Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜNGÖREN POLİS AMCA ANAOKULU BRİFİNG DOSYASI (2015-2016)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜNGÖREN POLİS AMCA ANAOKULU BRİFİNG DOSYASI (2015-2016)"— Sunum transkripti:

1 GÜNGÖREN POLİS AMCA ANAOKULU BRİFİNG DOSYASI ( )

2

3 Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız! Memleketi asıl aydınlığa boğacak sizsiniz. Kendinizin ne kadar mühim, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şeyler bekliyoruz.” Mustafa Kemal ATATÜRK

4 Okulun Adı :Güngören Polis Amca Anaokulu Adresi:Tozkoparan mh.Haldun Taner Sk.No:1Güngören/İSTANBUL Telefon Numarası: Faks Numarası: Web Adresi:www.gungorenpolisamcaanaokulu.k12.tr Vergi Numarası/Vergi Dairesi:

5 Öğrenim Şekli:İkili Eğitim Okulun Kuruluş Yılı :2007 Kurum Tipi: A Eğitim Saatlerimiz Sabah:07:30-12:30 Öğlen:12:30-17:30

6 Eğitim Öğretim Yılı Kız -Erkek Çocuk Sayılarımız  Kız Çocuk Sayımız=159  Erkek Çocuk Sayımız=192  Toplam Mevcudumuz=351  Çocuk Kulübü Mevcudumuz= Eğitim Öğretim Yılı Kız -Erkek Çocuk Sayılarımız  Kız Çocuk Sayımız=159  Erkek Çocuk Sayımız=192  Toplam Mevcudumuz=351  Çocuk Kulübü Mevcudumuz= Eğitim Öğretim Yılı Yaş Grubuna Göre Mevcutlarımız  3 yaş grubu =57  4 yaş grubu=140  5 yaş grubu= Eğitim Öğretim Yılı Yaş Grubuna Göre Mevcutlarımız  3 yaş grubu =57  4 yaş grubu=140  5 yaş grubu=154

7 Okulumuz A ve B blok olmak üzere 2 binadan oluşmaktadır.Bu binalar tüp geçit sistemi ile birbirine bağlanmıştır.  9 derslik ve 16 şubemiz bulunmaktadır.  1 özel eğitim sınıfı, 2 kulüp sınıfı  1 müdür odası  1 müdür yardımcısı odası  1 öğretmenler odası  1 memur odası  1 okul aile birliği odası  1 rehber öğretmen odası  1 veli bekleme odası  9 atölye mevcuttur.

8 Okulumuzda, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 36 ayını tamamlayan ve 66 ayını doldurmayan çocukların kaydı yapılır.Kurumumuzda yaş çocuklarına eğitim verilmektedir.

9 Kamera Sistemi : Mevcut Alarm Sistemi : Mevcut Güvenlik Personeli : Mevcut Kapı Pencere Muhafazası : Mevcut Gece Bekçisi : Mevcut Değil

10  Müdürü :Birgül Berna UYSAL  Müdür Yardımcısı:  Rehber öğretmen Sibel DEMİR  Okul aile birliği başkanı :Nermin ÖZVURAL  9 Kadrolu Öğretmen ( 4 izinde)  7 Ücretli Öğretmen  2 Kulüp Öğretmeni  2 Özel Eğitim, 1 Okul Öncesi öğretmeni  1 Güvenlik Görevlisi  1 Memur  1 Aşçı  5 Yardımcı Personel

11 Okul müdürlük görevi 18/12/2014 tarihinden itibaren Birgül Berna UYSAL tarafından yürütülmektedir. Tel:0505Tel: Tel:0212Tel: Kadro durumu : Kadrolu

12

13 Okulumuz Güngören İlçesi Tozkoparan Mahallesi’nde eğitim öğretim yılında A blokun açılması ile eğitim - öğretim hayatına başlamış, Eğitim -Öğretim Yılında B blokun da tamamlanmasıyla 2 bina halinde eğitimine devam etmiştir. Okulumuzun Güngören Gökçe Anaokulu adı ile açılması planlanırken Milli Eğitim Komisyonu’nun 28/03/2008 tarih ve 321/01 kararı ile Güngören Polis Amca Anaokulu olarak değiştirilmiş ve halen bu isimle eğitim -öğretim hayatına devam etmektedir. TARİHÇEMİZ

14 Okul Öncesi Eğitim alanında güvenilir, saygın, bilimsel temelli, yüksek kalite standardını yaygınlaştırarak ; evrensel ve ahlaki değerleri yüksek bireyler yetiştirmek

15 MİSYONUMUZ Okul Öncesi Eğitime yatırımı teşvik edecek çalışmalarda bulunarak, çocuklarımız için sağlıklı, güvenli, huzurlu ve mutlu olacakları bir ortam oluşturmak

16  Atatürk ilke ve İnkılaplarına bağlı  Milli ve manevi duyguları olan  İnsanlara ve İnsan Haklarına saygılı  Çocuk haklarını bilen ve koruyan  Demokratik, kaliteli, hoşgörülü, başarıya inanan  Hedefleri gerçekleştirmek için yeterli donanıma sahip  Genç, dinamik, alanına hakim, işini seven bir öğretmen kadrosuna sahibiz.

17  Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi gelişimlerini destekleyecek,modern çağın gereksinimlerine uygun eğitim ortamı hazırlayarak okulöncesi eğitimin kalitesini yükseltmek.

18  Hem öğretmenlerin hem öğrenenlerin birbirlerinin öğrenmesine ve gelişimine yardımcı olmalarının önemine inanmak, sürekli gelişim gösteren bir okul olmak.  Personel, idare, öğretmen ve veli arasında işbirliği sağlayarak mutlu bir ortam hazırlamak.

19  Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlılık  Eşitlik ve genellik  Toplum ihtiyaçlarının karşılanması  Bireysel ihtiyaçların karşılanması  Bilimsellik  Demokratiklik  Okul – Aile işbirliğine sahip olmak  Kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan çocuklara imkan sağlamak İLKELERİMİZ

20 Okulumuzda 9 kadrolu 7 ücretli, 2 kulüp, 2 özel eğitim- 1okul öncesi olmak üzere tamamı lisans/ ön lisans mezunu toplam 21 öğretmenimiz görev yapmaktadır. Güngören Polis Amca Anaokulu olarak;  Genç  Dinamik  Öğrenme ve öğretmeye hevesli  Alanındaki gelişmelerin yakın takipçisi  Güleryüzlü  İnsan ilişkileri kuvvetli  Çalışkan

21  Sabırlı  Gözlem yeteneği gelişmiş  Sorumluluk sahibi  Yaratıcı  Empati kurabilen  Kaynaklarını verimli kullanabilen  Paylaşımcı  Ekip ruhuna sahip  Çocuklar için doğru bir model olacak kadroyla çalışmaktayız.

22 Okulumuzda  1 Memur  1 Mutfak Personeli (aşçılık sertifikalı)  5 Kat Personeli  1 Güvenlik Görevlisi olmak üzere toplam 8 personel mevcut olup, çocuklarla iletişimleri göz önüne alınarak ailemize katılmaları sağlanmıştır. Kurumumuzda kadrolu memur ve hizmetli bulunmamaktadır. Personel maaşları okul aidatlarından karşılanmaktadır.

23  Okulumuzda her yıl çalışan annelerimizin ihtiyacı ve talebi üzerine çocuk kulübü açılmaktadır.Kulüp çalışmaları içinde veli talepleri göz önünde bulundurularak,  Satranç,  İngilizce,  Drama  Sanat  Dans-Müzik-Hareket  Halk Oyunları etkinliklerine yer verilmektedir.

24  Ekim: Florya Atatürk Deniz Köşkü  Kasım: Rahmi Koç Müzesi  Aralık: Ülker Çikolata Fabrikası-Sinema ve Tiyatro  Ocak: İtfaiye Gezisi  Şubat: Miniapolis-Jurrasicland  Mart Oyuncak Sergisi Mall of İstanbul -Legoland  Nisan: Topkapı Sarayı-Havacılık Müzesi  Mayıs: Miniatürk-Ağaç Dikme Etkinliği  Haziran: Okul Pikniği

25  Aile katılım etkinlikleri  Özel gün ve haftalarda velilerin davet edilmesi  Okulda yürütülen projelerde veli katılımının sağlanması  Veli oryantasyon programları  Bahar mevsiminde babalarla bilim şenliği  Yaşlılar haftasında büyükanne ve büyükbabaların davet edilmesi  Anneler günü ve Babalar günü kutlamaları

26 OKULUMUZDA YÜRÜTÜLEN PROJELER

27  Okulumuzda eğitim öğretim yılından itibaren Ecoschool projesi yürütülmektedir.  Eko-Okullar Projesi ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir projedir. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Proje, okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.

28 Okulumuz öğrenci ve öğretmenlerinden oluşan bir tim daha önceden tespit edilen ve izinleri alınan alanlara fidan dikmek üzere, yılda 1kezetkinliklerinigerçekleştirmektedirler. Okulumuzda geri dönüşümlü malzemeler kullanılmaktadır.

29 A. Beslenme ve sağlığı destekleyici bir okul öğretim programı geliştirme B. Destekleyici okul çevresi oluşturma C. Okul beslenme ve sağlık hizmetleri D. Yazılı bir beslenme dostu okul politikası varlığı E. Ev yapımı besinler tüketilmesine dikkat çekme F. Okulda farkındalığın ve kapasitenin artırılması amacı ile okulumuzda beslenme dostu okul projesi uygulanmaktadır.

30  Spor ve oyun salonu  Sinema salonu  Golf sahası  Bilim atölyesi  Minik Tema Atölyesi  Kütüphane  Öğrenci sanat atölyesi  Satranç salonu  Müzik atölyesi ATÖLYELERİMİZ

31 ÖNCESİ öncesi sonrası

32 GOLF SAHAMIZ

33

34 OKUMAOKUMA SALONUSALONU

35 BİLİM ATÖLYEMİZBİLİM ATÖLYEMİZ

36

37  Okulumuzun iç ve dış toplam 4000 metre kare alanı boyatıldı.  Zemininden su alan çatısından su sızdıran bölümlerde izolasyon yaptırıldı.  9 sınıfımızın dolapları, köşeleri ve oyuncakları yenilendi.  Öğretmenlerimize kişisel dolap, toplantı masası ve bilgisayarın da bulunduğu öğretmenler odası yaptırıldı.  Bahçemize fidanlar ve meyve ağaçlarının dikimi gerçekleştirildi.  Hobi bahçesi oluşturuldu.  Kapasitemizin uygun olmayan oyun bahçemizi kaldırıp yerine tüm öğrencilerimizin kullanımına uygun olan oyun gemisi yaptırıldı.  Okulumuzun gri renkli duvarlarını ve zeminini ;veli,servis görevlileri,okul aile birliği ve öğretmenlerimizle birlikte boyandı.

38  Okulumuzun A blok ve B blok bodrum katlarının zeminden ve duvarlarından su alarak rutubet yapması üzerine bu bölümleri stratejik planımızda hedeflenen okul kaynaklarının verimli kullanımının % 63’ten %90’a çıkarılması maddesine göre atölyelere dönüştürdük.  Bu hedefimize yaklaşmak ve eğitim çıtamızı yükseltmek amacıyla eğitim öğretim yılında 9 adet atölye açtık ve çocuklarımıza yeni eğitim olanakları sağladık EĞİTİM ÖĞRETİM YILLLARINDA NELER YAPTIK?

39  Okul bahçesinin çöken zemini için drenaj yaptırıldı.  Bahçemizin Atatürk köşesi yenilendi.  Asfalt döktürüp zemini daha kullanışlı hale getirildi.  Tüm sınıflarımıza projeksiyon cihazı alındı.  Kaygan zeminlerimizi güvenli olması için halı ile kaplatıldı.  Tüm sınıflara bilgisayar alındı.  Tüm katlar ve bahçe güvenlik kameraları ile donatıldı.  400 kişilik portmanto ve ayakkabı dolapları yaptırıldı.  Tüm okula stor perde yaptırıldı.  Personel giyinme odası yaptırıldı.  Bahçe duvarları dikenli tel ile çevrildi.  Yemekhane yenilendi (sandalye,masa,masa ötüsü,).  Plastik şişe kullanımına son verilerek her kata cam damacanalı sebiller yerleştirildi.

40  Atölyeler antibakteriyel mineflo ile kaplandı.  Oyun salonunda kazaları en aza indirgemek için yumuşak zemin kaplatıldı.  B blok zemin katına yapay çim döşendi.  B blok tavanı taş yünü ile kaplandı.  Çocuklara göre yapılmamış olan klozetler değiştirildi.  Toplu kullanımlarda yaşanılabilecek sağlık sorunlarını azaltmak nedeniyle ; sensörlü klozet kapakları,sensörlü musluklar,cimri kağıt ürünler,sensörlü dezenfektan ürünler kullanılmaya başlandı.  Merdivenler kaydırmazla donatılıp güvenlik önlemi alındı.  Okulun çevrede yerini belirtmeye yönelik sokak başlarına levhalar asıldı.

41  Atölye düzenlemeleri yapıldı.  Okul Logosu oluşturuldu.  Elektrik kompanzasyon sistemi bakım yapıldı.  Telefon tesisatı bakımı yapıldı.  Sınıflardaki kablo dağınıklığı güvenlik açısından kutulandı.  Menüde ortak menü kullanımına geçildi.  Pencere ve çatı kattaki kapılara güvenlik kiti takıldı.  Minik Tema Atölyesi oluşturuldu.  Merdiven aralarındaki bağlantı kısmına dolap yaptırıldı.  Zemin kat merdiven altına depo alan yapıldı.  Memur odası yeri değiştirildi.  Zemin katta kulüp sınıfı olarak kullanılan alan veli görüşme odasına dönüştürüldü.  Pazartesi-Cuma Bayrak Töreni yapılmaya başlandı. Çocuk boyunda bayrak-flama alındı.  Yarıyıl tatilinde veli katılımıyla hazırlanan ‘’Artık Malzeme Geri Dönüşüm Sergisi’’ yapıldı.  Çok amaçlı salona koruma barlı aynalı duvar yapıldı.  Giriş alandaki panoların aktif kullanımı sağlandı.  Sabahçı gruplarla sabah Jimnastiği başladı.

42  B blok 2. kattaki çıkma alan Güngören Belediyesi desteğiyle izolasyonu yapılıp fayansla kaplandı.  Bahçede bulunan güvenlik kulübesi Güngören Belediyesi desteğiyle yenilendi.  İki binayı birbirine bağlayan tüp geçidin sergi alanı olarak kullanılması sağlandı.  Çatı bakımı ve bina dışının yıkanması işlemi yapıldı.  Bahçe duvarları ‘’ Çocuk-Veli-Öğretmen Süslensin Güzel Bahçem’’ projesi kapsamında resimlendirildi.  Çocukların Çanta-Matara-Beslenme çantası sistemine geçmesi sağlandı.  Portfolyo sunumları 1 haftadan 2 güne indirildi.  Anneler Günü etkinliği 1 hafta yerine 1 gün uygulamasına geçildi.  Her sınıfa bir kaynaştırma öğrencisi anlayışı getirildi.  Yazarlar Okulda Projesi kapsamında okula yazar getirilip kitap standı açtırıldı.  Diş kontrolleri yaptırıldı.  Güngören Belediyesi desteğiyle okul bahçesine çocuk potası takıldı.  Sene sonu sergisi yapılıp ilçe kurum amirleri ve veliler davet edildi.  Özel Eğitim sınıfı ( otizm) açıldı.  Okulumuza açılan sokak başlarına okulumuzun ismi yazılı yönlendirme levhaları asıldı.  İç mekan Bayrak direkleri yenilendi.  Sinema salonu, spor salonu, satranç atölyesi oturma alanları yenilendi.  Okul levhaları yenilendi.

43

44 SONRASI ÖNCESİ

45  Okul temizliğimizi tasdikleyen TC Sağlık Bakanlığı’ndan Beyaz Bayrak ödülünü kazandık.  Beslenme kalitemizi tasdiklettik ve Beslenme Dostu Okul Ödülünü kazandık.  İlçemizde düzenlenen Güzelliklerde Aynılaşalım Yarışmasında Birincilik Ödülü kazandık.  Eğitimde İyi Örnekler Projesine tek katılan okul olarak ilçe Milli Eğitim Müdürümüzden katılım sertifikası aldık.  Eğitim Öğretim yılında Eğitimde İyi Örneklerde Eko-School ve Orff-Schulwerk Yaklaşımıyla Müzikten Resime Resimden Hikaye’ye Yaratıcı Bir Yol çalışmalarıyla ödül aldık.  MEB- Eczacıbaşı –Orff Vakfı ’’ Dans Eden Notalar’’ projesine 8 öğretmenle katıldık. Bu projede yer alan 10 okuldan biri olduk.

46  Kadrolu hizmetlilerin olmaması  Sportif faaliyetler için büyük kapalı spor salonunun olmaması  Konferans salonumuzun olmaması  Velinin okulla işbirliğinin yetersiz olması  Velilerimizin öğrencilerine ilgisinin yanlış zaman ve yanlış konularda olması  Pek çok alanda sertifikası olan öğretmenlerimiz olmasına rağmen bunların eğitimde kullanılamıyor olması  Güvenlik önlemlerindeki yetersizlik  Okul bahçesinin çocukların kullanımına uygun olmaması

47  Genç,dinamik ve etkin bir eğitim kadrosuna sahip olması  Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla işbirliği içerisinde olması  Ulaşım açısından uygun yerde olması  İnsan ve mali kaynakların sağlanabileceği imkanların olması  Öğretmenlerin ve personelin okul idaresine güven duyması  Okul binası ile çevredeki evlerin yeterli mesafede olması  Okulumuzda 9 adet atölye bulunuyor olması(sanat atölyesi,müzik atölyesi,oyuncak kütüphanesi vb.)  Öğretmenlerimizin tamamının üniversite mezunu olması ve bir kısmının yüksek lisans eğitimi alıyor olması  Okulun temiz düzenli ve hijyenik olması

48  Okulumuzun 24 saat güvenlik kameraları ile izleniyor olması  Mutfak personelimizin aşçılık sertifikası sahibi olması ve mutfak ve yemekhanenin büyük ve yeterli olması,menünün sağlık bakanlığının önerdiği menülerden alınıyor olması  Okul idarecilerimizin uyumlu çalışması  Sınıf içindeki eğitici materyal, dolap, ilgi köşelerinin yeterli olması  Okulun araç gereç ve teknolojik donanım bakımından yeterli olması

49  İlçemizde uygulanan Güzellikte Aynılaşalım Projesinde okulumuzun 1. olması  Okulumuzun “Beslenme Dostu Okul “ olması  Okulumuzda “Minik Tema Projesi”nin uygulanıyor olması.  Okulumuz personeli arasında İletişimi arttırmak için özel günlerde yemekli toplantılar düzenleniyor olması  Personel iletişimini güçlendirmek için gerektiğinde çevre okul Rehber Öğretmenleri tarafından “İletişim ” seminerinin veriliyor olması

50  Okulumuzdaki öğrenci mevcutlarının eğitim etkinlikleri açısından ideal sayıda olması  Okul Müdürünün, Uzman Öğretmen olup; Eğitim Yönetim Denetim alanında Yüksek Lisans yapmış olması  Okul müdürünün,uluslar arası Orff-Schulwerk Müzik Hareket Eğitmen Eğitmeni olması

51  Okul müdürünün Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü Hizmet İçi Eğitim Daire Başkanlığına bağlı olarak okul öncesi öğretmenlerine hizmet içi eğitim veriyor olması  Okul müdürünün Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü Program Hazırlama ve Geliştirme grubunda alan uzmanı –program uzmanı olarak görev yapıyor olması  Okulumuzun her alanında internet ağının kullanılıyor olması  Okul idaresi ile öğretmenlerin okulun gelişimi konusunda işbirliği içerisinde olması

52  Okulumuz günümüze kadar kaynakları etkin ve verimli kullanarak kalitesini yükseltmiştir.Ancak bundan sonra yapılacaklar için maddi kaynaklarımız tükenmiştir. Gerek paydaşlarımızla gerek sivil toplum kuruluşlarıyla görüşerek eksiklerimizi tamamlanmasına,  Yeni eğitim ve öğretim döneminde 350 ‘ye yakın mevcut küçük yaş grubu çocukların ihtiyacını karşılamak amacıyla temizlik hizmetlerinde çalışmak üzere tarafımıza sağlanacak personel desteğine,  Çocuklarımızın yaş gruplarının küçük olması ve kendilerine yeterlik açısından yetişkine bağımlı olmaları sebebiyle güvenlik önlemlerinin azami düzeyde olmasına,  Oyun bahçesinin çocuğa göreliğinin artırılmasına,  B binasındaki rutubet sorununun çözülmesi için desteğe,  Okul bahçemizin küçük, çocuk sayımızın fazla oluşu sebebi ile okulda kutlanması gereken önemli gün ve haftalarda yaşadığımız sıkıntıdan kaynaklanan sorunları çözmek üzere tören alanı yapılmasına ihtiyaç duymaktayız.


"GÜNGÖREN POLİS AMCA ANAOKULU BRİFİNG DOSYASI (2015-2016)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları