Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız."— Sunum transkripti:

1

2 İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.

3 İleriGeri 20 Şubat 1970 Temel Atma Töreni (Beylerbeyi)

4 İleriGeri Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...

5 İleriGeri Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.

6 İleriGeri 4 Ağustos 1971 Kule montajı

7 İleriGeri 17 Ağustos 1971 Kule Montajı

8 İleriGeri Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı. Ocak 1972

9 İleriGeri Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi

10 İleriGeri Taşıyıcı halatlarla ilk bağlantı …

11 İleriGeri Beylerbeyi Kulesi

12 İleriGeri Kuleler (henüz tabliyesiz)

13 İleriGeri 21 Şubat 1972 Kılavuz halatlar çekildi

14 İleriGeri Tabliye Dikey Kesiti

15 İleriGeri Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi bos tabliyeler askı halatlarına bağlandılar.

16 İleriGeri Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

17 İleriGeri 26 Mart 1973 Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere…

18 İleriGeri Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.

19 İleriGeri 26 Mart 1973 Son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

20 İleriGeri Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.

21 İleriGeri 8 Haziran 1973 İlk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

22 İleriGeri 23 Temmuz 1973 Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar (rolling leaf) monte edildi.

23 İleriGeri Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)

24 İleriGeri 20 Temmuz 1973 Yaklaşım viyadüğü inşaatı…

25 İleriGeri Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...

26 İleriGeri 30 Ekim 1973 Açılış günü hazırlıkları mobil şeref tribünü araçları gidiyorlar …

27 İleriGeri Açılış töreni Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler.

28 İleriGeri 30 Ekim 1973 Tören Alanı Yayaların Yürüyüşü Başladı...

29 İleriGeri Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)

30 İleriGeri Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, on binlerce kişi aynı anda her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı. Yoğunluk nedeniyle gazeteler köprünün çökme tehlikesi geçirdiğini yazdı.

31 İleriGeri Köprünün açıldığı hafta Araçlar tek tük ve bu kadar büyük köprüye ne gerek vardı tartışmaları …

32 İleriGeri 15 Mart 1974 Çevre yolunun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı.

33 İleriGeri Boğazın gerdanlığı Boğaziçi Köprüsü'nün ilginç hikayesi işte böyle … Hazırlayan : Fatih Kendirli © fatih kendirli 2007


"İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları