Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: Reyhan ERTAN Psiko Dan. Rehberlik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: Reyhan ERTAN Psiko Dan. Rehberlik."— Sunum transkripti:

1 MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: Reyhan ERTAN Psiko Dan. Rehberlik

2 ÇALIŞMAK!... BAŞARILI OLMAK İÇİN ÖNCE, BAŞARILI OLMAYI İSTEMEK GEREKİR VE SONRA DA, BUNUN İÇİN ÇALIŞMAK! BAŞARILI OLMAK İÇİN ÖNCE, BAŞARILI OLMAYI İSTEMEK GEREKİR VE SONRA DA, BUNUN İÇİN ÇALIŞMAK! ÇALIŞMA, BİR ALIŞKANLIKTIR VE ŞARTLANMA GEREKTİRİR. ÇALIŞMA, BİR ALIŞKANLIKTIR VE ŞARTLANMA GEREKTİRİR. HERŞEYİ ZAMANINDA YAPMALISINIZ; ERTELEMEYİN, VAKİT KAYBETMEYİN. HERŞEYİ ZAMANINDA YAPMALISINIZ; ERTELEMEYİN, VAKİT KAYBETMEYİN.

3 Kartalın Yeniden Doğuşu Kartalın yaşı 40’a dayandığında pençeleri sertleşir, esnekliğini yitirir ve bu nedenle de beslenmesini sağladığı avlarını kavrayıp tutamaz duruma gelir. Gagası uzunlaşır ve göğsüne doğru kıvrılır. Kanatları yaşlanır ve ağırlaşır. Tüyleri kartlaşır ve kalınlaşır. Kartalın yaşı 40’a dayandığında pençeleri sertleşir, esnekliğini yitirir ve bu nedenle de beslenmesini sağladığı avlarını kavrayıp tutamaz duruma gelir. Gagası uzunlaşır ve göğsüne doğru kıvrılır. Kanatları yaşlanır ve ağırlaşır. Tüyleri kartlaşır ve kalınlaşır. Kartal, kuş türleri içinde en uzun yaşayanıdır. 70 yıla kadar yaşayan kartallar vardır. Ancak bu yaşa ulaşmak için, 40 yaşlarındayken çok ciddi ve zor bir kararı vermek zorundadır. Kartal, kuş türleri içinde en uzun yaşayanıdır. 70 yıla kadar yaşayan kartallar vardır. Ancak bu yaşa ulaşmak için, 40 yaşlarındayken çok ciddi ve zor bir kararı vermek zorundadır.

4 Artık kartalın uçması iyice zorlaşmıştır. Dolayısıyla kartalın burada iki seçimden birisini yapması gerekir. Ya ölümü seçecektir ya da yeniden doğuşun acılı ve zorlu sürecini göğüsleyecektir.Bu yeniden doğuş süreci 150 gün kadar sürecektir. Bu yönde karar verirse kartal bir dağın tepesine uçar ve orada bir kaya duvarda, artık uçmasına gerek olmayan bir yerde yuvasında kalır. Artık kartalın uçması iyice zorlaşmıştır. Dolayısıyla kartalın burada iki seçimden birisini yapması gerekir. Ya ölümü seçecektir ya da yeniden doğuşun acılı ve zorlu sürecini göğüsleyecektir.Bu yeniden doğuş süreci 150 gün kadar sürecektir. Bu yönde karar verirse kartal bir dağın tepesine uçar ve orada bir kaya duvarda, artık uçmasına gerek olmayan bir yerde yuvasında kalır. Bu uygun yeri bulduktan sonra kartal gagasını sert bir şekilde kayaya vurmaya başlar. En sonunda kartalın gagası yerinden sökülür ve düşer. Kartal bir süre yeni gagasının çıkmasını bekler. Gagası çıktıktan sonra bu yeni gaga ile pençelerini yerinden söker çıkarır. Yeni pençeleri çıkınca kartal bu kez eski kartlaşmış tüylerini yolmaya başlar. 5 ay sonra kartal, kendisine 20 yıl veya daha uzun süreli bir yaşam bağışlayan meşhur yeniden doğuş uçuşunu yapmaya hazır duruma gelir. Bu uygun yeri bulduktan sonra kartal gagasını sert bir şekilde kayaya vurmaya başlar. En sonunda kartalın gagası yerinden sökülür ve düşer. Kartal bir süre yeni gagasının çıkmasını bekler. Gagası çıktıktan sonra bu yeni gaga ile pençelerini yerinden söker çıkarır. Yeni pençeleri çıkınca kartal bu kez eski kartlaşmış tüylerini yolmaya başlar. 5 ay sonra kartal, kendisine 20 yıl veya daha uzun süreli bir yaşam bağışlayan meşhur yeniden doğuş uçuşunu yapmaya hazır duruma gelir. Kendi yaşamımızda sık sık bir yeniden doğuş süreci yaşamak zorunda kalırız. Zafer uçuşunu sürdürmek için, bize acı veren eski alışkanlıklarımızdan, geleneklerimizden ve anılarımızdan kurtulmak zorundayız. Ancak geçmişin gereksiz safhasından kurtulduğumuzda, deneyimlerimizin yeniden doğuşumuzun getireceği olağanüstü sonuçlardan tam olarak yararlanabiliriz. Kendi yaşamımızda sık sık bir yeniden doğuş süreci yaşamak zorunda kalırız. Zafer uçuşunu sürdürmek için, bize acı veren eski alışkanlıklarımızdan, geleneklerimizden ve anılarımızdan kurtulmak zorundayız. Ancak geçmişin gereksiz safhasından kurtulduğumuzda, deneyimlerimizin yeniden doğuşumuzun getireceği olağanüstü sonuçlardan tam olarak yararlanabiliriz. “Geride kalanları unutmak ve önümüzde bizi bekleyenlere ulaşmak için hedefinize doğru ilerleyin” “Geride kalanları unutmak ve önümüzde bizi bekleyenlere ulaşmak için hedefinize doğru ilerleyin”

5 BAŞARI, ALLAH’IN, ÇALIŞANA VERDİĞİ BİR HEDİYEDİR! BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇABA HARCAMALI; BEDEL ÖDEMELİSİNİZ. BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇABA HARCAMALI; BEDEL ÖDEMELİSİNİZ. HİÇBİR ŞEY YAPMAYAN, BAŞARISIZ OLUR. HİÇBİR ŞEY YAPMAYAN, BAŞARISIZ OLUR. EKİLMEYEN TARLADA DİKENLER, OTLAR BİTER. EKİLMEYEN TARLADA DİKENLER, OTLAR BİTER. HAYAT, BİR YARIŞTIR; HAYAT, BİR YARIŞTIR; DURAN, GEÇİLİR. DURAN, GEÇİLİR.

6 HER SUNUŞ, BİR BAŞLANGIÇTIR!.. ÖĞRENMENİN FAYDALARI: - KİŞİLİĞİNİZİ GÜÇLENDİRİR. - KENDİNİZE GÜVEN DUYMANIZI SAĞLAR. - ÇEVRENİZDE TAKDİR VE HAYRANLIK UYANDIRIR. - MESLEK HAYATINIZDA BAŞARIYI BERABERİNDE GETİRİR. - KİŞİYİ MUTLU EDER. - BEYNİ GELİŞTİRİR.

7 CAHİL İNSANLARIN YAPTIĞI BİR İCAT VEYA KEŞİF YOKTUR. CAHİL İNSAN TOPLULUKLARININ KURDUĞU BİR MEDENİYET YOKTUR. BİLGİ, GÜÇTÜR; BİLENE, GÜÇ VERİR, GÜVEN VERİR, DEĞER KATAR.

8 İYİ BİR AKLA SAHİP OLMAK YETERLİ DEĞİLDİR; ÖNEMLİ OLAN, AKLI İYİ KULLANMAKTIR. (Descartes) ÖĞRENMEK, YAŞAMAK DEMEKTİR.  ANLAMAK, İLİŞKİ KURMAK DEMEKTİR.

9 BÜTÜN BAŞARILAR, BEYİNLE KAZANILIR, BEYİNDE KAZANILIR! BEYNİN ÖĞRENME, PROJE ÜRETME, DÜŞÜNME KAPASİTESİ SINIRSIZDIR! HER İNSANIN YAKLAŞIK 1,5 KG. AĞIRLIĞINDA, 120 MİLYAR NÖRONDAN OLUŞAN BİR BEYNİ VAR. ANCAK BEYNİNİ İYİ KULLANANLAR, ÖNEMLİ BAŞARILAR ELDE EDİYORLAR. OKUMAK VE ÖĞRENMEK, YENİ SİNAPTİK BAĞLANTILAR KURULMASINA YOL AÇAR VE BÖYLELİKLE BEYNİ GELİŞTİRİR.

10 ARASIRA … NE YAPMAN GEREKTİĞİNİ PLANLA!.. ÖNCE HEDEF BELİRLEMELİSİNİZ. HEDEFİ OLMAYAN BİR YELKENLİYE, HİÇBİR RÜZGAR YARDIM ETMEZ. NASIL BİR GELECEK İSTİYORSUNUZ?... KENDİ GELECEĞİNİZİ, KENDİNİZ HAZIRLARSINIZ. HANGİ MESLEĞİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ? BAŞARABİLMEK İÇİN NE YAPMANIZ, NASIL YAPMANIZ GEREKİR? BUNA KARAR VERİN…

11 ETKİN VE HIZLI OKUMA OKUMA, ALIŞKANLIĞINIZ OLSUN. ALLAH, “OKU”MAYI EMREDER. ETKİN BİR OKUMA İÇİN; OKUDUĞUNUZU DÜŞÜNÜP, YORUMLAMALISINIZ. HER PARAGRAFIN SONUNDA, ANAFİKRE ULAŞMAYA ÇALIŞIN. UNUTMAYIN Kİ… SINAVLARDAKİ SÖZEL SORULARIN, YAKLAŞIK % 70’İ OKUDUĞUNU ANLAMAYA DAYALIDIR.

12 BİR ETKİN OKUMA YÖNTEMİ “YALNIZCA İNSANLAR, OKUR.” “YALNIZCA İNSANLAR, OKUR.” SOR: Ne, Nerede, Ne Zaman, Kim, Neden gibi sorularla bilginizi destekleyin. SOR: Ne, Nerede, Ne Zaman, Kim, Neden gibi sorularla bilginizi destekleyin. OKU: Konuyu, sorular oluşturacak şekilde okuyun. OKU: Konuyu, sorular oluşturacak şekilde okuyun. ANLAT: Oluşturduğunuz soruları, kendi cümlelerinizle cevaplayın; okuduğunuz konuyu, kendinize anlatın. ANLAT: Oluşturduğunuz soruları, kendi cümlelerinizle cevaplayın; okuduğunuz konuyu, kendinize anlatın. TEKRAR ET: Unutmamak için tekrar etmek gerekir. TEKRAR ET: Unutmamak için tekrar etmek gerekir.

13

14

15 BİR ETKİN DİNLEME YÖNTEMİ “HER İNSANA İKİ KULAK, BİR DİL VERİLMİŞ; O HALDE İKİ DİNLE, BİR SÖYLE” DER, BİLGELER… - İYİ DİNLEYEBİLMEK, ERDEMDİR. - Gözleriniz, dinlediğiniz kişide olsun. Anlamadığınız yeri, sorun. Daha iyi dinlemek için, ön hazırlık yapınız. Anlatılanların, anafikrini bulmaya çalışın. Birkaç kez vurgulanan yerlere dikkat ediniz. Önemli yerleri not alınız.

16 TEST TEKNİĞİ-1 YORUM GÜCÜNÜZÜ, GELİŞTİRİN. SÜREYİ İYİ KULLANIN. ÖĞRENİLEN KONULARLA İLGİLİ, TEST ÇÖZÜN. FARKLI KAYNAKLARDAN DA YARARLANIN. MUTLAKA KONU İLE İLGİLİ BİLGİNİZ OLSUN. BİLGİSİ OLMAYAN SORU ÇÖZEMEZ!

17 TEST TEKNİĞİ-2 BİLMEDİĞİNİZ SORULARI, BOŞ BIRAKIN. AYNI DERSE AİT EN KOLAY VE EN ZOR SORU AYNI PUAN DEĞERİNE SAHİPTİR. KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ DEĞİL, SORUDA İSTENEN NE İSE ONUN CEVABINI BULUN. BÜTÜN SEÇENEKLERİ OKUMADAN, CEVABI İŞARETLEMEYİN. ÖNCE SORUYU, SONRA PARAGRAFI OKUYUN.

18 TEST TEKNİĞİ-3 SİZİ UĞRAŞTIRACAK SORULARA TAKILIP KALMAYIN. TEST HIZINIZI, KONU TEKRAR EDEREK DEĞİL; TEST SORUSU ÇÖZEREK ARTIRABİLİRSİNİZ. ÇOK SORUYA CEVAP VERMEK, ÇOK NET ÇIKARMAK ANLAMINA GELMEZ.

19 BEDELİNİ ÖDEMEDEN, HİÇBİR AMACA ULAŞAMAZSINIZ… HEPİMİZİN İHMAL ETTİĞİ… VE SONRADA PİŞMAN OLDUĞU ŞEY?: ZAMAN. ZAMAN, KISITLIDIR; İYİ KULLANIN. ÇÜNKÜ GERİ DÖNDÜREMEZSİNİZ!

20 ZAMAN AKIYOR, GEÇİYOR!.. ÖNEMLİ ŞEYLERİ, İLK SIRAYA KOYUNUZ; ÖNEMLİ İŞLERE ÖNCELİK VERİNİZ. ÇALIŞMAYI, ALIŞKANLIK HALİNE GETİRİN. İLERİYE YÖNELİK PROJELER ÜRETİN. BU, SİZİ HAREKETE GEÇİRECEKTİR.

21 DERS ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN. NE ZAMAN, HANGİ DERSE, NE KADAR ÇALIŞACAĞINIZI BELİRLEYİN. ZAYIF DERSLERİNİZE, AĞIRLIK VE ÖNCELİK VERİN. UYUMADAN ÖNCE MUTLAKA TEKRAR YAPINIZ. ÇALIŞMA ORTAMINIZ, SABİT VE SADE OLMALIDIR.

22 DERS ÇALIŞMA ORTAMI  OLUMSUZ ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİNE, SON VERİN. OLUMSUZ ARKADAŞLIKLAR, VAKİT KAYBETTİRİR.  BAŞARINIZI, BAŞKALARI İLE KARŞILAŞTIRMAYIN; KENDİNİZLE YARIŞIN.  KESİNLİKLE ERTELEMEYİN.  DERS DIŞI FAALİYETLERE AYIRDIĞINIZ ZAMANI, KISIN.  ARAÇ GEREÇLERİNİZ, MASANIZDA HAZIR OLSUN. - SADECE SINIFINIZDAKİ ARKADAŞLARINIZLA YARIŞMAYACAKSINIZ; ÜLKENİN HER YERİNDEKİ ÖĞRENCİLERLE YARIŞTIĞINIZI UNUTMAYIN.

23 GELECEĞİNİZİ, SİZ İNŞA EDİYORSUNUZ… DEĞİŞTİREMEYECEĞİNİZ BİR GEÇMİŞ, GERİDE DURUYOR; ŞEKİLLENDİRİP, SAHİP OLABİLECEĞİNİZ BİR GELECEK SİZİ BEKLİYOR!

24 BİR HAFTA: 168 SAAT UYKU:…………….. 56 SAAT OKUL/ DERSANE: 44 SAAT YEMEK:………… SAAT TV- MÜZİK:……….. 20 SAAT KONUŞMA:……….. 10 SAAT DİĞER:………………. 8 SAAT GERİYE: 20 SAAT KALIYOR; BU SÜRE BAŞARILI OLMAK İÇİN YETERLİDİR.

25 OLUMLU DÜŞÜNÜN! OLUMLU DÜŞÜNMEYİ DENEYİN! “TEMBELİM, ANLAMIYORUM”, DEMEYİN. “TEMBELİM, ANLAMIYORUM”, DEMEYİN. “BİRAZ DAHA ÇALIŞIRSAM, FARKLI BİR AÇIDAN BAKARSAM, SORARSAM ANLAYABİLİRİM”, DEMENİZ DAHA DOĞRUDUR.

26 OLUMLU DÜŞÜNÜN: “NEDEN BAŞARILI OLAMIYORUM?” DEMEYİN. “DAHA İYİ SONUÇ ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?” DEYİN. “DURUMUM SON DERECE BERBAT” DEMEYİN. “DURUM ÇOK DA KÖTÜ DEĞİL; EKSİKLERİMİ NASIL TAMAMLAYABİLİRİM” DEYİN.

27 NELERİ HATIRLARIZ?... OKUDUKLARIMIZIN %10’unu DUYDUKLARIMIZIN %20’sini GÖRDÜKLERİMİZİN %30’unu Hem görüp hem duyduklarımızın %50’sini SÖYLEDİKLERİMİZİN %80’İNİ Davranışla birlikte söylediklerimizin % 90’ını HATIRLARIZ. ÖĞRENMEK İSTEDİKLERİNİZİ: OKUYUN, YAZIN, GÖRSELLİK KATIN, TEKRAR EDİN, UYGULAYIN.

28 EN ÇOK VE EN KOLAY SAKLANAN BİLGİ, EN ÇOK DUYULAN VE TEKRAR EDİLEN BİLGİDİR. EN ÇOK VE EN KOLAY SAKLANAN BİLGİ, EN ÇOK DUYULAN VE TEKRAR EDİLEN BİLGİDİR. BİLGİLERİ, EZBERLEMEYİN; ANLAYIN VE YORUMLAYIN. BİLGİLERİ, EZBERLEMEYİN; ANLAYIN VE YORUMLAYIN. KENDİNİZE UYGUN, KISA NOTLAR ALIN. KENDİNİZE UYGUN, KISA NOTLAR ALIN. “BAŞARININ TEMEL ŞARTI, ÇALIŞMAKTIR.”

29 FARKLI İNSANLAR VE FARKLI ZEKA TÜRLERİ VARDIR. HERKESİN ÖĞRENME YÖNTEMİ FARKLIDIR. BAZILARI OKUYARAK, BAZILARI GÖREREK, BAZILARI DUYARAK, BAZILARI DOKUNARAK, BAZILARI YAPARAK… ÖĞRENİR. SİZ DE ZEKA TÜRÜNÜZÜ VE BUNA GÖRE ÖĞRENME YÖNTEMİNİZİ BELİRLEYİN. EN İYİ YÖNTEM, BİRDEN FAZLA ÖĞRENME YÖNTEMİNİ KULLANMAKTIR. HER DERSİN, ÖĞRENME YÖNTEMİ FARKLIDIR.

30 ORTALAMA BİR TÜRK İNSANI… GÜNDE...3 SAAT YILDA… 1095 SAAT TV İZLİYOR. BU, GECELİ GÜNDÜZLÜ 45 TAM GÜN DEMEKTİR. OYSA… ÜLKEMİZDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE BİR ÖĞRENCİ, YILDA 1048 SAAT DERS GÖRMEKTEDİR!... BU SÜREDE YAVAŞ BİR OKUMA İLE SAYFALIK BİR KİTAP BİTİRİLEBİLİR!...

31  ÜŞÜYEN İNSAN, ATEŞİ DÜŞÜNEREK ISINAMAZ…  ACIKAN İNSAN, NEFİS YEMEKLERİ DÜŞÜNEREK, AÇLIĞINI GİDEREMEZ…  SENDE SADECE ÇALIŞMAK GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNEREK, BAŞARILI OLAMAZSIN…  GÜN, 24 SAATTİR; İYİ KULLANAN, BAŞARILI OLUR.

32 HAREKETE GEÇ… DÜŞÜNDÜĞÜN YETER; DÜŞÜNDÜKLERİNİ UYGULA: GEÇ KALDIĞINI DÜŞÜNME HEMEN ŞİMDİ BAŞLA!

33 ANLAMAK VE ÇALIŞMAK DİNLEMEYEN, SORMAYAN ANLAYAMAZ. ANLAMAYAN İSE ÖĞRENEMEZ!.. ÇALIŞMAYAN, BAŞARAMAZ. BAŞARANLAR, ÇALIŞANLARDIR!... ANLAMALI- ÇALIŞMALI - BAŞARMALISINIZ… HERŞEY SİZİN ELİNİZDE!

34

35 TEŞEKKÜRLER


"MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: Reyhan ERTAN Psiko Dan. Rehberlik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları