Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bekir Sami NALBANTOĞLU Bilgi Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı Şehir Hastaneleri’nde bilgi teknolojileri ile hizmet kalitesini nasıl arttırabiliriz?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bekir Sami NALBANTOĞLU Bilgi Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı Şehir Hastaneleri’nde bilgi teknolojileri ile hizmet kalitesini nasıl arttırabiliriz?"— Sunum transkripti:

1 Bekir Sami NALBANTOĞLU Bilgi Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı Şehir Hastaneleri’nde bilgi teknolojileri ile hizmet kalitesini nasıl arttırabiliriz?

2 Değişen Davranış Kalıpları ve Artan Beklentiler Her an ve her yerden erişim: Mesai saatleri sınırı olmadan, internet ve telefon erişiminin olduğu her yerden… Basitlik Iphone gibi iç güdüsel, anlaşılır ve kolay etkileşim. Aradığını Anında Bulmak: Kişisel sağlık verisi, tahlil sonuçları, potansiyel riskler, hastanın profiline uygun günlük aktivite ve beslenme önerileri gibi verilere ve bunlarla ilintili hizmete anında ulaşmak. Google gibi en doğru sonuca, hızla ulaşmak ve gerektiğin de en doğru şekilde yönlendirilmek (bunu mu demek istediniz?) Ölçülebilir Fayda: Sunulan sağlık hizmeti deneyiminin, hem hizmet sunanın çalışma koşullarına hem de hizmet alan tarafın hayat kalitesine doğrudan ve ölçülebilir katkı sağlaması

3 Bilişimin Teknolojilerinin 10 Yıllık Sağlık Sektörü Vizyonu Akıllı Sağlık (350 Milyar USD) Akıllı Hastane Akıllı Çevre Her yerde Alıcılar İnsanların psikolojik durumunun uzaktan takibi Sağlık kampüsü içindeki hasta ve sağlık çalışanlarının takibi ve yönlendirilmesi Kampüs içinde medikal cihaz ve ilaç takibi Yaşlı ve engellilerin hayatını kolaylaştıracak çözümler

4 BT Eğilimleri Büyük Veri Öngörü, Önlem, Geliştirme Gerçek zamanlı gözlem Etkin maliyet yönetimi Risk tabanlı gözlemleme Gerçek zamanlı çevresel faktörleri kullanarak Anlık Risk oranının hesaplanması Modellerin gerçek zamanlı simülasyonu IoT (Nesnelerin interneti) M2M Otonom sistemler Gerçek zamanlı etkileşim 3D Boyutlu Baskı Modelleme Yedek organ / Parça üretimi

5 Sayısal Gelecek " Akıl" artık her yerde, bu kurumsal karar vericilerin öngörü yapmalarını zorlaştırıyor Akıllı makineler ve otonom sistemler iş deneyimlerinin ve bireysel davranışları radikal biçimde değiştiriyor Kurumlar ve bireyler; insanlar ve makineler arasındaki etkileşimi tanımlamak gibi bir ihtiyaçla yüzleşiyor. Makineler ve insanlar arasındaki rekabet gittikçe artıyor, günlük aktivitelerin birçoğu akıllı makineler tarafından yapılacak.

6 Startejik Planlama İçin Öngörüler (2018) Büyük veriyi, stratejik planlarınızı ve modellerinizi yaparken, üzerine kurgulayacağınız verileri üretmekte kullanın İş içeriğinin % 20’si makineler tarafından üretilecek 6 milyar bağlantılı cihaz olacak İnsan kontrolü gerektirmeyen otonom yazılımlar; ekonomik işlemlerin 5% ini üretecek. 3 milyon kişi robo-patron tarafından yönetilecek Akıllı binaların % 20’si dijital saldırıya (vandalism) uğrayacak En hızlı büyüyen firmaların % 50’sinin çalışanlarının yarısından fazlası akıllı makineler olacak Dijital asistanların yarısı, müşterilerini yüzünden ve seslerinden tanıyacak 2 milyon çalışan işlerinin gereği olarak sağlıklı ve formda olup olmadıklarını takip eden cihazlar takmak yada giymek zorunda olacak Akıllı ajanlar mobil etkileşimlerin % 40’ını yapıyor olacak ve uygulama tabanlı çağ (post app era) baskın hale gelecek 2020 ye doğru bulut güvenlik açıklarının %95 i müşteri hatasından kaynaklanacak

7 TEKNOLOJİNİN FİNANS DÜNYASINDA KULLANIMI MIS SERVİS UYGULAMALAR BT GÜVENLİĞİ SİSTEM MİMARİSİ (VERİ MERKEZİ) AĞ İLETİŞİM MİMARİSİ Ana Veri Merkezi Yedek Veri Merkezi Sağlık Kampüsleri Bağlı Birimler Diğer Hastaneler Resmi Kurumlar Özel Kurumlar Internet - WAN Unutmayalım

8 Teşekkürler


"Bekir Sami NALBANTOĞLU Bilgi Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı Şehir Hastaneleri’nde bilgi teknolojileri ile hizmet kalitesini nasıl arttırabiliriz?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları