Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dünyada Ve Türkiye’de Renault  Bir Fransız otomobil üreticisi olan Renault 25 Şubat 1899 tarihinde Fransa’nın Şehirlerinden olan Boulogne’de kurulmuştur.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dünyada Ve Türkiye’de Renault  Bir Fransız otomobil üreticisi olan Renault 25 Şubat 1899 tarihinde Fransa’nın Şehirlerinden olan Boulogne’de kurulmuştur."— Sunum transkripti:

1

2 Dünyada Ve Türkiye’de Renault  Bir Fransız otomobil üreticisi olan Renault 25 Şubat 1899 tarihinde Fransa’nın Şehirlerinden olan Boulogne’de kurulmuştur.  Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault üçlüsü tarafından kurulan otomobil şirketi uzun yıllar kendini geliştirerek Avrupa’nın en büyük otomobil markalarından biri olmayı başarmıştır.  Renault ismini kurucularının ortak soy ismi olan Renault’tan almıtır.  Renaultun Şimdiki başkanı ve ceo’su Carlos Ghosn’dur.  Renault’un birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de bir fabrikası bulunmaktadır. Oyak Grup ile yaptığı anlaşma ile Bursa’da üretimlerini sürdürmektedir.

3 Türkiye’de Renault  MAIS RENAULT 10 Ocak 1968 tarihinde Türkiye’de Oyak Grup tarafından kuruldu.  1971’de ilk üretimine başlayan firmanın en büyük fabrikası Bursa’da bulunmaktadır.  Sermayesinin %51’i Oyak Grubu’na, %49’u ise Renault S.A.’ya aittir.  Türkiye’nin 3. büyük şirketidir.  2012 yılı itibariyle 6 bin 199 kişiye istihdam sağlamıştır.  Türkiye’de otomobil, ticari araç ve yedek parça üretimi yapmaktadır.

4

5  2009 yılının Ağustos ayında sunulan Fluence, Renault Mégane Sedan'ın devamı niteliğindedir. C segmenti, yani küçük aile arabası olarak tasarlanmıştır. Boyut olarak Mégane II Sedan'dan büyük, geniş ve uzundur. Günümüzde en çok satan otomobillerden biridir. FLUENCE’NİN RAKİPLERİ  Fluence’in en büyük rakipleri Fiat Linea ve Toyota Corolla’dır

6 SWOT ANALİZİ GÜÇL Ü YÖNLERİ ZAYIF YÖNLERİ TEHDİTLERİFIRSATLARI

7 Güçlü Yönleri  Sınıfının en geniş iç hacmine sahip olması,  Diğer sedan rakiplerine göre daha uzun olması, 530 litrelik bagaj hacmi sağlamakta, en yakın rakibi Corolla’nın ise 452 litrelik bagaj hacmi bulunmaktadır.  Birçok markanın opsiyonel olarak sunduğu bluetooth ve USB bağlantı özelliği Renault Fluence de standart olarak verilmektedir.  Arabaya yaklaştığınızda kapı kilitlerini açan ve içeriğe koltuğunuza oturduğunuzda arabayı otomotik çalıştıran özelliğe sahip,  En büyük rakibi Toyota Corolla’dan 2 mm daha geniş aks aralığına sahip, dolayısıyla yüksek hızda aracın savrulma riski minimize edilmiş durumdadır.  Renault-Fluence şirketlere yönelik hazırlanmış bir otomobildir ve şoföre sürüş rahatlığı sağlamaktadır.  yedek parça üretiminde lider konumda bulunması,

8 Zayıf Yönleri  Hedef kitlesini tatmin edici yüksek performanslı otomobil üretiminde yetersiz kalması,  İddialı olmadığı otomobil özelliklerini tutundurma faaliyetlerine taşıması,  Daha konforlu ve ekonomik, prestijli arabalar için kaynaklarını verimli kullanması.  Güvenlik bakımından donanımının diğer araçlara göre yetersiz kalması.  Yakıt konusunda ekonomik tutumu az olması  Kavrama hızı ve motor konusunda diğer araçlara göre zayıf kalması.

9 Tehtidleri  Otomotiv sektöründe talep ve makroekonomi arasında yaşanan ani değişimler,  T.C. Devleti’nin aldığı ani vergilendirme kararları,  Rakipleri ile arasındaki fiyat rekabeti,  TOFAŞ ve OTOSAN(FORD) gibi yedek parça üreten yerli rakip firmalarının olması.

10 Fırsatları  Yedek parça ve otomobil üretiminde ki hızlı temin edebilme becerileri satış öncesi, satış anı ve satış sonrası hizmetlerinde daha verimli konumlandırılabilinir.  Termik motor ve karbondioksit salımlarını azaltmak için yapmış olduğu ARGE çalışmaları yakın gelecek de prestijini arttırabilir.  Elektrikli motorların üretimi konusunda girişimini çevreci kimliği ile örtüştürerek hedef kitle üzerinde yeşil bir imaj oluşturacaktır.

11 Hedef Kitlesi  +30 yaş ve üzeri erkek hedef kitle,  Aileler,  Orta düzey yönetici grubunda olanlar,  Memur kesim,  Uzmanlar,  Esnaf,  Düzenli çalışan işçiler,  Operasyonel oto kiralama pazarı, ürünü satın alabilecek hedef kitleyi tayin etmektedir. Asli olarak +30 yaş erkek hedef grup için tasarlanmıştır.

12 YENİLİKLERİMİZ  PANORAMİK CAM TAVAN  ÇEVRE GÖRÜŞ KAMERASI  OTOMATİK PARK ASİSTANI  OTOMATIK KARARAN ÖN CAM  ÜCRETSİZ RENK VE İÇ TASARIM SEÇENEKLERİ

13 ANKET SORULARI  1.) Renault markasının ürettiği araçlardan memnun musunuz ?  2.) C. Sınıfı modelinde araç alacak olsaydınız bu hangi marka ve model olurdu ?  3.)Fluence modelinden beklentileriniz nelerdir?  4.) Fluence model aracın hangi özelliğini beğeniyorsunuz?  5.) Corolla mı Fluence mi?

14 YENİ LOGO


"Dünyada Ve Türkiye’de Renault  Bir Fransız otomobil üreticisi olan Renault 25 Şubat 1899 tarihinde Fransa’nın Şehirlerinden olan Boulogne’de kurulmuştur." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları