Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALıŞMAYı SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALıŞMAYı SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl."— Sunum transkripti:

1 SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALıŞMAYı SEVMEK

2 TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl kullanmalıyız ? SORU :1

3  Bilgileri kendimize mal edebiliyor muyuz? Sevgili gençler, eğer herhangi bir kaynaktan size ulaşan bilgiyi, sadece aktarıldığı biçimde korumaya çalışırsanız istediğiniz başarıya ulaşmanız mümkün olmayacaktır. Yapmamız gereken ise yeni öğrendiğimiz bilgilerimizi kendi duygu ve geçmiş öğrenmelerimizle birleştirmek adına bazen kağıt kalem kullanıp özetler hazırlamak bazen öğrendiğimiz bir konuyu resimle özetlemek, bazen bir öğretmen gibi ayna karşısında ders anlatmak vb sevdiğiniz yöntemleri bulmak

4 BUNU ASLA UNUTMA NOT 1: DERS ÇALıŞMAYı EĞLENCELI HALE GETIREBILIRIZ BUNUN IÇIN DERSLERE ZAMAN AYıR VE KENDINI TANı !

5  Çalışmalarımızı Programlıyor muyuz? Somut ve uygulanabilir planlar yapın. Teog sistemi için en pratik programlar haftalık konu bazında hazırlanan programlar olacaktır.

6 DERSLERKONULAR KONU TEKRARI ÇÖZÜLEN SORU SAYISI 27 – 28 EYLÜL Özet Defteriniz ve Yanlış- boş bırakılan sorular üzerinden Hafta Sonu TEKRARI DYB Yanlış ve Boşlar Öğretmene soruldu mu? ÖN HAZIRLIK KONULARI TÜRKÇE FİİLİMSİLER - Fiilimsiyle, fiil ve isim soylu kelimeler arasındaki farklar Sözcükte anlam test çözümü FİİLİMSİLER - Fiilimsilerin işlevleri ve kullanım özellikleri MATEMATİK GEOMETRİ - Örüntü ve Süslemeler - Doğru, çokgen ve çember modellerinden örüntüler inşa etme, çizme ve bu örüntülerden fraktal olanları belirleme..Koordinat düzleminde bir çokgenin eksenlerden birine göre yansıma, herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafındaki dönme altında görüntülerini belirleyerek çiz GEOMETRİ - Dönüşüm Geometrisi FEN BİLGİSİ HÜCRE BÖLÜNMESİ VE KALITIM- Mitoz- Hücre bölünmesi, mitoz evreleri, Mitozda kromozomların önemi KALITIM İNKILAP TARİHİ Batıya Erken Açılan Kent: Selanik Mustafa Kemal Okulda Cepheden Cepheye Mustafa kemal Dört Şehir ve Mustafa Kemal Mustafa Kemal Liderlik Yolunda İNGİLİZCE 1. ÜNİTE : FRIENDSHIP “and”, “but” “because” FRIENDSHIP DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ Hac Nedir ve Niçin Yapılır? Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar Hac ibadetinin nasıl ve niçin yapıldığı,Hac ve umre ile ilgili mekân ve kavramların anlamları Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi 1. HAFTA Ç ALIŞMA PROGRAMI ( 20 – 28 EYL Ü L ) KONU BAZINDA HAZIRLANAN HAFTALIK DERS ÇALIŞMA PROGRAMI ÖRNEĞİ

7 BUNU ASLA UNUTMA NOT 2: AKıŞA ASLA KAPıLMA, PLANLı OL AKıŞA YÖN VER !

8  Veriminizi Nasıl Artıracağınızı Biliyor musunuz? Çalışmalarınızı zamana göre programlandırdıktan sonra, bu programı uygulama aşamasına gelmişsiniz demektir. Öyleyse sıra doğru öğrenme stratejilerini kullanabilmekte.

9 Bakarak değil mutlaka «yazarak» ders çalışmalıyız. Müzik dinleyerek ders çalışılmaz. Duyduğunuz sadece kendi sesiniz olsun. Konuşarak, mırıldanarak veya yüksek sesle ders çalışabilirsiniz. Ancak müzik dinlemek artık sizin için vazgeçilmez bir alışkanlık haline gelmiş durumda ise sözsüz müzikleri tercih edin. Peki Ben Nasıl Çalışacağım ? Eğer temel sorun yeterli bilgi birikimine sahip olamamak ise

10 Günde en az 2 derse en fazla 3 derse çalışmalıyız. Çalışmalarımızı konularla ve kaynaklarla sınırlandırmalıyız. Yani ders çalışıyorken beyniniz, bu çalışmanızın ne zaman biteceğini hangi kaynak veya konu testi bitirilince sonlanacağını bilmeli, görmeli ve hissetmelidir. Yoksa çalışmalarımız hiç bitmeyecek hatta sizi bitirecek gibi görünebilir… sakın ha aldanmayın ;)

11 BUNU ASLA UNUTMA NOT 3: DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN KİTAPLARIMIZDA BİTİRMEYİ HEDEFLEDİĞİMİZ BÖLÜMLERİ BELİRLEMELİYİZ!

12 Bu durumda tekrar yapma alışkanlığınızı gözden geçirmelisiniz. Düzenli tekrarlar « bakarak değil yazarak yapılan tekrarlar» yapmadığınız için kazanmış olduğunuz bilgileri kaybediyor olabilirsiniz. Eğer temel sorun bildiklerinizi anımsayamamak ise

13 Çalışmalarınızda soru (test) çözümüne yeterli zaman ayırmıyorsunuz demektir. Doğru ve hızlı çözüm gücüne ancak ve ancak bütün konularda yapacağınız sürekli soru çözüm çalışmalarıyla ve faaliyetleriyle ulaşabilirsiniz. Eğer temel sorununuz konuları biliyorsunuz ancak uygularken çok hata yapıyor olmanız ise

14 TEOG İÇİN ADIMADIM ÇALIŞMA REHBERİ Yönergeleri takip edin İlk önce ders, sınıfta anlaşılmaya çalışılmalı ve dersler kesinlikle kaçırılmamalı yani devamsızlık yapılmamalıdır.

15 Defterdeki SORULAR çözümleri defterde olduğu halde tekrar boş kağıtlara KARALAMALAR yapılarak çözülmeli ve yüksek sesle çalışılmalıdır.

16 Aynı şekilde konu anlatımlı kitaplardaki anlatımlar, çözümlü sorular ve konu testleri de çözülmelidir. Bununla birlikte Yaprak-konu Testleri de çözülmeli, çözülemeyen sorular mutlaka ders öğretmenine sorulmalıdır.

17 Soruların çözümleri öğretmenimizden öğrenildikten sonra kesilerek o ders için oluşturduğumuz özel bir deftere yapıştırılmalı ve yanına çözümü eklenmelidir. Haftalık tekrarlarda bu defter aracılığıyla sorulara tekrar dönülmelidir.

18 BUNU ASLA UNUTMA NOT 4: ARALARINDA OLABİLİRSİN ;)

19 SEMINER 2: KAYGı VE MOTIVASYON ÇALıŞMAYı SÜRDÜRMEK

20 Bir çok defa iyi bir şekilde çalıştıktan sonra, ilk günlerdeki gibi çalışamıyor ilk günkü heyecanımı - isteğimi yakalayamıyorum Bu durumu sizce nasıl aşabilirim ? SORU : 2

21 Çalışmalarımı büyük bir istekle sürdürüyorken arkadaşlarımın, ailemin veya yakınlarımın «belki iyi niyetli» eleştirileri motivasyonumu bozuyor ve bu nedenle çalışma isteğimi «elimde olmadan» kaybediyorum. Bu sorunumu nasıl aşabilirim ? SORU : 3


"SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALıŞMAYı SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları