Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Havacılık Yönetimi (Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Havacılık Yönetimi (Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği)"— Sunum transkripti:

1 Havacılık Yönetimi (Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği)
Bölümün adı öğretim yılından itibaren değişmiş olup eski öğrenciler «Sivil Hava İşletmeciliği» bölümünden mezun olacaklardır.)

2 Rektörümüz Prof. Dr. Nazım Ekren

3 Kuruluş Üniversitemiz, İstanbul Ticaret Odası Eğitim ve Sosyal Hizmetler Vakfı tarafından 2001 yılında kurulmuştur.

4 Havacılık Yönetimi Bölümümüz aralık ayında YÖK onayı alınarak Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği adıyla kurulmuş kurulmuştur. Bölümün adı öğretim yılından itibaren «Havacılık Yönetimi» olarak değişmiştir. Bölüm eğitim yılında ilk kez öğrenci alarak eğitim hayatına başlamıştır. Bu yıl eğitim sürecinde 4. yılını dolduracak ve ilk mezunlarını verecektir.

5 Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Hüner Şencan (24 Mayıs 2016) Tarihi itibariyle….

6 Öğretim Üyelerimiz Prof. Dr. İsmail Demir Yrd. Doç. Dr. Okşan Artar Öğretim üyelerimizde yıllar itibariyle değişiklik olabilmektedir. Güncel Listeye Web sayfalarımızdan ulaşabilirsiniz. Yrd. Doç. Dr. Osman Bayraktar

7 Öğretim Üyelerimiz Okutman Fatih Tanrıverdi
Öğr. Gör. Kadir Özgür Oğuz Okutman Fatih Tanrıverdi Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Arslan Öğretim üyelerimizde yıllar itibariyle değişiklik olabilmektedir. Güncel Listeye Web sayfalarımızdan ulaşabilirsiniz.

8 Mail Adreslerimiz Adı Soyadı Görevi Dahili Telefon Eposta
Prof. Dr. Hüner Şencan Dekan 3117 Yrd. Doç. Dr. Okşan Artar Bölüm Başkanı 3125 Yrd. Doç. Dr. Osman Bayraktar Öğretim Üyesi 3119 Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Arslan 3140 Okutman Fatih Tanrıverdi İngilizce Okutmanı 3137

9 Amacımız Dört yıllık lisans programı ile, havacılık sektöründe faaliyet gösteren havayolu, havaalanı ve diğer havacılık işletmelerinde çalışacak kişilerin “havacılık işletmesi ve yönetimi” konusunda gerekli olan bilgi ve becerileri edinmeleri, sektörün aradığı özel yeteneklerle donanmaları temel amacımızdır. Bu süreçte öğrencilerimizin analiz ve sentez yapma becerilerini; insanları ve sistemleri “yönetme kabiliyetlerini” geliştirmeye önem veririz. Öğrencilerimizin işlemsel faaliyetlere hakim olma, etkin iletişim kurma, pratik düşünebilme ve karar verme özelliklerini açığa çıkarmak diğer önceliklerimiz arasındadır. Böylece mezunlarımız yazılı ve sözlü olarak kendilerini etkin bir şekilde ifade edebilmekte ve geleceğin hava ulaştırma sistemlerini yönetecek hale gelmektedirler.

10 Programın Öğrenme Çıktıları - 1
Bölümümüzden mezun olan öğrenciler; Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. Hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilir, analiz edebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek uygulayabilir. Hava taşımacılığındaki kurumlar için amaç ve hedefler belirleyebilir. Hava taşımacılığı alanındaki konularda bir projeyi bağımsız olarak yapabilir ve bu konuda veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. Hava taşımacılığı konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek, edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir.

11 Programın Öğrenme Çıktıları - 2
Hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurabilir. Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilir. Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. Hava taşımacılığı sistemini ve sürecini analiz ederek, gereksinimlere uygun modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir.

12 Hedef Öğrenci Kitlesi Hedef öğrenci kitlemiz;
havacılık sektörünün hızlı değişim dinamiklerine uyum sağlayabilecek, idealist, hevesli ve kendilerini geliştirmeye can atan öğrencilerdir.

13 Bölümü Seçmenin Avantajları
İş bulma kolaylığı. Meslek alanının sınırlarının net ve belirgin olması. Müfredatında sertifika sınavlarının hazırlığına imkan veren derslerin yer alması Uygulamalı bir disiplin olması. Staj zorunluluğunun bulunması. Kendini yenileme ve güncelleme imkanının geniş olması.

14 Yabancı Öğrenciler Lisans bölümlerimize kayıt olmak isteyen yabancı uyruklu öğrenciler, aşağıda belirtilen başvuru koşullarını sağladıklarında evraklarını e-posta ile göndererek veya Sütlüce Kampüsümüzde bulunan Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne evrakları ile gelerek başvuruda bulunabilirler.  Başvuru adresi: Sütlüce Mahallesi, İmrahor Caddesi, No: 90, Beyoğlu 34445, İstanbul.

15 Yabancı Öğrenciler Kabul şartları: Bölümlerimize şu öğrenciler başvurabilirler: Yabancı uyruklu olanlar. Doğumla Türk vatandaşı olup da İçişleri Bakanlığından Türk vatandaşlığından çıkma izni alanlar ve 5203 sayılı Kanunla Tanınan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olduklarını belgeleyenler. Çift vatandaşlığa sahip olanlar (doğumla yabancı uyruklu olup T.C. Vatandaşlığına sonradan sahip olanlar). T.C. uyruklu olup orta öğretiminin tamamını yabancı bir ülkede (KKTC hariç) tamamlayanlar.

16 Yabancı Öğrenciler Yabancı Uyruklu Öğrenci Kontenjanları: Sivil hava: %100 indirimi 1; %50 indirimi 2; Ücretli 2. Toplam: 5 (Not: Bu rakamlar yıllara göre değişiklik gösterebilmektedir). Soydaş ve Akraba topluluklarından: Havacılık Yönetimi: 5 Toplam: 10 öğrenci.

17 Yabancı Öğrenciler Gerekli Belgeler:
Başvuru formu ( Adayların lise diplomasının Türkçe veya İngilizce tercümesi Henüz diplomasını almamış olan adayların, liselerinden, belirli bir tarihte mezun olacaklarını gösteren resmi belge (İngilizce veya Türkçe). Pasaportun kimlik bilgilerini gösteren sayfasının fotokopisi Lise Transkriptinin Türkçe veya İngilizce tercümesi İki adet vesikalık renkli fotoğraf. Fotoğrafların son altı ayda çekilmiş olması gerekir. (Devamı var…)

18 Yabancı Öğrenciler Gerekli Belgeler (Devamı):
Varsa Türkçe eğitim veren programlara başvuru için programları izleyebilecek düzeyde Türkçe bilgisinin olduğunu gösterir B2 ve üzeri düzeyde sınav sonuç belgesi (TÖMER, UTS veya YÖK tarafından tanınan diğer Türkçe dil sınavları) veya üniversite tarafından yapılan seviye tespit sınavından başarılı olması [Türkçe dil belgesi bulunmayanların yazılı taahhüt beyanıyla en geç bir yıl içinde bu belgeyi ibraz etmeleri şarttır.] Varsa İngilizce eğitim veren programlara başvuru için, TOEFL-PBT:550, TOEFL-IBT:80, IELTS:5,5 sınavlarından birinden istenilen puanı aldığını gösteren belgenin sureti, [İngilizce dil belgesi olmayanlar kabul aldıkları takdirde İstanbul Ticaret Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu’nun düzenlediği İngilizce Seviye Tespit Sınavı’na girmek durumundalardır. Seviye Tespit Sınavı’ndan istenen puanı alan öğrenciler direk derslere başlarken, sınavdan istenilen puanı alamayan öğrenci İngilizce Hazırlık Sınıfı’nda okumak zorundadır.] Başvurular üniversitenin web sitesindeki başvuru formunun doldurulması ve web sitesinde ilan edilen tarihe kadar üniversitenin Uluslararası Ofisinde olacak şekilde bizzat elden, internet üzerinden veya posta ile ulaştırılması suretiyle olur.

19 Kariyer Pozisyonları HAREKAT BÖLÜMÜ Terminal Haberleşme Sorumlusu
Güvenli Hava Sahası Yolcu ve Bagaj Taşıma Yöneticisi Hava Trafik Koordinatörü Kule İdari İşler Sorumlusu Pist İdari İşler Sorumlusu Ramp Ekip Şefi Ramp Yöneticisi Uçuş operasyon Sorumlusu/Yöneticisi Uçak Hat Bakım Yöneticisi Uçuş Harekât Sorumlusu (Dispatcher)

20 Kariyer Pozisyonları HAVA KARGO BÖLÜMÜ
Hava Kargo Satış ve Rezervasyon Uzmanı Hava Kargo Operasyon Uzmanı Uluslararası Hava Taşımacılığı Pazarlama Uzmanı DGR (Tehlikeli Maddeler) Uzmanı Yük Kontrolü ve Haberleşme Uzmanı Hava Kargo Yöneticisi Kargo Operasyon Uzmanı Hava Kargo İş Geliştirme Müdürü Hava Kargo İş Geliştirme Uzmanı Kargo Satış Sorumlusu Hava Kargo İhracat Uzmanı

21 HAVAALANI VE HAVAYOLU ŞİRKETLERİ
Kariyer Pozisyonları HAVAALANI VE HAVAYOLU ŞİRKETLERİ Havalimanı Yöneticisi Apron Hizmetleri Yöneticisi Havaalanı Gözetim Uzmanı Havaalanı Temsil Yöneticisi Uçak Özel Güvenlik Hizmet ve Denetim Yöneticisi Emniyet Sistem Yöneticisi Kalite Güvence Yöneticisi Havayolu Temsil Uzmanı

22 YOLCU HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Kariyer Pozisyonları YOLCU HİZMETLERİ BÖLÜMÜ Yer Hizmetleri Yöneticisi İkram Hizmetleri Yöneticisi Yolcu hizmetleri Yöneticisi Boarding Organizasyon Sorumlusu Check-in Sorumlusu Kontuar Sorumlusu

23 BİLET SATIŞ VE REZERVASYON BÖLÜMÜ
Kariyer Pozisyonları BİLET SATIŞ VE REZERVASYON BÖLÜMÜ Bilet Satış Sorumlusu Rezervasyon Sorumlusu Seyahat Acente Yöneticisi Seyahat Dokümantasyon Uzmanı

24 GENEL HAVACILIK İŞLETMELERİ
Kariyer Pozisyonları GENEL HAVACILIK İŞLETMELERİ Havayolu Reklam ve Promosyon Sorumlusu Havayolu Şirketleri Bilgi Sistemleri Yöneticisi Havayolu Şirketleri Halkla İlişkiler Uzmanı Havayolu Şirketleri Pazarlama Uzmanı Havacılık İşletmeleri Finans Uzmanı Havacılık İşletmeleri Sigorta Uzmanı

25 Mezunlar için Hedef İşletmeler
Türk Hava Yolları A.O. Turkish Cargo THY Teknik A.Ş. TGS Yer Hizmetleri A.Ş. Çelebi Hava Servisi A.Ş. Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. Yurtiçi ve Yurtdışı Uluslararası Taşımacılık Şirketleri Yurtiçi ve Yurtdışı Uluslararası Hava Yolu Şirketleri Atatürk Havalimanı Sabiha Gökçen Havalimanı

26 Öğrenim Ücreti yılında Lisans Programına yeni kayıt olacak öğrenciler için yıllık öğretim ücreti: TL + KDV Öğrencilerimiz eğitim ücretlerini 9 taksitle veya kredi kartı ile ödeyebilirler.

27 Eğitim İndirimi ve Yaşam Destek Payları
İstanbul Ticaret Üniversitesinde eğitim görmenin ayrıcalığını «eğitim indirimleri» ve «tercih bursuyla» daha çok hissedeceksiniz. Tercih bursu olarak üniversitemizi «ilk üç sırada tercih eden öğrencilere 9 ay boyunca 330 TL» ödenmektedir.

28 Üstün Başarı ve Eğitim İndirimleri
Okurken gösterilen yüksek başarılar «üstün başarı» eğitim indirimleriyle ödüllendirilir. Derslere en az iki yarıyıl devam edip tüm dersleri alan (Üniversiteye Giriş Başarı Bursu sahibi ve LYS Başarı Bursu sahibi öğrenciler hariç) ve başarılı olan öğrencilere; Akademik yıl ortalaması (3.80 – 4.00) arasında ise bir sonraki öğrenim yılı ücretinin %100’ü Akademik yıl ortalaması (3.60 – 3.79) arasında ise, bir sonraki öğrenim yılı ücretinin %50’si Akademik yıl ortalaması (3.50 – 3.59) arasında ise, bir sonraki öğrenim yılı ücretinin %25’i oranında eğitim indirimi yapılır.

29 Destek İndirimleri Şehit çocuklarına, kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden %50, Üniversitemizde ücretli okuyan öğrencilerin yine Üniversitemizde okuyan kardeşlerine, kayıt oldukları yılın öğrenim ücreti temel alınarak her kardeşe %25, İTO meclis üyesi ve idari personelin çocuklarına, kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden %25, İTO üyelerinin çocuklarına kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden %15, İstanbul Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği üye ve çocuklarına kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden %10 burs verilir. Türkiye’deki Ticaret ve Sanayi Odaları’nın yönetim kurulu üyelerinin ve meclis başkalarının çocuklarına %15 oranında bir öğretim yılı için burs verilir. Burs, İngilizce Hazırlık sınıfı süresini zorunlu ise kapsar. Burslar normal öğrenim süresince verilir ve zorunlu olması halinde İngilizce Hazırlık Okulu süresini de kapsar.

30 Spor, Sanat ve Kültürde Başarı İndirimleri
Spor: Üniversitenin gereksinim duyduğu alanlarda ve üniversiteyi temsil etmek koşuluyla mülakat yapılarak milli sporcu belgesi olan öğrencilere kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden %100 oranında eğitim indirimi yapılır. Üniversitenin ihtiyaç duyduğu ve belirlediği alanlarda Türkiye ve Avrupa şampiyonalarında dereceye girmiş kulüp veya lise takımı sporcularına %100, %75 ve %50 oranlarında burs verilir. Sanat, eğitim ve kültür: Bu alanlarda uluslararası müsabakalarda ilk üçe girenlerden birinciye kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden %100, ikinciye %75 ve üçüncüye %50 oranında eğitim indirimi yapılır. Eğitim indirimleri normal öğrenim süresince verilir ve İngilizce zorunlu ise Hazırlık Okulu süresini de kapsar. İlgili müdürlük ve Web sayfası: Bu konuda daha fazla bilgiyi ilgili Spor-Sanat ve Kültür Müdürlüklerinden ve Web sitesinden edinebilirsiniz.

31 Diğer İndirimler İTO Meslek Liseleri Öğrencileri için Eğitim İndirimleri İstanbul Ticaret Odası Meslek Lisesi öğrencilerine üniversitemizi tercih etmeleri ve yerleşmeleri durumunda kayıt oldukları yılın öğrenim ücretinden  %15 oranında eğitim indirimi yapılır. Yüksek Lisans Programlarında Protokol İmzalanan Kuruluşlara Yapılan İndirimler Üniversitemizin protokol imzaladığı kuruluşların üyelerinin yüksek lisansa devam eden çocuklarına protokol kapsamında belirlenen indirimler yapılır.

32 Lisansüstü Eğitim İndirimleri
Üniversitemizden mezun öğrencilerden; Fakülte veya bölüm birincilerine %100, İkincilerine %75, Üçüncülerine %50 oranında eğitim indirimi yapılır. Üniversitemizde araştırma görevlisi olarak görev yapanlara %100 eğitim indirimi yapılır. Lisansüstü programlar için verilen diğer eğitim indirimleri hakkında ayrıntılı bilgiyi Web sitemizdeki Burs Yönergesi’nde ve Lisansüstü Eğitim-İşbirliği Protokolleri sayfasında bulabilirsiniz. öğrenim yılı lisansüstü eğitim ücretleri: Yüksek lisans, Tezsiz, Tezli: KDV dahil Doktora: KDV dahil. YL. Bilimsel hazırlık: Tezli, Tezsiz, ders başına 1782 TL (KDV Dahil). Doktora. Bilimsel hazırlık: Tezli, Tezsiz, ders başına 1237,50 TL (KDV Dahil).

33 Müfredat Öğrencilerimiz 240 AKTS’lik ders alarak mezun olurlar.
Sekiz dönemde alınan dersleri Web sitemizde «Müfredat» başlığı altında bulabilirsiniz. Öğrenciler, birinci sınıfta rektörlük tarafından organize edilen "Kültür ve İstanbul" , "Medeniyet ve Toplum" adı altında verilen zorunlu ortak üniversite derslerini alırlar.

34 Akademik Takvim Bölümde kayıtlar Eylülün son haftasında başlamakta ve Ekim ayının ilk haftasına kadar devam etmektedir. Akademik takvim hakkında ayrıntılı bilgiye Web sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

35 Eğitim Dili Bölümde Türkçe dili ile eğitim yapılır.
İngilizce dersleri yoğunlaştırılmış olarak verilir.

36 Dikey ve Yatay Geçişler
Dikey geçiş: Aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında dikey geçiş imkanları vardır. Dikey geçişte DGS sınav sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleşim yapılır. Kontenjan sayısı sınıf öğrencilerinin %10 ila %15’i arasında olmak üzere senato tarafından belirlenir. Yatay Geçiş: Yatay geçişlerde üniversitemiz yönetmeliklerinde belirtilmiş olan aşağıdaki ölçütlere aranır ve aşağıdaki belgeler istenir: Ölçütler ÖSYM Başarı Notu (öğrencinin sınava girdiği tarihteki puanı bölümümüzün o yıldaki puanı kadar olmak zorundadır) Kontenjan Sınırı (Bölüm öğrencilerinin en çok %10’u = 3 öğrenci. Belgeler Dilekçe Transkript Disiplin Kağıdı

37 Çift Ana Dal Eğitimi Fakültemiz öğrencileri, belirlenen kontenjanlar dahilinde ve fakülte dekanlığının onayı ile fakülte bünyesindeki diğer bölümlerde de okuyarak iki ayrı diploma sahibi olarak mezun olabilirler. Koşullar ÖSYM puanının ikinci ana dal yapılacak bölümün puanına denk veya ondan yüksek olması, öğrencinin tüm derslerini başarıyla vermiş olması, GNO’nun 3.00 olması, lisans bölümünün ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’de bulunması gerekir. Çift ana dal öğretimi, burslu öğrenciler de dahil olmak üzere ücretlidir. Çift Ana Dal ve Yan Dal programları üniversitemizin, Çift Anadal ve Yan Dal Programları Yönetmeliği çerçevesinde gerçekleştirilir.

38 Yan Dal Eğitimi Yan dal programı ikinci bir lisans programı değildir. Bir bölüme kayıtlı olan öğrencilere ilgi duydukları başka bir bölümden ders alma izni verilir. Bu programa veya bölüme “Yan dal” programı denir.   Öğrenciler üçüncü yarıyıl başından itibaren, yan dal eğitim-öğretimi için başvurabilirler. Yan dal öğrenimine başlayabilmek için genel not ortalamasının (GNO) en az (2,60) olması gerekir. Birinci ana dal öğreniminde başarısı «yetersiz durumuna» düşen öğrenci yan dal öğrencisi sıfatını yitirir. Yan dal öğretimi, burslu öğrenciler de dahil olmak üzere ücretlidir. Program sonunda başarılı olan öğrencilere “Yan Dal Sertifikası” verilir. Yan dal dersleri ortalaması en az 2,00 ise bu sertifikayı almaya hak kazanırsınız.

39 Dersler Dersler 50 dakikadır. Dersler arasında 10 dakika teneffüs uygulanır. Özel durumlarda dersler birleştirilerek «blok ders» uygulaması gerçekleştirilebilir. Dersler sabah 10:00'da başlayıp 17:00'de bitecek şekilde programlanır. Ders programı mümkün olduğu kadar 16:00’da bitecek şekilde düzenlenmeye çalışılır. 12:00-14:00 arasında yemek ve sosyal etkinlik molası verilir.

40 Uygulama Ders Saatleri
Bazı derslerin hem teori hem de uygulama saatleri vardır. Prensip olarak ve mümkün olduğu durumda uygulama saatlerine asistanlar girer. Teorik bilgilerin aktarıldığı saatlerde öğretim üyesi konu ile ilgili kuramsal bilgileri sunar. Teorik bilgilerin pratikte nasıl kullanılacağı «uygulama saatlerinde» aktarılır.

41 Devam Durumu Tüm öğrencilerimizin derslere %70 oranında devam etme zorunluluğu vardır. Her derste mutlaka yoklama alınır ve öğrenciler yoklama kağıdına imza atarlar. Yoklamanın her derste ayrı yapılıp yapılmaması öğretim üyesinin inisiyatifindedir. Devamsız olan öğrencilerin ad soyadları dönemin son haftasında Öğrenci İşlerine Birimine bildirilerek durumları kesinleştirilir. Bu öğrenciler final sınavlarına giremezler. Derslerden devam alıp ta başarısız olmuş olan öğrenciler dersi tekrar aldıklarında devam zorunluluğu aranmaz.

42 Bitirme Ödevi Öğrencilerimiz sekizinci yarıyılda "Bitirme Ödevi" hazırlarlar. Bitirme Ödevi Fakültenin ilgili kılavuzu çerçevesinde hazırlanır. Bu çalışma sayesinde öğrencilerimiz kendi bilgi ve birikimlerini bir danışmanın koordinatörlüğünde sergileme imkanına sahip olurlar. Bitirme Ödevi Hazırlama Kılavuzu’nu web sitemizde inceleyebilirsiniz.

43 Ders Seçme Haftaları Öğrencilerimiz okul açıldıktan sonra ilk iki hafta içinde o dönem alacakları zorunlu ve seçmeli derslere kaydolurlar. Seçmeli dersler, danışman hocalar ile görüşülerek birlikte belirlenir. Ders seçimlerine danışman öğretim üyeleri yardımcı olur. Ders seçme ve değişiklik işlemleri üniversitemizin Web ortamında çalışan "Öğrenci Otomasyon Sistemi" içerisinde danışman onayıyla gerçekleştirilir.

44 Ders Değiştirme Haftası
Öğrencilerimiz okul açıldıktan sonra üçüncü hafta içinde seçtikleri derslerde değişiklik yapabilirler. Seçmeli dersleri üniversitenin kurallarına göre alan içinden veya alan dışından alabilirler. Üçüncü ve dördüncü yarıyıllardan itibaren uzmanlaşmaya yönelik oluşturulan seçmeli paketler seçilerek hedef kariyer pozisyonuna yönelik ders programı oluşturulur. Ders değiştirmeleri İnternet ortamında gerçekleştirilir.

45 Dersten Çekilme Haftası
Öğrenciler yedinci hafta sonunda dersten çekilebilirler. Bu öğrenciler vize sınavlarına giremezler. Dersten çekilen öğrenciler o dersleri bir sonraki yılın aynı yarıyılında ders ücreti ödemeden alırlar. Okulun uzaması halinde başarılı olamadıkları derslerin ders ücretini öderler.

46 Yönetmeliklere Erişim
Web sitemizde aşağıdaki linklerden: Üniversitemiz+Mevzuat+Ünv.Mevzuatı+Yönetmelikler İngilizce Hazırlık Yönetmeliği Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliği Çift Ana Dal Yan Dal Yönetmeliği Yatay Geçiş Esasları Yaz Öğretimi Yönetmeliği Kariyer Planlama Merkezi Yönetmeliği

47 Farabi – Erasmus – Mevlana
Öğrenci Değişim Programı, herhangi bir örgün eğitim veren üniversiteden belirli bir dönem için (1 veya 2 dönem) başka bir üniversiteye eğitim almak amacı ile uygulanır. Üniversitemizde üç Öğrenci Değişim Programı uygulanmaktadır. Yurtiçi öğrenci değişim programı olan FARABİ: Yurtiçinde belirli bir dönem başka bir üniversitede eğitim alma amacı ile düzenlenmiş bir programdır. Avrupa öğrenci değişim programı olan ERASMUS: Avrupa’da herhangi bir yükseköğretim kurumunda belirli bir dönem eğitim alma amacı ile düzenlenmiş bir programdır. Yurtdışı öğrenci değişim programı olan MEVLANA: Dünya’nın herhangi bir yerindeki yükseköğretim kurumunda belirli bir dönem eğitim alma amacı ile düzenlenmiş bir programdır.

48 Uluslararası Alanda Anlaşma Yapılan Üniversiteler
BELGIUM; BOSTON UNIVERSITY METROPOLITAN COLLEGE BRUSSELS BOSNIA-HERZEGOVINA; UNIVERSITY OF TUZLA BOSNIA-HERZEGOVINA; UNIVERSITY DŽEMAL BIJEDİĆ OF MOSTAR BOSNIA-HERZEGOVINA; UNIVERSITY OF BİHAĆ BOSNIA-HERZEGOVINA; INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO BULGARIA; TECHNICAL UNIVERSITY OF VARNA GREECE; CITY COLLEGE KYRGYRISTAN; MANAS UNIVERSITY AZERBAIJAN; QAFQAZ UNIVERSITY MACEDONIA; INTERNATIONAL BALKAN UNIVERSITY PAKISTAN; GIFT UNIVERSITY RUSSIA; ADYGE STATE UNIVERSITY SWEDEN; LİNGKÖPİNGS UNIVERSITY UNITED KINGDOM; HACKNEY COMMUNITY COLLEGE UNITED KINGDOM; THE UNIVERSITY OF SHEFFIELD USA; EMBRY RIDDLE AERONAUTICAL UNIVERSITY USA; VIRGINIA POLYTECHNIC INSTITUTE AND STATE UNIVERSITY USA; MONTANA STATE UNIVERSITY BOZEMAN USA; STEVEN INSTITUTE OF TECHNOLOGY

49 Bölüme Özgü Öğrenci Kulübü
Bölümüzün «Havacılık Yönetimi» kulübü vardır. Ayrıca üniversitemizde çok sayıda kulüp bulunmaktadır. Öğrenciler isterlerse üniversite düzeyindeki kulüplere de katılabilirler. Üniversite kulüplerimizden bazılarını bir sonraki sayfada inceleyebilirsiniz.

50 Genel Üniversite Kulüpleri
Kulüplere Aday Öğrenci + Sosyal Etkinlikler + Kulüpler bağlantısından erişebilirsiniz. Havacılık Kulübü – Yönetim Kulübü--Atatürkçü Düşünce Kulübü--Bankacılık ve Finans Kulübü--Dağcılık ve Doğa sporları Kulübü--Dans Kulübü--Dış Ticaret Kulübü--Elektrik Elektronik Kulübü--Erdemli Gençlik Kulübü--English Drama Kulübü--Endüstri Mühendisliği Kulübü--Fikir ve Sanat Kulübü--Fotoğrafçılık Kulübü--Genç Gönüllüler Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü--Genç Hukukçular Kulübü--Genç İletişimciler Kulübü--Genç İşadamları ve Sosyal Gelişim Kulübü--Genç Yöneticiler Kulübü--Girişimcilik Kulübü--Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kulübü--Hukuk kulübü--İstatistik Kulübü--İşletme ve Ekonomi Kulübü--İşletmecilik Kulübü--Kültür ve Edebiyat Kulübü----Liderlik ve Organizasyon Kulübü--Lojistik Kulübü--Matematik Kulübü--Medeniyet ve Düşünce Kulübü--Mekatronik Kulübü--Münazara Kulübü--Müspet Kulübü--Müzik Kulübü--Prizma Kulübü--Psikoloji Kulübü--Proje ve Araştırmalar Kulübü--Sinema Kulübü--Sivil Savunma Kulübü--Taraftarlar Birliği Kulübü--Ticari Gelişim Kulübü--Tiyatro Kulübü--Turizm Kulübü--Türk- İslam Sanatları Kulübü--Türkiye Araştırmalar Kulübü--Uluslararası İlişkiler Kulübü--Uluslararası

51 Öğrenci "Bilgi İşlem" şifresi
Her öğrenciye, üniversitemize kayıt olurken "Öğrenci Otomasyon Sisteminde" ve elektronik haberleşme sistemlerinde kullanacakları "kullanıcı adı ve şifresi" verilir. Kampüs içerisinde kullanıcı adı ve şifreleri ile bağlanabildikleri kablosuz internet ağları ile bilgisayarlardan, tabletlerden ve cep telefonlarından internete erişebilirler.

52 Ödevler Derse ilişkin yapılacak ödevler her öğretim üyesinin kendisinin hazırladığı ve ilk hafta öğrencilere dağıtılan «Sömestir Ders Programında» belgesi belirlenmiştir. Öğrencilerimiz, dönem içinde hazırlayacakları ödevler ile bir taraftan bilgilerini pekiştirirler ve diğer taraftan sınavlara hazırlanmış olurlar. Dersin ödev politikası için lütfen sizlere ilk hafta içinde dağıtılacak olan Ders Programını inceleyiniz.

53 Vize Sınavı ve Yarıyıl Çalışmaları
Her dönem 8. hafta içinde vize sınavları yapılır ve bir hafta sürer. Gerektiğinde Cumartesi günleri de sınav yapılabilir. Vize sınavlarının yapıldığı haftada ders işlenmez. Vize sınavlarına zorunlu nedenler ile giremeyen öğrencilerin mazeret sınavlarına girme hakları vardır. «Yarıyıl çalışmaları» ve «vize sınavının» toplam ağırlığı yönetmeliğe göre en az %40 en çok %60 olabilir. Öğretim üyeleri «yarıyıl çalışmalarına» verecekleri puanı (a) devam durumu, (b) ödevler, (c) portföy dosyaları ve (d) benzeri diğer faktörleri dikkate alarak belirlerler. Öğretim üyeleri «vize sınavının» diğer çalışmalar içindeki ağırlığını serbestçe belirlerler ve öğrencilere yarıyıl başında Ders Programı formuyla ilan ederler.

54 Final Sınavları Dönem sonunda öğrencilerimiz «devam almaları» halinde final sınavlarına girerler. Final sınavlarında yeterli başarıyı gösteremeyen öğrencilere bütünleme sınavı hakkı verilir. Final sınavının ağırlığı yönetmeliğe göre en az %40 en çok %60 olabilir. Final sınavının mazereti yoktur. Final sınavlarına giremeyenler bütünleme sınavlarında haklarını kullanırlar. 14 haftalık eğitim bittikten sonra öğrencilere çalışmaları için -- duruma göre -- 1 haftalık bir süre tanınır ve final sınavı 16. ve 17. haftalarda yapılır. Final sınavları bir veya iki hafta sürer.

55 NİHAİ BAŞARI NOTU Kesin başarı Şartlı başarı
Nihai başarı notu dönem içi başarı notu ile final sınavı başarı notunun toplanmasıyla bulunur. Nihai başarı notu 100 üzerinden hesaplanır. Nihai başarı notu ve diğer harf notlar Lisans Yönetmeliğinde belirlenmiştir. Öğretim üyeleri 100’lük sistemden aldıkları notları YÖK’ün belirlemiş olduğu not dönüştürme tablosunu kullanarak Harf nota çevirirler. Öğretim üyeleri 100 üzerinden alınan notları öğrencilere bildirmezler, sadece harf notları ilan ederler. İnternetteki Öğrenci Bilgi Sisteminde öğrenciler sadece harf notları görürler. Öğretim üyeleri nihai başarı için körv (göreceli not) sistemini uygulayabilirler. Şartlı başarı Öğrencinin vize+final sınavı not toplamı 100 üzerinden 30 ile 41,65 arasında kalmışsa bunun harf karşılığı DF’tir. Bu öğrenciler sekizinci sömestir sonunda GNO’dan 2.00 puanını elde edebilirlerse bu derslerden geçmiş sayılırlar. Sekizinci yarıyılın bitiminden sonra GNO’dan 2.00 ortalamasını elde edemeyen öğrenciler seçtikleri derslerden ORTALAMA YÜKSELTME sınavlarına girebilirler.

56 Bütünleme Sınavları Nihai başarı notu F olan öğrenciler bütünleme sınavına girerler. Vize+final sınavı not toplamı 100 üzerinden 30 ile 41,65 arasında olan öğrenciler DF alırlar ve dersten «şartlı başarılı» sayıldıkları için bütünleme sınavına giremezler. Bütünleme sınavı bütün yarıyıl konularından yapılır. Bütünleme sınavı değerlendirme notuna ödevler ve vize sınav sonuçları katılmaz. Değerlendirme 100 üzerinden yapılır. Öğrenci eğer en az DD almışsa (41,66) «kesin başarılı»; en az DF almışsa (30,00) «şartlı başarılı» sayılır. Final sınavları ile Bütünleme sınavları arasında 1 hafta boşluk vardır ve sınavlar iki hafta sürer ve 20. haftalarda bütünleme sınavı yapılır.

57 Bölüm Kontenjanı ve Derslikler
Bölümümüzün akademik yılı öğrenci kontenjanı 30 yurtiçi + 10 yabancı = 40 öğrenciden oluşmaktadır. Bölümümüz öğrencileri, 40 öğrenci kapasiteli ve projeksiyon sistemine sahip dersliklerde eğitim görmektedirler.

58 Öğrenci Danışmanlığı Bölümümüzdeki her öğrencinin akademik gelişimini takip eden bir öğretim üyesi vardır. Öğrenciler 4 yıllık öğrenim süresince aynı danışmanla çalışır. Öğrencilerimiz danışman öğretim üyelerine yüz yüze, veya telefonla erişebilirler. Danışmanlık Konuları: Ders Seçimi. Kişisel Sorunlar. Çift Anadal ve Yan Dal Seçimi. Bitirme Projesi. Stajlar. Bitirme ödevleri için kaynak bulma.

59 Ders Kitapları ve Derslerin İşleniş Biçimi
Her dönem başında ilgili dersin Temel Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları öğrencilere Sömestir Ders Programı ile bildirilir. Öğretim üyesi sınıf ortamında tahta ve multimedya ortamlarını kullanarak dersi işler. Ders işlemede: Konferans, Etkileşimli Tartışma, Saha Etüdü, Ev Ödevi Değerlendirme, Sunum Geliştirme Teknikleri, İş Yeri Gezileri, gibi teknikler uygulanır.

60 Sömestir Ders Programları
Her dersin «Sömestir Ders Programı» dönem başında ilk hafta yapılan derste öğrencilere dağıtılır. Ayrıca internetten de indirilebilir. Bu formlarda işlenecek konular 14 hafta için verilir. Ayrıca derse ait diğer tüm bilgiler (ders kitabı, diğer kaynaklar, devam koşulları, ofis saatleri, başarı değerlendirme kriterleri) yer alır. Öğrenciler dersin öğrenme çıktılarını ilk hafta dağıtılan «Sömestir Ders Programı» formlarından öğrenebilirler.

61 Stajlar Öğrencilerimiz sekiz dönemlik eğitim öğretim hayatlarında yaz aylarına denk gelecek şekilde her biri 20 iş gününden oluşan iki ayrı staj yaparlar. Öğrencilerin alanı ile ilgili işyerlerinde staj yapmaları esastır. Staj yeri bulmada üniversitemizin Kariyer Merkezi öğrencilerimize yardımcı olmaktadır. Öğrenciler ayrıca kendi staj yerlerini kendileri de bulabilirler. Detaylı bilgi için bölümün staj uygulama kılavuzuna bakınız.

62 İş Yeri Gezileri Öğrencilerimizin teorik bilgilerini uygulama yaparak pekiştirmelerini sağlamak; mesleki, kariyer ve kişisel gelişmelerine katkıda bulunmak üzere her yarıyılda en az 1 işletmeye gözlem ve akademik amaçlı araştırma ve inceleme gezileri düzenlenir. Böylelikle öğrencilerimizin gelecekte çalışma imkanı bulacakları işletmelerdeki çalışma şartlarını ve iş ortamlarını görmeleri sağlanır. Geziler öğretim üyeleri nezaretinde yapılır ve sektörün önde gelen kuruluşlarında gerçekleştirilir.

63 Kütüphane İstanbul Ticaret Üniversitesi Kütüphanesi, Sütlüce ve Küçükyalı kampüslerindedir. İki kütüphanede, yaklaşık basılı kitap, İngilizce ve Türkçe olmak üzere elektronik kitap vardır. 751 süreli yayın bulunmaktadır. 2067 kitap dışı materyal (CD-ROM, DVD, Video-Kaset, Audio- Kaset, Disket) vardır. Kütüphanede bulunan eserler üniversitenin eğitim politikaları çerçevesinde sürekli geliştirilmekte ve zenginleştirilmektedir. Üniversite kütüphanemizden çok sayıda uluslararası veri tabanı ile yüzbinlerce bilimsel makaleye erişim imkanı mevcuttur.

64 Kütüphane Veri Tabanları
EBSCO HOST BECKONLİNE EMERALD INSIGHT Euromonitor Passport GMID Hukuk Türk “Hukuk Bilgi Bankası” IEEE/IEE Tam Metin Veritabanı ISI Web of Knowledge Web of Science Ithenticate JSTOR Oxford Economics PsyARTICLES

65 Bilgisayar laboratuvarları

66 Kütüphaneden Ödünç Kitap Alma
Barkotlu Öğrenci Kimliği bulunan öğrencilerimiz ile kütüphaneye üye olan diğer kullanıcılar, ödünç verme hizmetinden yararlanırlar. Referans eserleri, süreli yayınlar, gazeteler, basılı olmayan tezler ve CD-ROM, videokaset, disket gibi kaynakların orijinalleri ödünç verilmez. Öğrenciler DVD filmler haricinde her seferinde en fazla 5 kitap ödünç alabilirler ve bu eserleri 15 gün içerisinde teslim ederler. Eserleri teslim ettikten sonra yeni eser alabilirler.

67 Teknik Laboratuvarlar
Bölümümüz öğrencilerinin aldıkları teorik eğitiminin yanında bu bilgileri uygulayarak pekiştirecekleri mesleki laboratuvarlarımız mevcuttur. (Masaüstü yayıncılık uygulamalarını yapabilecekleri bilgisayar laboratuvarları gibi.) Eğitimimiz için gerekli olan matbaa makineleriyle ilgili eğitimler İTO’ya üye olan firmaların fiziki ortamlarında gerçekleştirilmektedir.

68 Klinik Eğitim İTO İş Adamlarının Konferansları
Üniversitemizin son sınıf öğrencilerine haftada bir gün üç saat süreyle, meslekleri ile ilgili eğitim seminerleri verilmektedir. Ticaret odasına kayıtlı iş adamları tarafından verilen seminerler sayesinde öğrencilerimiz meslekleri ile ilgili önemli bilgiler edinmektedirler. Bu dersleri izlemek zorunlu olup kredisiz olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca her 10 öğrenciye İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından Danışman Koç’u tahsisi edilerek öğrencilerin iş hayatına başarılı bir şekilde uyumları hedeflenmektedir.

69 İntranet ve İnternet Sistemleri
Tüm öğrencilerimize okula kayıt olurken verilen şifre doğrultusunda üniversitemizin kampüs alanlarında internet ve intranet erişimini kullanma imkanları vardır. Bu imkanlar doğrultusunda öğrencilerimiz öğretim elemanlarının ders materyallerine veya önerilen sitelere yönlendirilerek kaynaklara ulaşabilmektedir.

70 Memnuniyet Ölçümü ve Başarı Notu Öğrenme
Öğrencilerimiz sınavına girdikleri dersin notunu öğrenmek için Otomasyon Sistemine girdiklerinde o dersin nasıl geçtiği ile ilgili 5 soruluk bir anket sayfası ile karşılaşmaktadırlar. Öğrencilerimiz bu anketi doldurmadan başarı notunu görememektedirler. Bu anket sayesinde o dersin nasıl işlendiği, faydalı olup olmadığı, öğrencilerin o dersten ve dersin öğretim üyesinden memnun olup olmadığı öğrenilmektedir. Söz konusu anket sonuçları daha sonra üniversite yönetimine ve öğretim üyelerine raporlanmaktadır.

71 İş Oryantasyonu Amaçlı İş Gezileri
Her insan herhangi yeni bir iş ortamına girdiğinde değişik seviyelerde bir gerginlik yaşar. Bu gerginlik seviyesini önceden bilmek genellikle mümkün olmaz. Bazı kişiler çok daha kısa sürelerde bu adaptasyonu kendi başlarına sağlayabilirler ancak çoğu yeni çalışan, bu süreçte zorluk yaşar. Yeni çalışanlar, çalışmaya başladığı kurumun değerleri, kültürü, yapısı, kuralları, prosedürleri gibi hususlarda soru işaretlerine sahiptirler. Ayrıca kafalarında, yapacakları işle ilgili neyi nasıl yapacakları konusunda belirsizlikler vardır. Bölümümüzde; öğrencilerimizin işletmelerde nasıl bir çalışma ortamı olduğunu, işlerin ne tür süreçlerden oluştuğunu yerinde görerek, ileride çalışacağı iş yerlerine şimdiden adapte olmalarını sağlayacak teknik geziler düzenlenmektedir.

72 İş Yazılımları Gelişen ve hızla büyümekte olan iş dünyasındaki bir çok sektörde üretime, tedarik zincirine, müşteri ilişkilerine ve daha bir çok alanda kurumsal iş yazılımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu yazılımlar aynı zamanda iş riskini en aza indirmek ve işleri kontrol altında tutup daha verimli çalışma ortamı yaratmak için geliştirilmiştir. Bölümümüzde mesleki amaçlı kullanılması gereken bütün yazılımların eğitimi lisanslı programlarla, bu konuda uzman hocalarımızla bilgisayar laboratuvarlarında verilmektedir.

73 Serbest İnternet Erişimi
Öğrencilerin internete erişebilmeleri için bilgisayar laboratuvarlarımız haftada 1 gün öğrencilerin serbest kullanımına açıktır. Ayrıca okulumuzun 24 saat açık olan internet laboratuvarından her zaman yararlanılabilir.

74 Fotokopi Hizmetleri Öğrencilerimizin, ders notlarını , çeşitli belgeleri ve diğer görsel materyalleri hızlı ve ucuz bir şekilde çoğaltabilmeleri için okul bünyesinde bir fotokopi merkezi vardır. Öğrencilerimiz yasal hakları ihlal etmeden her türlü çoğaltma imkanlarına sahiptirler. Fotokopi ücretleri üniversite yönetimi tarafından belirlenir.

75 Ders Malzemelerine Web’ den Erişim
Açık ders malzemeleri bu kaynaklara ihtiyaç duyan herkes ile paylaşıldığı bir ortamdır. Alanındaki gelişmeleri takip etmek isteyen kişiler bilgilerini tazeleme ihtiyacı duyan mezunlar, bir üniversitede öğrenim gören öğrenciler ve herhangi bir konuda bilgi edinmek isteyen insanlar bu sistemin doğal kullanıcılarıdır. Açık ders malzemeleri temelde konu başlıkları, ders izlencesi ve ders notlarından oluşur.

76 Mail Adresleri Öğrencilerimize;
fakülte ve bölümleri hakkında bilgi alabilmeleri, dersleri hakkındaki sorularına cevap bulabilmeleri, aldıkları notları görebilmeleri, danışman hocaları ve ders hocalarıyla bilgi alışverişinde bulunabilmeleri için mail adresleri ve şifreler verilmektedir.

77 Web Grupları Mevcut öğrencilerimizle eski öğrencilerimizin kaynaştıkları, dostluklarını pekiştirdikleri ve kendi mesleklerinden yeni insanlarla tanışıp onlarla bilgi alışverişinde bulunabildikleri web grupları vardır. Her sınıf kendi web grubunu oluşturmakta ve öğrenciler kendi yetkilerinde bu web gruplarını yönetmektedirler. Web grubunuzu sınıf temsilcisinden öğrenebilirsiniz veya kurulmamışsa kurulmasına öncülük edebilirsiniz.

78 Bölümün Web Sayfaları Bölümümüzün, öğrencilerin ya da herhangi bir kişinin erişebileceği, bölüm hakkında bilgi veren, bölüm adına veri toplayıp broşür ve formlar gönderebilen web sayfası bulunmaktadır. Web sayfamıza Üniversitemizin ana sayfasından Akademik + Fakülteler bağlantısı ile ulaşabiliriz.

79 Bilimsel Etkinlikler Başlıca bilimsel etkinliklerimiz aşağıdaki gibidir: Kongreler, sempozyumlar. Paneller, seminerler. Sertifika yönlendirmeleri. Üniversitede yapılacak olan bilimsel faaliyetlerin artırılması, niteliğinin yükseltilmesi ve bilimsel faaliyet sonuçlarının ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürülmesi konusunda çalışmalar yaparak bilimsel üretimin arttırılmasına katkıda bulunmak amacıyla her yarıyılda en az bir toplantı, seminer, konferans ve benzeri etkinlikler düzenlenmektedir.

80 Protokoller ve İşbirlikleri
Bölümümüz yurt içinden ve yurt dışından değişik kurum ve şirketler ile protokoller imzalayarak onlarla işbirliği yapmayı arzu etmektedir. Bu konudaki girişimlerimiz devam etmektedir.

81 Üniversitemizin Başarıları
Spor Erkek Futbol Takımımız, 2. Lig C Grubu Erkek Basketbol Takımımız 2. Lig üçüncülük Bayan Basketbol Takımımız 1. Lig üçüncülük Pentatlon: Kuzey Ülkeleri Bölgesel Hava Pentatlon Şampiyonası (Finlandiya) İletişim - Ekonomi AB Yolunda Genç İletişimciler Ödülü Üçüncü Ulusal Yeşil Kamera Kısa Film Türkiye Genç Ekonomi Başarı Ödülü

82 Okul Kantinimiz

83 Servis - Ulaşım Üniversitemizde öğrenci servisleri ücretsizdir.
Belirli merkezler arasında düzenli servisler bulunmaktadır.

84 GÜVENLİK BİRİMİ Güvenlik görevlileri üniversitemizde 3 vardiya 8 saat çalışmaktadırlar. Güvenlik görevlileri giriş noktasında bulunurlar ve giriş çıkışlarla ilgili her türlü kontrolü yaparlar. Öğrenci ve misafir girişleri ile ilgilenirler. Güvenlik görevlileri yangın, deprem, panik gibi durumlarda bina içinde öğrencilerin ve personelin dışarı tahliye edilmelerine yardımcı olurlar.

85 Bölümümüzün Öğrenci Sayıları
Bölümler ( ) Toplam Öğrenci %100 Burslu Öğrenci %50 Burslu Öğrenci %25 Burslu Öğrenci Ücretli Öğrenci Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ( ) Birinci sınıf 29 3 20 4 2 İkinci sınıf 25 5 14 Üçüncü sınıf 17 9 Dördüncü sınıf ( ) Havacılık Yönetimi 1. sınıf Genel toplam 71 11 36 13 Bölümümüzün adı öğretim yılından itibaren değişmiş olup eski öğrenciler Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümünden mezun olacaklardır.

86 Üniversitemiz ve İTO Yayınları
Dergiler: Üniversitemizin yayımladığı dergiler: Sosyal Bilimler Dergisi. Fen Bilimleri Dergisi. Üniversitemiz hakemli dergileri her akademik yılın bahar ve güz dönemlerinde en az iki sayı yayımlanır. Dergiler elektronik ortamda da ilgilenenlerin bilgisine sunulur.  Kitaplar: Üniversitenin yayımladığı kitaplar İstanbul Ticaret Odası tarafından desteklenmektedir. İTO Yayınları: Öğrencilerimiz üniversitemiz yayınlarına olduğu kadar İTO yayınlarına da erişim imkanına sahiptirler.

87 Mezunlar Derneği Üniversitemiz Mezunlar Derneği, 2014 yılında kurulmuş olup faaliyetlerine başlamıştır. Fakültemiz öğrencileri mezuniyetlerini takiben kayıt altına alınarak izlenmekte ve iş yaşamları boyunca irtibat halinde olunmaktadır. Mezunlarımız iş yaşamları süresince de üniversitemizden, seminerler, sürekli eğitim merkezi ve yüksek lisans programları kapsamında destek alabilmektedirler.

88 Sütlüce Yerleşkesi Ticaret Üniversitesi

89 Ulaşım - İletişim http://www.ticaret.edu.tr/iletisim.aspx Adres
Sütlüce Mahallesi, İmrahor Caddesi, No: 90, Beyoğlu 34445, İstanbul Telefon

90 İlginize Teşekkür Ederiz.


"Havacılık Yönetimi (Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları