Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ TÜRKİYE İŞ KURUMU MARDİN İL MÜDÜRLÜĞÜ KIZILTEPE HİZMRT MERKEZİ 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ TÜRKİYE İŞ KURUMU MARDİN İL MÜDÜRLÜĞÜ KIZILTEPE HİZMRT MERKEZİ 2014."— Sunum transkripti:

1 MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ TÜRKİYE İŞ KURUMU MARDİN İL MÜDÜRLÜĞÜ KIZILTEPE HİZMRT MERKEZİ 2014

2 Yusuf BİLBEN İŞ ve MESLEK DANIŞMANI Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ

3 10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum? Nasıl Bir İş? Nasıl Bir İş Yeri? Nasıl Bir Ev? Nasıl Bir Aile? Nasıl Arkadaşlar? Nasıl Bir Sosyal Yaşam? KENDİNİZE ŞU SORUYU HİÇ SORDUNUZ MU ?

4 İŞ ve MESLEK ‘’İş’’ ve ‘’meslek’’ birbiri ile çok ilintili olup sıkça karıştırılan kavramlardır. Bir kimsenin mesleği olabilir ancak işi olmayabilir.

5 Belli bir işyerinde sürdürülen benzer etkinlikler bütünüdür. Mesleki bilgi ve becerilerin uygulamaya konulmasıdır. Örneğin; Şantiyelerde yürütülen inşaat ile ilgili faaliyetler… İŞ NEDİR ?

6 MESLEK NEDİR MMMMMMMM Bireylerin belli bir eğitim sonucu elde ettikleri, Hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri, Toplum tarafından kabul gören Kurallı faaliyetler bütününe MESLEK denir.

7

8 Yusuf BİLBEN

9 SEÇTİĞİMİZ MESLEK YAŞAMIMIZDA; ► Gelir düzeyini ► Sosyal statüyü ► Özel yaşam ve sosyal ilişkileri ► Zamanı kullanma biçimini ► Kendimizi ifade etme, gerçekleştirme fırsatını etkiler.

10 MESLEK SEÇME DÖNEMİNDE GENÇLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER  Anne-babanın arzuları  Beğenilen-sevilen kişilerin mesleklerine özenme  Günümüzde popüler olan mesleği edinme  Daha fazla para kazanılan mesleği seçme  Toplum içinde saygınlığı olan meslekleri seçme

11

12 YA SİZ Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ

13 YANLIŞ MESLEK SEÇİMİ İŞ DEĞİŞTİRME VERİM DÜŞÜKLÜĞÜ ÖZEL HAYATA YANSIMA İŞİNDEN MEMNUN OLMAMA MESLEKİ YENİLİKLERİ TAKİP EDEMEME MALİ ZARARA YOL AÇMA İSTEKSİZ ÇALIŞMA

14  Kolay iş bulma  İyi bir kazanç  İş hayatında başarı  Meslekte ilerleme  Meslekte başarı  Saygınlık  İş doyumu  Sosyal tatmin UYGUN MESLEĞİN KİŞİYE KAZANDIRDIKLARI

15 KİMLERDEN YARDIM ALABİLİRİZ ? anne babamızdan öğretmenlerden psikolojik danışmanlardan İş ve meslek danışmanlarından kariyer danışma merkezlerinden

16 DOĞRU MESLEK SEÇİMİNİN AŞAMALARI Kendini tanıma Meslekleri tanıma Mesleki eğitim yerlerini tanımak Bireysel özellikler ile meslekler hakkında edindiği bilgileri değerlendirmek Mesleğin öğrenileceği eğitim kurumuna yönelmektir.

17 YETENEKLERİNİ YETENEKLERİNİ İLGİLERİNİİLGİLERİNİ DEĞERLERİNİDEĞERLERİNİ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİ KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİ SOSYO EKOMOMİK DURUMUNU

18 İLGİLERİNİZ -Mekanik -Ticaret -Sosyal Yardım vb. YETENEKLERİNİZ -Sözel Yetenek -Sayısal Yetenek -Şekil- Uzay Yeteneği vb. DEĞERLERİNİZ -Yaratıcılık -Liderlik -Kazanç vb. FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİZ -Boy -Yaş SOSYO EKONOMİK DURUMUNUZ -Ailenin ekonomik gücü KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİZ -Kişiyi diğerlerinden farklı kılan özellikler

19 YETENEĞE UYGUN MESLEK SEÇMENİN ÖNEMİ Yeteneğimizin altında meslek seçersek: SIKILMA yaşarız. Yeteneğimizin üstünde meslek seçersek: KAÇMA yaşarız. Yeteneğimize uygun meslek seçersek: MUTLU oluruz.

20  Mesleğin gerektirdiği özellikleri  Meslekte ilerleme olanaklarını  Çalışma ortamının nasıl olduğunu  Meslekte iş bulma olanaklarını  Nerede ve nasıl iş bulunabileceğini  Meslekte elde edilecek kazanç miktarını  Çalışanların ne tür görevler üstlendiğini ÖĞRENMEKLE OLUR ! 2-MESLEKLERİ TANIMAK

21 MESLEĞİ TANIMAK İÇİN O mesleğin çalışma ortamına gidilir. Mesleğin icraatları görülür. O iş sektörünün avantajları ve dezavantajları gözlenir. Mesleğin kişilik yapısına uygun olup olmadığına bakılır. Aynı meslek grubundaki insanlarla görüşülür. Aynı işi yapan diğer kurum ve kuruluşlar incelenir.

22 Hangi eğitim kurumlarında hangi mesleklerin eğitimi verilmektedir? Seçilmesi düşünülen meslekle ilgili eğitim kurumları hangileridir? Bu eğitim kurumlarından nasıl ve ne şekilde yararlanılabilir ? Genel ve bölgesel eğitim olanakları nedir ?

23 Mesleki eğitim yerlerine başvuru şartları nelerdir? Eğitim kurumunun öğrenci kapasitesi nedir? Eğitim süreci ne kadar sürer? Mezuniyet sonrası çalışma alanları nerelerdir?

24 4-BİREYSEL ÖZELLİKLER İLE MESLEKLERİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLERİ KARŞILAŞTIRMAK En iyi meslek, bireyin özellik ve şartlarına en uygun ve tüm yeteneklerini kullanarak geliştirebileceği meslektir. Mardin Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü

25 5-SEÇİLEN MESLEĞİN ÖĞRENİLECEĞİ EĞİTİM YERİNE YÖNELMEK Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜ

26 BELLİ BAŞLI MESLEKLER; Sözel Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tarih Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği Basın ve Yayın Görme Engelliler Öğretmenliği Eşit Ağırlık Psikoloji Hukuk Sosyal Hizmetler İktisat İşletme Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Sayısal Matematik Öğretmenliği Eczacılık Diş Hekimliği Tıp Mühendislikler ( Bilgisayar, Gıda, Endüstri, Fizik, Maden, Makine …) Yusuf BİLBEN

27 GÖZDE MESLEKLER Savunma ve güvenlik Genetik Mühendisliği Yazılım Mühendisliği Hukuk Psikoloji Elektronik Mühendisliği Sağlık sektörü PDR Yenilenebilir Enerji Sosyal Hizmetler vb. Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ

28 YENİ MESLEKLER Hasta ve Yaşlı Bakım Elemanı Adli Tıp Teknikeri Moleküler Biyoloji ve Genetik Yazılım Mühendisliği İş ve Meslek Danışmanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı Aile Danışmanlığı Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ

29 EŞİT AĞIRLIK Yusuf BİLBEN

30 Toplumda yasaların uygulanması sırasında ortaya çıkan anlaşmazlıkların çözümü konusunda çalışacak hukukçular yetiştirilir. Hukuk fakültesini bitirenler, genellikle hakim, savcı ve avukat unvanı ile çalışmaktadırlar. Yusuf BİLBEN

31 Gereken Nitelikler:  Hukuk fakültesi mezunları hangi alanda çalışırlarsa çalışsınlar üstün bir akademik yeteneğe, ikna gücüne, sağlam bir mantık ve seziye sahip olmalıdırlar.  Hukuk fakültesine girmek isteyenler hukukun, sorumluluğu çok fazla olan bir meslek alanı olduğunu, sürekli çalışma, okuma ve araştırma gerektirdiğini öncelikle kabul etmelidirler. Sabır ve anlayış da bu alanda başarı için gerekli niteliklerdir. Yusuf BİLBEN

32 PSİKOLOJİ  İnsan davranışlarının gözlem ve deney yöntemlerinin kullanılarak bilimsel bir şekilde incelenmesi ve nedenlerinin ortaya çıkarılması konularında eğitim ve araştırma yapılır.  Sağlık bakanlığı ve üniversitelere bağlı akıl hastanelerinde, ruh sağlığı merkezlerinde, çocuk ıslah evlerinde, cezaevlerinde psikolog, rehberlik ve araştırma merkezlerinde okul psikoloğu olarak çalışılabilir. Yusuf BİLBEN

33 Gereken Nitelikler:  Psikoloji eğitimi görmek isteyen bir öğrencinin normalin üzerinde akademik yeteneğe sahip olması psikoloji yanında felsefe, sosyoloji ve matematiğe ilgi duyması, ayrıca insanları anlamaya istekli, bilimsel meraka sahip bir kimse olması gerekir. Yusuf BİLBEN

34 PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ve REHBERLİK - PDR Bireylerin gelişimlerini ve çevrelerine uyumlarını güçleştiren faktörleri ortadan kaldırarak, onlara en üst düzeyde gelişme ortamı sağlama, gizli güçlerini geliştirebilecekleri eğitim programlarına ve mesleklere yönelmelerine yardımcı olma konusunda çalışacak elemanları yetiştirme ile ilgili eğitim yapılır.

35 ULUSLARARASI İLİŞKİLER Üniversitelerin bu bölümlerini bitirenlerin çalışabilecekleri alanlar oldukça çeşitlidir. En önemli çalışma alanları arasında, başta Dışişleri Bakanlığı olmak üzere Maliye ve Gümrük Bakanlığı, Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı gibi devlet daireleri, özel şirketler ve çeşitli kitle haberleşme kuruluşları ve uluslararası bankalar sayılabilir.

36 SAYISAL

37 VETERİNER HEKİMLİK Veteriner fakülteleri, evcil hayvan nesillerinin iyileştirilmesi, sağlıklarının korunması, hastalıklarının tedavisi, salgın hastalıkların önlenmesi, hayvansal ürünlerin artırılması, hayvansal besinlerin niteliğinin ve insan sağlığına uygunluğunun kontrolü konularında eğitim-öğretim, uygulama ve araştırma yapmaktadır. Yusuf BİLBEN

38 Gereken Nitelikler: Veterinerlik hekimlik alanında eğitim görmek isteyen bir kimsenin biyoloji ve kimya konularına ilgili ve bu alanlarda başarılı, hayvanlarla ilgilenmekten hoşlanan bir kimse olması gerekir. Ayrıca, kişinin sabırlı ve dikkatli bir gözlemci olması beklenir. Veteriner hekimlik, hizmetin ağırlığı nedeni ile daha çok erkeklere açık bir meslek görünüyorsa da son zamanlarda kız öğrenciler de tercih etmektedirler. Yusuf BİLBEN

39 DİYETİSYENLİK Beslenme ve besinlerle ilgili bilimsel ilkelerin sağlığın korunması ve hastalıkların iyileştirilmesi çalışmalarının uygulanması alanında çalışacak insan gücü yetiştirilir ve araştırma yapılır. Beslenme ve diyetisyenlik alanında çalışacak kişilerin doğa bilimlerine meraklı ve bu alanda iyi yetişmiş olmaları gerekir.

40 ECZACILIK Yusuf BİLBEN

41  Sentetik ve biyolojik kökenli ilaç hammaddelerinin elde edilmesi, fiziksel, kimyasal, ve biyolojik özelliklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi, kaliteli ilaçların saklanması, kullanılması gibi konularda eğitim ve araştırma yapılır.  Eczacıların çoğunluğu kendilerine veya başkalarına ait eczanelerde, bazı laboratuvarlarda, ilaç endüstrisinde araştırmacı veya ilaç tanıtıcı olarak çalışabilirler. Yusuf BİLBEN

42 Gereken Nitelikler: Eczacılık programına girebilmek ve bu fakültede başarılı olabilmek için normalin üstünde akademik yeteneğe ve bilimsel meraka sahip olmak, fen bilimlerine ve özellikle kimyaya ilgi duymak gerekir. Yusuf BİLBEN

43 MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Moleküler biyologlar hastanelerde, sağlık koruma enstitülerinde vb. görev alırlar. Laboratuvarlarda özellikle hücrelerin incelenmesi, genetik yapısının özümlenmesi ve iyileştirilmesi konularında çalışmalar yaparlar Bu bölümün esas amacı, uluslar arası düzeyde bilim adamı yetiştirmektir. Genetik bilimi büyük bir gelişme süreci içinde olup gelecek yıllarda en çok ihtiyaç duyulan meslek dallarından biri olacaktır. Yusuf BİLBEN

44 EBELİK Yusuf BİLBEN Ebelik programı, ana-çocuk korunması ve tedavi hizmetlerinin yürütülmesinde görev alacak sağlık elemanı yetiştirir. Ebeler kırsal alanda sağlık hizmetlerinde denetici ebe, ziyaretçi ebe olarak, tedavi kurumlarında doğumhane ve aile planlaması kliniklerinde sorumlu ebe, klinik ebesi veya eğitimci ebe olarak görev alırlar.

45 Gereken Nitelikler:  Ebelik kızlara açık bir meslektir. Ebe olmak isteyen bir kimsenin sağlık konularına ilgi duyan, insanlara yardım etmekten mutlu olabilen, sorumluluk duygusu güçlü kimseler olmaları gerekir. Yusuf BİLBEN

46 SÖZEL Yusuf BİLBEN

47 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ  Özel kolejler, resmi okulların anaokulu sınıflarında ve kreşlerde okul öncesi çocukların bakımı ve eğitimini yürütebilecek öğretmenler yetiştirir. Yusuf BİLBEN

48 Gereken Nitelikler; Bu dalı seçenlerin sonsuz bir çocuk sevgisinin yanında, hoşgörü, sabır ve karşılıksız yardım ve özverili davranma özelliklerine sahip olmaları gerekir. Yusuf BİLBEN

49 İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMNELİĞİ  Bu bölümde işitme kaybı nedeniyle normal eğitim ve öğretim etkinliklerinde işitme gücünden yararlanamayan sağırların ve tüm düzeltmelere karşın çeşitli yardım ve araçlarla eğitim ve öğretimden yararlanabilecek ağır işiten çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirilir.  Mezunları özel eğitim kurumlarında ve sınıflarda, sağırlar okullarında öğretmen olarak çalışırlar. Yusuf BİLBEN

50 ZİHİNSEL ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ  Bu bölümde çeşitli seviyelerde zekâ geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. Amaç, zeka seviyesi normalin altında olan çocukları, üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır.  Mezunlar özel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, normal ilkokulların bünyesinde açılan alt özel sınıflarda zeka özürlü çocuklara öğretmenlik yaparlar. Yusuf BİLBEN

51 Mardin İŞ İMKANLARI Sanayi sektörü Turizm sektörü Tarım ve hayvancılık İnşaat sektörü Bankacılık ve eğitim Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ

52 DOĞRU MESLEK TERCİHİ YAPMAK ZORUNDAYIZ; ÇÜNKÜ; Hayatta İki Tercihinde İsabetli Olamayan Körelir 1) Meslek Tercihinde Başarılı Olamayanın ZEKASI 2) Eş Tercihinde Başarılı Olamayanın HAYATI

53 HER ŞEY SENİNLE BAŞLAR,SENDE BİTER; Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ

54 İYİ Kİ DEMEK İÇİN YAŞAYIN Mardin ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ


"MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ TÜRKİYE İŞ KURUMU MARDİN İL MÜDÜRLÜĞÜ KIZILTEPE HİZMRT MERKEZİ 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları