Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

121 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9. Ders: Matematik Sınıf: 6 Ünite adı: Matematik ve Sanat Öğrenme Alanı: Sayılar Alt Öğrenme Alanı: Çarpanlar ve Katlar Beceriler:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "121 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9. Ders: Matematik Sınıf: 6 Ünite adı: Matematik ve Sanat Öğrenme Alanı: Sayılar Alt Öğrenme Alanı: Çarpanlar ve Katlar Beceriler:"— Sunum transkripti:

1

2

3

4 Ders: Matematik Sınıf: 6 Ünite adı: Matematik ve Sanat Öğrenme Alanı: Sayılar Alt Öğrenme Alanı: Çarpanlar ve Katlar Beceriler: Akıl yürütme, İlişkilendirme, Problem çözme Araç-gereçler: Akrep ve yelkovansız saat kadranı, farklı iki uzunlukta geometri şeritleri (akrep ve yelkovan için), kağıt, kalem Çarpanlar

5 Amaç. Bir doğal sayının bölenlerini çarpanı cinsinden bir saatin kadranı modeliyle elde etme. Her bir modeldeki kadranın çizgiler aracılığıyla oluşan bölgelerinin üzerinde bulunan ve zamanı gösteren sayıların toplanmasıyla elde edilen bölenleri ve bu bölen sayısının açıklanması. Kazanımlar: Doğal sayılarda ardışık toplama yapar,Doğal sayılarda ardışık toplama yapar, Bir doğal sayının tam bölenlerini (çarpanlarını) belirler,Bir doğal sayının tam bölenlerini (çarpanlarını) belirler, Bir doğal sayının tam bölenlerindeki asal sayıları görür,Bir doğal sayının tam bölenlerindeki asal sayıları görür, Bir doğal sayıyı asal çarpanları cinsinden yazar,Bir doğal sayıyı asal çarpanları cinsinden yazar, Bir doğal sayının tam bölenlerinin toplamını söyler.Bir doğal sayının tam bölenlerinin toplamını söyler. Çarpanlar

6 Çarpanlar… Öğrenme ve Öğretme Süreci Giriş Matematik araç-gereçlerinden saat kadranlarını ve geometri şeritlerini öğrencilerinizin kullanabilmeleri için, öğrenci çalışma masasının üzerine bırakınız. Bu materyallerle 1-2 dakika uğraşmalarına, onları kullanarak zamanı gösteren saatleri yapmalarına izin veriniz. Bu materyallerle 1-2 dakika uğraşmalarına, onları kullanarak zamanı gösteren saatleri yapmalarına izin veriniz. Öğretmen masası üzerinde, geometri şeritlerini birleştirerek elde ettiğiniz akrep ve yelkovanı kullanarak bir tam çizgili olacak şekilde saat kadranını 4 eşit bölgeye ayırarak bir örüntü oluşturunuz. Kadranın üzerinde oluşan bölgelerde bulunan sayılarla nasıl bir örüntü oluşturduğunuzu sorunuz. Kadranın üzerinde oluşan bölgelerde bulunan sayılarla nasıl bir örüntü oluşturduğunuzu sorunuz.

7 Saatin kadranı üzerindeki, zamanı gösteren sayıların toplamını bulunuz. zamanı gösteren sayıların toplamını bulunuz = Saat Kadranı ve Çarpanlar

8 Saat kadranı ve Çarpanlar … Saat kadranı üzerindeki, zamanı gösteren sayıların toplamı 78 idi. Kadran bir bölgeydi M. Faysal AKIN Tamer KUTLUCA çizgi sayısı:0, Bölge sayısı:1, Bölgedeki sayıların toplamı:78, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:1*78

9 Saat kadranı ve Çarpanlar … S aat kadranını bir çizgi ile öyle iki bölgeye ayırınız ki; her bölgede bulunan doğal sayıların toplamı eşit olsun İlköğretim Matematik Öğretmenliği çizgi sayısı:1, Bölge sayısı:2, Bölgedeki sayıların toplamı:39, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:2*39

10 Saat kadranı ve Çarpanlar … S Saat kadranını iki çizgi ile öyle üç bölgeye ayırınız ki; her bölgede bulunan doğal sayıların toplamı eşit sayı olsun Ziya GÖKALP Eğitim Fakültesi çizgi sayısı:2, Bölge sayısı:3, Bölgedeki sayıların toplamı:26, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:3*26

11 Saat kadranı ve Çarpanlar … Şu ana kadar görüldüğü gibi; çizgi ve bölge sayılarının kendi içlerinde ardışıklık söz konusu, bir sonraki kadranda kaç bölge olabilir?

12 Dicle Üniversitesi Diyarbakır çizgi sayısı:5, Bölge sayısı:6, Bölgedeki sayıların toplamı:13, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:6*13 S Saat kadranını beş çizgi ile öyle altı bölgeye ayırınız ki; her bölgede bulunan doğal sayıların toplamı eşit sayı olsun. SAAT KADRANı VE ÇARPANLAR …

13 Saat kadranı ve Çarpanlar … 78 doğal sayısının bölenleri: 1*78=782*39=783*26=786*13=78 1, 2, 3, 6, 13, 26, 39, doğal sayısının asal çarpanları: 2, 3, doğal sayısının asal çarpanları şeklinde yazılışı: 78=2*3*13 78 doğal sayısının bölenlerinin toplamı: 1+78= = = =19 168

14 Değerlendirme 1.21 doğal sayısının bölenlerini bir model geliştirerek bulunuz doğal sayısının bölenlerini bir model geliştirerek bulunuz. Saat kadranı ve Çarpanlar ARAŞTIRMA

15 Düzenleyen: M. Faysal AKIN Tamer KUTLUCA

16


"121 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9. Ders: Matematik Sınıf: 6 Ünite adı: Matematik ve Sanat Öğrenme Alanı: Sayılar Alt Öğrenme Alanı: Çarpanlar ve Katlar Beceriler:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları