Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Spor Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Örgütlerin spora yönelme nedenleri Sporun büyük kitlelerin ilgi odağını oluşturması, Spor Gelişen Ekonomisi,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Spor Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Örgütlerin spora yönelme nedenleri Sporun büyük kitlelerin ilgi odağını oluşturması, Spor Gelişen Ekonomisi,"— Sunum transkripti:

1 Spor Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz

2 Örgütlerin spora yönelme nedenleri Sporun büyük kitlelerin ilgi odağını oluşturması, Spor Gelişen Ekonomisi, Spor ve Sağlık İlişkisi, Spor Kültürü, Sporun Eğitimsel gücü Sporda teknoloji kullanımı Sporun hem ulusal hem de uluslararası yapısı

3 Sporun kendine özgün özellikleri Stewart ve Smith (1999) spor örgütlerinin neden spora özel yönetim teknikleri kullanılarak yönetilmesi gerektiğini belirten özellikler ortaya atmışlardır. Stewart, B., & Smith, A. (1999). The special features of sport. Annals of Leisure Research, 2(1),

4 Mantık Dışı Tutku Spor aracılığı ile insanlar, spor takımlarına, yarışmalara ve sporculara karşı mantık dışı tutkular duyarlar

5 Performansın Değerlendirmesindeki Farklılıklar Ticaret içerisindeki şirketler kâr etmek ya da hissedarlarının refahını geliştirmek niyetindedir Spor ise; kulüplerin şampiyonluk kazanma amaçlarının yanında, ülkenin sağlıklı toplum yetiştirme aracı olarak kullanılabilir. Bu sebeple performans değerlendirmesinde farklılıklar sözkonusudur.

6 Rekabet Dengesi Ticarette, şirketler bulundukları pazardaki paylarını en yüksek seviyede tutmak ve rakiplerini yok ederek monopol piyasa oluşturmak niyetindedir Sporda ise, rekabetin oluşabilmesi için karşıda bir rakibin olması gerekmektedir. Sporda takımlar kendi kendileri ile mücadele edemezler

7 Spor Ürünü – Değişken Kalitesi Spor Ürünü bazen bir oyun ya da yarışma olabilir Maçlar sürekli bir takımın üstünlüğü ile geçerse, maçların çekiciliği ortadan kalkar

8 Ürün veya Marka Bağlılığı Sporda taraftarların ürüne ya da marka bağlılıkları sözkonusudur Maç sonuçları, maçlardaki kalitesiz mücadeleler, oyunlar ya da fiyat (bilet fiyatı) gibi nedenlerle başka bir takımın taraftarı olmazlar

9 Kimlik Sportif kahramanların oyun stillerini taklit etme Sevdikleri oyuncuların formalarını giymek Sevdikleri oyuncuların ürünlerini satın almak gibi insanlarda davranış değişiklikleri oluşturur.

10 Taraftardaki olumlu düşünce Taraftarlar tuttukların takımlar sezonu kötü geçirse bile, ileride ya da diğer sezon daha iyi olacaklarına yönelik olumlu düşünceye sahiptirler

11 Teknoloji kullanımındaki muhafazakar yaklaşım Sporda teknoloji kullanımı konusunda diğer sektörlere göre nispeten daha muhafazakar yaklaşım sözkonusudur.

12 Sınırlı kullanılabilirlik Sporda sezonun ve maç takviminin kısıtlı olması, belli sayıda maçın/karşılaşmanın ve belli bir süre aralığında yeralma zorunluğu, bilet satışlarına ve dolaylı gelirlerin arttırılmasına engel olur.

13 Spor Yönetimi Felsefesi Akademik olarak yeni kabul edilse de, uygulama ve çalışma alanı olarak tarihi eskidir. Yönetim felsefesinden farklılıklar taşır Temelde spor yönetimi felsefesi o Spor Endüstrisi içerisinde yer alan spor ile ilişkili ana ve yan ürünlerin sevk ve idaresi ile organizasyonların ve işletmelerin amaca uygun bir şekilde varlıklarını sürdürmesi için gerekli yönetimsel becerilerin uygulanması

14 Spor Yönetimi Felsefesi Spor, o Ürün olarak saklanamayan ve anında tüketilmesi gereken o Müsabaka ve yarışmaların çoğunun canlı izlendiği o Hizmetin ve ürün tüketiminin yalnızca müşteri memnuniyetine bağlı olmadığı bir endüstri o Hizmet sektörü olarak anlık başarıların ve başarısızlıkların hedef kitleyi değiştirdiği o Ürün sektörü olarak satış başarısının örgüt başarısına endekslendiği o Tüketimin, bireyin o anki psikolojisi ve memnuniyet düzeyine bağlı olduğu o Haz ve memnuniyet, hüzün ve memnuniyetsizliği aynı anda yaşatabilen o Tüketici ve çalışanların hayatına direk etkide bulunan

15 Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) o Spor Pazarlaması o Sporun kurumsal Mali Yapısı o Spor Endüstrisi Kariyer Yolları

16 Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) o Spor Pazarlaması

17 Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) o Sporun kurumsal Mali Yapısı

18 Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) o Spor Endüstrisi Kariyer Yolları

19 Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) o Stratejik Yönetim o Organizasyon yapısı o İnsan kaynakları yönetimi o Liderlik o Organizasyon kültürü

20 Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) o Stratejik Yönetim

21 Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) o Örgüt yapısı

22 Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) o İnsan kaynakları yönetimi

23 Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) o Liderlik

24 Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) o Örgüt kültürü


"Spor Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Örgütlerin spora yönelme nedenleri Sporun büyük kitlelerin ilgi odağını oluşturması, Spor Gelişen Ekonomisi," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları