Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel Ticaretin Üç Elemanı 1 www.slaytyerim.com Hammadde Üretim Pazar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel Ticaretin Üç Elemanı 1 www.slaytyerim.com Hammadde Üretim Pazar."— Sunum transkripti:

1 Küresel Ticaretin Üç Elemanı 1 www.slaytyerim.com Hammadde Üretim Pazar

2 2 Ticaret: Kazanç sağlamak amacıyla malların alınıp, satılmasıdır. Ticaretin Küreselleşmesinin Sebepleri Dünya nüfusunun ve ihtiyaçların artışı Ulaşımın Dünya çapında gelişmesi İletişim ve Teknolojinin gelişmesi Farklı bölgelerde farklı ürünlerin üretilmesi Refah düzeyinin yükselmesi www.slaytyerim.com

3 Hammadde Herhangi bir ürünün üretiminde gerekli olan maddelerdir. Kaynağına göre; Tarımsal, hayvansal, ormancılık, madencilik, denizcilik gibi alanlardan elde edilebilir. Ülkelerin kalkınması için hammaddeye sahip olmak çok önemlidir. Üretim Hammaddelerden ürün elde etme işidir. Yetiştirme veya imalat yoluyla üretim yapılabilir. Sanayi ve enerji en önemli üretim faaliyet alanlarıdır. Kalkınma, üretim olmadan mümkün değildir. Pazar Üretilen ürünlerin tüketiciye sunulmasıdır. Nüfus miktarı ve İnsanların alım gücü, pazarın büyüklüğünü belirler. Ülkelerin ihracatları dünyadaki pazara ne oranda sahip olduklarını gösterir www.slaytyerim.com

4 4 Geniş ve verimli tarım arazilerine sahip ülkelerde tarımsal üretim fazladır: ABD, Rusya, Çin, Hindistan Toprak Ürünleri www.slaytyerim.com

5 5 Geniş otlakları olan ülkelerde hayvan sayısı fazla, hayvansal üretim çoktur: ABD, Batı Avrupa, Avustralya, Orta ve Güney Afrika Hayvansal Ürünleri www.slaytyerim.com

6 6 Ülke yüzölçümünün önemli bir kısmı ormanlarla kaplı yerlerde ormancılık ürünleri üretimi fazladır: Kanada, Rusya, Kuzey Avrupa, Kongo Havzası, Amazon Havzası Orman Ürünleri www.slaytyerim.com

7 7 Okyanus kıyısında ve akıntıların karşılaşma bölgelerinde bulunan ülkelerde deniz ürünleri önemli bir kaynaktır: Kanada, Norveç, Peru, Japonya Deniz Ürünleri www.slaytyerim.com

8 8 Teknolojiye yatırım yapmış, enerji sorununu halletmiş bölgelerde sanayi gelişmiştir: ABD, Avrupa, Çin, Güneydoğu Asya, Japonya Sanayi Alanları www.slaytyerim.com

9 9 Nüfusun fazla, refah seviyesinin yüksek olduğu bölgelerde, bankacılık gibi hizmet sektörleri gelişmiştir: ABD, Avrupa, Güneydoğu Asya Hizmet Alanları www.slaytyerim.com

10 10 Tüketimin fazla olduğu kalabalık ve zengin bölgeler önemli Pazar alanlarıdır: ABD, Avrupa, Güneydoğu Asya, Japonya Pazar Alanları www.slaytyerim.com

11 11 Yer altı kaynakları bakımından şanslı bölgeler: ABD, Rusya, Ortadoğu, Güney Afrika Enerji Alanları www.slaytyerim.com

12 12 Ticaret Hacmi Ülkelerin gelişmişlik düzeyleri, nüfus miktarları ve sahip oldukları kaynaklar, ticaret hacimlerini etkiler. Kuzey Amerika, Avrupa ve Güneydoğu Asya ülkeleri arasındaki ticaret hacmi çok fazladır. Yapılan ticaretin büyüklüğüne göre ticaret ağı gelişmiştir. www.slaytyerim.com

13 Ülkelerin dünya ihracat – ithalat faaliyetlerindeki payları: 13 www.slaytyerim.com

14 Sorular: 14 www.slaytyerim.com

15


"Küresel Ticaretin Üç Elemanı 1 www.slaytyerim.com Hammadde Üretim Pazar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları