Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Simüle Hasta ile Eğitim Dr. S. Ayhan ÇALIŞKAN

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Simüle Hasta ile Eğitim Dr. S. Ayhan ÇALIŞKAN"— Sunum transkripti:

1

2 Simüle Hasta ile Eğitim Dr. S. Ayhan ÇALIŞKAN

3 Sunum planı Sunum planı Tanımlar Simüle Hasta ile eğitimin özellikleri Ege ÜTF’de Simüle Hastalarla eğitim

4 Simülasyon Simülasyon özellikle eğitimde kullanılmak üzere herhangi bir davranışın oluşturulması/geliştirilmesi için bir durum ya da sürece benzer/eş koşullar oluşturulması tekniği

5 Howard S. Barrows University of Southern California (USC) Los Angeles

6 Simüle Hasta “sağlık çalışanlarının, eğitimi, sınanması veya iletişim/muayene beceri uygulamaları için bir hasta senaryosunu ya da kendi öykü ve fizik muayene bulgularını sunmak üzere eğitilmiş kişidir.” HS Barrows Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations, 1987

7 Simüle Hasta Gerçek hastayı, deneyimli klinisyenin ayırt edemeyeceği biçimde simüle etmek üzere eğitilmiş kişidir. Simüle hasta, gerçek hastanın yalnızca öyküsünü değil, beden dili, fizik bulguları, duygusal ve kişilik özelliklerini de ortaya koyar.” HS Barrows Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations, 1987

8 Neden Simüle Hasta? Gerçek hastalarla karşılaşmadan önce öğrencilerin deneyim kazanması Klinik ortamda öğrencilerin tümünün aynı şekilde/aynı hasta(lık)larla ilgili deneyim edinememesi

9 Neden Simüle Hasta? Klinik ortam koşullarının olumsuzluğu Sınavlarda gerçek hasta kullanma güçlüğü Gerçek hastaların sürekli kullanılamaması

10 SH avantajları  Her zaman bulunabilirler  Hekimle görüşmeye hazır ve istekli olmaları  Tüm öğrencilere benzer rol: karşılaştırılabilir performans  İstenilen kolaylıkta/zorlukta olgular yaratabilme olanağı

11 SH avantajları  İstenilen sayıda deneme-yanılma fırsatı  Zamanı kısaltabilme olanağı  Görüşmeleri durdurup yeniden başlatabilme  SH’dan doğrudan, zamanında geribildirim

12 SH dezavantajları  Kaynak sorunları  Teknik/Altyapı  Zaman  Ekonomik  Bazı fizik bulguların simüle edilememesi

13 EÜTF’de SH ile Eğitim EÜ BAP SH Lab SH Eğitim

14 SH Lab. odaları Tam donanımlı 5 poliklinik odasıTam donanımlı 5 poliklinik odası Bilgisayar ve digital görüntü kaydıBilgisayar ve digital görüntü kaydı

15 SH ile eğitim 3’lü öğrenci grupları3’lü öğrenci grupları Çrş.-Perş.-CumaÇrş.-Perş.-Cuma 30 dk. görüşme30 dk. görüşme 20 dk. Anamnez+FM 20 dk. Anamnez+FM 10 dk. Geribildirim (Akran ve SH ) 10 dk. Geribildirim (Akran ve SH )

16 Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 2 Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük EÜTF Eğitim Programı

17 Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 2 Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav EÜTF Eğitim Programı

18 Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 2 Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav EÜTF Eğitim Programı

19 öğrenci eğitimleri öğrenci eğitimleri 2. Sınıf İletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesiİletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi HazırlıkHazırlık - Temel iletişim becerileri (küçük grup 10 s.) - Anamnez+Fizik muayene (kuramsal 10 s.) (video demo. 4 s.) SH görüşmeleriSH görüşmeleri 1. Anamnez 2. Anamnez+Fizik muayene

20 öğrenci eğitimleri öğrenci eğitimleri 2. Sınıf SH görüşme görüntü kaydıSH görüşme görüntü kaydı Portfolyo ödeviPortfolyo ödevi Geribildirim oturumları (4 saat)Geribildirim oturumları (4 saat) Klinik ziyaretleriKlinik ziyaretleri

21 öğrenci eğitimleri öğrenci eğitimleri 3. Sınıf İletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi + klinik karar vermeİletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi + klinik karar verme HazırlıkHazırlık - Olgu sunumları(amfi dersi ~60 s.) - Sistemlere özel Anamnez+Fizik muayene (kuramsal ~10 s.)

22 öğrenci eğitimleri öğrenci eğitimleri 3. Sınıf SH görüşme görüntü kaydıSH görüşme görüntü kaydı Portfolyo ödeviPortfolyo ödevi Geribildirim oturumları (4 saat)Geribildirim oturumları (4 saat) Klinik ziyaretleriKlinik ziyaretleri

23 SH senaryoları SH senaryoları EÜTF eğitim programında yer alan olgu sunumlarından hareketle klinisyen ÖÜ’leri tarafından hazırlanmakta ve SH’lar TEAD ÖÜ’leri tarafından eğitilmektedir.

24 Sınama Yılsonu klinik sınavlar kapsamındaYılsonu klinik sınavlar kapsamında SH görüşmesi ile yapılmaktadırSH görüşmesi ile yapılmaktadır

25 Sınama

26 Simüle hasta Görüşmeden görüşmeye sunduğu bilgi ve bulgularda tutarlılık/değişmezlik sergilemek üzere eğitilmiş kişilere standardize hasta denir.Görüşmeden görüşmeye sunduğu bilgi ve bulgularda tutarlılık/değişmezlik sergilemek üzere eğitilmiş kişilere standardize hasta denir. Cleland JA, Abe K, Rethans JJ., The use of simulated patients in medical education: AMEE Guide No 42.Med Teach Jun;31(6): Standardize hasta

27 İlginize teşekkürler…


"Simüle Hasta ile Eğitim Dr. S. Ayhan ÇALIŞKAN" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları