Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ. Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi ve bilmesi lazımdır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ. Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi ve bilmesi lazımdır."— Sunum transkripti:

1 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ

2 Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi ve bilmesi lazımdır.

3 Önce dersimizin adı neden TEKNOLOJİ VE TASARIM onu bilmemiz gerekir.

4 SİZCE TEKNOLOJİ NEDİR?

5 Teknoloji, insan hayatının kalitesini artırmak amacıyla yaratıcılık ve zekânın; bilim, sanat, mühendislik, ekonomi ve sosyal çalışmayla oluşturulan bir bireşimidir. Herhangi bir şeyi daha iyi, daha hızlı, daha kolay, daha ekonomik ve daha verimli yapma girişimidir

6 Bu duruma göre özgün üretim için gerekli aşamaları da dörde ayırabiliriz. Bilimsel bilgiye ulaşmak veya geliştirmek Bilgiden faydalanarak bir ürün tasarlamak (tasarım yeteneği veya teknolojisi) Tasarlanan bir ürünün üretim tekniklerini belirlemek (üretim teknolojisi) Üretim

7 TEKOLOJİNİN NE DEMEK OLDUĞUNU ÖĞRENDİĞİMİZE GÖRE; SİZCE TASARIM NEDİR?

8 Tasarım, zihinde canlandırılan biçimdir. İnsan duyuları ile algılanan (renk, biçim, boyut, doku vb.) özelliklerinin oluşturduğu bir bütündür. Düşüncenin planlanarak ifade edilmesi sürecidir.

9 Tasarım bizim hayatımızdır. Belki de bir çok insan bunun ya farkına varamaz yada hayat temposu içerisini dikkatini çekememektedir.Ama tasarımı ne olduğunu ve hayatımıza ne kadar etkisi olduğunu görmek aslında o kadar da zor değildir.Sadece etrafınıza bakmanız yeterlidir. Tutuğunuz bardaktan, kullandığınız bilgisayara,yazmak için kullandığınız kalemden,oturduğunuz sandalyeye,yürüdüğünüz yoldan,çıktığınız merdivenden,kullandığınız asansöre kadar uzun lafın kısası hayatınız içerisinde ki her şey tasarım anlamına gelmektedir.

10 HER TASARIM BİR TEKNOLOJİYLE ÜRETİLDİĞİ İÇİN DERSİMİZİ ADI TEKNOLOJİ VE TASARIM KONMUŞTUR.

11 DERSİMİZİN AMACI Kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hâle getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir.

12 Teknoloji ve Tasarım dersiyle şikayet eden değil, çözüm üreten bireyler olacaksınız.

13 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ SİZE NE KAZANDIRACAK ?

14 SSizler; MMerak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip,

15 Çevresindeki olay ve mekanlar arasındaki ilişkiyi kendine özgü bir bakış açısıyla değerlendiren,

16 Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üreten,

17 Öz güveni, hayal gücü ve estetik duyguları gelişmiş,

18 RRekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık,

19 Bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinen,

20 Özgün tasarımlar ortaya çıkaran,

21 Aldığı kararları değerlendiren,

22 Gelecek ile ilgili hayal kuran,

23 Teknolojik gelişmeleri takip ederek bunları benimseyen bireyler olarak yetişeceksiniz.

24 DERSİMİZİN YAPISI Program birbirini tamamlayan ve 7 ve 8. sınıflarda tekrar eden üç kuşaktan oluşmaktadır.

25

26 KUŞAKLAR ETKİNLİKLER VE

27 DÜZEN KUŞAĞI

28 DÜZEN : Belli yöntem, ilke veya yasalara göre kurulmuş olan durum, uyum, nizam, sistem DEMEKTİR. Örnek: Soyut ve somut nesnelerin bir sıraya, bir hedefe, bir amaca göre sıralanması. Yerleştirme, tertip. Müzik aletlerinde ses ayarı,akort. Toplumsal bir yapı içinde öğelerin bütüne, bütünün öğelere ve öğelerin birbirlerine göre ilişkileri.

29 DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 7.sınıf:Birimden bütüne 8.sınıf:Bütünde farklılık

30 KURGU KUŞAĞI

31 KURGU : Türkçe anlam karşılığı kurmaca DEMEKTİR. Çeşitli düşüncelerin, çeşitli kurallara ve yollara uygun olarak arka arkaya belli bir anlayışa uygun olarak sıralanmasına kurgu denir. Kurgu işleminde aşağıdaki üç temel noktadan yararlanılması gerekir. -Bir düşünceden diğerine ne zaman ve nasıl geçilecektir? -Düşüncelerin sırası ve süresi ne olmalıdır? -Olumlu düşünmede süreklilik nasıl elde edilir ? Kurgu tekniği ve kurguda başarı elde etmek yalnız bu üç soruyu yanıtlayarak elde edilemez. Kurgunun incelikleri elbette üretim sayesinde ortaya konulabilir. Kurgunun etkili olabilmesi için hayal gücü ve yaratıcılık kapılarının açılması gerekir.

32 KURGU KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 8.SINIF:Düşüncelerimizi nasıl koruyalım? 7.SINIF:Hayallerimdeki değişim ve gelişim

33 YAPIM KUŞAĞI

34 YAPIM : Yapmak eylemi, inşa, imal. hammaddeyi el ya da makine ile işleyerek mal üretme, imal. bir filmin çevrilmesi ya da bir radyo, televizyon izlencesinin hazırlanması için gerekli çalışmaların tümü ve bu çalışmaların ürünü DEMEKTİR.

35 YAPIM KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 7.SINIF: ÜRETİYORUM? 8.SINIF: NASIL TANITALIM?

36 HHer kuşak için en az bir tane etkinlik yapacaksınız. Düzen, kurgu ve yapım kuşaklarından oluşan Teknoloji ve Tasarım dersinde;

37 Bu etkinliklerde diğer derslerde olduğu gibi herhangi bir konu öğretimi yoktur. Sizler, diğer derslerde öğrendiğiniz temel bilgileri, bu etkinliklerde herhangi bir sorunun çözümünde kullanacaksınız.

38 Tasarım sürecini yaşayarak bu bilgileri üretime dönüştüreceksiniz.

39 Diğer derslerde kendinize zaman zaman sorduğunuz “ Bu bilgileri neden öğreniyorum ? “ sorusunun cevabını Teknoloji ve Tasarım dersinde yapacağınız çalışmalarda bulacaksınız.

40 Teknoloji ve Tasarım Dersinin TEOG ile İlişkisi

41

42

43

44 Bu soruların yanıtlarını yapım kuşağında göreceksiniz.

45

46 Bu sorunun yanıtını kurgu kuşağında göreceksiniz.

47

48 Bu soruların yanıtlarını düzen kuşağında göreceksiniz.

49 ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

50  S üreç değerlendirilir.

51  Y azılı sınav yapılmaz

52 SSürecin değerlendirilmesinde öğrencilerin her kuşak için en iyi ürününü ve süreci yansıtan günlüklerini ve araştırma kanıtlarının bir arada toplandığı ürün dosyası kullanılır.

53 SSevgili öğrenciler ;

54 Her etkinlik için bir tasarım günlüğü hazırlayacaksınız.

55 GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ

56 Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.

57 Günlük, bireylerin kendi kendisiyle alçak sesle konuşmasından, iç dökme ihtiyacından doğmuştur.

58 Niçin Günlük Yazılır?

59 Yaşam içinde görülen, duyulan, işitilen ilginç olayları, izlenimleri kalıcı kılmak amacıyla günlük yazılır. Günlük tutmak, yazma becerilerini geliştirmek ya da pratik yapmak için mükemmel bir yoldur.

60 Nasıl Yazılır?

61 TTarih atılır. KKonuşma diline yakın bir anlatım kullanılır. AAnlatımların, söyleşi diliyle yalın, açık, içten, kişisel bir özgünlük taşıması gerekir. GGenellikle tek paragraftan oluşur.

62 Ne sağlar?

63  Günlük yaşantının değerlendirilmesini sağlar. YYazanın kişiliğini, ruhsal yapısını, görüşlerini ortaya koyar. GGeçmişe ışık tutar.

64 Tasarım Günlüğü

65 EEtkinlik sürecinde yaptığınız arama, araştırma, sorgulama, deneme-yanılma, gözlem, öneri vb. çalışmalarınızı yazdığınız, duygu ve düşüncelerinizi ifade ettiğiniz yazılı belgelerdir.

66 Neden Tasarım Günlüğü?

67 TTasarım sürecinde yaptığınız her çalışmayı, yaşadıklarınızı, duygu ve düşüncelerinizi tasarım günlüklerine yazarak ifade edebilmek için. GGünlüklerinizle etkinlik sürecini karşınızdaki kişilere yansıtmak için. ÖÖğretmeniniz sizi değerlendirirken neler yapabildiğinizi gösteren deliller olduğu için.

68 GGünlükler, sizlerin öğrendiğiniz temel konulardaki çalışmalarını özetlemek ve kaydetmek amacıyla kullanılırlar.

69 Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalı?

70 YYazdığınız günlükler; (( 5N1K) neden, nasıl, niçin, ne zaman, nerede, kim için sorularına yanıt vermelidir.

71 Sevgili günlük Bugün dersimizde geçen yıl yaptığımız etkinliğimizin ürün dosyasını inceledik.Yaptıklarım bana çok saçma geldi.Çocukça olmuş, insan büyüyünce farkına varıyor fikirlerinin değiştiğini. Öğretmenimizde tam bu konu üzerinde durdu ve etkinliğimizin ismi de HAYALLERİMDEKİ DEĞİMİ VE GELİŞİM dedi. Bu etkinlikte fikirlerimizin ne kadar değiştiğini görmemiz için geçen yılki etkinliğimizde yaptığımız hayallerimizin resmini inceledik ve söylediğim gibi çocukça. Bu yıl yapacağımız etkinlikte daha farklı düşüneceğim. Hemen merak ve hayallerimin listesini yapmaya başladım. Haftaya görüşmek üzere hoşça kal.

72 Sevgili günlük Artık tasarımım bitti.Üzerinde çok uğraştım.Arkadaşlarıma göre de çok iyi bir tasarım oldu. Tasarımımı kendi yaştıklarımdaki insanlara göre yaptım.İnsanlar sanırım bu yaşta gerçek dostlarının kim olduğunu anlıyorlar.İnsanlar kendilerine değer veren kişilerin her zaman yanında olmalarını isterler. Ben de bu yüzden dostlarımın her zaman yanımda olmaları gerektiğine inandığım için bir fotoğraf çerçevesi yaptım. Çerçeveyi yapmayı düşündüğümde kenarlarını mor renkte olmasını istemiştim.Boyarken zorluklarla karşılaştığım için alüminyum folyoyla kapladım.Bu tasarım bir çok arkadaşım için uzun ama benim için kısa zamanda oluştu. FİKİRSİZ,ARAŞTIRMASIZ,DÜŞÜNCESİZ KALMAYIN.

73 SSizler bir haftalık çalışma sürecinde ne yaptıysanız onları tasarım günlüklerinizde belgelendirmelisiniz. (sorgulamalı, eleştirmeli, tespitte bulunmalı, beğenilerini söylemeli, başka görüşlere başvurmalı, resmetmeli, fotoğraf eklemeli vb.).Kısaca yaşadığınız süreci anlatmalısınız.

74 Tasarım Günlüğünün Amacı

75 Tasarım günlükleri sizlerin; Öz değerlendirme yapmanızı sağlar. KKarar verme ve eleştirel düşünme becerilerinizin geliştirmesini sağlar. DDil becerinizi geliştirerek,kendinizi ifade etmenizi sağlar.

76 TTasarımlarınızın gerçekleştirilme sürecini yansıtır, bir sonraki çalışmalarınız için yön verir.

77 Bireysel çalışmalarda tuttuğunuz günlükleri ders saatinde sınıfla paylaşacaksınız. Böylece karşılaştığınız güçlüklerin veya başarıların farkına varacaksınız. Ulaşılan sonucun size ait olduğunu ispatlamaya kaynaklık eder.

78 Etkinlik sonunda öz değerlendirme formunu doldurarak kendinizi objektif olarak değerlendirecek ve neler öğrendiğinizi fark edeceksiniz.

79 ÜRÜN DOSYASI NEDİR? Öğrenci ürün dosyası; kuşak (düzen-kurgu-yapım) süresince öğrencilerin çalışmalarını, harcadığı çabayı, ürünün tüm gelişim aşamalarını kanıtlarıyla gösteren bir dosyadır.

80 Ürün Dosyasında Bulunması Gerekenler

81 Öğrenci ürün dosyasında neler bulunur? Kapak Tasarım Günlüğü Tasarımınızın Genel Özellikleri Taslak Çalışmalarımız Yapım Resmi Benzer Ürün Analizi İş Akış Planı Kullanılan Araç ve Gereç Listesi Maliyet Hesabı Değişiklik Önerisi Öz Değerlendirme Formu O etkinlikte gerçekleştirdiği çalışması (ürün) Çalışmasına yönelik çevresinden aldığı görüşleri Etkinlikle ilgili paylaşmak isteği diğer belgeler (yazı, haber, fotoğraf vs.)

82 KAPAK Dosyamıza kapak yaparak başlayacağız. Kapağımızda ürün dosyamızı tanıtıcı bilgiler olacak. Bunlar; *Adımız- soyadımız, * Sınıfımız,* Numaramız, *Kuşak adı,* Etkinlik adı,*Öğretmenimizin adı, Yaptığımız çalışmanın ismi de olabilir. Kapağı ister bilgisayarda hazırlayabilirsiniz. İsterseniz elle yazıp renkli kalemlerle süslü yazılar kullanabilirsiniz.

83 Etkinliğe başladığınız andan itibaren neler yaptığınızı, nasıl davrandığınızı, neler yaşadığınızı gösteren haftalık olarak tuttuğunuz yazılardır. Günlük

84 Yaptığınız tasarımın genel özelliklerini belirten listedir. Tasarımınızın Genel Özellikleri

85 Tasarımınızın genel özelliklerinden yola çıkarak fazla ayrıntıya girmeden basit olarak hazırladığınız çizimlerdir. Taslak Çalışmalarımız

86 Tasarımınızın bütün özelliklerini gösteren resimdir. Yapım Resmi

87 Kendi tasarımınıza benzer nitelikte olan tasarımlar hakkında inceleme ve karşılaştırma yaparak topladığınız bilgileri gösteren çizelgedir. Benzer Ürün Analizi

88 Tasarımın hangi işlem sırasına göre yapılacağını gösteren plandır. İşlem Basamakları Listesi

89 Tasarımınız için kullanılan araç ve gereçlerin neler olduğunu gösteren listedir. Kullanılan Araç ve Gereç Listesi

90 Tasarımınızın ne kadara mal olduğunu gösteren çizelgedir. Maliyet Hesabı

91 Tasarımınızda yaptığınız değişiklikleri belirten yazıdır. Değişiklik Önerisi

92 Öz Değerlendirme Formları Bu etkinlikte nasıl davrandığınızı ve neler yaptığınızı gösteren sorulara samimi bir şekilde yanıt verdiğiniz çizelgedir.

93 Yaptığınız tasarımdır. Ürün

94 Çalışmalarınızı yansıtan diğer bilgi ve belgeler Ayrıca;

95 HHayal kurmak bilgiden çok daha önemlidir. EİNSTEİN

96 TEŞEKKÜRLER NEŞE TOPALOĞLU TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ


"TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ. Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi ve bilmesi lazımdır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları