Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 KATOLİK BİR AİLENİN ÇOCUĞUDUR VE BASKICI BİR DİNSEL EĞİTİMDEN GEÇMİŞTİR.  MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ ALMIŞTIR.  BOŞ ZAMANLARINDA GRAFİK TASARIMLAR YAPMIŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " KATOLİK BİR AİLENİN ÇOCUĞUDUR VE BASKICI BİR DİNSEL EĞİTİMDEN GEÇMİŞTİR.  MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ ALMIŞTIR.  BOŞ ZAMANLARINDA GRAFİK TASARIMLAR YAPMIŞ."— Sunum transkripti:

1

2  KATOLİK BİR AİLENİN ÇOCUĞUDUR VE BASKICI BİR DİNSEL EĞİTİMDEN GEÇMİŞTİR.  MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ ALMIŞTIR.  BOŞ ZAMANLARINDA GRAFİK TASARIMLAR YAPMIŞ VE FOTOĞRAF ÇEKMİŞ.  RESİM VE SİNEMAYA İLGİLİ: GRIFFITH, CHAPLIN VE MURNAU HAYRANI.

3  HITCHCOCK ADI YILLAR YILI “KORKU, GERİLİM, HEYECAN” SÖZCÜKLERİYLE EŞANLAMLI OLAGELMİŞ, BU TÜRDEKİ HER ÇABA, HER FİLM “HITCHCOCK TARZI, TÜRÜ” DİYE NİTELENMİŞTİR.  HITCHCOCK BİR GERİLİM, BİR “SUSPENCE” SİNEMASI USTASI OLARAK TARİHE GEÇMİŞTİR.

4  HITCHCOCK’A GÖRE HALK SİNEMADA POLİTİKA İLE İLGİLENMEZ.  SIRADAN, GÜNDELİK, OLAĞAN ŞEYLER DE ANLATILMAZ.  OLAĞANÜSTÜ, ÇİZGİ DIŞI ŞEYLER ANLATILMALIDIR.

5  HITCHCOCK HERHANGİ BİR EDEBİYAT ÜRÜNÜNÜ SİNEMAYA UYARLADIĞINDA, ONUN TEMELDE ÖNEMSEDİĞİ TEMA DEĞİL, HİKAYEDİR.  ORTAKLAŞA YAZDIKLARI SENARYOLARDA YAZARLARLA ÖNCE HAREKETLERİ YAZARLAR, DİYALOGLARI SONRADAN EKLERLERDİ.  İLKE: AZ KONUŞMAKTIR!.

6  “SİNEMADA BİR ÖYKÜ ANLATILIRKEN, ANCAK BAŞVURULACAK BAŞKA BİR YOL KALMADIĞINDA DİYALOG KULLANILMALIDIR.” HITCHCOCK  “SİNEMA YÖNETMENLİĞİNİN ÖĞRETİLEMEYECEĞİNİ ANCAK ÖĞRENCİLERİN SESSİZ FİLM ÇEKMEYE ZORLANMALARININ İYİ BİR EĞİTİM OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM” HITCHCOCK

7  SENARYO ÜZERİNDE EN İNCE AYRINTISINA KADAR ÇALIŞIR, KARE KARE STORY- BORD’LARINI HAZIRLAR, TAM BİR “ÇEKİM SENARYOSU” YAZARDI.  SENARYO BİTTİĞİNDE HER ŞEYİ EZBERLEMİŞTİR VE BİR DAHA SENARYOYA BAKMAZ.  YAZIM SONRASINDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİĞE İZİN VERMEZ.  ÇEKİMLERDE ÇEKİM SIRASI İZLENDİĞİNDEN, KURGU İŞLEMİ DE ÇEKİMLERDE KENDİLİĞİNDEN BİTMİŞ OLURDU.

8  RUS BİÇİMCİLERİNDEN ETKİLENİR (PUDOVKIN, KULEŞOV).  “BEN HİKAYENİN KENDİSİYLE DEĞİL, NASIL ANLATILDIĞI İLE İLGİLENİRİM.” HITCHCOCK.

9  GÖZDE HITCHCOCK TEMALARI “KAYGI, CİNSELLİK VE ÖLÜM” DÜR.

10  “PERDEDE CİNSELLİĞİN BİR GERİLİM UNSURU OLMASI GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM. EĞER CİNSELLİK AŞIRI BELİRGİN İSE, GERİLİM OLMAZ. FİLMLERİMDE HEP SOĞUK SARIŞINLARI SEÇMEMİN NEDENİ NE BİLİYOR MUSUNUZ? BİZ, ANCAK YATAK ODASINA GEÇTİKTEN SONRA FAHİŞELEŞMEYE BAŞLAYAN, GERÇEK HANIMEFENDİLERİN PEŞİNDEYİZDİR. ZAVALLI MARILYN, CİNSELLİĞİNİ BİR BAYRAK GİBİ YÜZÜNDE TAŞIYORDU…” HITCHCOCK

11  SUÇLU DURUMUNA DÜŞEN MASUM İNSANLARIN YAŞADIKLARI KABUSLAR.  ÇÜNKÜ SEYİRCİ SIRADAN VE ÖZELLİKLE DE MASUM İNSANLARLA ÖZDEŞLEŞİR.

12  HITCHCOCK İÇİN ETKİSİ BİR AN SÜREN AMA DOZU YÜKSEK GERİLİMLER, KORKUTMALAR MAKBUL DEĞİLDİR.  O UZUN SÜREN VE İNSANI ZAMAN İÇİNDE TEDİRGİN EDEN BEKLEYİŞLERDEN YANADIR.  ONUN İÇİN SEYİRCİNİN KATİLİ BİLMEDİĞİ, ANCAK SONUNDA ÖĞRENDİĞİ SÜRPRİZ ÖGESİNE DAYALI FİLMLERDEN ÇOK, SUÇLUNUN BAŞINDAN BERİ BİLİNDİĞİ VE GERİLİME SÜRÜKLENDİĞİ FİLMLERİ TERCİH EDER.

13  YÖNETMENİN SİNEMASI KAYGILI BİR BEKLEYİŞ, BİR TEDİRGİNLİK SÜRECİ SANATIDIR.  “SEYİRCİYE BÜTÜN DURUMLARI VE GERÇEKLERİ OLABİLDİĞİ KADAR ERKEN GÖSTERMEKTEN YANAYIMDIR” HITCHCOCK.

14  GERİLİMİN FİNALE YIĞILDIĞI “KİM YAPTI?” TÜRÜNDEKİ FİLMLERİ SEVMEZ.  HITCHCOCK’A GÖRE, SEYİRCİ OLAYI NE KADAR İYİ BİLİRSE, GERİLİM O KADAR ARTAR.  BAŞ KAHRAMANIN DURUMU NE ZAMAN ÖĞRENECEĞİNE DAİR MERAK İZLEYİCİLERİ HEYECANLANDIRIR.

15  İNGİLTERE DÖNEMİ (SİNEMA DİLİNİ İYİCE GELİŞTİRDİĞİ):  39 STEPS / 39 BASAMAK (1935)  THE LADY VANISHES / KAYBOLAN KADIN (1938)  VE HOLLYWOOD DÖNEMİ BAŞLADI… BU DÖNEMDE DAHA DÜŞÜNSEL VE DENEYLERE DAYALI BİR SİNEMANIN PEŞİNDEYDİ.

16  REBECCA (1940)  FOREIGN CORRESPONDENT / YABANCI MUHABİR (1940)  SUSPICION / ŞÜPHE (1941) (CARY GRANT’IN ELİNDE ZEHİRLİ SÜT BARDAĞI İLE MERDİVENLERDEN ÇIKTIĞI SAHNE)  SHADOW OF A DOUBT / ŞÜPHENİN GÖLGESİNDE (1943)

17  SPELLBOUND / ÖLDÜREN HATIRALAR (1945): FİLMİN RÜYA SAHNELERİNDE GERÇEKÜSTÜCÜLÜĞÜN ÖNEMLİ RESSAMLARINDAN SALVADOR DALİ’NİN TASARLADIĞI TEHDİT EDİCİ DEV MAKAS, TÜM OLAN BİTENİ İZLEYEN GÖZ DESENLİ PERDE, BOŞ KAĞITLARLA KUMAR OYNANAN MASALAR, YÜZÜ OLMAYAN İNSANLAR YER ALIR.

18  NOTORIOUS / AŞKTAN DA ÜSTÜN (1946)  THE ROPE / ÖLÜM KARARI (1948)  STRANGERS ON A TRAIN / TRENDEKİ YABANCILAR (1951)  I CONFESS / İTİRAF EDİYORUM (1953)

19  REAR WINDOW / ARKA PENCERE (1954)  İŞ KAZASI GEÇİREREK AYAĞINI KIRAN VE ÜÇ HAFTA EVDE TEKERLEKLI SANDALYEYE BAĞLI KALARAK DIŞARI ÇIKAMAYAN BİR FOTO-MUHABİRİ GAZETECİ L. B. JEFFERİES'İN CANI ÇOK SIKILIR.  KENDİSİ HAFTALARCA YERİNDEN KIPIRDAYAMAYACAĞINDAN YAN APARTMANLARDAKİ KOMŞULARINI FOTOĞRAF MAKİNESİYLE İZLEMEYE BAŞLAR.  BU SAYEDE İNSANLARIN ÖZEL HAYATLARINI DAİR BİRÇOK BİLGİ EDİNİR.  SIK SIK GÖRDÜĞÜ BİR KOMŞUSUNU ARTIK GÖREMEYİNCE BİR ŞÜPHEYE KAPILIR VE ARAŞTIRMAYA BAŞLAR.

20  REAR WINDOW / ARKA PENCERE (1954)  HEMEN HER FİLMİNDE ELE ALDIĞI İZLENME PARANOYASINI BU FİLMDE TERSİNE ÇEVİRİR.  BURADA İZLENMEKTEN KORKAN DEĞİL, İZLEDİĞİ ŞEYLER KARŞISINDA KORKUYA KAPILAN BİR KARAKTER VARDIR.

21  ÜSTELİK BU KARAKTER AYAĞINDAKİ KIRIK NEDENİYLE EVDE YATMAK ZORUNDA KALAN BİR FOTO MUHABİRDİR.  JEFF’İN KONUMU, YERİNDEN KIMILDAYAMAYAN BİR GÖZLEMCİ OLMASI NEDENİYLE, SİNEMADAKİ SEYİRCİ İLE AYNIYDI. BU YÜZDEN ÖZDEŞLEŞME MÜKEMMELDİ.

22  BAŞ KAHRAMANIN RÖNTGENCİ OLMASI NEDENİYLE, FİLM KİMİ ÇEVRELERCE AHLAKSIZ OLMASIYLA İLGİLİ ELEŞTİRİ ALDI.  HITCHCOCK’UN YANITI İSE SERT OLDU: “SİNEMAYA DUYDUĞUM AŞK, AHLAKSAL DEĞERLERİMDEN ÇOK DAHA ÖNEMLİDİR!”

23  THE MAN WHO KNEW TOO MUCH / ÇOK ŞEY BİLEN ADAM (1956): KARİYERİ BOYUNCA İKİ KEZ ÇEKTİĞİ TEK FİLM. İLK ÇEVRİMİNİ İNGİLTERE’DE, İKİNCİSİNİ İSE AMERİKA’DA ÇEKMİŞTİR.

24  SAN FRANCİSCO POLİSLERİNDEN DEDEKTİF SCOTTİE FERGUSON BİR SUÇLUYU KOVALARKEN DAMDAN DÜŞEN ORTAĞINI KURTARAMAZ VE KENDİSİNDE YÜKSEKLİK KORKUSU BAŞLAR.  POLİSLİĞİ BIRAKAN VE ÖZEL DEDEKTİF OLAN SCOTTİE'Yİ, ESKİ OKUL ARKADAŞI KARISINI TAKİP ETMESİ İÇİN TUTAR.  ARKADAŞININ ANLATTIKLARINA GÖRE EŞİ BAZEN SANKİ İÇİNE KAPANIYOR, ALIŞIK OLMADIK DAVRANIŞLAR SERGİLİYORDUR.  GERÇEKTEN DE KADIN GARİP DAVRANMAKTA, KENDİSİNİ GEÇEN YÜZYILDA YAŞAYAN ASİLZADE BİR KADIN SANDIĞINI FARKEDER.  MADELEİNE İ TAMAMEN BU KADINI KENDİNE ÖRNEK ALMAKTA ONUN GİBİ GİYİNMEKTE, ONUN GİBİ OLMAYA ÇALIŞMAKTADIR, HATTA ONUN YAPTIĞI GİBİ İNTİHAR ETMEK İSTEMEKTEDİR!

25  VERTİGO,TIPTA KORKUYA BAĞLI BAŞDÖNMESİ DEMEKTİR.  FİLMDE KULLANILAN, GERİ GİDEN KAMERANIN ZOOM YAPMASI TEKNİĞİ, SİNEMA TARİHİNE VERTİGO HAREKETİ OLARAK GEÇMİŞTİR.

26  GÖRSEL SİMGELER ADINA ZENGİN BİR FİLMDİR.  FİLMDE ÇEŞİTLİ YERLERDE KARŞIMIZA SPİRALLER ÇIKAR.  MADALİNE’İN SAÇINI TOPLAMA BİÇİMİ BİLE SPİRALDİR.

27  YANLIŞLIKLA GEORGE KAPLAN İSİMLİ BİR CASUSLA KARIŞTIRILARAK KAÇIRILAN İŞADAMI ROGER THORNHILL, KENDİSİNİ KAÇIRANLARA MASUM OLDUĞUNU DEFALARCA İKNA ETMEYE ÇALIŞIR AMA BAŞARAMAZ. TAM ÖLDÜRÜLÜCEKKEN KAÇMAYI BAŞARIR.  ÜZERİNE YIKILAN CİNAYETTEN SONRA HEM POLİSLERDEN HEM DE KENDİSİNİ KAÇIRAN AJANLARDAN KAÇMAYA BAŞLAR.  ROGER KAÇIŞI BOYUNCA AMERİKAN HÜKÜMETİNİN GİZLİ OPERASYONLARI HAKKINDA GİDEREK DAHA ÇOK ŞEY ÖĞRENMEYE BAŞLAR.  ŞİMDİ HEM MASUM OLDUĞUNU KANITLAMAK HEM DE OPERASYONUN SIRRINI ÇÖZMEK ZORUNDADIR.

28  YÖNETMENİN EN BAŞARILI “CASUS / MASUM ADAM “ TEMALI FİLMLERİNDEN BİRİDİR.  HEM ROMANTİZM HEM DE İÇERDİĞİ NEŞELİ MİZAH İLE BAŞARILI BİR FİLMDİR.

29  FİLMİN KAHRAMANI ROGER THORNHILL’İN UÇSUZ BUCAKSIZ MISIR TARLASININ İÇİNDE BİR İLAÇLAMA UÇAĞI TARAFINDAN ÖLDÜRÜLMEYE ÇALIŞILDIĞI SAHNE ÇOK ÖNEMLİDİR.  KLASİK GERİLİM SAHNESİ İMAJI YIKILIR!  KARANLIK SOKAKLAR, GÖLGELER, DRAMATİK BİR MÜZİK YOKTUR!

30  AKSİNE SAPSARI TARLALAR, YAKICI BİR GÜNEŞ VE SESSİZLİK VARDIR!  GENELLİKLE GENİŞ RESİMLER VE UZUN PLANLAR KULLANARAK, MEKANIN SONSUZLUĞUNU, KAÇMANIN VE SAKLANMANIN MÜMKÜN OLMADIĞINI VURGULAR!

31  FİLMDE BU SEKANSA KADAR THORNHILL HEP “İÇERDE” OLMUŞTUR: ŞEHİRLERİN, BİNALARIN, ARAÇLARIN (ARABA, TREN) İÇİNDE VE BÜRO VE BARIN CESARETLENDİRİCİ GÜVENLİ ORTAMINDA GÖNÜL RAHATLIĞI İÇİNDE OLAN BİR EV ADAMI OLARAK GÖRÜLÜR.  BU SEKANSTA İSE ANİDEN AÇIK BİR ARAZİDEDİR.  ANCAK YALNIZCA AÇIK BİR ARAZİ DEĞİLDİR: DÜZ, AĞAÇSIZ, EVSİZ, KORUNAKSIZ, SICAKTAN KAVRULMUŞ, GÖRÜNÜŞTE HER YANI SINIRSIZLIĞA UZANAN BİR YERDİR.

32  TÜM KORKU VE GERİLİM SİNEMASI İÇİNDEKİ BAŞYAPITLARDAN BİRİSİDİR.  KLASİK HITCHCOCK ÖZELLİKLERİ TAŞIYAN BİR FİLM OLMAMASINA RAĞMEN, YÖNETMENİN EN ÖNEMLİ FİLMLERİNDEN BİRİ.  ÖZELLİKLE DE İÇERDİĞİ ÇARPICI “SÜRPRİZ ANLAR”LA ANTİ-HITCHCOCK BİR FİLMDİR.  FİLM NORMAL OLANLA BAŞLAR VE GİDEREK İZLEYİCİYİ NORMAL OLMAYANIN DERİNLİKLERİNE ÇEKER.

33  DUŞTAKİ CİNAYET SAHNESİ:  ÇEKİMLERİ 7 GÜN SÜRER VE 70 AÇIDAN TESPİT EDİLMİŞ GÖRÜNTÜLERİ İLE YAPILMIŞ HIZLI KURGU ÇOK DİKKAT ÇEKİCİDİR.  BIÇAK HİÇ VÜCUDA DOKUNMAZ, HER ŞEY KURGUDA ÇÖZÜMLENİR.  HIZLI TEMPOLU CİNAYET SAHNESİNİN ARDINDAN, NORMAN’IN KANLI BANYOYU TEMİZLEME SAHNESİ AĞIR TEMPOSUYLA GERİLİMİ DENGELER, SU SESİ VE SESSİZLİK FONKSİYONEL OLARAK KULLANILIR.

34  HER ŞEY İZLEYİCİNİN MARION İLE ÖZDEŞLEŞMESİNİ DESTEKLEMEK İÇİN YAPILIR.  MARION SAM İLE EVLENEBİLMEK İÇİN PARAYI ÇALAR.  ÇÜNKÜ ÖNLERİNDEKİ TEK ENGEL MADDİ SIKINTILARDIR.  ZATEN CİNAYETİN ARDINDAN PARANIN KADERİ TAMAMEN ÖNEMSİZ BİR KONU HALİNE GELİR.

35  MARION BU SUÇU KOLAYCA VE DÜŞÜNMEDEN İŞLER.  NET BİR KARAR ANI YOKTUR: PARAYI EVE GÖTÜRÜR, ELBİSELERİNİ DEĞİŞTİRİR, VALİZİNİ TOPLAR, PARA YATAĞIN ÜZERİNDE DURUR VE KIZ SÜREKLİ TEREDDÜT İÇİNDEDİR.  DAVRANIŞLARI İZLEYİCİYE SUÇ İŞLEDİĞİNİ SÖYLER AMA O BİLİNÇLİ OLARAK BU SUÇU KABUL ETMEZ.

36  DAVRANIŞLARINI USSAL OLARAK KONTROL EDEMEMESİ BİR ÇOK OLAYLA GÖSTERİLİR.  ARABA SÜRERKEN, SAM’İN, PATRONUN, CASSIDY’NİN KENDİSİ HAKKINDA NELER KONUŞACAKLARINI DÜŞÜNEREK SUÇLULUK HİSSEDER.   SAM’İN DEHŞETE DÜŞECEĞİNİ, PARAYI KABUL ETMEYECEĞİNİ BİLİR.

37  BAŞROLDEKİ MARION’U FİLMİN YARISI OLMADAN ÖLDÜREN HITCHCOCK:  YILDIZLARIN ASLA ÖLMEYECEĞİ İNANCINI KIRAR.  MARION İLE ÖZDEŞLEŞEN SEYİRCİ ORTADA KALIR.  HİÇBİR ZAMAN ÖZDEŞLEŞME BÖYLESİNE VAHŞİCE KIRILMAMIŞTIR.  FİLMİN GÖRÜNEN MERKEZİ TAMAMEN YOK OLMUŞTUR.

38  HITCHCOCK BU DURUMDAN YARARLANARAK ÖZDEŞLEŞME NESNESİNİ DEĞİŞTİRİR.  İZLEYİCİ YENİ BİR MERKEZE İHTİYAÇ DUYAR VE O ANDA VAROLAN TEK KARAKTERLE NORMAN BATES İLE ÖZDEŞLEŞMEYE BAŞLAR.  ZATEN İZLEYİCİNİN BATES İLE ÖZDEŞLEŞMESİ İÇİN GEREKLİ HER ŞEY FİLMİN BU DAKİKASINA KADAR ÖZENLE HAZIRLANIR HITCHCOCK TARAFINDAN.

39  NORMAN SEMPATİK, DUYARLI, İNCİNEBİLİR, ANNESİNE BAĞLILIĞIN TUZAĞINA DÜŞMÜŞ BİRİSİDİR.  OLDUKÇA DENGESİZ OLUŞU YALNIZCA SEYİRCİNİN KORUYUCU İÇGÜDÜSÜNÜ HAREKETE GEÇİRİR: AYNI ZAMANDA ÇOK ÇARESİZDİR.  ASLINDA MARION DA ÇARESİZ KALDIĞI İÇİN PARAYI ÇALMIŞTI İZLEYİCİ İÇİN.

40  NORMAN’IN EVİ PERİLİ GOTİK BİR ŞATOYU ANDIRIR.

41  İÇLERİ DOLDURULMUŞ KUŞLAR:  NORMAN’IN İÇİNİ DOLDURUP, BİRİKTİRDİĞİ KUŞLAR İLE ÖLMÜŞ ANNESİNİN CESEDİNİ SAKLAMASI BENZERLİK GÖSTERİR.  NORMAN MARION’A KUŞ GİBİ YEMEK YEDİĞİNİ SÖYLER (MARION’U BİR AV GİBİ GÖRÜR)  KUŞLAR “ÖZGÜR İNSANI” SİMGELER.  KUŞLARIN İÇİNE KONAN KAFESLER YÖNETMENİN ÇOK SEVDİĞİ “HAKSIZ YERE SUÇLANAN MASUM İNSAN” TEMASININ YANSIMASIDIR.

42  CİNAYET, NORMAN’IN YAPMAYA CESARET EDEMEDİĞİ TECAVÜZÜN YERİNE GEÇEN BİR CİNSEL ŞİDDET EYLEMİ  VE NORMAN’IN ASLA ULAŞAMADIĞI BİR ÖZGÜRLÜĞÜ ELDE ETMİŞ BİR KADINI, TUZAĞA DÜŞMÜŞ BİRİNİN (NORMAN’NIN) YOK ETME ARZUSUDUR

43  HITCHCOCK, KAN GÖRMEK İSTEMEDİĞİ İÇİN FİLMİ SİYAH-BEYAZ ÇEKER.  NORMAN’IN ANNESİNİN GÖRÜLDÜĞÜ PLANLARDA, KADININ YÜZÜNÜ GİZLEYEN AMA BEDEN OLARAK VARLIĞINI İSPATLAYAN ÜST AÇILAR KULLANIR.

44  DEDEKTİF ARBOGAST’IN MERDİVENLERDE ÖLDÜRÜLDÜĞÜ SAHNE:  PROJEKSİYON İLE ÜST ÜSTE BİNDİRME TEKNİĞİNİ KULLANIR:  “ÖNCE MERDİVENİ DOLLY İLE BOŞ OLARAK FİLME ALDIM. SONRA DEDEFTİF ÖZEL BİR SANDALYEYE OTURTULDU, GERİYE DAHA ÖNCE ÇEKTİĞİM MERDİVEN FON OLARAK YANSITILDI. SANDALYE ALTTAN SALLANIYORDU, DEDEKTİFE DE ELLERİYLE HAVAYI DÖVMEKTEN BAŞKA İŞ KALMIYORDU. ”

45  FİNAL SAHNESİNDEKİ PSİKİYATRİSTİN AÇIKLAMASI ÇOK ELEŞTİRİLİR AMA BİR İŞLEVİ VARDIR:  SONUNDA KİMLİĞİ ANNESİNİN KİMLİĞİ İÇİNDE ERİYEN, KİŞİLİĞİNİN BÜTÜN OLUMLU YANLARINI GÖSTEREN NORMAN’DIR.  ANNE MASUMDUR; NORMAN’IN ELİNDE DOLAŞAN SİNEĞİ KURTARAN “ANNE”DİR: VAHŞİ BİR KASAP OLAN İSE NORMAN’DIR.  BÖYLECE BİR İNSANIN TELAFİSİ MÜMKÜN OLMAYAN YOK OLUŞUNA TANIK OLURUZ.  SİNEK İZLEYİCİYE KURTARILAMAMIŞ MARION’U ANIMSATIR

46  BİR SAHİL KASABASINDA BAŞLAYAN VE NEDENİ BELİRSİZ KUŞ SALDIRILARINI ANLATIR.  SÖZKONUSU KUŞLAR, MARTI, KARGA, SERÇE GİBİ GÜNLÜK HAYATIMIZIN İÇİNDEKİ MASUM YARATIKLARDIR.  HITCHCOCK, EN MASUM İNSANLARIN BİLE GÜN GELİP BİR YOK ETME MAKİNESİNE DÖNÜŞEBİLME TEHLİKESİNİ İMA ETMİŞTİR

47  UZUN BEKLEYİŞLERLE DOLU, AĞIR BİR KURGU TEKNİĞİ KULLANIR.  NEDENİ, SALDIRILARIN NE ZAMAN, NEREDEN GELECEĞİNİN BİLİNMEDİĞİNİN VE HATTA SEBEBİNİN BİLE BELLİ OLMADIĞININ ALTINI ÇİZMEKTİR.  ÖRNEĞİN; OKUL BAHÇESİNDE MELANIE ÖN PLANDA BİR BANKTA OTURUR, SİGARA İÇER, ARKASINDA BİRİKMEKTE OLAN KUŞLARI GÖRMEZ

48  FİLMDE MÜZİK KULLANILMAZ, SADECE KUŞ VE KANAT SESLERİ VARDIR.  SESSİZLİK DE BİR GERİLİM UNSURU OLARAK KULLANILIR!  ÖRNEĞİN; MITCH’İN ANNESİNİN ÇİFTÇİNİN CESEDİNİ GÖRDÜĞÜ ANDA ÇIĞLIK ATMAK İÇİN AĞZINI AÇTIĞI AMA SESİNİN ÇIKMADIĞI SAHNE

49  TOPAZ (1969)  FRENZY / CİNNET (1972)  FAMILY PLOT / AİLE OYUNU (1976): 77 YAŞINDA AKTİF SİNEMA YAŞAMINI BU FİLMLE NOKTALADI.  GERİLİM SİNEMASININ BU BÜYÜK USTASI 29 NİSAN 1980’DE HAYATA GÖZLERİNİ YUMDU.

50  HER FİLMİNDE KÜÇÜK BİR ROL ALMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMİŞTİR!

51 1. GÜRMEN, PINAR TINAZ, “GERİLİMİN BABASI”, SİNEMA, ARALIK 2002 : WOOD, ROBIN. HITCHCOCK SİNEMASI (2004). İSTANBUL: KABALCI YAYINEVİ. 3. DORSAY, ATİLLA. 100 YILIN 100 YÖNETMENİ (1997). İSTANBUL: REMZİ KİTABEVİ. 4. DORSAY, ATİLLA. 100 YILIN 100 FİLMİ (1999). İSTANBUL: REMZİ KİTABEVİ. 5. KAKINÇ, T. POLİSİYE/GERİLİM FİLMLERİ (1995). ANKARA: BİLGİ YAYINEVİ.

52


" KATOLİK BİR AİLENİN ÇOCUĞUDUR VE BASKICI BİR DİNSEL EĞİTİMDEN GEÇMİŞTİR.  MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ ALMIŞTIR.  BOŞ ZAMANLARINDA GRAFİK TASARIMLAR YAPMIŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları