Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim."— Sunum transkripti:

1 Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim

2 Nereye Gideceğini Bilmeyen Bir Gemiye Hiçbir Rüzgardan Fayda Yoktur. Michel de Montaigne

3 Niçin Kamuda Kalite Kamudaki verimsizliğin değiştirilemez olduğu anlayışının değişmesi gerekli Kamuda kalite hedeflerine ulaşılabilir Kamu hizmetlerinde de müşteri beklentilerine odaklanılabilir Kamuda da çalışan memnuniyeti sağlanabilir Kamuda kalite özel sektörü doğrudan ve dolaylı olarak etkiler

4 Niçin Sağlıkta Altı Sigma Yüzde 99 (3.8 Sigma) Yüzde 99 (3.8 Sigma)  Saatte 20,000 kayıp posta  Musluklardan günde on beş dakika sağlıksız su akması  Haftada 5,000 hatalı ameliyat  Büyük bir hava alanında günde 2 uzun veya kısa iniş  Yılda 200,000 yanlış reçete  Ayda 7 saat elektrik kesintisi Saatte 7 kayıp posta Saatte 7 kayıp posta Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Haftada 1.7 hatalı ameliyat Haftada 1.7 hatalı ameliyat Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Yılda 68 hatalı reçete Yılda 68 hatalı reçete 34 yılda 1 saat elektrik kesintisi 34 yılda 1 saat elektrik kesintisi Yüzde (6 Sigma) Yüzde (6 Sigma)

5 Çalışmamızın Aşamaları 1. Kurum kimliği, ortak özellikler ve hedeflerin belirlenmesi. 2. Temel süreçlerin belirlenmesi ve ölçümü. 3. Kilit Performans Göstergelerinin iyileştirilmesi çalışmaları. 4. Altı Sigma Yönetim Metodolojisinin Uygulanması

6 Kurum Kimliği, Ortak Özellikler ve Hedeflerin Belirlenmesi 1. Misyonumuzun ( kurumun kurulma, var olma nedeni ), 2. Vizyonumuzun ( kurumumuzu ileride nasıl görmek istediğimiz ), 3. Değerlerimizin ( ortak kimliğimizin özellikleri ) belirlenmesi.

7 Misyonumuz Diyarbakır Devlet Hastanesi Olarak Biz, Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerini En İyi Şekilde, Tıbbi Etiğe Uygun ve Hasta Haklarına Saygılı Olarak Sunmak İçin Varız.

8 Vizyonumuz Hastalarına kaliteli sağlık hizmeti veren ve onların güvenini sağlayan, Sürekli gelişen ve karlılığını artıran, Bölgesinde itibarlı ve tercih edilen, Çalışanlarına değer veren ve Tedarikçilerinin çalışmayı tercih ettiği bir kurum olmaktır.

9 Değerlerimiz Dürüstlük Özverili olmak Güven Kalite Ekip çalışması

10 Kurum Temel Süreçlerinin Tanımlanması Kurumun temel süreçlerini tanımlamak Kritik alt süreçlerinin neler olduğunu ortaya çıkarmak Temel ve alt süreçlerin müşterilerini ve beklentilerini tanımlamak Süreçlerin performans göstergelerini belirlemek

11 Temel Süreçler 1. Strateji Geliştirmek 2. Yeni Hizmet / Ürün Geliştirmek 3. Tedarik Yapılması 4. Hastaya Hizmet Verilmesi 5. Faturalama / Tahsilat

12 Destek Süreçler 1. Süreçlerin Takip Edilmesi / Denetlenmesi 2. Bakım / Onarım Yapılması

13 ALTI SİGMA

14 Six Sigma Bir yönetim metodolojisidir. Bir milyon işlemde en fazla 3,4 adet hatayı hedefler. Kaliteye ulaşmanın en hızlı yolu olarak Dünyanın lider kuruluşları tarafından uygulanmaya başlanmıştır. Bugün pek çok ülkede özel ve kamu sektöründe uygulanmaktadır. Türkiye’de uygulamaya başlayan özel firmalar vardır. Kamu kuruluşu olarak Diyarbakır Devlet Hastanesi ilktir.

15 Altı Sigma 6  1. Alt Yapı analizleri 2. Temel ve Destek Süreçlerin Belirlenmesi 3. Misyon, Vizyon ve Hedeflerin Belirlenmesi 4. Süreç Ölçümleri 5. Yeşil Kuşak Eğitimleri 6. Yeşil Kuşak Projeleri

16 Six Sigma Yeşil Kuşak Projeleri Konu Başlıkları 1. Hasta bekleme sürelerinin azaltılması 2. Hasta yatış sürelerinin azaltılması 3. Hasta dosyalarındaki kayıt hatalarının azaltılması 4. Ambar stok devir hızının artırılması 5. Laboratuar hatalarının azaltılması 6. Tahakkuk işlemlerinin hızlandırılması

17 6 Sigma Eğitimleri

18

19 HASTANEMİZDEN GÖRÜNTÜLER

20 Hasta Asansörü

21 Biyokimya Laboratuvarı

22 Mikrobiyoloji Laboratuvarı

23 Hormon Laboratuvarı

24 Manyetik Rezonans Görüntüleme (MR)

25 Bilgisayarlı Tomografi

26 Dijital Röntgen (Acil Servis)

27 Sintigrafi (Gama Kamera)

28 PET-CT

29 Taş Kırma (ESWL)

30 Klinikler

31 HASTANENİN ESKİ ve YENİ DURUMU

32 DIŞ CEPHE ESKİYENİ

33 Poliklinik Başvuru 2003

34 Poliklinik Başvuru 2007

35

36 POLİKLİNİKLER ESKİYENİ

37 POLİKLİNİKLER ESKİYENİ

38 KLİNİKLER ESKİYENİ

39 KLİNİKLER ESKİYENİ

40 LABORATUVARLAR ESKİYENİ

41 ACİL SERVİS ESKİYENİ

42 ACİL SERVİS ESKİYENİ

43 PERSONEL YEMEKHANESİ ESKİYENİ

44 PERSONEL YEMEKHANESİ ESKİYENİ

45 Personel Yemekhanesi

46 ÇAMAŞIRHANE ESKİYENİ

47 Çamaşırhane

48 AMBAR VE DEPOLAR ESKİYENİ

49 ARŞİV ESKİYENİ

50 HASTA TUVALETLERİ ESKİYENİ

51 HASTA TUVALETLERİ ESKİYENİ

52 KLİNİKLER ESKİYENİ

53 HASTA ODALARI ESKİYENİ

54 Sosyal Aktiviteler

55 Diyaliz Hastaları Pikniği

56 Emekli Olan Çalışanlarla Vedalaşma

57 Bayramlaşma

58 Hemşireler Günü

59 UMATEM Açılışı

60 Son Beş Yılda Diyarbakır Devlet Hastanesinde Neler Değişti Pek çok konuda öncü rol oynadı. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Hizmet alımları, (Digital Röntgen, MRI, Tomografi, ESWL,PET-CT,SPEC-CT) Pnömatik Tüp Taşıma Sistemi Six Sigma Laboratuarda Kalite Sempozyumu (8-10 Kasım 2007 Diyarbakır Dedeman Oteli) İsmi değişti (Eğitim ve Araştırma Hastanesi Oldu)

61 YENİYE DOĞRU Her gün bir yerden göçmek ne iyi Her gün bir yere konmak ne güzel Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş Dünle beraber gitti cancağızım Ne kadar söz varsa düne ait Şimdi yeni şeyler söylemek lazım Mevlana Celaleddin i Rumi


"Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları