Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2008 TÜRKİYE FORUMU 2008 TÜRKİYE FORUMU Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Programı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2008 TÜRKİYE FORUMU 2008 TÜRKİYE FORUMU Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Programı."— Sunum transkripti:

1 2008 TÜRKİYE FORUMU 2008 TÜRKİYE FORUMU Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Programı

2

3 Genel Proje konusu öğrencilerin birebir katkısıyla belirlenmiştir. Değişik şubelerden seçilen 5’er kişilik öğrenci grupları, yaptıkları çalışmada okulumuzun problemlerini ve kendi çözüm önerilerini belirtmişlerdir. Çalışma neticesinde ortaya çıkan problemler, yine öğrencilerin katkısıyla gruplandırılarak okulumuzun “öncelikli problemleri” saptanmış, ve okulumuz öğrencilerine uygulanmak üzere “proje anketi” oluşturulmuştur. PROJENİN TANITIMI “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !”

4 Matris Diyagramı Tespit Edilen Sorunlar Katılmıyorum Kararsızım Kısmen KatılıyorumKatılıyorum Tamamen Katılıyorum Toplam 1.Yerlerde çöp olması Tuvaletlerin kirli olması Sınıf mevcudunun fazla olması Kantindeki fiyatların yüksek olması Sınıftaki yazı tahtalarının parlaması Okul merdivenlerinde kargaşa olması Okul yangın merdivenlerinin olmaması PROJENİN TANITIMI “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !”

5 PROJENİN TANITIMI “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !”

6 Öğrenme alanı Toplum yaşamını düzenleyen kuralların önemini ve bu kuralların bulunmamasının toplumda düzensizlik ve kargaşaya yol açacağını bilir. Düzey İlköğretim 4. ve II. kademe sosyal bilgiler dersleri Projenin tespit edilişi Okulumuzda 183 öğrenciye anket yapılarak okulumuzun problemleri belirlendi. “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” PROJENİN TANITIMI PROJENİN TANITIMI

7 “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” PROJENİN AMAÇLARI PROJENİN AMAÇLARI

8 Çözüm Önerileri “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” Merdivenlere adımlar konulması, Sloganlar asılması, Basamaklara OKS sonucu kazanabilecek okulların adlarının yazılması, Akıllı basamak yaptırılması.

9 Merdivenin başlangıç noktası ile belli bir uzaklıktaki noktaya ışık sensörü konularak ve merdivenden inen kişiler merdivene konulacak ayıraçlarla bu alana yönlendirilerek hız ölçüm metodu ile anlaşılabilir. Bu metodun güvenirliğini arttırmak için hız ölçümü yanı sıra koşan kişinin merdiven yüzeyine uygulayacağı basınç normal inen kişinin uygulayacağı basınçtan fazla olacağından merdiven alt yüzeyine basınç anahtarları (sensörleri) yerleştirilerek hız ve basınç birlikte değerlendirilebilir. Bilgisayar, kamera sistemi ve oluşturulan görüntü algılama yazılımları ile kişi veya kişilerin merdivende koşmaları otomatik olarak algılanıp uyarı mekanizmaları devreye sokulabilinir. Çözüm Önerileri Basınç Sensörleri Alıcı Sensör 2 Alıcı Sensör 1 “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” Ayıraç (Yönlendirici) Verici Sensör 1 Verici Sensör 2

10 “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !”

11 Projeye Odaklanma Nedeni “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” Okulumuz ilimiz sınırları içindeki en kalabalık okullardandır. Eski bina olması nedeniyle düzenlemeler yapılamamakta, bina; ihtiyacı karşılayamamaktadır. Öğrenciler, özellikle teneffüslerde kantin ve diğer ihtiyaçlarını gidermek için zaman sorunu yaşamakta ve telaşlı hareket etmektedirler. Bu da öğrenciler arasında düşme, yaralanma, tartışma gibi sorunlara neden olmaktadır. Başta nöbetçi öğretmen olmak üzere öğretmenler bunu sorun olarak yaşamaktadır.

12 Proje uygulama aşamasında karşılaşabileceğimiz sorunlar Alışkanlıklar Okul Mevcudu MaliyetiTeneffüs süreleri Okulun fiziki yapısı

13 Proje Planı “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” 1. Beyin fırtınası oluşturularak okulumuzun mevcut problemleri ve çözüm önerileri belirlendi. 2. 5li Likert tarzı ölçek kullanarak hazırlanan anket okulumuz öğrencilerine uygulandı. 3. Anket sonuçları matris diyagramında değerlendirildi. 4. Matris diyagramı yorumlanarak, proje konusu belirlendi. 5. Ortaya çıkan konu üzerinde çalışılması, 6. Öğrencilerle site çalışması yapılması. 7. ODTU ile bağlantı kurulup RENKO firmasından prototip talep edilmesi. 8. Makine mühendisleri odası ile görüşülüp, projenin uygulanabilirliği konusunda bilgi alınması

14 Öğrenci Yansımaları “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” Bu projeyle öğrenciler; Merdivenlerden iniş ve çıkışlarda düzen sağlayacakları için, zaman kazanacaklar. Teneffüsleri daha iyi değerlendirecekler. Bu derse motivasyonu arttıracak. Küçük öğrencilerin ezilmesi, ve buna bağlı olarak yaralanmalar engellenecek. Yerel yönetimlerle, makine mühendisleri ile görüşen, projenin her adımında yer alan öğrencilerimizin öz güvenleri artacak. Yaratıcılık konusunda çok güzel örnekler sergiledikleri için kendilerini tanıma fırsatı yakalayacaklar. Sağdan inen öğrenciler duvardaki resim ve panoların farkında olacaktır. Okul kurallarına uymanın kazanımlarının farkında olacaklar.

15 “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” Öğretmen Yansımaları Başta kaosun verdiği yaşanacak olumsuz duygulardan uzaklaşılacak. Başta kaosun verdiği yaşanacak olumsuz duygulardan uzaklaşılacak. Düzenin verdiği huzur yansıyacak. Nöbetçi öğretmenin işi daha kolaylaşacak. Nöbetçi öğretmenin işi daha kolaylaşacak. Derse öğrenciler zamanında girdiği için zaman kaybı önlenecek. Öğrencilerin giriş çıkışlarda düzeni sağlamak için harcadığı enerjiyi, eğitim alanında kullanabilecek. Veli Yansımaları Okulda öğrenci güven içinde olacaktır. Çocuğun yaralanma ve düşme riski azalacaktır. Öğrenci düzenin getirdiği kazanımları çalışma hayatına yansıtacaktır.

16 Değerlendirme “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” 1. Okul kültürüne uyum 2. İletişim ve sosyal etkileşim 3. Ortak değerlere uyma 4. Çözüm odaklı olma 5. Takım çalışması ve sorumluluk 6. Verimli çalışma 7. Proje ile ilgili kompozisyon, makaleler yazma ve sunum hazırlama kompozisyonsunumkompozisyonsunum

17 Standartlar “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” 1. Toplum yaşamını düzenleyen kuralların önemini ve bu kuralların bulunmamasının toplumda düzensizlik ve kargaşaya yol açacağını bilir. 2. Okulun toplum içinde başka insanlara nasıl davranılacağını öğrettiğini söyler. 3. Okulun kazandırdıklarının farkında olur. 4. Toplum içinde bir arada yaşamanın önemini bilir. 5. İş birliği yaparak üretime dayalı, yeni fikirler geliştirir. 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur. 7. Yolda yaya kaldırımı varsa kaldırımın sağından gidileceğini, ülkemizde trafiğin sağ taraftan aktığını bilir.(Trafik Güvenliği Dersi) 8. Toplumsal hayatı düzenleyen kuralların önemini ve gerekliliğini açıklar.(Rehberlik ilköğretim 7. Sınıf) 9. Grup çalışmalarında iş birliğinin önemini ve gerekliliğini açıklar. 10. Grup çalışmalarına etkili bir biçimde katılır.

18 Yerel Yönetimlerle Görüşmeler ve Basında Biz “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !”

19 Proje Lideri “H ı z l a i n m e m e r d i v e n d e n, d ü ş e r s i n a n i d e n !” Adı Soyadı Adı SoyadıMehtap KILIÇ Doğum yılı ve yeri Doğum yılı ve yeri Afyon Alanı ve Hizmet yılı Alanı ve Hizmet yılıSınıf Öğretmeni - 11 Tel Tel E-posta Web adresleri Web adreslerihttp://yenilikciogretmenler.tr.gg Mezun olduğu en son okul Mezun olduğu en son okul Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Fakültesi Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı Yabancı dili ve düzeyi Yabancı dili ve düzeyiİngilizce - Orta Bilgisayar kullanma düzeyi Bilgisayar kullanma düzeyiİyi

20 KAYNAKLAR

21 Teşekkürler Microsoft tarafından organize edilen Yenilikçi Öğretmenler Programı çerçevesinde, bizlerle deneyimlerini paylaşan ve bu projenin ortaya çıkmasına vesile olan Sayın Dr. Hayal KÖKSAL’ a, çalışmalarımız sırasında irtibat halinde bulunduğumuz, yolumuza ışık tutan Proje Danışmanı ve Koordinatörümüz Sayın Hüseyin KOCASARAÇ’a, Microsoft Eğitim Programları Yöneticisi Arzu KÖSEREİSOĞLU’na Kocaeli Milli Eğitim ve İzmit İlçe Milli Eğitim Müdürümüze, İl Milli Eğitim Md.Yrd. Kazım KURTOĞLU’na ve AB projelerinden sorumlu Enver DÜZ’e, Projemizin başından sonuna kadar maddi ve manevi anlamda tüm katkılarıyla her zaman yanımızda bulunan ve bizlere her türlü kolaylığı sağlayan Okul Müdürümüz Sayın İsmail Hakkı YILMAZ’a, Çalışmadaki büyük katkılarından dolayı destek öğretmenim Yalçın ÇETİNKAYA’ya ve çeşitli katkıları olan mesai arkadaşlarıma, Velilerime, Bilgisinden yararlandığım eşim İrfan KILIÇ’a, Ve takım ruhu içinde ümitle, yılmadan, büyük bir aşkla çalışan geleceğimizin teminatı, canım çocuklarıma çok teşekkür ediyorum.


"2008 TÜRKİYE FORUMU 2008 TÜRKİYE FORUMU Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Programı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları