Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Güçlü Bir Pazarlama Planı Oluşturmak (1/2) Pazarlama –Arzu edilen ürün ve hizmetlerin yaratılma ve müşteriye teslim edilme sürecidir. –Sadık müşterileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Güçlü Bir Pazarlama Planı Oluşturmak (1/2) Pazarlama –Arzu edilen ürün ve hizmetlerin yaratılma ve müşteriye teslim edilme sürecidir. –Sadık müşterileri."— Sunum transkripti:

1 Güçlü Bir Pazarlama Planı Oluşturmak (1/2) Pazarlama –Arzu edilen ürün ve hizmetlerin yaratılma ve müşteriye teslim edilme sürecidir. –Sadık müşterileri kazanmak ve muhafaza etmekle ilgili bütün faaliyetleri içinde bulundurur. Sağlam bir iş planı için iyi bir finansal ve pazarlama planı gereklidir.

2 Güçlü Bir Pazarlama Planı Oluşturmak (2/2) Gerilla pazarlama stratejileri: –Yenilikçi, düşük bütçeli, yaratıcı teknikleri ile küçük firmaların pazarlama yatırımlarını büyük firmalara göre daha etkili kullanmalarını sağlar. –Etkili olmak için para değil, yaratıcılık gerektirir.

3 Pazarlama Planının Adımları 1.Hedef piyasayı belirlemek 2.Pazar araştırmasıyla müşteri ihtiyaç ve isteklerini belirlemek 3.Firmanın rekabet avantajlarını analiz etmek ve rekabet üstünlüğüne dayalı pazarlama stratejisi geliştirmek. 4.Müşteri ihtiyaçlarını karşılayan pazarlama karmasını oluşturmak.

4 Hedef Pazarı Belirlemek (1/2) Pazar araştırmasının amaçlarından biri: Firmanın hedef piyasasının belirlenmesi ve mal ve hizmetlerini ulaşmasını istediği müşterilerin ortaya çıkarılmasıdır. Pazarlama stratejisi firmanın hedef müşterilerinin açıkça tanımlanması üzerine inşa edilmelidir.

5 Hedef Pazarı Belirlemek (2/2) İşletme, yapılan iş, arkaplanda çalan müzik, tasarım dekor ve diğer tüm özellikleriyle hedef müşterilere nüfuz etmelidir. Net bir hedef piyasa algısı olmadan, küçük firmaların herkese ulaşmaya çalışması, ancak çok azına hitap etmesiyle sonuçlanır.

6 Pazar Araştırması (1/3) Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi. –Demografik bilgiler. Pazar araştırması, pazarlama planının temelini oluşturacak bilgilerin toplanmasında kilit rol oynar. –Firmanızın ürün ve hizmetleri için hazır bir piyasa hiçbir zaman düşünmeyin. Bunu kanıtlayın! Pazar araştırması zaman kaybı, karmaşık ve pahalı olarak görülmemelidir. –Web-tabanlı pazar araştırmaları – online anketleri –Trend-takibi

7 Pazar Araştırması (2/3) Pazar araştırmasının adımları: 1. Amacın tanımlanması. 2. Verinin toplanması. –Kişisel (birebir) pazarlama Birincil araştırma İkincil araştırma –Veri madenciliği

8 Pazar Araştırması (3/3) Pazar araştırmasının adımları: 1. Amacın tanımlanması. 2. Verinin toplanması. –Kişisel (birebir) pazarlama Birincil araştırma İkincil araştırma –Veri madenciliği 3. Verinin analiz edilmesi ve yorumlanması. 4. Sonuçların çıkarılması ve faaliyete geçilmesi.

9 Trendlerin Takibi Farklı alanlardan güncel kaynakların okunması En iyi 10 TV programının izlenmesi En iyi 10 filmin izlenmesi Yılda en az 150 müşteri ile konuşulması Tanıdığınız en akıllı 10 kişiyle sohbet edilmesi Çocukların ve arkadaşların dinlenmesi

10 Relationship Marketing (Customer Relationship Management) (1 of 2) Involves developing and maintaining long-term relationships with customers so that they will keep coming back to make repeat purchases.

11 Adımlar: –Anlamlı müşteri bilgilerinin toplanması ve bunların bir veritabanına kaydedilmesi. –En iyi müşterilerin belirlenmesi için veritabanının irdelenmesi –En iyi müşterilerle uzun süreli ilişkilerin geliştirilmesi için bilgilerin kullanılması. –En iyi müşteri profiline uyan müşterilerin cezbedilmesi İlişki Pazarlaması (Müşteri İlişkileri Yönetimi) (1/1)

12 İlişki Yönetimi Süreci

13 1. Aşama: Müşteri Farkındalığı 2. Aşama: Müşteri Hassasiyeti 3. Aşama: Müşteri Bağlanması 4. Aşama: Müşteri Ortaklığı Müşteri Hassiyetinin Dört Aşaması

14 Pazarlama Prensipleri (1/12) Bir niş bulun ve onu doldurun Tanıtımın gücünü kullanın. Sadece satmakla kalmayın eğlendirin! –“Entertailing” Eşsiz olmak için çabalayın.

15 Pazarlama Prensipleri (2/12) Müşterilerinizle duygusal bir seviyede iletişime geçin. –Güven inşa edin –Benzersiz Satış Teklifini (unique selling proposition-U S P) tanımlayın

16 Pazarlama Prensipleri (3/12) Markalaştırma ile işiniz için bir kimlik oluşturun. Sosyal pazarlamayı kucaklayın. Bir blog başlatın. Online videolar yaratın Özel bir etkinliğe ev sahipliği yapın Müşteri memnuniyetine odaklanın Mevcut müşterilerinizi koruyun Kaliteye bağlı olun

17 Pazarlama Prensipleri (4/12) Uygunluğa dikkat edin. Yeniliğe odaklanın. Hızı vurgulayın

18 Yeniliğe Odaklanmak Yenilik –Gelecekteki başarı için kritik önemde. –Girişimcilerin güçlü yönlerinden biridir. Yeni ürün, teknik ve alışılmışın dışında yaklaşımlarla ortaya çıkar. Girişimcilerin dikkatlerini tek bir alana yoğunlaştırmaları küçük şirketlere yenilikçi olmaları konusunda avantaj sağlar.

19 Uygunluğa Dikkat Etmek (1/2) Başarılı firmalar, müşteriler için onlarla iş yapmayı kolaylaştırmak amacıyla zahmete girerler. Sorulması gereken sorular: İşiniz müşterilere yakın mı? Kolay erişim sunuyor mu? Çalışma saatleriniz müşterilerinize uygun mu? Eve servis hizmeti müşterilerinizin hoşuna gider miydi? Çalışanlarınız ticari işlemleri hızlı, etkili ve kibar bir şekilde halletmek için eğitimli mi? Elemanlarınız müşterilere karşı saygılı mı?

20 Uygunluğa Dikkat Etmek (1/2) Müşterilerinizin alışveriş tecrübesini zenginleştirmek için teknolojiyi kullanıyor musunuz? Şirketiniz müşterilerinizin hayatlarını kolaylaştıracak ekstralar sunuyor mu? Müşterilerinizin daha kolay kullanmaları için var olan ürün ve hizmetlerinizin bir kısmını bir araya getirir misiniz? Elinizdeki ürünleri onları daha kullanışlı hale getirmek için adapte eder misiniz?

21 Benzersiz Satış Teklifi (BST) Bir ürünü ya da hizmeti rakiplerinden ayıran kilit bir müşteri avantajıdır. Müşterinin“Bunda benim için ne var?” sorusunu cevaplar Ölçülebilir olan dışında psikolojik faydaların da göz önünde bulundurulması gerekir. BST teklifini müşterilerinize sıklıkla iletin.

22 Markalaştırma ve BST

23 Sosyal Medya Mecralarının Pazarlamada Kullanımı

24 Sosyal Pazarlamayı Kucaklayın Facebook, LinkedIn ve Twitter vb. girişimcilerin mevcut ve potansiyel müşterileriyle çok düşük bir maliyete iletişim kurmalarını sağlar. Girişimcilerin yüzde 44’ü bu kanalları kullanmaktadır.

25 Sosyal Medya Pazarlamasının Yararları

26 Blog Tutma (1/2) Amerika’da yaklaşık olarak 134 milyon kişi blogları takip etmekte ve firmaların yüzde 39’u blogları pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak kullanmaktadır. –Ekonomik ve etkin online iletişim Girişimciler için blog ipuçları: –Blog yazarken dürüst, dengeli ve ilgi çekici olun. –Blog girişlerini sürekli güncelleyin ki okuyucuların geri dönmek için bir nedenleri olsun. –Müşterilerden geribildirim isteyin.

27 Online Videolar YouTube her gün 3 milyar kişinin sitesinde video izlediğini belirtmektedir. Online video ipuçları: –Eğitici eğlenceyi “edutainment” göz önünde bulundurun –Komik olun. –Videoları birden çok sosyal medya sitelerine yollayın. –Müşterileri işin içine katın. –Kısa tutun.

28 Müşteri Memnuniyetine Odaklanma (1/4) Anketler mutsuz müşterilerin yüzde79’unun deneyimlerini paylaştığını göstermektedir. Müşterilerin yüzde48’i diğer müşterilerin kötü hizmet aldıklarını bildikleri mağazalardan alışveriş yapmadığını söylüyor. Bir şirketin aldığı her bir şikayet için dillendirilmemiş 17 tane daha şikayet mevcut. Kötü muamele gören müşteriler deneyimlerini sıklıkla online olarak paylaşmaktadır. Müşterilerin yüzde 80’i internette buldukları olumsuz bir eleştiri nedeniyle bir ürünü satın alma konusunda fikirlerini değiştirmektedir.

29 Müşteri Memnuniyetine Odaklanma (2/4) Bir şirketin mükemmel müşteri hizmeti ve memnuniyetine ulaşması için yapması gerekenler: Müşterilerinizi dinleyin Üstün hizmeti tanımlayın Standartları belirleyin ve performansı ölçün Şirketinizin hizmet döngüsünü araştırın Müşterilerden gelen şikayetleri müşteri hizmetlerini geliştiren bir mekanizma olarak görün

30 Müşteri Memnuniyetine Odaklanma (3/4) Olumsuz bir müşteri tecrübesi yarattığınız zaman özür dileyin ve bunu çabucak düzeltin. Doğru insanları işe alın Üstün hizmet sunabilmeleri için çalışanları eğitin Çalışanlarınıza üstün hizmet verme yetkisini verin Çalışanlara karşı saygılı olun ve onlara ne kadar değerli olduklarını gösterin.

31 Müşteri Memnuniyetine Odaklanma (3/4) Gelişmiş hizmet sunabilmek için teknolojiyi kullanın Üstün hizmeti ödüllendirin Üst düzey yöneticilerin desteğini alın Müşterilere beklenmedik bir sürpriz yapın Müşteri hizmetini bir yatırım olarak görün, masraf olarak değil.

32 Mevcut Müşteriyi Koruma (1/2) Bir şirketin sadık bir müşterinin kaybını dengelemek için yeni müşteri kazanması gerekmektedir. Araştırmalar devamlı müşterilerin yeni müşterilerden yüzde 67 daha fazla alışveriş yaptığını göstermektedir. Ortalama bir işletme için yeni bir müşteri çekmek var olanı elde tutmaktan yedi ile dokuz kat daha masraflıdır.

33 Mevcut Müşteriyi Koruma (1/2) Mevcut müşterilerini koruyan firmalar müşterilerine her zaman dört temel soruyu yöneltiyor. : 1.Ne iyi yapıyoruz? 2.Nasıl daha iyi yapabiliriz? 3.Neyi yanlış yaptık? 4.Gelecekte ne yapabiliriz?

34 Kaliteye Bağlılık Dünya klasmanındaki firmalar için kalite stratejik amaçlardan biridir ve kurum kültürünün ayrlmaz bir parçasıdır. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Felsefesi : –Ürünün kendisinde bulunan kalite. –İşletmenin her yönünde ve müşteri ilişkilerinde kalite. –Kalitenin sürekli geliştirilmesi.

35 Hızı Vurgulamak (1/3) Hız felsefesinin temelinde üç prensip içeren zaman baskısı yönetimi vardır: –Yeni ürünleri pazara hızlı bir biçimde sokmak –Üretim ve teslimde müşterilere yanıt verene kadar geçen zamanı azaltmak –Bir siparişi yerine getirmek için gereken idari süreyi azaltmak Araştırmalar, çoğu işletmenin farkına bile varmadan ürün ya da hizmet üretmeye ayrılan zamanın yüzde 85-99’unu boşa harcadığını göstermektedir.

36 Hızı Vurgulamak (2/3) Aynı şeyleri aynı şekilde-sadece daha hızlı- yapmaktansa bütün süreci yeniden yapılandırın. Çalışmalarınızla süreçler arası takımlar oluşturun ve onlara problemlere girişme ve onları çözme gücünü verin. Zaman tasarrufu konusunda katı hedefler belirleyin ve programınıza bağlı kalın Tedarik zincirini bir kere daha gözden geçirin

37 Hızı Vurgulamak (3/3) Teknolojiyi mümkün olan yerlerde kestirme yollar bulmak için kullanın Hızı kültüre aşılayın İnterneti kullanın


"Güçlü Bir Pazarlama Planı Oluşturmak (1/2) Pazarlama –Arzu edilen ürün ve hizmetlerin yaratılma ve müşteriye teslim edilme sürecidir. –Sadık müşterileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları