Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENMEYİ GÖRSEL, SES, VİDEO VE ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI İLE DESTEKLEME ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Yrd. Doç. Dr. Filiz KALELİOĞLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENMEYİ GÖRSEL, SES, VİDEO VE ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI İLE DESTEKLEME ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Yrd. Doç. Dr. Filiz KALELİOĞLU."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENMEYİ GÖRSEL, SES, VİDEO VE ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI İLE DESTEKLEME ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Yrd. Doç. Dr. Filiz KALELİOĞLU

2 2 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME

3 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu G ÖRSELLER ILE Ö ĞRENMEYI D ESTEKLEME Görsel Okur-yazarlık 3

4 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsel Türleri 4 Görseller ResimlerÇizimlerÇizelgelerGrafiklerPosterlerKarikatürler

5 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsellerin Kullanım Amacı Düşünceler için somut destek sunmak Soyut kavramları somutlaştırmak Öğrencileri güdülemek Dikkati yönlendirmek Bilgiyi tekrarlamak Önceki öğrenmeleri hatırlatmak Öğrenme çabasını azaltmak 5

6 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsellerin Sınıflandırılması Gerçekçi, Analojik (benzer), Örgütsel, İlişkisel, Dönüşümsel ve Yorumsal. 6

7 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Gerçekçi 7

8 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Analojik 8

9 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Dönüşümsel 9

10 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsel Dosyası Oluşturma ve Görüntüleme Dijital Kamera Tarayıcı Doküman Kamera Projeksiyon Sistemi 10

11 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsellerin Öğretim Süreçleri ile Bütünleşmesi Temel olarak görseller, – Karmaşık kavramları basitleştirmek, – Kavramlar arası ilişkileri göstermek, – Süreçleri betimlemek, – İlgiyi ve dikkati çekmek ve – Yaratıcılığı desteklemek için kullanılabilmektedir. 11

12 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsel kullanım önerileri Herkes tarafından görülebilecek büyük görseller kullanın. Okunmayan detaylar barındıran görselleri kullanmayın. Görseldeki gereksiz detayları kapatın veya bu detayları görselden kaldıracak şekilde görseli yeniden düzenleyin. Basılı bir görseli sınıf ortamında paylaşırken görselin masa, sıra, tahta gibi bir yerde sabit olarak sunulduğundan emin olun. Belirli bir zaman dilimi içerisinde sunulan görsel sayısını sınırlandırın. 12

13 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsel kullanım önerileri Paylaşılan görsel ile öğrencilerin dikkatini çekmeye çalışın, görsel hakkında öğrencilere sorular sorarak öğrencilerin görselden öğrenebilmelerine yardımcı olun. Öğrencilere görseli yorumlayabilmeyi öğretin. Görselde yer alan önemli bilgiyi vurgulamak için yazılı veya sözlü ipuçları kullanın. Görsel kullanımında telif haklarına dikkat edin. 13

14 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsellerin Üstün ve Zayıf Yönleri Üstün yönleri Görseller çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Kitaplarda, bilgisayar programlarında ve birçok öğretim materyalinde bulunabilirler. Tüm eğitim programında ve sınıf düzeyinde görselleri kullanmak mümkündür. Görsellerin hazırlanması ve görüntülenmesi oldukça kolaydır. Görseller çok ucuza satın alınabilir. Hatta bazılarını ücretsiz bulmak mümkündür. Görseller, çok karmaşık içeriği basitleştirmeye yardımcı olurlar. Görsellerin kullanımı kolaydır. Küçük yaştaki çocuklar bile sunularında görselleri kullanabilir. Doğru tasarlanan görseller, aynı anda birçok kişi tarafından eşit görülme olanağı sunarlar. 14

15 G ÖRSELLER İ LE Ö ĞRENMEY İ D ESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Görsellerin Üstün ve Zayıf Yönleri Zayıf yönleri Görseller, iki boyutlu materyaller olduğu için görüntünün sadece bir boyutunu gösterirler. Farklı açılardan çekilmiş resimler ile bu sınırlılık ortadan kaldırılabilir. Bazı görsellerde çok fazla kelime bulunur. Görsellerde bulunan kelimeleri sınırlandırmak gerekmektedir. Bazı görsellerin sınıf ortamında öğrencilere gösterilmesi için daha büyük bir ekran gerekebilmektedir. İyi ve kaliteli dijital kamera, tarayıcı ve proje cihazları pahalı olabilmektedir. Düşük özelliklere sahip cihazlar ile çalışmak, öğretim ihtiyaçlarınızı karşılamada yeterli olmayabilir. 15

16 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME

17 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Ses Okur-yazarlığı ŞifrelemeDuymaDinlemeÇözümleme Sözlü iletişim süreci 17

18 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Dinleme Becerileri Geliştirme Dinleme sürecinde rehber olun. Öğrencilere herhangi bir şey okuyacağınız/dinleteceğiniz zaman, öncesinde sorular sorun. Öğrencilere okuyacağınız/ dinleteceğiniz metnin zaman içerisinde aşamalı olarak karmaşık olmasını sağlayın. Dinleme sürecinde yönergeler kullanın. Öğrencilere okuyacağınız/dinleteceğiniz metnin içerisinde ana fikirleri, detayları sorun veya yorumlamalarını isteyin. Öğrencilerin dinlediklerini özetlemelerini isteyin. 18

19 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Ses Dosya Biçimleri Dijital Analog 19

20 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Ses Dosyası Oluşturma ve Dinleme Akışkan ses ses kaydı yayınıdır İnternet Radyosu Ses kayıt cihazı veya oynatıcıları 20

21 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Ses Dosyaları Kullanmanın Üstün ve Zayıf Yönleri Üstün yönleri Ses dosyalarının kullanımı ve taşıması kolaydır. Ses dosyaları çok ucuza satın alınabilir. İnternette çoğunu ücretsiz bulmak mümkündür. Telif haklarına dikkat ederek sesler, çeşitli yazılım ve donanım sayesinde yeniden üretilebilir. Okuma yeteneği zayıf öğrenciler, sesli kitaplarla veya diğer materyaller ile desteklenebilir. Yeni ve güncel bilgiye ulaşmada etkilidir. Özellikle internet radyosu sayesinde güncel haberler takip edilebilir. Yabancı dil öğretiminde iyi bir öğretim materyalidir. 21

22 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Ses Dosyaları Kullanmanın Üstün ve Zayıf Yönleri Zayıf yönleri Ticari olarak satılan ses dosyalarının kolay bir şekilde çoğaltımı yapıldığından telif hakları ihlal edilebilir. Uzun ses dosyaları dinlemek sıkıcı olabilir. Ses dosyasında istenilen zaman aralığına dönmek sorun olabilir. Canlı yayınlarda söylenilenlerin takibi güçleşebilir. 22

23 SES İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Ses Dosyalarının Öğretim Süreçleri ile Bütünleşmesi Temel olarak ses dosyaları; Güncel olayları takip etmek, Bir uzmanla röportaj yapmak, Doğaya ait sesleri dinlemek, Kelimelerin nasıl söylendiğini öğrenmek, Öğrenme güçlüğünü çeken öğrencileri desteklemek, Ritim duygusunu geliştirmek, Bir edebi eseri seslendirmek/dinlemek amacıyla derslerde öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanılabilir. 23

24 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video ile Öğrenmeyi Destekleme

25 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video ile Öğrenmeyi Destekleme Video okur-yazarlığı Video Görüntüleme ve Video Üretme Eğitsel Video Türleri – belgesel film, – dramatizasyon, – dijital öyküleme ve – sanal alan gezileri 25

26 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video’nun İzlenmesi Akışkan video video kaydı yayını İnternet videosu 26

27 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video Dosyaları Kullanmanın Üstün ve Zayıf Yönleri Üstün yönleri Durağan resimlerin sınırlılığını video dosyaları ortadan kaldırır. Hareketli görüntüler kavramları, süreçleri daha etkili sunabilmektedir. İzlenmesi riskli ve tehlikeli olan durumların gözlemlenmesi için kullanılabilir. İnsan davranışlarını, tutumlarını, duygu ve düşüncelerini gözlemlemek ve analiz etmede etkilidir. Örnek olaylar tartışma ve problem çözme amacıyla kullanılabilir. 27

28 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video Dosyaları Kullanmanın Üstün ve Zayıf Yönleri Zayıf yönleri Uzun video dosyaları izlemek sıkıcı olabilir. Video dosyasında istenilen zaman aralığına dönmek sorun olabilir. Konuşan kafa biçimindeki anlatımlar dikkati dağıtabilir. Bunun yerine ses kayıtları tercih edilebilir. Tüm konularda (örneğin soyut, görselliği olmayan konularda) video bulmak sorun olabilmektedir. Video okur-yazarı olmayan kişiler, izledikleri videolardan yanlış anlam çıkarabilirler. Canlı yayınların takibi güçleşebilir. Ticari olarak satılan filmlerin kolay bir şekilde çoğaltımı yapıldığından telif hakları ihlal edilebilir. 28

29 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video Dosyalarının Öğretim Süreçleri ile Bütünleşmesi Öğretmenler de derslerinde video dosyalarını temel olarak Çeşitli konularda (kimyasal reaksiyonlar, deneyler, erozyon, deprem gibi) süreçleri göstermek için, Güvenli gözlem yapmak için, Duygu ve düşünceleri paylaşmak için, Beceri öğretmek için, Duyuşsal öğrenme için, Problem çözmek için, Kültürleri ve ortak değerleri anlatmak için kullanılabilir. 29

30 VİDEO İLE ÖĞRENMEYİ DESTEKLEME Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Video dosyası kullanım önerileri Video’nun herkes tarafından göründüğünden emin olun. Bunun için ortamdaki ışığı kontrol edin, oturma düzeni gözden geçirin ve videonun sesinin herkes tarafından duyulacağından emin olun. Projeksiyon cihazı kullanılacaksa ışıkları kapatın ve ortamı karanlık yapın. Televizyon ekranı kullanılacaksa normal oda ışığı yeterli olacaktır. Video izlemeden önce öğrencileri bilişsel olarak hazırlayın. Önceki konuyu tekrar edin ve yeni konu hakkında sorular sorun. Video ’da sunulacak olan ana noktaları listeleyin. Yeni kavramları tanımlayın. Bir seferde 8 veya 12 dakikalık bir video izletin. Belirli aralarda videoyu durdurun ve tartışmayı gerçekleştirin. Daha sonra ikinci kısımda yeni video parçasını izletin ve süreci bu şekilde tamamlayın. Video izlerken rol model olun. Dikkatli bir şekilde videoyu izleyin ve öğrencilerin katılımını sağlayın. Video sonrası için tamamlayıcı etkinlik hazırlayın. 30

31 Çoklu Ortam ile Öğrenmeyi Destekleme

32 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Çoklu ortam Okur-yazarlığı Çoklu ortam – çoklu ortam sunuları – teknoloji destekli bireysel öğretim uygulamaları – çoklu ortam setleri 32

33 Çoklu Ortam ile Öğrenmeyi Destekleme Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Çoklu Ortam Uygulamalarının Üstün Yönleri Çoklu ortam uygulamaları öğrencilere etkileşim olanağı sunmaktadır. Çoklu ortam uygulamaları ile bireyselleştirilmiş öğretim desteklenmektedir. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerini düzenleyebilir. Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için çoklu ortam uygulamaları iyi bir öğretim materyali olabilmektedir. Çoklu ortam uygulamalarında tüm bilgi türleri bir arada bulunabilir. Çoklu ortam uygulamaları birden fazla duyu organına hitap eder ve Çoklu ortam uygulamaları birçok öğretim stratejisi (temel öğretim, öğrenilenleri pekiştirme ve transfer etme) için uygundur. 33

34 Çoklu Ortam ile Öğrenmeyi Destekleme Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Çoklu Ortam Uygulamalarının Zayıf Yönleri Çoklu ortam uygulamaları pahalı olabilmektedir. Her konuya uygun çoklu ortam uygulamaları bulunmayabilir. Çoklu ortam uygulamalarının saklanması boyut açısından sorun olabilmektedir. 34

35 Çoklu Ortam ile Öğrenmeyi Destekleme Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Çoklu Ortam Uygulamalarının Öğretim Süreçlerinde Kullanımı Sınıfta yapılanların tekrarı istenildiğinde, Yetenekli öğrencilere daha fazla öğrenme olanakları sunmak istenildiğinde, Öğrencilere işbirliği içerinde çalışabilecekleri görevler verildiğinde, Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere destek vermek istenildiğinde, Öğrencilere öğrendiklerini yeni yollar ile sunmaları istenildiğinde çoklu ortam uygulamaları öğretim süreçlerinde kullanılabilir. 35

36 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Öğrenme Merkezleri beceri, ilgi, etüt ve zenginleştirme merkezleri 36

37 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Öğrenme Merkezlerinin Üstün ve Zayıf Yönleri Öğrenme Merkezlerinin Üstün Yönleri Öğrenme merkezlerinde öğrencilerin katılımı isteklerine bağlı olduğu için kendi öğrenme sorumluluklarını alırlar. Kendi öğrenme hızlarında çalışırlar. Öğrenme deneyimleri aktif öğrenmeyi destekler. Öğretmenin rolü daha çok rehberlik etme olduğundan, sınıf içerisinde ihtiyacı olanlara bireysel yardım yapabilmektedir. Öğrenme Merkezlerinin Zayıf Yönleri Merkezleri planlamak ve kurmak belirli bir zaman gerektirebilir. Merkezlerdeki materyalleri toplama ve düzenleme belirli bir zaman ve maliyet gerektirebilir. Öğretmen merkezlerin yönetiminde sorun yaşayabilir. Öğrenciler merkezlere katılımda isteksiz olabilir. 37

38 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Üç boyutlu Materyaller Üç boyutlu materyaller gerçek nesneler kesitlerörneklersergilermodellermaketler 38

39 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Üç Boyutlu Materyallerin Üstün Yönleri Üç boyutu olan kavramları tanımlamaya yardımcı olur. Nesnenin boyutu, şekli ve rengi detaylı bilgi sunar. Birden fazla duyu organına hitap ettiği için öğrencilerin ilgisini çeker. Öğrencilerin işbirliği içerisinde çalışmasını destekler. Üç Boyutlu Materyallerin Zayıf Yönleri Diğer materyallere göre maliyeti yüksektir. Boyutlarının büyük olması durumunda saklama sorunu ortaya çıkabilir. Bazı üç boyutlu materyaller kolay zarar görebilir. 39

40 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Üç Boyutlu Materyallerin Öğretim Süreçlerinde Kullanımı Üç boyutlu öğretim materyalleri, Öğrencilerin deneyimleri az olduğu konular incelendiğinde, Somut nesnelerle soyut kavramlar öğretilmek istendiğinde, Gerçek hayattaki uygulamalar öğretilmek istendiğinde öğretim süreçlerinde kullanılabilir. 40

41 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Gösterim Yüzeyleri Beyaz ve Etkileşimli Tahta Duyuru Panosu Kumaş ve Manyetik Tahta Kağıt Tahta 41

42 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Gösterim Yüzeylerinin Üstün ve Zayıf Yönleri Gösterim Yüzeylerinin Üstün Yönleri Gösterim yüzeyleri öğrencilerin aktif katılımını gerektiren, öğretimi renkli ve dinamik görüntüler ile destekleme olanağı sunar. Öğretimin tüm basamaklarında kullanılabilir. Gösterim Yüzeylerinin Zayıf Yönleri Öğretmenler gösterim yüzeylerini doğru kullanmaya dikkat etmemektedir. Gösterim yüzeyleri, dersin konusu ve kazanımına odaklanmadan kullanılabilmektedir. 42

43 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Gösterim Yüzeylerinin Öğretim Süreçlerinde Kullanımı Beyaz tahta; sözel anlatımı desteklemek gerektiğinde ve beyin fırtınası tekniğinde ortaya çıkan görüşler listelenmek istendiğinde tercih edilebilir. Video konferans yönteminde kişiler arası bilgi paylaşımı yapılmak istendiğinde ise etkileşimli tahta kullanılabilir. Duyuru panosu, öğrencilerle duyurular paylaşmak istendiğinde, çeşitli konularda bilgi ve beceri sunmak gerektiğinde, öğrenci ürünleri sergilenmek istendiğinde tercih edilir. Kumaş ve manyetik tahta, öykü, şiir gibi okuma materyalleri paylaşımı, resim, şekil veya nesnelerin düzenlenmesi ile bilgi ve beceri öğretimi gerçekleştirmek istendiğinde tercih edilebilir. Kağıt tahtaları ise, az sayıda sözel ve görsel mesaj sıralı olarak gösterileceği, kavramlar ile bilgi arasındaki ilişkiyi anlatan görsel ipuçları sunulacağı, beyin fırtınası sonucunda fikirler tartışılacağı zaman tercih edilebilir. 43

44 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Beyaz tahta kullanırken Tahtanın hangi bölümüne ne yazacağınıza önceden karar verin. Herkes tarafından görülebilecek ve okunabilecek büyüklükte yazın. Tahtaya yazdıklarınızın görünüp görünmediğini sınıfta başka açılardan kontrol edin. Vurgu yapmak için renkli kalem tercih edin. Tahtada renk kullanımını iki veya üç farklı renk ile sınırlandırın. Yazarken tahtayı kapatmayın ki yazdıklarınız öğrenciler tarafından görülsün. 44

45 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Beyaz tahta kullanırken Öğrencilerle göz teması önemlidir. Konuştuğunuz zaman öğrencilere doğru dönün. Tahta ile konuşmayın. Çok fazla gerekli olmadıkça öğrencilere sırtınızı dönmeyin. Tahtaya çok fazla yazı yazmak veya görsel çizmek, belirli bir süre sonra bilginin takip edilmesini zorlaştıracaktır. Tahta etkileşimli ise belirli zaman aralıklarında ekranı kayıt edin ve boş bir ekranla dersinize devam edin. Tahtayı tek başına kullanmayın. Eğer uygunsa dersinizi çalışma yaprakları, sunu, ders notları gibi birçok öğretim materyali ile destekleyin. Zaman kazanmak ve daha etkili çizimler yapmak için cetvel, kalıp gibi yardımcı araçlar kullanın. 45

46 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Kağıt tahta kullanırken Kağıt tahtayı herkesin görebileceği bir yere yerleştirin. Sehpanın ayaklarının açık olduğundan ve kağıt tahtanın düşmeyeceğinden emin olun. Herkes tarafından görülebilecek ve okunabilecek büyüklükte yazın. Kısa cümleler kullanın. Sıralı olarak içeriğinizi paylaşın. Birden fazla renk tercih edin. Tahta ile konuşmayın. Yer yer dinleyicilere dönün. Yazarken tahtayı kapatmayın. Konuşma bitiminde özet bir sayfa yazın. 46

47 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Sergiler Alan gezileri, gösteri ve diyorama 47

48 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Sergilerin Üstün ve Zayıf Yönleri Sergilerin Üstün Yönleri Alan gezileri ile öğrenciler gerçek materyalleri görebilirler. Gösteriler ve diyoramalar sayesinde de materyaller sınıf ortamına taşınabilir. Sergiler birden fazla duyu organına hitap eder. Sergilerin Zayıf Yönleri Alan gezileri düzenlemek pahalı ve zaman alıcı olabilmektedir. Sınıf ortamında gösteriler ve diyoramalar için depolama sorunu yaşanabilir. Gösterileri ve diyoramaları sergilemek için yer bulmak zor olabilir. 48

49 Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu Sergilerin Öğretim Süreçlerinde Kullanımı Alan gezileri, sınıf ortamında gözlenmesi ve öğrenilmesi zor konuları kendi doğal ortamında incelemek istendiğinde tercih edilebilir. Sanal alan gezileri ise uzaklık ve güvenlik nedeniyle gidilemeyen yerlerdeki gerçek nesneler hakkında bilgi almak gerektiğinde yapılabilir. Nesneler, görseller, basılı materyaller ve ses kayıtları içeren koleksiyon oluşturmak ve sergilemek gerektiğinde gösteriler tercih edilebilir. Geçmişte, günümüzde veya gelecekteki olayları veya ortamları üç boyutlu sunmak gerektiğinde diyoramalar kullanılabilir. 49


"ÖĞRENMEYİ GÖRSEL, SES, VİDEO VE ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI İLE DESTEKLEME ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Yrd. Doç. Dr. Filiz KALELİOĞLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları