Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MATERYAL SUNUMU KONU : TAHTALAR GRUP ADI: GRUP TAKVA GRUP BAŞKANI : YUSUF POLAT GRUP ÜYELER İ : MÜM İ N KOÇ ALPER TULUM ÖMER D İ KMEN YUSUF POLAT KONU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MATERYAL SUNUMU KONU : TAHTALAR GRUP ADI: GRUP TAKVA GRUP BAŞKANI : YUSUF POLAT GRUP ÜYELER İ : MÜM İ N KOÇ ALPER TULUM ÖMER D İ KMEN YUSUF POLAT KONU."— Sunum transkripti:

1 MATERYAL SUNUMU KONU : TAHTALAR GRUP ADI: GRUP TAKVA GRUP BAŞKANI : YUSUF POLAT GRUP ÜYELER İ : MÜM İ N KOÇ ALPER TULUM ÖMER D İ KMEN YUSUF POLAT KONU : TAHTALAR GRUP ADI: GRUP TAKVA GRUP BAŞKANI : YUSUF POLAT GRUP ÜYELER İ : MÜM İ N KOÇ ALPER TULUM ÖMER D İ KMEN YUSUF POLAT

2 SUNUM DAĞILIMI : 1.Hangi modele göre tasarladık ve neden bu modeli seçtik ?=Yusuf POLAT 2.Gant şeması (süreç) = Ömer DİKMEN 3.Hedef davranış ve Maliyet analizi=Mümin KOÇ 4.Oyunun tanıtılması=Alper TULUM SUNUM DAĞILIMI : 1.Hangi modele göre tasarladık ve neden bu modeli seçtik ?=Yusuf POLAT 2.Gant şeması (süreç) = Ömer DİKMEN 3.Hedef davranış ve Maliyet analizi=Mümin KOÇ 4.Oyunun tanıtılması=Alper TULUM

3 1.Hangi modele göre tasarladık ve neden bu modeli seçtik? O hafta herkese araştıracağı modeli verdik ve araştırma sonuçlarını ortaya koyduk. Sonuç olarak; 1. Assure tasarım modeli 2. Addie tasarım modeli Mümin Koç 3. Dick and carrey modeli O hafta herkese araştıracağı modeli verdik ve araştırma sonuçlarını ortaya koyduk. Sonuç olarak; 1. Assure tasarım modeli 2. Addie tasarım modeli Mümin Koç 3. Dick and carrey modeli

4 1.Hangi modele göre tasarladık ve neden bu modeli seçtik? 1. Hannofin ve Pack 2. Gerlach ely Alper Tulum I. Knirk ve gustafson II. Kemp Ömer Dikmen 1) Seels ve Glasgow 2) Arcs motiviasyon Yusuf Polat 3) Hızlı prototipleme 1. Hannofin ve Pack 2. Gerlach ely Alper Tulum I. Knirk ve gustafson II. Kemp Ömer Dikmen 1) Seels ve Glasgow 2) Arcs motiviasyon Yusuf Polat 3) Hızlı prototipleme

5 1.Hangi modele göre tasarladık ve neden bu modeli seçtik? Sonuç olarak bu araştırılan modelerinden mümin koç arakadaşımızın araştırmış olduğu ADDİE modelini tasarımımızı yapmak için seçtik.Bu modeli seçme sebebimiz ise en başta addie tasarım modelinin en çok kullanılan ve tercih edilen genel tasarım modeli olması dolayısıdır. Kendi açımızdan ise diğer modellere kıyasen daha anlaşılır olması ve tasarlayacağımız modelin ana hattına ve aşamalarına uygun aşamalrının bulunmasıdır.

6 1.Hangi modele göre tasarladık ve neden bu modeli seçtik? 2. Bir sebep olrak ise, bütün arkadaşlarımızın araştırdığımodellerin içinde diğer modellere oranla Addie modelinin daha iyi anlamamız ve kavramamız olmasıdır.

7 MODEL İ N BASAMAK BASAMAK YAPILIŞI ; Analiz basama ğ ı ; 1. İ htiyaç analizi 2. Ortam analizi 3. Maliyet analizi 4. Zaman analizi (gant şeması ) Analiz basama ğ ının sonucunu rapor haline getirip analiz raporu başlı ğ ı altında gurup dosyasına ekledik. Analiz basama ğ ı ; 1. İ htiyaç analizi 2. Ortam analizi 3. Maliyet analizi 4. Zaman analizi (gant şeması ) Analiz basama ğ ının sonucunu rapor haline getirip analiz raporu başlı ğ ı altında gurup dosyasına ekledik.

8 MODEL İ N BASAMAK BASAMAK YAPILIŞI ; Tasarım basama ğ ı Bu basamakta analizlerin sonucu olarak istenilen verilere dayalı olarak yapaca ğ ımız tasarımları çeşitli olarak dile getirdik. Bunların sonucu olarak hedef davranış ve kazanımları yazdık. Gurupça fikirleri dile getirip taslaklar çizdik bu taslaklar içerisinde hoşumuza giden e ğ itsel oyun yapmayı hedefledik ve ona göre bir tavır aldık. Konumuzu araştırıp benzer meteryalleri inceledik onların faydalı yönlerini ortaya koyduk ve biz ek olarak materyalimize bunların dışında daha özgün ne koyabiliriz diye beyin fırtınası yaptık. Tasarım basama ğ ı Bu basamakta analizlerin sonucu olarak istenilen verilere dayalı olarak yapaca ğ ımız tasarımları çeşitli olarak dile getirdik. Bunların sonucu olarak hedef davranış ve kazanımları yazdık. Gurupça fikirleri dile getirip taslaklar çizdik bu taslaklar içerisinde hoşumuza giden e ğ itsel oyun yapmayı hedefledik ve ona göre bir tavır aldık. Konumuzu araştırıp benzer meteryalleri inceledik onların faydalı yönlerini ortaya koyduk ve biz ek olarak materyalimize bunların dışında daha özgün ne koyabiliriz diye beyin fırtınası yaptık.

9 MODEL İ N BASAMAK BASAMAK YAPILIŞI ; Geliştirme basama ğ ı Bu basamakta ise yaptı ğ ımız taslakların daha belirgin hale gelmiş çizimler yaptık daha sonra bu çizimleri photoshop programı üzerinde çizdik. Ayrıca oyun için sorulacak soruları hazırladık. Ve oyun kurallarını yazdık. Sonuç olarak rexsene reklamcılık ve basım dükkanında bastırdık. Geliştirme basama ğ ı Bu basamakta ise yaptı ğ ımız taslakların daha belirgin hale gelmiş çizimler yaptık daha sonra bu çizimleri photoshop programı üzerinde çizdik. Ayrıca oyun için sorulacak soruları hazırladık. Ve oyun kurallarını yazdık. Sonuç olarak rexsene reklamcılık ve basım dükkanında bastırdık.

10 MODEL İ N BASAMAK BASAMAK YAPILIŞI ; Uygulama basama ğ ı ---------- bu basama ğ ı yapmamıza imkan yok--------- De ğ erlendirme basama ğ ı Bu basamakta ise oyunumuzu oynayarak bir nevi uygulamış olduk ve elimizde bulunan de ğ erlendirme formlarını bütün gurup üyelerince doldurup dosyamıza ekledik. Uygulama basama ğ ı ---------- bu basama ğ ı yapmamıza imkan yok--------- De ğ erlendirme basama ğ ı Bu basamakta ise oyunumuzu oynayarak bir nevi uygulamış olduk ve elimizde bulunan de ğ erlendirme formlarını bütün gurup üyelerince doldurup dosyamıza ekledik.

11 2.Gant şeması (süreç)(iş Analizi)

12 Konu araştrımasını 18 gün oalarak belirledik ancak bu şemeya göre 12 gün eksik sürdü bu faaaliyet. Tasarlanmış materyallerin incelenmesini ise 15 gün olarak belirledik fakat ayın 21 gün sürdü. Konuyu anlataca ğ ımız materyali yaklaşı 1 hafta verdik ve bu faaliyetimizi verdi ğ imiz süre içerisinde hallettik. Konu araştrımasını 18 gün oalarak belirledik ancak bu şemeya göre 12 gün eksik sürdü bu faaaliyet. Tasarlanmış materyallerin incelenmesini ise 15 gün olarak belirledik fakat ayın 21 gün sürdü. Konuyu anlataca ğ ımız materyali yaklaşı 1 hafta verdik ve bu faaliyetimizi verdi ğ imiz süre içerisinde hallettik.

13 2.Gant şeması (süreç)(iş Analizi) Tasarım modelinin seçimi faaliyeti 14-15 nisan arasında tüm günümüzü buna ayırarak ve ek araştırmalar yaparak addie modelini seçtik. Modelin ilk aşaması olan analiz basama ğ ını 15-22 nisan olarak planladık ancak istenmeyen sebeplerden dolayı 29 nisana kadar uzadı. 8 ile 22 nisan arası taslak çizimi yapmayı planladık ancak taslak çizimine hocamız iste ğ i dolayısıyla ilk haftadan başladık 25 nisana kadar sürdü analiz basama ğ ı ondan dolayı ileriye sarktı. 22-29 nisan arası tasla ğ ımızı 5 gün boyunca sürekli tartışma ve düşüncelerimiz sonucunda belirginleştirip son halini aldırdık. 29-01 arası ise tasla ğ ı internet ortamında çizimini yapmaya çalıştık ancak 3 gün planımız dışına sarktı sonuç olarak 06-08 mayıs arasında basımını gerçekleştirdik. Tasarım modelinin seçimi faaliyeti 14-15 nisan arasında tüm günümüzü buna ayırarak ve ek araştırmalar yaparak addie modelini seçtik. Modelin ilk aşaması olan analiz basama ğ ını 15-22 nisan olarak planladık ancak istenmeyen sebeplerden dolayı 29 nisana kadar uzadı. 8 ile 22 nisan arası taslak çizimi yapmayı planladık ancak taslak çizimine hocamız iste ğ i dolayısıyla ilk haftadan başladık 25 nisana kadar sürdü analiz basama ğ ı ondan dolayı ileriye sarktı. 22-29 nisan arası tasla ğ ımızı 5 gün boyunca sürekli tartışma ve düşüncelerimiz sonucunda belirginleştirip son halini aldırdık. 29-01 arası ise tasla ğ ı internet ortamında çizimini yapmaya çalıştık ancak 3 gün planımız dışına sarktı sonuç olarak 06-08 mayıs arasında basımını gerçekleştirdik.

14 3.Hedef davranış ve Maliyet analizi Hedef:Tahtalar konsunu öğretmen adayı olan arkadaşlara maxsimum düzeyde öğretmek hedefimizdir bu hedefler doğrultusunda yapılan ihtiyaç ortam ve öğrenci analizi sonucunda şu kazanımları ortaya koyduk ; 1. Tahtaların isimlerini sayar. 2. Tahtaların isimlerini kavramsal olarak açıklar. 3. Tahtaların karşılaştırılmasını söyler. 4. Tahtaların nerelerde kullanılması gerektiğini açıklar. Hedef:Tahtalar konsunu öğretmen adayı olan arkadaşlara maxsimum düzeyde öğretmek hedefimizdir bu hedefler doğrultusunda yapılan ihtiyaç ortam ve öğrenci analizi sonucunda şu kazanımları ortaya koyduk ; 1. Tahtaların isimlerini sayar. 2. Tahtaların isimlerini kavramsal olarak açıklar. 3. Tahtaların karşılaştırılmasını söyler. 4. Tahtaların nerelerde kullanılması gerektiğini açıklar.

15 3.Hedef davranış ve Maliyet analizi 5. Tahtaların olumlu ve olumsuz yönlerini açıklar. 6. Tahtaların kendine ait özelliklerini sayar. 7. Hangi tahtanın hangi alanda uygun olacağını söyler. 8. Tahtaların nasıl kullanılacağını açıklar. 9. Günümüzde en yaygın olarak kullanılan tahtaları söyler. 5. Tahtaların olumlu ve olumsuz yönlerini açıklar. 6. Tahtaların kendine ait özelliklerini sayar. 7. Hangi tahtanın hangi alanda uygun olacağını söyler. 8. Tahtaların nasıl kullanılacağını açıklar. 9. Günümüzde en yaygın olarak kullanılan tahtaları söyler.

16 3.Hedef davranış ve Maliyet analizi 10) Elektronik tahtaları gruplandırarak sayar. 11) Gösterim ve sergi tahtalarını gruplandırarak sayar. 12) Akıllı tahta çeşitlerini sayar. 13) Akıllı tahta çeşitlerini kavramsal olarak açıklar. 14) Tahtaların avantajlarını söyler. 15) Tahtaların dezavantajlarını söyler. 16) Akıllı tahtanın ö ğ retmen açısındaki faydalarını ö ğ renir. 17) Akıllı tahtaların özelliklerini sayar. 10) Elektronik tahtaları gruplandırarak sayar. 11) Gösterim ve sergi tahtalarını gruplandırarak sayar. 12) Akıllı tahta çeşitlerini sayar. 13) Akıllı tahta çeşitlerini kavramsal olarak açıklar. 14) Tahtaların avantajlarını söyler. 15) Tahtaların dezavantajlarını söyler. 16) Akıllı tahtanın ö ğ retmen açısındaki faydalarını ö ğ renir. 17) Akıllı tahtaların özelliklerini sayar.

17 3.Hedef davranış ve Maliyet analizi 18. Tahtaların yapı malzemelerini söyler. 19. Tahtaların taşınıp taşınamayanlar olarak ayırt eder. 20. Tahtaların teknolojiyle ilişkisini kavrar. 21. Tahtalrın görsellikle ilişkisini açıklar. 18. Tahtaların yapı malzemelerini söyler. 19. Tahtaların taşınıp taşınamayanlar olarak ayırt eder. 20. Tahtaların teknolojiyle ilişkisini kavrar. 21. Tahtalrın görsellikle ilişkisini açıklar.

18 MALİYET ANALİZİ Projemize başlarken kişi başı 20’şer lira olmak üzere toplamda 80’lirayla kendimize bütçe hazırladık. Araştırma ve incelemelerimiz sonucu; TAHMİN SONUÇ 1. Otobüs parası: 15 tl 24,5 tl 2. Fotokopi parası: 10 tl 7.5 tl 3. Kırtasiye giderleri: 18 tl 27 tl 4. Matbaa ücreti 55 tl 50 tl 5. Çanta parası ---- 25 tl

19 MALİYET ANALİZİ Sonuç olarak yaptığımız maliyet analizi tahmini olarak giderimiz 98 tl olacak iken harcadığımız para toplamda 134 lira çıkmıştır. Ayrıca yemek ve ihitiyaçlarımızada 30 lira verdik. Ancak para paylaşımını 109 lira üzerinden yaptık.

20 Görev Dağılımı 1) Alper Tulum : a. Konu Araştırması b. Materyal Araştırması c. Belirginleşmiş olan materyal tasarımının bilgisayar ortamında çizimi 2. Ömer Dikmen; a) Konu Araştırması b) Materyal Araştırması c) Basım için matbaanın ayarlanması 1) Alper Tulum : a. Konu Araştırması b. Materyal Araştırması c. Belirginleşmiş olan materyal tasarımının bilgisayar ortamında çizimi 2. Ömer Dikmen; a) Konu Araştırması b) Materyal Araştırması c) Basım için matbaanın ayarlanması

21 Görev Dağılımı 3. Mümin Koç; a) Tüm mali işler ve gelir giderlerin hesaplanması ve pazarlıkların yapılması b) Konu Araştırması 4. Yusuf Polat; a. Dosya ve materyallerin taşınması b. Ka ğ ıt üzerine olan tüm çizim işlerinin yapılması c. Materyal Araştırması 3. Mümin Koç; a) Tüm mali işler ve gelir giderlerin hesaplanması ve pazarlıkların yapılması b) Konu Araştırması 4. Yusuf Polat; a. Dosya ve materyallerin taşınması b. Ka ğ ıt üzerine olan tüm çizim işlerinin yapılması c. Materyal Araştırması

22 Oyunun tanıtılması ve Kuralları ;

23

24 Kartlar

25 Oyunumuzu tasarım ilkerlerine göre yapmaya çalıştık ve her karesinde buna dikkat ettik. En başta yaptı ğ ımız tasarımları anlataca ğ ız daha sonra ise olması gerekenler ancak imkanımız yetmedi ğ i veya çeşitli sebeplerden dolayı yapamadı ğ ımız eksiklikleri belirtece ğ iz.

26 Oyunun tanıtılması ve Kuralları ; Oyunumuzun tasarımını photoshop programı üzerinden milimetrik olarak 50x50 cm olarak cizdik. Çizdi ğ imiz her kutucu ğ u ayarlarken elimizdeki simgelerin 6 tanesinin sı ğ acak şekilde 5x5 cm olarak ayarladık. Daha sonra tasarımımızda 32 punto büyüklü ğ ünde yazı kullandık ve tasarım ilkelerine uyarak harfleri tırnaklı olarak seçip yazımızı sola yaslı olarak ayarladık ( soru ka ğ ıtlarında) Oyunumuzun tasarımını photoshop programı üzerinden milimetrik olarak 50x50 cm olarak cizdik. Çizdi ğ imiz her kutucu ğ u ayarlarken elimizdeki simgelerin 6 tanesinin sı ğ acak şekilde 5x5 cm olarak ayarladık. Daha sonra tasarımımızda 32 punto büyüklü ğ ünde yazı kullandık ve tasarım ilkelerine uyarak harfleri tırnaklı olarak seçip yazımızı sola yaslı olarak ayarladık ( soru ka ğ ıtlarında)

27 Oyunun tanıtılması ve Kuralları Soruların zorluklarını arttırmak amacıyla so ğ uk renklerden sıcak renklere do ğ ru mavi--- mor---- kırmızı yaptık. Oyunun monotonlaşmaması için ve şans faktörünü ve bilgi faktörünü birleştirerek daha e ğ leceli hale getirmeyi amaçladık. Herkese ayrı bir simge verdik. Oyunumuzu tasarlarken tasarımımızda belli bir bütünlü ğ ü yakalamaya çalıştık. Ve bunun için renk şekil ve dolguya diikkat ettik. Soruların zorluklarını arttırmak amacıyla so ğ uk renklerden sıcak renklere do ğ ru mavi--- mor---- kırmızı yaptık. Oyunun monotonlaşmaması için ve şans faktörünü ve bilgi faktörünü birleştirerek daha e ğ leceli hale getirmeyi amaçladık. Herkese ayrı bir simge verdik. Oyunumuzu tasarlarken tasarımımızda belli bir bütünlü ğ ü yakalamaya çalıştık. Ve bunun için renk şekil ve dolguya diikkat ettik.

28 Oyunun tanıtılması ve Kuralları Oyunun daha çok dikkat çekmesi için zıtlık ilkesine dikkat ettik. Sade olması için boşluk alan kullanımına dikkat ettik ve çok gereksiz ve saçma şeylerle doldurmadık. Eksik olarak gördü ğ ümüz şeyler ise oyuna uygun simgeler bulamadık.ve zıtlık ilkesinden dolayı soru kartlarının renklerini derecesine uygun yapamadık. Oyunun daha çok dikkat çekmesi için zıtlık ilkesine dikkat ettik. Sade olması için boşluk alan kullanımına dikkat ettik ve çok gereksiz ve saçma şeylerle doldurmadık. Eksik olarak gördü ğ ümüz şeyler ise oyuna uygun simgeler bulamadık.ve zıtlık ilkesinden dolayı soru kartlarının renklerini derecesine uygun yapamadık.

29

30 Kurallar; OYUN KURALLARI Oyun en az 3 kişi en fazla 6 kişiyle oynanır. Başlangıç olarak yarışmacılara 100 puan verilir. Soruların zorlukları dereceli olup puanlar soru derecesine göre sırasıyla 1. Dereceye 10 puan, 2. Dereceye 20 ve 3. Dereceye 30 puan verilir. Ç İ FT ZAR: Bu kutucu ğ a düşen kişi iki kere zar atıp ilerleyecektir. KODESE G İ R: Bu kutucu ğ a düşen kişi bir el kodeste kalacak, kodesten düşeş atarak çıkabilecek. OYUN KURALLARI Oyun en az 3 kişi en fazla 6 kişiyle oynanır. Başlangıç olarak yarışmacılara 100 puan verilir. Soruların zorlukları dereceli olup puanlar soru derecesine göre sırasıyla 1. Dereceye 10 puan, 2. Dereceye 20 ve 3. Dereceye 30 puan verilir. Ç İ FT ZAR: Bu kutucu ğ a düşen kişi iki kere zar atıp ilerleyecektir. KODESE G İ R: Bu kutucu ğ a düşen kişi bir el kodeste kalacak, kodesten düşeş atarak çıkabilecek.

31 Kurallar PAS: Bu kutucu ğ a düşen kişi bilmedi ğ i bir soruda pas deme hakkına sahip olacaktır. B İ R EL ZAR ATMAMA: Bu kutucu ğ a düşen kişi bir sonraki el zar atmayacaktır. BONUS KARTI SEÇ: Bu kutucu ğ a gelen kişi attı ğ ı zarın sayı toplamının gösterdi ğ i karttaki puanı alacaktır. İ FLAS: Bu kutucu ğ a düşen kişinin tüm puanları silinir. PAS: Bu kutucu ğ a düşen kişi bilmedi ğ i bir soruda pas deme hakkına sahip olacaktır. B İ R EL ZAR ATMAMA: Bu kutucu ğ a düşen kişi bir sonraki el zar atmayacaktır. BONUS KARTI SEÇ: Bu kutucu ğ a gelen kişi attı ğ ı zarın sayı toplamının gösterdi ğ i karttaki puanı alacaktır. İ FLAS: Bu kutucu ğ a düşen kişinin tüm puanları silinir.

32 Kurallar Ç İ FT KART SEÇ: Bu kutucu ğ a gelen kişi iki kart seçme hakkına sahip olacaktır. Oyunda başlangıç noktasından geçen her bir oyuncuya +10 puan verilir. Oyunda soruları soracak ve oyunu yönetecek bir başkan bulunur. Oyunun başlangıcında her bir oyuncuya bir simge verilir. 3. Turun sonunda en yüksek puanı alan oyunu kazanır. Ç İ FT KART SEÇ: Bu kutucu ğ a gelen kişi iki kart seçme hakkına sahip olacaktır. Oyunda başlangıç noktasından geçen her bir oyuncuya +10 puan verilir. Oyunda soruları soracak ve oyunu yönetecek bir başkan bulunur. Oyunun başlangıcında her bir oyuncuya bir simge verilir. 3. Turun sonunda en yüksek puanı alan oyunu kazanır.

33 Materyali yapmaya başladıktan sonraki bütün fotoları içinden seçerek koymaya çalıştık…….

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52 Bizi dinledi ğ iniz için teşekkürler ….


"MATERYAL SUNUMU KONU : TAHTALAR GRUP ADI: GRUP TAKVA GRUP BAŞKANI : YUSUF POLAT GRUP ÜYELER İ : MÜM İ N KOÇ ALPER TULUM ÖMER D İ KMEN YUSUF POLAT KONU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları