Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİMER SİSTEM kullanImI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİMER SİSTEM kullanImI"— Sunum transkripti:

1 BİMER SİSTEM kullanImI

2 BAŞVURU ALMA YÖNTEMLERİ

3 BİMER BAŞVURU KANALLARI
VATANDAŞ BAŞVURU YOLLARI İNTERNET/E-DEVLET ALO 150 MEKTUP/FAKS ŞAHSEN SİSTEME BAŞVURU KAYDI MEKTUP/E-POSTA

4 VATANDAŞ BAŞVURU YOLLARI-İNTERNET (www.bimer.gov.tr/ e-devlet)
Vatandaşlarımız adresinden BİMER’ e erişim sağlamaktadır. Yapılan değişikliklerle daha güvenli bir şekilde başvuru yapılabilmesi amaçlanmıştır. Vatandaşlarımız başvurularını gerçekleştirirken öncelikli olarak kimlik numaralarını, ad ve soyadı bilgilerini; bunun yanında anne kızlık soyadının bazı harfleriyle cep telefonu numaralarını girmek zorundadır. Belirtilen bilgilerden herhangi birinin eksik ya da yanlış olması durumunda bir sonraki aşamaya geçiş söz konusu değildir. Verilen cep telefonu numarasına BİMER tarafından bir doğrulama kodu gönderilmektedir. Bu numara girilerek başvuru yapma ekranına giriş sağlanabilmektedir.

5 VATANDAŞ BAŞVURU Yolları-İNTERNET
Kimlik Bilgileri ekranında bir önceki ekranda doldurulan alanlara ilişkin bilgilerin yanı sıra başvurunun türü, adres ve konum bilgileri ile e-posta ve eğitim bilgileri tercihi yapılmaktadır.

6 VATANDAŞ BAŞVURU YollarI-İNTERNET
Başvuru türü seçilirken ihbar ve şikayet başvurularında «kimlik bilgilerim gizlensin» tercihi vatandaşa sunulmuştur. İlk kayıt esnasında MERNİS veri tabanından çekilen adres bilgilerinin yanında vatandaşlarımız iletişim adresi olarak farklı bir adres de kullanabilmektedirler. Yapılan müracaatlarda yer bilgisinin de verilmesi gereken durumlarda konum bilgileri de paylaşılabilmektedir.

7 VATANDAŞ BAŞVURU YollarI-İNTERNET
Başvuru türü Bilgi Edinme olarak tercih edildiğinde Gerçek ve Tüzel Kişi ayrımı yaptırılmaktadır. Gerçek kişi tercih edildiğinde yeni bilgi istenilmemektedir.

8 VATANDAŞ BAŞVURU YollarI-İNTERNET
Tüzel Kişi seçildiğinde Tüzel Kişiye ait Unvan, T.C., Adres,e-posta ve istenen bilgi ve belgeler talep edilmektedir.

9 VATANDAŞ BAŞVURU YollarI-İNTERNET
Başvuru metni karakter sınırı 6000 karakter olarak belirlenmiştir. Ayrıca vatandaşlarımızın talep ve şikayetlerinin ekli belgelerle desteklenebilmesi adına dosya ekleme seçeneği eklenmiştir.

10 VATANDAŞ BAŞVURU YollarI-İNTERNET
Başvurunun tamamlanması noktasında «yasal bilgilendirmeyi okudum, onayladım» ifadesi vatandaş tarafından tercih edildikten sonra; başvurunun gerçek kişi tarafından yapıldığını belli eden güvenlik doğrulama kodu girilir ve başvuru tamamlanır.

11 VATANDAŞ BAŞVURU SORGULAMA EKRANI
Başvuru tamamlandıktan sonra vatandaşa bir sayı numarası verilir. Sayının hemen alt kısmında yer alan «başvuruma git» tercihi başvuranı «başvuru sorgulama» ekranına yönlendirmektedir. Bunun dışında ilk kayıt esnasında istenilen bilgilerin sisteme girilmesi durumunda da «başvuru sorgulama» sayfasına gidilebilmektedir. Başvuru Sorgulama sayfasında vatandaşlarımıza daha önce yaptığı diğer başvurularıyla ilgili bilgiler de verilmektedir. Sol tarafta yer alan başvuru tarih ve sayıları tercih edildiğinde başvuruya ilişkin bilgiler sağ tarafta görüntülenmektedir. Vatandaşa verilen bilgiler cevap ve beklemeye alınan kurum- birim bilgisi ve açıklaması şeklindedir.

12 BAŞVURU ALMA YÖNTEMLERİ-MEKTUP,E-POSTA
Kurum ve birimlere ulaştırılan mektup, e-posta ve faks başvuruları BİMER sistemine kaydedilecektir.

13 BAŞVURU ALMA YÖNTEMLERİ-MEKTUP,E-POSTA
Bu başvuruların kaydedildiği ekranlarda zorunlu alan bölümleri kısıtlı olarak yer almıştır. Bunun sebebi yazılı gelen müracaatlarda birçok bilgiye vatandaşlarımızca yer verilmemesidir. Fakat mektup, faks ve e-posta ile gelen müracaatlarda yer alan tüm bilgilerin bu ekrana zorunlu alan olmamasına rağmen işlenmesi büyük önem taşımaktadır.

14 BAŞVURU ALMA YÖNTEMLERİ-MEKTUP,E-POSTA
Sisteme evrak kaydedilirken kimlik ve iletişim bilgilerinin hemen ardından başvuru türü ve metin bilgisi girilmelidir. Konu ve alt konu tercihinden sonra başvurunun eki varsa dosya ekleme kısmından eklenmeli, başvurunun aciliyet durumu seçilerek evrak kaydedilmelidir. Bu ekranda kullanıcı hem sadece kaydedebilmekte; hem de evrakı kaydedip sevk edebilmektedir. Detay Metin bölümüne yazılan ifadeler de yukarıda da görüldüğü gibi düzenlemeler yapılabilmektedir.

15 BAŞVURU ALMA YÖNTEMLERİ-ŞAHSEN
Şahsen başvuru alırken mektup/e-posta ekranından farklı olarak birçok alan zorunlu kılınmıştır. Başvuru sahibi yetkili BİMER kullanıcısına T.C. Kimlik numarası ve anne kızlık soyadı ilk ve son harflerini vermekle yükümlüdür. Bu bilgiler alınmadan başvurunun tamamlanabilmesi söz konusu olamamaktadır. Bunun dışında başvuru türü, metin, konu ve aciliyet seçimi tercihleri mektup/faks, e-posta ekranlarıyla aynı içeriktedir. Bu ekranda dikkat edilmesi gereken hususlar konunun ve başvuru türünün içeriğe göre dikkatli seçilmesi ve aciliyet durumunun doğruluğunun uygun olmasıdır.

16 BAŞVURU İŞLEM SÜRECİ

17 KULLANICI SİSTEM GİRİŞ EKRANI
Sisteme tanımlanan Bimer yetkilileri sisteme ilk girişlerini T.C. Kimlik numaraları ve telefonlarına gönderilen geçici şifre ile yapabileceklerdir. Girilen geçici şifre sonrasında açılan yeni ekranda yeni şifre belirlenecektir.

18 KULLANICI SİSTEM GİRİŞ EKRANI
Kullanıcıların şifrelerini unutmaları halinde «şifremi unuttum» seçeneği tercih edilerek, yeni açılan ekranda cep telefonlarına geçici şifre gönderme işlemi gerçekleştirilecektir.

19 BİMER KULLanıcı ekranı
BİMER kullanıcıları sisteme giriş yaptıklarında tüm işlemler ekranda ayrıntılı şekilde görüntülenebilmektedir. Kullanıcıların evrak takip ve denetimini daha etkin yapabilmeleri adına bu sayfa görsel olarak tasarlanmıştır.

20 BİMER KULLANICI EKRANI-YENİ BAŞVURU BÖLÜMÜ
Giriş ekranında Kullanıcıların işlemleri belirli başlıklar altında toplanmıştır. Bu başlıklar Yeni Başvuru, Benim Başvurularım, Kurum Başvuruları ve İşlemler şeklindedir. Yeni Başvuru ekranında kullanıcıların sisteme yeni evrak kaydedecekleri bölümler yer alacaktır.

21 BİMER KULLANICI EKRANI-BENİM BAŞVURULARIM BÖLÜMÜ
Benim Başvurularım alanı kişisel olarak yapılmış işlemlerin bulunduğu alandır. BİMER başvuruları, kurumların gelen kutusuna yönlendirildikten sonra başvuruyu açan personel üzerine zimmetlenmektedir. Başvuruya ilişkin her türlü işlem ilgili personelce yapılacaktır. Kurum kutusundan açılan bir evrak, bu kutudan kişinin Gelen Kutusuna düşmektedir. Kişinin Beklemeye Aldıkları, Cevap Verdikleri, Sevk Ettikleri, İade Gelenleri ve Cevap için Onaya gönderdikleri; ayrıca özel olarak takip ettiği başvurular bu menüde görüntülenmektedir.

22 BENİM BAŞVURULARIM-GELEN KUTUM
Gelen Kutusunda evraklara ilişkin bilgiler detaya girmeden ana sayfada gösterilmektedir. Başvuru yolu, tipi, türü, tarih ve sayısı, başvuru sahibine ait ad-soyad bilgileri, evrakı gönderen kurum/birim adı ile başvuruya ilişkin geçen süre bilgileri bu ekranda görüntülenmektedir.

23 GELEN KUTUM-BAŞVURU TÜRÜ AYRIŞTIRMA
Gelen Kutusunda başvuru türlerine ait seçenekler kişiye özel tercih edilebilmektedir. Örneğin sadece ihbar veya sadece bilgi edinme başvuruları, üzerine tıklandığında gelen kutusunda ayrı biçimde listelenebilmektedir.

24 GELEN KUTUM-FİLTRELEME
Gelen Kutusu ve diğer tüm kutularda başvuruların daha kolay bulunabilmesi ve işlem kolaylığı sağlaması adına kutulara özel filtreleme getirilmiştir. Bu kutularda birçok kriterle sorgulama yapılabilmektedir.

25 GELEN KUTUM-BAŞVURU DETAY
Gelen kutusu detayında başvuruya ilişkin tüm detaylar aynı anda gösterilmektedir. Bu bilgiler Kimlik Bilgileri, Başvuru Evveliyatı, Başvuru ve Sevk Bilgileri, Başvuru Metni ve hareketleridir.

26 BAŞVURU DETAY-KİMLİK BİLGİLERİ
Kimlik Bilgileri vatandaş tarafından veya ilgili kurum tarafından gizlendiyse sol üstte de görüldüğü gibi «Gizlenmiş» olarak görüntülenmektedir. Bu bilgiler başvuruyu okuyan personelce açılamamaktadır. Yıldızlı olarak görüntülenen kimlik bilgileri ise vatandaş tarafından gizlenmemiştir. Yıldızlı olarak görünmesinin sebebi bu bilgileri açan personelin kaydının sistem tarafından tutulabilmesidir. Yukarıda ok ile gösterilen göz simgesine basıldığında sağ tarafta da görüldüğü gibi bütün bilgiler ilgili kullanıcıya gösterilmektedir.

27 BAŞVURU DETAY-EVVELİYAT
Başvuru detayında başvuranın daha önce yaptığı tüm başvurular BİMER kullanıcısına evveliyat bölümünde sıralanmaktadır. Burada yer alan filtreleme alanıyla özellikle evveliyatı fazla olan kişilerin başvurularında kolay arama yapılması sağlanmaktadır.

28 BAŞVURU DETAY-BAŞVURU VE SEVK BİLGİLERİ
Başvuru Bilgileri ve Sevk bölümlerinde başvuruya ilişkin sayı ve tarih bilgisinin yanında öncelik durumu, başvuru tipi ve başvuru yolu ile konu-alt konu bilgileri kullanıcıya gösterilmektedir.

29 BAŞVURU DETAY-BAŞVURU HAREKETLERİ
Başvuru Detay bölümünde başvuru metni yer almaktadır. Başvuru hareketlerinde ise Gönderen Birim, İşlem Tarihi, Gönderilen Birim, Zimmet Tarihi, Öncelik Durumu, Açıklama ve kurumlarda yapılan işlemler sıralanmaktadır.

30 BAŞVURU DETAY butonlar
Başvuru detay ekranında üst köşede başvuruya yapılacak işlemler; Başvuruyu takip et, Başvuran Bilgilerini Gizle, Beklemeye Al, Cevapla, Sevk Et ve Başvuru Raporu şeklinde sıralanmıştır.

31 BAŞVURU DETAY butonlar-BAŞVURU takip et
«Başvuruyu Takip Et» seçeneği ile; işlem yapılan başvuru aynı zamanda takibe alınabilir. Diğer kurumlarca yapılan veya yapılacak olan işlem aşamalarından ilgili personel bilgilendirilir. Takip edilen başvurular yine bu sekmeden «Başvuruyu Takibi Bırak» tıklanarak takipten kaldırılır.

32 BAŞVURU DETAY butonlar-BAŞVURU takip et
Takip edilen başvurular «Takip Ettiklerim» kutusuna düşmekte ve takibi buradan devam etmektedir. Bunun yanında oluşturulacak bildirimler sayesinde takip edilen başvurulara ilişkin tüm bilgiler kullanıcıya iletilecektir.

33 BAŞVURU DETAY butonlar-başvuran bilgilerini gizle
İhbar ve Şikayet başvurularında başvuru sahibinin bilgileri bu sekme tıklanarak gizlenmekte ve sadece bilgileri gizleyen personel tarafından açılabilmektedir.

34 BAŞVURU DETAY butonlar-beklemeye al
Yazışma veya inceleme gerektiren durumlarda başvuru «Beklemeye Al» sekmesi tıklanarak sebebi yazılmak suretiyle Beklemeye alınabilir.

35 BAŞVURU DETAY- beklemeye aldıklarım
Beklemeye alınan başvuru işlem kolaylığı sağlaması açısından kişinin «Beklemeye Aldıklarım» kutusuna düşer. Gelen kutusunda geçerli olan yasal süre bu kutuda da kaldığı yerden devam eder.

36 BAŞVURU DETAY- sevk et Başvurunun başka bir kurumu/birimi ilgilendirdiği durumlarda «Sevk Et» sekmesi tercih edilerek bir sonraki aşamaya geçilir.

37 BAŞVURU DETAY- sevk et Başvuru sevkinde öncelikle Gereği/Bilgi seçimi, konu-alt konu ve öncelik durumu tercihi yapılır. Sevk aşamasında birden fazla konu ve alt konu seçilebilir. Bunun yanında sevk edilecek kurum/birimler belirlendikten sonra varsa açıklama yazılarak ekle butonuna tıklanarak tercihlerin sağ tarafta görüntülenmesi sağlanır. Farklı bir kurum/birim sevk listesine eklenecekse yeniden aynı işlemler uygulanır. Gönderilecek başka bir kurum/birim yoksa «ekle ve sevk et» butonu ile başvuru sevk işlemi sonlandırılır.

38 BAŞVURU DETAY- sevk et Başvuru sevkinde ihbar ve şikayet başvurularının şikayet edilen yere gitmemesi gerektiği durumlarda sevk aşamasında «Gönderilmeyecek Kurumlar» listesinden şikayete konu kurum/birim işaretlenir ve böylelikle başvurunun bu kurum/birime gitmesi engellenir. Bu yolla başvurulara yapılan işlemlerin daha sağlıklı ve çözümlenebilir aşamaya gelmesi amaçlanmaktadır. Gönderilmeyecek kurum tercihinin iptalini yalnızca işlemi yapan personel ve üst yönetici yapabilecektir.

39 BAŞVURU DETAY- sevk et Başvuru sevk esnasında başvuruya ilişkin bakılması gereken bilgiler var ise «Başvuru Ön izleme» tıklanarak sol alttaki ekran görüntüsü açılır. Bu ekranda metin, başvuru tipi, başvuru sayı ve tarihi vb. bilgiler ön izleme ile kullanıcıya gösterilir.

40 BAŞVURU DETAY- GERİ AL Bu seçenek, evrak sevk edildiğinde detay ekranına eklenmekte; haricinde görüntülenmemektedir. Sevk edilen müracaatlarda yanlış sevklere istinaden başvurunun gönderilen kurum/birimden geri alınmasını ifade eder. Geri alınma işleminin gerçekleşebilmesi için başvurunun karşı tarafça hala okunmamış olması ve belirlenen sürenin dolmamış olması gereklidir.

41 BAŞVURU DETAY- İADE ET Başvuruların giden kurumları ilgilendirmemesi durumlarında başvurular gönderen kuruma/birime iade edilebilecektir. Sistemde son sevk edilen yere iadenin yanında sevk hiyerarşisindeki bir üst kuruma da iade gerçekleşebilecektir. Bu tercih, iade işlemini gerçekleştirecek kurum/birimce yapılacaktır.

42 BAŞVURU DETAY- başvuru raporu
Başvurunun çıktısının alınmasının gerektiği durumlarda görüntü sol taraftaki gibidir. Başvuran Bilgileri, Başvuru Metni ve Başvuru Hareketleri görselde mevcuttur. Alınan çıktının hangi bilgisayardan alındığı bilgisi barkodlama yöntemiyle takip edilebilecektir.

43 CEVAP ONAY SÜRECİ

44 BAŞVURU DETAY- CEVAP VER
Başvuruya cevap verilmesi gerektiği durumlarda «cevapla» seçeneği tercih edilir. Cevabın hizmet envanterindeki karşılığı seçilip varsa ekli dosya eklenerek vatandaşa gönderilecek yazı hazırlanır ve açıklama kısmına yazılarak gönder butonuna tıklanır. Açıklama metni üzerinde her türlü işaretleme ve düzenleme gerçekleştirilebilmektedir.

45 BAŞVURU DETAY- CEVAP VER
Hizmet envanteri o kurum/birimin hizmetlerini ifade eder. Kurum/birim seçildikten sonra envanterler sıralanır, başvuru içeriğine uygun olanı seçilir.

46 BAŞVURU DETAY- CEVAP VER
Cevap esnasında vatandaşa gönderilebilecek matbu yazılar da cevap şablonları kısmında seçilebilmektedir. Seçilen matbu yazı başvuru sahibine gönderilecek cevap metni kısmına yapıştırılır ve vatandaşa gönderilir.

47 BAŞVURU DETAY- CEVAP VER
Yapılacak İşlem kısmındaki diğer bir seçenek de «İşleme Alınmayacak» seçeneğidir. Bu tercih başvurunun işleme alınmama sebebinin vatandaşa iletilmesini ifade eder. İşleme Alınmama sebeplerine ilişkin matbu yazılar da bu ekrana eklenmiştir.

48 CEVAP/ONAY SÜRECİ Vatandaşa gönderilmek üzere hazırlanan cevabi yazı gönder butonu tıklandığında vatandaşa değil, o birimde veya üst birimde görevli onay personelinin onay kutusuna; kendisinin de onaya gönderdiklerim kutusuna düşer.

49 ONAYCI EKRANI Onaycı sisteme giriş yaptığında sol taraftaki menülerden «Onay Kutum» sekmesinin altında «Onay Bekleyenler» kısmından evrakların cevaplarını inceleyebilmektedir.

50 CEVAP/ONAY SÜRECİ Onay personeli kendisine onaylaması için gönderilen cevabi yazıları inceler, Cevabın hizmet envanterindeki karşılığını seçer, cevabi yazının içeriğini inceler. Varsa dosya eklerine bakar. Düzeltilmesi gereken bir durum var ise «cevap düzeltmeyi aç» seçeneğinden düzeltme notunu da yazarak ilgili personele evrakı geri gönderir. Bu evrak ilgili personelin «Onaydan Dönenler» kutusuna düşer.

51 CEVAP/ONAY SÜRECİ Onay personeli gerekli kontrollerini yaptıktan sonra başvurunun olumlu, olumsuz veya tasnif dışı raporlamasını yapar. Vatandaşa gönderilmesini uygun gördüğü cevabi yazıyı onayla diyerek vatandaşın mail adresine iletir.

52 BİLGİ EDİNME İHBAR ŞİKAYET

53 BİLGİ EDİNME MÜRACAATLARI
BİMER üzerinden de alınan Bilgi Edinme müracaatları sistem üzerinden ilgili kurum/birime en kısa sürede yönlendirilmektedir. Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre başvuruların yasal cevaplanma süresi 15 iş günüdür.

54 BİLGİ EDİNME MÜRACAATLARI- RAPOR DÜZENLEMESİ
Bilgi Edinme müracaatlarının raporlaması 3071 Dilekçe Hakkı Kanunundan farklı olarak yapılmaktadır. Onaycı ekranında vatandaşa cevap verilmeden önce cevabın kabul, red ve kısmen kabul şeklinde tasnifi yapılır. Sonrasında Kurumun/Birimin hizmet envanteri seçilerek vatandaşa cevabi yazı gönderilir.

55 İhbar-şikayet MÜRACAATLARI
BİMER üzerinden yapılan ihbar ve şikayet başvuruları dikkatle işlem yapılması gereken önemli evraklardır. Başvuru sahipleri başvuru esnasında ihbar veya şikayetten birisini seçtiğinde kimlik bilgilerini gizleme yetkisine sahiptir. Böylelikle vatandaşın bilgileri kurumlara iletilmemektedir.

56 İhbar-şikayet MÜRACAATLARI
İhbar-Şikayet Başvurularında şikayet edilen Kurum/Birimlere başvurunun gitmemesi adına «Gönderilmeyecek Kurumlar» tercihi yapılabilmektedir. Böylelikle şikayete konu kurum/birime evrakın gitmesi engellenmekte; işlemin üst kurumlarca yapılması sağlanmaktadır.

57 RAPOR İSTATİSTİK /ALARM BİLDİRİMLER

58 Rapor-istatistik Her birim kendisine ve alt birimlerine ait yapılmış tüm işlemlere istinaden verileri sistemden takip edebilecektir. Raporlama ekranları yetkiye göre değişecek ve görsel verilerle desteklenecek. İl bazında düşünülecek olursa, o ilden yapılan başvuruların sayısı, türü, dağılımı harita üzerinden ilçelere dağılımlı olarak üst yöneticiye gösterilecek. İllerdeki, bakanlıklardaki kullanıcılar, yetkilerine göre sadece kendi kurumu-şehri ile ilgili bilgileri alabilecek. Yazılım tarafından üretilen raporlar belirli yetkilerdeki personellere periyodik olarak iletilecek.

59 ALARM VE BİLDİRİMLER Günde 20’den fazla giriş yapan kullanıcılar için alarm oluşturulacak, 48 saat giriş yapmayan kullanıcı için ilgili koordinatöre uyarı gidecek, 48 saat içinde giriş yapıp, işlem yapmayan personel için koordinatöre uyarı gidecek, Süresi geçen veya geçmeye yakın olan başvurular için sistem üzerinden kişiye (başvuru bazlı) ve koordinatöre (adet bazlı) uyarı mesajları gidecek, Alt birimlerde hiç tanımlı kullanıcı kalmadığı durumlarda üst birimlere uyarı gelecek, Kullanıcı üzerine kilitlenen ve 24 saatten fazla işlem görmeyen evraklar için alarm oluşturulacak. 24 saat boyunca aktif kullanıcısı olmayan birimler için uyarı mekanizması oluşturulacak, Takibe alınan evraklarla ilgili yapılan tüm işlemler takibe alan kurum/birime bildirim olarak iletilecek, Yıllık izin, rapor, tayin vb. durumlarda kullanıcının yetkili koordinatöre sistem üzerinden durumunu bildirebileceği bir araç ekranı tasarlanacak, Evrak kapatıldığında, cevap verildiğinde sistem tarafından koordinatöre bilgi gidecek, Aynı konuyu gün içerisinde 20 den fazla seçen, cevaplama şekli aynı olan kullanıcı için koordinatöre uyarı gönderilecek, Başvurunun hangi kurumda ne kadar beklediği sistem tarafından belirtilecek, Koordinatörler için giriş yaptıklarında alt birimlerinizde… Sayıda evrak işleme alınmamış, okunmamış şeklinde bir uyarı verilecek, İhbar ve şikayet başvurularında vatandaşı bilgilendirecek pop uplar bulunacak. 5n 1k’ya uygun şekilde başvuru içeriği teşvik edilecek, Kurum bazında haftada 10 dan fazla yapılan iadeler merkeze alarm olarak bildirilecek.

60 KULLANICI İŞLEMLERİ

61 Kullanıcı işlemleri-ROLLER
Kullanıcı tanımlama işlemi esnasında kullanıcıların hangi rollerle sisteme dahil olacağı kısmı önem arz etmektedir. Buna göre: Yönetici: Tüm BİMER faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu üst düzey yöneticidir. ( Bakanlıklarda BİMER biriminin bağlı olduğu Bakanlık yöneticisi, Valiliklerde BİMER biriminin bağlı olduğu Vali Yardımcısı, Bağımsız kurumlarda BİMER biriminin bağlı olduğu Kurum yöneticisi. BİMER Cevap-Onay Yetkilisi: BİMER işlemlerinin yürütüldüğü birim ve alt birimlerde imza yetkisine haiz yetkili amirdir. Başvuru sahibine gönderilecek cevabı kontrol ederek onaylayan kişidir. BİMER Genel Koordinatörü: BİMER Yöneticisinin sorumluluğunda; ilgili Bakanlık/Valilik/Kurum’ un BİMER koordinatör ve kullanıcıları arasında genel koordinasyonunu sağlamakla ve BİMER başvuru işlemlerine ait takip ve denetimi yapmakla görevlidir. (Bakanlık, Valilik ve Bağımsız Kurumlarda görevlidir, birden fazla kişi görevlendirilebilir. BİMER Koordinatörü: BİMER Başvurularına ait işlemler ile, birim ve alt birimlerindeki başvuruların takip ve denetimini yaparak bu birimlerdeki kullanıcılar arasında koordinasyonu sağlamakla görevlidir. BİMER Kullanıcısı: BİMER başvurularının kaydı, beklemeye alınması, sevki, işlem yapılması ve cevap hazırlanması işlemlerini yürüten kişidir.

62 Kullanıcı KAYIT işlemleri
BİMER kullanıcılarının sisteme alınması işlemi Bakanlık, Valilik ve Bağımsız Kurumlardaki BİMER Genel Koordinatörleri vasıtasıyla yapılacaktır. En alt birimlerden itibaren kullanıcılara ait veriler Valilik, Bakanlık ve Bağımsız Kurumlarda toplanacak; bu birimlerde görevli Genel Koordinatörlerce Kullanıcı İşlemleri sayfasından sisteme dahil edilecektir.

63 Kullanıcı KAYIT işlemleri-DETSİS
BİMER sistemine kaydedilecek olan tüm kullanıcılar için sol tarafta yer alan ekran kullanılacaktır. Bu alan için T.C. Kimlik Numarası, Adı, Soyadı, Cep ve İş Telefonları, E-posta bilgileri, Detsis ve İyem Kodu, Kurum Bilgileri eklenecektir. Detsis (Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi) Kodu: Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı tarafından Tüm Kurum/Kuruluşların alt birimleriyle birlikte kodlanarak bir çatı altında yer almasını sağlayan bir sistemdir. BİMER sisteminde de kullanılacak olan DETSİS ile her kuruma bir kod verilmiştir. Bu kodun sisteme doğru girilmesi durumunda kişinin ekleneceği kurum/ birim otomatik çıkacaktır.

64 Kullanıcı işlemleri-iyem
İYEM (İmza Yetkilileri Modülü): Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı tarafından yapılan bir çalışmadır. Buna göre tüm kamu kurum kuruluşlarında imza yetkisine haiz yönetici personellerin bilgilerinin yer aldığı sistemdir. BİMER’ de kullanılış amacı cevap onaycı personellerin imza yetkisine haiz personeller olması gerekliliğidir. Onaycı vasfındaki tüm personellerin İYEM kaydının olması gerekliliği mevcuttur. Buna göre her birimde mutlaka bir onaycı yer alacağından her birimde imza yetkisine haiz en az bir personelin bulunması gerekmektedir. Kurum/birimdeki onaycı-imza yetkisine haiz personel İYEM e dahil edilmemişse, bununla ilgili olarak İl/Bakanlık ve Kurum IYEM yetkilisi ile irtibata geçilerek kayıt yapılacaktır.

65 BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.


"BİMER SİSTEM kullanImI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları