Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAYNAŞTIRMA HAZıRLAYAN: NAZIFE GÜLEÇ 1. KAYNAŞTıRMA ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN AKRANLARı ILE BIRLIKTE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAYNAŞTIRMA HAZıRLAYAN: NAZIFE GÜLEÇ 1. KAYNAŞTıRMA ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN AKRANLARı ILE BIRLIKTE."— Sunum transkripti:

1 KAYNAŞTIRMA HAZıRLAYAN: NAZIFE GÜLEÇ 1

2 KAYNAŞTıRMA ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN AKRANLARı ILE BIRLIKTE AKRANLARı ILE BIRLIKTE EĞITIM VE ÖĞRETIMLERINI EĞITIM VE ÖĞRETIMLERINI BÜTÜN KADEMELERDE SÜRDÜRME ESASıNA DAYANAN, BÜTÜN KADEMELERDE SÜRDÜRME ESASıNA DAYANAN, DESTEK HIZMETLERININ SAĞLANDıĞı DESTEK HIZMETLERININ SAĞLANDıĞı ÖZEL EĞITIM UYGULAMALARıDıR. ÖZEL EĞITIM UYGULAMALARıDıR.

3 KAYNAŞTıRMA KAYNAŞTıRMA, HER TÜR VE DÜZEYDE ENGELE SAHIP ÖĞRENCILER IÇIN GEREKLI BIR UYGULAMADıR.

4 KAYNAŞTıRMA, ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN ÖĞRENCININ, NORMAL ÖĞRENCILERIN DEVAM ETTIĞI EĞITIM ORTAMLARıNDA (NORMAL ANAOKULU, NORMAL ILKÖĞRETIM VB.) EĞITILMESIDIR.

5 ÖZEL EĞITIM ORTAMLARıNı NORMAL AKRANLARLA BIR ARADA BULUNMA YERINE GÖRE ; 1-YATıLı ÖZEL EĞITIM OKULU 2-GÜNDÜZLÜ ÖZEL EĞITIM OKULU 3-NORMAL OKUL BÜNYESINDE ÖZEL SıNıF 4-NORMAL OKUL BÜNYESINDE NORMAL SıNıF (KAYNAŞTıRMA)

6 EN AZ KıSıTLAYıCı ORTAM TAM ZAMANLı KAYNAŞTıRMA KAYNAK ODA DESTEKLI KAYNAŞTıRMA YARıM ZAMANLı KAYNAŞTıRMA ÖZEL SıNıF GÜNDÜZLÜ ÖZEL EĞITIM OKULU YATıLı ÖZEL EĞITIM OKULU EN FAZLA KıSıTLAYıCı ORTAM

7 EN AZ KıSıTLAYıCı ORTAM TERIMI:ÖZEL GEREKSINIMLI ÖĞRENCININ NORMAL AKRANLARıYLA, EĞITIM GEREKSINIMLERININ EN ÜST DÜZEYDE KARŞıLANACAĞı EĞITIM ORTAMıDıR. EN AZ KıSıTLAYıCı ORTAM TERIMI:ÖZEL GEREKSINIMLI ÖĞRENCININ NORMAL AKRANLARıYLA, EĞITIM GEREKSINIMLERININ EN ÜST DÜZEYDE KARŞıLANACAĞı EĞITIM ORTAMıDıR.

8 BAŞKA DEYİŞLE ENGELLİ BİREYLERİN ENGELİ OLMAYAN BİREYLERLE EĞİTSEL VE SOSYAL OLARAK BÜTÜNLEŞMESİNİ SAĞLAMA İŞLEMİDİR BAŞKA DEYİŞLE ENGELLİ BİREYLERİN ENGELİ OLMAYAN BİREYLERLE EĞİTSEL VE SOSYAL OLARAK BÜTÜNLEŞMESİNİ SAĞLAMA İŞLEMİDİR HER İNSANDA OLDUĞU GİBİ ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ BİREY DE SEVİLMEK, TAKDİR EDİLMEK, BEĞENİLMEK, DEĞER GÖRMEK VE KİMSEYE BAĞIMLI OLMADAN YAŞAMAK İSTER. HER İNSANDA OLDUĞU GİBİ ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ BİREY DE SEVİLMEK, TAKDİR EDİLMEK, BEĞENİLMEK, DEĞER GÖRMEK VE KİMSEYE BAĞIMLI OLMADAN YAŞAMAK İSTER.

9 BU ONLARIN EN DOĞAL HAKKI OLDUĞU GİBİ, TOPLUMSAL BÜTÜNLÜĞÜN VE KALKINMANIN TEMELİDİR. ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLERE VERİLEN EĞİTİMİN NİTELİĞİ NE KADAR İYİ OLURSA OLSUN SONUÇTA ONU, İÇİNDE YAŞADIĞI TOPLUMUN BİR ÜYESİ HALİNE GETİRMİYOR VE KABUL GÖRMESİNİ SAĞLAMIYORSA VERİLEN EĞİTİM İŞE YARAMAYACAKTIR.

10 BU NEDENLE KAYNAŞTıRMA EĞITIMI HER TÜRDEKI ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYIN DEVAM ETTIĞI OKULLARDA BIR HIZMET ALANı OLARAK GÖRÜLMESINI VE BAZı TEDBIRLERIN ALıNMASıNı GEREKTIRMEKTEDIR.

11 KAYNAŞTıRMANıN AMACı ÇOCUĞU NORMAL HALE GETIRMEK DEĞIL, ÇOCUĞU NORMAL HALE GETIRMEK DEĞIL, ONUN ILGI VE YETENEKLERINI ONUN ILGI VE YETENEKLERINI EN IYI ŞEKILDE KULLANMASıNı SAĞLAMAK EN IYI ŞEKILDE KULLANMASıNı SAĞLAMAK TOPLUM IÇINDE YAŞAYABILMESINI KOLAYLAŞTıRMAKTıR. TOPLUM IÇINDE YAŞAYABILMESINI KOLAYLAŞTıRMAKTıR.

12 TARIHÇESI TARİHE BAKILDIĞINDA ENGELLİLERİN NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN AKRANLARINDAN AYRI OLARAK ÖZEL EĞİTİM OKULLARINDA VEYA ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA EĞİTİLDİĞİ GÖRÜLMEKTEDİR.

13 İKINCI DÜNYA SAVAŞı SONRASı 1950'LI YıLLARDA ÇOK NADIR DILE GETIRILMEYE BAŞLANAN ENGELLI BIREYLERIN ENGELLI OLMAYAN YAŞıTLARıYLA AYNı EĞITIM ORTAMıNı PAYLAŞMASı FIKRI 1960‘Lı YıLLARDA GIDEREK DAHA FAZLA TARAFLAR BULMAYA BAŞLAMıŞTıR.

14 BU DÖNEMDE YAPILAN ARAŞTIRMALARDA BU ÖĞRENCİLERİN BİR ÇOĞUNA NORMAL SINIFLARDA OKUMA HAKKI VERİLDİĞİNDE NORMAL AKRANLARIYLA İLİŞKİ KURABİLDİĞİ VE SINIF AKTİVİTELERİNE KATILABİLDİKLERİ GÖRÜLMÜŞTÜR.

15 HAREKETIN ÖNCÜLÜĞÜNÜ ISE ENGELLI BIREYLERIN EBEVEYNLERI BAŞLATMıŞTıR. BU DÖNEMLERDE DÜNYADA KAYNAŞTıRıLMAYA BAŞLAYAN ILK ENGEL GRUBUNU GÖRME ENGELLILER OLUŞTURMUŞTUR.

16 DAYANAĞı 573 SAYILI “ÖZEL EĞİTİM HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME” (MADDE 12) ( ) 573 SAYILI “ÖZEL EĞİTİM HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME” (MADDE 12) ( ) ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ ANAYASA (MADDE 42) ANAYASA (MADDE 42)

17 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN İLKELERİ ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYIN AKRANLARıYLA AYNı KURUMDA EĞITIM GÖRME HAKKı VARDıR. ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYIN AKRANLARıYLA AYNı KURUMDA EĞITIM GÖRME HAKKı VARDıR. KAYNAŞTıRMA, ÖZEL VE GENEL EĞITIMIN AYRıLMAZ BIR PARÇASıDıR. KAYNAŞTıRMA, ÖZEL VE GENEL EĞITIMIN AYRıLMAZ BIR PARÇASıDıR. HIZMETLER YETERSIZLIĞE GÖRE DEĞIL, EĞITIM IHTIYAÇLARıNA GÖRE PLANLANıR. HIZMETLER YETERSIZLIĞE GÖRE DEĞIL, EĞITIM IHTIYAÇLARıNA GÖRE PLANLANıR.

18 KARAR VERME SÜRECİ AİLE- OKUL-EĞİTSEL TANILAMA SÜRECİNE GÖRE GERÇEKLEŞİR. KARAR VERME SÜRECİ AİLE- OKUL-EĞİTSEL TANILAMA SÜRECİNE GÖRE GERÇEKLEŞİR. KAYNAŞTIRMAYA ERKEN BAŞLAMAK ESASTIR. KAYNAŞTIRMAYA ERKEN BAŞLAMAK ESASTIR. KAYNAŞTIRMADA BİREYSEL FARKLILIKLAR ESASTIR. KAYNAŞTIRMADA BİREYSEL FARKLILIKLAR ESASTIR. DUYU KALINTISINDAN YARARLANMAK ESASTIR. DUYU KALINTISINDAN YARARLANMAK ESASTIR.

19 EĞITIM NORMAL INSANLARLA VE DOĞAL ORTAMLAR DA VERILMELIDIR. EĞITIM NORMAL INSANLARLA VE DOĞAL ORTAMLAR DA VERILMELIDIR. EĞITIM, BIREYI TOPLUMUN BIR PARÇASı HALINE GETIRMEYI AMAÇLAR. EĞITIM, BIREYI TOPLUMUN BIR PARÇASı HALINE GETIRMEYI AMAÇLAR. GÖNÜLLÜLÜK, SEVGI, SABıR, GAYRET GEREKMEKTEDIR. GÖNÜLLÜLÜK, SEVGI, SABıR, GAYRET GEREKMEKTEDIR.

20 KAYNAŞTIRMANIN FAYDALARI Ö.E.İ. BireylereNormal çocuklaraAilelereÖğretmenlereTopluma

21 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN YARARLARI ÖZEL EĞITIME İHTIYACı OLAN BIREYLERE, ÖZEL EĞITIME İHTIYACı OLAN BIREYLERE, NORMAL ÇOCUKLARA, NORMAL ÇOCUKLARA, AILELERE, AILELERE, ÖĞRETMENLERE YARARLARı VARDıR. ÖĞRETMENLERE YARARLARı VARDıR. TOPLUMA TOPLUMA

22 ÖZEL EĞITIME İHTIYACı OLAN BIREYLERE YARARLARı BEP ARACILIĞI İLE KAPASİTE VE ÖĞRENME HIZINA GÖRE EĞİTİM ALIR. BEP ARACILIĞI İLE KAPASİTE VE ÖĞRENME HIZINA GÖRE EĞİTİM ALIR. KENDİNE GÜVEN, TAKDİR EDİLME,İŞE YARAMA, CESARET, SORUMLULUK GİBİ SOSYAL DEĞERLERİ GELİŞİR. KENDİNE GÜVEN, TAKDİR EDİLME,İŞE YARAMA, CESARET, SORUMLULUK GİBİ SOSYAL DEĞERLERİ GELİŞİR. ÖZELLİKLERİNE UYGUN ORTAMDAN DOLAYI UYUM VE BAŞARISI ARTACAKTIR ÖZELLİKLERİNE UYGUN ORTAMDAN DOLAYI UYUM VE BAŞARISI ARTACAKTIR

23 NORMAL ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE ÇALIŞMALARI DAHA BÜYÜK BAŞARILAR İÇİN KENDİLERİNDE İSTEK VE CESARET UYANDIRIR. NORMAL ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE ÇALIŞMALARI DAHA BÜYÜK BAŞARILAR İÇİN KENDİLERİNDE İSTEK VE CESARET UYANDIRIR. BU ÖĞRENCİLER NORMAL ÖĞRENCİLERDEN BAZI DAVRANIŞLARI ÖĞRENECEKLERDİR. BU ÖĞRENCİLER NORMAL ÖĞRENCİLERDEN BAZI DAVRANIŞLARI ÖĞRENECEKLERDİR. EĞİTİM PROGRAMLARINA EK OLARAK AİLE EĞİTİMİ, SOSYAL, KÜLTÜREL VE SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ SAYESİNDE ÖĞRENMELERİ GELİŞİR. EĞİTİM PROGRAMLARINA EK OLARAK AİLE EĞİTİMİ, SOSYAL, KÜLTÜREL VE SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ SAYESİNDE ÖĞRENMELERİ GELİŞİR. OLUMSUZ DAVRANIŞ YERİNE OLUMLU DAVRANIŞLARI ARTACAKTIR. OLUMSUZ DAVRANIŞ YERİNE OLUMLU DAVRANIŞLARI ARTACAKTIR.

24 NORMAL ÇOCUKLARA YARARLARı ÖZÜRLÜ BİREYE KARŞI KABUL, HOŞGÖRÜ, YARDIMLAŞMA, DEMOKRASİ VE AHLAKİ ANLAYIŞLARI GELİŞİR. ÖZÜRLÜ BİREYE KARŞI KABUL, HOŞGÖRÜ, YARDIMLAŞMA, DEMOKRASİ VE AHLAKİ ANLAYIŞLARI GELİŞİR. BİREYSEL FARKLILIKLARI DOĞAL KARŞILAR VE SAYGI GÖSTERİR. BİREYSEL FARKLILIKLARI DOĞAL KARŞILAR VE SAYGI GÖSTERİR. KENDİ YETERSİZLİKLERİNİ GÖRME, BUNLARI KABUL ETME VE GİDERME DAVRANIŞLARI GELİŞİR. KENDİ YETERSİZLİKLERİNİ GÖRME, BUNLARI KABUL ETME VE GİDERME DAVRANIŞLARI GELİŞİR. ÖZÜRLÜLERLE BİRLİKTE YAŞAMAYI ÖĞRENİR. ÖZÜRLÜLERLE BİRLİKTE YAŞAMAYI ÖĞRENİR. LİDERLİK,MODEL OLMA VE SORUMLULUK DUYGUSU GELİŞİR. LİDERLİK,MODEL OLMA VE SORUMLULUK DUYGUSU GELİŞİR.

25 AILELERE YARARLARı ÇOCUK ÜZERİNDEKİ BEKLENTİLERİ ÇOCUKLARININ KAPASİTELERİYLE UYGUNLUK GÖSTERMEYE BAŞLAR. ÇOCUK ÜZERİNDEKİ BEKLENTİLERİ ÇOCUKLARININ KAPASİTELERİYLE UYGUNLUK GÖSTERMEYE BAŞLAR. OKULA BAKIŞ AÇILARI DEĞİŞİR. OKULA BAKIŞ AÇILARI DEĞİŞİR. ÇOCUKLARIN İLGİ VE İHTİYAÇLARI KONUSUNDA DAHA SAĞLIKLI BİLGİ EDİNİRLER. ÇOCUKLARIN İLGİ VE İHTİYAÇLARI KONUSUNDA DAHA SAĞLIKLI BİLGİ EDİNİRLER. AİLE İÇİ ÇATIŞMALAR AZALIR VE AİLE SAĞLIĞI ARTAR. AİLE İÇİ ÇATIŞMALAR AZALIR VE AİLE SAĞLIĞI ARTAR. ÇOCUKLARINA NASIL YARDIM EDECEKLERİ KONUSUNDA YENİ YOLLAR ÖĞRENİRLER. ÇOCUKLARINA NASIL YARDIM EDECEKLERİ KONUSUNDA YENİ YOLLAR ÖĞRENİRLER.

26 ÖĞRETMENLERE YARARLARı ŞARTSIZ KABUL, SABIR, HOŞGÖRÜ, BİREYSEL ÖZELLİKLERE SAYGI DAVRANIŞLARI GELİŞİR. ŞARTSIZ KABUL, SABIR, HOŞGÖRÜ, BİREYSEL ÖZELLİKLERE SAYGI DAVRANIŞLARI GELİŞİR. B.E.P HAZIRLAMA VE UYGULAMADA DAHA BAŞARILI OLURLAR. B.E.P HAZIRLAMA VE UYGULAMADA DAHA BAŞARILI OLURLAR.

27 ÖĞRETMENLERE YARARLARı EĞİTİMDE EKONOMİKLİK VE FIRSAT EŞİTLİĞİ SAĞLANIR. EĞİTİMDE EKONOMİKLİK VE FIRSAT EŞİTLİĞİ SAĞLANIR. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ İLE YAPILAN ÇALIŞMALAR SAYESİNDE ÖĞRETİM BECERİLERİ GELİŞECEK VE DENEYİMLERİ ARTACAKTIR. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ İLE YAPILAN ÇALIŞMALAR SAYESİNDE ÖĞRETİM BECERİLERİ GELİŞECEK VE DENEYİMLERİ ARTACAKTIR.

28 KAYNAŞTıRMA EĞITIMINDE GÖREV ALAN PERSONELDE BULUNMASı GEREKEN ÖZELLIKLER: YENİLİKLERE VE DEĞİŞMEYE AÇIK OLMALI, YENİLİKLERE VE DEĞİŞMEYE AÇIK OLMALI, İNSANLARI ÖN YARGISIZ KABUL GÖSTERİCİ OLMALI İNSANLARI ÖN YARGISIZ KABUL GÖSTERİCİ OLMALI TARAFSIZ VE OBJEKTİF OLMALI, TARAFSIZ VE OBJEKTİF OLMALI, TUTARLI, KARARLI, DENGELİ, KİŞİLİK YAPISINA SAHİP OLMALI, TUTARLI, KARARLI, DENGELİ, KİŞİLİK YAPISINA SAHİP OLMALI, ÖZEL EĞİTİM ALANINI ÖĞRENMEYE VE ÖĞRETMEYE HAZIR VE İSTEKLİ OLMALI, ÖZEL EĞİTİM ALANINI ÖĞRENMEYE VE ÖĞRETMEYE HAZIR VE İSTEKLİ OLMALI,

29 İNSAN SEVGİSİ VE İNSANA DEĞER VERİCİ OLMALI, İNSAN SEVGİSİ VE İNSANA DEĞER VERİCİ OLMALI, EMPATİK BİR ANLAYIŞA SAHİP OLMALI, EMPATİK BİR ANLAYIŞA SAHİP OLMALI, GÖREV ALDIĞI KURUMUN AMAÇ VE İLKELERİYLE BAĞDAŞIM İÇİNDE OLMALI, GÖREV ALDIĞI KURUMUN AMAÇ VE İLKELERİYLE BAĞDAŞIM İÇİNDE OLMALI, İŞBİRLİĞİNİ SEVEN BİR KİŞİ OLMALI İŞBİRLİĞİNİ SEVEN BİR KİŞİ OLMALI SABIRLI, SAKİN, SEVGİ DOLU OLMALI. SABIRLI, SAKİN, SEVGİ DOLU OLMALI.

30

31 KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI ATAM ZAMANLı KAYNAŞTıRMA ATAM ZAMANLı KAYNAŞTıRMA B-YARı ZAMANLı KAYNAŞTıRMA B-YARı ZAMANLı KAYNAŞTıRMA C-TERSINE KAYNAŞTıRMA C-TERSINE KAYNAŞTıRMA

32 TAM ZAMANLı KAYNAŞTıRMA: ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN ÖĞRENCININ KAYDı NORMAL SıNıFTADıR; ÖĞRENCI TAM GÜN BOYUNCA NORMAL SıNıFTA EĞITIM ALMAKTADıR. ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN ÖĞRENCININ KAYDı NORMAL SıNıFTADıR; ÖĞRENCI TAM GÜN BOYUNCA NORMAL SıNıFTA EĞITIM ALMAKTADıR.

33 YARı ZAMANLı KAYNAŞTıRMA: ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN ÖĞRENCININ KAYDı ÖZEL SıNıFTADıR; ÖZEL EĞITIM SıNıFı ÖĞRENCISI BAŞARıLı OLABILECEĞI DERSLERDE KAYNAŞTıRMA SıNıFıNDA EĞITIM ALMAKTADıR ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN ÖĞRENCININ KAYDı ÖZEL SıNıFTADıR; ÖZEL EĞITIM SıNıFı ÖĞRENCISI BAŞARıLı OLABILECEĞI DERSLERDE KAYNAŞTıRMA SıNıFıNDA EĞITIM ALMAKTADıR

34 TERSINE KAYNAŞTıRMA: YETERSIZLIKLERI OLMAYAN BIREYLER ISTEKLERI DOĞRULTUSUNDA ÖZELLIKLE OKUL ÖNCESI EĞITIMDE, ÇEVRELERINDEKI KAYNAŞTıRMA UYGULAMASı YAPAN ÖZEL EĞITIM OKULLARıNDA AÇıLACAK SıNıFLARA KAYıT YAPTıRABILIRLER. YETERSIZLIKLERI OLMAYAN BIREYLER ISTEKLERI DOĞRULTUSUNDA ÖZELLIKLE OKUL ÖNCESI EĞITIMDE, ÇEVRELERINDEKI KAYNAŞTıRMA UYGULAMASı YAPAN ÖZEL EĞITIM OKULLARıNDA AÇıLACAK SıNıFLARA KAYıT YAPTıRABILIRLER.

35 ÖZEL EĞİTİM DESTEK HİZMETLERİ NELERDİR? DESTEK EĞITIM ODASı DESTEK EĞITIM ODASı SıNıF IÇI YARDıM SıNıF IÇI YARDıM ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞı ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞı

36 1. DESTEK EĞITIM ODASı OKUL VE KURUMLARDA, YETERSIZLIĞI OLMAYAN AKRANLARıYLA BIRLIKTE AYNı SıNıFTA EĞITIMLERINE DEVAM EDEN ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN ÖĞRENCILER ILE ÜSTÜN YETENEKLI ÖĞRENCILER IÇIN ÖZEL ARAÇ-GEREÇLER ILE EĞITIM MATERYALLERI SAĞLANARAK ÖZEL EĞITIM DESTEĞI VERILMESI AMACıYLA DESTEK EĞITIM ODASı AÇıLıR.

37 DESTEK EĞITIM ODASıNDA EĞITIM ÖZEL EĞITIM DESTEK EĞITIM ODASıNDA EĞITIM ÖZEL EĞITIM ÖĞRETMENI TARAFıNDAN VERILMELIDIR. ÖĞRETMENI TARAFıNDAN VERILMELIDIR. DESTEK EĞITIM ODASıNDA ÖĞRENCIYE VERILEN DESTEK EĞITIM ODASıNDA ÖĞRENCIYE VERILEN DESTEK EĞITIMI NORMAL SıNıFıNDA VERILENLE DESTEK EĞITIMI NORMAL SıNıFıNDA VERILENLE PARALEL OLMALıDıR. PARALEL OLMALıDıR. DESTEK EĞITIM ODASıNDA VERILEN EĞITIM ÖĞRENCININ SıNıFTAKI EKSIĞINI KAPATMAYA YÖNELIK OLMALıDıR. DESTEK EĞITIM ODASıNDA VERILEN EĞITIM ÖĞRENCININ SıNıFTAKI EKSIĞINI KAPATMAYA YÖNELIK OLMALıDıR. DESTEK EĞITIM ODASıNDA ÖĞRENCILERLE, GRUP DESTEK EĞITIM ODASıNDA ÖĞRENCILERLE, GRUP OLARAK ÇALıŞMAK GEREKIYORSA, GRUPTAKI ÖĞRENCI SAYıSı EN FAZLA BEŞ (5) ÖĞRENCI ILE SıNıRLı OLMALıDıR. OLARAK ÇALıŞMAK GEREKIYORSA, GRUPTAKI ÖĞRENCI SAYıSı EN FAZLA BEŞ (5) ÖĞRENCI ILE SıNıRLı OLMALıDıR.

38 DESTEK EĞITIM ODASıNıN DESTEK EĞITIM ODASıNıN OLUMSUZ YÖNLERI ÖĞRENCININ BELLI BIR SÜRE IÇIN DE OLSA NORMAL SıNıFıNDAN AYRıLMASı. ÖĞRENCININ BELLI BIR SÜRE IÇIN DE OLSA NORMAL SıNıFıNDAN AYRıLMASı. DESTEK EĞITIM ODASıNDA VERILEN EĞITIM ILE NORMAL SıNıFTA VERILEN EĞITIM ARASıNDA PARALELLIĞIN ORTADAN KALKMASı. DESTEK EĞITIM ODASıNDA VERILEN EĞITIM ILE NORMAL SıNıFTA VERILEN EĞITIM ARASıNDA PARALELLIĞIN ORTADAN KALKMASı. SıNıF ÖĞRETMENININ, DESTEK EĞITIM ODASıNı, SORUN OLAN ÖĞRENCIYI SıNıFTAN UZAKLAŞTıRMA YERI OLARAK GÖRMESI. SıNıF ÖĞRETMENININ, DESTEK EĞITIM ODASıNı, SORUN OLAN ÖĞRENCIYI SıNıFTAN UZAKLAŞTıRMA YERI OLARAK GÖRMESI.

39 2. SıNıF IÇI YARDıM SıNıF ÖĞRETMENIYLE DESTEK HIZMET UZMANıNıN AYNı SıNıF IÇERISINDE EŞGÜDÜMLÜ OLARAK BIRLIKTE EĞITIM VERMESIDIR.

40 3. ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞı ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞı ÜÇ TEMEL ÖĞEDEN OLUŞMAKTADıR. BU ÖĞELER AŞAĞıDA YER ALMAKTADıR. ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞı ÜÇ TEMEL ÖĞEDEN OLUŞMAKTADıR. BU ÖĞELER AŞAĞıDA YER ALMAKTADıR. 1. DANıŞMAN 2. DANıŞAN 3. HAKKıNDA DANıŞıLAN ÖZEL EĞITIM DANıŞMANı, DANıŞMANLıK KONUSUNDA BILGI VE BECERI SAHIBI BIR ÖZEL EĞITIM UZMANı YA DA REHBER ÖĞRETMEN OLABILIR. ÖZEL EĞITIM DANıŞMANı, DANıŞMANLıK KONUSUNDA BILGI VE BECERI SAHIBI BIR ÖZEL EĞITIM UZMANı YA DA REHBER ÖĞRETMEN OLABILIR.

41 ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞıNDA AMAÇ; DANıŞAN ARACıLıĞıYLA HAKKıNDA DANıŞıLAN BIREYIN SORUNUNA YÖNELIK YARDıMıN SUNULMASıDıR. ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞıNDA AMAÇ; DANıŞAN ARACıLıĞıYLA HAKKıNDA DANıŞıLAN BIREYIN SORUNUNA YÖNELIK YARDıMıN SUNULMASıDıR.

42 ÖZEL EĞITIM DANıŞMANLıĞıNıN DAYANDıĞı TEMEL VARSAYıMLAR NORMAL SINIF ÖĞRETMENİ, KENDİSİNE DESTEK SAĞLANDIĞINDA ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERE ETKİLİ BİR EĞİTİM SUNABİLİR. NORMAL SINIF ÖĞRETMENİ, KENDİSİNE DESTEK SAĞLANDIĞINDA ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERE ETKİLİ BİR EĞİTİM SUNABİLİR. DANIŞMANLIK DAHA FAZLA ÖĞRENCİYE HİZMET GÖTÜRÜLMESİNİ SAĞLAR. DANIŞMANLIK DAHA FAZLA ÖĞRENCİYE HİZMET GÖTÜRÜLMESİNİ SAĞLAR. DANIŞMANLIK ÖĞRENCİLERİN GEREKSİZ YERE PSİKOMETRİK DEĞERLENDİRMELERDEN GEÇİRİLME VE ETİKETLENME OLASILIĞINI AZALTIR. DANIŞMANLIK ÖĞRENCİLERİN GEREKSİZ YERE PSİKOMETRİK DEĞERLENDİRMELERDEN GEÇİRİLME VE ETİKETLENME OLASILIĞINI AZALTIR. DANIŞMANLIK FARKLI DENEYİMLERE SAHİP KİŞİLER ARASINDAKİ İLETİŞİMİ ARTIRIR. DANIŞMANLIK FARKLI DENEYİMLERE SAHİP KİŞİLER ARASINDAKİ İLETİŞİMİ ARTIRIR.

43 MÜDÜR KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI İÇİN KURUMDA GEREKLİ DÜZENLEMELERİ PLÂNLAR UYGULANMASINI SAĞLAR, ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULU İLE İŞ BİRLİĞİ YAPAR.

44 GEZEREK ÖZEL EĞITIM GÖREVI YAPAN ÖĞRETMEN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARINI UYGULAR, BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARINI UYGULAR, DEĞERLENDİRİR, DEĞERLENDİRİR, GEREKTİĞİNDE BİREYE, AİLEYE, ÖĞRETMENE VE KURUMA BİLGİ VERİR. GEREKTİĞİNDE BİREYE, AİLEYE, ÖĞRETMENE VE KURUMA BİLGİ VERİR.

45 ÖĞRETMEN ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERİN SINIF TARAFINDAN SOSYAL KABULÜ İÇİN ÖNLEMLER ALIR, ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERİN SINIF TARAFINDAN SOSYAL KABULÜ İÇİN ÖNLEMLER ALIR, BİREYSEL VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ DİKKATE ALARAK DEĞERLENDİRME YAPAR, BİREYSEL VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ DİKKATE ALARAK DEĞERLENDİRME YAPAR, PROGRAMINI BİREYSELLEŞTİREREK UYGULAR. PROGRAMINI BİREYSELLEŞTİREREK UYGULAR. AİLELER, İLGİLİ KURUM VE KURULUŞLAR İLE İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞIR. AİLELER, İLGİLİ KURUM VE KURULUŞLAR İLE İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞIR.

46 REHBER ÖĞRETMEN- PSIKOLOJIK DANıŞMAN KAYNAŞTIRMA UYGULAMASI KARARI İLE GELEN ÖĞRENCİLER İÇİN, KAYNAŞTIRMA UYGULAMASI KARARI İLE GELEN ÖĞRENCİLER İÇİN, UYGUN EĞİTİM ORTAMININ DÜZENLENMESİ, UYGUN EĞİTİM ORTAMININ DÜZENLENMESİ, ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİNİ İZLEME VE AİLE EĞİTİMİ KONULARINDA ÖĞRETMENLERE, REHBERLİK EDER. ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİNİ İZLEME VE AİLE EĞİTİMİ KONULARINDA ÖĞRETMENLERE, REHBERLİK EDER.

47 AILE PROGRAMıN UYGULANMASı SıRASıNDA ÇALıŞMALARA ETKIN BIR ŞEKILDE KATıLıR, PROGRAMıN UYGULANMASı SıRASıNDA ÇALıŞMALARA ETKIN BIR ŞEKILDE KATıLıR, GEREKTIĞINDE EĞITIM ARAÇ- GEREÇ DESTEĞI SAĞLAR. GEREKTIĞINDE EĞITIM ARAÇ- GEREÇ DESTEĞI SAĞLAR.

48 ÖZEL EĞITIME İHTIYACı OLAN BIREY DEĞERLENDIRME SONRASıNDA ÇıKAN EĞITIM ÖNLEMI VE YÖNELTME KARARıNDA ISTEĞINI BELIRTIR. DEĞERLENDIRME SONRASıNDA ÇıKAN EĞITIM ÖNLEMI VE YÖNELTME KARARıNDA ISTEĞINI BELIRTIR.

49 Ğ KAYNAŞTıRMA UYGULAMASıNDAKI ÖĞRENCILER, DEVAM ETTİKLERİ OKULUN SINIF GEÇME VE SINAVLARLA İLGİLİ HÜKÜMLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLİR. DEVAM ETTİKLERİ OKULUN SINIF GEÇME VE SINAVLARLA İLGİLİ HÜKÜMLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLİR. BİREYSEL VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ DİKKATE ALINARAK, SINAVLARDA GEREKLİ ÖNLEMLER ALINIR VE DÜZENLEMELER YAPILIR. BİREYSEL VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ DİKKATE ALINARAK, SINAVLARDA GEREKLİ ÖNLEMLER ALINIR VE DÜZENLEMELER YAPILIR. DEĞERLENDİRMEDE, ÖNCELİKLE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARINDA HEDEFLERİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ ESAS ALINIR." DEĞERLENDİRMEDE, ÖNCELİKLE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARINDA HEDEFLERİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ ESAS ALINIR." DEĞERLENDİRME

50 GÖRME YETERSIZLIĞI OLAN ÖĞRENCILERE YAZıLı YOKLAMALARDA YETERI KADAR ZAMAN VERILIR. YAZıLı YOKLAMALARDA YETERI KADAR ZAMAN VERILIR. BRAILLE (KABARTMA YAZı) OLARAK VERILEN YANıTLAR SıNAVDAN HEMEN SONRA ÖĞRETMENIN ÖĞRENCIYE OKUTMASıYLA DEĞERLENDIRILIR. BRAILLE (KABARTMA YAZı) OLARAK VERILEN YANıTLAR SıNAVDAN HEMEN SONRA ÖĞRETMENIN ÖĞRENCIYE OKUTMASıYLA DEĞERLENDIRILIR. YAZıLı YOKLAMALARDA DAKTILO, BILGISAYAR GIBI CIHAZLARDAN YARARLANıLABILIR. YAZıLı YOKLAMALARDA DAKTILO, BILGISAYAR GIBI CIHAZLARDAN YARARLANıLABILIR. BU ÖĞRENCILER, ÇIZIMLI VE ŞEKILLI SORULARDAN MUAF TUTULURLAR. BU ÖĞRENCILER, ÇIZIMLI VE ŞEKILLI SORULARDAN MUAF TUTULURLAR.

51 İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERE İSTEKLERI DOĞRULTUSUNDA, YABANCı DIL PROGRAMLARıNıN BAZı KONULARıNDAN VEYA TAMAMıNDAN MUAF TUTULURLAR. İSTEKLERI DOĞRULTUSUNDA, YABANCı DIL PROGRAMLARıNıN BAZı KONULARıNDAN VEYA TAMAMıNDAN MUAF TUTULURLAR. BU ÖĞRENCILERIN BAŞARıLARı YAZıLı SıNAVLAR, ÖDEVLER VE PROJELERLE DEĞERLENDIRILIR. BU ÖĞRENCILERIN BAŞARıLARı YAZıLı SıNAVLAR, ÖDEVLER VE PROJELERLE DEĞERLENDIRILIR.

52 ORTOPEDIK YETERSIZLIĞI OLAN ÖĞRENCILER YAZMADA GÜÇLÜK ÇEKTIĞI BELIRLENENLER SÖZLÜ OLARAK DEĞERLENDIRILIR. YAZMADA GÜÇLÜK ÇEKTIĞI BELIRLENENLER SÖZLÜ OLARAK DEĞERLENDIRILIR. SINIR SISTEMININ ZEDELENMESI ILE ORTAYA ÇıKAN YETERSIZLIĞI OLANLAR ISE, ÇOKTAN SEÇMELI TESTLER ILE DEĞERLENDIRILEBILIR SINIR SISTEMININ ZEDELENMESI ILE ORTAYA ÇıKAN YETERSIZLIĞI OLANLAR ISE, ÇOKTAN SEÇMELI TESTLER ILE DEĞERLENDIRILEBILIR

53 DIL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCILERIN DEĞERLENDIRILMESINDE YAZıLı SıNAVLAR, ÖDEVLER VE PROJELER DIKKATE ALıNıR. YAZıLı SıNAVLAR, ÖDEVLER VE PROJELER DIKKATE ALıNıR.

54 ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCILER GÜÇLÜKTEN ETKILENME DURUMLARıNA GÖRE YAZıLı SıNAV VEYA SÖZLÜ DEĞERLENDIRMELERIN HERHANGI BIRINDEN ISTEKLERI DOĞRULTUSUNDA MUAF TUTULURLAR. GÜÇLÜKTEN ETKILENME DURUMLARıNA GÖRE YAZıLı SıNAV VEYA SÖZLÜ DEĞERLENDIRMELERIN HERHANGI BIRINDEN ISTEKLERI DOĞRULTUSUNDA MUAF TUTULURLAR.

55 HIPERAKTIVITE VE DIKKAT YETERSIZLIĞI OLAN ÖĞRENCILERIN BU ÖZELLIKLERI GÖZ ÖNÜNE ALıNARAK, KıSA YANıTLı VE AZ SORULU YAZıLı SıNAVLAR, ÖDEVLER VE PROJELERLE DEĞERLENDIRILIRLER. BU ÖZELLIKLERI GÖZ ÖNÜNE ALıNARAK, KıSA YANıTLı VE AZ SORULU YAZıLı SıNAVLAR, ÖDEVLER VE PROJELERLE DEĞERLENDIRILIRLER.

56 OTISTIK VE DUYGUSAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCILERIN DEĞERLENDIRILMESI ÖĞRENCILERIN HAZıR OLDUKLARı ZAMANLARDA YAPıLıR. ÖĞRENCILERIN HAZıR OLDUKLARı ZAMANLARDA YAPıLıR.

57 ÖZEL EĞITIM HIZMETLERI KURULU, BU ÖĞRENCILER IÇIN TEDAVI, TEDAVI, PSIKOLOJIK DANıŞMANLıK, PSIKOLOJIK DANıŞMANLıK, REHABILITE, REHABILITE, BAKıM-GÖZETIM-KORUMA ALTıNA ALMA, BAKıM-GÖZETIM-KORUMA ALTıNA ALMA, MORAL MORAL

58 MADDİ DESTEK KONULARINDA İLGİLİ KURUM VE KURULUŞLARLA İŞ BİRLİĞİ YAPAR. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SERVİSİNİN GÖRÜŞÜ DİKKATE ALINIR, ESNEK VE HOŞGÖRÜLÜ DAVRANILIR.

59 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE YÖNELİK HAZIRLIK ÇALIŞMALARI ÖĞRETMENI HAZıRLAMA ÖĞRETMENI HAZıRLAMA ENGELLI ÖĞRENCIYI HAZıRLAMA ENGELLI ÖĞRENCIYI HAZıRLAMA DIĞER ÖĞRENCILERI HAZıRLAMA DIĞER ÖĞRENCILERI HAZıRLAMA AILE VE YAKıN ÇEVREYI HAZıRLAMA AILE VE YAKıN ÇEVREYI HAZıRLAMA OKUL YÖNETIMINI HAZıRLAMA OKUL YÖNETIMINI HAZıRLAMA EĞITIM ORTAMıNı HAZıRLAMA EĞITIM ORTAMıNı HAZıRLAMA EĞITIM PROGRAMıNı HAZıRLAMA EĞITIM PROGRAMıNı HAZıRLAMA

60 ÖĞRETMENI HAZıRLAMA ÖĞRETMENİN AİLE, OKUL ÇEVREYLE OLAN İŞBİRLİĞİNİ ARTTIRMA. ÖĞRETMENİN AİLE, OKUL ÇEVREYLE OLAN İŞBİRLİĞİNİ ARTTIRMA. ÖĞRETMENLERE KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ EN ÖNEMLİ ÖĞESİ OLDUĞU BENİMSETİLMELİ. ÖĞRETMENLERE KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ EN ÖNEMLİ ÖĞESİ OLDUĞU BENİMSETİLMELİ. ÖZÜR TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ KONUSUNDA BİLGİ VERİLMELİ ÖZÜR TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ KONUSUNDA BİLGİ VERİLMELİ

61 ENGELLI ÖĞRENCIYI HAZıRLAMA ÖĞRENCIYE KENDINDEN BEKLENEN DAVRANıŞLARı SÖYLEYIN. ÖĞRENCIYE KENDINDEN BEKLENEN DAVRANıŞLARı SÖYLEYIN. BU TÜR ÇOCUKLAR IÇIN GEREKLI ARAÇ GEREÇLERI TEMIN EDIN BU TÜR ÇOCUKLAR IÇIN GEREKLI ARAÇ GEREÇLERI TEMIN EDIN KARŞıLAŞABILECEĞI SORUNLARLA ILGILI KONUŞUN. KARŞıLAŞABILECEĞI SORUNLARLA ILGILI KONUŞUN. ÖĞRENCININ SAĞLıK DURUMU ILE ILGILI BILGI EDENIN. ÖĞRENCININ SAĞLıK DURUMU ILE ILGILI BILGI EDENIN.

62 DIĞER ÖĞRENCILERI HAZıRLAMA ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİLENDİRME. ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİLENDİRME. KENDİLERİNİ ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLERİN YERİNE KOYMA ÇALIŞMALARI YAPMAK KENDİLERİNİ ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLERİN YERİNE KOYMA ÇALIŞMALARI YAPMAK OLUMLU TUTUM, ANLAYIŞ VE DAVRANIŞ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILMALI OLUMLU TUTUM, ANLAYIŞ VE DAVRANIŞ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILMALI

63 AILEYI VE YAKıN ÇEVREYI HAZıRLAMA AİLELERLE DÜZENLİ TOPLANTILAR YAPMAK AİLELERLE DÜZENLİ TOPLANTILAR YAPMAK AİLELERE BİLGİLENDİRİCİ KONUŞMALAR, SEMİNERLER DÜZENLEMEK AİLELERE BİLGİLENDİRİCİ KONUŞMALAR, SEMİNERLER DÜZENLEMEK HER AŞAMADA AİLEYİ DE İŞE KATMAK HER AŞAMADA AİLEYİ DE İŞE KATMAK ÇOCUĞUNDAKİ GELİŞMELERİ AİLEYLE PAYLAŞMAK ÇOCUĞUNDAKİ GELİŞMELERİ AİLEYLE PAYLAŞMAK

64 OKUL YÖNETIMINI HAZıRLAMA OKUL YÖNETİMİNİ KAYNAŞTIRMANIN GEREĞİNE VE ÖNEMİNE İNANDIRMA. OKUL YÖNETİMİNİ KAYNAŞTIRMANIN GEREĞİNE VE ÖNEMİNE İNANDIRMA. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK TUTUMUNUN OLUMLU OLMASINI SAĞLAMA. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK TUTUMUNUN OLUMLU OLMASINI SAĞLAMA. OKUL YÖNETİMİNİN ÖZEL EĞİTİM PERSONELİYLE OLAN İŞBİRLİKÇİ TUTUMU, DİĞER ÖĞRETMENLERE VE OKUL PERSONELİNE MODEL OLACAK VE ONLARI OLUMLU YÖNDE ETKİLEYECEKTİR. OKUL YÖNETİMİNİN ÖZEL EĞİTİM PERSONELİYLE OLAN İŞBİRLİKÇİ TUTUMU, DİĞER ÖĞRETMENLERE VE OKUL PERSONELİNE MODEL OLACAK VE ONLARI OLUMLU YÖNDE ETKİLEYECEKTİR.

65 EĞITIM ORTAMıNı HAZıRLAMA ORTAM ÇOCUKLARıN KOLAY HAREKET EDEBILECEĞI ŞEKILDE OLMALıDıR. ORTAM ÇOCUKLARıN KOLAY HAREKET EDEBILECEĞI ŞEKILDE OLMALıDıR. SıNıF MEVCUTLARı SıNıRLı TUTULMALıDıR. SıNıF MEVCUTLARı SıNıRLı TUTULMALıDıR. ÖĞRENCI SıNıF ORTAMıNDA EN UYGUN BIR YERE OTURTULMALıDıR. ÖĞRENCI SıNıF ORTAMıNDA EN UYGUN BIR YERE OTURTULMALıDıR. SıNıFTA ÇOCUĞUN ENGELINE UYGUN GEREKLI ARAÇ GEREÇ BULUNMALıDıR SıNıFTA ÇOCUĞUN ENGELINE UYGUN GEREKLI ARAÇ GEREÇ BULUNMALıDıR

66 ÖĞRETIM PROGRAMı HAZıRLAMA BEP HAZıRLANMALıDıR. HANGI DERS VE ETKINLIKLERI NORMAL ÇOCUKLARA BIRLIKTE YAPACAĞı, HANGI DERSLERDE DESTEK EĞITIMI VERILECEĞI BELIRLENIR

67 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ÖĞRENCININ YETERSIZ YÖNLERI KADAR YETERLI YÖNLERI DE BILINMELIDIR. ÖĞRENCININ YETERSIZ YÖNLERI KADAR YETERLI YÖNLERI DE BILINMELIDIR. NORMAL SıNıF IÇINDE TEK BIR YETERSIZLIK TÜRÜNE YÖNELIK YERLEŞTIRME YAPıLMALıDıR. NORMAL SıNıF IÇINDE TEK BIR YETERSIZLIK TÜRÜNE YÖNELIK YERLEŞTIRME YAPıLMALıDıR. EĞITIM OKULDA OLDUĞU KADAR OKUL DıŞı ORTAMLARDA DA DEVAM ETTIRILMEYE ÇALıŞıLMALıDıR. EĞITIM OKULDA OLDUĞU KADAR OKUL DıŞı ORTAMLARDA DA DEVAM ETTIRILMEYE ÇALıŞıLMALıDıR.

68 ÇOCUKLARA BAŞARABİLECEKLERİ GÖREVLER VERİLMELİ BAŞARILAR ÖDÜLLENDİRİLMELİDİR. ÇOCUĞUN GÜVENİNİ, KİŞİLİĞİNİ, İLGİSİNİ SARSACAK SÖZLERDEN KAÇINILMALIDIR. ÇOCUĞU NORMAL HALE GETİRMEK DEĞİL DE YETENEKLERİNİ EN İYİ ŞEKİLDE KULLANMALARINI SAĞLAMAK EN ÖNEMLİ HEDEF OLMALIDIR.

69 YAPıLAN ETKINLIKLER BIREYIN DUYU KALıNTıSıNA HITAP EDECEK ŞEKILDE PLANLANMALıDıR DERS KONULARININ ANALİZLERİ YAPILMALI KONULAR PARÇALARA AYRILMALIDIR. DERS KONULARININ ANALİZLERİ YAPILMALI KONULAR PARÇALARA AYRILMALIDIR. SOSYAL, KÜLTÜREL, İŞ VE MESLEK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARINA AĞIRLIK VERİLMELİDİR. SOSYAL, KÜLTÜREL, İŞ VE MESLEK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARINA AĞIRLIK VERİLMELİDİR. HER AŞAMADA ÇOCUKLAR GÜDÜLENMELİ VE TEŞVİK EDİLMELİDİR. HER AŞAMADA ÇOCUKLAR GÜDÜLENMELİ VE TEŞVİK EDİLMELİDİR.

70 YETERSIZLIK NE OLURSA OLSUN BIREYI OLDUĞU GIBI KABUL ETMEK ESAS ALıNMALıDıR YETERSIZLIK NE OLURSA OLSUN BIREYI OLDUĞU GIBI KABUL ETMEK ESAS ALıNMALıDıR ÇALıŞMALARDA AILE VE YAKıN ÇEVRESININ DESTEĞI ALıNMALıDıR. ÇALıŞMALARDA AILE VE YAKıN ÇEVRESININ DESTEĞI ALıNMALıDıR. ÖĞRENCININ ÖĞRENCIYE REHBERLIK ETMESINE YER VERILMELIDIR. ÖĞRENCININ ÖĞRENCIYE REHBERLIK ETMESINE YER VERILMELIDIR.

71 ETKINLIKLER SONUCUNDA ÇOCUĞA GERI BILDIRIMLER VERILMELI, GELDIĞI DURUM HAKKıNDA BILGILER VERILMELIDIR. ETKINLIKLER SONUCUNDA ÇOCUĞA GERI BILDIRIMLER VERILMELI, GELDIĞI DURUM HAKKıNDA BILGILER VERILMELIDIR. ÇALıŞMALAR SÜREKLI GÖZLENMELI KAYıT EDILMELI VE DURUM HAKKıNDA AILEYE AÇıKLAMALAR YAPıLMALıDıR. ÇALıŞMALAR SÜREKLI GÖZLENMELI KAYıT EDILMELI VE DURUM HAKKıNDA AILEYE AÇıKLAMALAR YAPıLMALıDıR.

72 HER KAYNAŞTıRMA ÖĞRENCISI IÇIN AYRı BIR B.E.P HAZıRLANMALıDıR. HER KAYNAŞTıRMA ÖĞRENCISI IÇIN AYRı BIR B.E.P HAZıRLANMALıDıR.

73 EN IYI ÖĞRETIM SOMUTTAN SOYUTA, BILINENDEN BILINMEYENE, YAKıNDAN UZAĞA DOĞRU GIDEN YOLDUR. ÖĞRETMENLERIN ÖĞRENCIYE SUNACAKLARı BILGI ALANLARıNı BU EĞITIM ILKELERINE GÖRE DÜZENLEMELERI YARARLı OLACAKTıR. EN IYI ÖĞRETIM SOMUTTAN SOYUTA, BILINENDEN BILINMEYENE, YAKıNDAN UZAĞA DOĞRU GIDEN YOLDUR. ÖĞRETMENLERIN ÖĞRENCIYE SUNACAKLARı BILGI ALANLARıNı BU EĞITIM ILKELERINE GÖRE DÜZENLEMELERI YARARLı OLACAKTıR.

74 ÖĞRENMEN VERIMINI ARTıRMAK IÇIN, SÖZEL YÖNTEMIN YANıNDA GÖZLEM, DENEY, MODELLEŞTIRME, PROBLEM ÇÖZME, SORU- CEVAP, TARTıŞMA, GRUP ÇALıŞMASı, ÖZEL EĞITIMDE KULLANıLAN AÇıK ANLATıM VE BASAMAKLANDıRıLMıŞ ÖĞRETIM YÖNTEMLERININ DE KULLANMASı UYGUN OLACAKTıR. ÖĞRENMEN VERIMINI ARTıRMAK IÇIN, SÖZEL YÖNTEMIN YANıNDA GÖZLEM, DENEY, MODELLEŞTIRME, PROBLEM ÇÖZME, SORU- CEVAP, TARTıŞMA, GRUP ÇALıŞMASı, ÖZEL EĞITIMDE KULLANıLAN AÇıK ANLATıM VE BASAMAKLANDıRıLMıŞ ÖĞRETIM YÖNTEMLERININ DE KULLANMASı UYGUN OLACAKTıR.

75 EN IYI ÖĞRENILEN ŞEYLER KENDI KENDINE YAPARAK VE YAŞAYARAK ÖĞRENME DURUMUYLA ORTAYA ÇıKAR. ÖĞRETMEN BU YÖNTEMI TÜM ETKINLIKLERIN TEMELINE ALMALıDıR. YAŞANTı, DRAMATIZE, GÖSTERI YÖNTEMLERININ KULLANıLMASıNA ÖZEN GÖSTERMELIDIR EN IYI ÖĞRENILEN ŞEYLER KENDI KENDINE YAPARAK VE YAŞAYARAK ÖĞRENME DURUMUYLA ORTAYA ÇıKAR. ÖĞRETMEN BU YÖNTEMI TÜM ETKINLIKLERIN TEMELINE ALMALıDıR. YAŞANTı, DRAMATIZE, GÖSTERI YÖNTEMLERININ KULLANıLMASıNA ÖZEN GÖSTERMELIDIR

76 ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNDE GÖRSEL- İŞİTSEL MATERYALLER KULLANILMASI UYGUN OLUR. ÇÜNKÜ ÖĞRENME İŞLEMİNE KATILAN DUYU ORGANLARININ SAYISI NE KADAR ÇOKSA ÖĞRENME O KADAR İYİ, UNUTMA O KADAR GEÇ OLACAKTIR ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNDE GÖRSEL- İŞİTSEL MATERYALLER KULLANILMASI UYGUN OLUR. ÇÜNKÜ ÖĞRENME İŞLEMİNE KATILAN DUYU ORGANLARININ SAYISI NE KADAR ÇOKSA ÖĞRENME O KADAR İYİ, UNUTMA O KADAR GEÇ OLACAKTIR

77 ÖĞRENCİLER DÜŞÜK NOT ALDIKLARI ZAMAN ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLER HAKKINDA ÖNYARGI BESLEMEMELİ ONLARA KARŞI İLGİ VE GÜVENİNİ YİTİRMEMELİDİR. ÖĞRENCİLER DÜŞÜK NOT ALDIKLARI ZAMAN ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLER HAKKINDA ÖNYARGI BESLEMEMELİ ONLARA KARŞI İLGİ VE GÜVENİNİ YİTİRMEMELİDİR. ÖĞRETMEN DERS ANLATIRKEN ÖĞRENCİ İLE SÜREKLİ GÖZ İLETİŞİMİNDE BULUNMALIDIR. ÖĞRETMEN DERS ANLATIRKEN ÖĞRENCİ İLE SÜREKLİ GÖZ İLETİŞİMİNDE BULUNMALIDIR. GÖZ İLETİŞİMİ HEM SINIFIN DENETİMİNDE HEM DE DERSE KARŞI UYANIK VE DİKKATLİ TUTMADA ETKİLİ BİR YÖNTEMDİR GÖZ İLETİŞİMİ HEM SINIFIN DENETİMİNDE HEM DE DERSE KARŞI UYANIK VE DİKKATLİ TUTMADA ETKİLİ BİR YÖNTEMDİR

78 ÖĞRENCİLERİN İLGİ, İHTİYAÇ VE OLGUNLUK DÜZEYLERİ VE BAZI ÖZELİKLERİ DİKKATE ALINARAK EN UYGUN PEKİŞTİREÇLER SEÇİLMELİ VE BUNLAR BAŞARIYI ÖDÜNLENDİRİCİ OLARAK KULLANILMALIDIR ÖĞRENCİLERİN İLGİ, İHTİYAÇ VE OLGUNLUK DÜZEYLERİ VE BAZI ÖZELİKLERİ DİKKATE ALINARAK EN UYGUN PEKİŞTİREÇLER SEÇİLMELİ VE BUNLAR BAŞARIYI ÖDÜNLENDİRİCİ OLARAK KULLANILMALIDIR OLUMSUZ DAVRANIŞLARDAN ÇOK OLUMLU DAVRANIŞLARIN, YETERSİZLİKLERDEN ÇOK ÇOCUĞUN YETERLİ YÖNLERİNİN GÖRÜLÜP PEKİŞTİRİLMESİ DAHA UYGUN BİR YÖNTEMDİR. OLUMSUZ DAVRANIŞLARDAN ÇOK OLUMLU DAVRANIŞLARIN, YETERSİZLİKLERDEN ÇOK ÇOCUĞUN YETERLİ YÖNLERİNİN GÖRÜLÜP PEKİŞTİRİLMESİ DAHA UYGUN BİR YÖNTEMDİR.

79 KAYNAŞTıRMA YOLUYLA EĞITIMDE KARŞıLAŞıLAN SORUNLAR 1. KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMASI YAPILAN SINIFLARIN ÖĞRENCİ SAYISININ 30’DAN FAZLA OLMASI, 1. KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMASI YAPILAN SINIFLARIN ÖĞRENCİ SAYISININ 30’DAN FAZLA OLMASI, 2. ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN SINIF ORTAMINDA KULLANILACAK ARAÇ-GERECİN YETERSİZ OLMASI, 2. ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN SINIF ORTAMINDA KULLANILACAK ARAÇ-GERECİN YETERSİZ OLMASI, 3. OKULLARDA OLUŞTURULMASI GEREKEN BEP BİRİMLERİNİN OLUŞTURULAMAMASI, OLUŞTURAN OKULLARDA İSE BEP BİRİMİNE İŞLEVSELLİK KAZANDIRILMAMASI, 3. OKULLARDA OLUŞTURULMASI GEREKEN BEP BİRİMLERİNİN OLUŞTURULAMAMASI, OLUŞTURAN OKULLARDA İSE BEP BİRİMİNE İŞLEVSELLİK KAZANDIRILMAMASI,

80 4. OKULLARDA OLUŞTURULAN BEP BİRİMLERİNİN YÜKÜNÜN DAHA ÇOK REHBER ÖĞRETMENLERDE OLMASI; GÖREV DAĞILIMININ EŞİT BİR ŞEKİLDE YAPILAMAMASI, 5. REHBER ÖĞRETMENİN “AİLE EĞİTİMİ” VE “AİLE DANIŞMANLIĞIN-DA” YETERLİ OLAMAMASI, 6. OKUL YÖNETİMİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİM UYGULAMASI HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAMASINDAN DOLAYI BEP BİRİMİNİ YETERİNCE DESTEKLEMEMESİ,,

81 7. OKULDA KAYNAK ODA OLUŞTURACAK YERIN OLMAMASı, 7. OKULDA KAYNAK ODA OLUŞTURACAK YERIN OLMAMASı, 8. OKULDA OLUŞTURULAN REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANıŞMA HIZMETLERI KOMISYONUNUN ÖZEL EĞITIM HIZMETLERI YÖNETMELIĞI’NDE BELIRTILEN GÖREVLERI YERINE GETIREMEMESI, 8. OKULDA OLUŞTURULAN REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANıŞMA HIZMETLERI KOMISYONUNUN ÖZEL EĞITIM HIZMETLERI YÖNETMELIĞI’NDE BELIRTILEN GÖREVLERI YERINE GETIREMEMESI, 9. REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANıŞMA HIZMETLERI KOMISYONU ILE BEP BIRIMININ EŞGÜDÜM IÇINDE ÇALıŞAMAMASı, 9. REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANıŞMA HIZMETLERI KOMISYONU ILE BEP BIRIMININ EŞGÜDÜM IÇINDE ÇALıŞAMAMASı,

82 10. “OKUL YÖNETİMİ-ÖĞRETMEN-VELİ” KAYNAŞTIRMA EĞİTİM UYGULAMALARINA YÖNELİK YASAL HAKLARINI BİLMEMELERİ, 10. “OKUL YÖNETİMİ-ÖĞRETMEN-VELİ” KAYNAŞTIRMA EĞİTİM UYGULAMALARINA YÖNELİK YASAL HAKLARINI BİLMEMELERİ, 11. SINIF ÖĞRETMENİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDEN YARARLANAN ÖĞRENCİNİN ENGELİNE İLİŞKİN BİLGİ SAHİBİ OLMAMASI, 11. SINIF ÖĞRETMENİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDEN YARARLANAN ÖĞRENCİNİN ENGELİNE İLİŞKİN BİLGİ SAHİBİ OLMAMASI, 12. SINIF ÖĞRETMENİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMASINA ALINAN ÖĞRENCİYE UYGULANACAK ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE İLİŞKİN BİLGİ SAHİBİ OLMAMASI, 12. SINIF ÖĞRETMENİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMASINA ALINAN ÖĞRENCİYE UYGULANACAK ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE İLİŞKİN BİLGİ SAHİBİ OLMAMASI,

83 13. REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZLERINDE OLUŞTURULAN ÖZEL EĞITIM DEĞERLENDIRME KURULUNUN“IZLEME” ÇALıŞMALARıNı ARALıKLı OLARAK YAPAMAMASı, 13. REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZLERINDE OLUŞTURULAN ÖZEL EĞITIM DEĞERLENDIRME KURULUNUN “IZLEME” ÇALıŞMALARıNı ARALıKLı OLARAK YAPAMAMASı, 14. REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZLERINDE OLUŞTURULAN ÖZEL EĞITIM DEĞERLENDIRME KURULUNUNEĞITSEL TANıLAMADA KULLANDıKLARı ÖLÇME ARAÇLARıNıN BIR KıSMıNıN GÜNCELLIĞINI YITIRMESI, BIR KıSMıNıN DA REVIZYONDAN (YENILEME) GEÇIRILMEMESI, 14. REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZLERINDE OLUŞTURULAN ÖZEL EĞITIM DEĞERLENDIRME KURULUNUN EĞITSEL TANıLAMADA KULLANDıKLARı ÖLÇME ARAÇLARıNıN BIR KıSMıNıN GÜNCELLIĞINI YITIRMESI, BIR KıSMıNıN DA REVIZYONDAN (YENILEME) GEÇIRILMEMESI,

84 15. REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE OLUŞTURULAN ÖZEL EĞİTİM DEĞERLENDİRME KURULUNUNEĞİTSEL TANILAMADA “ÖLÇÜT BAĞIMLI TESTLERİN” AZLIĞI, 15. REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE OLUŞTURULAN ÖZEL EĞİTİM DEĞERLENDİRME KURULUNUN EĞİTSEL TANILAMADA “ÖLÇÜT BAĞIMLI TESTLERİN” AZLIĞI, 16. KAYNAŞTIRMA EĞİTİM UYGULAMASINA ALINAN ÖĞRENCİNİN BULUNDUĞU SINIFTAKİ DİĞER ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN ÖĞRENCİYİ İSTEMEMELERİ, 16. KAYNAŞTIRMA EĞİTİM UYGULAMASINA ALINAN ÖĞRENCİNİN BULUNDUĞU SINIFTAKİ DİĞER ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN ÖĞRENCİYİ İSTEMEMELERİ,

85 17. SıNıFTA BULUNAN ÖĞRENCILERIN VELILERINE YÖNELIK “AILE EĞITIMI” VERILMEMESI, 17. SıNıFTA BULUNAN ÖĞRENCILERIN VELILERINE YÖNELIK “AILE EĞITIMI” VERILMEMESI, 18. MEB (İL / İLÇE MILLÎ EĞITIM MÜDÜRLÜKLERININ) RESMI VE ÖZEL OKULLARDA ENGELLI ÖĞRENCILERI BELIRLEYEMEMESI, BUNA DAYALı OLARAK VERI TABANıNı OLUŞTURAMAMASı. 18. MEB (İL / İLÇE MILLÎ EĞITIM MÜDÜRLÜKLERININ) RESMI VE ÖZEL OKULLARDA ENGELLI ÖĞRENCILERI BELIRLEYEMEMESI, BUNA DAYALı OLARAK VERI TABANıNı OLUŞTURAMAMASı.


"KAYNAŞTIRMA HAZıRLAYAN: NAZIFE GÜLEÇ 1. KAYNAŞTıRMA ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN ÖZEL EĞITIME IHTIYACı OLAN BIREYLERIN AKRANLARı ILE BIRLIKTE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları