil olmadığı gibi vurgulaması da ana dilimizden farklıdır. Yanlış vurgu, sözcüğün anlamını değiştirebilir. Bir kelimenin anlamına bakarken, vurgunun hangi hece üzerinde olduğuna dikkat edin.

35 YABANCI DİL ÖĞRETMENLİĞİ

36 Yabancı Dil Öğretmeni Kimdir? Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca dillerinden ya da diğer dillerden birinde eğitim veren kişidir

37 Yabancı Dil Öğretmeni Neler Yapar? - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

38 - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - -Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

39 MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Sözel yeteneği gelişmiş, inceleme, araştırma merakı olan, - Yabancı dile karşı ilgili ve bu alanda başarılı, belleği güçlü, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren,

40 - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

41 ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Yabancı dil öğretmeni, sınıfta görev yapar ve görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

42 ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda yabancı dil (İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca) öğretmeni olarak çalışabilirler. Bunun yanı sıra dershane vb. kuruluşlarda çalışabilirler.

43 Yabancı dil öğretmenlerinin çalışma alanları çok geniş olup ticaret ve turizm şirketlerinde tercüman, üniversitelerde okutman olarak çalışabilmektedirler.

44 MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleki eğitim üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin “İngilizce Öğretmenliği”, “Almanca Öğretmenliği”, “Fransızca Öğretmenliği”, “Japonca Öğretmenliği,” bölümlerinde verilmektedir.

45 Ayrıca; İngiliz Dili ve Edebiyatı - Amerikan Kültürü ve Edebiyatı - Mütercim- Tercümanlık - İngiliz Dil Bilimi - Alman Dili Ve Edebiyatı - Fransız Dili ve Edebiyatı - Japon Dili ve Edebiyatı - İtalyan Dili ve Edebiyatı - İspanyol Dili ve Edebiyatı

46 Bölümlerinden mezun olanlar ; Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik formasyon programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda “Yabancı Dil Öğretmeni” olabilirler.

47 MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’na (ÖSS) ve Yabancı Dil Sınavı’na (YDS) girmek ve YDS’de yeterli puan almak gerekmektedir.

48 EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince Sözlü Anlatım, Fonetik, Gramer, Yazılı Anlatım ve Metin Okuma, Yabancı Dil Grameri, Çeviri (Yabancı Dil/Türkçe), Çeviri (Türkçe/Yabancı Dil), Yabancı Dil Edebiyatı gibi dersler verilmektedir.

49 MESLEKTE İLERLEME - Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler. - MEB’ ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler. - 4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler.

50 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENMELİYİZ İNGİLİZCE NEDEN GEREKLİDİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları