Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİNDE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİM YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Prof. Rahmi AKSUNGUR MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİNDE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİM YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Prof. Rahmi AKSUNGUR MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ."— Sunum transkripti:

1 MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİNDE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİM YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Prof. Rahmi AKSUNGUR MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ ÜAK-SANAT DALLARI EĞİTİM KONSEYİ BAŞKANI ŞUBAT 2009

2 SUNUM AKIŞI TÜRKİYE’DE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ MSGSÜ SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ YETERLİK ÇERÇEVESİ TASLAĞI

3 TÜRKİYE’DE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ ( ÜAK - SANAT DALLARI EĞİTİM KONSEYİ 2007 – 2009 ÇALIŞMALARI ÇIKTILARI )

4 TÜRKİYE’DE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ TOPLAM ÜNİVERSİTE SAYISI / 130 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER / 64

5 SANAT EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER TOPLAM / 52 DEVLET ÜNİVERSİTELERİ / 35 VAKIF ÜNİVERSİTELERİ / 17

6 SANAT EĞİTİMİ VEREN FAKÜLTELERİN KURULUŞ YILLARINA GÖRE DAĞILIMI

7 SANAT EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDE İLGİLİ FAKÜLTE ADLARI

8 SANAT EĞİTİMİ VEREN FAKÜLTELERDE YILLIK ÖĞRENCİ KONTENJANLARI %16.78 %16.57

9 SANAT EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (2008 Yılı Toplam Fakülte sayısına göre)

10 SANAT EĞİTİMİ VEREN FAKÜLTELERDE BÖLÜM DAĞILIMI SANAT EĞİTİMİ VEREN FAKÜLTELERDE FARKLI İLGİ ALANLARINA GÖRE BÖLÜM SAYISI / 33 TÜRKİYE GENELİNDE TOPLAM BÖLÜM SAYISI >10 OLAN EĞİTİM BİRİMLERİNİN DAĞILIMI GRAFİK EĞİTİMİ ( 30 ) RESİM EĞİTİMİ ( 28 ) SERAMİK EĞİTİMİ ( 17 ) İÇ MİMARLIK EĞİTİMİ ( 16 ) TEKSTİL EĞİTİMİ (16 ) HEYKEL EĞİTİMİ (13 )

11 SANAT EĞİTİMİ VEREN FAKÜLTELERDE ÖĞRETİM ÜYESİ DAĞILIMI

12 KONSERVATUVAR EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER

13 KONSERVATUVAR EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERİN DAĞILIMI TOPLAM / 32 DEVLET ÜNİVERSİTELERİ / 29 VAKIF ÜNİVERSİTESİ / 3

14 KONSERVATUVARLARIN KURULUŞ YILLARINA GÖRE DAĞILIMI

15 ÜNİVERSİTELERDE KONSERVATUVAR ADLARI

16 KONSERVATUVAR EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRENCİ KONTENJANLARI %0.39 %15.28

17 KONSERVATUVAR EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ

18 KONSERVATUVAR EĞİTİMİNDE BÖLÜM DAĞILIMI KONSERVATUVAR EĞİTİMİNDE FARKLI İLGİ ALANLARINA GÖRE BÖLÜM SAYISI / 14 TÜRKİYE GENELİNDE TOPLAM BÖLÜM SAYISI > 5 OLAN BÖLÜM DAĞILIMI MÜZİK EĞİTİMİ ( 18 ) SAHNE SANATLARI EĞİTİMİ ( 11 ) MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ ( 6 ) TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİ ( 6 ) TEMEL BİLİMLER EĞİTİMİ ( 5 ) TÜRK HALK OYUNLARI EĞİTİMİ ( 5 )

19 KONSERVATUVAR EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRETİM ÜYESİ DAĞILIMI

20 MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 1918

21 MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 1882 – SANAYİ-İ NEFİSE-İ ŞAHANE 1883 – RESİM- HEYKEL- MİMARLIK ÖĞRETİMİ 1928 – GÜZEL SANATLAR AKADEMİSİ 1937 – ATATÜRK’ÜN EMRİYLE RESİM VE HEYKEL MÜZESİNİN AKADEMİ’YE BAĞLANMASI 1982 – MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ 2004 – MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ YILLIK EĞİTİM DENEYİMİNE SAHİP İLK SANAT VE MİMARLIK OKULU

22

23

24 MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ YAPILANMASI MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ FAKÜLTE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ YÜKSEKOKUL DEVLET KONSERVATUVARIMESLEK YÜKSEKOKULU ENSTİTÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜFEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ARAŞTIRMA-UYGULAMA MERKEZLERİ

25 MSGSÜ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ

26 MSGSÜ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ BÖLÜMLERİ RESİM BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1883 ) HEYKEL BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1883 ) GRAFİK TASARIM BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1927 ) SERAMİK VE CAM TASARIMI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1930 ) GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1936 ) TEKSTİL VE MODA TASARIMI BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1938 ) SAHNE DEKORLARI VE KOSTÜMÜ BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1958 ) SİNEMA VE TELEVİZYON BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1974 ) FOTOGRAF BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1977 ) TEMEL SANAT BÖLÜMÜ ( Kuruluş 1998 )

27

28

29

30 MSGSÜ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ KONTENJANLARI 1. YIL2. YIL3. YIL4. YIL LİSANS KESİMİ TOPLAM ÖĞRENCİ 1333

31 MSGSÜ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ DAĞILIMI

32 MSGSÜ DEVLET KONSERVATUVARI BÖLÜMLERİ MÜZİK BÖLÜMÜ –KOMPOZİSYON VE ORKESTRA ŞEFLİĞİ –YAYLI ÇALGILAR –ÜFLEME VE VURMA ÇALGILAR –PİYANO SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ –TİYATRO –OPERA –BALE MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ –GENEL MÜZİKOLOJİ –ETNOMÜZİKOLOJİ VE FOLKLOR

33 MSGSÜ DEVLET KONSERVATUVARI ÖĞRENCİ KONTENJANLARI 1. YIL2. YIL3. YIL4. YIL LİSANS KESİMİ TOPLAM ÖĞRENCİ 319

34 MSGSÜ DEVLET KONSERVATUVARI ÖĞRETİM ÜYESİ DAĞILIMI

35 MSGSÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMLARI PROGRAM ALANLARI SANATKONSERVATUVARDİĞER RESİM HEYKEL DEKOR VE KOSTÜM TASARIMI SİNEMA-TV FOTOĞRAF TEKSTİL VE MODA TASARIMI GRAFİK TASARIM SERAMİK TASARIMI CİLT ESKİ ÇİNİ ONARIMLARI TEZHİP ESKİ YAZI HALI-KİLİM VE ESKİ KUMAŞ DESENLERİ TİYATRO OPERA BALE KOMPOZİSYON VE ORKESTRA ŞEFLİĞİ YAYLI ÇALGILAR ÜFLEME VE VURMA ÇALGILAR PİYANO GENEL MÜZİKOLOJİ ETNOMÜZİKOLOJİ VE FOLKLOR 15 PROGRAM

36 MSGSÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÖĞRENCİ KONTENJANLARI SANATKONSERVATUVARDİĞER TOPLAM ÖĞRENCİ 401 SANATKONSERVATUVARDİĞER YÜKSEK LİSANS KESİMİSANATTA YETERLİK KESİMİ TOPLAM ÖĞRENCİ 181

37 MSGSÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÖĞRETİM ÜYESİ DAĞILIMI SANATKONSERVATUVAR

38 MSGSÜ SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİM YETERLİKLER ÇERÇEVESİ TASLAĞI

39 GİRİŞ 1999 BOLOGNA DEKLARASYONUNUN ÖNEMLİ HEDEFLERİNDEN BİRİ DE YÜKSEK ÖĞRENİMDE STANDARDİZASYON VE UYUMLANDIRMADIR EĞİTİM SİSTEMLERİNE OLDUĞU KADAR EĞİTİM PROGRAMININ YAPILANDIRILMASINA VE İÇERİĞİNE ODAKLANMAKTADIR MSGSÜ, BU SÜREÇLE İLGİLİ OLARAK AVRUPA ÇALIŞMA GURUPLARI MODELLERİNE VE KENDİ DENEYİM BİRİKİMİNE DAYANARAK ÖN ÇALIŞMALARINI OLUŞTURMUŞTUR

40 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİM YETERLİKLERİ ÇALIŞMASI ÇIKIŞ NOKTASI SANATIN DEĞERLENDİRİLMESİ SANAT GÖRSEL VE DUYUSAL İLETİŞİM ARACIDIR. SANAT EN YALIN ANLAMI İLE YARATICILIĞIN VE HAYAL GÜCÜNÜN İFADESİDİR. SANAT TOPLUMLARIN VE YAŞAM KALİTESİNİN TEMELİDİR. SOSYAL VE KÜLTÜREL GELİŞİM VE DEĞİŞİME KATKIDA BULUNUR. B İ R M İ LLET SANATTAN VE SANATKARDAN MAHRUMSA TAM B İ R HAYATA MAL İ K OLAMAZ. M.KEMAL ATATÜRK SAN’ATSIZ KALAN B İ R M İ LLET İ N HAYAT DAMARLARINDAN B İ R İ KOPMU Ş DEMEKT İ R. M.KEMAL ATATÜRK- 1923

41 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ YARATICI VE ENTELEKTÜEL BİR SÜREÇTİR SÜREKLİ OLARAK YENİ GELİŞMELERİ SORGULAR SADECE SANATSAL TEKNİKLERİ ÖĞRETMEZ, SANATSAL KİŞİLİKLERİ GELİŞTİRMEYİ HEDEFLER ‘DENEME-YANILMA’ DENEYİMLERİ SAĞLAR BELİRLİ BİR PROGRAMIN AKTARILMASIYLA SINIRLI OLMAYIP ÖĞRENCİ ODAKLIDIR UYGULAMALI ÖĞRENMEYİ ESAS ALIR EĞİTİM UYGULAMALARI VE ARAÇLARI ÇEŞİTLİLİK GÖSTERİR ANCAK EN ÖNEMLİ ORTAK PAYDA ESTETİK KAYGIDIR

42 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİNİN TEMEL HEDEFLERİ SANAT EĞİTİMİ SÜRESİNCE ÖĞRENCİLERE KENDİ KİŞİSEL PERSPEKTİFLERİ DOĞRULTUSUNDA UYGULAMALARINI GERÇEKLEŞTİRME OLANAĞI SAĞLAMAK PASİF ÖĞRENCİ YERİNE AKTİF KATILIMCI ÖĞRENCİ YETİŞTİRMEK YARATICI VE ÖZGÜN SANATÇILARI TOPLUMA KAZANDIRMAK TÜRK KÜLTÜRÜNÜ DÜNYAYA TANITICI SANATÇI BİREYLER YETİŞTİRMEK KÜLTÜREL TOPLUMSAL DEĞERLER KONUSUNDA FARKINDALIK YARATMAK

43 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİNDE VERİLEN DERECELER * YÜKSEK ÖĞRETİM DÜZEYLERİ DERECELER SANATTA YETERLİK/DOKTORA SANATTA YETERLİK YÜKSEK LİSANS LİSANS LİSANS LİSANS (Fakülte programları) (Konservatuvar programları) ÖNLİSANS ÖNLİSANS ÖNLİSANS (FakülteLisans (Meslek Yüksekokulları) Programları içinde) * MSGSÜ ÖRNEĞİ

44 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİNDE TANIMLAR VE KAVRAMLAR BİLGİ: EĞİTİM VE DENEYİM SONUCU GELİŞTİRİLEN ZİHİNSEL ETKİNLİK; ÖĞREME YOLUYLA VERİLERİN ÖZÜMSENMESİDİR TEORİK VE /VEYA UYGULAMALI OLABİLİR TEKNİK, BİLİMSEL VE SANAT BİLGİSİ OLMAK ÜZERE GURUPLANABİLİR

45 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİNDE TANIMLAR VE KAVRAMLAR BİLGİ TÜRLERİ: TEKNİK BİLGİ: DOĞADAKİ YASALARIN GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANILMASI SONUCU ORTAYA ÇIKMIŞ BİLGİDİR. BİLİMSEL BİLGİYE BAĞLI OLARAK GELİŞİR. BİLİMSEL BİLGİ: BELİRLİ YÖNTEMLER İLE ELDE EDİLEN, DOĞRULUĞU İSPATLANMIŞ, NEDENSELLİK BAĞINA DAYANAN, GENEL GEÇERLİLİĞİ BULUNAN VE EVRENSEL NİTELİKLİ BİLGİDİR SANAT BİLGİSİ: SANATÇIYLA ÇEVRESİ ARASINDAKİ İLİŞKİDEN DOĞAN NESNEL BİLGİDİR. GÖRECELİ, BİREYSEL VE DUYGUSALDIR. SEZGİLERE VE HAYAL GÜCÜNE DAYANIR.

46 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİNDE TANIMLAR VE KAVRAMLAR BECERİ: KİŞİNİN YATKINLIK VE ÖĞRENİMİNE BAĞLI OLARAK BİR İŞİ BAŞARMA VE BİR EYLEMİ AMACA UYGUN OLARAK GERÇEKLEŞTİRME DURUMUDUR YETKİNLİK: BİR İŞİN GEREKLİLİKLERİNİ YERİNE GETİREBİLMEK İÇİN, EDİNİLMİŞ BİLGİ VE BECERİLERİ UYGUN VE VERİMLİ BİÇİMDE KULLANABİLME DURUMUDUR

47 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ 6 - LİSANS (EQF-LLL 6. DÜZEY / QF- EHEA 1. DÜZEY) ÖĞRENME ÇIKTILARI BİLGİBECERİ Sanat, sanat tarihi,estetik bilgisi Sanat ve tasarım konusunda gerekli malzeme ve teknik bilgi İlgili sanat alanındaki uygulama yöntemleri ve teorileri hakkında bilgi Sanat ve tasarım konusunda yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi Yaratıcı düşünce, yenilikçilik ve özgün sanat ya da tasarım yapıtı üretebilme Görsel algılamaya yönelik ifadeyi somutlaştırabilme Sanat ve tasarım alanında üç boyutlu düşünme ve uygulayabilme algı ve becerisi Sanat ve tasarım konusunda kültürel ve toplumsal değerlerin farkında olmak Analitik ve eleştirel düşünce becerileri Süreç / proje planlama ve yönetimi becerileri Farklı yöntemler ile yaşam boyu öğrenme becerileri Fikirlerini ve kişisel tasarım süreçlerini uzman ve uzman olmayan kitlelere anlatabilecek düzeyde iletişim becerisi Görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini etkin ve doğru kullanabilme

48 BİLGİBECERİ Özelleşmiş ileri sanat, sanat tarihi,estetik bilgisi İlgili sanat alanındaki uygulama yöntemleri ve teorileri hakkında detaylı ve özelleşmiş bilgi Üretime yön verecek sanat ve estetik bilgisi Araştırma teknikleri bilgisi Sanatsal eleştiriye ilişkin bilgisi Alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmek Kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak Sanat kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek Kişisel ve diğerlerinin işlerini eleştirel açıdan yorumlamak Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmek Bilgilerini aktarabilme ve öğretebilme becerisi Bir sanat eylemi / uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişiler ile iletişime geçip tartışabilmek ve ikna edebilmek 7 - YÜKSEK LİSANS ( EQF –LLL 7. DÜZEY / QF – EHEA 2. DÜZEY) ÖĞRENME ÇIKTILARI

49 8 - SANATTA YETERLİK (EQF – LLL 8. DÜZEY / QF – EHEA 3. DÜZEY ) ÖĞRENME ÇIKTILARI BİLGİBECERİ Çalıştığı alandaki teknik ve yöntemler konusunda uzmanlaşma Sanat ve tasarımın sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini tartışacak / yönlendirecek düzeyde sanat bilgisi Tasarım felsefesine ve sanat sosyolojisine katkıda bulunabilecek düzeyde teorik bilgi Sanat,Tasarım ve diğer ilgili alanlarda yaratıcılık,koordinasyon, yöneticilik becerileri Sanatsal üretim konusunda deneysel / yaratıcı süreçler ve araştırma metotları geliştirmek Özgün çalışmalarıyla jürili değerlendirme sürecinde kabul görecek nitelikte yapıt üretmek ve yorumlamak İlgili kitlenin yapıtını ve yorumunu anlamasını, kabulünü ve katılımını sağlayacak şekilde bir araştırma çıktısı sunabilmek Çağdaş sanat ve daha geniş anlamda kültür gelişimine katkıda bulanabilmek İlgili akademik tartışmaları başlatıp yönetebilme becerisi Akademik öğretme becerileri

50 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ – 6. SEVİYE BİLGİBECERİYETERLİK Güzel sanatların dilini, malzemesini ve araçlarını tanıma ve yakınlık kazanmak İlgili sanat alanındaki temel referans noktalarını bilmek Teori ve pratiği yapıcı bir şekilde ilintilendirebilmek Belirli bir sanat alanında teknik ve yöntem becerilerine sahip olmak Yorumlayıcı analitik becerilere sahip olmak Dinleyici/izleyici kitlesini tanımlayıp anlayabilmek ve onlarla etkili bir iletişim kurabilmek Kavramsal, yaratıcı ve hayali kaynakları etkili bir şekilde ifade edebilmek Profesyonel alanda başarıyla iş görebilecek şekilde teori, teknik ve kişisel duyarlık sahibi olmak Kendi işlerini kritik ederek yorumlayabilmek Tek başına bağımsız olarak ve gurup içinde uyumlu olarak çalışabilmek

51 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ – 7. SEVİYE BİLGİBECERİYETERLİK Daha önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratılıcılığı sonucu geliştirilen bir işte teori ve pratik ilişkisi hakkında ileri bilgi sahibi olmak Farklı sanat dalları arasındaki olası ilişkiler hakkında eleştirel ve yaratıcı farkındalık sahibi olmak Yaratıcılık ve ustalık düzeyinde entelektüel ve teknik becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretebilmek Çalışma süreçlerini analiz edip geliştirebilmek ve kendi sanatsal çalışmalarını projelerini planlayıp yönetebilmek Eleştirel düşünce kullanacak çalışma kapasitesine sahip olmak Kendi işlerinin amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayabilmek ve ifade edebilmek Profesyonel ve kişisel gelişim için uluslar arası alandaki yolları/kaynakları belirleyebilmek

52 SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ– 8. SEVİYE BİLGİBECERİYETERLİK Konusuyla ilgili bilginin ve/veya yaratıcı uygulamanın gelişimi için anlamlı katkıda bulunmak ve halka sunulabilecek düzeyde çıktı oluşturabilme Yaratıcı bir uygulama için araştırmaya değer sorunları belirleyip uygun bir yöntem ve süreç belirleyebilmek ve paylaşmaya değer bilgi ve yaratıcı ifade üretmek Özellikle araştırılmamış konularda ve bilginin net olmadığı alanlardaki karmaşık sorunları değerlendirebilmek ve yorum yapabilmek Uygun ortamlarda uzman hedef kitleye fikirlerini ve görüşlerini verimli bir şekilde aktarabilmek

53 MSGSÜ SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİMİ YETERLİK ÇALIŞMALARI SONUCU YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ KAPSAMINDA SANAT AYRICALIKLI BİR ALAN OLUŞTURMAKTADIR. KATILIMCI BİR YAPI İÇERİSİNDE TASLAK ÖNERİNİN TARTIŞILMASI / GELİŞTİRİLMESİ GEREKMEKTEDİR. ÜAK - SANAT DALLARI EĞİTİM KONSEYİNE ÜYE İLGİLİ FAKÜLTE DEKANLARI VE KONSERVATUVAR MÜDÜRLERİ ARASINDAN SEÇİLECEK KATILIMCILAR İLE BİR ÇALIŞMA GURUBU OLUŞTURULMASI ÖNEM KAZANMIŞTIR. KALİTE GÜVENCE SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI / GELİŞTİRİLMESİ AKREDİTASYON SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI / GELİŞTİRİLMESİ GEREKMEKTEDİR. MEVCUT DURUM TESPİTİ SONRASI ÜNİVERSİTELER ARASI FARKLARIN EN AZA İNDİRGENMESİNE YÖNELİK EYLEM PLANI OLUŞTURULMASI GEREKMEKTEDİR.

54 TEŞEKKÜRLER

55 KAYNAKLAR Türkiye’de Sanat ve Konservatuvar Eğitimi Detaylı Raporu – Kasım 2008 ÜAK – Sanat Dalları Eğitim Konseyi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi – Giriş Yetenek Sınavları Kılavuzu 08 – 09 MİAK Akreditasyon Kurulu ve UİA Kriterleri – 2008 Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlikler Çerçevesi ( TYUYÇ ) Ara Raporu, Ocak 2009 Kalite Güvencesi & Akreditasyon, Türkiye Bologna Rehberi,Prof. Dr. Kerim Edinsel MSGSÜ Sürekli Kalite Geliştirme – ABET ve NAAB Akreditasyon Deneyimi Atatürk’ten Düşünceler ve Özdeyişler, Ahmet Köklügiller, Bahçeşehir Yayınları, 2007,İstanbul

56 MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 2009


"MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİNDE SANAT VE KONSERVATUVAR EĞİTİM YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Prof. Rahmi AKSUNGUR MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları