Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YGS-LYS. “Hayaller ve Öngörülemeyen Gelecek” YGS/LYS Sistem-Başarı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YGS-LYS. “Hayaller ve Öngörülemeyen Gelecek” YGS/LYS Sistem-Başarı."— Sunum transkripti:

1 YGS-LYS

2 “Hayaller ve Öngörülemeyen Gelecek” YGS/LYS Sistem-Başarı

3 Bir yolculuktur yaşam…

4 Sizi nasıl bir yolculuk bekliyor?

5 YGS/LYS ÜNİVERSİTE İYİ BİR İŞ BAŞARI HUZUR TATMİN MUTLULUK HUZUR TATMİN MUTLULUK HAYAT SINAVI HERHANGİ BİR MESLEK HUZUR? TATMİN? MUTLULUK? HUZUR? TATMİN? MUTLULUK? İYİ BİR EŞ BAŞARI ?

6 SINAV ÖNCESİ SINAV SÜRECİ TERCİHLER ve YERLEŞTİRME

7 Öğrenci kendini tanımalı. Öğrenci meslekleri tanımalı. Öğrenci sağlıklı alan/dal seçimi yapmalı Öğrenci sınav sistemini tanımalı. Öğrenci, çalışma stratejisini oluşturup sınavlarla bağlantısını kurmalı.

8 SINAV ÖNCESİ KENDİNİ TANIMA Kendini tanımak; ilgi, yetenek ve değerlerin farkına varılmasıyla başlar. İlgileriniz ne yapmaktan hoşlandığınız; yetenekleriniz neyi yapabildiğiniz; değerleriniz ise sizin için önemseyip vazgeçemediklerinizdir.

9 MESLEKLERİ TANIMA  Okul rehberlik servisleri,  İŞKUR (Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü/İl Müdürlükleri/Meslek Danışma Merkezleri),  Meslek Odaları (Sanayi, Ticaret, Esnaf ve Sanatkâr Odaları vb.),  Üniversiteler,  Meslek Elemanları,  Rehberlik ve Araştırma Merkezleri

10 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri (MTAL) sadece 4 yıllık okul başarıları dikkate alınarak okudukları alanla ilgili ön lisans (2 yıl eğitim veren öğretim programı) programlarına sınavsız geçiş hakkına sahiptirler.

11 ALAN/DAL SEÇİMİ Örneğin; Bilişim Teknolojileri Alanı’ nı seçen bir öğrenci YGS puanı ile öğrenci alan ön lisans programlarına ( Bilgisayar Yazılımı, Donanımı, Programcılığı vb.) hem sınavda aldığı puan hem de sınavsız geçiş hakkını kullanarak yerleşme şansına sahiptir. Aynı öğrenci alanı ile ilgili lisans (4 yıllık eğitim) programına devam etmek niyetinde ise Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilgisayar Mühendisliği vb. programlara bir Anadolu Lisesi mezunu öğrenciye göre daha kolay yerleşme şansına da sahiptir.

12 Alan/dal seçiminde MTAL dışında kalan okul türlerine devam eden öğrenciler ise Eşit Ağırlık (Türkçe-Matematik), Sayısal (Matematik-Fen), Sosyal Bilimler (Türkçe-Sosyal) ve Yabancı Dil (İngilizce, Fransızca, Almanca) olmak üzere dört temel alandan kendilerine ve akademik başarılarına uygun olanı seçerek üniversite giriş yolunda önemli bir adımı atmış olurlar. Örneğin; üniversite eğitimini Hukuk Fakültesi okuyarak gerçekleştirmek isteyen bir öğrenci bunun gereği olarak Eşit Ağırlık (Türkçe-Matematik) alanını seçmelidir.

13 Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi 12. sınıfa kadar alanında puan türü (TM-1, TM-2, TM-3) ayırmaksızın çalışırken 12.sınıfta yapması gereken, edinmek istediği mesleğin Eşit Ağırlık Puan Türünün hangisi ile öğrenci aldığına bakmak ve çalışma stratejisini bunun üzerine kurmaktır. Aynı öğrenci 12.sınıfa kadar genel anlamda Eşit Ağırlık (Türkçe-Matematik) alanı öğrencisi iken 12.sınıfta kararını Hukukçu olmaktan yana kullanırsa öğrenci sınava artık TM-3 puan türüne göre hazırlamalıdır. SINAV SÜRECİ

14 Bir MTAL öğrencisi, alanı dışında da sınava hazırlanabilirken aynı zamanda kendi alanında öğrenim görmeyi hedefliyorsa değişik seçeneklere sahiptir. Örneğin; Grafik ve Fotoğraf Alanı öğrencisi akademik başarısı doğrultusunda YGS ve LYS’ ye hazırlanabileceği gibi kendi alanında öğrenim görmeyi hedeflemişse; 1.Herhangi bir sınava girmeden (Sınavsız Geçiş Kontenjanı ile) bir ön lisans, açık öğretim ön lisans, 2.YGS’ de başarılı olması halinde başarılı olduğu puan türü ile öğrenci alan ön lisans, 3.YGS ve LYS’ de alanı ile ilgili puan türünde başarılı olması durumunda lisans (ek puan katkısı alarak), 4.YGS’ de herhangi bir puan türünden gerekli puanı alarak açık öğretim programlarına yerleşebilir.

15 YGS ve LYS puanları ile öğrenci alan bir yüksek öğretim programı hedefleniyorsa öğrenci YGS’ ye girmek zorundadır. Ancak; 1. Sadece Sınavsız Geçiş Kontenjanı ile öğrenci alan bölümleri tercih edecek öğrenciler (Burslu programlar da dahil), 2. a. TUBİTAK ’ ın katıldığı Uluslararası Bilim Olimpiyatları’ nda altın, gümüş, bronz madalya alan öğrenciler, b. Uluslararası İSEF Proje Yarışması’ nda 1.’lik, 2.’lik ve 3.’ lük kazanan öğrenciler, c. AB Genç Bilim Adamları Yarışması’ nda 1.’lik, 2.’lik ve 3.’ lük kazanan öğrenciler, Burslu programlar haricinde (Bazı burslu programlar bu öğrencileri kabul etmektedir, ÖSYS Tercih Kılavuzuna bakınız. )alanları doğrultusunda bir programa yerleşmek istiyorlarsa YGS’ ye girmek zorunda değildirler fakat bu öğrenciler de ÖSYS başvurusu yapmak zorundadırlar.

16

17 ÖSYS Sistemi 1.AŞAMA YGS ( Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı ) 2.AŞAMA LYS ( Lisans Yerleştirme Sınavı )

18 YGS ( Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı ) YGS ( Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı )

19 YGS bu yıl 13/03/2016 (Pazar) gününde tek oturum halinde ve tek kitapçık kullanılarak gerçekleştirildi. Saat 10:00’da başlayacak olan sınav 160 dk Sınav ücreti 2016 yılında 55 TL Sınav başvuruları ocak ayında yapıldı.

20

21 Bu formül her test için ayrı ayrı uygulanır. Örneğin; Türkçe testinde 25 doğru, 9 yanlış, 6 boş cevabı olan bir öğrenci için; 25 - (9/ 4) = 22,75 net Söz konusu öğrencinin 4 testi de bu şekilde hesaplanarak ham puanı elde edilir. Sınava giren son sınıf öğrencilerinin puanları bu yöntemle hesaplanarak en yükseği (Türkiye 1.’sinin puanı ) 500,000 ; en düşüğü 100,000 olan puanlar oluşturulur. Sınava giren diğer adayların puanları da son sınıf öğrencilerinin ortaya çıkan verileri ile oranlanarak hesaplanır. YGS ve LYS’ de daha önce girmiş olduğunuz TEOG sınavı gibi net puan hesaplama şansımız yoktur. Çünkü Türkiye 1.’ nin puanı, sınav başarısı ne olursa olsun 500,000 tam puan kabul edilir ve dolayısıyla her sorunun alacağı puan değeri doğal olarak değişir. Burada aklımızda kalması gereken en önemli gerçeğin YGS puanlarınızın %40’ nın (Yabancı Dil sınavı puanlarında değişken oranlar söz konusudur) LYS puanlarınıza eklenecek olduğudur. Herhangi bir puan türünden ön lisans programı tercihinde bulunabilmeniz için testlerin her birinden en az “150,000 puan = 5’ er net” e (4 test x 5 net= 20 net), LYS’ ye girebilmeniz için ise herhangi bir puan türünden en az “180,000 puan = 8’ er net” e (4 test x 8 net= 32 net) ihtiyacımız vardır.

22

23

24

25

26 YGS NE İŞE YARAR? YGS NE İŞE YARAR?

27 150 ve üstü puan alan öğrenciler Ön lisans ve Açık öğretim Programlarını tercih edebilir. 150 ve üstü puan alan öğrenciler Ön lisans ve Açık öğretim Programlarını tercih edebilir.

28 180 ve üstü puan alan öğrenciler YGS Puanlarıyla Öğrenci Alan Lisans Programlarını Tercih Edebilir 180 ve üstü puan alan öğrenciler YGS Puanlarıyla Öğrenci Alan Lisans Programlarını Tercih Edebilir

29  Astsubay meslek yüksekokullarına  Polis meslek yüksekokuluna  Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümlere (beden Eğitimi, Müzik,Resim)  Belirlenen baraj puanının üzerinde puan alınması durumunda başvuru yapabilir.  Astsubay meslek yüksekokullarına  Polis meslek yüksekokuluna  Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümlere (beden Eğitimi, Müzik,Resim)  Belirlenen baraj puanının üzerinde puan alınması durumunda başvuru yapabilir.

30 180 ve üstü puan alan öğrenciler aynı zamanda İkinci Aşama Sınavlara Katılma hakkı (LYS) elde etmiş olur 180 puandan düşük alan öğrenciler LYS’ giremezler. 180 ve üstü puan alan öğrenciler aynı zamanda İkinci Aşama Sınavlara Katılma hakkı (LYS) elde etmiş olur 180 puandan düşük alan öğrenciler LYS’ giremezler.

31 % YGS 40 ETKİ % 90 9.SINIF KONULARI

32 LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI) LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI)

33

34

35 LYS-1 MATEMETİK GEOMETRİ LYS-2 FİZİK KİMYA BİYOLOJİ LYS-3 EDEBİYAT COĞRAFYA-1 LYS-4 TARİH COĞRAFYA-2 FELSEFE PSİKOLOJİ SOSYOLOJİ DİN KÜLTR. LYS-5DİL

36 LYS-1 / 19.06.2016 PAZAR 10.00 TESTLER SORU SAYISI SÜRE PUAN TÜRÜ MATEMATİK5075’ MF1 MF2 MF3 MF4 TM1 TM2 TM3 GEOMETRİ3060’

37 LYS-2 / 25.06.2016 Cumartesi 10.00 TESTLER SORU SAYISI SÜREPUAN TÜRÜ FİZİK3045’ MF1 MF2 MF3 MF4 KİMYA3045’ BİYOLOJİ3045’

38 LYS-3 / 26.06.2016 Pazar 10.00 TESTLER SORU SAYISI SÜRE PUAN TÜRÜ EDEBİYAT5685’ TM1 TM2 TM3 TS1 TS2 COĞRAFYA-12435’

39 LYS-4 / 18.06.2016 Cumartesi 10.00 TESTLER SORU SAYISI SÜR E PUAN TÜRÜ TARİH4465’ TS1 TS2 COĞRAFYA-21420’ FELSEFE-8 SOSYOLOJİ-8 MANTIK-8 DİN KÜLTÜRÜ-8 3250’

40 LYS-5 / 25.06.2016 Cumartesi 14.30 TESTLER SORU SAYISI SÜR E PUAN TÜRÜ İNGİLİZCE80120’ DİL1 DİL2 DİL3 ALMANCA80120’ FRANSIZCA80120’

41

42

43

44

45

46 % 60 10-11-12. Sınıf ALANLAR 10-11-12. Sınıf ALANLAR Test Sayısı Kadar Kitap Test Sayısı Kadar Kitap Bir soru 1,5 yada 2 dakika

47 ÖRNEK-1 “12.sınıf eşit ağırlık öğrencisi olan Ebru’ nun hedefi Hukuk Fakültesidir. Ebru Hukuk Fakültesini kazanabilmek için öncelikle Tablo-2’ ye bakmalıdır. Bu tabloda Ebru’ nun görmesi gereken, alanına ait puan türlerinin YGS-5 ve YGS-6 olduğudur. Ebru 9. sınıftan itibaren düzenli bir şekilde çalıştığı için bu yıl YGS’ ye büyük oranda hazırdır. Dolayısı ile Ebru’ nun LYS’ ye hazırlanmak için ayıracağı vakit kendisi ile aynı hedefte olan fakat Ebru’ ya göre daha az çalışmış olan arkadaşlarından daha fazladır. Bu durum Ebru’ nun 9.sınıftan itibaren sınava hazırlanıyor olmasının kendisine sağladığı en büyük avantajdır. Ebru kendisine gerekli olan YGS-5’ in ve YGS-6 ‘nın Hukuk Fakültesi’ne öğrenci alan Eşit Ağırlık programları üzerindeki etkisini anlamak için Tablo-6’ a baktığında TM-3 puanı için kendisine YGS-5’ in daha fazla puan sağlayacağını görecektir. Bu durumda Ebru YGS-5 puanı için testlerin ağırlıklarını anlamak amacıyla Tablo-2’ ye bakarak; 1.Türkçe ve Matematik’ in yakın oranlarda gerekli olduğunu görecektir. 2.Sosyal Bilimler testinin de ciddi anlamda kendisine katkı vereceğini görecektir. 3.Fen Bilimleri testinin diğer testlere göre %10 gibi düşük bir etkisinin olduğunu görmesine karşın düzenli çalışıyor olması sayesinde Ebru’ nun bu test için de ayıracak zamanı bulunmaktadır. Ebru LYS’ye çalışma aşamasında TM-3 puanı için Tablo-6’ ya bakarak 1.Öncelikle ciddi bir şekilde Türk Dili ve Edebiyatı 2.Matematik çalışması gerektiğini görecektir. Ebru’ nun bundan sonra atacağı adım Geometri ve Coğrafya-1 ‘in durumlarını incelemektir. Ebru bunun için de Tablo-6’ ya baktığında TM-3 için Coğrafya-1’in %9, Geometrinin ise %5 ağırlığına sahip olduğunu görecektir. Bu iki dersin hangisinde Ebru’nun daha başarılı olduğu onun için temel belirleyicidir. Ebru Geometri’ de başarılı ise Coğrafya-1’in Geometri’ nin iki katı kadar değerli olduğunu unutmayıp Coğrafya-1’ e de zaman ayırmalıdır. Eğer; Ebru Coğrafya-1’ de başarılı ise sınav mantığı açısından çok ciddi bir sorun ile karşı karşıya değildir. Yapması gereken Coğrafya-1’ e çalışmaya devam etmesi, Geometriye de çalıştığı diğer dersleri zora sokmadan zaman ayırmasıdır. Ancak; Ebru’ nun bu iki ders arasındaki ayrımı yaparken unutmaması gereken önemli bir gerçek de soruların kendisine sağlayacağı puan katkısının değişkenlik gösterdiğidir. Örneğin; alan olarak Geometri, Coğrafya-1’ in yarısı kadar değerli gibi görünse de sorular düşünüldüğünde bir Geometri sorusunun bir Coğrafya sorusuna göre daha fazla puan verme olasılığı da bulunmaktadır.

48 ÖRNEK-2 “MTAL 12.sınıf Hemşirelik Alanı öğrencisi Zeynep, alanı doğrultusunda eğitimini Hemşire olarak sürdürmek istemektedir. Hem YGS hem de LYS ile öğrenci alan Hemşirelik Programları’ nın bulunması Zeynep için büyük bir avantajdır. Burada Zeynep’in izleyeceği yol da Ebru’nunkinden farklı olmayacaktır. Zeynep öncelikle Tablo-2’ ye bakarak YGS-2 için; 1.Fen Bilimleri, 2.Temel Matematik ağırlıklı olmak üzere çalışması gerektiğini görecektir. Türkçe Testine de çalışmak zorunda olan Zeynep için Sosyal Bilimler Testine ne kadar hazır olup olmayacağı belirleyicidir. Zeynep LYS ile öğrenci alan bir Hemşirelik Programı’ na gitmek isterse kendisine gerekli olan MF-3 puanı için Tablo-5’e bakarak; 1.Matematik 2.Fizik 3.Kimya 4.Biyoloji çalışması gerektiğini fark ederek katsayısı düşük olmakla beraber geometri testini de göz ardı etmemesi gerektiğini anlayacaktır. Zeynep alanı doğrultusunda ilerlediği için avantajları bunlarla sınırlı kalmayıp yerleştirme sürecinde de diğer öğrencilere oranla bir takım fırsatlara sahip olacaktır.

49

50 AOBP

51  AOÖBP HESAPLANIRKEN  Diploma Puanı 50-100 aralığında (50’nin altındaki diploma notları 50 kabul ediliyor)  (Diploma Puanı x 5 ) x 0,12  Örnek : Diploma notu 70 olan öğrencinin OBP’ si: 70 x 5 =350  AOBP’ si: 350x0,12= 42 (öğrencinin ham puanlarına ilave edilecek puan) NOT: Yukarıdaki öğrenci MTAL öğrencisi ise OBP’ si 70x5=350; yerleştirme puanına eklenecek OBP’ si 350x0.12=42; ek puanı ise OBPx0,06 yani 350x0.06=21 olacaktır.

52 Yerleştirme puanına eklenecek en küçük puan (50x5x0.12)=30; en yüksek puan (100x5x0.12)=60; MTAL için en küçük ek puan (50x5x0.06)=15, en yüksek ek puan ise (100x5x0.06)=30’dur.

53 DİKKAT: 2013 Eğitim- Öğretim Yılı’ ndan itibaren lise öğrenimine başlayan öğrenciler için ek puan ayrıcalığı uygulanmayacağıkararı alınmış olunsa da ÖSYM’ nin ek puanla ilgili düzenleme yapacağı yıl 2016 ÖSYS süreci olacağından dolayı MTAL öğrencileri herhangi bir olumsuzluk yaşamamaları için 2016 ÖSYS Kılavuzu’ nun ek puanla ilgili kısımlarına bakmalıdırlar.

54

55 Tercih sürecinde öğrenci şunları yapmalı; 1.Tercih yapıp yapmayacağınıza karar verin. Sınav başarınızın beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığı; tekrar sınava girmenin sizi hedefinize ulaştırıp ulaştıramayacağı, aynı çalışma temposunu hatta daha da fazlasını bir sonraki yıl sürdürüp sürdüremeyeceğiniz; sosyal ve ekonomik koşullarınız vb. unsurları sağlıklı bir şekilde değerlendirip gerekiyorsa uzman yardımı alarak doğru kararı vermelisiniz. Bu aşamayı geçtikten sonra, TERCİHLER VE YERLEŞTİRME

56 2. Tercih mekanizması olarak yardımcınızın, sizi yanıltabilecek olan kaynakların neler olduğuna dikkat etmelisiniz. Tercih sürecinde size yol gösterecek en önemli yardımcınız ÖSYM tarafından yayımlanan tercih kılavuzu ve öğretmenlerinizken, sizi yanıltabilecek olan kaynaklar ise özellikle sizi bir sürü zahmetten kurtarmış gibi görünen tercih robotlarıdır. Bu robotlar belki fikir vermeleri açısından değerlendirilebilirler fakat yanılma paylarının olduğunu unutmayınız. Tercih yaparken kılavuzdaki bilgileri esas alınız.

57 3. Hedefleriniz doğrultusunda tercih yapınız. Eğer sınav başarınız hedefiniz için yeterli değilse lütfen 1. maddeyi bir kez daha okuyunuz. 4. Okumak istemediğiniz hiçbir bölüme tercihleriniz arasında yer vermeyiniz. Tercih listenize yazdığınız ilk sıradaki bölüm de, son sıradaki bölüm de istediğiniz bölümler olsun.

58 5. Tercihleriniz arasında bulunacak bölümleri gerçekten araştırarak listenize alın. Tercih listenizi oluştururken; a.Hangi üniversitelerde hangi bölümlerin yer aldığı ( Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nde henüz Tıp Fakültesi yoktur). b.Üniversitenin size sunduğu eğitim şartları, c.Üniversitenin bulunduğu yerleşim bölgesinin sosyal, kültürel, ekonomik ve coğrafi koşullar (barınma, iklim, ulaşım vb.) gibi noktalara dikkat ediniz.

59 YERLEŞTİRME PUANI HESAPLAMASI

60 Tercih Stratejileri ve Yerleştirme YGS, LYS puan türleriyle öğrenci alan bölüm tercihinde bulunacak öğrenciler için genel bir tercih ve yerleştirme çerçevesi çizelim. 1.Yerleştirme işlemi, sıralaması yüksek öğrenciden sıralaması düşük öğrenciye doğru yapılır. Bu da size tercihlerinizi oluştururken kısmen bir esneklik sağlamalıdır. Örneğin; aynı puan türünden Funda 15000. ; Ahmet 17000. sıralamayı elde etmiş olsunlar. Ahmet’ in 1.tercihinde yer alan bölüm Funda’ nın 30.tercihinde yer alsın. Bu durumda sıralaması yüksek olan Funda 29.tercihine yerleşemese de 30.tercihlere bakıldığında ve tek rakibinin Ahmet olduğu varsayıldığında Funda’ nın tercih sıralaması aynı bölüm için Ahmet’in tercih sıralamasının altında bile olsa o bölüme Funda yerleşecek, Ahmet ise 2.tercihi için diğer rakipleri ile değerlendirilmeye alınacaktır.

61 2. Öncelikle yerleştirme puanlarınızın ait olduğu sıralamalarınıza göre hareket edin. Puanlar soruların ne kadarının kaç kişi tarafından yapıldığına göre değişkenlik göstermekle birlikte o puana ait sıralamanın pek de değişmediğini ÖSYM’nin geçmiş yıllara ait tercih kılavuzlarını incelerseniz göreceksiniz. Örneğin; 2014 ÖSYS’ de YGS-1 puan türünde 270000.sıralamaya sahip adayın puanı 288,62984’ tür. Oysa 2015 ÖSYS’ de aynı öğrencinin sıralaması yine 270000’ ken puanı 279,41463’ tür. Bu da tercih yaparken puanın değil sıralamanın asıl olduğunu gösteren somut bir veridir.

62 3. Tercih edeceğiniz program ilk kez öğrenci alacaksa o programa ilişkin sıralama ve puan bilgisine sahip olamayacağınız için tercih edeceğiniz üniversitenin bulunduğu yerleşim bölgesine denk üniversitelerin aynı bölümlerinin sıralama bilgilerine bakın. 4. Tercih edeceğiniz bölümlerin birkaç yıllık sıralama bilgisini edinin. Bunu yaparken aynı bölümün farklı üniversitelerdeki durumlarına da bakın. Bu size fikir verici olabilir.

63 5. Tercih edeceğiniz bölümlerin yine birkaç yıllık tercih edilirlik sayılarına bakın. Bölümün tercih edilme durumu ile aldığı öğrenci sıralaması arasında kesinlikle doğru orantının olduğunu göreceksiniz. Not ; Bu bilgilere ÖSYM’nin geçmiş yıllara ait istatistiksel veriler kısmından ulaşabilirsiniz. 6. Çok yakın sıralamaya sahip bölümler arasında tercih yapacaksanız (Örneğin A bölümü YGS-1 puan türüyle 10000. sırada; B bölümü YGS-1 puan türü ile 10100. sırada öğrenci alıyorsa) sıralamada sıralama sayısını göz ardı edebileceğiniz gibi daha kesin bir sonuç elde etmek istiyorsanız bu iki bölümün ve bu iki üniversitenin genel itibariyle birkaç yıllık puan durumlarına bakın.

64 7. Tercih tekniği açısından tercih yapabilecek durumdaysanız tercih yapacağınız puan türü sayısı, bölümlerin lisans, ön lisans ya da açık öğretim programı oluşu vb. ile ilgili hiçbir kısıtlama söz konusu değildir. İstediğiniz puan türünden, istediğiniz program türünden toplam tercih sayınızı geçmemek kaydıyla istediğiniz şekilde tercihlerinizi yapabilirsiniz. Örneğin; MF-1, MF-2, MF-3, MF-4, TM-1, TM-2, TM-3 puan türlerinden tercih yapabilecek durumda olan bir öğrenci sahip olduğu bu yedi puan türünden a. Sadece birinden, b. Birkaçından, c. Hepsinden Olmak üzere istediği kombinasyonu kullanarak toplam tercih sayısını geçmemek üzere tercihte bulunabilir. Aynı öğrenci aynı ya da farklı puan türlerinden öğrenci alan ön lisans, lisans, ve açık öğretim programlarını da istediği puan türünde ve sayıda yine toplam tercih sayısını geçmemek üzere listesinde bulundurabilir.

65 8. Eğer farklı bir tercih stratejiniz yoksa ve farklı puan türlerinden bölümleri tercih edecekseniz aynı puan türüne sahip olan bölümlerin sıralamasını küçükten büyüğe olacak şekilde yapınız. Örneğin; TM-1, MF-1 ve YGS-5 puan türleri ile tercih yapmaya karar veren bir öğrenci tercih sıralamasını bu üç puan türünden bölümleri karışık şekilde sıralayarak oluşturabilir. Aynı öğrenci bu puan türlerindeki bölümleri puan türlerini dikkate alarak sıralamak isterse bu üç puan türündeki tercih edeceği bölümleri aynı puan türünden olmak kaydıyla başarı sırası küçükten büyüğe olmak üzere düzenleyebilir.

66 9. Tercih edeceğiniz bölümlerin ÖSYS Tercih Kılavuzunda yer alan ÖZEL KOŞULLAR kısmını mutlaka gözden geçiriniz. Uygun olmadığınız koşula sahip olan bir bölümü (örneğin erkekseniz Gülhane Askeri Tıp Akademisi’ nin kız öğrenci alan bölümünü tercih ederseniz) kazanmış olsanız bile kaydınız yapılmaz.

67 MTAL öğrencileri alanları dışında tercih yaparken yukarıda yazdığımız durumlara tabidirler. Ancak alanları doğrultusunda da tercih yapma hakları bulunduğu için aşağıdaki bilgilere dikkat etmelidirler. YGS-LYS ye girdiyseniz; YGS-LYS puan türleri için tercih yapma hakkına sahipseniz; a.YGS veya LYS ile öğrenci alan lisans programı tercihinde bulunabilirsiniz. Tercih edeceğiniz bu programlar mezun olduğunuz alan doğrultusunda ise yerleştirmeniz tercih kılavuzunun ek puan başarı sırası sütunuyla gösterilen şekilde sınav puanınıza ek puan eklenmesiyle yapılacaktır. Bundan dolayı ilgili puan türündeki başarı sıranızı değil ek puan başarı sıranızı dikkate alınız. Ek puanla tercih ettiğiniz bölümün yeterli yerleştirme puanına sahipseniz öncesinde ek puan; ek puanla yerleşemediğiniz taktirde ise yerleştirme puanınız ile ilgili bölüme yerleştirilmeye çalışılırsınız.

68 b. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu Mezunu (MTOK) koşulu doğrultusunda öğrenci alan bir lisans programı tercih edecekseniz ilgili puan türündeki yerleştirme puanınızı kullanmanız gerekmektedir. c. Alanınız dışındaki bir ön lisans programı tercihinde bulunduğunuz takdirde ilgili bölümün puan türüne sahipseniz bu puan türünü; ilgili bölüm alanınız dâhilinde ise Sınavsız Geçiş Kontenjanı ile yerleştirilebilmeniz için OBP’ nizi kullanmalısınız. Söz konusu bölümün puan türüne ve bu bölüme Sınavsız Geçiş Kontenjanı ile yerleşme hakkına sahipseniz ilgili bölüme öncelikle Sınavsız Geçiş Kontenjanı ile; bu olmadığı takdirde de puanınızla yerleştirilmeye çalışılırsınız.

69 d. Sınavsız Geçiş Kontenjanından yararlanabilmeniz için ÖSYS başvurunuz sırasında sınavsız geçiş hakkını kullanmak istediğinizi belirtmiş olmalısınız. Sınavsız geçiş hakkı kullanılırken; 1.Mezuniyet yılı (Mezuniyet yılı yeni olan avantajlı durumdadır.), Mezuniyet yılları aynı ise; 2. Okul türü ( Tercih kılavuzunun yerleştirme öncelikleri sütununda görülen ve 1-4 arası rakamlarla ifade edilen okul türleri; I.Eski yıllarda Enstitü adı ile mezun olunan Meslek Liseleri’ni II.Meslek Liseleri’ ni III.Teknik Lise, Anadolu Meslek Liseleri’ni IV.Anadolu Teknik Liseleri’ni kapsamaktadır. Okul türleri arasındaki yerleştirme öncelik sırası ‘IV’ ile gösterilen Anadolu Teknik Liseleri ‘III’ ile gösterilen Teknik Lise, Anadolu Meslek Liseleri ‘II’ ile gösterilen Meslek Liseleri ‘I’ ile gösterilen Eski yıllarda Enstitü adı ile mezun olunan Meslek Liseleri şeklindedir.), Mezuniyet yılı ve okul türü aynı ise; 3. Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (Türkiye’ de her il, bir Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB) olarak planlanmıştır. Tercihlerde METEB içinde bir liseden mezun olmak sıralamada öncelikli konum sağlar. Mesleki Açık Lise mezunu öğrencilerin METEB’ leri öğrencinin yüz yüze eğitim aldığı son ildir.), Mezuniyet yılı, okul türü ve METEB aynı ise; 4. OBP, Mezuniyet yılı, okul türü, METEB ve OBP aynı ise; 5. Doğum tarihi (Küçük yaşta olmak avantajlıdır.) sıralaması yapılır.

70 ÖZEL DURUMU OLAN öğrencilerin tercih ve yerleştirme işlemleri

71 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER 71 1.ENGELLİLER a.Engel Türleri b.Engel Dereceleri c.Sınav Başarıları d.Tercihleri Doğrultusunda yerleştirilirler.

72 2. OKUL BİRİNCİLERİ Önce genel kontenjan; yerleşemezlerse birincilik kontenjanı ile yerleştirilmeye çalışılırlar. NOT: Birincilik kontenjanı hakkı, öğrenci sınava girmese dahi sadece 12. sınıftan mezun olduğu yıl için geçerlidir. 72 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

73 3. Ulusal, uluslararası bilim olimpiyatları ve proje yarışmalarında derece elde eden öğrenciler farklı OBP katsayısıyla alanları doğrultusunda yerleştirilmeye çalışılırlar. NOT: Bu hak, öğrencinin sınava girdiği ilk yıl için geçerlidir. 73 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

74 4. 1,2 ve 3. grup yarışmalarda derece elde eden sporcular da (engelliler hariç) farklı OBP katsayısı ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarına yerleştirilmeye çalışılırlar 74 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

75 5. Özel yetenek sınavı ile ilgili işlemler ilgili kurumlarca yapılır. Öğrenciler bu kurumlara başvurmalıdır. 75 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

76 6. Özel yetenek ile eşdeğer bölümlere yatay geçiş için ilgili puan türünden en az 180,000 puan almak şarttır. 76 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

77 7. Konservatuvarların üst devresine geçiş için sınav ve puan koşulu aranmaz. 77 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

78 8. Resim, heykel bölümleri (Güzel Sanatlar Fakülteleri’ne bağlı) için üstün yetenek saptaması gereklidir. Bunun için ilgili bölüme başvurulur. 78 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

79 9. Engelliler özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara sadece özel yetenek sınavı puanı ile yerleştirilirler. 79 ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER

80 OBP’ leri farklı hesaplanan öğrencilerin bu hakları sadece ÖSYS’ ye başvurdukları ilk yıl için geçerlidir. 80

81 TERCİHLER VE YERLEŞTİRME ASKERİ OKULLAR 1.Kara, 2.Deniz, 3.Hava Harp Okulları. 1.Kara, 2.Deniz, 3.Hava, 4. Jandarma Astsubay Yüksekokulları. 1.GATA Sağlık Astsubay Meslek Yüksekokulu 81

82 TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİNDE Başvuru için ÖSYS, ilgili okulların kılavuzlarına bakılmalıdır. Yerleşilecek her okul için ayrı başvuru şarttır. Bu okul seçmelerinden elenmek Yükseköğretim Programlarına kayıt yaptırmak için engel değildir. Okulların istediği ilgili puan türünden ilgili puanı almak önkoşuldur. 82

83 YGS Puanlarıyla Öğrenci Alan Lisans Programları YGS Puanlarıyla Öğrenci Alan Lisans Programları

84

85 YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI PUAN TÜRÜ AktüeryaYGS-1 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sis.YGS-1 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğret.YGS-1 Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriYGS-1 Deniz Ulaştırma İşletme Müh.YGS-1 GüverteYGS-1 Havacılık Elektrik ve ElektroniğiYGS-1 Uçak Elektrik-ElektronikYGS-1 Uçak Gövde-MotorYGS-1 Uçak Gövde-Motor BakımYGS-1 YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI PUAN TÜRÜ Acil Yardım ve Afet YönetimiYGS-2 Balıkçılık TeknolojisiYGS-2 Beslenme ve DiyetetikYGS-2 EbelikYGS-2 Fizyoterapi ve RehabilitasyonYGS-2 Gıda TeknolojisiYGS-2 HemşirelikYGS-2 Tütün EksperliğiYGS-2

86 YGS-1 Lisans Programları Aktüerya (YO) Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (YO) Makine (YO) Bilgi TeknolojileriGemi Makineleri (YO) Su Ürünleri Mühendisliği (YO) Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (YO) Güverte (YO)Uçak Elektrik-Elektronik (YO Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Havacılık Elektrik ve Elektroniği (YO) Uçak Gövde - Motor (YO)

87 YGS-1 TÜRMATSOSFEN 2,074,770,813,08

88 YGS-2 Lisans Programları Acil Yardım ve Afet Yönetimi (YO) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YO) Tütün Eksperliği (YO) Beslenme ve Diyetetik (YO) Hemşirelik (YO) Ebelik (YO)

89 YGS-2 TÜRMATSOSFEN 2,083,590,814,12

90

91 YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI PUAN TÜRÜ Dünya DinleriYGS-4 GastronomiYGS-4 Görme Engelliler ÖğretmenliğiYGS-4 Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkYGS-4 İlahiyatYGS-4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğret.YGS-4 İslam ve Din BilimleriYGS-4 İslami ılimlerYGS-4 İşitme Engelliler ÖğretmenliğiYGS-4 Özel Eğitim ÖğretmenliğiYGS-4 Yaygın Din Öğretimi ve UygulamalarıYGS-4 Zihin Engelliler Öğretmenliği YGS-4

92 YGS-3 Lisans Programları Rekreasyon Yönetimi (MTOK)

93 YGS-3 TÜRMATSOSFEN 4,262,452,491,05

94 YGS-4 Lisans Programları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği İşitme Engelliler Öğretmenliği Yaygın Din Öğretimi ve Uygulamaları Gastronomi (Yüksekokul)Özel Eğitim ÖğretmenliğiZihin Engelliler Öğretmenliği Görme Engelliler Öğretmenliği Turizm Animasyonu İlahiyat

95 YGS-4 TÜRMATSOSFEN 3,242,483,371,07

96

97 Çocuk GelişimiYGS-5 Moda TasarımıYGS-5 Moda TasarımıYGS-5 Okul Öncesi Öğretmenliği(*) YGS-5 RekreasyonYGS-5 Seyahat İşl. ve Turizm RehberliğiYGS-5 Sosyal HizmetYGS-5 Spor YöneticiliğiYGS-5 Spor YönetimiYGS-5 Takı TasarımıYGS-5 YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARIPUAN TÜRÜ Sağlık Kurumları YöneticiliğiYGS-6 Sağlık YönetimiYGS-6 Sermaye PiyasasıYGS-6 Sermaye Piyasası Dene. ve Dere.YGS-6 Seyahat İşletmeciliğiYGS-6 SigortacılıkYGS-6 Sigortacılık ve Risk YönetimiYGS-6 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiYGS-6 Turizm İşletmeciliğiYGS-6 Turizm İşletmeciliği ve OtelcilikYGS-6 Turizm ve Otel İşletmeciliğiYGS-6 Turizm ve OtelcilikYGS-6 Ulaştırma ve LojistikYGS-6 Uluslararası FinansYGS-6 Uluslararası Lojistik ve TaşımacılıkYGS-6 Uluslararası TicaretYGS-6 Uluslararası Ticaret ve LojistikYGS-6 Üstün Zekalılar Öğretmenliği(*) YGS-6 Yiyecek İçecek İşletmeciliğiYGS-6 Yönetim Bilişim SistemleriYGS-6 YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARIPUAN TÜRÜ BankacılıkYGS-6 Bankacılık ve FinansYGS-6 Bankacılık ve FinansmanYGS-6 Bankacılık ve SigortacılıkYGS-6 Denizcilik İşletmeleri YönetimiYGS-6 Gayrimenkul ve Varlık DeğerlemeYGS-6 Gümrük İşletmeYGS-6 İnsan Kaynakları YönetimiYGS-6 İşletme Bilgi YönetimiYGS-6 Konaklama İşletmeciliğiYGS-6 Konaklama ve Turizm İşletmeciliğiYGS-6 MuhasebeYGS-6 Muhasebe Bilgi SistemleriYGS-6 Muhasebe ve Finansal YönetimYGS-6 Otel YöneticiliğiYGS-6 PazarlamaYGS-6

98 YGS-5 Lisans Programları Çocuk Gelişimi (YO) Rekreasyon Sosyal Hizmet (YO) Moda Tasarımı (YO) Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği (YO) Spor Yöneticiliği Okul Öncesi Öğretmenliği Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği

99 YGS-5 TÜRMATSOSFEN 3,893,971,631,04

100 YGS-6 Lisans Programları Bankacılık (YO) Pazarlama (YO) Ulaştırma ve Lojistik (YO) Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (YO) Pazarlama Öğretmenliği Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık (YO) Gayrimenkul ve Varlık Değerleme (YO) Sağlık Yönetimi (YO)Uluslararası Ticaret (YO) Gümrük İşletme (YO) Sermaye Piyasası Denetim Derecelendirme (YO) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (YO) İnsan Kaynakları Yönetimi (YO)Seyahat İşletmeciliği (YO) Uluslararası Ticaret ve Lojistik (YO) İşletme Bilgi Yönetimi (YO)Sigortacılık (YO)Üstün Zekalılar Öğretmenliği Konaklama ve Turizm İşletmeciliği (YO) Sigortacılık ve Risk Yönetimi (YO)Yiyecek İçecek İşletmeciliği (YO) Muhasebe Bilgi Sistemleri Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (YO) Yönetim Bilişim Sistemleri (YO) Otel Yöneticiliği (YO)Turizm ve Otel İşletmeciliği (YO)

101 YGS-6 TÜRMATSOSFEN 3,404,410,812,05

102 LYS Puanlarıyla Öğrenci Alan Lisans Programları LYS Puanlarıyla Öğrenci Alan Lisans Programları

103 SAYISAL MF-1 MF-2 MF-3 MF-4 MF-1 MF-2 MF-3 MF-4

104

105 LYS-MF-1 Lisans Programları Bilgisayar Bilimleri İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi MatematikMatematik-Bilgisayar Finans MatematiğiMatematik MühendisliğiUygulamalı Matematik İlköğretim Matematik Öğretmenliği Matematik Öğretmenliği Uygulamalı Matematik ve Bilgisayar İstatistik

106 YGSLYS-1LYS-2 TÜRMATSOSFENMATGEOFİZKİMBİY 1,342,260,480,972,281,751,340,750,78

107

108 LYS-MF-2 Lisans Programları Bahçe BitkileriEkolojiKimya Teknolojisi Bahçe Bitkileri Üretimi ve Pazarlama Fen Bilgisi Öğretmenliği Süt Teknolojisi Bitki KorumaFizikTarım İşletmeciliği Biyoloji Fizik Öğretmenliği Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Biyoloji Öğretmenliği KimyaZootekni

109 YGSLYS-1LYS-2 TÜRMATSOSFENMATGEOFİZKİMBİY 1,071,230,381,261,110,761,381,231,50

110

111 LYS-MF-3 Lisans Programları Biyokimya Gerontoloji Tarla Bitkileri Diş Hekimliği Fakültesi Hemşirelik ve Sağlık HizmetleriTıp Fakültesi Eczacılık Fakültesi Moleküler Biyoloji ve GenetikVeteriner Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Tarımsal Biyoteknoloji

112 YGSLYS-1LYS-2 TÜRMATSOSFENMATGEOFİZKİMBİY 1,431,640,731,411,220,721,841,932,49

113

114 LYS-MF-4 Lisans Programları Bilgisayar Mühendisliği Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Bilişim Sistemleri MühendisliğiGeomatik MühendisliğiMeteoroloji Mühendisliği Biyomedikal MühendisliğiGıda MühendisliğiMimarlık Cevher Hazırlama MühendisliğiHavacılık ve Uzay MühendisliğiNükleer Enerji Mühendisliği Çevre Mühendisliği Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Otomotiv Mühendisliği Deri MühendisliğiJeoloji MühendisliğiPetrol ve Doğalgaz Mühendisliği Elektrik-Elektronik Mühendisliği Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Tekstil Mühendisliği Endüstri MühendisliğiKimya MühendisliğiUçak Mühendisliği Endüstri Ürünleri TasarımıMaden MühendisliğiUzay Mühendisliği Enformasyon TeknolojileriMakine MühendisliğiYazılım Mühendisliği Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği

115 YGSLYS-1LYS-2 TÜRMATSOSFENMATGEOFİZKİMBİY 1,352,030,571,131,961,481,741,180,79

116 EŞİT AĞIRLIK TM-1 TM-2 TM-3 TM-1 TM-2 TM-3

117

118 LYS-TM-1 Lisans Programları BankacılıkİşletmeTekstil Tasarım Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri MaliyeTurizm ve Otelcilik Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Muhasebe ve Finansal Yönetim Uluslararası Finans Ekonometri Sağlık Kurumları İşletmeciliği Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Ekonomi Sigortacılık ve Risk Yönetimi Uluslararası Ticaret İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tekstil Geliştirme ve Pazarlama Yönetim Bilişim Sistemleri

119 YGSLYS-1LYS-3 TÜRMATSOSFENMATGEOEDCOG1 1,481,900,410,521,861,151,510,91

120

121 LYS-TM-2 Lisans Programları Aile ve Tüketici BilimleriKamu Yönetimi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Avrupa Birliği İlişkileri Küresel ve Uluslararası İlişkiler Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Eşit Ağırlıklı ProgramlarSınıf ÖğretmenliğiUluslararası İlişkiler Siyaset Bilimi Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği

122 YGSLYS-1LYS-3 TÜRMATSOSFENMATGEOEDCOG1 1,441,660,560,501,600,881,811,11

123

124 LYS-TM-3 Lisans Programları AntropolojiGrafik Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Arkeolojiİnsan ve Toplum Bilimleri Sanat ve Sosyal Bilimler Programları Edebiyat ProgramlarıKlasik ArkeolojiSeramik Ekonomi Politik ve Toplum Felsefesi PrehistoryaSosyal Hizmet Felsefe Protohistorya ve Ön Asya Arkeolojisi Sosyoloji Felsefe Grubu Öğretmenliği PsikolojiHukuk Fakültesi

125 YGSLYS-1LYS-3 TÜRMATSOSFENMATGEOEDCOG1 1,531,180,800,511,310,792,061,39

126 sosyal TS-1 TS-2 TS-1 TS-2

127

128 LYS-TS-1 Lisans Programları Arkeoloji ve Sanat TarihiHalkla İlişkiler ve TanıtımReklamcılık Basın ve Yayın Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Reklamcılık ve Halkla İlişkiler CoğrafyaİletişimSinema ve Televizyon Gastronomi ve Mutfak Sanatları Medya ve İletişim Sistemleri Sosyal Bilgiler Öğretmenliği GazetecilikRadyo, Televizyon ve Sinema Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Görsel İletişim TasarımıReklam Tasarımı ve İletişimi Yeni Medya

129 YGSLYS-3 TÜRMATSOSFENEDCOG1TARCOĞ2FEL 1,421,261,040,541,331,271,691,893,16

130

131 LYS-TS-2 Lisans Programları Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Sanat ve Tasarım Yönetimi Türk Dili ve Edebiyatı HititolojiSümeroloji Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Rekreasyon YönetimiTarihTürkçe Öğretmenliği Sanat TarihiTarih Öğretmenliği

132 YGSLYS-3 TÜRMATSOSFENEDCOG1TARCOĞ2FEL 1,751,220,440,481,970,791,501,181,87

133 DİL DİL-1 DİL-2 DİL-3 DİL-1 DİL-2 DİL-3

134

135 LYS-DİL-1 Lisans Programları Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Fransız Dili ve Edebiyatıİngilizce Öğretmenliği Alman Dili ve Edebiyatı İngiliz Dil BilimiKarşılaştırmalı Edebiyat Çeviribilimİngiliz Dili ve EdebiyatıMütercim-Tercümanlık Dilbilim İngiliz Dili ve Karşılaştırmalı Edebiyatı Turizm Rehberliği

136 YGSLYS-5 TÜRMATSOSFENY. DİL LYSDİL1 (İ)1,420,640,680,472,27 LYSDİL1 (A)1,710,760,810,562,89 LYSDİL1 (F)1,400,630,670,462,81

137 LYS-DİL-2 Lisans Programları Arnavutça Eski Yunan Dili ve Edebiyatı Latin Dili ve Edebiyatı BoşnakçaHırvat Dili ve EdebiyatıLeh Dili ve Edebiyatı Bulgar Dili ve EdebiyatıHungaralojiYunan Dili ve Edebiyatı Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı İspanyol Dili ve EdebiyatıYunanca İtalyan Dili ve Edebiyatı

138 YGSLYS-5 TÜRMATSOSFENY. DİL LYSDİL2 (İ)2,300,750,930,461,69 LYSDİL2 (A)2,630,861,060,522,05 LYSDİL2 (F)2,280,740,920,452,11

139 LYS-DİL-3 Lisans Programları Arap Dili ve EdebiyatıGürcü Dili ve EdebiyatıKore Dili ve Edebiyatı Arapça ÖğretmenliğiHindolojiRus Dili Çin Dili ve Edebiyatıİbrani Dili ve EdebiyatıRus Dili ve Edebiyatı Doğu DilleriJapon Dili ve EdebiyatıSinoloji Ermeni Dili ve EdebiyatıJaponca Öğretmenliği Türkiye Türkçesi-Rusça Mütercim-Tercümanlık Fars Dili ve Edebiyatı

140 YGSLYS-5 TÜRMATSOSFENY. DİL LYSDİL3 (İ)4,121,980,480,430,63 LYSDİL3 (A)4,322,080,500,450,70 LYSDİL3 (F)4,111,970,470,420,79

141

142 LİSANS YERLEŞTİRME SINAVLARI KİMLER HANGİ SINAVA GİRMEK ZORUNDA? FEN BİLİMLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİ YGSYÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS-1MATEMATİK- GEOMETRİ SINAVI LYS-2FEN BİLİMLERİ SINAVI SOSYAL BİLİMLER ALANI ÖĞRENCİLERİ YGSYÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS-3EDEBİYAT-COĞRAFYA SINAVI LYS-4SOSYAL BİLİMLER SINAVI TÜRKÇE MATEMATİK ALANI ÖĞRENCİLERİ YGSYÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS-1MATEMATİK- GEOMETRİ SINAVI LYS-3EDEBİYAT-COĞRAFYA SINAVI YABANCI DİL ALANI ÖĞRENCİLERİ YGSYÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS-5YABANCI DİL SINAVI


"YGS-LYS. “Hayaller ve Öngörülemeyen Gelecek” YGS/LYS Sistem-Başarı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları