Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mesaj, alınan mesajdır. Öncelikle anlamaya çalışır, sonra anlaşılmaya. Mesajları kesindir. Dinlemiyor ve anlamıyorsa bildiklerinin bir anlamı olmadığını.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mesaj, alınan mesajdır. Öncelikle anlamaya çalışır, sonra anlaşılmaya. Mesajları kesindir. Dinlemiyor ve anlamıyorsa bildiklerinin bir anlamı olmadığını."— Sunum transkripti:

1 Mesaj, alınan mesajdır. Öncelikle anlamaya çalışır, sonra anlaşılmaya. Mesajları kesindir. Dinlemiyor ve anlamıyorsa bildiklerinin bir anlamı olmadığını bilirler. Dürüst ve samimidirler. 1.İLETİŞİMCİ

2 Düzenli periyotlarla rastgele velileri arar, okul hakkında bilgi alırlar. Yüz yüze iletişim kurarlar. İyi, kötü, çirkin ne varsa hepsini duymak isterler. Anne: Dobra dobra konuşur Büyükanne: Ölümüne sever. Hatip: Kuralları koyar. Sadece doğruyu duyarak mutluluk oyunu oynamazlar.

3 Çok okurlar, okuduklarını paylaşırlar. İşi basit tutarlar. Dikkatlidirler. Öğretmeni ile konu hakkında 5 dakika konuşurlar. Toplantılarını yuvarlak masada yaparlar. Masaları dağınık değildir. Toplantıyı kesintiye uğratmamak için cep telefonu, bilgisayar v.b kapalı tutar ve kapattırır.

4 Velilere karşı savunmaya geçmezler. Onları dinler, aydınlatır, sorunları çözmeye çalışırlar. Veliler, müdürle yaptıkları görüşmede zamanlarının boşuna geçmediğini düşünürler. Herkesi mutlu etmeye çalışmazlar. Herkesi dinlerler mümkünse değişiklik yaparlar. Kendi tecrübelerini paylaşırlar. Hikayenin tümünü anlarlar.

5 «Ne söylediysem onu demek istedim, ne demek istediysem onu söyledim.» Tutarlıdırlar. Sürekli kuralları değiştirmezler. Eleştiriyi kabul ederler. Asla tartışmaya girmezler, seslerini yükseltmezler, kışkırtıcı karşılık vermezler.

6 Başkasının hatasını kırmadan düzeltirler. Yaratıcı iletişim kurarlar. İltifat, olumlu geribildirimle «içindeki iyiyi bulma» Birinin ayağına basmak ile ezmek arasındaki farkı bilirler. Veliler aramadan onları ararlar. «Öğrencinizin müdürü olmaktan gurur duyuyorum.»

7 Karar vermeden önce tüm tarafları dinlerler. Bütün şikayetleri ve iddiaları aksi ispatlanana kadar ciddiye al, bunlar doğruymuş gibi hareket et. Doğru bildiğiniz, emin olduğunuz bütün yanlış anlaşılmaları ve şikayetleri derhal düzelt. Çalışanları destekleme ile örtbas etmeyi karıştırma. Biri şikayet ettiğinde bunu tehdit olarak algılama. Size geldiyse güvendiğini gösterir.

8 Üst yöneticileri ile nasıl iletişim kuracaklarını iyi bilirler. Verimli yardımsever ve iyileştirici bir biçimde bağlantı kurarlar. 4 Strateji uygularlar. Dinleyen yöneticisi ile sözlü. Okuyan yöneticisi ile yazılı.

9 1- Duyarlılık Stratejisi Sorunları dinlerken; Hız kesme Dikkatini verme Düşünme Kendini başkasının yerine koyma Dinleme

10 2- Keşif Stratejisi: Sorunları dinleyip tamamıyla anladıktan sonra, muhatabından bilgilerin dışında fazla bilgi edinmek için; Sorgulama İçeriği yansıtma Duyguları yansıtma Kendini açma Özetleme

11 3-Hareket Stratejisi: İki strateji tam anlamıyla uygulandıktan sonra. Sorun çözme Hedef belirler. 4-Gerçeklik terapisi; sorunlarla gerçekçi ve nesnel şekilde yüzleşme. İyi dilek ve tebriklerini iletmeye özen gösterirler. Eğlenceli bir şekilde sohbet ederler.(spor, sanat v.b düzeyli)

12 Yazma, konuşma ve öğretme konusunda ustadırlar.(şiir yazma, etkinliklerde sunumlar yapma, tez danışmanlığı, dersler verme) Okul müdürü olarak, iletişim konusunda geliştirmeniz gereken yönlerinizi listeleyin. Yapmanız gerekenler için hemen harekete geçin.

13 2.EĞİTİMCİ Sınıflarda, koridorlarda, öğretmen odalarında daha çok zaman geçirirler. Yanlış içeriğe odaklanan mükemmel öğretmenleri, doğru sürece yönlendirirler. Sadece akademik başarıyı değil; özel eğitim ihtiyacı olan, akademik başarısı düşük olan öğrencileri de kapsayan bir eğitim anlayışını benimserler.

14 Bütün öğrencilerin öğrenebileceklerine inanırlar, programlar hazırlarlar. Öğretmenlere eğitim ve destek sağlarlar. Öğrenci başarısını her şeyin üstünde tutarlar. Öğretmenleri lider olmaya teşvik ederler. Öğretmenlerin güçlü yanını bulmak ve o yanını geliştirmeyi başarının anahtarı olarak görürler. Zamanlarının %90’ını öğretmenlerle geçirirler Onlara yetki verir, kaynak sağlar ve onları takdir ederler.

15 En önemli olan neyse ona dikkat ederler. Etkinlik ile başarıyı birbirinden ayırırlar.

16 BUGÜN YAPILACAKLAR LİSTESİ Okulunuzdaki her bir sınıfı ziyaret ediniz. Her bir öğretmenin öğretimi üzerine odaklanınız. En az 5 öğretmenle ilgili olumlu ve betimleyici yorum yapınız. Yorumlar kişiye özel olsun.

17 Her gün en az 5 öğrenciyi akademik başarısından ötürü kutlayınız. Öğrenci velilerini arayıp güzel haberleri onlara verebilirsiniz. Bütün öğrencilerin isimlerini öğreniniz. Bilmiyorsanız günde en az beş öğrenci ismi öğreniniz. Son zamanlarda birisiyle bir anlaşmazlık, hoş olmayan diyalog yaşadıysanız, o kişiye onunla konuşmayı özlediğinizi ve öğrencilerin yararına aranızı düzeltmek istediğinizi söyleyiniz. İletişim kurmakta güçlük çektiğiniz bir veliyi arayıp çocuğu ile ilgili olumlu bir haberi, başarısını paylaşın.

18 Öğretmenlerinizi öğrencilerle olan disiplin konularında destekleyiniz. Sınıf yönetim becerilerini takdir ediniz. Onlara yardımcı olmak için yapabileceğiniz bir şey olup olmadığını sorunuz. Bu sorumluluğu herkes için akademik başarının en temel öğesi olarak görünüz. Her gün konuştuğunuz öğretmenlere işlerinde daha başarılı olmaları için yapabileceğiniz bir şey olup olmadığını sorunuz. İsteklerini takip ediniz. Her öğretmen ile koçluk oturumu planlayınız.

19 Bir öğretmen sizi seyrederken bir ders veriniz ve sonra dersinizi nasıl geliştirebileceğinizi konuşmak üzere görüşme ayarlayınız. Odak noktası öğretmen değil siz olunca ne kadar çok şeyin başarılabileceğini görmek sizi şaşırtacaktır.

20 Eğitimcilerin işleri asla bitmez. Öğrenme en büyük tutkularıdır. Eğitim bir kovayı doldurmak değil kıvılcımı çakmaktır. Olimpiyat meşalesini taşıyanlar gibi öğrenmenin ateşini, söndürmeden taşırlar.

21 3.VİZYONER Okulumuzun vizyonu nedir? Vizyon: Büyük bir fikre odaklanabilme ve onu sonuna kadar takip etme. Okullarımızı mükemmeliyete ve uzun süreli başarıya götüren kudretli ve itici güçtür. «Tilki bir çok şeyi bilir ancak kirpi tek bir büyük şey bilir»-Archiloschus(Yunan Şair)

22 Bahane üretmezler. Yapamayacaklarını düşündükleri şeyler dikkatlerini dağıtmaz. Gözleri bitiş çizgisi üzerinde sabitlenmiştir. Başarısızlık yerine başarıyı hayal ederler. Görünmeyeni görebilirler.

23 Vizyon, zor zamanlarda var olanı kabul etmemekle ortaya çıkar. Vizyoner olmak, korkaklara göre değildir. Zil çaldığında eve gitmezler. Gece yarısı öğrenemeyen öğrencilerin düşüncesi ile uyanırlar. Dikkatini dağıtan şeylere kulağını tıkar, gözlerini kapatırlar.

24 Yaptıkları ile fark yaratırlar. İdeallere ve değerlere derinden bağlıdırlar. Yarını değil gelecek 5-10 yılın resmini hayal ederler. Nereye ve nasıl gideceklerini bilirler. Paylaşılan, zorlayıcı etki yapan çok güçlü vizyonları vardır.

25 Eylem odaklı gerçekçi insanlardır. Eylem planı olmayan vizyon hiçbir işe yaramaz. Uygulayacak insanlar yoksa vizyon değersizdir. Eğitim, para, zaman olmadan bir vizyon yalnızca «olmayacak duadır.»

26 4.İNSAN İLİŞKİLERİNİ İYİ İDARE EDEN VE KOLAYLAŞTIRAN İnsanlar, sevmedikleri liderleri için değişmezler. Çalışanlarının iyi niteliklerini nasıl ortaya çıkaracaklarını bilirler. Her şeyi bilmediğimi biliyorum. Hiç kimse her şeyi bilemez, ancak hepimiz birlikte bir şey bilebiliriz.

27 Öğrenci sorunlarında dillerini kamçı olarak kullanmazlar. Öğrencilerden zoraki özür dilemelerini istemezler. Müzik dersinde, öğrencilerle beraber keman dersi alırlar. Toplantıları sıcak ortamda geçer. Her toplantıya ilham verici bir hikaye ya da şiirle başlarlar.

28 Cenaze olduğunda, ev taşıdıklarında derslerini doldururlar. Öğretmenlerin yollarından çekilir öğretmenlik yapmalarını sağlarlar. Velilere, sorunları olduğunda öncelikle öğretmenlerle görüşmelerini isterler. Herkesin lider olduğu bir topluluk yaratırlar.

29 Ben yerine, biz derler. İnsanları evrak işlerinden üstün tutarlar. Duygusal banka hesapları oluştururlar. Fiziksel, zihinsel sağlıklarına dikkat ederler. Güç pastasını paylaşırlar.

30 5.DEĞİŞİM USTASI Değişim gerekmediğinde, değişmemek gerekir. (Değişme-Yozlaşma) Belirsizlikle başa çıkarlar. Direnenlere saygı duyarlar, iyi nedenlerden dolayı direnç gösteriyorlar diye düşünürler. Direnenlerin korkularını, kızgınlıklarını nasıl gidereceklerini bilirler. Direnenlere planlama, komisyon görevi vb. iş vererek meşguliyet yaratırlar.

31 Geleceği görüp ona hazırlanırlar. Değiştirilmeyecek şeyleri kabul edecek sakinlikleri, değiştirilmesi gerekenleri değiştirebilecek cesaretleri, birini diğerinden ayırt edebilecek bilgelikleri vardır. Kendilerini değiştirmeye isteklidirler. Motive etmek için dikte etmezler, emir vermezler. Kolları sıvayıp ellerini kirletirler.

32 Aceleci «tavşan beyni» düşünmesi ile daha orta hızdaki «kaplumbağa beyni» arasında denge kurarlar. Değişim yarışını yavaş ve istikrarlı olan kazanır. Okulumuzda değişime ihtiyaç var mı? Bu değişimi gerçekleştirecek, cesaretimiz, bilgimiz ve kararlılığımız var mı?

33 6.KÜLTÜR OLUŞTURAN Okul müdürü, kültür oluşturmadan başlıca sorumlu kişidir. (İletişimci, vizyoner, karakter oluşturan) bileşkesine sahip üç özellik olmadıkça kültür oluşturulamaz. Okulu gerçekten değiştirebilmek için kültürü değiştirmeniz gerekir. Açık kapı kültürü: sınıflarda iki yetişkin sandalyesi, veliler sınıflara girip ziyaret edebilirler.

34 Küçük şeylerin, büyük şeyler olduğunu bilirler. Öğrenci, öğretmen ve velilerde; okullarının özel olduğuna, okullarının onlara ait olduğuna dair hisleri vardır.

35 7.HAREKETE GEÇİREN Harekete geçmek için sabırsızlanırlar. Sürekli hareket halindedirler. Yorulmak nedir bilmezler. Başladıkları işi bitirir, yapmaya söz verdikleri işi takip ederler. Yardım etmeye bayılırlar.

36 Bir ihtiyaç gördüklerinde bütün ışıkların yeşile dönmesini beklemezler. Hemen işe koyulurlar. Çalışanlara özgürlük tanırlar. Riski göze alırlar.

37 8.SONUÇ ODAKLI Başarıyı etkinlikle karıştırmazlar. İyi niyeti, performans ve sonuçların yerine koymazlar. Başarıya o kadar odaklanmışlardır ki istediklerini almadan pes etmezler. Velilere, öğrencilere ve öğretmenlere hesap verme duyguları güçlüdür.

38 Nerede olmak istediklerini bilirler. Başkalarının orada olmamaları onları endişelendirmez. Sonuç elde edebilmek için kalıpların dışında düşünürler. Engeller onları endişelendirmez, kaldırmak için yollar ararlar. Etkinlik ile başarıyı karıştırmazlar.

39 Öğretmenlere sorumluluk verirler, güçlendirirler ve sonuçlardan sorumlu tutarlar.

40 9.KARAKTER OLUŞTURAN İkna edici olabilmemiz için inanılır olmamız gerekir; inanılır olmamız için güvenilir olmamız gerekir; güvenilir olmamız için de doğru olmamız gerekir.

41 Başkalarını uyararak değil, onlara örnek olarak yönetirler.

42 10.KATKIDA BULUNAN Hizmet aşkı ile yanıp tutuşurlar Kekin kabarmasını sağlayan kabartma tozu gibidirler. Gösterinin yıldızı değildirler. Yıldızlar(öğretmen, veli, öğrenci) Yıldızları parlatan tek kişilik destek ekibidirler.

43 SONUÇ İLETİŞİMCİ: Anlayabilme- samimiyet EĞİTİMCİ: Bilgi paylaşımı-başarı VİZYONER: Kirpi-bitiş çizgisi İNSAN İLİŞKİLERİNİ İYİ İDARE EDEN KOLAYLAŞTIRAN : Sevgi-duygusal banka hesabı DEĞİŞİM USTASI: Tavşan beyni-Kaplumbağa beyni- denge

44 KÜLTÜR OLUŞTURAN: Güç-devamlılık HAREKETE GEÇİREN: Öncü-motivasyon SONUÇ ODAKLI: Başarı-Etkinlik KARAKTER OLUŞTURAN: Ne söylediğimiz-Ne olduğumuz KATKIDA BULANAN: Hizmetkar-Yıldızlara destek


"Mesaj, alınan mesajdır. Öncelikle anlamaya çalışır, sonra anlaşılmaya. Mesajları kesindir. Dinlemiyor ve anlamıyorsa bildiklerinin bir anlamı olmadığını." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları