Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI."— Sunum transkripti:

1 ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

2

3 3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ Yavuz Sultan Selim Köprüsü ya da Üçüncü Boğaz Köprüsü, İstanbul Boğazı'nın Karadeniz'e bakan kuzey tarafında yapımı tamamlanmış olan üçüncü köprüdür. Köprü güzergahı, Avrupa Yakası'nda Sarıyer'in Garipçe mahallesi ile Anadolu Yakasında Beykoz'un Poyrazköy semtinde yer almaktadır. Yapımı 6 Mart 2016’da tamamlanan köprü 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, 320 metreyi aşan kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü ve 2164 m. uzunluğu ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprüsü oldu.

4

5

6 Proje Adı3. Boğaz Köprüsü İlgili KurumlarKarayolları Genel Müdürlüğü T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Proje Alan Büyüklüğü59 m. genişlik, 2164 m. uzunluk, 322 m. yükseklik Proje TürüUlaşım Tanımlanabilen Bütçe4,5 milyar TL. (Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte) MüellifMichel Virlogeux T-Engineering İnşaat ŞirketiAstaldi Ortak Girişim Grubu İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş. İSDEM Yapı (Taşeron) ESA İnşaat (Taşeron) Saryapı İnşaat (Taşeron) Proje ModeliYap, işlet, devret Güncel Durumİnşaatı sürüyor. KonumGaripçe ve Poyrazköy arası Kamuya Açıklanma TarihiNisan 2010 Proje Alanının Çizildiği Kaynak 27 Mart 2014 tarihinde onaylanan 1/25000 ölçekli İstanbul Kuzey Marmara Otoyolu Nazım İmar Planı Değişikliği.

7 ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ GEREKÇELERİ Her ay 20 bin yeni aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da kayıtlı olan yaklaşık 2.5 milyon araç bulunmaktadır. Hâlihazırda İstanbul Boğazı üzerinde bulunan 2 köprü ise özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getirememektedir. ÜCRETLER Köprüden geçen her otomobil 3, ağır vasıtalar ise 15 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Otoyolu kullanacak otomobiller ve eşdeğeri araçların geçiş ücreti olarak kilometre başına 0.08 dolar tahsil edilecek. 10 kilometre örnek kullanım için bir araba 0,8 dolar ödeyecek (yaklaşık 2,32 lira)

8 PROJENİN KAZANDIRACAKLARI Şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak. Dünyanın en önemli finans merkezi olmaya hazırlanan İstanbul'un, bölgeye yapılacak yeni yatırımlarla hedefine daha da yaklaşmasına katkı sağlayacak. Hem karayolu hem de demiryolu geçişi sağlayan köprüyle, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Türkiye'nin, taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak. Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azalacak. 3. Havalimanı ve Kanal İstanbul gibi mega projelerin şehir merkezi ile bağlantısı sağlanacak. 3. Boğaz Köprüsü'nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu'nun, İstanbul(Kınalı) - Çanakkale - Savaştepe otoyolu ve İstanbul - İzmir otoyolu ile birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak. Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne'den İzmit'e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak ve bu raylı sistem Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

9

10

11 DEZAVANTAJ

12 3. KÖPRÜ LOJİSTİK AÇIDAN Anadolu Ajansı Haberi Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, Türkiye'deki ticaretin büyük çoğunluğunun Çorlu-İstanbul- Kocaeli hattından geçtiğini belirten Ankara, İstanbul'da gerçek anlamda bir transit geçişin olmamasının ticareti yavaşlattığı görüşünde. ‘Hali hazırda kullanımda olan 2 köprü de şehir içi trafiğini rahatlatmak amacıyla yapılmıştı. 3. Köprü ise ticari amaçlarla yapılan bir yatırım. 3. Köprü ile birlikte daha sonra hizmete girecek olan 3. havalimanı, gümrük noktalarının güzergah üzerine taşınması, şehir içine hiç giriş yapmadan sağlanacak geçişle gerçek transit geçiş özelliği taşıması gibi özellikleriyle dış ticaret için yapılan önemli bir yatırım ‘diyen Ankara, gerçek anlamda bir transit geçişin sağlanmasıyla birlikte ticaretin de hız kazanacağını vurguladı. Pojeyle eş zamanlı yürütülmeye başlanan İzmit Otobanı, 3. Havalimanı, Muratlı Tren Hattı, Halkalı Gümrüğü'nün Çatalca'ya taşınması gibi projelerin sonlanmasıyla birlikte lojistik alanında dünyanın en önemli hatlarının oluşabileceğini ve ticaretin yüzde 20 oranında artabileceğini dile getirdi.

13

14 İSTANBUL YENİ HAVALİMANI İstanbul'un Avrupa yakasında, Karadeniz kıyısındaki Tayakadın ile Akpınar köyleri arasındaki 76,5 km2 alana yıllık 200 milyon yolcu kapasiteye çıkarılabilen terminali ile birbirinden bağımsız altı pisti olacak şekilde yapılan havalimanıdır. 3. havalimanı karayolu taşımacIlığında Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile entegre olacak. Raylı sistem olarak, Yüksek Hızlı Tren ile havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak. Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim'e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.

15

16

17 Proje Adı3. Havalimanı İlgili KurumlarUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı TOKİ Cengiz - Kolin - Limak - MAPA - Kalyon Ortak Girişim Grubu Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Proje Alan Büyüklüğü m² Proje TürüUlaşım Tanımlanabilen Bütçe10 milyar 247 milyon euro (maliyet), 22 milyar 152 milyon euro (ihale bedeli) MüellifNordic Office of Architecture Grimshaw Arup Associates Haptic Architects Perkins+Will (Master Plan) İnşaat ŞirketiCengiz - Kolin - Limak - MAPA - Kalyon Ortak Girişim Grubu Proje ModeliYap-İşlet-Devret Güncel DurumEylül ayında meslek odalarının dava açtığı 3. havalimanı imar planı "yapılan itirazların kısmen değerlendirilmesi neticesinde" ufak değişiklikler yapılarak tekrar askıya çıktı. KonumAvrupa Yakası - Kuzey İstanbul. Kamuya Açıklanma TarihiEkim 2010 Proje Alanının Çizildiği Kaynak tarihinden onaylanıp ve tarihinde askıya çıkartılan "3. Havalimanı Projesine ilişkin hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planı.

18 AVANTAJLAR Dünya Gazetesi Haberi Lojistik uzmanlarına göre, sektör, asıl sıçramayı 3. havalimanıyla yapacak, Türkiye hava kargoda ‘hub’ olacak. Lufthansa gibi devler de yeni kargo yatırımları için 3. havalimanını bekliyor. Mevcut havalimanlarındaki kapasite sorunu çözülecek, altyapı ve mevzuatlardaki aksaklıklar da giderilirse asıl büyüme o zaman gerçekleşecek. Arçelik Havayolu/Kargo Lojistik Satın alma Yöneticisi Sanem Sipahi 3.havalimanının sadece İstanbul’un değil Türkiye’nin büyük bir ihtiyacı olduğunu söyledi. Kapasite sorununun aşılmasıyla üreticiye yüksek gelen hava kargo navlunların da düşüreceğini belirtti.

19 Halkbankkobi.com Haberi Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkanı Turgut Erkeskin, "Yerli ve yabancı lojistik şirketleri projenin bulunduğu bölgede dev tesisler kurmak için milyar dolarlık yatırım planı yapmaya başladı" dedi. İstanbul'un stratejik konumun 3'üncü Havalimanı'nın bitmesiyle gerçek anlamını bulacağını söyleyen Erkeskin, "Türkiye, bu projeyle Çin ile Batı arasında gerçekten köprü oluyor. Üretim Uzakdoğu'da, tüketim ise Batı'da. Bu nedenle uluslararası taşımacılık pastasını tek başına yiyen, taşımacılığının merkezleri olan Almanya ve Dubai, bu projenin yapılmasından endişe ediyor. Şu anda Atatürk Havalimanı'na inen bir yükün işlemleri 48 saati buluyor. 3'üncü Havalimanı bu süreyi yaklaşık 3 saate indirecek" dedi.

20 Stratejik Düşünce Enstütüsü Haberi İstanbul’un lokasyon olarak havacılık sektörü açısından çok önemli bir avantaj sağladığını vurgulayan Adem YILMAZ: “Atatürk Havalimanı şu anda Frankfurt’tan geridedir fakat frekansta Avrupa’nın en büyük havalimanlarından birine sahibiz. Bu projenin gerçekleşmesiyle de Frankfurt, Amsterdam ve Paris gibi lokasyonların önüne geçeceğiz yılına kadar uçak sayımızı 450’in üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 3. Havalimanı ile beraber pek çok yeni destinasyona da uçma şansı yakalayacağız. Çünkü yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip bir havalimanı Asya ile Avrupa arasındaki en önemli aktarma merkezlerinden birisi olacaktır.” diyerek düşüncelerini dile getirdi.

21

22 DEZAVANTAJLAR Yesilist.com Haberi İstanbul’un kuzeyinde kalan son doğal alanlar tahrip edilecek Su kaynakları zarar görecek ve kirlenecek Hava kirliliği artacak Sera etkisi yaratan zehirli gazlar artacak Elektromanyetik kirlilik artacak Toprak kirliliği artacak Gürültü kirliliği artacak Milliyet Gazetesi Haberi Çevresel Etki Değerlendirme(ÇED) raporunu göre; havalimanının yapılması halinde kirlilik artacak, canlı yaşamı yok olacak, 657 bin ağaç zaruri olarak kesilecek. Proje alanının yüzde 80’inin orman alanı olduğuna dikkat çekilen raporda, bölgedeki heyelan riskine ve derelerin tahrip olma tehlikesine de vurgu yapıldı.

23 KAYNAKÇA https://tr.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Sultan_Selim_K%C3%B6pr%C3%BCs%C3 %BC https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0stanbul_Yeni_Havaliman%C4%B1 kargoda-hub-yapacak h.htm ni-bekliyor/2964 stratejik-onemi-calistayi/ https://www.xn--3havaliman-6ub.com/wp-content/uploads/2015/09/3havalimani- resimleri.jpeg

24 HAZIRLAYAN Nutfiye ÇAVUŞ B Uluslararası Ticaret


"ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları