Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı"— Sunum transkripti:

1 İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı
Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü

2 TEVHİD; birlik, birlemek demektir
TEVHİD; birlik, birlemek demektir. Allah’ın zâtında, sıfatlarında, mâbud oluşunda bir ve tek olduğunu zihin ve kalp yoluyla kabul etme anlamında terimdir… Allah'ın varlığını, birliğini, tüm yetkin nitelikleri kendisinde toplandığını, eşi ve benzeri bulunmadığını bilmek ve buna inanmak. Allah’ın kitabında, tevhid kadar titizlendiği bir başka konu yoktur. Allah’ın peygamberlerinin tümünün ortak çağrısı tevhidedir. Zıddı ŞİRKTİR.Şirk büyük bir zulümdür (Lokman31/13)

3 KELİME-İ TEVHİD: Bu bilgi ve inanç en özlü biçimde Lâ İlâhe İllallah'
(Allah'tan başka ilah yoktur) cümlesiyle ifade edilir. Tevhidi inşa edeceksen, önce şirki imha edeceksin. Allah demek yetmez, illallah (yüzde yüz Allah) demek şart. Çünkü Allah demek, tek başına şirki dışlamaz. Zira Müşrik de Allah der..

4 Görüldüğü gibi TEVHİD önce inkarla (la İlahe= ilah yoktur ile)başlıyor
Görüldüğü gibi TEVHİD önce inkarla (la İlahe= ilah yoktur ile)başlıyor. Önce tüm «la İlahe» ile sahte ilahları yere sereceksin, sonra «illallah» diyerek tek Allah’a iman ederek ona teslim olacaksın.. İhlas Suresi aslında TEVHİD Suresidir. Nitekim bir ismi de tevhid suresidir.Kısaca İHLAS Suresini okuyalım:

5 İKİYE AYRILIR: İTİKADİ TEVHİD: Uluhiyette tevhid. Allah’ın zâtında, sıfatlarında ve fiillerinde bir, yegâne ve benzersiz olduğunu benimsemektir. Ulûhiyyette tevhid zihnî dir.

6 İşte İMAN, İman bu ikisinin birleşmesinden meydana gelir.
AMELİ TEVHİD(Rububiyette Tevhid) :Allah’tan başkasına tapmamak ve sığınmamak demektir. Buna ibadette tevhid de denir.. Amelî tevhid kişinin kalbiyle Allah’ı sevmesi, davranışlarıyla bu sevgisini ispat etmesidir. İşte İMAN, İman bu ikisinin birleşmesinden meydana gelir. Burada kişi amellerinde/ pratiğinde de tek ilaha iman ettiğini gösterir.

7 Mesela çocuğu olmuyorsa gidip türbeden istemez
Mesela çocuğu olmuyorsa gidip türbeden istemez.. Önce fiili duasını yapar(doktora gider tedavi olur) sonra da ellerini açar ve tek sığınağımız olan,” yalnız senden yardım isteriz”(Fatiha5) dediğimiz Allah’tan ister. Ya Rabbi durumumuzu sana arz ediyoruz. Biz bize düşeni yaptığımıza inanıyoruz. Gerisini sana bıraktık der..İşte Ameli tevhid..

8 TEVHİD VE RİYA:*Riya-gösteriş bütün amelleri boşa çıkaran bir mikroptur.
Riya,Rubûbiyyette tevhide zarar verir. Riyakar insan, yaptığını Allah için değil başkasına yaranmak için yapmış olur.Bir nevi kim için yapmışsa o onun mabudu gibi olmuş oluyor.

9 TEVHİD KELİMESİ KUR’AN’DA GEÇMEZ: Ancak tevhid inancı Kur’an’ın ana eksenidir desek yanlış olmaz. Özellikle Mekki ayetler, Mekke şirk toplumuna inen ayetler tevhid inancı üzerinde yoğunlaşır.

10 İSLAM TEVHİD DİNİDİR… Bütün peygamberler TEVHİDi anlatıp tebliğ etmişler…Bozulan TEVHİD yeniden peygamber gönderilerek GÜNCELLENMİŞTİR.. En son GÜNCELELME de Hz. Peygamber tarafından KUR’AN ile yapılmıştır… Bütün peygamberlerin mücadelesinin esasını, şirke ve putperestliğe karşı tevhid mücadelesi oluşturur…

11 Allah katında din İSLAM’dır (Al-i İmran3/19). Hz
Allah katında din İSLAM’dır (Al-i İmran3/19) .Hz. Adem ile başlayan Nübüvvet silsilesi Hz. Muhammed ile sona erdi. *Tevhid mücadelesi aslında Hz. Adem ile başlar.Yasak meyve yeme olayında olduğu gibi Şeytanla mücadele aslında Tevhid mücadelesidir.

12 *NUH AS: Hz. Adem,bu kutsal görevi, daha sonra insanlığın ikinci atası ve azim ve sebat sahibi (ulu’l-azm) peygamberlerin ilki sayılan Hz. Nuh devam ettirmiştir. *Ne var ki, zamanla insanların pek çoğu, tevhid akidesinden uzaklaşarak, tevhidî imandan sapmışlardır. لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللَّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ إِنِّيَ أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ “Andolsun ki Nûh'u elçi olarak kavmine gönderdik de dedi ki: "Ey kavmim! Allah'a kulluk edin sizin O'ndan başka bir ilâhınız yoktur. Doğrusu ben, üstünüze gelecek büyük bir günün azabından korkuyorum.« Araf7/59

13 *HZ. İBRAHİM: Allah, Hz. Nuh’tan asırlar sonra, insanlar tevhidden sapınca Hz. İbrahim’i de aynı gaye üzere seçmiştir.. *İbrahim’in kavmi başta ay, güneş ve yıldızlar gibi çeşitli gök cisimleri olmak üzere, diğer pek çok puta tapınmakta, onlara ibadet etmekteydiler..

14 *Hz. İbrahim, Hz. Nuh’tan sonra insanlığa gönderilmiş peygamberlerdendir.
*O, Peygamberler babasıdır; *İki oğlu Hz. İsmail ve Hz. İshak’ın soyundan pek çok peygamber gelmiştir. O, bir tevhid kahramanıdır, *Tevhid dininin önderidir. *Hz. İbrahim, dinin, sahih imanın özünü ve esasını oluşturan tevhid geleneğinin en büyük ıslahatçısıdır. O, bizzat yüce Allah’ın dediği gibi, “Allah’a gönülden yönelip itaat eden hidayet önderi örnek bir muvahhitti. (Bkz.Nahl 16/120), Al-i İmran 3/67)

15 *Hz. İbrahimin toplumu (Babil halkı), yıldızlara, aya ve güneşe tapınmaktaydılar.
Ama kainatın bir yaratıcısı olduğuna da inanıyorlardı. Yani Allah’ı da inkar etmiyorlardı. Zaten ŞİRK de bu değil miydi?

16 وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّى يُؤْفَكُونَ “Ve eğer dönüp de onlara sorsan: "Gökleri ve yeri yaratan kimdir; ve güneşle ayı emre amade kılan kimdir?" diye, hiç kuşkun olmasın ki "Elbette Allah'tır!" diyecekler. O halde, nasıl böyle savruluyorlar?” (Ankebut 29/61) وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلاء شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللّهِ “Bir de Allah'ın peşi sıra kendilerine yararı da zararı da dokunmayan varlıklara kulluk edip de, üstelik "İşte şunlar Allah katında bizim kayırıcılarımızdır" diyenler (iflah olmaz)…” Yunus 18 .

17 Yani müşrik büsbütün inanmayan değil.
Müşriği müşrik yapan Allah’ın ilahlığını sulandırması,onla birlikte yedek ilahlar da edinmeleri,yani ilahlar konseyi kurmalarıdır.

18 Dikkat edin bugün de benzer inanç var Müslümanlar arasında..
Kainat bir konsey tarafından yönetiliyormuş! Filan bölge filanın, felan bölge filanın..Karayı falanca…denizi falanca yönetiyormuş.!! ALLAH NEREDE!?? Allah Malikü’l-Mülk değil miydi? Rabbü’l-Alemin değil miydi? Ve buna inananlar müslümanız diye ortalıkta geziniyorlar. Bir de Ehli sünnetiz demesinler mi?!

19 *Buradan da anlaşılıyor ki, Allah’a ortaklar koşan putperest müşrikler, Allah’ın varlığına, O’nun, göklerin, yerin ve içindekilerinin yaratıcısı olduğuna inanmakla birlikte, göksel cisimleri, putları, evrenin işlerini tedbir eden birer “rab” olarak görüp, bu şekilde onlara inandıkları için, onlara da tapınmayı kendilerince gerekli görmekteydiler.

20 إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا تَعْبُدُونَ
Hz. İbrahim ile alakalı Kur’an’dan konuşmaya devam edelim… إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا تَعْبُدُونَ قَالُوا نَعْبُدُ أَصْنَامًا فَنَظَلُّ لَهَا عَاكِفِينَ قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ أَوْ يَنفَعُونَكُمْ أَوْ يَضُرُّونَ قَالُوا بَلْ وَجَدْنَا آبَاءنَا كَذَلِكَ يَفْعَلُونَ 70-Hani o, babasına ve kavmine: Neye tapıyorsunuz? demişti. 71-Putlara tapıyoruz ve onlara tapmağa devam edeceğiz" demişlerdi. 72-İbrahim dedi ki: "Onlara yalvardığınızda sizi işitiyorlar mı?" 73-"Yahut size fayda veya zararları dokunur mu?" 74-"Hayır, ama biz babalarımızı böyle yaparken bulduk" dediler. (Şuara26/70-74)

21 Şirke karşı tevhid inancını ilan ve tebliğ eden Hz
*Şirke karşı tevhid inancını ilan ve tebliğ eden Hz. İbrahim’in bu husustaki ilk mücadelesi, babası Âzer ile olmuştur. O, babasına, 74-Hani bir zamanlar İbrahim babası Azer'e demişti ki: "Sen putları mı ilah ediniyorsun? Görüyorum ki, sen ve toplumun apaçık bir sapıklık içindesiniz!" Enam 6/74

22 PEYGAMBERLERİN TEVHİDE DAVETLERİNE KUR’AN’DAN ÖRNEKLER
Kur’an, peygamberlerin kavimlerini tevhide davetleriyle doludur.. HUD(as) VE AD KAVMİ: “Âd kavmine de kardeşleri Hûd'u peygamber olarak gönderdik. Onlara, “Ey kavmim! Allah'a ibadet edin. Sizin için ondan başka hiçbir ilah yoktur. Allah'a karşı gelmekten sakınmaz mısınız?” dedi. (Araf7/65) SALİH (as) ve SEMUD KAVMİ: “Semûd kavmine de kardeşleri Salih'i Peygamber olarak gönderdik. Dedi ki: “Ey kavmim! Allah'a kulluk edin. Sizin için ondan başka bir ilah yoktur...” (7/73, 11/61, 27/25)

23 ŞUAYB(s) ve MEDYEN HALKI: “Medyen halkına da kardeşleri Şuayb'ı peygamber olarak gönderdik. Dedi ki: “Ey kavmim! Allah'a kulluk edin. Sizin için ondan başka hiçbir ilah yoktur. Rabbinizden size açık bir delil gelmiştir. Artık ölçüyü ve tartıyı tam yapın. İnsanların mallarını eksiltmeyin. Düzene sokulduktan sonra yeryüzünde bozgunculuk etmeyin. İnananlar iseniz bunlar sizin için hayırlıdır.” (Araf7/85, Hud11/84, Ankebut29/36)

24 HZ. İSA VE İSRAİLOĞULLARI: “Ve Mesih (İsa) dedi ki; Ey israiloğulları, benim ve sizin Rabbiniz olan Allah'a ibadet ediniz…” (Maide5/71) “Allah kıyamet günü şöyle diyecek: “Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara Allah'ı bırakarak beni ve anamı iki ilah edinin dedin?” İsa da şöyle diyecek: “Seni bütün eksikliklerden uzak tutarım. Hakkım olmayan bir şeyi söylemem benim için söz konusu olamaz. Eğer ben onu söylemiş olsaydım elbette sen bunu bilirdin. Sen benim içimde olanı bilirsin, ama ben sende olanı bilemem. Şüphesiz ki yalnızca sen gaybları hakkıyla bilensin.” (Maide5/116)

25 Hz. Lut’un Daveti Görüldüğü üzere bütün peygamberlerin ağızlarından çıkan ilk söz, tebliğ ve davetteki birinci öncelikleri Allah'a ibadete çağrıdır.Yani tek bir ilaha, Allah’a kulluk.Yani TEVHİD… Fakat Hz. Lut’un kavmi diğerlerinden farklıydı.Azgın ve sapık bir kavimdi. Homoseksüel idi..

26 Hz. Lut, kavmini Allah'a ibadete çağırmamıştır
Hz. Lut, kavmini Allah'a ibadete çağırmamıştır. Onun önceliği bu değildi. Kur’an’da nerde Lut’u görseniz o kavmin sapıklığından bahsedilir. “Lût'u da Peygamber olarak gönderdik. Hani o kavmine şöyle demişti: “Sizden önce âlemlerden hiçbir kimsenin yapmadığı çirkin işi mi yapıyorsunuz? Hakikaten siz kadınları bırakıp, şehvetle erkeklere yaklaşıyorsunuz. Hayır, siz haddi aşan bir toplumsunuz.” (Araf7/80,81) (ayrıca bkz.Ankebut29/28,29, Şuara26/165,166)

27 YARATMAK-ÖLDÜRMEK-DİRİLTMEK ALLLAH’A MAHSUSUTUR
Allah’tan başka bir varlığa yaratılmışlık üstü bir konum verilmesi, ona hayatında veya ölümünden sonra yaratılmışlık üstü saygı gösterilmesi tevhide aykırıdır. *Bugün adam çıkmış millete şöyle diyor: ” Falanca veli ölüleri diriltmiştir” Öldürmek ve diriltmek kimin sıfatı? Allah’ın..Ama bazı sapıklar bu sıfatları kullara da veriyorlar.

28 Yine bugün “ölülerin ruhundan meded ummak” tam da buna örnektir.
Yetiş ya Muhammed! Yetiş ya Ali!..Yetiş ey falanca…gibi.. Yetişir mi? Asla yetişmez. Yetişemez.Yetişti diyenler yalancıdırlar. Kur’an böylelerine sapık diyor. İşte Ahkaf46/5 “Allah'ı bırakıp da, Kıyamet Günü'ne kadar (duaya) karşılık veremeyecek kimselere, dahası kendisine dua edildiğinin dahi farkında olmayan kimselere yalvarıp yakarandan daha şaşkın ve sapkın biri olabilir mi?”

29 Bir insanın ölmüş bir insandan yardım beklemesiyle putperest birisinin bir heykelden yardım istemesinin mantığı aynıdır. İkisi de cansızdır ve ne kendisine ne başkasına fayda verir. Kimseyi işitmezler.

30 ASIL KABİRDEKİLERİN YARDIMA-DUAYA İHTİYACI VAR
Kabirde yatanın veli olması, hoca-üstat olması, duaya ihtiyacı olmadığı manasına gelmez. Birtakım bid’at ve dalâlet ehli sapıklar, ölüye yardım için yapılan duayı, ölüden yardım şekline çevirdiler… Ondan medet beklemek, şifa talep etmek manasında bozdular.Bu bir sapmadır.. Tv’de gördüm.Kadın bir türbe etrafında göbek atarak dolaşıyorve diyorki: Al sana bir göbek ver bana bir bebek..

31 Bursa’da tezveren dede türbesi var mesela..
İstanbul’da bilmem ne baba türbesi…Cümlesi insanlarla dolup taşmış.Herkes bişeyler talep ediyor.. Maalesef bazı bid’atçı güruh, meşru ibadetten yüz çevirerek yeni bazı ibadetler icad ettiler. Görünüşte ibadete benzerse de hakikatte hiç bir fazilet ve sevabı yoktur. Mezarlara adak adamak bunun en canlı ve acıklı misalidir.

32 KABİR ZİYARETİ NEDEN YASAKLANMIŞTI
Nitekim önceleri Efendimizin kabir ziyaretlerini yasaklamansın ana sebebi TEVHİD inancının yerleşmesi, tevhide muhalif eski batıl inançların toplumdan çıkması gayesiyle izah edilir. Tevhid iyice yerleşince Efendimiz Kabir ziyaretini serbest bırakmış ve kabirlerin ibadet yeri haline getirilmesini ve orada hayvan kesilmesini menetmiştir.

33 Soru:Kabir ziyaretinin asıl maksadı, asıl manası nedir?
Cevap:Kabir ziyaretinin asıl faydası diriyedir.Zira Efendimiz “Sizi kabirleri ziyaretten men etmiştim; artık şimdi onları ziyaret ediniz, çünkü bu size ahireti hatırlatır." demiştir.Demek ki diriye ölümü hatırlatır kabir ziyareti.. Nitekim mezar taşlarınında umumiyetle şöyle bir yazı vardır:“Hüve’l-Baki”

34 ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA YEMİN:
ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA YEMİN: *Yine tevhid inancını koruyup şirk tehlikesini ortadan kaldırma bağlamında Allah’tan başkasının üzerine yemin edilmesi yasaklanmıştır. ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA KESİLEN HAYVAN:*Allah’tan başkası adına kesilen hayvanın etinin yenmesi haram kılınmıştır. Hayvan boğazlanırken bu sebeple BESMELE çekilir.Bu davranışımı Allah adına ,Allah için yapıyorum demektir.

35 مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ
* Kur’an bize Allah’ı sevmemizi istiyor, ancak onu sevmek ve onun affına ulaşabilmek için Peygamberine uymayı şart koşuyor.Yani kuru bir sevgi istemiyor Allah. قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ “De ki: "Eğer siz Allah'ı seviyorsanız beni izleyin ki Allah sizi sevsin; ve günahlarınızı bağışlasın! Zira Allah çok bağışlayandır, eşsiz merhamet kaynağıdır. “ Al-i İmran3/31 مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ “Kim Elçi'ye itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur. ..” Nisa4/80

36 Bununla birlikte Allah Hz
* Bununla birlikte Allah Hz. Peygamberin BEŞER olduğuna hep vurgu yapmıştır. Fussilet 6 Kehf 18/110 Kur’ân-ı Kerîm’de tevhid dinine bağlı olan Yahudilerin Üzeyir’in, hıristiyanların Mesîh Îsâ’nın Allah’ın oğlu olduğunu söyledikleri zikredilir. Bkz.Tevb9/30 Aynı kaygıları Efendimiz de taşıdığından olsa gerek ümmeti şöyle ikaz etmiştir..

37 “Hıristiyanların Meryem oğlu Îsâ’yı insan üstü vasıflarla aşırı övdükleri gibi siz de beni aşırı övmeyin. Ben sadece Allah’ın bir kuluyum; benim için O’nun kulu ve resulü deyin” Müsned, I, 23, 24, 47, 55; Buhârî, “Enbiyâǿ”, 48; Dârimî, “Riķāķ”, 68). *Hadisin diğer varyantı şöyle(Hadis Müttefekun Aleyh) Nitekim kadının biri Efendimizi bu şekilde aşırı över..İçimizde bir peygamber var ki o yarın ne olacağını bilir ..der.Efendimiz bu kadını bundan nehyeder.Zira gayb bilgisi Allahın sıfatlarındandır.Gaybı bir tek o bilir. Bu sebeple Allah ve Rasulü bize şöyle dememizi emreder. “..eğer gaybı bilseydim, kendime tüm güzelliklerden daha çok pay ayrılmasını sağlardım..”

38 İsterseniz sırası gelmişken Araf suresinin 187-188
İsterseniz sırası gelmişken Araf suresinin Ayetlerine bir bakalım .. يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي لاَ يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ 187-Sana kıyameti, ne zaman gelip çatacağını soruyorlar. De ki: Onun ilmi ancak Rabbimin katındadır. Onun vaktini O'ndan başkası açıklayamaz. O göklere de yere de ağır gelmiştir. O size ansızın gelecektir. Sanki sen onu biliyormuşsun gibi sana soruyorlar. De ki: Onun bilgisi ancak Allah'ın katındadır; ama insanların çoğu bilmezler.

39 قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 188-De ki: "Allah dilemedikçe, ben (dahi) kendime ne yarar sağlayabilirim, ne de zararı önleyebilirim. Zira eğer gaybı bilseydim, kendime tüm güzelliklerden daha çok pay ayrılmasını sağlardım, üstelik kötülük de semtime uğrayamazdı. Ne ki ben, inanan insanlar için yalnızca bir uyarıcı ve müjdeciyim.“ Araf7/188

40 قُلْ مَا كُنتُ بِدْعًا مِّنْ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ De ki: "Ben peygamberlerin ilki değilim; kendime de size de ne yapılacağını asla bilmiyorum; ben sadece (vahyi) olduğu gibi beyan eden bir uyarıcıyım.» Ahkaf 46/9

41 DİKKAT:Bugün din adına konuşan bazı insanlar Efendimiz için diyor ki: O zaman ve mekandan münezzehtir…Rasulullah şu anda buradadır ve bizi duyuyor..Kabrinde diridir.Bütün diriler hayatını ondan alıyor.(töbe töbe.Adam resmen Hz.Peygamberi ilah yaptı) Halbuki zamandan ve mekandan münezzeh olan sadece ALLAHtır. Can veren de Allah’tır.Bu sapkınlıktır.Tıpkı Hırıstiyanların hz. İsayı ilahlaştırmaları gibidir.Adam Enbiya suresi 34. Ayeti hiç okumamış: (Ey Peygamber!) Biz, senden önce yaşamış hiçbir insana ölümsüzlük bahşetmedik. Hem sanki sen öleceksin de, onlar ebediyyen yaşayacaklar mı? (Enbiya34)

42 Allah’a Aracısız Ulaşmak
Müşriklerin Allah tasavvuru: Mekkeli müşrikler Allah’ı çok uzakta, ulaşılmaz olarak tasavvur ederlerdi.Ona ulaşmak için de aracılar/şefaatçiler icat etmişlerdi.İşte onların putları bu vazifeyi ifa ediyorlardı..Allah çok uzaktı..putlarla ona ulaşılırdı. Halbuki Rabbimiz ne diyordu: “..biz ona şah damarından daha yakınız (Kaf50/16) “Eğer kullarım sana Benden soracak olurlarsa, iyi bilsinler ki Ben çok yakınım: Bana dua edenin çağrısına hemen karşılık veririm. Öyleyse onlar da Bana karşılık versinler ve Bana tam güvensinler ki, hak yoluna yöneltilsinler.” Bakara2/186

43 VAHDET Vahdet, birlik, beraberlik ve dayanışma içinde olmaya denir.İşte Kur’an şunu haykırıyor: وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ “ Hep birden Allah’ın ipine sımsıkı sarılın, bölük bölük olmayın ve anın Allah’ın size verdiği nimeti, anın o zamanı ki düşmandınız birbirinize, kalplerinizi uzlaştırdı, nimetiyle kardeş oldunuz.. İçinde ateş olan bir çukurun tan kenarındaydınız sizi kurtardı ordan. Allah, doğru yolu bulasınız diye delillerini böyle açıklar işte.” Al-i İmran / 103

44 “Allah’a ve Resulüne itaat edin, birbirinizle çekişmeyin, sonra zayıflarsınız ve kuvvetiniz kalmaz ve sabredin, şüphe yok ki Allah sabredenlerle beraberdir.” Enfal / 46 “Ey inananlar Allah’a ve Resulüne ve içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlara itaat edin. Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız birşeyde ihtilafa düştünüz mü o hususta Allah’ ve Resulüne muracaat edin; bu hareket, hem hayırlıdır hem de sonu pek güzeldir.” Nisa / 59

45 İslam vahdet dinidir.. Irkçılık ayaklar altındadır..Arabın arab olmayana üstünlüğü yoktur.Hepimiz ademoğluyuz.Üstünlük takvadadır..İşte Hucurat 49/13 *Mezhepler din değildir.Dinin okullarıdır..Öz birdir..Mezhebe evet mezhepçiliğe hayır.. Ama taassup ve cehalet diz boyu..Adam çıkmış şöyle diyor: “Bizim takımdan olanlar sorgusuz cennete..” *Sizin takımdan değilsek!??

46 CAMİ VE VAHDET Camiler İslam toplumunun kalbidir. İslam toplumu camilerle diri bir toplum olurlar. Efendimizin Medine-i Münevvereye hicret edince ilk işi MESCİD-CAMİ inşası olmuştur. Ve o zamandan beri bir yere bir şehir kurulurken önce cami inşa edilir sonra yerleşim bu cami etrafında gelişirdi. Camiler birlik ve beraberliğimizin önemli sembol yerleridirler.Camiler, milli ve manevi eğitim merkezleri gibidirler. Cami, “bir araya getiren ,toplayan” anlamındadır.Dolayısıyla 5 vakit namazlarımızı kıldığımız camilerimiz ümmeti bir araya toplayan bir fonksiyona sahip.Eğer cami cemaatı toplamıyor bölüyorsa onun adı Mescid-i Dıradır..(Tevbe9/107

47 CAMİDE SAFLARIN DÜZGÜNLÜĞÜ: Camide her gün bir safta, omuz omuza namaz kılarız.İmam efendi cemaatine her vakit namaza durmadan önce “Saflarınızı sık ve düzgün tutunuz” tembihinde bulunur.Bu tembih aynı zamanda “cami dışındaki hayatınızda da bir birinizle kenetlenip birlik olun,aranıza şeytan girmesin” manası da taşır..

48 EZAN VE VAHDET Günde beş vakit ezan okunmakta ve kāmet getirilmektedir .Her gün 5 defa EZAN ile vahdete çağrılır Müslüman…Haydin Namaza..Haydın kurtuluşa.Demek ki namaz kurtuluş..Bu çağrı ile camide bir araya geliriz. Dolayısıyla cami de kurtuluş mekanı..Camiye bağlı olmak önemli.Ne diyordu Efendimiz..Kıyamet günü Allah’ın özel korumasında olacakları sayarken.. KALBİ MESCİTLERE BAĞLI ADAM…

49 NAMAZ BİR TEVHİD EYLEMİDİR
İmandan sonra en önemli ibadet namazdır. Kıyamet günü kulun hesaba çekileceği ilk ameli NAMAZIDIR diyor Efendimiz.. "Kıyamet gününde kulun hesaba çekileceği ilk ameli onun namazıdır. Eğer namazı düzgün olursa, işi iyi gider ve kazançlı çıkar. Namazı düzgün olmazsa, kaybeder ve zararlı çıkar. Şayet farzlarından bir şey noksan çıkarsa, Azîz ve Celîl olan Rabb'i: - Kulumun nâfile namazları var mı, bakınız? der. Farzların eksiği nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer amellerinden de bu şekilde hesaba çekilir." Tirmizî, Mevâkît 188. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 149; Nesâî, Salât 9; İbni Mâce, İkâmet 202

50 ALLAHÜ EKBER: Namaza ne ile başlarız? Allahü Ekber ile. “Büyük Allahtır.” namazların içinde ve bitiminden sonra alınan tekbirlerin sayısı 450’ye yaklaşmaktadır.  SÜBHANEKE:Ardından Sübhaneke…Yani Allahım! seni hamd-övgü ile tesbih /tüm noksanlıklardan uzak ederim. FATİHA:Her rekatte okuruz değil mi.Ne diyor bu surede merak ettik mi?Günde en az 40 defa okuduğumuz bu surede ne diyor Rabbimiz merak etmez mi insan? İşte her gün namazda 40 defa okuduğumuz halde bir kere olsun kendi dilimizde ne deniliyor diye merak etmezsek ne mi olur..İşte bir misal..

51 Adam tivit atmış: “Dünyada elde ettiğim bütün nimetler…………..sayesindedir” Bu satırları yazan adam namaz kılıyor ve her rekatte “Yalnız sana ibadet eder yalnız senden yardım dileriz “diyor.. Diyor ama ne dediğini bilmiyor. Farkında değil. Mekanik bir söylem…

52 Bir hocamız anlatıyor:
“Bir kardeşimizi namaza dururken gözlerini yumup, başını kalbine doğru eğdiğini görmüş, ve ne yaptığını sormuştum. Şöyle cevap vermişti: -Biliyorsun, namaza dururken mürşide rabıta yaparsan o seni Allah’a hazırlar.Bu cevap karşısında şaşırmıştım.Aklıma şu ayet (Kehf 18/110)gelmişti: “De ki: "Elbet ben de sizin gibi ölümlü bir insanım: Bana ilahınızın bir tek ilah olduğu vahyolunuyor. Artık kim Rabbine kavuşmayı umuyorsa, işte o Allah'ı razı eden imanına layık işler yapsın ve Rabbine kulluk ederken hiç kimseyi O'na ortak koşmasın!" (Kehf 18/110)

53 Sorsanız bu adama. Ne diyecek: Biz ortak etmiyoruz, imdadını istiyoruz..
Ama unutmayalım ki Mekke müşrikleri de “Neden putları tazim ediyorsunuz diye sorulduğunda şöyle derlerdi: Onlar bizi Allah’a daha çok yaklaştırmaları için böyle yapıyoruz..” Bkz. yunus 18 وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلاء شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللّهِ «Onlar Allah'ı bırakıp, kendilerine ne zarar ne de fayda verebilecek şeylere tapıyorlar ve “Bunlar, Allah katında bizim şefaatçilerimizdir” diyorlar..» Yunus 10/18

54 *Gördünüz mü? Baştan sona bir tevhid eylemi olan namaza bile ŞİRK bulaştırmış bir Müslüman portresi var karşımızda.. Rabbimizin sıfır müsamaha gösterdiği bir konu değil miydi ŞİRK…Üstelik Namazda bu çirkin davranış..Kimin huzurunda olduğunu unutarak ibadetini sulandıran gafil mümin..

55 Gelin Fatiha’yı okuyalım..

56 Namazdaki tesbihlere bakın..Tevhidi haykırıyor..
RUKU:Sübhane rabbiye’l-Azim:Yüce Rabbimi tüm noksanlıklardan tenzih ederim SECDE: Sübhane rabbiyelA’la: Yüce Rabbimi tüm noksanlıklardan tenzih ederim Bütün bunlar Şirkten kaçınma anlamı taşır.Tevhidi haykıran cümlelerdir.Okuyanı da tevhid üzere inanıp tevhid üzere yaşamaya davet eder…

57 Allah’ın sıfır müsamaha gösterdiği tek günah ŞİRK.
Şirkin panzehiri de TEVHİD.. Allah kullarından kula yaraşır davranışlar bekliyor. Yaradılış gayemiz İBADET(Zariyat 56)… Ölünceye kadar ibadet(Hicr 99).İbadetlerde samimiyet.Riyasız bir ibadet. Allah’ın uluhiyeti ve Rububiyeti hususunda şirksiz bir iman ve ona göre amel…Ve amelde samimiyet..

58 TEŞEKKÜR EDERİZ İRTİBAT:


"İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları