Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN."— Sunum transkripti:

1 Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD

2 “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN “ Aynı şeyleri tekrar tekrar yapıp, farklı sonuçlar beklemek deliliktir.” EINSTEIN EINSTEIN

3 Bilim ve Spor İlişkisi

4 Bir takım becerilerin öğretim ve öğrenim şeması içerisinde; insanın bilgi, sezinleme ve akıl işlevlerini geliştirilen faaliyetler ve kavramlar bütünü olarak ele alınmaktadır. Önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler dizgesidir. Eğitim

5 ‘’Davranış değişikliği yaratmaktır.’’ Eğitimin Amacı

6 Eğitimsel Kavramlar Eğitim rastgele oluşan bir faaliyet değildir.Eğitsel faaliyetlerin belli bir amacı vardır ve bu bağlamda planlı bir olgudur. Eğitim rastgele oluşan bir faaliyet değildir.Eğitsel faaliyetlerin belli bir amacı vardır ve bu bağlamda planlı bir olgudur. Eğitimin planlı yapısının bir uzantısı ise eğitimde sorumluluk kavramını gerektirir. Eğitimin planlı yapısının bir uzantısı ise eğitimde sorumluluk kavramını gerektirir. Sorumluluk, eğitim faaliyetlerinde etkisi olan birimlerin hangi amaç doğrultusunda sorumlu ve etkili olduğunun tam olarak belirlenmesini içerir. Sorumluluk, eğitim faaliyetlerinde etkisi olan birimlerin hangi amaç doğrultusunda sorumlu ve etkili olduğunun tam olarak belirlenmesini içerir.

7 Eğitimsel Kavramlar Eğitimin amaçları doğrultusunda gelişip gelişmediğini anlamak için Eğitsel Ölçme ve Eğitsel Değerlendirme faaliyetleri eğitim yapısının bir parçasını oluşturur. Eğitimin amaçları doğrultusunda gelişip gelişmediğini anlamak için Eğitsel Ölçme ve Eğitsel Değerlendirme faaliyetleri eğitim yapısının bir parçasını oluşturur. Plan – Sorumluluk – Ölçme / Değerlendirme ise birbirlerini tamamlayan ve birbirlerine mana kazandıran bir eğitim de olması gereken olmazsa olmaz kavramlardır. Plan – Sorumluluk – Ölçme / Değerlendirme ise birbirlerini tamamlayan ve birbirlerine mana kazandıran bir eğitim de olması gereken olmazsa olmaz kavramlardır.

8 Eğitimin Geliştirilmesi İstenen bir yeteneğin geliştirilebilmesi için;  Yeteneğin belirlenen kriterlere göre ölçülmesi, ( Bireysel Test Sistemi )  Ölçülen yeteneğin değerlendirilmesi,  Değerlendirme sonucu tespit edilen eksikliklerin bir planlama içinde eğitilerek giderilmesi gerekir.

9 Yetenek Gelişim Metodu Yetenek Gelişim Metodu Yetenek gelişiminde takip edecek yol; Yetenek gelişiminde takip edecek yol; Eğitimsel amacın belirlenmesi, Eğitimsel amacın belirlenmesi, Amaca ulaşacak eğitsel metodların ortaya konması, Amaca ulaşacak eğitsel metodların ortaya konması, Süre, amaç ve metodların organize edilmesi, Süre, amaç ve metodların organize edilmesi, Planlanmış (Organize olmuş) süre, amaç ve metodların ölçülmesi, Planlanmış (Organize olmuş) süre, amaç ve metodların ölçülmesi,

10 Yetenek Gelişim Programı Antrenman ihtiyacının tespiti ve değerlendirme, Antrenman ihtiyacının tespiti ve değerlendirme, Bir futbolcuda bulunması gereken ideal nitelikler,Bir futbolcuda bulunması gereken ideal nitelikler, Mevcut niteliklerin tespiti,Mevcut niteliklerin tespiti, Niteliklerin Değerlendirilmesi,Niteliklerin Değerlendirilmesi, Eksik niteliklerin giderilmesi (Yılık Antrenman faaliyet takvimi) Eksik niteliklerin giderilmesi (Yılık Antrenman faaliyet takvimi) Hazırlık Dönemi,Hazırlık Dönemi, Müsabaka Dönemi,Müsabaka Dönemi, Geçiş Dönemi,Geçiş Dönemi,

11 Antrenmanda Dikkate Alınacak Esaslar Haftalık antrenman programında a ; Haftalık antrenman programında antrenörler ; Hazır programdan ziyade, antrenman ihtiyacına göre programını üretmelidir.Hazır programdan ziyade, antrenman ihtiyacına göre programını üretmelidir. Anternman da nelerin neden, ne zaman, ne kadar ve kime yapılacağını çok iyi bilmelidir.Anternman da nelerin neden, ne zaman, ne kadar ve kime yapılacağını çok iyi bilmelidir. Antrenmanların fizyolojik/fiziksel temelini çok iyi anlamalı ve bunları uygulama becerisine sahip olmalıdır.Antrenmanların fizyolojik/fiziksel temelini çok iyi anlamalı ve bunları uygulama becerisine sahip olmalıdır.

12 Örnek Bir Antrenman Programı Antrenmanda dikkate alınacak standartlar, Antrenmanda dikkate alınacak standartlar, Antrenman ölçme ve değerlendirmesi, Antrenman ölçme ve değerlendirmesi, Antrenman yöntemleri, Antrenman yöntemleri, Raporlama, Raporlama, Faaliyet sonuç raporuFaaliyet sonuç raporu  Bireyin kendi kendisini değerlendirmesi,  Takımdan sorumlu antrenörlerin hiyerarşik değerlendirmesi,  Teknik Direktör’ün değerlendirmesi, Maç sonuç raporu,Maç sonuç raporu, Antrenman Gözlemci kayıt defteri, ( dışarıdan )Antrenman Gözlemci kayıt defteri, ( dışarıdan )

13 Antrenman Kayıt/Dökümanları Eğitim Kayıtları Günlük Antrenman Programı Değerlendirme/Gözlemci Hata Kayıt Defteri Takımın Haftalık Antrenman Uygulaması

14 Parasal motivasyon yeterli güç ve kuvvet sağlayamaz. Parasal motivasyon yeterli güç ve kuvvet sağlayamaz. Acı eşiğini aşmak paradan başka bir şeyi ( inanç yaratılan şey ) gerektirir. Acı eşiğini aşmak paradan başka bir şeyi ( inanç yaratılan şey ) gerektirir.


"Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları