Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FATİH SARAL ÖMER F. YENİCİ İZZETHAN MAZLUM. Biz tüketicilerin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmemizi sağlayan sözleşmelerdir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FATİH SARAL ÖMER F. YENİCİ İZZETHAN MAZLUM. Biz tüketicilerin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmemizi sağlayan sözleşmelerdir."— Sunum transkripti:

1 FATİH SARAL ÖMER F. YENİCİ İZZETHAN MAZLUM

2 Biz tüketicilerin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmemizi sağlayan sözleşmelerdir.

3 Satıcı veya sağlayıcı sunulan mal veya hizmete ilişkin olarak biz tüketicilerle bir abonelik sözleşmesi kurmak ve sözleşmenin bir örneğini de bize vermek zorundadır.

4 Sağlayıcı, mal veya hizmeti sözleşmeye uygun olarak bize sunmak zorundadır. Ön ödemeli hizmetler dışında, sunulmayan hizmetin bedeli biz tüketicilerden talep edilemez.

5 Paketinde 16 mbps internet görünen internet kafe sahibine 12 Kbps internet hizmeti geliyordu. Bu konu hakkında mağdur edilen tüketici ‘’www.sikayetvar.com’’ a bir makale yazdı. Haklı olduğu öngörülünce, bulunduğu semte Fiber hizmeti çekilmek zorunda kaldı. Bir şikayet sayesinde bütün semt daha iyi bir internet hizmeti almaya başladı.

6 Bakım, kontrol, onarım vb. sebeplerle mal veya hizmetin durması halinde tüketiciye en az 48 saat önceden bildirilmesi gerekir. Ve çalışmanın sebebi, başlangıç ve tahmini bitiş zamanı hakkında tüketiciye bilgilendirme yapılmalıdır.

7 Tüketici talep ettiği taktirde abone olduğu sözleşmeye bir bedel ödemeksizin erişebilir, tarifesi hakkında bilgiler edinebilir. (İnternet ya da yazılı belge)

8 Tüketici talep eder veya onay verirse sözleşmesini uzatabilir. Eğer sözleşme süresi bittiği halde tüketiciden onay almayıp hizmeti sürdüren sağlayıcı bunun için hiçbir bedel talep edemez.

9 Bir tüketicinin taahhüt süresi bitmiş ve tüketiciye herhangi bir bilgilendirme yapılmamıştır. Hizmete devam edilip tüketiciye ay sonu fatura çıkarılır. Bunun üzerine tüketici ilgili yerin müşteri hizmetlerine müracat etse bile sonuç alamaz. ÇÖZÜM: Çeşitli deliller ile Tüketici Hakları Mahkemesine başvurmalı veya internet üzerinden şikayet platformuna makale yazmalıdır.

10 Satıcı veya sağlayıcının, belirtilen süre kadar abone kalmayı taahhüt eden tüketicilere; indirim yapmayı, malın mülkiyetini veya kullanım hakkını devretmeyi ya da hizmeti ifa etmeyi taahhüt ettiği aboneliklerdir.

11 Bu tür aboneliklerde, abonelik sözleşmesinin ayrılmaz bir parçası olan taahhütname verme zorunluluğu vardır.

12 Taahhütsüz aboneliğe göre tüketiciye fiyat indirimleri, cihaz ve tarifeye ilişkin ayrıcalıklar sunulur.

13 Hizmetten yaralanmaya başladığımız süre ile iptal ettiğimiz süre arasındaki bize sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedeli toplanır ve bize TAHHÜT BOZMA BEDELİ olarak çıkartılır.

14 1 yıl önce taahhütle Avea'dan iPhone 4S aldım, 100 TL cihaz ve 45 TL de tarife bedeli şeklinde toplam 145 TL fatura ödüyordum. Geçen ay internetten 1000 dk her yöne + 4 Gb internet içeren 50 TL ücretli süper ikili tarifeye SMS yoluyla geçtim. Taahhütlü kampanyalarda genel olarak daha yüksek tarifeye geçişler sorun olmadığı için bu işlemi yaptım, fakat bu ay gelen 1759 TL'lik fatura ile şok oldum. Müşteri temsilcisi taahhüdün bozulduğunu, bir şey yapamayacaklarını söyledi. Avea'nın taahhüt bozulması bahanesini kullandığından emin oldum.10 yıldan uzun süredir müşterileri olan ben, eşim ve anne babalarımız üzerine olan 6 tane hattı birden iptal ettiriyorum.

15 Eğer yerleşim yeri değişmiş ve yeni yerleşim yerinde hizmetin aynı nitelikte sunulması fiilen imkansızsa tüketici hiçbir bedel ödemeden taahhütünü bozabilir.

16 Sağlayıcı her dönem sonunda hizmet bedelini içeren bir ödeme bildirimi düzenler. Ve bu bildirimi son ödeme tarihinden en az 7 gün önce tüketiciye gönderir.

17 + Faturalarımı ödemediğimden dolayı yayınlarım kapanmış doğru mudur ? - Evet beyefendi sistemimizde borcunuz görünmekte, ödeme yaptığınız taktirde…….. + Ama bana fatura gelmiyor ki ödeme yapayım. - Bizden kaynaklı bir sorundan dolayı size fatura gönderilmemiş,yayınlarınız kapanmış. Yayınlarınız açılıp, ödediğiniz tutarlar bir sonraki faturalarınıza indirim olarak yansıyacaktır.

18 HATALI FATURALAR… Annem ve ben iş nedeniyle gün içinde evde olmuyoruz. Kombiyi ise evde olduğumuz zaman akşam 1-3 saat, sabah 1-3 saat yakıyoruz. Normalde TL arası gelen doğalgaz faturası ocak ayı için 420 TL olarak geldi. Bu kadar doğalgaz kullandığımızı düşünmüyoruz ve bu faturaya anlam veremiyoruz. Neredeyse bir ev kirası kadar gelen doğalgaz faturası nedir acaba?

19

20 Taahhütsüz aboneliklerde herhangi bir cezai bedel olmaksızın iptal işlemi yapılır. Fakat taahhütlü aboneliklerde eğer taahhüt süresi bitmediyse TAAHHÜT BOZMA BEDELİ ödemek zorunda kalırız.

21 İlgili sağlayıcının müşteri hizmetleri Şikayet platformları (İNTERNET) Tüketici Hakem Heyeti Tüketici Hakları Mahkemesi

22

23 Ayıplı mal veya hizmet gibi durumlarda başvurabileceğimiz kaymakamlıklara bağlı bir heyettir. Verdiği kararlar delil niteliğindedir. Tarafları birbirine bağlamaya çalışır.

24

25 Tüketici haklarıyla ilgili olarak her türlü uyuşmazlığa bakmakla görevli mahkemelerdir. Vereceği kararlar kesinlik taşır. Heyetin kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.

26 İkamet ettiğiniz yerdeki mahkemeye bizzat başvurmanız gerekir. Ankara, İstanbul, İzmir Adana, Antalya, Bursa, Samsun, Konya, Mersin, Kayseri ve Eskişehir. Bu illerin dışında mahkemeyi temsilen Asliye Hukuk Mahkemeleri vardır.

27

28


"FATİH SARAL ÖMER F. YENİCİ İZZETHAN MAZLUM. Biz tüketicilerin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmemizi sağlayan sözleşmelerdir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları