Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNİSYEN/TEKNİKER GENEL UYUM EĞİTİM SUNUMU HAZIRLAYAN : EĞİTİM BİRİMİ Meltem GÜLEN/Başhemşire 2016.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNİSYEN/TEKNİKER GENEL UYUM EĞİTİM SUNUMU HAZIRLAYAN : EĞİTİM BİRİMİ Meltem GÜLEN/Başhemşire 2016."— Sunum transkripti:

1 TEKNİSYEN/TEKNİKER GENEL UYUM EĞİTİM SUNUMU HAZIRLAYAN : EĞİTİM BİRİMİ Meltem GÜLEN/Başhemşire 2016

2  Hastane genel tanıtımı  Hizmet sunulan birimler  Organizasyon şeması  Hasta hakları/sorumlulukları  SKS ve Kalite dökümanları  Hasta ve çalışan güvenliği  İletişim becerileri  Organ bağışı  Acil durum ve afet yönetimi  Renkli kod uygulamaları  Enf.kontrolü  Bilgi işlem uygulamaları  Anne sütünün önemi

3  Giriş işlemleriniz için,-1.Katta bulunan Personel işleri bölümünden,işe başlamanız için gereken evrak listenizi alınız.Listede istenen evrakları hazırlayıp, resmi nitelikli evrakları; birimde bulunan görevli personele, sağlık taraması için istenen evrakları ;giriş katta bulunan Enf.Hemşiresine teslim ediniz.  Personel işleri tüm personelin özlük bilgilerinin bulunduğu, giriş- çıkış işlemlerinin takip edildiği, personelin maaş yönetiminin düzenlendiği,İzin ve Raporların düzenlenmesi, personelin almış olduğu raporlarla ilgili işlemlerin ve yazışmaların yapıldığı, izin ve rapor dönüşlerinde bu bilgilerin yazışmalarının yapıldığı ve kayıtların tutulduğu birimdir.Evrak tesliminden sonra, depo sorumlusundan üniformanızı teslim alarak,uyum Eğitiminizin tarihini öğrenmek üzere2.katta bulunan; Kalite ve Eğitim birimine gidiniz.  Uyum eğitimleriniz işe başladığınız ay içinde tamamlanacak olup; belirlenen tarihte biriminizde işe başlayabilirsiniz……

4

5  ÖZEL ÇINAR HASTANESİ, 2010 yılında hasta kabulüne başlayarak Sağlık camiasındaki yerini aldı…..  Çınar hastanesi, 8 katta metrekare kapalı ve toplamda 6896 metrekare alana sahiptir. Ceyhan’da hastane mimarisi ile inşa edilen ilk özel hastanedir. Çınar hastanesi 3 donanımlı ameliyathane odası ve 62 yatak kapasitesine sahiptir. Ayrıca yoğun bakım ünitelerinde de hasta kabulü yapılmaktadır. Çınar Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji, Kardiyoloji, Beyin ve Sinir Cerrahisi, KBB, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Üroloji, Göz, Dahiliye, Genel Cerrahi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Nöroloji ve Diş branşlarında hizmet vermektedir.  İletişim Bilgileri  Adres  cumhuriyet mahallesi ebulfeyz elçibey caddesi numara 64ceyhan/ADANA  Telefon  (322)  Faks  (322)  E-posta   (*)Web Adresi 

6  KURUM İŞLEYİŞİ  Hastanemizde mesailer işin gereğine uygun düzenlenmiştir. Mesailerimiz ; 08-17,17-08 ve olarak devam etmektedir. Mesailer’de herhangi acil bir durumda veya yoğunluk halinde değişiklik olabilir.  Yemek saatleri ; gündüz mesaisinde , gece mesaisinde olmakla beraber birimlerin işleyişine göre değişiklik gösterebilmektedir. Mola saatlari yemek saatlerine uygun kullanılır.  Yıllık izinler ; 1 yılını dolduran personel yıllık izin kullanma hakkını elde eder. Kurum işleyişini göz önünde bulundurarak ; yıllık izin talepleri 1 ay öncesinden başhemşireliğe bildirildiği taktirde yıllık izin planlaması yapılır.  Kıyafet ve kimlik kartı uygulaması ; Özel Hastaneler yönetmeliği gereğince ; hastanede çalışan personelin işin gereğine uygun üniforma giymesi ve mesai bitimine kadar kimlik kartı kullanması gerekmektedir. İLK 6 AY ANNE SÜTÜNÜ ÖNERİYORUZ……..

7  İZİNLER  Yıllık Ücretli İzini  Yıllık ücretli izne hak kazanmak için personelin işe başladığı günden itibaren deneme süresi de dahil olarak en az bir (1) yıl işyerinde çalışmış olma şartı aranır.  Personele verilecek izin süreleri ise 4857 sayılı İş Kanunu m.53 uyarınca;  Bir yıldan 5 yıla kadar (beş yıl dahil) olanlara on dört (14) gün,  Beş yıldan fazla on beş yıldan az olanlara yirmi(20) gün,  On beş yıl dahil ve daha fazla olanlara yirmi altı (26) gün, olarak belirlenmiştir. Yıllık izin sürelerinin içine rastlayan hafta tatilleri, ulusal bayram ve genel tatil günleri yıllık ücretli izinden sayılmaz.  2.Sosyal İzinler Evlenme,Vefat,Hamilelik,Eşinin Doğum Yapması ve Süt İzni durumlarında çalışan personele aşağıda yer alan sürelerle ücretli izin verilebilir.  Evlilik halinde 3 gün,  Birinci derece yakınının ölümü halinde 3 gün,  Eşinin doğum yapması halinde 5 gün,  Hamilelik durumunda 8 hafta doğum öncesi, 8 hafta doğum sonrası doğum izni.

8  İşveren ve personel uygun gördüğü takdirde, sağlık durumu doktor onayı ile uygun olduğu anlaşılan personel, doğumdan önceki 3 haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda kadın işçinin çalıştığı süreler, doğum sonrası doğum izni süresine eklenir.  Doğumdan sonra annenin çocuğunu emzirmek üzere doğum tarihinden itibaren 1 yıl boyunca kullanabileceği günde;1,5 saatlik süt izni vardır.  Yukarıda sayılan izinlerden zamanında kullanılmayanlar varsa bunlar ileri tarihe ertelenemez.  İşten Ayrılma  İşten ayrılan personel için 4857 sayılı İş Kanunun ilgili maddeleri kullanılır.  İstifa eden personel, istifa nedenini ve ayrılma tarihini belirten istifa dilekçesini, yöneticisinden “uygundur” onayını alarak görev yaptığı yere göre İnsan Kaynakları Birimi’ne teslim eder.  İstifa eden personele 4857 sayılı İş Kanunun ilgili maddeleri uygulanır.  Çalışma Süreleriİhbar Süreleri 0-6 ay arası2 hafta 6 ay-1,5 yıl arası4 hafta 1,5 yıl- 3 yıl arası6 hafta 3 yıldan fazla8 hafta

9 KALİTE BİRİMİ  Hastanemizin 2. katında bulunmaktadır. MUHASEBE BİRİMİ  Muhasebe birimi -1.katta bulunmaktadır. PERSONEL ŞUBE  Personel işleri -1. Kat bölümünde bulunmaktadır. BİLGİ İŞLEM  Bilgi İşlem -1.katta bulunmaktadır. GÜVENLİK HİZMETLERİ DEPO  Depo -1.katta bulunmaktadır. ARŞİV  Arşiv Birimimiz -1. kattadır. EĞİTİM HEMŞİRELİĞİ  2.katta bulunmaktadır.

10 TOPLANTI VE EĞİTİM SALONU  Eğitim, toplantı vs. aktivitelerin yapıldığı salonumuz, 6. Katta bulunmaktadır. ENFEKSİYON KONTROL HEMŞİRELİĞİ Giriş katta ulaşabilirsiniz HALKLA İLİŞKİLER BİRİMİ ORGAN VE DOKU BAĞIŞI BİRİMİ  Organ ve Doku Bağışı hakkında bilgi almak istiyorsanız hastanemizin 5.katında bulunan organ bağışı birimine başvurabilirsiniz. HASTA HAKLARI BİRİMİ  Hastanemizde Hasta Hakları Birimi giriş kattadır.. YEMEKHANE  çalışanlarımız 6. Katta mevcut olan yemekhaneden yaka kartları ile yemek alabilmektedirler. TEKNİK SERVİS  -1.katta bulunmaktadır. OTOPARK  EĞİTİM VE TOPLANTI SALONU (6.katta bulunmaktadır.)

11  1.AMELİYATHANE Hastanemizin ( 5. ) katında yer alıyor. Ameliyathane içinde 3 ameliyathane odası, personel dinlenme odası, malzeme odası, cerrahi el yıkama ünitesi, personel giyinme odası mevcuttur.  2.DOĞUMHANE Hastanemizin ( 5. ) katında yer alıyor. 3 müşahede yatağı ve2 adet doğum masası mevcuttur.  3.ACİL SERVİS Hastanemizin ( zemin ) katında yer almaktadır, müşahede odası, muayene ve resüsitasyon odası, pansuman ve enjeksiyon odası, acil doktor dinlenme odası ve güvenlik acil servis içinde yer alır.  4.KLİNİKLER 3.ve 4. kat olmak üzere 2 adet servis bulunuyor.

12  5.RADYOLOJİ BİRİMİ Hastanemizin (zemin ) katında yer alıyor. Birimde; Rontgen MR Tomografi Mamografi Ultrason,bulunmaktadır.  6. LABARATUVAR BİRİMİ Hastanemizin ( Zemin) katında yer almaktadır. Ünitemiz içerisinde ; Mikrobiyoloji laboratuarı bulunmaktadır.  7.POLİKLİNİKLER Hastanemizin ( 1.ve2. ) katında yer almaktadır.  8.STERİLİZASYON BİRİMİ Hastanemizin (-1.katında)bulunmaktadır.Ameliyat odalarından gelen ameliyat setleri, spanç, tromel, çamaşırhanede yıkanmış, kurutulmuş, katlanmış, yeşil kumaş malzemeleri ve kliniklerden gelen tüm steril edilebilecek malzemelerin paketlenmesi, tarihlendirilmesi, kayıt altında tutulması, gelen giden malzemelerin teslimat kayıtlarının tutulması, biyolojik test, hava sızıntı testi ve bowiedick testler ile kontrol altında tutulan, otoklav ve etilen oksit odalarının nem ve ısı kontrolleri yapılıp, kayıt edilmesi işlemlerinin yapıldığı birimdir.  9.YOĞUN BAKIMLAR Hastanemizin (5.)katında; 5 yataklı Genel YB ve 6 yataklı Yenidoğan YB, 3.katında 1yataklı Koroner YB yer alıyor.

13 YÖNETİM KURULU BAŞHEKİM HASTANE MÜDÜRÜ HASTA KABUL KAYIT POLİKLİNİK SEKRETERİ HASTA HAKLARI TEMİZLİK HİZMETLERİ MUTFAKAMBULANSBAŞHEMŞİRE YOĞUN BAKIMLAR KLİNİKLERAMELİYATHANEACİL SERVİS YARDIMCI PERSONEL STERİLİZASYON BAŞHEKİM YARDIMCISI DİYETİSYENLABORATUVARENFEKSİYON BAŞHEKİM YARDIMCISI ECZANECERRAHİ BİRİMRADYOLOJİKOMİTELERKALİTE BİRİMİMUHASEBE

14  Dr.İrfan GÖRGÜLÜ (Başhekim/Mesul müdür)  Dr.Ramiz DİNÇER (YKÜ—Ortak—Başhekim Yard.)  Dr.Ali SAYGI (YKÜ—Ortak—Başhekim Yard.)  Dr.Murat KARSLI (YKÜ—Ortak)  Dr.Muhammed EHSANİ(YKÜ—Ortak)  Dr.Oğuz LOĞOĞLU(YKÜ—Ortak)  Dr.Sezai KURT(YKÜ—Ortak)  Dr.Mustafa POLAT(YKÜ—Ortak)  Dr.Hakan NAS(YKÜ—Ortak)  Dr.Adem ALBAYRAK(Ortak)

15  Meltem GÜLEN (Başhemşire)  Veysel AKDENİZ(Hastane Müdr.)  Havva ERKMEN (Muhasebe Müdr.)

16 HASTA HAKLARI  Hastalarımız hiç bir din, dil, cinsiyet,ırk, inanç ya da ödeme şekli gözetmeksizin mevcut imkanlardan yararlanma, doktorunu ve sağlık kuruluşunu seçme ve tedavinin herhangi bir aşamasında değiştirme hakkına sahiptir.  Hastalarımız her zaman her koşulda saygılı,nazik,şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda hizmet alma hakkına sahiptir.  Hastalığı ile ilgili kayıtların ve bilgilerin, güvenliğini ve gizliliğini isteme hakkına,  Hasta tedavisi ile ilgisi doğrudan olmayan kişiler ile konuşmayı veya bu kişileri görmeyi reddetme hakkına,  Görüşme ve muayene aşamalarında, yeterli görsel ve işitsel gizlilik sağlayacak bir ortamda bulunmayı isteme hakkına,  Hastaya ait eşyaların korunması ve ek güvenlik isteme hakkına sahiptir.  Hasta aldığı hizmetler boyunca ilgili personelin kimliklerini ve görevlerini bilme hakkına sahiptir.  Hastaya bilgi verilmesinin tıbben uygun olmadığı durumlarda, bilgiyi yasal vasisi isteyebilir.  Hasta yabancı uyruklu ise, bilgilerin tercüman aracılığı ile verilmesi hakkına sahiptir.

17  Hasta sağlık kuruluşunun kuralları çerçevesinde ziyaretçi kabul etme, dışarıdaki kişilerle yazılı ve sözlü olarak iletişim kurma hakkına,  Yabancı uyruklu hastalar, ücretini kendisi ödeyerek tercüman talep etme hakkına sahiptir.  Hasta tedavisi ile ilgili olarak verilecek kararlara katılma hakkına sahipti.Rızası olmadan araştırma amacı ile çalışmalara dahil edilemez, hastanın bir bedel veya başka bir menfaat karşılığı, organ veya dokusu alınamaz, satılamaz.Hastanın yasal temsilcisinin onayının gerektiği ve girişimin acil olduğu durumlarda eğer temsilcinin onayı zamanında alınamıyorsa, tıbbi girişim iki hekim kararı ve yazılı onayı ile yapılabilir.  Hastamız kendi talebi ve ilave ödemeyi kabul etmesi halinde, başka bir uzmandan konsültasyon isteyebilir.Konsültasyon sonrası önerilen tedavi ise hastane personelince uygulanır. Hasta ya da yasal temsilcisi, önerilen tedaviyi reddetme hakkına sahiptir. Hasta ya da yasal temsilcisi, önerilen tedaviyi reddetme hakkına sahiptir.  Hasta, sağlanan hizmet karşılığında ödeyeceği ücretlerin açık ve detaylı faturasını alma hakkına sahiptir.  Hastalarımız, tedavisine engel olunmadığı sürece kendilerine has kıyafetleri giyme ve inançları ile ilgili görev ve sembolleri kullanma, sosyal ve psikolojik destek alma, ziyaretçi ve refakatçi kabul etme haklarına sahiptir.  Hasta, sağlık kuruluşu kural ve uygulamaları hakkında bilgilendirilme hakkına sahiptir. Hastalarımız diğer hastaları etkilemeden,kendi sağlığını riske etmeden hastane kuralları çerçevesinde dini ibadetlerini yerine getirebilirler.Bedelini ödemek kaydıyla din adamı İsteyebilirler.

18  HASTA SORUMLULUKLARI  Hasta mevcut şikayetleri, sağlık durumu, kullandığı ilaçlar ve sağlığı ile ilgili tüm hususlarda doğru ve tam bilgi vermelidir.  Hasta ilke olarak yetkili hekimi tarafından önerilen tedavi planına,ilgili tıbbi personelin bakım planlarına uymakla yükümlüdür.  Hasta planlanan tedaviyi reddetmesi halinde doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.  Hasta acil durumlar hariç sağlık giderlerinin nasıl ödeneceğini hastaneye müracaat aşamasında bildirmekle yükümlüdür ür.  Hastamız ödemesi gereken miktarı kurumun belirlediği sürede ödemekle yükümlüdür.  Hasta,tedavi ve davranışları ile sağlık kuruluşunun kurallarına uymalıdır.  Hasta kurallara uymaması, uyarıları dinlememesi, gerekli tedaviyi yaptırmaması, diğer hastaların rahatsızlığına sebepolması halinde hekimin teklifi ve kurum amirinin onayı ile kuruluştan çıkarılabileceği konusunda bilgilendirilmelidir,

19  Kurallara uyacağını yazılı olarak taahhüt etmelidir,  Sigara kullanma talimatına uymalıdır.  Hasta, diğer hastalar ile hastane personelinin haklarını dikkate almak zorundadır.  Gürültü,duman,ziyaretçi fazlalığı durumlarında hastane yönetiminin alacağı tedbirlere uymalıdır.  Hasta, sağlık kuruluşunun ve diğer kişilerin mallarına zarar vermemelidir.  Bulaşıcı hastalık şüphesi veya teşhisi olan hasta, yetkili hekimin çıkmasında sakınca olmadığını belirten izni olmadıkça, taburcu olmayı talep etmemelidir.  Hasta, yetkili hekimince uygun görülmeyen ve tedavi planında bulunmayan herhangi bir ilacın verilmesini veya uygulama yapılmasını,yaşamın sonlandırılmasını talep etmemelidir.  Hasta,ziyaretçilerini, sağlık kuruluşu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir.  Hasta, kusurlu kullanım ya da kasıtlı olarak sağlık kuruluşunun malzemelerine ve eşyalarına verdiği zarar ve ziyanı tazmin etmelidir.

20  AMAÇ Hastanemizde Kullanılan dokümanların hazırlanması, kontrol edilmesi, onaylanması, yayınlanması, dağıtımı, revizyonu, imhası ve dış kaynaklı dokümanların kontrolü ile ilgili metotların belirlenmesidir.

21  DÖKÜMANLAR TALİMATLAR PROSEDÜRLER FORMLAR DIŞKAYNAKLI DÖKÜMANLAR PLANLAR ONAM FORMLARI İŞLEYİŞLER

22  TALİMATLAR Bir işin, bir uygulamanın, bir çalışmanın, bir kontrolün nasıl yapılacağını, bir cihazın, bir makinenin nasıl kullanılacağını tarif eden dokümanlardır. İşlem özelliği taşıyan doküman olmaları sebebiyle uygulamaya yönelik olarak hazırlanırlar. ÖRNEK: Kan alma Talimatı(Sadece kanın nasıl alınacağını anlatan dökümandır)  PROSEDÜRLER Bir faaliyetin, detaylara inilmeksizin hangi ana kurallar çerçevesinde yürütüleceğini gösteren, iş akış sürecini tanımlayan dokümanlardır. ÖRNEK:Eczane İşleyiş Prosedürü

23  FORMLAR Kalite Yönetim Sistemi kapsamındaki faaliyetlerin uygulanmasında, yürütülmesinde ve onaylanmasında kullanılan dokümandır. 2 ÇEŞİT FORM VARDIR. BASILI FORM:Diğer birimler tarafından kopya alınamayan sadece baskı yapılarak ilgili birimlere verilen formlardır. FOTOKOPİ FORM:Birimler tarafından ihtiyaç halinde fotokopi alarak kullanılan formlardır.  DIŞ KAYNAKLI DÖKÜMANLAR Hastanemiz insiyatifi dışında, diğer kuruluş veya kurumlar tarafından yayınlanan dokümanlardır.

24  PLANLAR Yapılması gereken bir işin belirli zaman aralıkları ile veya belirli sıralama ile yapılacağını gösteren dökümanlardır. (Personel sağlık tarama planı gibi..)  ONAM FORMLARI Sorumlu hekimin hasta ile karşılıklı görüşmesi,hastalığı ve olası risklerin anlatılarak ve önerilenlerin hastanın veya hasta yakınının kabul ettiği takdirde yazılı onay formunu hastanın imzalaması şeklinde gerçekleştirilir.  İŞLEYİŞ Birimin sistematik olarak nasıl işlediğini gösteren dökümanlardır.

25  ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ Hastane enfeksiyonunu en aza indirebilmek amacıyla sürveyans takipleri yapar. Hasta ve çalışan güvenliği açısından sterilizasyon, temizlik hizmetlerini denetler ve takibini yapar. Çalışanların sağlık kartları bu birim tarafından tutulup saklanır. Hastanemizde meydana gelen enfeksiyon ile ilgili olayların takibini yapar.  EĞİTİM KOMİTESİ Hastanemiz tarafından verilecek olan bütün eğitimlerin planı yapılır. Verilen eğitimlerin takibini yapar.  TESİS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ Bina turlarından elde edilen verilerin değerlendirilmesi, hastane altyapı güvenliğinin sağlanması, can ve mal güvenliğinin sağlanması, acil durum ve afet yönetimi çalışmaları, atık yönetimi çalışmaları, tıbbi cihazların bakım, onarım, ölçme ayar ve kalibrasyon planlarını ve kalibrasyonlarının yapılması, tehlikeli maddelerin yönetimini sağlar.  HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ Sağlık hizmetlerimizin sunumu sırasında hastalarımıza zarar verilmesini önlemek amacıyla hastanemiz ve çalışanlarımız tarafından alınması gereken önlemlerin belirlenmesi sağlar  ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KOMİTESİ Sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışan güvenliği ile ilgili risklerin azaltılması için çalışan güvenliği kültürünün geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına, bunu tesis edecek uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesini sağlar.  KAN TRANSFÜZYON KOMİTESİ Hastanemizin transfüzyon politikalarını belirler ve ‘transfüzyon sonrası istenmeyen durum’ vakalarını komitede inceler.

26  Her birimlerde bulunan bilgisayarlarda, PERSONEL ORTAK AĞ mevcut olup, buradan ulaşabilirsiniz.  DÜZELTİCİ /ÖNLEYİCİ FAALİYET : Düzeltici Faaliyet: Saptanan bir uygunsuzluğun sebebini veya diğer istenmeyen durumu yok etmek için yapılan faaliyettir. Önleyici Faaliyet: Potansiyel bir uygunsuzluğun sebebinin veya diğer istenmeyen potansiyel durumların önlenmesi için yapılan faaliyetlerdir.  Düzeltici ve Önleyici Faaliyet İstekleri Düzeltici ve Önleyici Faaliyet istekleri, Düzeltici ve Önleyici Faaliyet İstek Formunun uygunsuzluğu saptayan kişi tarafından hazırlanması ile başlar. Uygunsuzluğu belirleyen kişi tarafından, uygunsuzluğun oluşmasına sebep olan nedenler de biliniyorsa belirtilerek uygunsuzluk açık olarak tanımlanır. Düzeltici ve Önleyici Faaliyet istek Formu, Kalite Yönetim Sistemi Sorumlusu’na iletilir. Kalite Yönetim Sistemi Sorumlusu, herhangi bir talep olmadan da Düzeltici ve Önleyici Faaliyet isteminde bulunabilir.

27  AMAÇ: Güvenlik Raporlama Sisteminin amacı kurumsal işleyişte ve güvenlik kültüründe aksayan yönleri tespit edip sistemde gerekli iyileştirmelerin yapılmasını ve hataların tekrarlanmamasına yönelik önlemlerin geliştirilmesini sağlamaktır.  Bu bildirim sisteminde sadece hasta güvenliğini tehdit eden olaylar bildirilir..

28  GRS sisteminde hasta güvenliğini tehdit eden olayların en çok görüldüğü asgari üç konu başlığına yer verilmiştir. *İlaç Güvenliği *Cerrahi Güvenlik *Transfüzyon Güvenliği

29  HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ TANIM;  Sağlık hizmeti sunumunda, hasta ve sağlık çalışanının zarar görmesine yol açabilecek tüm işlem ve süreçleri kapsar.

30  HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI Kimlik doğrulama Hasta onam rızasının alınması İletişim güvenliğinin sağlanması İlaç güvenliği (advers etki bildirmi vb..) Transfüzyon güvenliği Cerrahi güvenliğin sağlanması Hasta düşmelerinin önlenmesi Radyasyon güvenliği

31  ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI Çalışanlara yönelik sağlık taramaları, Kişisel koruyucu ekipman kullanımı, Çalışanlara yönelik fiziksel saldırının önlenmesi, El hijyeninin sağlanması, İzolasyon önlemlerinin alınması, Renkli kod uygulamaları pembe, mavi, beyaz,kırmızı Güvenlik raporlama sistemi, Kesici delici alet yaralanmaları, Kan ve vücut sıvılarıyla bulaş,

32 Hasta ve Çalışan Güvenliği Ortak Uygulamaları  Enfeksiyonların kontrolü ve önlenmesi ile ilgili olarak; 1)Enfeksiyonların kontrolü ve önlenmesine yönelik bir programın hazırlanması, 2)Hastane enfeksiyonlarının izlenmesine yönelik sürveyans çalışmalarının yapılması,  El hijyeninin sağlanmasına yönelik düzenlemelerin yapılması,  İzolasyon önlemlerinin alınması,  Temizlik, dezenfeksiyon ve sterilizasyon uygulamalarının gerçekleştirilmesi

33  ETKİLİ VE DOĞRU İLETİŞİM İnsan ilişkileri selamlaşma ile başlar. Hatır sorma ile devam eder. Sağlık çalışanları için hatır sorma "geçmiş olsun, acil şifalar dileriz vb" şeklinde olabilir. Sonra hasta veya yakınına nasıl yardımcı olabileceğiniz konusuna girilmelidir.  İletişim: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla, başka kişilere veya merkezlere iletilmesi, aktarılması haberleşme; komünikasyondur. İletişim; bazen duymak, bazen görmek, bazen dokunmaktır. Bazen de sadece hissetmektir.

34  Doğru İletişimin Kuralları Sevgi, saygı, Güven, dürüstlük, Hakkaniyet, eşitlik, adalet, Yararlılık, zarar vermeme, Mahremiyet, hoşgörü, Toplumsal fayda, Karşınızdakinin iyi niyetli olduğunu varsayarak diyaloga başlamak Mesajı en uygun şekilde sunmak, Muhatabınızın gereksinim ve beklentilerini algılamak, Farklılıklara saygı göstermek, Geri bildirimleri değerlendirmek, Kurum temsili, statü temsili

35  Hasta ile Doğru İletişim Kurmanın Sırları Hasta ile doğru iletişim kurmak için; hasta ile ilk karşılaşmada, selamlaşma, iyilik dileme, dinlendirme, rahatlatma, hastayı dinleme; ilgilenme, samimi sorularla hastanın talebini anlamaya çalışma ile hastanın endişeleri ölçülür, fikri alınır ve beklentileri öğrenilir. Hastanın kendini ifade etmesine izin verilir, hastaya dinlendiği mesajı verilir, cesaretlendirilir; ortamı benimsemesi sağlanır, doğru sorular sorularak asıl sorun anlaşılmaya çalışılır; anlaşılır dil kullanmak gerekir, güler yüzlü, saygılı ve sevecen tavır sergilenerek hastanın rahatlaması sağlanır, empati kurularak hasta anlaşılmaya çalışılır.

36  Teşekkür ve Özür: İnsanlara hata yapma hakkı verin, kendi hatalarınızı kabul edin, hata yaptığınızda özür dilemek sizin erdeminizi gösterir, işini eksiksiz yapmak teşekküre değerdir, üstün başarı gerekmez; sıkça teşekkür edin.

37  Organ Nakli; Vücutta görevini yapamayan bir organın yerine canlı bir vericiden veya ölüden alınan sağlam ve aynı görevi üslenecek bir organın nakledilmesi işlemidir.  Organ Bağışı; Bir kişinin hayatta iken serbest iradesi ile tıbben yaşamı sona erdikten sonra doku ve organlarının başka hastaların tedavisi için kullanılmasına izin vermesi ve bunu belgelendirmesidir.  Organ ve Doku Bağışı hakkında bilgi almak istiyorsanız hastanemizin 5.katında bulunan organ bağışı birimine başvurabilirsiniz.

38  Genel hayatı etkileyecek düzeyde bir doğal afet sonrasında hastaneye gönderilen hasta ve yaralıların teşhis ve tedavisinde başarılı ve organize olmak; afet nedeni ile hastane içinde oluşabilecek panik ve kargaşayı önlemek, çıkabilecek sorunları en aza indirmek; bu planda yer alan her birimin görevlisini ve görevlerini önceden belirlemek amacı ile hastane afet planı hazırlanmıştır.

39  Hastane İçin Afet veya Acil Durum Unsurları: 1.Hastane İçindeki Tehlikeler: Kaza veya kasıtlı çıkartılan yangınlar, su baskını, bir karantina durumu, uygulanan yöntemler nedeni ile biyolojik, kimyasal zehirlenme veya radyasyon tehlikesi sonucu hastaların ve çalışanların tehlike altında kalması. 2.Hastane Dışındaki Tehlikeler: Hastane bölgesindeki salgın hastalıklar, çok sayıda yaralanmanın olduğu trafik kazaları, toplu zehirlenmeler vb. vakalar sonucu hizmet kapasitesinin çok üzerinde hasta ve yaralı gelmesi. Hastane İçindeki ve Dışındaki Tehlikeler: Deprem, yakın çevrede büyük yangınlar, savaş ve yapay afetler sonucu hizmet sunumunun ileri derecede güçleşmesi ve yaşamsal tehlikeler yaratması.Acil Komuta Merkezi: Afetin yönetildiği yer. (Başhekimlik veya Acil Servis Hekim Odası)

40  İlk yardım ekibi  Söndürme ekibi  Kurtarma ekibi  Koruma ekibi

41  BEYAZ KOD TELEFON NO: 1111 (herhangi bir şiddete maruz kalma durumlarında)  MAVİ KODTELEFON NO: 2222 (acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç durumlarında)  PEMBE KOD TELEFON NO: 3333 (Herhangi bir çocuk/bebek kaçırılma durumunda)  KIRMIZI KOD TELEFON NO : 4444 ( Yangın durumunda )

42 Örnek :  Mavi Kod durumunu bildiren kişi : 3.kat 301 nolu oda Mavi Kod Durumu (2kere)tekrar eder.  Santral Görevlisi : Dikkat Dikkat 3.kat -301 nolu oda Mavi Kod (10 saniye arayla 2 anons yapılır )

43  Hastane Enfeksiyonlarının önlenmesinde: “EL HİJYENİ” %50 oranında ETKİLİDİR. Hastaların hastaneye başvurma anında inkübasyon döneminde olmayan ve hastaneye yattıktan saat sonra gelişen veya taburcu olduktan 10 gün sonra ortaya çıkabilen enfeksiyonlar "hastane enfeksiyonu" olarak tanımlanır.

44  Eller yıkanarak  El dezenfektanı kullanarak  Eldiven kullanarak sağlanır.

45

46

47  Eldiven kullanımı öncesinde ve sonrasında mutlaka el antisepsisi sağlanmalıdır  Eldivenler yıkanmamalı  Tekrar kullanılmamalı  Eldiven üstüne antiseptik solüsyon uygulanmamalı  Doğru Eldiven Kullanımı  Kan ve sekresyon teması durumunda eldiven kullanımı  İşlem bittiğinde eldiven çıkartılması  Hastadan hastaya geçerken eldiven değişimi  Aynı hastada kirli bölgeden temiz bölgeye geçerken eldiven değişimi  Eldiven çıkartıldıktan sonra el hijyeni sağlanmalı

48 Solunum izolasyonu Damlacık izolasyonu Temas izolasyonu

49 TIBBİ ATIK  – KESİCİ DELİCİ ALET KUTUSUNA ATILACAKLAR  Enjektör iğnesi  İğne içeren diğer kesiciler  İntraket  İlaç ampulleri  Bistüri  Lam-lamel-lanset  Cam laboratuvar tüpleri

50  IV kateterler  · Serum seti  Foley sonda  · Kan ve kan ürünleri  Nazogastrik sonda  · Sekresyon ve çıkartılar  Trakeostomi kanülü atıklar  · Morgda oluşan enfekte atıklar  Kontamine cerrahi pansuman malzemeleri  · Kontamine olmuş abeslang  Gaita kapları, idrar kapları, balgam kapları  · Diyaliz atıkları  İzolasyon uygulanan hastaların atıkları  · Kontamine olmuş lab.atıkları  İdrar torbası ve bağlantıları(idrar boşaltıldıktan sonra)  · Kontamine olmuş eldiven, önlük · Enjektörlerin plastik kısımları

51  Basınçlı kutular (spreyler, medikal gaz kutuları), ağır metal içeren atıklar (elektrik lambaları), yazıcı tonerleri ve kartuşları ayrı bir yerde toplanmalı..  Tehlikeli atık depomuz hastane arka tarafında bukunmaktadır..

52  Bilgi İşlem -1.katta bulunmaktadır.  Hastane bünyesindeki tüm birimlerin kendi hizmetlerini yerine getirmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi sistemlerini birbiriyle koordine etmek tüm kullanıcıların, gerekli yazılım ve donanım alt yapısı ile oluşturulacak ortak veri havuzundan yetki ve sorumlulukları çerçevesinde yararlanmalarını sağlamak ve uygulanmakta olan Hastane Yönetim Bilgi Sistemi kapsamında yer alan tüm bilgisayar donanımı ve yazılımının kullanım esaslarını, yetkilendirme ve arıza bakım süreçlerinin işleyişi ile ilgili ilkeleri tanımlayan birimimizdir.

53  Hastanemizde kurum içi iletişimde, otomasyon sisteminde bulunan mesaj(intranet)bölümü kullanılmaktadır. Mesaj bölümünden; personele bilgilendirme yazıları, duyurular, eğitimler, işleyişte olan değişiklikler gibi bilgilendirmeler yapılabilmektedir.  Personel Ortak Ağ :Hastane Bilgi Yönetim Sisteminde bulunan bu ağ, kurum içinde paylaşılmak istenen her türlü dosya, klasör, yazı,resim vb..materyallerin bilgisayar sistemi üzerinden paylaşıldığı ve saklandığı ağ’dır.

54  HASTANE OTOMASYON SİSTEMİNDE KULLANILAN MODÜLLER:  Hastanemizde MEDDATA otomasyon programı kullanılmaktadır. Bu program kullanılan bölümlere göre farklı içerikler taşır.  MAVİ MEDDATA: Bu modülü, Hasta Kabul Birimi, Vezne, Laboratuar, Radyoloji, Muhasebe,İdari Birimler, Faturalama, Yatan Hasta katları kullanmaktadır.  KIRMIZI MEDDATA:Bu modül Doktor modülü olup, poliklinikler tarafından kullanılmaktadır.  ECZANE/STOK MODÜLÜ:Bu modül DEPO ve ECZANE tarafından kullanılmaktadır.

55 Hizmetin sunumu için gerekli olan ve hastalarımıza ait özel ve hastalıklarıyla ilgili bilgiler gizlidir. Bu bilgiler otomasyon sisteminde ve hasta dosyalarında muhafaza edilir. Bu bilgi ve belgeler; hastalarımızın yazılı izni olmadan (yasal şartlar hariç) hiç kimse veya kuruluşa verilemez, temin edilen bilgiler açıklanamaz.

56 Hastaya ait bilgiler(hastalığına) Demografik bilgiler Anamnez Teşhis ve tetkik bilgileri Personele ait bilgiler: Kişisel bilgiler Şifreler Maaş, ek ödeme bilgileri Birime ait bilgiler: Soruşturma Satın alma Kuruma ait bilgiler: Finansal Altyapı ve donanım

57 BÜTÜNLÜK  Bilginin bütünlüğünün bozulmaması için gerekli tedbirler alınmalı.  Bilgisayar ağlarının güvenliği  Sunucu odasının güvenliği  Sunucuların güvenliği  Verilerin güvenliğiERİŞİLEBİLİRLİK  İstenen veya ihtiyaç duyulan veriye zamanında yetkili kişi erişmeli  Sunucular kesintisiz çalışma prensibi üzerine tasarlanmalı  Kimlerin erişebileceği belirlenmeli  Dışarıdan erişme kriterleri belirlenmeli ve erişimler kayıt altına alınmalı.  HBYS ‘ye yapılan kullanıcı girişleri kaydedilmeli KURTARILABİLİRLİK KURTARILABİLİRLİK  Veritabanı şifresi en üst yöneticiye mutlaka teslim edilmeli, değişiklikler bildirilmeli.  Yedek dosyaları saklanmalı (farklı mekânda)

58  Hastanemiz 2014 yılında “Bebek Dostu Hastane” olarak kabul edilmiştir.  Bebeğinize vereceğiniz en değerli armağan ‘’ANNE SÜTÜ ‘’ dür.  Emzirme odamız 1.katta bulunmaktadır.

59  Emzirmeye doğumdan sonra ilk 1\2-1 saat içinde başlayın  İlk 6 ay yalnızca anne sütü verin  6 aylıktan başlayarak her çocuğa ek gıda verin  Emzirmeye 2 yaş ve ötesine kadar devam edin  Emzirme sırasında bebeğinizden başka birşeyle ilgilenmeyin  Bebek ve annenin aynı odada olmasını sağlayın…

60


"TEKNİSYEN/TEKNİKER GENEL UYUM EĞİTİM SUNUMU HAZIRLAYAN : EĞİTİM BİRİMİ Meltem GÜLEN/Başhemşire 2016." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları