Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Basamaklandırılmış Yöntem (Ekileşime Dayalı Öğretim Yöntemi)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Basamaklandırılmış Yöntem (Ekileşime Dayalı Öğretim Yöntemi)"— Sunum transkripti:

1 Basamaklandırılmış Yöntem (Ekileşime Dayalı Öğretim Yöntemi)

2 Basamaklandırılmış Yöntem Bu yöntemin öğretim süreci “yap”, “göster”, “söyle” ve “yaz” basamaklarına ilişkin etkinlikleri içermektedir. Yap, göster, söyle ve yaz basamaklarında öğretmenin gerçekleştirdiği hareketin her biri çocuk tarafından bir karşı hareketi gerektirir.

3 öğretmenöğrenci yap göster yapsöyle yapyaz öğretmenöğrenci gösteryap göster söyle gösteryaz öğretmenöğrenci söyleyap söylegöster söyle yaz öğretmenöğrenci yazyap yazgöster yazsöyle yaz

4 Çocuklar, öğretmeni beceri yaparken görürler, beceriyi açıklamasını dinlerler. Daha sonra çocuklar beceriyi kendileri yaparlar, gösterirler, ne yaptıklarını söylerler ve yazarlar. Basamaklandırılmış yöntemle öğretim yapılırken çocuktan; yaparak, göstererek, sözlü ve yazılı dil kullanarak bir tepkide bulunması beklenmektedir. Çocuk doğru tepki verdiğinde davranışı pekiştirilmekte, yanlış tepki verdiğinde ise öğretime geri dönülmektedir.

5 Yap Basamağı: “Yap” basamağında öğretmen, gerçek nesneleri kullanır ve çocuk da yanıtlarını gerçek nesneler kullanarak verir. “Yap” basamağı, çocukların birbirleriyle ve öğretmenle aralarında yakınlık kurmalarına yardımcı olur. Çocuğun gruba katılımını sağlamak için kullanılan etkili bir öğretim yoludur. öğretmenöğrenci yap göster yapsöyle yapyaz

6 Göster Basamağı: “Göster” basamağında öğretmen, çocuğa görsel bir uyaran verir ve çocuktan doğru tepki vermesi beklenir. Öğretmen, uyarıcıları çocuğun görebileceği şekilde sunar. öğretmenöğrenci gösteryap göster söyle gösteryaz

7 Söyle Basamağı: “Söyle” basamağında öğretmen, çocuğa sembolik uyaranı sözlü olarak verir ve çocuktan da doğru tepki vermesini bekler. öğretmenöğrenci söyleyap söylegöster söyle yaz

8 Yaz Basamağı: “Yaz” basamağında öğretmen, çocuğa sembolik uyaranı yazılı olarak verir ve çocuktan da doğru tepki vermesi beklenir. öğretmenöğrenci yazyap yazgöster yazsöyle yaz

9 Basamaklandırılmış yönteme göre oluşturulmuş toplama işlemiyle ilgili örnek: 1.(yap-yap) Öğretmenin birinci kümeye... tane, ikinci kümeye... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümenin toplamı kadar nesne alır. 2.(yap-göster) Öğretmenin birinci kümeye... tane, ikinci kümeye... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından iki nesne kümesinin toplamını ifade eden resim kartını gösterir 3. (yap-söyle) Öğretmenin birinci kümeye... tane, ikinci kümeye... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümenin toplamının... olduğunu söyler. 4.(yap-yaz) Öğretmenin birinci kümeye... tane, ikinci kümeye... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümedeki nesnelerin toplamını rakamla yazar.

10 5.(göster-yap) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak,öğrenci, resimli karttaki nesne sayısı kadar gerçek nesne alır. 6.(göster-göster) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak, öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından, iki nesne kümesinin toplamını ifade eden resim kartını gösterir 7. (göster-söyle) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak öğrenci,iki kümenin toplamının... olduğunu söyler. 8. (göster-yaz) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak öğrenci, iki kümenin toplamını rakamla yazar.

11 9. (söyle-yap) Öğretmenin söylediği (... daha... kaç eder?)toplama işleminin sonucu kadar gerçek nesne alır. 10. (söyle göster) Öğretmenin söylediği (... daha... kaç eder?)toplama işleminin sonucunu önündeki resimli kartlar arasından gösterir. 11. (söyle-söyle) Öğretmenin söylediği (... daha... kaç eder?) toplama işleminin sonucunun... olduğunu söyler. 12. (söyle–yaz) Öğretmenin söylediği (... daha... kaç eder?) toplama işleminin sonucunu rakamla yazar.

12 13. (yaz-yap) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak, toplama işleminin sonucu kadar gerçek nesne alır. 14. (yaz-göster) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından, toplama işleminin sonucunu ifade eden resim kartını gösterir. 15. (yaz-söyle) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, toplama işleminin sonucunun... olduğunu söyler. 16. (yaz-yaz) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, toplama işleminin sonucunu rakamla yazar

13 TEŞEKKÜRLER


"Basamaklandırılmış Yöntem (Ekileşime Dayalı Öğretim Yöntemi)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları