Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 7. SINIF ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI İNCELEMESİ 1. Büşra BOZKURT 2. Selen ŞEN 3. Sebahat DEMİR 4. Tansu ARĞAÇ 5. Ebru DOĞAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 7. SINIF ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI İNCELEMESİ 1. Büşra BOZKURT 2. Selen ŞEN 3. Sebahat DEMİR 4. Tansu ARĞAÇ 5. Ebru DOĞAN."— Sunum transkripti:

1 İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 7. SINIF ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI İNCELEMESİ 1. Büşra BOZKURT 2. Selen ŞEN 3. Sebahat DEMİR 4. Tansu ARĞAÇ 5. Ebru DOĞAN 6. Semra ŞIK

2 HATA 1 Bu sayfada Excel programı hakkında bilgi vermek adına yeşil bir alan gösterilmektedir. Burada gerekli kodu A10 a yazmıştır. Fakat öğrencilere herhangi bir hücreye yazıp yazamayacaklarını belirten bir bilgiye yer verilmemiştir. HATA 2 En üstte direk olarak söylediği “aşağıdaki kodu aynen A10 hücresine yazınız.” Bu ifade ilgisiz bir öğrencide şöyle bir duygu uyandırabilir; “hemen bu kodu çalıştırıp dersle alakamı bitireyim.” Üstelik ifadede bulunan “aynen yazın” başlı başına yanlış bir ifadedir. Bunu söylemek yerine örnek kodu verip öğrencilerden aynı düzeyde başka bir kodu yazmaları istenebilirdi. 1 1 2 2

3 HATA 3 Yandaki sayfada altta bulunan puanlandırma tablosuna baktığımda öğrencilerden yapacakları her bir sorunun puanlamasının nasıl olacağı yazılmıştır. 1. soruda en az on adet kayıt girilmesinin yeterli olacağından bahsetmiş. Fakat puanlamada en az on adet veri giren bir öğrenciye orta düzey olarak kategorize etmiştir. Eğer tam puan almak için on taneden fazla veri girilmesi gerekliyse bu öğrenciye daha doğru ifade edilmediydi. On veri yeterli denildi ise o öğrenci tam puan almalıydı. 3 3

4 HATA 4 Önceki hataya benzer bir hata ile karşı karşıyayız. Kurtuluş Savaşı ile ilgili en az 25 kitap bulunması istenmiş fakat 15 kitap bulan için de iyi derecesi verilmiştir. Tutarlılık söz konusu değildir. HATA 5 Öğrenciden bir web sitesi tasarımı istenmiş fakat tasarım ilkelerine dikkat edilmesi gerektiğinden söz edilmiştir. 7. sınıf düzeyi bir öğrencinin tasarım ilkelerini bilmelerini kabul etmiş oluyoruz ki bu da her öğrenciden bekleyebileceğimiz bir tutum değildir. 4 4 5 5

5 HATA 6 İçindekiler bölümünde farklı renk kullanmak baktığımızda karmaşık gelebilir,fakat daha sonra kitap incelendiğinde her ünitede bulunan renklerin bu yolla gösterildiği anlaşılmaktadır. Çok büyük bir hata teşkil etmemekle beraber bu kadar canlı ve farklı renkleri bir arada bulundurmak kötü bir görünüme neden olmaktadır. 6 6

6 HATA 7 Bu sayfaya baktığımızda F tipi klavye için on parmak nasıl kullanılır, şema edilmiştir. Fakat sayfada bu görüntünün dikey olarak kullanılması 7.sınıf öğrencisinin öğrenmesine oldukça negatif bir etkide bulunur. Önceki sayfada olduğu gibi yatay olarak anlatılsaydı öğrenme ve görsellik öğrenciye daha anlamlı ifade edilmiş olacaktı. 7 7

7 HATA 8 On parmak yazımı ile ilgili verilen örnek tabiri caizse çok kötü bir alıştırmadır.Öğrencilerden karışık verilen harfler ile kelime üretmeleri ve bunları yazmaları istenmiş. Eğer bu harfler ile her kutuda bilgisayar ile ilgili terimler üretilse ; hem bilgisayar terimini yazma hem de on parmak kullanımı için olabilir diyecektim. Fakat çocuklara her kutudan tek bir harf alın vs gibi işler yükleyip, kelime ürettirip bir de bunları yazdırmanın hiçbir anlamı yoktur. Düz bir paragraf vermek bence bundan çok daha yararlı olur. En azından direk amaca uygun bir iş yapılmış olunur. 8 8

8 HATA 9 Hata 8’e nazaran daha yararlı bir örnek olmakla birlikte bence klavya ile on parmak kullanarak şiir yazmak yerine bilgisayar dersi ile alakalı öğrencilere küçük notlar vermek amacı gütmüş bir yazı verilebilinirdi. Örneğin office programlarından word ele alınıp küçük bilgiler paylaşılması daha yakışır olabilir diye düşünüyorum. 9 9

9 HATA 10 Hata 9 ile aynı olduğunu düşünmekteyim. Örneğin sayfa 19 da teknoloji ile ilgili bir örneğin koyulması çok daha güzel ve yerinde olmuştur. (Sayfa 22’deki hata Hata 3’te ele alınmıştır. Çünkü kitabın en başındaki tanıyalım kısmında aynı sayfa paylaşılmıştır.) 10

10 HATA 11 Kutucuk içerisinde yer alan yönergeler anlaşılacak düzeyde değil. Öğrencilerden verilen bölüme iki müşteri adı ve siparişi yazılması istenmiş. Ancak burada isimleri kendimiz mi yazacağız yoksa yazacağımız isimleri gözden kaçırdık mı diye düşünüyoruz. Burada öğrenciler kesinlikle müdahale edeceklerdir. Ve buda sınıfta karmaşa ve zaman Kaybına sebep olacaktır. Bu nedenle burada “Kendiniz iki müşteri belirleyin ve siparişlerini de siz yazın.” denilmesi iyi olacaktır. HATA 12 Zor örnekten başlanmış. Kısmen bir hata olarak değerlendirmek çok ağır olabilir. Ama 2 bardak vişne suyu öğrencilere kandırmacılık gibi gelebilir. Bu nedenle ilk olarak tekil siparişlerden başlanması taraftarıyım. 12 11

11 HATA 13 Alıştırma seçimleri yanlış. Açıkçası bana excel ile ilgili test sorusu oluşturmak mantıklı gelmiyor. Bu öğrencilere çok sıkıcı gelebilir. Ancak buna karşın 5.sorudaki soru tarzı hem güncel hem de bu sebepten ötürü öğrencilere sıkıcı gelmeyecektir. 13

12 HATA 14 Yetersiz açıklama Bu sayfada Excel programı hakkında bilgi vermek adına yeşil bir alan gösterilmektedir. Burada gerekli kodu A10 a yazmıştır. Fakat öğrencilere herhangi bir hücreye yazıp yazamayacaklarını belirten bir bilgiye yer verilmemiştir. Öğrenci burada sürekli A10 hücresine yazma gerekliliği olduğunu düşünebilir. HATA 15 Konuyu tam açıklayamama. Bu kısımda iki önceki sayfadaki hata gözüme ciddi manada çok çarpmaya başlıyor. Bu sayfada Eğer formülü gayet net bir şekilde açıklanırken; öteki tarafta toplama formülü hiçbir şekilde açıklanmadı. Üstüne üstlük burada ancak şimdi formüllerin eşittir ile başladığı söyleniyor. Oysa önceki alıştırmada bu bilgi verilmeden öğrenciler toplama formülü yazdılar. 14 15

13 HATA 16 Yetersiz açıklama Hep söyledim gene söylüyorum. Kitaptaki açıklamalar çok karışık ve anlaşılması zor. Üstüne excel’e yeni başlayan öğrenciler konuya hakim olamadıkları için neyin ne olduğunu kolayca anlayamazla. Bu nedenle daha çok açıklama daha doğrusu daha anlaşılır açıklamalar gereklidir. 16

14 HATA 17 Tablo nasıl yapılacağı anlatılmamış. Öğrencilerden bir tablo oluşturulması istenmiş. Tamam sorun yok. Fakat bu tabloyu grafiğe aktarmaları istenmiş ve bu da sadece istenmesiyle kalmış nerden yapılacağına dair hiçbir şey söylenmemiş 17

15 HATA 18 Örnek çok abartılı olmuş. Öğrencinin dikkati Milli basketbol takımı örneği ile çekilmeye çalışılmış ama çok sayıda oyuncu bulunduğundan bu örnek karışık olmuş. Özellikle grafik renk cümbüşü içinde ve gözü çok yoruyor. Daha az sayıda satır içerecek bir örnek olsaydı daha iyi olurdu. 18

16 HATA 19 Sorunun hangi yöntem ile yapılacağı belirtilmemiş. Bu alıştırmada öğrenciden bir eğer formülü yazması ve çıkan sonuca göre de hücrenin renginin değişmesini istemiş. Bunu yaparken öğrencinin formülü yazarken mi yoksa formülü yazıp çıkan sonuca göre mi hücrenin rengini değiştireceği belirtilmemiş. 19

17 HATA 20 Sayfa içindeki her şey kutucuk içine alınmış ve bu kutucuklar arasında bir uyum ve düzen söz konusu olamamaktadır. 20

18 HATA 21 Bu sayfadaki 4. soruda öğrencilerden kırmızı kutucuklara işaret konması istenmiş. Ancak öğrenci sadece bir bölümdeki mi kutucukları işaretleyecek yoksa diğer bölümlerdekinden de işaretleme yapabilecek mi? Yani bu sorunun şıkları yok ve tam olarak ne yapılması gerektiği net değil. 21

19 HATA 22 Bu sayfada 37. ve 38. sayfadaki tabloların bir veri tabanı programında hazırlanması istenmiş. Ancak bir etkinlik için bu kadar uzun tablolar verilmesi öğrencileri etkinliği yapmaktan vazgeçirebilir ya da çok yorucu olacağı muhtemeldir. 22

20 HATA 23 Bu sayfada ipucu kısmında öğrenciden filtre uygulaması istenmiş. Ancak bu bir ipucu değil öğrenciden yapması istenen etkinliktir. Büyüteç içene alınan metin ise öğrenciye filtre uygulaması için yol gösterilmek için verilmiştir. Yani asıl ip ucu budur. Ayrıca tablonun yanında yer alan resim ise tamamen alakasızdır. 23

21 HATA 24 Bu sayfada da yine ipucu olarak verilenler aslında yapılması istenilen etkinliklerdir. Ayrıca sırf mavi gözü belirtmek için mavi göz resmi koymak gereksizdir. Çünkü 7. sınıfa gelmiş öğrenciler mavi rengi ayırt edebilir. 24

22 HATA 25 40. Sayfada verilmesi gereken bilgi bu sayfada verilmiştir. Gelişmiş filtrenin nasıl oluşturulacağı 40. sayfada verilmeliydi. Bu sayfada sırf görsel kullanılması için resimler eklendiği bariz bir şekilde bellidir. İlk tablonun yanındaki Terazi tamamen alakasız ve ikinci tablodaki gözlük resmi de gereksizdir. En önemli hata ise sırf geri bildirim vermek için en altta yazılı olan tebrikler metnidir. Çünkü öğrenci soruyu yapamamışta olabilir. 25

23 HATA 26 Bu sayfada öğrenciden bir etkinlik istenmiştir. Sorgulama yaparak öğrenciden bazı bilgilere ulaşması istenmiş ancak öğrenciye sorgulamanın nasıl yapılacağı hakkında bir bilgi verilmemiştir. Ayrıca kullanılan görseller bu öğrenim grubundaki öğrencilerin seviyesinin altındadır. 26

24 HATA 27 Kitabın 45. sayfasında yer alan Rapor oluşturuyorum bölümünde öğrenciden çeşitli ölçüler alarak bir sorgu oluşturulması istenmiştir. Bölüm adının “Rapor Oluşturuyorum” olmasına rağmen yapılması istenen sorgu için bir rapor oluşturulması istenmemiş. Sadece sorgu oluşturunuz denmiş. Halbuki bu uygulama “Rapor oluşturuyorum” başlığı altında olduğu için yaptırılan bu sorguya ait bir rapor oluşturulması istenmeliydi. 27

25 HATA 28 52. Sayfada yer alan Program Adımları kısmında klavyeden girilen adın ekrana 5 defa yazdırılması istenmiştir. Ekrana gelecek görüntüyü öğrencinin kafasında somutlaştırmak adına ekran çıktısına yer verilmiştir. Sayfada yer alan 2. adımda yazılan komutlara göre (for i=1 to 5) girilen ad ekrana 5 defa yazılacaktır. Ama verilen ekran çıktısında 6 defa “Ayşe” yazdığını görmekteyiz. Bu hata, program geliştirme mantığını yeni öğrenecek olan öğrenci için soru işaretlerine neden olabilir. 28

26 HATA 29 Bence 7. sınıf düzeyindeki bir öğrenci için ağır bir seçim olmuş html kodlarını verip kafasını karıştırılmamalıydı. 29

27 HATA 30 Öğrenciden bir site tasarlanması istenmiş; fakat daha önce konuya ilişkin bilgilere yer verilmemiş aynı zamanda tasarlanması istenen görüntünün kalitesi de iyi değil. 30

28 HATA 31 Çocukta bir internet sitesi tasarlanması istenmiş ama verilen talimatlar yeterli değil biraz daha açılarak verilmeliydi. 31

29 HATA 32 Öğrencilerden dijital ürün dosyası hazırlanması istenmiş; ama çocuk dijital ürün dosyasının ne olduğunu bilmeyebilir tanımı ve özelliklerine değinmeleri gerekiyordu. 32

30 HATA 33 Çocuktan algoritma geliştirilmesi istenmiş ;ama çocuk algoritmaya ait herhangi bir bilgiye sahip değil ve 7.sınıf düzeyindeki bir öğrenci için ağır bir örnek. 33

31 HATA 34 Kitabın son sayfalarında öz değerlendirme formu koyulmuştur. 69. sayfadaki öz değerlendirme formu 1.üniteyle ilgilidir. 34.ifadede klavyeye bakmadan verilen metni yazabilmekten söz ediliyor. Fakat bir ünite işlenerek 10 parmak klavye yazmak mümkün değildir. Ayrıca eğer bu ünitede başarılı olamadıysanız diğer üniteye geçmeyin diyor. Fakat öğrenci başarısızsa ki buradaki ifadeleri yapmak çok kolay değil öğrenci o zaman ne yapacak yani başa mı dönecek ? 34

32 HATA 35 Bu ölçütlerde bazen ifadesi kullanılması da anlamsızdır. Çünkü bir şeyi ya yapabilirsin ya da yapamazsın. Burada grafik oluşturmak, komutları kullanmak insanın ruh haline ya da çevresel etkenlere göre değişen şeyler değildir.(syf:71) 35

33 HATA 36 Öz değerlendirme formunu öğretmen bakıp değerlendirse o zaman öğrenciye bir şeyler katabilir. Fakat burada öğrenci 36.ifadeyi cevaplasa ne olacak. Kendisi bilmediğini görecek. Öğrenci bilmediği konuyu zaten bilir. Bu ifadede ona gösterip daha fazla ilgi göstermesi beklenebilir. Fakat öğrencinin yaş düzeyi de düşünülünce burada onu yönlendirmek gerektiğini düşünüyorum.(syf:73) 36

34 HATA 37 Bu ünite de sonuncusudur ve 37.ifade ünitede verilmemiştir. Programlama dilinin ne olduğundan, mantığından ya da ne gibi alanlarda kullanıldığından söz edilerek üniteye girilmiş olsaydı o zaman doğru bir ifade olurdu. (syf:75) 37

35 Kitap Hakkında  İlköğretim Bilişim Teknolojileri 7. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı  Devlet Kitapları Birinci Baskı-2012  Yazarlar: Ali Baltacı, Atife Hoşsun Timur


"İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 7. SINIF ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI İNCELEMESİ 1. Büşra BOZKURT 2. Selen ŞEN 3. Sebahat DEMİR 4. Tansu ARĞAÇ 5. Ebru DOĞAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları