Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2 Sözlü İletişim -Diksiyon -Fonetik -Nefes ve Heyecan Kontrolü Diksiyon Sözsüz İletişim -Beden Dili -Protokol Kuralları -Nefes Teknikleri -Stres Yönetimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2 Sözlü İletişim -Diksiyon -Fonetik -Nefes ve Heyecan Kontrolü Diksiyon Sözsüz İletişim -Beden Dili -Protokol Kuralları -Nefes Teknikleri -Stres Yönetimi."— Sunum transkripti:

1

2 2 Sözlü İletişim -Diksiyon -Fonetik -Nefes ve Heyecan Kontrolü Diksiyon Sözsüz İletişim -Beden Dili -Protokol Kuralları -Nefes Teknikleri -Stres Yönetimi ETKİLİ İLETİŞİM İş’te Referansınız Protokol Kuralları -El, Kol, Ayak Hareketleri -Oturuş, Duruş -Yalan -Diyafram -Y – Ğ Durumları -Günlük Hayatta en çok kullandığımız kelimeler Beden Dili -Adab-ı Muaşeret -Sofra Adabı -Araç Protokolü -Toplantı Protokolü --Karşılama Uğurlama

3 Sözsüz iletişim, konuşulan dilin dışında, jestler, mimikler ya da diğer dilsel olmayan işaretler aracılığıyla ifade edilen iletim biçimlerini kapsar. Günlük iletişimin önemli bir kısmı sözsüz iletişime dayanır. Sözsüz iletişimde bilginin iletimi kültüre bağlı değişiklikler gösterdiği gibi, cinsiyete bağlı olarak da değişebilir. SÖZSÜZ İLETİŞİM İş’te Referansınız

4 Beden Dilinin Hayatımızdaki Yeri ve İlk İzlenim Beden dili, bilimdışı yapılan hareketlerin karşı tarafa verdiği mesajlardır. İlk izlenim insanlarda saniyede oluşurken, kişi üzerinde sempati yaratma durumunun ilk 4 dakikada oluştuğu kabul edilmektedir. BEDEN DİLİ İş’te Referansınız

5 5

6 6

7 7

8 8

9 9

10 10

11 11 Video 1

12 12

13 13

14 14

15 15

16 16

17 17 Video 2

18 Protokol kişiye, kuruma ve devlete hak ettiği ve lâyık olduğu saygı ve itibarı göstermektir. Bir kişinin protokol ve sosyal davranış kurallarına önem vermemesi ve bunlara uymaması; önce kendisinin, sonra taşıdığı unvanın, çalıştığı kurumun ve temsil ettiği makamın itibarını düşürür. PROTOKOL KURALLARI İş’te Referansınız

19 Protokol ve sosyal davranış kurallarının temeli Saygı ve nezakettir. Kamusal ve sosyal yaşamda; Konuklara Üstlere Hanımlara Saygı ve nezaket esastır. PROTOKOL KURALLARI İş’te Referansınız

20 Kamusal ve sosyal yaşamda bir insanın imajı, kıyafetiyle; nezaketi, davranışıyla; bilgisi, konuşmasıyla; görgüsü, yemesi ve içmesiyle ortaya çıkar. PROTOKOL KURALLARI İş’te Referansınız

21 21 SOFRA ADABI İş’te Referansınız

22 22 Video 3

23 Unvan ve isimlerin söylenmesi gereklidir. Tanışma veya tanıştırmanın zamanı önemlidir. Tanıştıran kişi daima ayakta kalmalıdır. Oturan erkek kiminle tanıştırılırsa tanıştırılsın ayağa kalkmalıdır.  Yeni gelenler var olanlara;  Erkekler bayana (Devlet başkanı ve Cumhurbaşkanı hariç)  Astlar üstlerine, küçükler büyüklerine, gençler yaşlılara, genç kız yaşlı erkeğe ve kadına tanıştırılır. TANIŞMA – TANIŞTIRMA - TOKALAŞMA İş’te Referansınız

24 Diksiyon SELAMLAMA İş’te Referansınız  Her türlü selamlamalarda genel kural, ast üstü, erkek bayanı, ayrılan kalanları, gelenler var olanları selamlar.  Üstlerinize, eş düzeydekilere önce siz selam verin, astlarınızın selamlarını da alın.  Bir yere girdiğinde önce kendimiz tanıtılmalı  Kendinizden üst birine ve eşine unvan ve görev de söylenmeli

25 Diksiyon SELAMLAMA İş’te Referansınız  Protokolde ve resmi ilişkilerde el ve yanak öpme yoktur  Tek kişi, kümelere tanıştırılır, kümelerdeki her kişi ile tek tek tanıştırılmaya gerek yoktur  El sıkmada ilk davranış, daima büyükten ve üst rütbeliden gelmelidir  Kadınla el sıkışırken, önce kadın el uzatmalı, erkek karşılık vermelidir. Uzatılan el havada kalmamalıdır  Eldiven varsa çıkarılmalıdır

26 26

27 27

28 28

29 29

30 30

31 31

32 32 Video 4

33 Sözlü İletişim SÖZLÜ İLETİŞİM İş’te Referansınız -Diksiyon -Fonetik -Nefes ve Heyecan Kontrolü

34 Diksiyon DİKSİYON İş’te Referansınız Günlük Hayatta en çok Kullandığımız Kelimeler EVRAK HERKES ŞOK İKAMETGAH HAKİKATEN MÜTEVAZI MÜTEVAZİ GELECEK HAKİKATEN DAHİ DAHÎ KARAR YARIN

35 DİKSİYON ‘’Y’’ ve ‘’Ğ’’ Türkçe’de kaynaştırma harfi olarak kullanılır. ‘’Y’’ harfi, çenenin en dar olduğu ve söylerken açılmasını engelleyen bir harftir, bu yüzden Türkçe’de darlaşmaya yol açar. ‘’Ğ’’ harfinin sesi yoktur. Onun görevi kendinden önce gelen ünlüyü kendi sesi kadar uzatmaktır. Diksiyon ‘’Y’’ ve ’’Ğ’’ DURUMLARI İş’te Referansınız

36 ‘’Y’’ ve ’’Ğ’’ DURUMLARI İş’te Referansınız Örnekler “y” otursaydınız  otursıydınız yapmayın  yapmıyın “ğ” çağırdım  çaardım kağıt  kaat Türkçe’de Daralma a=ı e=i o=u ö=ü koşacak  koşucak Koşmayacak  koşmıycak

37 DİKSİYON VE FONETİK İş’te Referansınız Diksiyon: Söz söylerken duygu ve düşüncelerini doğru, üslubuna uygun olarak anlatmak için sesin uyumunu, sözcük hecelerinin uzunluğunu, başarılı ve vurguları bakımından doğruluğunu, jesti, mimiği, takınılacak tavırları yerinde ve güzel kullanma san’atıdır. Fonetik: Bir dilin ses dizgesini saptayan bir bilimdir. Seslerin oluşumunu, aktarılmasını ve algılanmasını inceler.

38 FONETİK İş’te Referansınız 1.ARTİKÜLE : Sesin boğumlanması, şekillenmesi. Vokallerin ve konsonların doğru artiküle edilmesi. 2.SINIR SİNYALLERİ: Cümlede doğru yerde nefes alarak anlam kaymasını önlemeye yardımcı olur. 3.ENTONASYON: Duygu ve düşüncelerin doğru ifadesi, doğru tonlanması. 4.ULAMA: Bir kelimenin sonundaki ünsüzün, ondan sonra gelen kelimenin başındaki ünlüye bağlanmasıdır. 5.VURGU: Ses üzerine yaptığımız soluk baskısıdır. 5 ÖNEMLİ UNSUR

39 Evrak Ayan Efkar Emsal Evlat Esvap Eşya Şeriat Şerait Şüreka Varidat Hukuk Emlak  Kendileri Çoğul Olan Sözcükler DİKSİYON İş’te Referansınız

40 DİKSİYON İş’te Referansınız  Yazılışları Aynı-Benzer Fakat Anlamları Ayrı Sözcükler Adem: Yaratılan ilk erkek. Adem: Yokluk, hiçlik. Adet: Gelenek, Adet: Sayı, tane Alem: Dünya Alem: Sancak, bayrak. Ama: Bağlaç. Ama: Kör, gözleri görmeyen. Akide: İnanış, inanç. Akide: Şeker. Ayan: Açık, belli. Ayan: İleri gelenler. Aşık: Güçlü seven. Aşık: Kemik. Dahi: Üstün zekalı. Dahi: Bile.

41 DİYAFRAM İş’te Referansınız

42 HEYECAN KONTROLÜ

43 43 SoRulaR ? İLETİŞİM İş’te Referansınız

44 44 İLETİŞİM TeşekkürleR İş’te Referansınız

45 Adres Cevizlidere Cad. No:7 Balgat Çankaya / Ankara Tel, Fax, E- posta Tel: Fax: Sosyal Medya referansis.com İş’te Referansınız İLETİŞİM

46


"2 Sözlü İletişim -Diksiyon -Fonetik -Nefes ve Heyecan Kontrolü Diksiyon Sözsüz İletişim -Beden Dili -Protokol Kuralları -Nefes Teknikleri -Stres Yönetimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları