Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

. Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Marmara Üniversitesi TEL:0506.3446620.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: ". Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Marmara Üniversitesi TEL:0506.3446620."— Sunum transkripti:

1

2 . Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Marmara Üniversitesi TEL:

3 PROF.DR. MEHMET ZEKİ AYDIN ÖZGEÇMİŞİ 1959 yılı, Konya Çumra doğumlu. 1985’de Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. 1993’de AÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Din Eğitimi Anabilim Dalında doktorasını tamamladı. Ankara’da 5 yıl DKAB öğretmenliği, 3 yıl Milli Eğitim Bakanlığı’nda eğitim uzmanı olarak görev yaptı. 1994’de Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Din Eğitimi Anabilim Dalında yardımcı doçent olarak atandı. Tunus’ta 10 ay, Belçika’da 3 ay, Fransa ve Almanya’da birer ay araştırmalarda bulundu. 1998’ de doçent 2004'de profesör oldu. Evli ve iki çocuk babası. Nisan 2011’den beri Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde din eğitimi dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. İLGİ ALANLARI: Din eğitimi yöntemleri, ahlâk eğitimi yöntemleri, karşılaştırmalı din eğitimi sistemleri, program geliştirme, aile ve çocuk eğitimi.

4 Prof.Dr. Mehmet Zeki AYDIN DİN ÖĞRETİMİNDE YÖNTEMLER

5 From: To: Subject: RE: resim Date: Mon, 1 Dec :05: as Sayın Hocam, Resmimi değerlendirmeye aldığınız için çok teşekkür ederim. Seminerdeki performansınız ve enerji dolu pozitifliğiniz sizi daha çok benimsememi sağladı. Derslerimde ben de aktif ve neşeli olmaya çalışıyorum ama sistemsiz iyi niyet o kadar da fayda vermiyor. Sizin taktikleriniz hakikaten işe yarıyor. Neler mi yaptım: 1.İlahi söylüyoruz çok zevk aldılar. 2.Kurban bayramı ünitesi için resim yaptırdım, yaşlı genç hepsi çok şeker resimler yaptılar. Önce itiraz ettiler, biz hayatımızda resim yapmadık kalem tutmadık diye. Ama çok tatlı şeyler çıktı ortaya ve kendilerine güven geldi. Bundan sonra her ünitede resim yaptıracağım dedim çok sevindiler. Bir tane teyzem, kültürümüz artıyor hem hocam dedi diğerleri de destekledi. 3.Esmaü l-Hüsna alıyorum günlük. Allahın en çok hangi ismi sizde etki bıraktı kompozisyon yazın gelin dedim ondan da çok hoş şeyler çıkmış. Hocam dersim anaokulu şenliğinde ama yetişkin kalitesinde gidiyor çok şükür. Mesleğimi çok seviyorum hocam. Biriktirdiğim resimleri memlekete geçerken size uğrayıp vermeyi düşünüyorum. Ben Akdağmadeniliyim. Sivas’a çok yakın. Kitaplarınızı da set hâlinde aldım yavaş yavaş okuyup profesyonelleşmeye çalışacağım inşallah.

6 Ben Selçuk ilahiyat mezunuyum. Sizin ününüzü ben seneler önce duymuştum arkadaşım ………. sizin öğrencinizdi Sivas ilahiyattan 2002 mezunu, o çok sevgiyle anlatırdı. Bu arada sizi yeni adresime ekledim benim mail adresim. Bu arada unutmadan bir de ne yaptım önümüz bayram minik çok hoş çini ve tezhip işlemeli tebrik kartları satılıyor burada zarfıyla birlikte çok şirin. Onlardan öğrencilerime aldım; her birine ait duygularımı ayrı ayrı yazdım ve tabii hepsi çok mutlu oldular. Kızlarıma ayrı hanımlarıma ayrı zamanlarda verdim çok duygulandılar ve hepsi çok mutlu oldular. Ben de mutlu oldum onları mutlu ederken. Birazcık ezberde zorlanıyorum teyzelerimde o kadar. O kadar olacak senelerce aynı şeyi okumuşlar. Zor olacak ama olacak. Bu arada bir şey daha, okuma yazması olmayan cezm ve şedde olayını anlamıyor ezberliyor. Bu çok korkunç bir durum amaaaaa onu da çözdüm, biraz zor oldu ama oldu Allaha şükür. Hep şunu diyorum yaşlı teyzelerime cebinizdeki beş milyonu çıkarıp sokağa atar mısınız ya da paranızın üzerine aklınız yetiyor mu onları biliyorsanız Kur’anı da öğreneceksiniz, biraz yavaş ya da diğerlerinden geç olacak ama olacak diyorum; veriyorum coşkuyu hocam ve onlar da yürekleniyor. Devamsızlık yapan yok her gün full. 17 kayıtlı olmak üzere toplam 24 tane öğrencim var. İlke olarak şuna inanıyorum ortalama bir kafaya sahip her insan bir şekilde öğrenir o yolu bulmak lazım. Öğrenemeyen öğrenci yok, öğretemeyen öğretmen var diyorum; biraz özeleştiri olacak ama. Neyse Allah bu enerjimi, neşemi almasın inşallah. Çok teşekkür ederim tekrar beni

7 Bir Kelebeğin Dersi “Bir gün, kozada küçük bir delik belirdi; bir adam oturup kelebeğin saatler boyunca bedenini bu küçük delikten çıkarmak için harcadığı çabayı izledi.

8 Ardından sanki ilerlemek için çaba harcamaktan vazgeçmis gibi geldi ona. Sanki elinden gelen her şeyi yapmış ve artık yapabileceği bir şey kalmamış gibiydi.

9 Böylece adam, kelebeğe yardım etmeye karar verdi. Eline küçük bir makas alıp kozadaki deliği büyütmeye başladı. Bunun üzerine kelebek kolayca dışarı çıkıverdi. Fakat bedeni kuru ve küçücük, kanatları buruş buruştu.

10 Adam izlemeye devam etti. Çünkü her an kelebeğin kanatlarının açılıp genişleyeceğini ve bedenini taşıyacak kadar güçleneceğini umuyordu.

11 Ama bunlardan hiç biri olmadı! Kelebek, hayatının geri kalanını kurumuş bir beden ve buruşmuş kanatlarla yerde sürünerek geçirdi. Ne kadar denese de asla uçamadı.

12 Adamın iyi niyeti ve yardım severliği ile anlayamadığı şey, kozanın kısıtlayıcılığının ve buna karşılık kelebeğin daracık bir delikten çıkmak için göstermesi gereken çabanın, Allah’ın kelebeğin bedenindeki sıvıyı onun kanatlarına göndermek ve bu sayede de kozanın kısıtlayıcılığından kurtulduğu anda uçmasını sağlamak için seçtiği yol olduğuydu.

13 Bazen hayatta tam olarak ihtiyaç duyduğumuz şey çabalardır. Eğer Allah, hayatta herhangi bir çaba olmadan ilerlememize izin verseydi, o zaman bir anlamda sakat kalırdık. O zaman olabileceğimiz kadar güçlenemezdik. Asla uçamazdık.

14 “Tüfek icat oldu mertlik bozuldu.”

15 Stratejik Öğrenme Öğretme Eğer zamanı yakalamak istiyorsak, “stratejik öğrenme öğretme alışkanlıkları” kazanmak zorundayız.

16 öğrenme öğretme Öğrenme: Kalıcı davranış değişikliği Öğretme: Öğrenmeye kılavuzluk etme

17 Temel Kavramlar Eğitim: Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak, istendik değişiklik oluşturma sürecidir. Yaşantı : Bireyin algılayarak ve doğrudan doğruya etkinlik göstererek edindiği bilgi, tutum ve becerilerin tümü. İstendik : Önceden plânlanmış; belli bir amaç (hedef) doğrultusunda; kasıtlı; istenilen. Davranış : Bir organizmanın etkiye gösterdiği tepki; bireyin görülen görülmeyen tüm hareketi. Süreç : Olayların zaman içinde belli bir gelişme göstererek sürüp gitmesi.

18 BİLİŞSEL

19 DUYUŞSAL

20 PSİKOMOTOR/BECERİ/DEVİNSEL

21 Öğretim yöntemleri çeşitli şekillerde sınıflandırılmıştır. Öğretim yöntemleri 1.Öğrenci merkezli 2.Öğretmen merkezli

22 Eğitimde; “niçin öğreteceğiz?” sorusunun cevabı eğitimin amaçlarını; “nasıl öğreteceğiz?” sorusunun cevabı, öğretim yöntemlerini; “ne ile öğreteceğiz?” sorusunun cevabı, eğitim araç ve gereçlerini; “eğitimin sonunda ne kadar öğrettik?” sorusunun cevabı ise ölçme ve değerlendirme konusunu oluşturur.

23 Öğretme öğrenme süreçleri ve öğretmen öğrenci iletişimi

24 Öğretme Yolları

25 Sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı Buluş yoluyla öğretme yaklaşımı Araştırma yoluyla öğretme yaklaşımı İşbirliğine dayalı öğretme yaklaşımı Oyun yoluyla öğretme yaklaşımı YAKLAŞIM -Takrir (anlatma) - Dramatizasyon (rol yapma) - Örnek olay incelemesi - Buldurma (sokrates) -Tartışma - Problem çözme - Dramatizasyon (rol yapma) - Örnek olay incelemesi - Gezi- gözlem - Bireysel çalışma - Gösterip yaptırma - Tartışma - Küme çalışması - Dramatizasyon (rol yapma) - Eğitsel oyun YÖNTEM - Biçimsel (formal) konuşma-konferans - Biçimsel olmayan (informal) konuşma - Sempozyum - Gösteri (demontrasyon) - Soru cevap - Parmak oyunu - Sözsüz oyun (pandomim) - Bağımsız dramatizasyon - Bağımlı dramatizasyon - Kukla ve bebekler - Taklidi oyun (benzetme) - Büyük grup tartışması - Küçük grup tartışması - Panel - Zıt panel - Münazara - Açık oturum - Forum - Çember tartışması - Beyin fırtınası - Görüşme - Soru cevap - Parmak oyunu - Sözsüz oyun (pandomim) - Bağımsız dramatizasyon - Bağımlı dramatizasyon - Kukla ve bebekler - Taklidi oyun (benzetme) -workshop -Altı şapkalı düşünme - Soru cevap - Büyük grup tartışması - Küçük grup tartışması - Panel - Zıt panel - Münazara - Açık oturum - Forum - Çember tartışması - Beyin fırtınası - Görüşme -Workshop - Kart oyunları (siz olsaydınız ne yapardınız?) - Kutuplaşma - Kavram kontrolü - Grup oyunları (mektup yada telgraf oyunu) - Nesi var? - Parmak oyunu - Sözsüz oyun (pandomim) - Bağımsız dramatizasyon - Bağımlı dramatizasyon - Kukla ve bebekler - Taklidi oyun (benzetme) -Başka, ters başka -Akrostiş TEKNİK

26 YAKLAŞIMLAR Sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı Buluş yoluyla öğretme yaklaşımı Araştırma yoluyla öğretme yaklaşımı İşbirliğine dayalı öğretme yaklaşımı Oyun yoluyla öğretme yaklaşımı

27 YÖNTEMLER -Takrir (anlatma) - Dramatizasyon (rol yapma) - Örnek olay incelemesi - Buldurma (Sokrates) -Tartışma - Problem çözme - Gezi gözlem - Bireysel çalışma - Gösterip yaptırma

28 TEKNİKLER -Takrir (anlatma) - Biçimsel (formal) konuşma:konferans - Biçimsel olmayan (informal) konuşma - Sempozyum - Gösteri (demontrasyon)

29 TEKNİKLER - Soru cevap - Taklidi oyun (benzetme) - Workshop TARTIŞMA TEKNİKLERİ - Büyük grup tartışması - Küçük grup tartışması - Panel - Zıt panel - Münazara - Açık oturum - Forum - Çember tartışması - Beyin fırtınası - Görüşme - Altı şapkalı düşünme

30 TEKNİKLER OYUN TEKNİKLERİ - Kart oyunları (siz olsaydınız ne yapardınız?) - Kutuplaşma - Kavram kontrolü - Mektup ya da telgraf oyunu - Nesi var? -Başka, ters başka -Akrostiş DRAMATİZASYON TEKNİKLERİ - Parmak oyunu - Sözsüz oyun (pandomim) - Bağımsız dramatizasyon - Bağımlı dramatizasyon - Kukla ve bebekler

31 Bir Dersin İşleniş Aşamaları Öğretim etkinliklerini plânlarken öğretmen, önceden belirlediği hedef davranışları nasıl gerçekleştireceğini sıralamalıdır. Buna dersin işleniş aşamaları diyebiliriz. Dersin işleniş aşamaları diyoruz, dersi anlatma aşamaları değil, yani ders sadece öğretmen tarafından anlatılmaz, öğrencilerle işlenir. Bir dersin işleniş aşamaları, bir konunun açıklanmasında bir kompozisyon yazımında, bir konuşmada takip edilecek aşamalara benzer. Bir dersin işleniş aşamaları giriş, gelişme ve sonuçlandırma olmak üzere üçtür. Bu aşamaların içinde de değişik işlemler uygulanır. Bir veya iki ders saatinin düzenlenmesinde aşağıdaki sıra takip edilebilir:

32 İNSANLAR BİZİM DURDUĞUMUZ/OLDUĞUMUZ YERE BAKMIYORSA / GELMİYORSA NE YAPARIZ?

33 İNSANLAR BİZİM DURDUĞUMUZ/OLDUĞUMUZ YERE BAKMIYORSA / GELMİYORSA BİZ ORAYA GİTMELİYİZ.

34 PEKİ GÜNÜMÜZ İNSANI NEREYE BAKIYOR? NELERLE İLGİLENİYOR? NASIL ÖĞRENİYOR? NEYİ ZEVKLE YAPIYOR?

35 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÇOKLU ZEKA YAKLAŞIMI AKTİF ÖĞRENME SÜRECE DAYALI ÖLÇME DEĞERLENDİRME

36 Eski ve yeni öğretim paradigmalarının karşılaştırılması Eski Öğretim ParadigmasıYeni Öğretim Paradigması Bilgi Öğretmen tarafından öğrencilere aktarılır.Öğretmen ve öğrenciler tarafından birlikte inşa edilir. Öğrenci Öğretmenin bilgisiyle doldurulması gereken ”boş bir kutu” olarak algılanır. Kendi bilgisinin inşacısı, keşifçisi ve transfercisi olarak algılanır Amaç Öğrencileri belli kategorilere göre sınıflandırmak ve seviyelendirmek esastır. Bütün öğrencilerin performanslarını, becerilerini ve yeteneklerini geliştirmek esastır. İlişkiler Öğrenciler arasındaki ve öğretmen ve öğrenciler arasındaki ilişkiler formaldir. Öğrenciler arasındaki ve öğretmen ve öğrenciler arasındaki ilişkiler informaldir. Sınıf Ortamı Sınıf ortamı, rekabetçi ve bireyselci bir yapıdadır.Sınıf ortamı, işbirlikçi bir yapıdadır. Sınıf İklimi Öğrencilerin belli bir düzene uyumu esastır.Öğretimde bireysel farklılıkların gözetilmesi esastır. Öğretim Hakkında Varsayım Öğretim süreci, basit bir yapı arz eder ve”alan bilgisine sahip her uzman öğretebilir” anlayışı hakimdir. Öğretim süreci, karmaşık bir yapı arz eder ve öğretmenin yoğun bir şekilde pedagojik formasyon bilgisini gerektirir.

37 Öğretmeninin Rolü Aile ile işbirliği yapar Becerilerin ve kişisel niteliklerin kazanılmasına yardım eder Kişisel sosyal ve kültürel eğitim için kolaylaştırıcıdır Aktif öğrenicidir beceri ve kişisel niteliklerin kazanılmasında öğrenciye model olur Çocukların öğrenme sürecindeki gelişimlerini ölçer ve değerlendirir Sınıf içi etkinlikler düzenlenirken bireysel farklılıkları göz önünde bulundurur ve uygulamalarında bunları dikkate alır Öğretimi planlar Öğretimi planlar Öğrencileri ekip çalışmasına yönlendirir ve işbirliği içerisinde çalışmalarını sağlar Öğretimi kaliteli kılabilmek için meslektaşlarıyla işbirliği yapar Öğrencilerin çalışmalarına rehberlik eder Öğrencilerin çalışmalarına rehberlik eder

38 AMACIMIZ NE?

39 SİZCE AMACIMIZ NE OLMALI? HANGİSİNE AĞIRLIK VERMELİ?

40 AMACIMIZ SEVDİRMEK İKNA ETMEK BİLGİLENDİRMEK

41 PEKİ NASIL SEVDİRİRİZ?

42 ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENENE GÖRE EĞİTİM İLKESİNİ GÖZ ÖNÜNDE TUTALIM. İlgisi, beklentisi, isteği, yaşı, yeteneği, cinsiyeti

43 Yapılandırmacı Yaklaşım ve Çoklu Zeka Sistemi’nin Özü Nedir? Yapılandırmacı Yaklaşım, “herkesle anladığı dille konuşmak” diye özetlenebilir. Çoklu Zeka Sistemi de herkesle anladığı dille konuşma’nın araç gereçlerini bize sunar.

44

45 Bu problemi çözerken bir sonraki slaytta verilen tabloda birinci sütuna sizin için uygunsa X işareti koyun. İkinci sütuna bu maddeyi kaçıncı derecede seçtiğinizi rakamla belirtin. Üçüncü sütunda ilgili zeka alanlarının baş harfleri kısaltılarak verilmiştir. Bir elektrikçi ve bir tesisatçı çalışmalarının karşılığını almak için ödenek kuyruğunda beklemektedir. Bunlardan biri, diğerinin oğlunun babasıdır. Nasıl olur?

46 EYLEM Problemi birkaç kez okudum. Kafamda problemi resimleştirdim. Kağıda çizerek resimle yapmaya çalıştım. Mantıksal işlemler yürüttüm. İhtimalleri sıralayıp onları tek tek sıraladım. Yanımdakiyle konuşarak anlamaya çalıştım. Yardım aradım. Vücudumu ya da başkasının vücudunu örnekleyerek yaptım. Adamı ve fotoğrafı somutlaştırarak anlamaya çalıştım. Kendi içimden konuşarak yaptım. İşleme başlamadan önce zihnimde hazırlık yaptım. XDerece Zeka alanı S/D G/U M/M KA B/K İ İ

47 ÖĞRENMENİN 8 FARKLI YOLU Mantıksal – Matematiksel Sözel – Dilsel Kişisel Sosyal Doğacı Müziksel Bedensel Görsel

48 Kelimelerle düşünme ve ifade etme, dildeki kompleks anlamları değerlendirme, kelimelerdeki anlamları ve düzenleri kavrayabilme, ikna edebilme, şiir okuma, mizah ve hikaye anlatma, gramer bilgisi, mecazi anlatım, benzetme, soyut ve simgesel düşünme, kavram oluşturma ve yazma gibi karmaşık olayları içeren dili üretme ve etkili kullanma becerisidir.

49  Fıkra, hikaye ve masal anlatmayı sever.  Hafızası kuvvetlidir.  Kelime oyunlarını sever. Kelime hazinesi zengindir.  Sözel olarak, iyi iletişim kurar.  Okuma ve yazmayı sever. Baskınsa; Eğer Bir Kişide

50 Sözel zekaya sahip insanlar; kelimelerle oynayarak, yazarak, okuyarak, konuşarak, mizah kullanarak, ikna ederek, tartışarak daha iyi öğrenirler. Edebiyat, Yazarlık, Şair, Arşivcilik, Hatip, Dil Bilim, Hukuk, Siyaset

51 Resimler, imgeler, şekiller ve çizgilerle düşünme, üç boyutlu nesneleri algılama ve muhakeme etme becerisidir.

52 BASKINSA;  Resimler ve şekillerle düşünür.  Harita, tablo ve diyagramları anlar.  Sanat ve proje aktivitelerini sever.  Çok hayal kurar. EGER BIR KİŞİDE

53 İmgeleri düzenleyerek, zihinsel resimler oluşturarak, haritalara bakarak çizerek, desen oluşturarak, hayal ederek, kısaca görerek öğrenme. Ressam, Artist, Fotoğrafçı, Mühendis, Kameraman, Mimar, Heykeltıraş, Tasarımcı, Dekoratörlük, İzci, Rehber gibi meslek alanlarında başarıyla çalışabilirler.

54 Sesler, notalar, ritimlerle düşünme, faklı sesleri tanıma ve yeni sesler, ritimler üretme becerisidir.Ritmik ve fonal kavramları tanıma ve kullanma, çevreden gelen seslere ve müzik aletlerine karşı duyarlılık kapasitelerini içerir.

55 BASKINSA;  Melodileri kolaylıkla tanır.  Enstrüman çalar.  Çalışırken tempo, ritim tutar.  Seslere karşı duyarlıdır. EĞER BIR KİŞİDE

56 Melodi ve ritim yaratarak, empati kurarak, seslere duyarlı olarak, enstrüman kullanarak, müziğin yapısını kavrayarak öğrenme. Şarkıcı, Besteci, Müzisyen, Orkestra şefi, Müzik eleştirmeni gibi alanlarda başarıyla çalışabilirler.

57 İnsanın kendi duygularını, duygusal tepki derecesini, düşünme sürecini tanıma, kendini değerlendirebilme ve kendisiyle ilgili hedefler oluşturabilme becerisidir.

58  Özgürlüğüne düşkündür.  Bireysel çalışmalardan zevk alır.  Kendisi hakkında düşünmeyi sever.  Başarı ve başarısızlıklarından zevk alır. BASKINSA; EGER BIR KİŞİDE

59 Yoğunlaşarak, duygu ve düşüncelerinin farkına vararak, ruhsal gerçekliklerin farkına vararak, düşünmeyi düşünerek, benliğini geliştirerek, özgün bireysel etkinlikler yaparak Yazar, Psikolog, Sosyal Hizmet Uzmanı, Dini lider, Sanatçı, İş Adamı, Ressam, Heykeltıraş vb. alanlarda başarıyla çalışabilirler.

60 Sayılarla düşünme, hesaplama, sonuç çıkarma, mantıksal ilişkiler kurma, hipotezler üretme, problem çözme, eleştirel düşünme, sayılar, geometrik şekiller gibi soyut sembollerle tanışma, bilginin parçaları arasındaki ilişkiler kurma becerisidir.

61  Nesnelerin nasıl çalıştığına dair sorular sorar.  Hızlı bir şekilde zihninden işlem yapar.  Matematik çalışmalarını sever.  Strateji oyunlarını, mantık bulmacalar ı n ı sever. BASKINSA; EĞER BİR KİŞİDE

62 Akıl yürüterek, soyut modelleri tasarlayarak, sayılarla düşünerek, problem çözerek, deneyler yaparak, ilişkileri ve bağlantıları kurgulayarak daha iyi öğrenirler. Muhasebe, satın alma, matematik ve mühendislik bilimleri, bilim insanı, istatistik, bilgisayar, ekonomi ve fen bilimleri alanlarında başarılı çalışmalar yürütebilirler.

63 (Beden, hareket ve denge zekasıdır.) Hareket, jest ve mimiklerle kendini ifade etme, beyin – vücut koordinasyonunu etkili bir biçimde kullanabilme becerisidir.

64 Eğer Bir Kişide, Baskınsa;  Bir veya birden çok sporla uğraşır.  Uzun süre hareketsiz oturamaz.  Söylenenden çok yapılanı hatırlar.

65 Zihinle bedeni birleştirerek, mimiklerle, dokunarak, dans ederek, drama yaparak, üç boyutlu tasarımlar oluşturarak daha iyi öğrenirler. Spor, dans, heykeltıraş, teknik direktör, oyunculuk, cerrahlık, pandomim, sanatçılık gibi alanlarda başarıyla çalışabilirler.

66 (İnsan, ilişki ve uyum zekasıdır.) Grup içerisinde işbirlikçi çalışma, sözel ve sözsüz iletişim kurma, insanların duygu, düşünce ve davranışlarını anlama, paylaşma, yorumlama ve ifade edebilme becerisidir.

67 Eğer Bir Kişide Baskınsa;  Arkadaşları ile birlikte olmaktan hoşlanır.  Doğal lider olarak davranır.  İkna becerisine sahiptir.  Kulüp, dernek ve komitelerde zevkle çalışır. Çok arkadaşı vardır.  Dinlemeyi ve konuşmayı sever.

68 İşbirliği yaparak, grup oluşturarak, sineri oluşturarak, empati kurarak, oyun oynayarak daha iyi öğrenirler. Öğretmenlik, yönetim, işletme, danışmanlık, psikologluk, rehberlik uzmanlığı ve politika gibi alanlarda başarıyla çalışabilirler.

69 (Doğa, çevre ve canlı zekasıdır.) Doğadaki tüm canlıları tanıma, araştırma ve canlıların yaratılışları üzerine düşünme ve yorum yapabilme becerisidir.

70 Eğer Bir Kişide Baskınsa;  Araştırma yapmayı sever.  Doğadaki canlıları incelemeyi sever.  İnsanın varoluşunun nedenlerini düşünür.  Doğadaki bağlantıları görür ve ilgi duyar.

71 Doğayı gözlemleyerek, konuları doğayla özdeşleştirerek ve doğayla bağlantı kurarak daha iyi öğrenebilirler. Zooloji, botanik, organik kimya, biyoloji, jeoloji, meteoroloji, arkeoloji, çiçekçilik, tıp, fotoğrafçılık, dağcılık ve izcilik gibi alanlarda başarıyla çalışabilirler.

72 ÖĞRENMENİN 8 FARKLI YOLU Mantıksal – Matematiksel Sözel – Dilsel Kişisel Sosyal Doğacı Müziksel Bedensel Görsel

73 Kur’an hocalarının derslerin işlenişi ve içeriği üzerine meslektaşlarıyla yapacakları istişareler ve karşılıklı paylaşımlar dersin verimliliğinin artmasına büyük katkı sağlayacaktır. Mü’minler iki el gibidir. Birbirlerini yıkarlar. H. Şerif Bilgi paylaştıkça bereketlenir…

74 EZBER İÇİN ALTIN ÖĞÜTLER Ayetleri yüzüne okurken mümkünse sesinizi güzelleştirmeye çalışınız. Yani teganni yapınız fakat ağır değil normal hızda okuyunuz. Aşır okuyuşuyla (Çok ağır ve makamlı okuyuşla) ezber yapmak zor olur.

75 VERİMLİLİK VE KALİTE İÇİN Kur’an hocası “en iyi müfettiş öğrencidir” ilkesinden hareketle ders işleyiş yöntemiyle ve öğrencileriyle iletişimiyle ilgili onların yazılı değerlendirmelerini alır. Öğrencilerinden gelen görüşleri dikkate alır. Ben nasılım? Dersim nasıl?

76 VERİMLİLİK VE KALİTE İÇİN Yüzüne, ezber ve tecvit derslerinde daha verimli olmak için mümkün olursa kalfa usulünden yararlanılabilir.

77 Kur’an kıraatinde öğrencileri toplum huzurunda okumaya alıştırmak ve kürsü tecrübesi kazandırmak için mescitte, salonda veya sınıfta mikrofonla okumaları organize edilebilir. Bu etkinlikle öğrenci derse ilgi duyacak, daha çok çalışacak ve daha dikkatli okuyacaktır. Kürsü heyecanı…

78 VERİMLİLİK VE KALİTE İÇİN Yine fırsat buldukça öğrencilere farklı hafızların örnek okuyuşları dinletilir ve öğrenciler güzel Kur’an okumaya teşvik edilir.

79 VERİMLİLİK VE KALİTE İÇİN Kur’an eğitiminde emeği geçen üstadların veya Kur’an kıraatıyle ülkemizde ve dünyada meşhur olan hocaların ve hafızların hayatlarını anlatan kitap ve CD lerden istifade edilebilir. Öğrencilerimiz bu kitapları okuyarak ve CD leri izleyerek Kur’an-ı Kerim’e ve öğrenip - öğretmeye daha fazla ilgi göstereceklerdir.

80 VERİMLİLİK VE KALİTE İÇİN Güzel Kur’an okuma yarışmaları yapılabilir. Bu çalışma sınıf içinde de yapılabilir.

81 VERİMLİLİK VE KALİTE İÇİN Öğrencilerimizle ara sıra hatim okumaları organize edip sınıfta küçük ikramlarla duasının yapılması Kur’an-ı Kerim okumaya teşvik için güzel bir etkinlik olacaktır.

82  DERS PLÂNI Ders : Temel Dinî Bilgiler Konu: Ana Baba ve Akrabalarımıza Karşı Görevlerimiz Süre: Bir Ders Saati Yöntem: Takrir ve örnek olay incelemesi yöntemleri, soru-cevap tekniği Araç Gereç: Bilgisayar, projektör, örnek olay metni Kazanımlar: Kur’an’ın öğütleri ve Hz. Muhammed’in örnekliği ışığında temel ahlaki görevlerinin bilincinde olur. Aile içi ilişkilerde sevgi, saygı ve yardımlaşmanın önemini kavrar.

83  DERS PLÂNI 1. Giriş Bölümü Dikkat Çekme: Öğretmen, aşağıdaki şemayı yansıtarak, konuya öğrencilerin dikkatini çeker. “Tuğladan yapılmış bir evi, aile yapan içindeki SEVGİ’dir.”

84  DERS PLÂNI Güdüleme ve Hedeften Haberdar Etme: “Hepimizin kaldığı bir yer vardır. Orası bizim ailemizdir ve hepimiz bir ailede yaşıyoruz. Dersimizin sonunda aile içerisindeki ilişkilerde sevgi, saygı ve yardımlaşmanın ne kadar önemli olduğunu kavrayacaksınız. Aynı zamanda ane babamıza karşı daha saygılı olacaksınız.” 2.Gelişme Bölümü Öğretmen, tepegözden yansıttığı “Tuğladan yapılmış bir evi, aile yapan içindeki ‘SEVGİ’dir.” sözünü örnekler vererek açıklamalarını ister. Konuyla ilgili aşağıdaki örnek olayı yansıtır:

85 2. Örnek Olay (1.Bölüm) “Küçük Hasan, bir akşam, babasının ödemesi gereken borçları hesapladığını görünce, hemen odasına çıktı. Aklına bir düşünce gelmişti. Annesine yaptığı ufak tefek yardımın karşılığını para olarak pekâlâ isteyebilirdi. Ertesi gün, annesi mutfaktaki masanın üzerinde bir hesap pusulası buldu. Kağıt parçasında şöyle yazıyordu: Annesinin, oğlu Hasan’a borcu: Çarşıdan paketleri taşıma ücreti2 lira Bakkaldan ekmek alma ücreti50 kuruş İyi bir çocuk olduğu için2 lira Çiçekleri sulama ücreti2 lira ToplamAltı lira elli kuruş”

86 Öğretmen, “Hasan’ın annesinin yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?” “Hasan’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?” “Hasan’ın yerinde siz olsaydınız pusulayı nasıl doldururdunuz?” “Hasan’ın yaptığı doğru mudur?” “Hasan’ın annesinin yerinde siz olsaydınız nasıl bir pusula yazardınız?”, sorularıyla tartışma başlatır. Verilen cevaplardan doğru olanları, tahtaya yazar ve örnek olayın ikinci bölümünü yansıtır.

87 . Örnek Olay: (İkinci Bölüm) “Hasan’ın annesi, pusulayı okuyunca hiçbir şey demedi. Hasan, o akşam masanın üzerinde altı buçuk lirayı bulunca öyle sevinmişti ki. Parayı hemen cebine koydu. Paranın yanı başında bir hesap pusulası vardı ve üzerinde şöyle yazıyordu. Hasan’ın, annesine borcu: Evde geçirdiği mutlu on dört yılın ücretiHiç Bu süre içinde evde yediği yemeğin ücretiHiç Hastalığı esnasında bakım masrafıHiç İyi bir anneye sahip olmanın ücretiHiç ToplamHiçbir şey”

88 . Öğretmen, “Bu pusulayı gördükten sonra, Hasan’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?” diye sorar ve örnek olayın sonucunu yansıtır. Örnek Olay: (Üçüncü Bölüm) “Küçük Hasan kağıdı okuyunca çok üzüldü. Hatasını anladı. Yaşlı gözlerle annesine koştu. Onun kollarına atılarak özür diledi. Aldığı altı milyon beş yüz bin lirayı yavaşça annesinin cebine bıraktı.” (Rıza AKDEMİR, Çocuk Hikâyeleri’nden uyarlanmıştır.)

89 . Ara Özet: Küçük Hasan’ın yaptığı yanlışlar şunlardır: Annesine yaptığı küçük yardımın karşılığında para beklemiştir. Annesinin kendisine karşı yaptığı tüm özverili davranışları görmezlikten gelmiştir. Annesini üzmüştür.

90 Öğretmen, “Örnek olayda anlatılmak istenen nedir?” diye sorar. Verilen cevapları dinler. “Burada sadece anne sevgisinden bahsediliyorsa da aslında bu durum baba için de geçerlidir.” der. Yani, burada anlatılmak istenen ana düşüncenin, anne baba sevgisi olduğunu vurgular. Öğrencilerden, bir ailede sevgi olmazsa, neler olabileceğini düşünmelerini ister. Verilen cevapları dikkatle dinler, önemli gördüğü noktaları tahtaya yazar. “Aile bireyleri arasında sevgi ve saygı nasıl yansıyor?” adlı aşağıdaki tabloyu yansıtır ve öğrencilerden defterlerine yazmalarını ister.

91 Aile Bireyleri Arasında, Sevgi ve Saygı ANNE 1. Bugün çok yoruldum ama keşke, çocukların sevdiği tatlıyı da yapabilseydim. 2. Acele etsem iyi olur, çünkü, Ahmet’in ev ödevlerine yardımcı olmam gerekir. 3. Ben iyi bir anne miyim acaba?

92 Aile Bireyleri Arasında, Sevgi ve Saygı BABA 1. Sofranın hazırlanmasına yardım etmeliyim. 2. Yemekten sonra, eşimi ve çocuklarımı yürüyüşe çıkarsam iyi olur. Çünkü eşim, akşama kadar ev işleriyle çok yoruluyor. 3. Çocuklara bugünkü derslerini sormayalım. 4. Acaba ben iyi bir baba mıyım?

93 Aile Bireyleri Arasında, Sevgi ve Saygı ÇOCUK 1. Bugün annem pazara çıkmış. 2. Çok güzel yemekler yapmış. 3. Evin her yeri gibi benim odam da temizlenmiş. 4. Babam işten yorgun geldi ama, bana “Bugün okulda neler yaptınız?” diye soruyor. O HÂLDE BEN 1. Okul kıyafetlerimi katlayıp koymalıyım. 2. Annem ekmek almamı istediğinde, hemen almalıyım. 3. Derslerime çok çalışarak ailemin emeklerini boşa çıkarmamalıyım.

94 Öğretmen, tabloyu, üç öğrenciden canlandırmalarını / seslendirmelerini ister. Seslendiren öğrencilere teşekkür eder ve konuyla ilgili aşağıdaki ayet ve hadisleri tepegözden yansıtır. “Rabb’in, sadece kendisine kulluk etmenizi, anne babanıza da iyi davranmanızı kesin bir şekilde emretti. Onlardan biri ve her ikisi senin yanında yaşlanırsa, kendilerine ‘öf!’ bile deme; onları azarlama; ikisine de güzel söz söyle.” (İsrâ sûresi, ayet 23) “Sizin en hayırlınız, ailesine karşı en iyi olanlarınızdır.” (Buharî, Edep 86) Öğretmen, öğrencilerden “Ailelerimiz, bizler için hangi fedakârlıklarda bulunuyor?” sorusunu düşünmelerini ister. Öğrencilerin verdiği cevapları yazar. “Bütün bunlara karşılık, sizler anne babalarınıza karşı görevlerinizi yapıyor musunuz?” sorusuyla öğrencilerin düşünmelerini sağlar, varsa eksiklerini hatırlatır.

95 3. Sonuç Bölümü Öğretmen, öğrencilerden konuyla ilgili soruları varsa sormalarını ister. Soruları cevaplandırdıktan sonra, “Aklınızda neler kaldı?” diyerek öğrencilere, dersin özetini yaptırır. Öğretmen, “Gelecek ders, ‘Ailede Bireylerin Birbirlerine Karşı Görevleri Vardır’ ve ‘Aile Sorumluluklarımızı Yerine Getirmeliyiz’ konularını işleyeceğiz. 4. Değerlendirme 1. “Tuğladan yapılmış bir evi, aile yapan içindeki SEVGİ’dir” sözünü açıklayınız. 2. Sevginin barınmadığı bir aile ortamı nasıl olur? 3. Aile bireyleri arasına sevgi ve saygı nasıl yansır? 4. “Herkesin kaldığı bir yer vardır, orası onun yuvasıdır.” sözünü açıklayınız.

96 DERS ARACI: alet DERS GERECİ: malzeme Mübarek araçlar

97

98 Din öğretiminde resim nerede kullanılabilir?

99

100

101

102 102

103 103

104 Hep kafaları dolduruyoruz

105 PEKİ GÖNÜLLER?

106 İLÂHÎ SÖYLEMEK ÖĞRETMEK 1 İLÂHÎ = 1 SAAT DERS

107 Medine’nin Yollarında Medine yoluna vardım, Can Muhammed’i aradım, Onu görmekmiş muradım, Medine’nin yollarında, Medine’nin yollarında. *** Yollarında, yollarında, Güller açmış ravzasında, Medine bakar Mekke’ye, Gönül onun sevdasında. *** Yeşil kubbe görünüyor, Kervan nura bürünüyor, İçimde hasret bitiyor, Medine’nin yollarında. *** Yollarında, yollarında, Güller açmış ravzasında, Medine bakar Mekke’ye, Gönül onun sevdasında. *** Resulullah çağırıyor, Gönül sanki çıldırıyor, Bastığım yerler yanıyor, Medine’nin yollarında. *** Yollarında, yollarında, Güller açmış ravzasında, Medine bakar Mekke’ye, Gönül onun sevdasında.

108 Gül Yüzünü Rüyamızda Gül yüzünü rüyamızda Görelim ya Rasulellah Gül bahçene dünyamızda Girelim ya Rasulellah Aşkınla yaşarır gözler Firakınla yanar özler Mubarek ravzana yüzler Sürelim ya Rasulellah Veda edip masivaya Yalvarıp Yüce Mevlaya Şefaati Mustafaya Erelim ya Rasulellah Sensin gönüller sultanı Getiren yüce Kur'anı Uğruna tendeki canı Verelim ya Rasulellah

109 ŞİMDİ OYUNZAMANI GELDİŞİMDİ OYUNZAMANI GELDİ

110 DEĞERLENDİRME SÜRECİ Mİ ÜRÜNÜ MÜ DEĞERLENDİRELİM?

111 SÜRECİ Mİ ÜRÜNÜ DEĞERLENDİRELİM? 1. İşin yapılmasında izlenen yol (süreç): a.Seçilen yöntemin, yolun amaçlara ve duruma uygunluğu b.Bu yolun önemli ayrıntılarıyla izlenip izlenmediği c.Malzeme, araç-gereç ve takımların seçiminde uygunluk gibi hususlar süreçte dikkate alınmalıdır.

112 SÜRECİ Mİ ÜRÜNÜ DEĞERLENDİRELİM? 2.İşin ya da ürünün standartları: İş ya da ürün ilgili meslek alanında öngörülen ölçü, süre, mesleki doğruluk standartlarına uygunluk açıların­dan değerlendirilmelidir. Becerinin değerlendirilmesinde ürün ve süreç ayrımının yapılmasının çeşitli nedenleri olabilir. Örneğin, bir iş ve ürün iyi biçimde sonuçlanabilir, bu durum rastlantısal olarak elde edilebilir. Ayrıca, iş ve işlemlerin tam olarak yapılması da her zaman aynı sonucu vermeyebilir bu nedenle ürün ve sürecin ayrı ayrı değerlendirilmesi gerekmektedir.

113 SÜRECİ Mİ ÜRÜNÜ DEĞERLENDİRELİM? 1.Sürecin değerlendirilmesi 2.Ürünün değerlendirilmesi 3.Süreç ve ürünün birlikte değerlendirilmesi

114 BEN BUNLARIN YANINDA, UYUTMADAN ANLATMAYA DEVAM EDECEĞİM, diyorsanız:

115 Ancak bu yöntemin iyi kullanılabilmesi, öğretmenin kişiliğine, bilgisine, ses tonuna, konuşma gücüne (konuşma temposu, melodisi, telaffuzu, süre ayarlama), diyalektik metodu iyi kullanmasına, jest ve mimiklerine bağlıdır. Bu yöntemle ders anlatılırken drama tekniği, tasvir, açıklama ve hikâye gayet ustalıkla kullanılmalıdır. Anlatım yöntemini etkili kullanmak için:

116 Öğretmen derse başlamadan önce, karşısındaki öğrenci grubunun yaşını, seviyesini, ilgileri vb. öğrenmelidir. Anlatım yöntemini etkili kullanmak için:

117 Derse başlamadan önce öğrencilerin dikkatini anlatılacak konu üzerine çekecek bir film, fotoğraf, grafik gösterimi; problemler üzerinde duran bir giriş konuşması veya öğrencilere yöneltilecek bazı basit sorularla işe başlanmalıdır. Anlatım yöntemini etkili kullanmak için:

118 Grup karşısında sadece yere veya havaya bakarak, gözlerini anlamsız bir sabit noktaya dikerek, sürekli notları ile meşgul olarak ders yapılmaz. Öğretmen sürekli grubu kontrol etmeli, dersten kopmalar sınıfı veya dersin akışını rahatsız etmeye başladığı an müdahale etmelidir Anlatım yöntemini etkili kullanmak için:

119 Anlatım yöntemi ile yapılan derslerde, öğrencilerle mutlaka güzel diyaloglar kurulmalıdır. Arada sorulacak veya sordurulacak sorularla başlayan diyalog dağılan dikkatleri toplayacak, öğrencilerin derse ısınmalarını ve düşüncelerini aktifleştirmelerini sağlayacaktır. Bu şekilde soru-cevap tekniği, öğrencilerin yanlış anlamalarını da engelleyecek veya yanlış anlaşılabilecek konuları düzeltme imkânı sunacaktır. Anlatım yöntemini etkili kullanmak için:

120 Öğrenciler genellikle sınavlara yönelik ders dinledikleri için, anlatılan konunun soru hâline getirilmesi dersi daha çekici kılar. Hattâ anlatımın içinde bile, o kısımların ilerde nasıl bir soru hâline getirileceği açıklanırsa, bütün öğrencilerin o kısımları "can kulağı ile" dinledikleri görülecektir. Anlatım yöntemini etkili kullanmak için:

121 Anlatım yönteminin eksikleri ve kusurlu yönleri Anlatma yöntemi daha çok işitme organını kullanmaktadır. Oysa eğitimde ne kadar çok duyu organı kullanılırsa o kadar iyi olur. Görmeye dayalı bilgilerin ve psiko-motor davranışların bu yöntemle öğretilmesi çok zordur. Öğrenci derse aktif olarak katılmadığı için dersi dinlemeyebilir, öğrenme sorumluluğundan kaçabilir. Yarım yamalak dinlenilen bir derste de bilgiler tam olarak özümsenemez ve kısa zamanda unutulur. Eğer öğretmen; bilgisi, ses tonu, vurgulamaları, kullanacağı çeşitli tekniklerle dersi dinlenilebilir bir hale getirmezse, öğrenciler kısa zamanda sıkılır, istekleri azalır ve dersten koparlar.

122 Anlatım yönteminin eksikleri ve kusurlu yönleri İyi bir öğretim için, öğretmenin karşısındaki öğrencilerin bilgi, ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanıması gerekir. Sürekli anlatma yöntemi ile ders yapan bir öğretmen, tanımadığı bir gruba belli bir bilgi sistemini anlatmaya çalışır. Bu, âdeta karanlığa kurşun atmak gibi bir faaliyet olur. Bu durumda öğrenme büyük ölçüde tesadüfe bırakılmıştır. Bu yöntem büyük ölçüde kitabî bilgilere dayandığından, öğrencileri araştırma ve inceleme yapma yerine, kalıp bilgileri ezberlemeye sevk eder. Tarih boyunca da bu yöntemin ortaya çıkardığı en çok kullanılan öğrenme tekniğinin ezber olduğu görülmüştür. Bu yöntemle yapılan derslerde öğrencilerle sağlıklı iletişim kurulamıyorsa, dersin anlaşılıp anlaşılmadığını ortaya koyacak geri bildirimler alınamaz ve ders kontrolü zayıflar.

123 DİNLEYİCİLERİ UYANIK TUTMAK 1.Ciddi olmak. 2.Samimiyet ve heyecan hissetmek. 3.Dinleyicilere sevgi ve samimiyetle bakmak. 4.Sözleri herkesin anlayabileceği bir şekilde açık, içten ve tatlı bir biçimde söylemek. 5.Konuşmada önemli olan cümleyi daha güçlü söylemek, önemli olmayan cümlelerde fazla durmamak.

124 Soru-Cevap 1. Bütün sınıfı ilgilendiren sorular, tüm sınıfa sorulmalı ve aynı anda herkes cevabı bulmak için düşündürülmeli ve daha sonra cevap verecek kişi belirlenmeli. 2. Doğru cevaplar anında pekiştirilmeli. 3. Konuşma zorluğu çeken ve yanlış cevap veren öğrenciler sabırla dinlenmeli. Onları küçük düşürücü davranışlardan kaçınılmalı.

125 BAŞARILI SORU SORMA 1-Soru; hoş, kolay ve anlaşılır tavırla sorulmalıdır. 2-Soru bütün sınıfa sorulmalı, özel durumlarda kişiye yöneltilmelidir. 3-Soru tekrarından kaçınılmalıdır. 4-Soru dağılımı adil olmalıdır. 5-Öğrenci düzeyine uygun soru seçilmelidir. 6-Sorunun cevabı ‘evet’ veya ‘hayır’ olmamalıdır. 7-Yaratıcılığı geliştirecek sorular sorulmalıdır. 8-”Kim biliyor? Bilen var mı? Kim söyleyecek?” vb. tutumlardan kaçınılmalıdır.

126 ÖRNEK OLAY Aylin Hocahanım Aylin Hanım alanında iyi yetişmiş bir öğretmendir. Derslerine her zaman hazırlıklı gider, öğrencilerini yetiştirmek için gayret eder ve her zaman onları da derse katmaya çalışırdı. Sinirli ve sert bir kişiliğe sahip olduğu için, zaman zaman sorularına doğru cevap alamadığında ve dersini veremeyen öğrencilerini azarlardı ama bir öğretmen olarak şehirde parmakla gösterilirdi.

127 . O gün yine kendini derse kaptırmış, öğrencilerine kendisini çok dikkatli dinlemelerini söylemişti. Ders konularını tekrar ederken bir anda durup, öğrencilere: - Burada hangi kural var, burayı nasıl anlamalıyız? diye sordu. Öğrencilerden çıt çıkmıyordu. Bu durum Aylin öğretmeni sinirlendirdi. Oysa ne kadar da güzel anlatmıştı. Arka sıralardan Ayşe‘nin ürkek ve çekingen biçimde parmak kaldırdığı görüldü. Ayşe: -Acaba yanlış cevap versem ne olur? Geçen gün Melahat‘ın başına gelenler bana da olur mu? Bana da bağırıp hakaret eder, dışarı atar mı? diye düşündü. Ama yine de şansını denedi ve cevabını verdi. İşte o anda olan oldu. Cevabın yanlış olduğunu gören Aylin öğretmen sinirli bir şekilde: - Çık dışarı! O kadar anlattım, hâlâ anlamamışsın, tembel diyerek dışarı çıkmasını istedi.

128 TARTIŞMA: Örnek olayı okudunuz. Şimdi aşağıdaki sorulara cevap vererek konuyu tartışalım. 1. Sizce bundan sonra neler olabilir? 2.Bu durumda öğrenci neler hissetmiştir? 3.Siz öğretmen olsaydınız nasıl davranırdınız? 4.Böyle bir olaydan sonra, siz öğrenci olsaydınız, bundan sonra derslere katılır mıydınız? 5. Öğretmenin kişiliği yöntemin kullanımını etkilemiş midir?

129

130

131 Bütün bu anlatılanlar uygulanabilir mi?

132 EVET HAYIR EVET, AMA

133

134

135 ASIL SORUNUMUZ

136 Bundan sonra

137 Bundan sonra ders anlatılmayacak İŞLENECEK

138 Bundan sonra derslerde resim kullanılacak

139 Bundan sonra derslerde öğrenci merkezli, aktif öğretim yöntemleri kullanılacak

140 Bundan sonra kullanılacak

141 Bundan sonra HERGÜN İLAHİ SÖYLETTİRİLECEK

142 TEŞEKKÜRLER…

143 . Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Marmara Üniversitesi TEL:


". Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Marmara Üniversitesi TEL:0506.3446620." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları