Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞİŞİM KÜLTÜRÜ ve KÜLTÜR DEĞİŞİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞİŞİM KÜLTÜRÜ ve KÜLTÜR DEĞİŞİMİ"— Sunum transkripti:

1 DEĞİŞİM KÜLTÜRÜ ve KÜLTÜR DEĞİŞİMİ
Prof. Dr. İsmail Üstel

2 “Sürekli Gelişim” Ön Koşulu:
Sürekli Değişim… 2

3 Sürekli Gelişim İçin… “Geliştirilmesi gereken alanlara” yönelik farkındalık (SWOT Analizi) Hatalardan ders alabilmek (“hata kültürü - alınan dersler”) Kıyaslama (esinlenme - uyarlama) Yaratıcı sorun çözme becerisi “Öğrenen kurum” olabilmek 3

4 Değişime Yönelik Tutumlar (“3 S”)
Sahiplenenler Seyirciler Sabotajcılar 4

5 “Tanımlanmışlık” mı? “Kalıplanmışlık” mı?
Kurumsallaşma kavramının bir alt başlığı olan TANIMLANMIŞLIK olgusu, KALIPLANMIŞLIK ile kesinlikle eşanlamlı değildir! Kalıplanmışlık, değişime direnç anlamına gelmektedir.

6 İşin Özü: Değişime Açık Olmak
Kurumsal Gelişim için; “Değişmek Zorunda Kalmadan Değişmek” gerekmektedir. 6

7 Kurumsal Değişim Yönetimi Nedir?
Kurumların: Hedeflere yönelik olarak Dış ve iç çevre koşulları çerçevesinde Planlanmış biçimde sürdürdükleri Dönüşüm / gelişim / iyileşme yolculuğuna ilişkin bilgi ve beceridir. 7

8 Değişim, Ne Değildir? A’dan Z’ye herşeyi kurcalamak değildir.
Başarılı örnekleri kopyelemek değildir. Yeterli “psikolojik sermaye” olmadan kalkışılacak bir yolculuk değildir. 8

9 Kurumsal Değişim Senaryoları
Evrimsel – Devrimsel Bütünleşik – Odaklanmış Tek Aşamalı – Basamaklı Sürekli – Kesikli 9

10 Unutmayınız ki !.. “Değişim” için, Bireysel / Birimsel / Kurumsal ölçeklerde bir alışkanlık edinmek gerekir : Alışkanlıkları sorgulama alışkanlığı... 10

11 “Kurumsal Alışkanlıklar”
Karar süreçleri İş süreçleri İlişki süreçleri 11

12 Kurumsal Alışkanlıkları Sorgulama
“Öz Değerlendirme” Modelleri “Süreç Akışları”nın Üzerinden Gidilmesi “Süreç Haritaları”nın Gözden Geçirilmesi 12

13 Değişimin “Bedeli” Kurumun bazı alışkanlıklardan vazgeçmesi
Kurumun bazı yeni alışkanlıklar kazanması Her ikisi de yüksek bir “psikolojik bedel” anlamına gelir. 13

14 Kurumsal Değişim Sorunları
“Liderlik Enerjisi” Yetmezliği Kurum Kültürünün Direnmesi Kurumsal Stratejilerle Örtüşmemesi Hedefleme Yetersizliği Durum Değerlendirme Yanılgıları Rol Belirsizliği / Çatışması Yanlış Zamanlama 14

15 “DEĞİŞİM İKLİMİ” : UYGUN(LAŞTIRILMIŞ) KURUM KÜLTÜRÜ
15

16 Neyin Nesi Bu “Kurum Kültürü” ?..
Kurum genelinde geçerli olarak algılanan duygu ve düşünceler bütünüdür. Kurumsal ölçekte doğru kabullenilen değerler, ilkeler, tutumlar ve davranışlardır. Kurumun “psiko-sosyal iklimi”dir. 16

17 Özetle, “Kurum Kültürü” :
Genel Müdür’den Genel Hizmetli’ye *Duygu *Düşünce *Davranış “Ortak Paydası”dır. 17

18 “Kültür Yönetimi” Demek:
“KURUMSAL DAVRANIŞ” MÜHENDİSLİĞİ demektir!.. 18

19 “Kültür Yöneticisi”, Öncelikle:
“Örnek Davranış” çerçevesini Kararlılıkla Tutarlılıkla Süreklilikle sergilemelidir. 19

20 Kurum Kültürünün İpuçları - I
Örgütsel yapılanma ve işleyiş Karar mekanizmaları Yerleşim düzeni / çalışma biçimi Kurum-içi ilişkiler Hizmet sunum felsefesi 20

21 Kurum Kültürünün İpuçları - II
İnsan kaynaklarının beden dili Performans değerlendirme sistemi Motivasyon yaklaşımı Kariyer gelişimi anlayışı 21

22 Kurum Kültürünün Yansımaları
Stratejik yaklaşım Kurumsal iletişim Takım çalışması Motivasyon Kanıta dayalı yönetim Değişim-gelişim Öğrenen örgüt anlayışı Kalite - performans - verimlilik 22

23 Kurum Kültürü Kazanımları - I
Kurumsal aidiyet Takım ruhu Gönüllülük Adanmışlık 23

24 Kurum Kültürü Kazanımları - II
Kurumsallaşma Performans Verimlilik Sürdürülebilirlik 24

25 “İNSAN’A DUYARLI” KURUM KÜLTÜRÜ
25

26 Kavramın Açılımları İlişki kurarak yönetmek Kulak vererek yönetmek
İkna ederek yönetmek Uzlaşarak yönetmek 26

27 “KEP” Takmasını Bilmek
Katılık değil, Katılımcılık Etkileme değil, Etkileşme Paylama değil, Paylaşma 27

28 İnsanlara “Ne” Vermek Gerekir?
Değer vermek Kulak vermek Güven vermek 28

29 KURUM KÜLTÜRÜ “İKLİMLENDİRME”
29

30 “Değişim Dostu” Kurum Kültür İklimi
Yönetim değil, “Yönetişim” anlayışı “Dolaşarak yönetme” (psikolojik erişilebilirlik) “Kurumdaşlık” odaklı insan kaynakları yönetimi 30

31 İklimlendirme “Takım Çantası”
Savunuculuk Sosyal Pazarlama Kurum İçi Halkla İlişkiler 31

32 Değişim Kültürü “Yerleşme” Dozu
Farkındalık Edinme Benimseme Kabullenme İçselleştirme Sahiplenme Kendini adama 32

33 Kurum İçi Halkla İlişkiler-I
Kurum kültürü tabanlı “intrasempozyum” (kurum-içi sempozyum) Kurum kültürü marşı / şarkısı / türküsü / şiiri / öyküsü / bilmecesi 33

34 Kurum İçi Halkla İlişkiler-II
“Kurum kültürü öncüleri” kulübü Kurum kültür mühendisliği konusunda “kalite çemberi” çalışması 34

35 Kurum İçi Halkla İlişkiler-III
“Kavram fidanlığı” “Kurum kültürü ilacı” prospektüsü Kurum kültürü eksenli “orienteering” yarışmaları 35

36 Kurum İçi Halkla İlişkiler-IV
Kurumsal kültür “temel atma töreni” “Kurumsal kültür yemeği” tarifi “Mazeret - bahane” çöp kutusu 36

37 Kurum İçi Halkla İlişkiler-V
Kağıt şeker - “kurum kültürü sözlüğü” Kurum kültürü temalı uçurtma şenliği ‘Eski’ kültür “cenaze töreni” 37

38 Kurum İçi Halkla İlişkiler-VI
Malzeme listesi - “kurum kültürü zirve tırmanışı” “Karikatür tamamlama” duvarı Bülten - “kurumsal kültür bulmacası” 38

39 Kurum İçi Halkla İlişkiler-VII
“Can kulağı günü” “Takım sözleşmesi” “Kurum kültürü heykeli” 39

40 Değişim Liderliği, “BUZKIRAN GEMİSİ” Olabilmektir!.. 40

41 Teşekkür ederim Prof. Dr. İsmail ÜSTEL


"DEĞİŞİM KÜLTÜRÜ ve KÜLTÜR DEĞİŞİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları