Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Basamaklandırılmış Yöntem

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Basamaklandırılmış Yöntem"— Sunum transkripti:

1 Basamaklandırılmış Yöntem
(Ekileşime Dayalı Öğretim Yöntemi)

2 Basamaklandırılmış Yöntem
Bu yöntemin öğretim süreci “yap”, “göster”, “söyle” ve “yaz” basamaklarına ilişkin etkinlikleri içermektedir. Yap, göster, söyle ve yaz basamaklarında öğretmenin gerçekleştirdiği hareketin her biri çocuk tarafından bir karşı hareketi gerektirir.

3 öğretmen öğrenci yap göster söyle yaz öğretmen öğrenci göster yap söyle yaz öğretmen öğrenci söyle yap göster yaz öğretmen öğrenci yaz yap göster söyle

4 Çocuklar, öğretmeni beceri yaparken görürler, beceriyi açıklamasını dinlerler. Daha sonra çocuklar beceriyi kendileri yaparlar, gösterirler, ne yaptıklarını söylerler ve yazarlar. Basamaklandırılmış yöntemle öğretim yapılırken çocuktan; yaparak, göstererek, sözlü ve yazılı dil kullanarak bir tepkide bulunması beklenmektedir. Çocuk doğru tepki verdiğinde davranışı pekiştirilmekte, yanlış tepki verdiğinde ise öğretime geri dönülmektedir.

5 Yap Basamağı: “Yap” basamağında öğretmen, gerçek nesneleri kullanır ve çocuk da yanıtlarını gerçek nesneler kullanarak verir. “Yap” basamağı, çocukların birbirleriyle ve öğretmenle aralarında yakınlık kurmalarına yardımcı olur. Çocuğun gruba katılımını sağlamak için kullanılan etkili bir öğretim yoludur. öğretmen öğrenci yap göster söyle yaz

6 Göster Basamağı: “Göster” basamağında öğretmen, çocuğa görsel bir uyaran verir ve çocuktan doğru tepki vermesi beklenir. Öğretmen, uyarıcıları çocuğun görebileceği şekilde sunar. öğretmen öğrenci göster yap söyle yaz

7 Söyle Basamağı: “Söyle” basamağında öğretmen, çocuğa sembolik uyaranı sözlü olarak verir ve çocuktan da doğru tepki vermesini bekler. öğretmen öğrenci söyle yap göster yaz

8 Yaz Basamağı: öğretmen öğrenci yaz yap göster söyle “Yaz” basamağında öğretmen, çocuğa sembolik uyaranı yazılı olarak verir ve çocuktan da doğru tepki vermesi beklenir.

9 Basamaklandırılmış yönteme göre oluşturulmuş toplama işlemiyle ilgili örnek:
(yap-yap) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümenin toplamı kadar nesne alır. (yap-göster) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından iki nesne kümesinin toplamını ifade eden resim kartını gösterir (yap-söyle) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümenin toplamının ... olduğunu söyler. (yap-yaz) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümedeki nesnelerin toplamını rakamla yazar.

10 5. (göster-yap) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları
5.(göster-yap) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak,öğrenci, resimli karttaki nesne sayısı kadar gerçek nesne alır. 6.(göster-göster) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak, öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından, iki nesne kümesinin toplamını ifade eden resim kartını gösterir 7. (göster-söyle) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak öğrenci,iki kümenin toplamının ... olduğunu söyler. 8. (göster-yaz) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak öğrenci, iki kümenin toplamını rakamla yazar.

11 9. (söyle-yap) Öğretmenin söylediği (. daha. kaç eder
9. (söyle-yap) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?)toplama işleminin sonucu kadar gerçek nesne alır. 10. (söyle göster) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?)toplama işleminin sonucunu önündeki resimli kartlar arasından gösterir. 11. (söyle-söyle) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?) toplama işleminin sonucunun ... olduğunu söyler. 12. (söyle–yaz) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?) toplama işleminin sonucunu  rakamla yazar.

12 13. (yaz-yap) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak, toplama işleminin sonucu kadar gerçek nesne alır. 14. (yaz-göster) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından, toplama işleminin sonucunu ifade eden resim kartını gösterir. 15. (yaz-söyle) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, toplama işleminin sonucunun ... olduğunu söyler. 16. (yaz-yaz) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, toplama işleminin sonucunu rakamla yazar

13 TEŞEKKÜRLER


"Basamaklandırılmış Yöntem" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları