Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞERLER EĞİTİMİ NİSAN AYI ÇALIŞKANLIK. ZEKA, BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞERLER EĞİTİMİ NİSAN AYI ÇALIŞKANLIK. ZEKA, BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA."— Sunum transkripti:

1 DEĞERLER EĞİTİMİ NİSAN AYI ÇALIŞKANLIK

2 ZEKA, BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA

3 ZEKA VE BAŞARI Okul hayatında başarısız öğrenciler için ilk akla gelen neden, başarılı olmak için zekalarının yeterli olup olmadığıdır. Fakat ilkokulu başarılı bir şekilde bitirmeye yeten zeka, orta öğrenim, hatta bazen yüksek öğrenim için bile yeterlidir. Okulda başarısızlık, zeka faktöründen çok, çocuğun sosyal ve çevresel etkileşimleri ile eğitimsel faktörlerden kaynaklanmaktadır.

4 BAŞARILI OLMAK İÇİN SADECE ZEKA YETERLİ MİDİR ? Aslında zekaya işlerlik kazandıracak olan, çevredeki etkileşimlerdir. Öğrenilen yeni kavramları yeni durumlara uygulayabilmek, yani zekaya işlevsellik kazandırabilmek için sürekli işleme ve eğitime ihtiyaç vardır. Eğitim eksikliği, düzensiz çalışma, ekonomik ve coğrafi nedenler, zeka potansiyelinin gelişmesini engelleyerek, zekaya yeterli düzeyin altında bir görünüm verebilir bu da beraberinde başarısızlığı getirebilir.

5 Kişinin okuldaki başarısını birçok faktör belirleyebilir: -Geleneksel zekâ -Sosyal beceriler -Aile faktörü -Arkadaş ilişkileri -Sosyal aktivitelerde yer alma -Benlik algısı Birçok araştırma zekâ ile okul başarısını ilişkili bulmaktadır, ancak daha uzun vadede yapılan incelemelerde yüksek zekânın başarıyı her zaman getirmediği görülmektedir. Bu noktada saydığımız diğer faktörlerin işin içinde olduğunu düşünebiliriz.

6 BAŞARIDA ÇALIŞMANIN ÖNEMİ NEDİR ? Başarıda çalışmanın önemi kesinlikle yadsınamaz. Ancak başarılı olabilmek için kişinin kendisini, yeteneklerini, potansiyelini iyi bilmesi, ve ayakları yere sağlam basan hedefler seçmesi gerekir. Başarısını şansa bırakmış ve mücadeleden kaçan kişilerin başarıya ulaşması beklenemez. Başarmak isteyenler kendi şanslarını kendileri yaratır.

7 Edison’a Başarısını Neye Borçlu Olduğunu Sorduklarında Bunun % 5’inin Zeka, % 25’inin İse Çalışmak Olduğunu Söylüyor

8 NASIL DERS ÇALIŞMALI -Planlı Çalışılmalı -Düzenli ve İstikrarlı Olunmalı -Yatarak, Uzanarak Ders Çalışılmamalı -Başarı Amaçları Devamlı Hatırlanmalı -Kararlı Olunmalı

9 Yarının, bugünden daha iyi olmasını istiyorsan şimdiden değişik bir şeyler yapmalısın. Michael Porter

10 O Hiç kimse başarı merdivenlerini elleri cebinde tırmanmamıştır. Keth Moorhead O Bir şeyi gerçekten yapmak isteyen bir yol bulur; istemeyen mazeret bulur. O Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan zevk almazlar. Emile Roux

11

12 Başarılı olmak isteyen herkes amaçlarını ve hedeflerini belirlemelidir. Neden mi? O Amacı olmayan insan, yön bulma sistemi olmayan bir rokete, nereye gideceğini bilmeyen yolcuya, okyanusun ortasında kendini rüzgara bırakmış bir gemiye benzer. O Onlar ilerlemez sadece zamanın akışına kapılırlar. O Amaçsız dolaşan kişiler, hayatın kendilerine sunduğu imkanlara dümensiz bir gemi gibi tepki verirler. Kendisini şansın, rüzgarın merhametine bırakmış bir geminin bırakın belli bir limana, herhangi bir limana ulaşma olasılığı ne kadardır?

13 SEN kendi geminin kaptanısın KAPTAN sensin. Hedefini belirle ve o hedefe ulaşmak için yapman gerekeni yap.

14

15 Başarı Öyküsü O Çin bambu ağacının hikâyesini bilir misiniz? Önce ağacın tohumu ekilir, sulanır ve gübrelenir. Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir. Fakat tohum bu yıllarda da filiz vermez. Çinliler büyük bir sabırla beşinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler. Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye başlar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır.

16 Akla gelen ilk soru şudur: Çin bambu ağacı 27 metre boyuna altı haftada mı yoksa beş yılda mı ulaşmıştır? Büyük bir sabırla ve ısrarla, tohum beş yıl boyunca sulanıp gübrelenmeseydi; ağacın büyümesinden, hatta var olmasından söz edebilir miydik? Bir başarının şartları her zaman çok basittir. O Çalışın, sabredin, her zaman inanın ve hiçbir zaman geri dönmeyin. O Asla vazgeçmeyin! O Başarı sonuç değil, yolculuktur, iyi yolculuklar…

17 İLHAM VEREN BAŞARI ÖYKÜSÜ ABD’nin Kansas eyaletinin Elkhart kentinde, çok yoksul bir ailenin çocukları olan iki kardeş, bir okulda çalışıyorlardı. Her sabah sınıflardaki sobaları yakmak onların göreviydi. Soğuk bir günün sabahı, kardeşler sobayı temizlediler ve odunla doldurdular. Kardeşlerden biri, bir şişe gazı odunların üstüne döktü ve ateşe verdi. Öyle büyük bir patlama oldu ki, eski bina sallandı. Patlama sırasında büyük kardeş öldü, diğerinin de bacakları fecî şekilde yandı. Daha sonra, şişeye yanlışlıkla benzin doldurulduğu ortaya çıktı. Yaralanan çocuğu tedavi eden doktorlar, çocuğun bacaklarını kesmekten başka çare olmadığını söylediler. Anne ve babası yıkılmıştı. Zaten bir oğullarını yitirmişlerdi. Şimdi ise diğer oğulları bacaklarını kaybedecekti.

18 Anne ve baba, çocuğun bacaklarının kesilmesine razı olmadılar. Doktorlara, kesme işlemini ertelemesini rica ettiler. Doktorlar ise, çocuğun bacaklarının tamamen yandığını, kesilmezse çocuğun ölebileceğini söylüyorlardı. Doktorlar ısrar ettikçe, aile ertelettiriyordu. Anne ve baba, inançlarını kaybetmemişlerdi. Çocuklarının bacaklarının iyileşmesi için her gece Tanrıya dua ediyorlardı. Hatta çocuğun annesinin yaptığı dualar, bazen sabah saatlerine kadar sürerdi. Geceleri dua eden anne baba, gündüzleri ise doktorlara yalvarıp, kesme işlemini bir gün daha ertelemeyi istiyorlar ve doktorlarla her gün tartışıyorlardı. Bu durum, bu şekilde tam iki ay sürdü. Çocuğun bacakları kesilmedi ama iki ay sonra sargılar açıldığında, sağ bacağının sol bacağından 6 cm daha kısa olduğu ortaya çıktı. Sol ayağındaki parmaklar ise neredeyse hiç yoktu. Ancak aile yine de kararlıydı. Anne ve baba, her gün çocuklarıyla evde egzersiz yapıyor, onu yürüyeceğine inandırmaya çalışıyorlardı

19 Aylarca süren egzersiz hareketleri nihayet başarılı oldu ve çocuk, bir iki adım atmayı başardı. Bu çocuk, gençlik yaşına geldiğinde koltuk değneklerinden de kurtuldu ve yürümeye başladı. Mucize gerçekleşmişti ve genç adam, koltuk değneklerine ihtiyaç duymadan yürüyordu. Yürüdü, yürüdü, yürüdü… Derken, koşmaya da başladı… Koştu, koştu, koştu… Hiç durmadan koştu… Öyle bir koştu, öyle bir koştu ki… 1934 yılında düzenlenen atletizm yarışmalarında 4.06’lık dereceyle maratonda dünya rekoru kırdı. Bu genç adam, Glenn Cunningham’dı. Madison Sguare Garden’da “Yüzyılın Sporcusu” seçilen Glenn Cunningham, daha sonra “Dünyanın En Hızlı İnsanı” ünvanını da kazandı.


"DEĞERLER EĞİTİMİ NİSAN AYI ÇALIŞKANLIK. ZEKA, BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları