Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171."— Sunum transkripti:

1 SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171

2 Bu sunumda Sınavmatik © soru bankası tarafından üretilen ve Ölçme ve Değerlendirme Merkezimiz tarafından düzenli olarak öğretim elemanları ile paylaşılan sınav raporlarının yorumlanması hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. / 172

3 İNCELENECEK RAPORLAR ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ ÇELDİRİCİ FREKANS ANALİZİ MADDE FREKANSLARI ÖĞRENCİ MADDE ANALİZİ SINAV SONUÇLARI TEST ÖZET RAPORU / 173

4 ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 174 Biyoistatistik bölümünün sorularına ait ortalama zorluk derecesidir. Çok zor: < %30 Önerilen: %50-60 Çok kolay: > %70 Biyoistatistik bölümünün sorularına ait ortalama zorluk derecesidir. Çok zor: < %30 Önerilen: %50-60 Çok kolay: > %70 Bölüm sorularının güvenilirliğini (“sınavı tekrar uygulasak aynı sonucu alır mıyız?” sorusunun cevabı) gösterir. 0-1 arasında değerler alabilir. 1’e ne kadar yakınsa sınavın iç güvenilirliği o kadar yüksektir. Bölüm sorularının güvenilirliğini (“sınavı tekrar uygulasak aynı sonucu alır mıyız?” sorusunun cevabı) gösterir. 0-1 arasında değerler alabilir. 1’e ne kadar yakınsa sınavın iç güvenilirliği o kadar yüksektir.

5 ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 175 Bu maddeye ait ayırt edicilik derecesi < 0,15: Kullanılmamalı 0,15-0,24 : Düzeltilmeli 0,25-0,34 : İyi > 0,35 : Mükemmel Bu maddeye ait ayırt edicilik derecesi < 0,15: Kullanılmamalı 0,15-0,24 : Düzeltilmeli 0,25-0,34 : İyi > 0,35 : Mükemmel

6 ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 176 Bu maddeye ait güçlük derecesi 3 – Çok iyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.4'ten büyük, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 2 – İyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.3 ile +0.4 arasında, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 1 – Düzeltilerek kullanılabilir: Ayırıcılık indeksi 0.2'den büyük ancak güçlük düzeyi 0.15 – 0.85 aralığının dışında kalanlar. 0 – Kötü madde: Testlerde kullanılmamalı. Ayırıcılık indeksi +0.2'den küçük. 3 – Çok iyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.4'ten büyük, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 2 – İyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.3 ile +0.4 arasında, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 1 – Düzeltilerek kullanılabilir: Ayırıcılık indeksi 0.2'den büyük ancak güçlük düzeyi 0.15 – 0.85 aralığının dışında kalanlar. 0 – Kötü madde: Testlerde kullanılmamalı. Ayırıcılık indeksi +0.2'den küçük.

7 ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 177

8 8

9 Araştırmanın yöntem bölümünde “Bu araştırma internet üzerinden yürütüldü. Ulusal kongremize katılanlardan internet üzerinden soruları cevaplamaları istendi.” denilmektedir. Buna göre araştırma tasarımı aşağıdakilerden hangisi ile en iyi açıklanabilir? A.Kesitsel tanımlayıcı çalışma B.Randomize kontrollü deney C.Vaka sunumu D.Vaka kontrol araştırması E.Kohort araştırması / 179

10 ÇELDİRİCİ FREKANS ANALİZİ / 1710 Korelasyon formülüne göre ayırıcılık hesabı Üst-Alt karşılaştırmasına göre basit ayırıcılık hesabı

11 ÇELDİRİCİ FREKANS ANALİZİ / 1711

12 MADDE FREKANSLARI / 1712

13 ÖĞRENCİ MADDE ANALİZİ / 1713

14 SINAV SONUÇLARI / xxxxxxxxxxxxxxxxx 2xxxxxxxxxxxxxxxxx 3xxxxxxxxxxxxxxxxx 4xxxxxxxxxxxxxxxxx 5xxxxxxxxxxxxxxxxx 6xxxxxxxxxxxxxxxxx 7xxxxxxxxxxxxxxxxx 8xxxxxxxxxxxxxxxxx 9xxxxxxxxxxxxxxxxx 10xxxxxxxxxxxxxxxxx 11xxxxxxxxxxxxxxxxx 12xxxxxxxxxxxxxxxxx

15 TEST ÖZET RAPORU / 1715

16 / 1716 KR20 daha yaygın kullanılmaktadır. KR21 şu şekilde hesaplanır: K/(K-1) * (1 - U*(K-U)/(K*V)), K=madde sayısı;U=ortalama V = varyans KR20 daha yaygın kullanılmaktadır. KR21 şu şekilde hesaplanır: K/(K-1) * (1 - U*(K-U)/(K*V)), K=madde sayısı;U=ortalama V = varyans Literatürde daha yaygın Cronbach Alpha hesabı kullanılmaktadır.

17 / 1717


"SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları