Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖK ULUSAL AKADEMİK ARŞİV PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ Kurumsal Arşivler Instutional Repositories 3, Mart 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖK ULUSAL AKADEMİK ARŞİV PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ Kurumsal Arşivler Instutional Repositories 3, Mart 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA."— Sunum transkripti:

1 YÖK ULUSAL AKADEMİK ARŞİV PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ Kurumsal Arşivler Instutional Repositories 3, Mart 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA Ayhan KAYGUSUZ İstanbul Şehir Üniversitesi 3 Mart 2014

2 Statülerine Göre Üniversite Sayısı

3 Kuruluş Yıllarına Göre Üniversite Sayısı

4 Üniversitelerdeki Araştırmacı Sayısı (417.447 kişi - 2012-2013)

5 Institutional Repositories Clifford Lynch, «Institutional Repositories: Essential Infrastructure for Scholarship in the Digital Age» In my view, a university-based institutional repository is a set of services that a university offers to the members of its community for the management and dissemination of digital materials created by the institution and its community members. It is most essentially an organizational commitment to the stewardship of these digital materials, including long-term preservation where appropriate, as well as organization and access or distribution.1 Mark Ware, Pathfinder Research on Web-based Repositories An institutional repository (IR) is defined to be a web-based database (repository) of scholarly material which is institutionally defined (as opposed to a subject-based repository); cumulative and perpetual (a collection of record); open and interoperable (e.g. using OAI-compliant software); and thus collects, stores and disseminates (is part of the process of scholarly communication). In addition, most would include long- term preservation of digital materials as a key function of IRs.2 1.Clifford A. Lynch, "Institutional Repositories: Essential Infrastructure for Scholarship in the Digital Age," ARL: A Bimonthly Report on Research Library Issues and Actions from ARL, CNI, and SPARC, no. 226 (2003), http://www.arl.org/resources/pubs/br/br226/br226ir.shtml. http://www.arl.org/resources/pubs/br/br226/br226ir.shtml 2. Mark Ware, Pathfinder Research on Web-based Repositories (London: Publisher and Library/Learning Solutions, 2004), 3, http://www.palsgroup.org.uk/palsweb/palsweb.nsf/79b0d164e01a6cb880256ae0004a0e34/8c43ce800a9c67cd80256e370051e88a/$FILE/PALS%20report%20on%20Institutional%20 Repositories.pdf. http://www.palsgroup.org.uk/palsweb/palsweb.nsf/79b0d164e01a6cb880256ae0004a0e34/8c43ce800a9c67cd80256e370051e88a/$FILE/PALS%20report%20on%20Institutional%20 Repositories.pdf

6 Institutional Repositories Raym Crow, The Case for Institutional Repositories: A SPARC Position Paper Institutional repositories -... digital collections capturing and preserving the intellectual output of a single or multi-university community - provide a compelling response to two strategic issues facing academic institutions. Such repositories: Provide a critical component in reforming the system of scholarly communication - a component that expands access to research, reasserts control over scholarship by the academy, increases competition and reduces the monopoly power of journals, and brings economic relief and heightened relevance to the institutions and libraries that support them; and Have the potential to serve as tangible indicators of a university's quality and to demonstrate the scientific, societal, and economic relevance of its research activities, thus increasing the institution's visibility, status, and public value.3 3. Raym Crow, The Case for Institutional Repositories: A SPARC Position Paper (Washington, DC: The Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition, 2002), 4, http://www.arl.org/sparc/bm~doc/ir_final_release_102.pdf.

7 Kurumsal Arşivler Bir ya da birden fazla üniversitenin entellektüel çıktılarının toplanıp, korunduğu dijital koleksiyonlar, Kurumsal arşivlerin; Bilimsel iletişim sisteminin yeniden düzenlenmesinin kritik bir bileşeni olduğu, Araştırma sonuçlarına erişimin yaygınlaşması, Rekabetin artması, Dergi tekellerinin gücünün azaltılması, Ekonomik rahatlama, Araştırmacıların kurumları ve Kütüphaneleri ile ilişkilerinin artması, üniversitelerin bilimsel, toplumsal ve ekonomik faaliyetlerinin gösterilmesi yoluyla üniversitenin görünürlüğü, statüsü ve değerine yani kalitesine katkıda bulunulması.

8 Neden Kurumsal Arşiv? Türk Yükseköğretim sisteminin bilimsel ve akademik çıktılarının; Sistematik biçimde toplanması, Dijital olmayanların dijitalleştirilmesi, Uluslararası standartlara göre kataloglanması ve tasnifi, Açık erişim sistemleri tarafından harmanlanması, Bilim camiasının kullanımına sunulması, Uzun süreli olarak korunması için.

9 Bilimsel ve Akademik Çıktılar Makaleler Tezler Konferans bildirileri Raporlar Proje verileri Ders malzemeleri vb.

10 Kurumsal Arşivler Sayı ve İçerik Karşılaştırması

11

12 ROAR MAP

13 Harvard Office of Scholarly Communications

14 Makaleler

15

16

17 Tezler

18 Yüksek LisansDoktora Tıpta Uzmanlık Sanatta YeterlikToplam 41106 0112013 473014 5163024 7155027 197311284043 1974152535075 1975732700109 197621201150156 19772048880156 197813581530224 197923291820234 198019411910251 198123392260288 198237591620258 1983751452730493 19842351682910694 198565227233201256 198682923238901450 1987164232838002350 1988252252842773484 19892591672661123936 1990301285077684646 19913397967876145254 199239451077829185869 199342661199724266215 199449221383965337303 1995587216321157418702 19967506169914317410710 19977074182013191610229 19987504211913946311080 19997391226112693710958 2000641819051132289483 20018875189613442312138 200210177252314304714177 200310363271215444414663 200411744263418263316237 200512658264618184117163 200615889261214734520019 200714541350014324519518 200813777360219756919423 200914546406924006621081 201019098451129006726576 201116043459628828123602 201214202443722768621001 201311714319916145616583 20141110012 24370062624407791080348183

19 Tezler

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41 Bu çabaların başarıya ulaşmasıyla; Uluslararası standartlarda kurumsal ve ulusal akademik arşivler oluşacaktır. Türkiye’de üretilen bilimsel bilginin uluslararası açık erişim sistemleri tarafından harmanlanmasına böylelikle uluslararası düzeyde görünürlüğü ve paylaşımı sağlanacaktır. Türk araştırmacıların araştırmalarının etkisini ve atıf sayısını artıracaktır. Herkesin serbestçe erişebileceği bu verilerden yeni keşifler yapılabilecek, hem ülkemiz hem dünya biliminin hızlanmasına katkıda bulunacaktır. Kamu kaynaklarıyla üretilen bilginin, kamuya sunulmasına ve bilim camiasının denetimine açılmasına imkân verecektir. Ulusal akademik mirasın uzun dönemli koruma altına alınması sağlanacaktır. Akademik yükselmelerde önemli bir başvuru kaynağı olarak yararlanılabilecek veri havuzu oluşacaktır. Türkiye’yi uluslararası girişimlere, özellikle Avrupa Araştırma Alanı’na (ERA) entegre edecektir. Üniversiteler ve sanayi arasında bir arayüz olacaktır. Özellikle kamu kaynaklarının daha efektif kullanılmasına olanak verecektir. Bilimsel çalışmalarda etkin intihal denetimi sağlayacaktır. Bibliyometrik çalışmalara kaynak oluşturacaktır. Üniversitelere prestij, araştırmalara fon sağlayacaktır.

42 http://river-valley.tv/media/conferences/soap-2011/0101-Simon-Lambert/


"YÖK ULUSAL AKADEMİK ARŞİV PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ Kurumsal Arşivler Instutional Repositories 3, Mart 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları