Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri İyi Bir Eğiticinin Özellikleri 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri İyi Bir Eğiticinin Özellikleri 1."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri İyi Bir Eğiticinin Özellikleri 1

2 Amaç ve Hedefler Amaç: Eğiticilere iyi eğitici özellikleri hakkında bilgi vermek. Hedefler; Bu sunumun sonunda katılımcılar; İyi eğiticilere atfedilen en az 10 davranışı sayabilmeli Kendi eğitmenliğini iyileştirebilecek adımları açıklayabilmeli Başka eğiticilerin kendi eğitmenlik yeterliliklerini iyileştirmek için atabilecekleri adımları açıklayabilmeli 2

3 İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Nelerdir? 1.Bir dakika düşünün ve sahip olduğunuza inandığınız 3 iyi eğitici özelliğini yazınız 2.Bir dakika düşünün ve başkalarının sahip olduğuna inandığınız 3 iyi eğitici özelliğini yazınız 3.Bir dakika düşünün hangi özelliğiniz gelişmeli? 4.Bir dakika düşünün başkalarının hangi özelliği gelişmeli? 3

4 Eğiticinin 12 rolu 4 Harden RM, Crosby J. The good teacher is more than a lecturer: the twelve roles of the teacher. Medical Teacher 2000;22(4): 334-347. http://amec.glp.net/c/document_library/get_file?p_l_id=781846&folderId=1077184&name=DLFE-20791.pdf

5 5

6 Dundee Üniversitesi’nden 251 eğiticinin yaptığı validasyon çalışması. http://amec.glp.net/c/document_library/get_file?p_l_id=781846&fold erId=1077184&name=DLFE-20791.pdf 6

7 Bu terimler ne anlama gelir? Örnek insan (rol model) olabilmek için bir eğitici ne tür davranışlar ve/veya tutumlara sahip olmalıdır? İngiltere Tabip Odası, eğitici standartları arasında “örnek olma” konusunun en güçlü etken olduğunu bildirmiştir. General Medical Council. The doctor as teacher. London, General Medical Council 1999. 7

8 Akıllı-Bilgili Klinik anlamda usta Iyi bir model olarak algılanan İyi bir hasta iletişimi sergileyen Öğrenenlere bireyler olarak değer verir Öğrenme sürecinde öğrenenin rolünü vurgulama Öğretmeye karşı pozitif bir tutum sergiler Öğrenmeyi kolaylaştıran eğitim ortamı hazırlar 8

9 Bu terimler ne anlama gelir? Bir eğitici olarak ne tür davranışlar ve/veya tutumlar o kişinin destekleyici bir kişi olduğunu düşündürür Asistan ya da öğrenci için destek olduğu gösterir Birlikte çalışmaktan zevk alma Friendly (dostane) Caring (ilgi gösteren- sempatik) Helpful (yardımsever) Öğrenenlerle yakınlık kurmak 9

10 Bu terimler ne anlama gelir? Eğiticiler iyi bir supervisor olmak için ne tür davranışlara ve/veya tutumlara sahip olmalıdır Öğrencilerin aktif katılımını sağlar Hasta bakımına öğrenenleri de dahil eder Yönlendirme ve danışmanlık sağlar Yapıcı geribildirim verir Öğrenene daha fazla sorumluluk yetkisi verilmesiyle öğrenenlerin eğiticiye daha yüksek değerlendirme puanı vermesi arasında önemli bir ilişki vardır 10

11 COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et 11

12 Bu terimler ne anlama gelir? Dinamik eğitici? Enthusiastic (hevesli) Öğretmeye ilgi duyan Öğretmek için çaba gösteren Ispatlanabilir tarzda bireysel olarak öğrenenlerle zaman harcayan Available (müsait) Sorular soran öğrenmeyi yönlendiren Cevaplanmış sorular Verilen açıklamalar Müsait ve ulaşılabilir Organize Yönlendirme ve amaçları açık ve net olan 12

13 Danışman, eğitim yönlendiricisi veya akıl hocasından (Mentor/Tutor) ne anlaşılacağı çoğu kez karıştırılmaktadır. Megginson mentorluğu şöyle tanımlamıştır: “Bir kişiye bilgi, iş veya düşüncede belirgin bir aşama kat etmesi için yardım edilmesidir” Bir kişiye bir kereye mahsus da olsa destek ve danışmanlık vermektir. 13

14 Neler iyi bir eğitici olmaya katkıda bulunmaz ? Öğrenenlere karşı negatif tutumlar etkisiz klinik eğiticiliğin en önde gelen özelliğidir [Gjerde, 1982] 14

15 Eğitici nitelikleri Öğretmekten gerçekten hoşlanmak Espri anlayışına sahip olmak Kendi bilgisinin sınırları hakkında açık bir fikre sahip olmak consciously incompetent and consciously competent Öğrenenlerin limitlerine de negatif olmaksızın saygılı olmak Being ware of my responsibility as a role-model RJ Duvivier, et al, 2009 Med Teacher, 31: 634–641 15

16 Eğitici maharetleri (ustalığı) Öğrencilerin bilgi düzeyini ve daha önceki deneyimlerini tam olarak kavrama Müfredata oldukça iyi bir şekilde aşina olmak Müfredatı öğretmak için gereken kavramlar ve eğitim altyapısının anlaşılması 16

17 Eğitici stratejileri Uyum yeteneği 1.Eğitimin içeriğine 2.Derinlik düzeyine ve, 3.Herhangi bir özel grubun ihtiyaç duyduğu eğitim metoduna Öğrencilerin soru sorması için açık bir şekilde teşvik Klinik eğitimde, stimule edici bir şekilde muayene becerileri hakkında geribildirim vermek Dersler, laboratuar ve küçük gruplarda öğrenenlerin sorularına derhal cevap sağlamak ve beceriler, problem çözümü ve verilen kararlar hakkında geribildirim vermek 17

18 Eğitim stratejisi 18

19 SPICES Modelinin Gelişimi 19

20 Eğitici Stratejileri Klinik eğitimde, her bir klinik muayenede güven veren bir yakınlık ve bütünleşme Daha geniş bir bakış açısına vurgu : Klinik ortamda: Altta yatan patolojinin tanınması ve ayırıcı tanının formulasyonuna odaklanmak Ders ortamı& küçük gruplarda: olaylara (fact) değil kavramlara odaklanmak Derslerde ve küçük gruplarda,kavramları klinik örneklere bağlayarak içerikle ilgili (contextual) öğrenmeyi stimule etmek 20

21 Günümüz eğitimcilerinden beklenen; Topluma yaratıcı, eleştirel ve çok yönlü düşünebilen, öğrenmeyi öğrenen, problem çözebilen, kendi öğrenmesinden sorumlu olan ve sağlıklı kararlar verebilen bireyler yetiştirmektir. Günümüzde eğitici artık bilgi aktarıcısı olarak görülmemektedir. Kolaylaştırıcılık rolünü gerçekleştirmek kolay değildir; çoğu kez eğiticiler kendilerini otoriteyi koruyan, uzman, çok konuşan konumunda bulurlar. 21

22 22 Olumlu veya yüksek beklentilere sahip olmak demek, sınıftaki her öğrencinin öğrenebileceğine, başarılı olabileceğine ve gerektiğinde bir «dahi» gibi davranabileceğine inanmaktır.

23 Öğretmenin öğrencilerin sosyal ve duygusal ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir sınıf ortamı oluşturması; Güvende olma ihtiyacı Değerli olma ihtiyacı Başarma Ait olma Önemsenme 23

24 Öğrencilere sorulduğunda….. Kuralcı ama adil, Espiri anlayışı olan, İşini seven, Dost, Sınıfı kontrol edebilen, Katılımı sağlayabilen, İlham veren, Dersin yaşamla ilgisini kurabilen, İletişimi iyi olan, Ders planı yapmış, Bilgili, Tutarlı, Ulaşılabilir, Kuralları olan, Saygı duyan, Karşılık veren, Öğrenciyi ihmal etmeyen, Tatlı sert, Spor yapan... 24

25 Paradigma Değişimi İhtiyacı Eğiticilikte kural: sınavda neyi ölçerseniz öğrenci ona çalışır. Öyleyse kendimize soralım: eğiticinin hangi özelliğini ödüllendiriyoruz? Eğitimdeki başarısını mı? HAYIR! Klinik performansını mı? EVET Bilimsel performansını mı? EVET 25


"Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri İyi Bir Eğiticinin Özellikleri 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları