Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü1 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü1 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME."— Sunum transkripti:

1 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü1 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ PROSESLERİN YÖNETİMİ, ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ Gürol Gökçimen

2 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü2 PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ –KALİTE SİSTEMLERİ YÖNETİCİSİ –KALİTE UZMANI –KALİTE TETKİK GÖREVLİSİ –ÇEVRE SİSTEMLERİ YÖNETİCİSİ –ÇEVRE TETKİK GÖREVLİSİ –İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİCİSİ –İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TETKİK GÖREVLİSİ –TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ LİDERİ –TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TETKİK GÖREVLİSİ –TAHRİBATSIZ MUAYENE –KAYNAKÇI –MESLEKİ UZMANLIK

3 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü3 TSE PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM KONULARI TETKİK GÖREVLİSİ/BAŞ TETKİK GÖREVLİSİ EĞİTİMİ UYGULAMADA KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ  PROSESLERİN YÖNETİMİ, ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ  MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ  FMEA  LİDERLİK  TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ  PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ  PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ

4 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü4 SÜREÇ / PROSES NEDİR ? VATANDAŞ ve KURUM İÇİN BİR DEĞER OLUŞTURMAK ÜZERE, GİRDİLERİ KULLANARAK ve KATMA DEĞER SAĞLAYARAK BUNLARDAN ÇIKTILAR ELDE ETMEYİ AMAÇLAYAN; - Tekrarlanabilen, - Kontrol edilebilen, ölçülebilen, - Bir sahibi ve sorumlusu olan, - Etkileşebilen, - İyileştirilebilen, - Organizasyonel hiyerarşi gerektirmeyen, fonksiyonlar / birimler arasında gerçekleşen, işlemlerdir.

5 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü5 PROSES VE PROSES YÖNETİMİ PROSES; GİRDİLERİ ÇIKTI HALİNE GETİREN BİRBİRLERİYLE İLGİLİ VE ETKİLEŞİMLİ FAALİYETLER TAKIMI. NOT 1: GENEL OLARAK BİR PROSESİN GİRDİLERİ, DİĞER PROSESLERİN ÇIKTILARIDIR. NOT 2: GENEL OLARAK, BİR ORGANİZASYON İÇİNDEKİ PROSESLER, KATMA DEĞER İÇİN KONTROLLU ŞARTLAR ALTINDA PLANLANIR VE GERÇEKLEŞTİRİLİR. NOT 3: SON ÜRÜNÜN UYGUNLUĞUNUN HEMEN VEYA EKONOMİK OLARAK DOĞRULANAMADIĞI BİR PROSES SIKLIKLA "ÖZEL PROSES" OLARAK BELİRTİLİR. (TS-EN- ISO 9000:2000)

6 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü6 GENEL PROSES ŞEMASI GİRDİ KAYNAK ÇIKTI KONTROL PROSES FAALİYETLERİ

7 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü7 GİRDİ TALEP, BEKLENTİ VE ŞARTLARI KARŞILAMAK ÜZERE PROSESTE KULLANILAN, PROSESİ HAREKETE GEÇİREN VE DÖNÜŞÜME/DEĞİŞİME UĞRAYAN HAMMADDE, YARI MAMÜL, MAMÜL, HİZMET, BİLGİ, VERİ, TANIMLAMALAR V.B. ÖZELLİKLERDİR. GİRDİLER KURULUŞ İÇİNDEN VEYA DIŞINDAN TEMİN EDİLİR , 8.2.4

8 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü8 ÇIKTI PROSESİN BİR SONUCUDUR, GİRDİLERİN TALEP, BEKLENTİ VE ŞARTLARI KARŞILAMAK ÜZERE DÖNÜŞÜME/ DEĞİŞİME UĞRAMIŞ ÜRÜN, HİZMET V.B. BİÇİMİDİR. BU DÖNÜŞÜM/ DEĞİŞİMİN KATMA DEĞER SAĞLAMASI ÖNEMLİ BİR NOKTADIR. ÇIKTILAR KURULUŞUN İÇİNDEN VEYA DIŞINDAN OLAN KULLANICILARA SUNULUR

9 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü9 Girdi-Çıktı İlişkisi Ham Madde, Yarı mamül (Madde) Hizmet Talebi (Talep) Başvuru Formu, İş Emri (Kayıt) Mamül Karşılanmış Talep Rapor, Ürün Sevk Formu

10 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü10 KAYNAK GİRDİLERİN ÇIKTILARA DÖNÜŞÜMÜ/ DEĞİŞİMİ İÇİN KULLANILAN VE HERHANGİ BİR DÖNÜŞÜME/DEĞİŞİME UĞRAMAYAN İNSAN, MAKİNA, TEÇHİZAT, ZAMAN, DOKÜMAN, ENERJİ V.B. UNSURLARDIR. 6.2, 6.3, 6.4, 4.2.3

11 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü11 KONTROL (REGÜLE) TALEP, BEKLENTİ VE ŞARTLARI KARŞILAMAK PROSESİN PLANLANMIŞ OLAN KURAL, PRENSİP VE SİSTEME GÖRE GERÇEKLEŞMESİNİ TAKİP ETMEK ÜZERE PROSESİN SÜREKLİ İZLENMESİ VE ÖLÇÜLMESİDİR. ÖRNEK; HURDA/ YENİDEN İŞLEME ORANLARI, PROSES ÇEVRİM SÜRELERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, VERİMLİLİK V.B 7.5.1, 8.2.3

12 PROSES VEYA FAALİYETLERİN MİSYON, VİZYON, HEDEFLER DİKKATE ALINARAK ÇEVRİMİ VEYA DEĞİŞİMİ (KATMA DEĞERİ OLAN VEYA OLMAYAN) ŞARTLAR BEKLENTİLE R HAMMADDE YARI MAMÜL MAMÜL HİZMET BİLGİ VERİ TANIMLAMALA R V.B. STRATEJİ MİKTAR ZAMANLAM A GİRDİLERÇIKTILAR ÜRÜNLER HİZMETLER DEĞİŞKENLİK KATMA DEĞER SAĞLAMASI ÇEVRİM ZAMANI HATALAR - ARIZALILAR V.B. KONTROL KRİTERLERİ İNSAN MAKİNA TEÇHİZAT ZAMAN DOKÜMAN ENERJİ KAYNAK DETAYLI PROSES ŞEMASI

13 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü13 Eğitim Prosesi Sahibi: Eğitim Koordinatörü Amaç: İhtiyaç duyulan eğitimleri karşılamak. Çalışanları: Eğitim Hem. (leri) Girdi: Eğitim Talebi Çıktısı: Talebin Karşılanması Kaynak: Eğitmen, Projeksiyon, Tepegöz, Eğitim salonu, Eğitim Dokümanı, Kırtasiye

14 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü14 Kontrol: Planlar, Katılımcı Listeleri, Eğitim kayıtları, Eğitimin etkinliği, Performans kriteri: İhtiyacın karşılanma oranı Dokümanları: Eğitim Pros.,Planlar, Formlar Dış Kaynaklı dok.: Eğitim mevzuatı Hedefi:Karşılanan talep oranını %80 den %90 çıkarmak Kayıtlar:...

15 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü15 Prosesin Etkileşimleri: Etkileyenler: Kaynak prosesi(zaman, Finans), Altyapı prosesi(Mekan), Başhekimlik(Onay) Etkilenenler: Her Proses(Zaman), Satınalma(talep)

16 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü16 PROSES YAKLAŞIMI PROSESLERİN SİSTEMATİK BİR ŞEKİLDE TANIMLANMASI VE YÖNETİMİ İLE PROSESLERİN BİRBİRLERİ İLE ETKİLEŞİMLERİNİN BELİRLENMESİ PROSES YAKLAŞIMI OLARAK İSİMLENDİRİLİR.

17 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü17 PROSES YAKLAŞIMININ FAYDALARI 1-MÜŞTERİ ŞARTLARI, YASAL ŞARTLAR VE KURULUŞUN KENDİSİNİN ORTAYA KOYDUĞU ŞARTLARIN ULAŞILMASINI VE YERİNE GETİRİLMESİNİ SAĞLAMAK, 2-PROSESLERİN KATMA DEĞER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖNCELİKLİ OLANLARIN BELİRLENMESİNİ SAĞLAMAK, 3-PROSESLERİN İZLENMESİ VE ÖLÇÜLMESİNE AİT VERİLERİN DEĞERLENDİRİLEREK PERFORMANS VE ETKİNLİĞİNE AİT SONUÇLARIN ELDE EDİLMESİNİ SAĞLAMAK

18 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü18 PROSES YAKLAŞIMININ FAYDALARI 4-OBJEKTİF ÖLÇÜMLERE DAYANDIRILARAK PROSESLERİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİNİ SAĞLANMAK 5-KARAR ALMADA KOLAYLIK (YÖNETİMSEL), 6-İLETİŞİM KOLAYLIĞI ( MÜŞTERİ VE KURULUŞ İÇİN )

19 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü19 PROSES YAKLAŞIMININ FAYDALARI 7-KAYNAKLARIN OPTİMUM KULLANIMI 8-PROSESLERİN ETKİN VE VERİMLİ ÇALIŞMASI

20 Yönetim Sorumluluğu Ölçme, Analiz ve İyileştirme Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme Kalite Yönetim Sisteminin Sürekli İyileştirilmesi Ürün Müşteri Şartlar Müşteri Memnuniyet TS-EN-ISO 9001:2000 STANDARDI PROSES TABANLI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ MODELİ

21 PUKÖ KONTROL ET PLANLA UYGULA ÖNLEM AL

22 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü22 PROSESLERİN BELİRLENMESİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ İÇERİSİNDEKİ TÜM PROSESLER BELİRLENMELİDİR. BU PROSESLER SATIŞ, SEVKİYAT, SATINALMA, ÜRETİM, TASARIM V.B. PROSESLER OLABİLİR. PROSES YAKLAŞIMI UYGULAMASI; PROSESLERİN SİSTEMATİK BİR ŞEKİLDE TANIMLANMASI VE YÖNETİMİ İLE PROSESLERİN BİRBİRLERİ ARASINDAKİ ETKİLEŞİMLERİNİN BELİRLENMESİ ŞEKLİNDEDİR.

23 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü23 PROSES HİYERARŞİSİ ANA/DESTEK PROSESLER PROSESLER ALT PROSESLER FAALİYETLER

24 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü24 PROSES HİYARARŞİSİ ANA PROSESLER; KURULUŞUN MÜŞTERİYE SUNDUĞU ÜRÜNDE DİREKT ETKİSİ OLAN VE STRATEJİK ÖNEME SAHİP EN ÜST SEVİYEDEKİ PROSESLERDİR. PROSESLER; ANA PROSESLERİ OLUŞTURAN VE BİRBİRLERİ İLE ETKİLEŞİMDE OLAN PROSESLERDIR. ALT PROSESLER; PROSESLERİ OLUŞTURAN VE DAHA ALT DÜZEYDE İŞLEYİŞİ OLAN PROSESLERDİR. FAALİYETLER; ALT PROSESLERİ OLUŞTURAN, GENELLİKLE KİŞİ/KİŞİLER BAZINDA YÜRÜTÜLEN VE KATMA DEĞER AÇISINDAN DEĞERLENDİRME İHTİYACI DUYULMAYAN, İŞİN GEREĞİ YAPILMASI GEREKEN İŞLEM BASAMAKLARIDIR.

25 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü25 ANA/OPERASYONEL PROSESLER KURULUŞUN VİZYONU VE STRATEJİK HEDEFLERİNE YÖNELİK PROSESLER MÜŞTERI İLE DİREKT İLİŞKİLİ PROSESLER ŞARTLARIN KARŞILANMASINA ETKİSİ OLAN PROSESLER KATMA DEĞER AÇISINDAN ÖNEMLİ OLAN PROSESLER KURULUŞUN YAPISI, BÜYÜKLÜĞÜ VE ÇALIŞAN SAYISINA GÖRE BELİRLENMESİ GEREKEN PROSESLER KURULUŞUN FAALİYET GÖSTERDİĞİ SEKTÖRE BAĞLI OLARAK BELİRLENEN PROSESLER

26 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü26 DESTEK PROSESLER ANA PROSESLERİN GERÇEKLEŞMESİNE KATKIDA BULUNAN PROSESLERDİR (İÇ İLETİŞİM, ALTYAPI, ÇALIŞMA ORTAMI, İÇ TETKİK V.B. ). BU TÜR PROSESLER DESTEK PROSES OLARAK DÜŞÜNÜLMELİDİRLER.

27 .ÜRÜN GELİŞTİRME (İZLEME, ÖLÇME, TASARIM V.B.) TİCARET (SATIŞ, SATINALMA V.B ÜRETİM (PLANLAMA DEPOLAMA V.B.) MÜŞTERİMÜŞTERİ M Ü Ş T E R İ YÖNETİM VE DESTEK PROSESLER ÜÇ ANA PROSES BELİRLEYEN BİR KURULUŞUN ANA PROSESLERİNİN ÖRNEK GÖSTERİMİ

28 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü28 PROSESLERİN TANIMLANMASINA İLİŞKİN BİR DOKÜMAN ÖRNEĞİ ANA PROSESLERİN, PROSESLERİN VE ALT PROSESLERİN BÜTÜN KURULUŞTAKİ UYGULAMALARINI BELİRLEMEK İÇİN İHTİYAÇ DUYULAN DOKÜMANTASYONUN GENİŞLİĞİ, ORGANİZASYONUN BÜYÜKLÜĞÜ VE FAALİYETLERİNİN ÖZELLİĞİ, PROSESLERİN KARMAŞIKLIĞI VE BİRBİRLERİNE ETKİLERİ, VE PERSONELİN YETKİNLİĞİNE GÖRE DEĞİŞEBİLİR.

29 PROSES TİPİ PROSES ALT PROSES GİRDİ MUAYENE DENEY PROSESİ PROSES GİRDİLERİ -HAMMADDE - PROSES ÇIKTILARI -UYGUNLUĞU VEYA UYGUNSUZLUĞU BELİRLENMİŞ HAMMADDE KAYNAKLAR -İNSAN -CİHAZLAR -EKİPMAN -TALİMATLAR KALİTE PLANLARI - KONTROL KRİTERLERİ -HAMMADDE KAYNAKLI % HATALI ÜRÜN, TANIMLAMA SÜRESİ, BELİRLENEN YÖNTEMLERİN UYGUNLUĞU MUAYENE VE DENEY DOKÜMAN NO REV NO/TARİHİ PROSES KARTI ÖRNEĞI

30 İŞ AKIŞ ŞEMALARINDA KULLANILAN SEMBOLLER VE ANLAMLARI

31 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü31 ÜRETİM PROSESİNE AİT BİR İŞ AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ REAKSİYON KIRMA KATKI HAMMADDE ÇÖZELTİ KONSANTRE ATIK GAZ GERİ KAZANIM ATIK SU DİSTİLASYON NİHAİ ÜRÜN ATIK DOKÜMAN NO: REV. NO: REV. TARİHİ:

32 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü32 GİRDİ MUAYENE VE DENEY AKIŞ ŞEMASI NUMUNENİN ALINMASI NUMUNENEİN HAZIRLANMASI TEST OLUMLU OLUMSUZ Şekil 11 Örnek Bir Girdi Muayene ve Deney Akış Şeması Doküman No: Rev. No: SATINALMA DEPO

33 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü33 PROSESLERİN ETKİLEŞİMİ PROSESLERİN GİRDİLERİ VE HANGİ PROSESİN ÇIKTISININ AYNI ZAMANDA HANGİ PROSES İÇİN GİRDİ OLDUĞU, DİĞER BİR DEYİŞLE PROSESLER ARASI ETKİLEŞİMLER BELİRLENMELİDİR. ANCAK BU ETKİLEŞİMİN KURULUŞUN TÜM ANA PROSES, PROSES VE ALT PROSESLERİNİ İÇERMESİ GEREKTIĞI DÜŞÜNÜLÜRSE OLDUKÇA KARMAŞIK BİR YAPI OLUŞACAKTIR.

34 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü34 BİRBİRLERİ İLE ETKİLEŞİMLERİ OLAN PROSESLERİN YER ALDIĞI BİR ŞEBEKE ÖRNEĞİ GİRDİ A GİRDİ B M Ü Ş T E Rİ PROSES B -PROSES A PROSES C PROSES E PROSES F PROSES D GİRDİ C ÇIKTI A ÇIKTI D GİRDİ E PUKÖ ÇIKTI B İÇ MÜŞTERİ ÇIKTI E PUKÖ ÇIKTI C GİRDİ D PUKÖ

35 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü35 PROSES HARİTALARI KURULUŞTAKİ ANA PROSES, PROSES VE ALT PROSESLERİN ETKİLEŞİMLERİNİ GÖSTEREBİLMEK AMACI İLE PROSES HARİTALARINDAN FAYDALANILABİLİR. İKİ TÜRLÜ PROSES HARİTASI VARDIR; -İLİŞKİ HARİTASI -ÇARPRAZ FONKSİYONLU PROSES HARİTASI

36 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü36

37 SATIŞ DEPO SATINALMA ÜRETİM PLANLAMA ÜRETİM ÜST YÖNETİM AYLIK TAHMİNİ SATIŞ PLANI TAHMİNİ SATIŞ PLANI VE MEVCUT DURUM ANALİZİ SIPARİŞ TAKİP ÜRÜN SEVKİYAT TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME ÜRETİM PLANLAMA ÜRETİM HAMMADDE TEMİN HAMMADDE VE MAMUL STOKLAMA MÜŞTERİ ONAY SATIŞAN SEVKIYATA KADAR GERÇEKLEŞTIRILEBILECEK FAALIYETLER İÇIN ÇARPRAZ FONKSIYONLU BIR İLIŞKI HARITASI

38 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü38 PROSESLERİN KONTROLU, ANALİZLERİ VE İYİLEŞTİRME KONULARI A)PROSESİ HIZLANDIRABİLMEK İÇİN; - ŞARTLARIN ZAMANINDA KARŞILANABİLİRLİĞİ (TERMİNLERE UYUM, SEVKİYAT SÜRELERİ, SERVİS SÜRELERİ V.B. ) -PROSESLERİN BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ SÜRELERİNİN DURUMU (TAMAMLANMA/ ÇEVRİM SÜRELERİ), -DÜZELTME SÜRELERİNİN DURUMU (TAMİR VE AYARLAMA),

39 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü39 PROSES KONTROL KRİTERLERİ B)PROSES ÇIKTILARINI İYİLEŞTİREBİLMEK İÇİN  BİRİBİRİNİ TAKİP EDEN BAĞLANTILI PROSESLERİN FAALİYETLERİNİ AKSAMADAN SÜRDÜREBİLİRLİĞİ,  HATALI ÜRÜN MİKTARLARININ DURUMU,  YENİDEN İŞLEME ORANLARININ DURUMU,  DİĞER PROSESLERİN BEKLENTİLERİ

40 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü40 PROSES KONTROL KRİTERLERİ C) MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK VE KATMA DEĞER SAĞLAMAK İÇİN;  KAYNAK KULLANIMINDA TASARRUF, (İŞÇİLİK, ZAMAN, ENERJİ V.B.)  VERİMLİLİK,  ETKİNLİK,  SATINALMA MALİYETLERİNİN DÜŞÜRÜLMESİ,  TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME  YENİDEN İŞLEME VE HURDA ORANLARI

41 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü41 PROSES ADIMLARI 1)PROSESİN TANIMLANMASI 2)PROSES SAHİBİNİN BELİRLENMESİ 3)PROSES SINIRLARININ VE ETKİLEŞİM NOKTALARININ BELİRLENMESİ 4)PROSES İÇİN GEREKLİ KAYNAKLARIN VE EKİBİN BELİRLENMESİ

42 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü42 PROSES ADIMLARI 5) Prosesin Tanımlanması ve Dokümante Edilmesi 6)Proses Kontrol Kriteri ve Metotlarının belirlenmesi( Proses Performansına Yönelik) 7)Proseslerin İzlenmesi,Ölçülmesi ve Analiz Edilmesi 8)Proseslerin İyileştirilmesi

43 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü43 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN ETKİNLİĞİNİ ARTIRMAK VE YASAL ŞARTLARIN, KURULUŞ VE MÜŞTERİNİN BEKLENTİ VE İSTEKLERİ YÖNÜNDEN TATMİNİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA PROSESLERDE, FAALİYETLERDE, VE ÜRÜNDE SÜREKLİ İYİLEŞMEYİ SAĞLAMALIDIR.

44 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü44 SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR 1-İYİLEŞTİRME İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ A)HEDEFLERİN DURUMU YÖNÜNDEN B)VERİM VE KULLANIM ORANLARI YÖNÜNDEN C) KALİTE YÖNÜNDEN D) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNÜNDEN E) DIŞ ETKİLER

45 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü45 SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR 2-MEVCUT DURUMUN ANALİZİ VERİLERİN ANALİZ EDİLMESİNDE YEDİ İSTATİSTİKSEL TEKNİK KULLANILABİLİR. -PARETO DİYAGRAMLARI -NEDEN SONUÇ DİYAGRAMLARI -HİSTOGRAMLAR -KONTROL TABLOLARI -DAĞILMA DIYAGRAMLARI -GRAFİKLER -KONTROL ÇİZELGELERİ

46 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü46 SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR 3-İYİLEŞTİRME GEREKTİREN KONULARA, ALANLARA İLİŞKİN UYGULANACAK ÇÖZÜMLERİN VE YÖNTEMLERİN BELİRLENMESİ BU AMAÇLA PROSESLERİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK OLARAK; -BEYİN FIRTINASI -ÖNEM DERECESİ BELİRLEME -KATMA DEĞER ANALİZİ -MALİYET VE ÇEVRİM SÜRESİ ANALİZİ GİBİ TEKNİKLER KULLANILABİLİR.

47 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü47 SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR 4- İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ SONUCUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ 5- İYİLEŞTİRİLMİŞ PROSESİN UYGULANMASI VE TEKRAR EDİLEBİLİRLİĞİN SAĞLANMASI 6- İYİLEŞTİRME PROSESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

48 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü48 ÖNCELİKLİ PROSESLERİN BELİRLENME KRİTERLERİ 1)YÖNETİMİN İSTEKLERİ-ÇALIŞANLARIN İSTEKLERİ.KURULUŞUN POLİTİKALARINI VE GENEL HEDEFLERİNİ ETKİLEYECEK PROSESLERİN BELİRLENMESİ, 2)MÜŞTERİ ŞARTLARINI GERÇEKLEŞTİRME DURUMU VE MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ TESBİT ETMEDEKİ YERİ, 3)SEKTÖREL KIYASLAMA

49 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü49 ÖNCELİKLİ PROSESLERİN BELİRLENME KRİTERLERİ 4)FİRMA KÜLTÜRÜ ( FİRMANIN YAPISAL DURUMU,MÜŞTERİ GRUBU ) 5)YASAL ŞARTLAR ( GIDA,KİMYA,SİGORTA VE SAĞLIK SEKTÖRÜNÜN BAĞLAYICI KURALLARI) 6)MALİYETLER ( ÜRÜN SUNUMU VE GERÇEKLEŞTİRMESİ)

50 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü50 ÖNCELİKLİ PROSESLERİN KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ İÇİN GÖSTERGELER -REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ -TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME -HIZLILIK (ÜRÜN OLUŞTURMA, İSTEK VE BEKLENTİLERE ZAMANINDA CEVAP VEREBİLME V.B. ) -ÇEŞİTLENDİRME (ÜRÜN SUNUMU VEYA TÜRÜ) -VERİMLİLİK (İŞ GÜCÜ, ENERJİ, ÇEVRİM) -HEDEFLERİN DURUMU

51 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü51 TSE PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ KATILIMINIZA TEŞEKKÜR EDER


"TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü1 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları