Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik Terimleri Girişimci Düşüncenin Temelleri Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Girişimcilik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik Terimleri Girişimci Düşüncenin Temelleri Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Girişimcilik."— Sunum transkripti:

1 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik Terimleri Girişimci Düşüncenin Temelleri Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Girişimcilik Süreci İç Girişimcilik

2 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik fikri emeği ekonomik değere dönüştürür. Girişimci (entrepreneur), ilk olarak 1437’de Dictionnaire De La Langue Française’de ortaya çıkmış Fransızca bir kelimedir. O tarihte, girişimci “faal olan ve bir şeyler başaran kişi” olarak tanımlanmıştır. Zaman içerisinde ekonomik ve sosyal gelişmelere bağlı olarak girişimci ve dolayısıyla girişimcilik tanımlarında değişimler meydana gelmiştir.

3 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimci, bir mal veya hizmet üretmek, pazarlamak için üretim faktörlerini bir araya getiren ve bu faaliyet esnasında karşılaşabileceği riskleri göze alan kişi olarak tanımlanabilir. Girişimcilik ise kısaca girişimcilerin risk alma, fırsatları kovalama, hayata geçirme ve yenilik yapma süreçlerinin tamamına verilen addır. Yeni bir işe başlamak, iş sahibi olmak ya da mevcut bir işi geliştirip büyütmek girişimciliğin kapsamına girmektedir.

4 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik kapsam olarak iki farklı türe ayrılabilir; Fırsat Girişimciliği; pazardaki mevcut fırsatları görerek bu fırsatları değerlendirmek üzere yapılan girişim faaliyetlerini kapsar. Yaratıcı Girişimcilik; yeni bir fikir veya buluşun pazara sunulması ya da halihazırda pazarda bulunan mal veya hizmetin geliştirilerek pazara sunulması da olabilir

5 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Terimleri Melek Yatırımcı: Başarı potansiyeli yüksek olan ve sermaye sıkıntısı çeken girişimlere sermaye sağlayan kişilerdir. Tohum Sermayesi: Girişim fikrinin hayata geçmesi için gerekli olan ilk sermayedir. Kitle Fonlaması: Girişimin finansman ihtiyacının bu girişime yatırım yapmak isteyen bir topluluk tarafından sağlanmasıdır. Kuluçka Merkezi: Yeni kurulan girişimlerin olgunlaşmasını sağlamak için kurulan iş çevreleridir. Risk Sermayesi: Uygulanmaya başlanmış büyüme evresindeki girişimlere girişim halka arz edilene kadar yapılan finansal yatırımlardır.

6 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Terimleri

7 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Terimleri Dönüştürülebilir Borç: Hisseye dönüştürülebilen borca verilen isimdir. İmtiyazlı Hisse: İmtiyazlı hisseye sahip olan yatırımcı ek ödeme, oy hakkı gibi konularda imtiyazlara sahiptir. Dilution: Bir hissedarın şirketteki pay oranının azalması durumudur.. Anti - Dilution: Sermaye artırımı sürecinde sermaye koymadan hisse oranının sabit kalması durumudur. Drag Along: Büyük ortağın hissesini satması durumunda küçük ortaklarında da satmak zorunda olmaları durumudur. Tag Along: Büyük ortağın hissesini satması söz konusu olduğunda küçük ortakların da satışa kendi hisselerinin de dahil edilmesini istemesi durumudur.

8 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Terimleri Ortak Girişim: 2 ya da daha fazla tüzel kişinin bir araya gelerek oluşturdukları ortak işletme yapısına verilen isimdir. Şirket Evliliği / Birleşme: İki ya da daha fazla şirketin birleşmesidir. Birleşme sonucunda tek bir şirket oluşur. Acquisition: Bir şirketin diğer bir şirket tarafından satın alınmasıdır. Durum Tespiti: Yatırımcının yatırım yapmak ya da bir şirketin başka bir şirketi satın alma sürecinde şirketi, girişimciyi, iş fikrini ve pazarı araştırma sürecine girmesi işidir. Halka Arz: İlk halka arzı ifade eder. Çıkış: Girişimcinin veya yatırımcının girişimden en uygun zamanda çıkış yapmasına, haklarını ve hisselerini satmasına verilen isimdir. Yetenek Satın Alımı: Bir şirketin diğer bir şirketi, o şirketin yetenekli çalışanlarını bünyesine katmak için satın alması durumdur.

9 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimci Düşüncenin Temelleri Girişimcinin ana sermayesi girişimci düşünce yapısıdır. Girişimci düşüncenin dört temel bileşeni bulunmaktadır; Yenilikçi ve yaratıcı olma Risk alma Öncü olma Rekabetçi düşünme Girişimci Düşünce Yenilikçi ve yaratıcı olma Risk alma Öncü olma Rekabetçi düşünme

10 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimci Düşüncenin Temelleri Yenilikçi ve yaratıcı olma Risk alma Öncü olma Rekabetçi düşünme Yenilikçi ve Yaratıcı Olma Problemlere ve ihtiyaçlara alışılmamış ve yeni çözümler aranması ile ilgilidir. Çözümler; yeni ürün ve hizmetler, yeni teknolojiler veya yeni üretim süreçleri olabilir. Yeniliklerin var olabilmesi toplum ve işletme bünyesinde yenilikçilik kültürünün yaratılabilmesine bağlıdır.

11 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimci Düşüncenin Temelleri Risk alma Yenilikçi ve yaratıcı olma Öncü olma Rekabetçi düşünme Risk Alma Risk, girişimcinin karşısına çıkan fırsatın sahip olduğu başarısızlık olasılığıdır. Risk alma, önemli miktardaki kaynağın makul bir risk düzeyi olan fırsatlara bağlanması konusunda girişimcinin istekliliğidir.

12 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimci Düşüncenin Temelleri Öncü olma Risk alma Yenilikçi ve yaratıcı olma Rekabetçi düşünme Öncü Olma Öncü olmak demek rakiplerden daha fazla vizyon sahibi olarak girişimcinin yenilikçi fikri ile belirlediği fırsatları bir iş planı çerçevesinde eyleme dönüştürmesi demektir.

13 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimci Düşüncenin Temelleri Rekabetçi düşünme Öncü olma Risk alma Yenilikçi ve yaratıcı olma Rekabetçi Düşünme Rekabet, alıcının değerlendirebileceği tüm var olan ve olması muhtemel rakip teklifleri ve ikameleri içerir. Rekabet girişimcinin piyasada tutunabilmesi için kaliteli ürüne/hizmete, verimli çalışmaya ve tüketici yönlü düşünmeye odaklanmasını sağlar. Rekabet hem firmalar hem de tüketiciler için sağlıklı bir piyasa ortamı oluşturur

14 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Cumhuriyet öncesi dönem Ahilik teşkilatı Yabancı azınlıklar Cumhuriyet döneminin ilk yılları arası dönem 1980 sonrası dönem Piyasa ekonomisi

15 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Ülkemizde girişimciliğin temel darboğazları ve sorunları: a.Fizibilite çalışmalarına özen gösterilmemesi b.Piyasa araştırması konusuna gereken önemin verilmemesi c.Finansman sorunu d.Olgunluk dönemindeki ürünlere yatırım yapılması e.Yenilikler (inovasyon) konusundaki olanakların genellikle değerlendirilmemesi f.Girişimcilerin kendi aralarında dikey ve yatay işbirliğinin yeterince sağlanmaması g.Türk insanının bir araya gelerek ortak girişimlerde bulunmaması h.Alınan kararların nicelik ve nitelik bağlamında yeterli bilgiye dayandırılmaması

16 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Esnaf girişimciler; işçilik deneyiminden gelmiş, eğitim seviyesi çok yüksek olmayan, yönetim becerisi zayıf ve finansal olarak kendi birikimlerini ve eş-dost-akrabadan aldığı sermayeyi kaynak olarak kullanan girişimciler. Esnaf girişimcilerin firmaları esnek olmayan katı özelliklere sahip olma eğilimindedir. Fırsatçı girişimciler; orta sınıf bir geçmişe sahip, eğitim düzeyi daha yüksek, yönetim deneyimine sahip, yeni fırsatları görebilen, yenilikçi, çok farklı stratejiler geliştirebilen ve farklı finansal kaynaklar kullanabilen girişimcilerdir. Fırsatçı girişimcilerin firmaları esnek ve uyumlu bir yapıya sahip olma eğilimindedir.

17 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Türkiye’de girişimcilerin çoğunun esnaf girişimci tipine uyduğu söylenebilir. Türk girişimcisinin tipik özelliklerine bakıldığında Türkiye’de KOBİ girişimcilerinin genellikle teknik (mühendis, teknisyen ve usta) kökenli olduğu görülmektedir. Türkiye’de girişimci, işletme sahibi ve yönetici genellikle aynı kişidir.

18 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Süreci Girişimcilik süreci önceden planlanmış, sistematik bir süreç değildir. Girişimcilik süreci bir fırsatın ortaya çıkması ile başladığı ve bu fırsatın ne zaman hangi şekilde ortaya çıkacağı kesin olmadığı için önceden tahmin edilmesi oldukça zor bir süreçtir. Fırsatların belirlenmesi Kaynakların belirlenmesi İş planının geliştirilmesi Girişimin yönetilmesi

19 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Süreci 1.Fırsatların Belirlenmesi Girişimcinin yeni bir girişim için pazarda bulduğu açıkları görmesi ya da henüz başkaları tarafından fark edilmemiş tüketici ihtiyaçlarını fark etmesi ile gelişen bir süreçtir. Fırsatların belirlenmesi pazarlara bakmakla değil pazarı görmekle mümkündür. Pazarı görmek için pazarı ve pazarı etkileyen faktörleri (tüketiciler, işletmeler, teknoloji, ekonomi, politika vb.) yakından takip etmek gerekmektedir.

20 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Süreci 2.Kaynakların Belirlenmesi Belirlenen fırsatların bir girişime dönüşmesi için gerekli olan kaynaklar belirlenerek temin edilmesi amaçlanır. Girişimin başarısı olabildiğince çok kaynak bulmaya değil doğru kaynakların belirlenerek bu kaynaklardan en üst düzeyde faydalanmaya bağlıdır.

21 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Süreci 3.İş Planının Geliştirilmesi İş planı yol haritası görevi görmektedir. Girişimcinin hedefleri doğrultusunda neyi, ne zaman, nasıl yapacağı konusunda yol gösterir. Stratejik planlamanın önemli bir kısmını oluşturur.

22 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Süreci 4.Girişimin Yönetilmesi Kurulacak sağlam bir örgütsel yapı girişimin etkinliğini ve sürekliliğini artıracaktır. Boğucu, mekanik ve bürokratik bir örgütsel yapı girişimcilerce tercih edilen bir yapı değildir.

23 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? İç Girişimcilik İç girişimcilik, bir kurum/işletme çalışanlarının bulundukları şirketten ayrılmadan fikir ve proje üretmesidir. İç girişimci ise kurum/işletme içinde girişimcilik özelliklerine sahip ve geliştirdikleri fikirleri bulundukları işletmenin karlılığını ve rekabet gücünü artıracak gerçek faaliyetlere dönüştürebilen kişilerdir.

24 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? İç Girişimcilik İç girişimcilik özünde girişimciliktir. Ancak aralarında farklar vardır; Girişimcilikten bir farkı iç girişimciliğin görüş alanını şirketin faaliyet alanının oluşturmasıdır. İç girişimciliğin görüş alanı daha dardır. İç girişimcilerin girişim faaliyetlerini şirket desteğiyle yürütmeleri nedeniyle girişimcilerin yaşadığı yatırımcı bulma sorununu yaşamamalarıdır.

25 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? İç Girişimcilik İç girişimcilik şirkete olağanüstü rekabet avantajları ve gelir kaynakları sağlayabilir. İç girişimcilik, şirketlere yeni fikirler bulma ve yeni ürünler geliştirme sürecinde zaman ve maliyet tasarrufu açısından avantaj sunmaktadır. Girişimci özelliklere sahip çalışanlar her zaman işinden ayrılıp kendi girişimlerini kurma potansiyeline sahiptir. Bu durum şirketlerin çalışanlarını kaybetmelerine yol açabilmektedir. Bu tür işten ayrılmaları engellemek için de şirketler iç girişimciliği destekleme ve geliştirme yollarını sürekli aramaktadırlar.

26 GİRİŞİMCİLİK NEDİR? İç Girişimcilik Bir şirket içerisinde iç girişimciliğin oluşabilmesi için bazı koşulların var olması gerekmektedir: Şirket teknolojide öncü olabilmeli ve ar-ge faaliyetlerine büyük önem verilmelidir. Şirkette yeni fikirler desteklenmeli ve bu fikirler uygulanırken ortaya çıkabilecek hatalara karşı toleranslı olunmalıdır. İşletme kaynaklarına çalışanlar kolayca erişebilmelidir. Çalışanlar arasında ekip çalışması desteklenmelidir. İç girişimcilere yönelik ödüllendirme sistemi uygulanmalıdır. Tüm iç girişimcilik faaliyetleri üst yönetimce desteklenmelidir. Çalışanların inisiyatif kullanmalarına olanak sağlayacak sorumluluk ve yetkiler verilmelidir. İşletmenin faaliyet sınırları esnek olmalıdır.


"GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik Terimleri Girişimci Düşüncenin Temelleri Türkiye’de Girişimcilik ve Girişimci Tipolojisi Girişimcilik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları