Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER MART 2016 KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ PROJE YÖNETİM EKİBİ Hastane Yöneticisi Dr. Ruşen COŞKUNER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER MART 2016 KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ PROJE YÖNETİM EKİBİ Hastane Yöneticisi Dr. Ruşen COŞKUNER."— Sunum transkripti:

1 250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER MART 2016 KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ PROJE YÖNETİM EKİBİ Hastane Yöneticisi Dr. Ruşen COŞKUNER Nuri BİNİCİ - Cihan PINAR

2 TEMEL ATMA TÖRENI

3 GENEL BILGILER Yapımı TOKİ tarafından üstlenilen ‘250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi’ temeli 5 Mart 2014 tarihinde Sağlık Bakanımız Uz.Dr.Mehmet MÜEZZİNOĞLU ‘nun da katıldığı törenle atıldı. 29 Şubat 2016 tarihinde geçici kabulü planlanan hastanenin kabul tarihi geri alınmış olup Sağlık Bakanlığı ve TOKİ tarafından oluşturulan heyet eliyle 30 Aralık 2015 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Hastanenin m 2 açık alan ve m 2 kapalı alandan oluşmaktadır.

4 GENEL BILGILER 2008/65 Sayılı Genelgeye Göre; Yeni doğan sağlıklı bebek sepetleri ve transport küvözler Doğum için kullanılan doğum masaları ve sancı odası yatakları Poliklinik, Acil ve Laboratuvarda muayene, küçük müdahale, gözlem ve hastaların istirahati için kullanılan sedye ve yataklar Anestezi odası ve ameliyathanelerde, ameliyat öncesi uyuma ve bekleme için kullanılan yataklar Ameliyat sonrası bakım (uyandırma) odası yatakları Kemoterapi, Radyoterapi, Genel ve Lokal Anestezi, Diyaliz tedavisi gibi 24 saatten az bir zaman dilimi içinde yapılan tedavilerde kullanılan yataklar hasta yatağı tanımı içinde sayılmaz

5 2008/65 ‘E GÖRE YATAK SAYILARI Hastanemiz; Toplam Yatak Sayısı: 267 (2008/65 ‘e göre) Çift Yataklı Oda Sayısı: 76 Tek Yataklı Oda Sayısı: 64 Tek Yataklı Oda (Mahkum): 2 Yeni Doğan Yatağı: 6 Süit Oda Sayısı: 10 Yoğun Bakım Yatak Sayısı: 33

6 YOĞUN BAKIM YATAK SAYILARI Yoğun Bakımlar; 2.Basamak Genel Yoğun Bakım 1.Salon: 8+1 yatak 2.Basamak Genel Yoğun Bakım 2.Salon: 9+1 yatak 2.Basamak Cerrahi Yoğun Bakım : 7+1 yatak 2.Basamak Yeni Doğan Yoğun Bakım: 6 yatak İzole Yoğun Bakım Yatağı: 3 yatak Toplamda 33 Yoğun Bakım Yatağı Projede Planlanmıştır. (Projede Koroner Yoğun Bakım Ünitesi Planlanmamış Olup Genel Yoğun Bakımlardan Bir Tanesinin Koroner Yoğun Bakım Olarak Düzenlenmesi Planlanmaktadır)

7 2008/65 GÖRE YATAK SAYILMAYANLAR

8 KATLARA GÖRE YATAK DAĞILIMI

9

10

11 GENEL BILGILER Ameliyat Salonu;  6 adet Ameliyat Salonu bulunmaktadır. 1 Ameliyat Salonu Acil Operasyonları için projeye göre kurşun kaplı olacaktır. 1 Ameliyat Salonu ise Ortopedi Ameliyat Salonu olarak kullanılacağından tarafımızca kurşunla kaplanması gerçekleştirilmiştir. Detay İçin Tıklayınız. Detay İçin Tıklayınız.  Kadın Doğum Kliniğinde 1 adet Operasyon Salonu ve Küçük Müdahaleler Odası, Acil Servis içerisinde Travma Odası ve Küçük Müdahaleler Odası olmak üzere toplam 4 adet Operasyon Salonu vardır.

12 GENEL BILGILER Wc’ler; WC: 49 adet WC+Duş: 177 adet WC+Duş+Soyunma: 6 adet WC Engelli: 22 adet Olmak üzere toplam 254 adet WC planlanmıştır. İçerisinde İki adet üzeri kabin bulunan WC ‘lerin %33 ‘ü (1/3 oranında) alaturka olarak planlanmıştır.

13 GENEL BILGILER Otopark; Projede Hastane Bahçesinde 300 araçlık açık otoparkta engelli hastalara da alan ayrılmıştır.  185 araçlık otoparkta 5 engelli,  103 araçlık otoparkta 6 engelli alanı ayrılmıştır.  12 araç park kapasiteli otoparkın acil servise başvuran hastaların kullanımı için ayrılabileceği düşünülmektedir.

14 GENEL BILGILER Ticari Alanlar; 165 m 2 ’lik 1 adet kafeterya (3 ‘nci kat) 50 m 2 ‘lik 1 adet büfe (acil serviste) 16 m 2 ‘lik 1 adet büfe (üst zemin) 17 m 2 ‘lik 1 adet büfe (1 ‘nci kat) 13 m 2 ‘lik 1 adet büfe (3 ‘ncü kat) 66 m 2 ‘lik 1 adet market (hastane ana girişinde) 24 m 2 ‘lik 1 adet berber projede planlanmıştır.

15 GENEL BILGILER Konferans Salonu; İçerisinde projeksiyon, sanatçı hazırlık ve simültane tercüme odalarının da bulunduğu 190 kişilik konferans salonu mevcuttur. Konferans salonu çevresinde 118 ‘er m 2 lik 2 adet fuaye alanı bulunmaktadır. Fuaye alanlarından 1 tanesinde yatarak tedavi gören Fizik Tedavi Hastalarının fizik tedavilerinin yapılması amaçlı salon oluşturulacaktır. Detay İçin Tıklayınız. Detay İçin Tıklayınız.

16 GENEL BILGILER Yemekhane;. 4’er kişilik 70 masa kapasiteli 280 kişi kapasiteli yemekhane planlanmıştır. Yatan hastalar için hazırlanan yemeklerin ilgili alanlara ulaştırılması için mutfak içerisine yemek asansörü (No:11) planlanmıştır. Kütüphane; 4 kişilik 11 masa 44 kişi kapasiteli kütüphanemiz mevcuttur.

17 GENEL BILGILER Hastanemiz ana iskeleti; 7 kat, 6 bloktan oluşmaktadır;  Bodrum kat  Alt zemin kat  Üst zemin kat  1.Kat  2.Kat  3.Kat  4.Kat

18 GENEL BILGILER Hastane girişleri; Bodrum Kat: Kazan Dairesi Girişi ve Mahkum Hasta girişi olmak üzere 2 adet giriş vardır. Alt Zemin Kat: Mutfak Malzeme Girişi, Eczane İlaç Malzeme Girişi, F.T.R. ve Hemodiyaliz Hasta Girişi, Hastane Ana Girişi, İdare Girişi olmak üzere 5 adet giriş vardır. 1.Kat: Acil hasta ve ambulans girişi olmak üzere 2 adet giriş vardır.

19 GENEL BILGILER Bina Asansörleri; Hastanemizde 11 adet asansör mevcuttur. 1-Hasta ve Personel7-Ameliyathane-Morg 2-Hasta ve Personel8-Sterilizasyon (Temiz) 3-Panoramik Asansör9-Sterilizasyon (Kirli) 4-Hasta ve Personel10-Malzeme, Çöp Taşıma 5-Hasta ve Personel11-Yemek Dağıtım 6-Tıbbi Atık Asansörü

20 GENEL BILGILER Bodrum Kat; Tıbbi Laboratuvarlar Görüntüleme Merkezleri Kazan Dairesi Mahkum Koğuşu Atölye

21 GENEL BILGILER Alt Zemin; Sığınak, Arşiv Morg: İmam odası, Otopsi, Tabut odası, Çamaşırhane Eczane Merkezi Sterilizasyon İdari Birimler Yataklı Klinikler: Diyaliz, Fizik Tedavi Rehabilitasyon Poliklinikler: Nöroloji, Dahiliye, Ortopedi, Ruh Sağlığı

22 GENEL BILGILER Üst Zemin; Acil Servis Yataklı Klinikler: Kadın Doğum, Yeni Doğan, Yeni Doğan Yoğun Bakım Poliklinikler: Kadın Doğum, Kardiyoloji, Çocuk

23 GENEL BILGILER 1.Kat; Ameliyathane Genel yoğun Bakım, Koroner Yoğun Bakım, Cerrahi Yoğun bakım, Poliklinikler: K.B.B, Göz Sağlık Kurulu Yataklı Klinikler

24 GENEL BILGILER 2.Kat; Yemekhane Kütüphane Poliklinikler: Cerrahi Branşlar Yataklı Klinikler

25 GENEL BILGILER 3.Kat; Konferans salonu Yataklı Klinikler 4.Kat; Yataklı Klinikler

26 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 12/02/2015 tarih ve 1143 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan 250 yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi planlarının müteahhit firma eşliğinde incelenmesi neticesinde Sintigrafi ünitesi planlanmadığı anlaşılmıştır. Halihazırda hizmete devam ettiğimiz hastanemizde kurulu bulunan Sintigrafi ünitesinin yeni hastanede hizmete devam edebilmesi için Türkiye Atom Enerjisi Kurumu (TAEK) standartlarına göre oluşturulmuş bir alana ihtiyaç vardır. İlgili alanın yapının inşaat aşamasında oluşturulması daha uygun olacağından konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

27 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 17/02/2015 tarih ve 1280 sayılı yazımız Hizmet Binasının inşaat aşamasında; 2019/79 Sayılı Genelge, tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayınlanan "Ulaşılabilirlik Stratejisi ve Eylem Planı", TS 9111, TS 12576, TS 12460, ISO23599 Standartları, T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığının Sağlık Kurumlarında Özürlü Bireyler için Ulaşılabilirlik Temel Bilgiler Rehberinin dikkate alınması ve "5378 sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanununun geçici 2 nci ve 3 üncü maddeleri gereğince fiziksel çevre koşullarının özürlülere uygun hale getirilmesi kapsamında, yeni projelerin özürlülerin ulaşabilirliğine uygun olması, mevcut projelerin de özürlülerin ulaşabilirliğine uygun hale dönüştürülmesi hususu göz önünde bulundurulacak ve söz konusu projelerde bu konudaki standartlara uyulacaktır." dendiğinden hizmet binası planların ve projelerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

28 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 23/02/2015 tarih ve 1494 sayılı yazımız  Mamografi Çekim Odası (6-B-26 numaralı alan): Duvarlarında kurşunlanma yapılmadığı, personelin koruyucu donanım kullanmadan çalışmasını sağlayacak şekilde paravan planlanmadığı anlaşılmıştır.  Acil Tomografi Çekim Odası (3-ÜZ-23 numaralı alan): Kontrol odası ve çekim odası arasında teknisyenin kullanacağı acil durum kapısının konmadığı, acil bir durumda hastaya müdahale etmekte yetersiz kalınacağı, hastanın çekim için içeri alınacağı kapının ise bu haliyle içeriden kontrol edilmesinin zor olacağı anlaşılmıştır.  Tomografi Çekim Odası (6-B-18 numaralı alan): Kontrol odası ve çekim odası arasında teknisyenin kullanacağı acil durum kapısının konmadığı, acil bir durumda hastaya müdahale etmekte yetersiz kalınacağı, hastanın çekim için içeri alınacağı kapının ise bu haliyle içeriden kontrol edilmesinin zor olacağı, hastaların soyunma ve giyinmeleri için uygun alanın oluşturulmadığı anlaşılmıştır.

29 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 23/02/2015 tarih ve 1494 sayılı yazımızın devamı  MR Çekim Odası (6-B-16): Kontrol odası ve çekim odası arasında teknisyenin kullanacağı acil durum kapısının konmadığı, acil bir durumda hastaya müdahale etmekte yetersiz kalınacağı, hastanın çekim için içeri alınacağı kapının ise bu haliyle içeriden kontrol edilmesinin zor olacağı, hastaların soyunma ve giyinmeleri için uygun alanın oluşturulmadığı anlaşılmıştır.  MR, Tomografi ve Mamografi gibi cihazların hastane binası içine yerleşimlerinin Geçici Kabul sonrası yapılacağı düşünülerek, cihazların montajı aşamasında zorluk çıkarmayacak şekilde bina içi dolaşımın sağlanması gerekmektedir. Yukarıdaki eksikliklerin Türkiye Atom Enerjisi Kurumu (TAEK) standartlarına göre giderilmesi gerektiğinden ve ilgili alan düzenlemesinin hastanenin inşaatı aşamasında oluşturulması daha uygun olacağından konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

30 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 23/02/2015 tarih ve 1398 sayılı yazımızın devamı Tıbbi Atıkların Konrolü Yönetmeliğinde, Madde 4 Tanımlar başlığı altında; Geçici Depolama: Atıkların bertaraf alanına taşınmasından önce ünite içinde inşa edilen birimlerde veya konteynerlerde 48 saati geçmemek üzere geçici süre ile bekletilmesi olarak tanımlanmıştır. Yine aynı yönetmelikte; Madde 8­-f bendinde Tıbbi atık üreticileri; Atıkları geçici depolamak amacıyla geçici atık deposu inşa etmek veya k onteyner bulundurmakla, yataksız ünite olması durumunda ise atıklarını en yakındaki geçici atık deposuna / konteynerine götürmek veya bu atıkları toplama aracına vermekle yükümlüdürler denmektedir.

31 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 23/02/2015 tarih ve 1398 sayılı yazımız Halen yapımı devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan, 250 yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi bünyesinde, Tıbbi Atık-Tehlikeli Atık- Evsel Atık depolarının planlanmadığı anlaşıldığından, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen; Madde 19 ‘a göre­ özellikleri aşağıda tanımlanan; Geçici atık deposu iki bölmeli kapalı bir mekan olarak inşa edilir. Birinci bölmede tıbbi atıklar, ikinci bölmede ise evsel nitelikli atıklar depolanır.  Geçici atık deposunun hacmi en az iki günlük atığı alabilecek boyutlarda olur.  Deponun tabanı ve duvarları sağlam, geçirimsiz, mikroorganizma ve kir tutmayan, temizlenmesi ve dezenfeksiyonu kolay bir malzeme ile kaplanır.  Depolarda yeterli bir aydınlatma ve pasif havalandırma sistemi bulunur ve sıcak bölgelerde depo özel olarak soğutulur.

32 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 23/02/2015 tarih ve 1398 sayılı yazımızın devamı  Depo kapıları dışarıya doğru açılır veya sürmeli yapılır. Kapılar daima temiz ve boyanmış durumda olur. Tıbbi atıkların konulduğu bölmenin kapısı turuncu renge boyanır, üzerinde görülebilecek şekilde ve siyah renkli “Uluslararası Biyotehlike” amblemi ile siyah harfler ile yazılmış “Dikkat! Tıbbi Atık” ibaresi bulunur.  Depo kapıları kullanımları dışında daima kapalı ve kilitli tutulur, yetkili olmayan kişilerin girmelerine izin verilmez. Depo ve kapıları, içeriye herhangi bir hayvan girmeyecek şekilde inşa edilir.  Geçici atık depolarının içi ve kapıları görevli personelin rahatlıkla çalışabileceği, atıkların kolaylıkla boşaltılabileceği, depolanabileceği ve yüklenebileceği boyutlarda inşa edilir.  Geçici atık deposu, atık taşıma araçlarının kolaylıkla ulaşabileceği ve yanaşabileceği yerlerde ve şekilde inşa edilir.

33 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 23/02/2015 tarih ve 1398 sayılı yazımızın devamı  Geçici atık deposu, hastane giriş ve çıkışı ve otopark gibi yoğun insan ve hasta trafiğinin olduğu yerler ile gıda depolama, hazırlama ve satış yerlerinin yakınlarına inşa edilemez.  Evsel nitelikli atıkların konulduğu bölmede kanalizasyona bağlı ızgaralı bir drenaj sistemi ve bölmenin kolaylıkla temizlenebilmesi için basınçlı bir su musluğu bulunur. Bölme atıkların boşaltılmasını müteakiben temizlenir, gerekirse dezenfekte edilir ve ilaçlanır, “Geçici atık depolarının” inşaat aşamasında oluşturulmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

34 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 26/02/2015 tarih ve 1545 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan 250 yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi projeleri incelenmiştir. Hali hazırda fiilen hizmet vermekte olduğumuz hastanemiz bünyesinde “Kapalı Psikiyatri Servisi” bulunmaktadır. Yeni hizmet binasında “Kapalı Psikiyatri” servisinin planlanmadığı tespit edilmiştir. Yeni hastane hizmet binasında Hastane Hizmet Kalite Standartları (SHKS) ‘na göre “Kapalı Psikiyatri Servisi” alanının oluşturulması gerekmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ye iletilmesi hususunda;

35 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 02/03/2015 tarih ve 1619 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan 250 yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi planları incelendiğinde, Hastane Hizmet Kalite Standartları “ Hastanın, yakınının ve çalışanların dini inançlarına yönelik düzenleme bulunmalıdır.” maddesine uygun alanların oluşturulmadığı tespit edilmiştir. İlgili alan düzenlemesinin hastanenin inşaatı aşamasında oluşturulması daha uygun olacağından proje kesiti EK’te sunulan “4-AZ-18” nolu mahallin ikiye bölünerek bayan ve erkek mescidi olarak düzenlenmesi, içerisinde abdest almaya uygun lavaboların oluşturulmasının uygun olacağı düşünülmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

36 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 17/03/2015 tarih ve 2002 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan 250 yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi planları incelendiğinde, T.C. Sağlık Bakanlığı İnşaat ve Onarım Daire Başkanlığının sayılı “Mevcut ve Yeni Yapılacak Sağlık Tesislerinde Uyulması Gereken Asgari Teknik Standartlar” konulu genelgesinde belirtilen ve aşağıda sunulan; Merdiven ve Asansörler: 1 ‘nci madde: Medikal (sığınak) asansörü revizyonu: Hastanelerde yoğun bakım ve ameliyathane bölümlerine yakın, yangından ve afetten tecrit edilmiş bir mahalde ve yoğun bakım ve ameliyathaneye direkt bağlanacak şekilde 1600 kg taşıma kapasitesinde, kapı açıklığı net 150cm, 2x2,4m kabin ebadında asansör düzenlenecek olup, bu asansör yangın ya da doğal afet esnasında kullanılmak üzere ve direkt olarak acil servis içine inecek şekilde planlanacaktır.

37 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 17/03/2015 tarih ve 2002 sayılı yazımızın devamı Asansör kabininin 4 adet 220V elektrik prizi, 2 adet medikal gaz, 2 adet oksijen ve 1 adet vakum konulacaktır. Medikal(sığınak) asansörün hastane jeneratöründen ayrı kendine ait jeneratörü (ana jeneratörden beslenen, sorun olması durumunda aktif olan) olacaktır. Söz konusu asansör herhangi bir sebepten bu sığınağa inmesi gerektiğinde hastalar için destek sistemleri bağımsız olarak sığınakta planlanacaktır. Asansör sayısı; yataklı hastanelerde 1 adet, yataklı hastanelerde 2 adet, yataklı hastanelerde 3 adet, 400 ve üzeri yataklı hastanelerde 4 adet olacak şekilde projesinde yer verilecektir.

38 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 17/03/2015 tarih ve 2002 sayılı yazımızın devamı 2 ‘nci madde: Medikal sığınak alanı yoğun bakım yatak sayısının yarısı kadar yatak sığacak şekilde koğuş tipinde çözülecektir. Ameliyat ve yoğun bakım hastalarının geçici bir süre bakımlarının yapılabileceği ve bunun için gerekli donanımın sağlandığı bakım üniteleri planlanacaktır. Tüm teknik altyapısı hastaneden bağımsız çalışacak şekilde planlanacaktır. Asgari koşullarda yeterli olacak medikal gaz ve priz bulunduran yatak başı üniteleri yapılacaktır. Bu bölümde tam sterillik olması gerekli değildir. İlaç hazırlama alanı ve ekipman odası düşünülecektir.

39 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 17/03/2015 tarih ve 2002 sayılı yazımızın devamı Ameliyathaneler: 6 ‘nci madde: Ameliyathanelerde asepsi mahal sayısı doktor-hemşire için bay-bayan olmak üzere 2 tane, personel için bay-bayan olmak üzere 2 tane, toplamda 4 adet asepsi mahali projesinde yer verilecektir. Asepsi mahal sayısı 200 yatak ve üzeri hastanelerde en az 4 adet olacaktır, 200 yatağın altında ki hastanelerde ise proje sürecinde 2 veya 3 asepsi mahali personel sayısı oranında çözülecektir. 7 ‘nci madde: 200 yatak ve üzeri hastanelerde ameliyathane personeli için yarı steril alanda, her ameliyat salonu için 4 kişilik olmak üzere uygun sayıda yemek yenilecek mahal projesinde düşünülecektir. Bu mahale yemek dışarıdan gelecek olup 80/80cm otomatik açılır pencereden alınacaktır. Maddelerine uygunsuzluklar olduğu tespit edilmiştir. İlgili düzeltmelerin hastanenin inşaatı aşamasında yapılması daha uygun olacağından konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

40 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 20/05/2015 tarih ve 3514 sayılı yazımızı 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” ‘nin projesi incelenmiş olup;  Projede ellidört (54) adet poliklinik planlandığı tespit edilmiştir. Bu polikliniklerden iki (2) adetinin Fizik Tedavi Servisi içerisinde, iki (2) adetinin Hemodiyaliz Servisi içerisinde, iki (2) adetinin Acil Servis içerisinde olduğu da göz önüne alındığında poliklinik olarak düzenlenen alanların yetersiz olduğu anlaşılmaktadır. Öneri: Proje üzerinde poliklinik amacı dışında düzenlenen 6-AZ-06, 6-AZ- 07, 6-ÜZ-14, 6-ÜZ-17, 6-ÜZ-22, , , , , , nolu mahallerin poliklinik olarak düzenlenmesi (lavabo, dolap, paravan, kapı üzeri sıra takip monitörü, telefon, network ve elektrik altyapısı)

41 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 20/05/2015 tarih ve 3514 sayılı yazımızın devamı  Alt zemin katta planlanan iki (2) adet Ortopedi Polikliniği ve Alçı Odası arasında geçiş kapısı oluşturulması. Öneri: 6-AZ-22 ile 6-AZ-23 arasında oluşturulmuş olan geçiş kapısının bir benzerinin 6-AZ-25 ile 6-AZ-23 arasında oluşturulması işleyişi düzeltecektir.  Başhekim Sekreteri olarak planlanan alan (2-AZ-05) ile 2-AZ-06 arasında geçiş yok. Öneri: Hastane işleyişinde Başhekimlik Sekreterinden efektif yararlanabilmek için 2-AZ-05 nolu mahal ile 2-AZ-06 nolu mahal arasında geçiş kapısı oluşturulması.  Hastane içerisinde planlanan Kartlı Geçiş Sistemlerinin (Ameliyathane ve Yoğun Bakım Geçiş Kartları, Ameliyathane Asansör Kartları, Otopark Kartlı Geçişleri vb.) ihtiyaç duydukları RFID Kartların aynı standartları kullanması. Öneri: Hastanede kullanılan RFID Personel Kartlarıyla uyumlu kart okuyucular kullanılması yönetilmesini kolaylaştıracaktır.

42 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 20/05/2015 tarih ve 3514 sayılı yazımızın devamı  Acil Serviste hastaların kullanacağı WC ‘lerde Hemşire Çağrı Butonu planlanmamıştır. Öneri: Acil Serviste bulunan WC ‘lere Müşahade alanında bulunan Hemşire Çağrı Sistemine entegre butonlar yerleştirilmesi.  Koroner Yoğun Bakım Ünitesi planlanmamış. Öneri: Acil Servis içerisinde planlanan 3-ÜZ-29 nolu Müşahade Alanının 1.Düzey Koroner Yoğun Bakım kriterlerine (yoğun bakım medikal gaz sistemi, WC, banyo vb.) göre revize edilmesi, yatak sayısının sekiz (8) ‘e düşürülerek artan alanda kriterlere uygun eksik alanların planlanması.  Heliport planlanmamış. Öneri: İlimizde 112 İstasyon dahil olmak üzere hasta transferlerini kolaşlaştıracak bir Heliport bulunmadığından binaya yakın bir yerde Heliport alanı oluşturulması.

43 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 20/05/2015 tarih ve 3514 sayılı yazımızın devamı  Acil Servise giriş ve çıkış yapacak ambulanslar tüm hastane bahçesi içerisinde dolaştıktan sonra servise ulaşmaktadır. Öneri: Acil Servise yakın bir yerden en yakın yol düzenlemesine sadece ambulansların kullanabileceği bir Ambulans Yolu açılması.  Yeni Doğan Yoğun Bakım yatak sayısı yetersiz planlanmış. Öneri: Yeni Doğan Yoğun Bakım 2 nci düzey olarak lisanslandırılacağından, Yeni Doğan (5-ÜZ-39) mahalinin 1 nci düzey yoğun bakım olarak yeniden düzenlenmesi ihtiyacı karşılayacaktır. Ek’te sunulan alana Fotoselli Kapı yerleştirilmesi ile Yeni Doğan Yoğun Bakıma ait fotoselli kapı ile yine yerleştirilen fotoselli kapı arasında yarı steril alan oluşturularak sorunun çözülmesi.  KBRN Arındırma Ünitesi planlanmamış. Öneri: Acil Ambulans girişi kapısına yakın, binanın dış yüzeyine paralel, yükseltilmiş zeminle oluşturulacak alan ile Ek’te sunulan şartların sağlanması.

44 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 20/05/2015 tarih ve 3514 sayılı yazımızın devamı  Merkezi Sterilizasyon Ünitesi Öneri: Diyalize hizmet veren su arıtma sisteminden Merkezi Sterilizasyondaki cihazlarında istifade etmesi cihazların ömürlerini uzatacağından, gerekli tesisat ilavesinin yapılması. Otoklav cihazlarının bulunduğu bölgede ekstra ısı yoğunluğu oluştuğundan merkezi sistem yetersiz kalabilmektedir. Havalandırma cihaz yerleşimlerinde bu durumun göz önünde bulundurulması. Temiz ve Kirli asansörlerin asansör boşluklarında birbirlerinde ayrılması ve hava temasının kesilmesi gerekmektedir. Merkezi sterilizasyon ünitesinde asma tavanda kullanılan kapatma malzemelerinin ve tavan üzerinde kalan alanlar arasındaki geçişlerin kirli ve temiz havanın birbirine karışmasını önleyecek şekilde olduğuna dikkat edilmesi.

45 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 20/05/2015 tarih ve 3514 sayılı yazımızın devamı  TRSM ve Kapalı Psikiyatri Servisleri planlanmamış. Öneri: Bu iki birim için yeni bina içerisinde alanlarda şartların sağlanması mümkün olmadığından, hastaneye komşu arsada yapılacağı bilgisi basında geçen Genel Sekreterlik Hizmet Binası projesinde revizyona gidilerek ilgili alanlara uygun şartları sağlayan bir düzenlemeye gidilmesi. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

46 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 30/06/2015 tarih ve 4471 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatı, tarihinde yüklenici firma eşliğinde gezilmiş, Ameliyathanelerde aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.  Steril Koridora açılan Yangın Holüne Çelik Yangın Kapısı takılması planlandığı anlaşılmıştır. Kontrolü (kapının açılıp kapanması) fiziksel güç uygulanması ile mümkün olan kapıların sterilite şartlarını bozacağı görülmüştür. Öneri: Yarı Steril Koridor ile Yangın Giriş Holünü birbirinden ayıran, koridor tarafından elle kontrol edilebilen Hermetik kapı takılmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

47 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 30/06/2015 tarih ve 4471 sayılı yazımızın devamı  Yarı Steril Koridora açılan, ameliyathane personelinin kullanımı için oluşturulmuş alanların zemin kaplamasının anti bakteriyel malzeme olmadığı, karo malzeme kullanıldığı görülmüştür. Öneri: İlgili alanların zemin kaplamalarının steril koridorlarda kullanılan anti bakteriyel malzeme ile değiştirilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.  Yoğun Bakım Asepsi Girişlerinde ( ve nolu mahaller) Hermetik kapı kullanılmayacağı görülmüştür. Öneri: Steril ve Yarı Steril alana açılan tüm kapıların Hermetik olmasının uygun olacağı düşünülmektedir.  Ameliyathane tam steril koridoru ile yarı steril koridorunu bağlayan kirli malzeme holünün Hermetik kapı ile ayrılmadığı görülmüştür. Öneri: Plandaki kapının Hermetik kapı ile değiştirilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.

48 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 30/06/2015 tarih ve 4471 sayılı yazımızın devamı  Ortopedi Ameliyathanesinde ( nolu mahal) kurşunlama işlemi yapılmayacağı görülmüştür. Öneri: Ortopedi Ameliyatlarında Röntgen çekimi ve Scopy Cihazı kullanımı söz konusu olduğundan ilgili mahallin kurşun ile kaplanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

49 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 01/07/2015 tarih ve 4504 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatı, tarihinde yüklenici firma eşliğinde gezilmiş, hasta yatak odaları ıslak hacimlerinde kullanılacak olan banyo batarya sistemleri hakkında bilgi edinilmiş; Ankastre Set ve Klasik Set olmak üzere iki farklı alternatifin olduğu anlaşılmıştır. Engelli düzenlemesi bulunan hasta yatan odası banyolarında oturur vaziyette yıkanma ihtiyacı duyacak hastaların kullanımına Klasik Set ‘in daha uygun olacağı kanaatine varılmıştır. Altyapı çalışmalarının sekteye uğramaması için uygun olan seçeneğin Müşavir firma tarafından da değerlendirilerek yüklenici firmaya İVEDİ olarak bildirilmesi gerekmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

50 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 06/07/2015 tarih ve 4615 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatı, tarihinde yüklenici firma eşliğinde gezilmiş, yüklenici firma tarafından yapılacak olan ışıklı hastane tabelası ile ilgili şifaen resmi görüş bildirmemiz istenmiş olup; T.C. Sağlık Bakanlığı ‘nın yayınlamış olduğu “Kurumsal Kimlik Kılavuzu” Ek- 11/1 ve Ek-11/4 ‘e uygun olarak “T.C. Sağlık Bakanlığı Kırklareli Devlet Hastanesi” ibaresinin tabela olarak hastane ana girişine uygulanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. Altyapı çalışmalarının sekteye uğramaması için hastane tabela bilgisinin Müşavir firma tarafından da değerlendirilerek yüklenici firmaya İVEDİ olarak bildirilmesi gerekmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

51 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 29/09/2015 tarih ve 6432 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatı, tarihinde yüklenici firma eşliğinde gezilmiş;  Acil Servis Bloğunda bulunan Küçük Müdahale Odasının (4-ÜZ-20) ve Monitörlü Gözlem Odasının (4-ÜZ-02) zemininin projeye uygun olarak granit kaplanacağı; Bu alanların Antibakteriyel PVC kaplanmasının daha uygun olduğu.  Ölü Muhafaza (4-AZ-04) ve Ölü Yıkama (4-AZ-03) alanlarının projeye uygun olarak PVC kaplanacağı; Söz konusu alanlar ıslak zemin olduğundan PVC yerine Seramik Malzeme ile kaplanmasının uygun olduğu.  Acil Servis içerisinde bulunan Muayene Odasını (4-ÜZ-17) Koridora (3-ÜZ- 01) bağlayan geçişe projede bulunmadığından kapı takılmayacağı; Muayene yatağı bulunan bir alanın hasta mahremiyeti açısından koridora kapısız bağlantının uygun olmadığı.

52 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 29/09/2015 tarih ve 6432 sayılı yazımızın devamı  Ortopedi Polikliniklerinin (6-AZ-22 ve 6-AZ-25 nolu mahaller) ortak kullanımı için planlanan ve iki poliklinik ortasında bulunan Alçı Odasına (6-AZ-23) polikliniklerden birinden erişim için kapı konduğu diğerine ise konmadığı; Poliklinikler tarafından ortak kullanılacak bir alan olduğundan diğer polikliniğe de kapı açılması.  İdari katta Başhekim Sekreteri (2-AZ-05) olarak planlanan alana Başhekim Yardımcısı Odasından (2-AZ-06) erişim için kapı planlanmadığı; Başhekim Sekretaryasından daha efektif faydalanabilmek için ilgili alana ilave bir kapının açılmasının uygun olacağı.

53 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 29/09/2015 tarih ve 6432 sayılı yazımızın devamı  Acil Servis içerisinde projede detaylandırılan Hemşire Çağrı Sisteminde eksiklikler olduğu; Hastane Kalite Standartları Denetimlerinde ve Birlik Gözlemcisi Denetimlerinde Müşahade, Gözlem ve hastaların kullandığı WC alanlarında Hemşire Çağrı Sisteminin Bulunması koşulu sorgulandığından eksik planlanan alanlara gerekli ilavelerin yapılmasının uygun olacağı.  Altyapı çalışmalarının sekteye uğramaması için yukarıdaki hususların Müşavir firma tarafından da değerlendirilerek yüklenici firmaya İVEDİ olarak bildirilmesi gerekmektedir. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

54 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 10/12/2015 tarih ve 8057 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan ve halen devam eden, tarihinde geçici kabulü planlanan “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatının Kasım ayı sonu itibariyle %93 ‘lük kısmı tamamlanmıştır yılı ilk çeyreğinde resmi açılışı planlanan yeni hizmet binasının geçici kabul ile kesin kabul tarihleri arasında faaliyet vermeye başlaması planlandığından dolayı aşağıdaki hususlarda tereddütler hasıl olmuştur.  Yüklenici firma geçici kabul ile kesin kabul arasında geçecek olan bir (1) yıllık süreçte hangi vasıflarda ve kaç teknik personel bulundurmaya devam edecektir. Bulundurulacak olan personellerin sisteme müdahalesi ilgili süreç nasıl işletilecektir.  Bina içerisine ve dışarısına yüklenici firmanın kurmuş bulunduğu cihaz ve ekipmanın periyoda tabi bakım ve onarımlarına ait bakım sözleşmeleri hangi süreyle ve kim tarafından gerçekleştirilecektir? Oluşacak olan ücret kim tarafından karşılanacaktır?

55 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 10/12/2015 tarih ve 8057 sayılı yazımızın devamı  Kanun gereği en az 2 yıl garantisi bulunan ekipmanın garanti süresince periyodik bakım ve onarımları kim tarafından yaptırılacaktır ve herhangi bir ücret çıkması durumunda kim tarafından karşılanacaktır?  Ekipmanları kuran firmaların kurdukları sistemlerle ilgili orijinal yedek parça teminiyle ilgili bir sorumlulukları var mıdır? Sorumluluğu yüklenici firmaya mı hastanemiz yönetimine karşı mıdır?  Akıllı bina olarak tasarlanan yeni hizmet binasını işletebilmemiz için hangi vasıflara haiz ve kaç kişilik teknik personel ekibine ihtiyacımız vardır? Hangi noktalarda 24 saat nöbet tutulması gerekmektedir?  Geçici kabul süreci sonrası meydana gelecek sorun ve arızalarda izlememiz gereken yol haritası nedir? Oluşacak sorun ve arızalara öncelikle yüklenici firmanın teknik ekibi mi yoksa hastanemiz teknik ekibi mi müdahale etmekle sorumludur?

56 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 10/12/2015 tarih ve 8057 sayılı yazımızın devamı  Malumunuz olduğu üzere bildirmiş olduğumuz işleyişe engel bir takım düzenlemelerin düzeltilmesi işlemi inşaat aşamasında gerçekleştirilememiştir. Geçici kabul sonrası binanın hizmet vermeye başlamasıyla birlikte bu işleyişe engel sorunların çözülmesi gerekecektir. Tarafımızca yapılacak olan bu düzeltme işlemlerinde izlememiz gereken yöntem nedir?  Yüklenici firmanın kesin kabul sürecine kadar bulunduracağı personelin bina içerisinde herhangi bir iş kazası geçirmesi durumunda kurumun sorumluluğu var mıdır? Alınması gereken tedbirler nelerdir? Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

57 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 25/01/2016 tarih ve 559 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan, tarihinde geçici kabulü gerçekleştirilen ve 110 günlük ek süre verilen “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatı çalışmaları devam etmektedir.  Kabul heyetinin tespit ettiği ve yükleniciye verdiği süre içerisinde yerine getirmesi beklenilen “Hastane İnşaatı Eksiklikleri” başlığı altında bulunan “İÇ YÖNLENDİRME-TANITIM LEVHA MONTAJLARININ PROJESİNE UYGUN OLARAK TAMAMLANMASI” tespitine ait eksikliklerin giderilmesi işleminde, yüklenicinin yapacağı çalışmalara esas olarak “Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kimlik Kılavuzu” ‘na göre hareket etmesi ve gerekli düzenlemeleri yapması, imalatların Kurumsal Kimlik Kılavuzuna uygun yapılıp yapılmadığının Müşavir Firma tarafından takip edilmesi gerekmektedir. Aksi halde hastanenin hizmete açılması sonrası yüklenicinin yapmış olduğu imalatlar hastanemiz yönetimi tarafından kılavuza uygun hale getirilmek zorunda kalınacağından kaynak israfı oluşacaktır. Konunun tarafınızca değerlendirilerek TOKİ’ ye iletilmesi hususunda;

58 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 01/02/2016 tarih ve 772 sayılı yazımız 2014 yılı itibariyle yapımına başlanan, tarihinde geçici kabulü gerçekleştirilen ve 110 günlük ek süre verilen “250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi” inşaatı çalışmaları devam etmektedir yılı ilk yarısında resmi açılışı planlanan hastaneye taşınma öncesinde aşağıdaki düzenlemelerin yapılması ihtiyacı hâsıl olmuştur. İlave kapılar açılması, ilave kablolar çekilmesi (data, ups, tv vb.), bina içerisinde atıl alanların alüminyum doğrama ile kapatılarak ilave alanlar oluşturulması, poliklinik olarak tasarlanmayan uygun alanların ihtiyaca binaen polikliniği çevrilmesi ve kablolamalar yapılması, otopark geçiş sistemleri kurulması, ilave güvenlik kameraları bağlanması, MR için ayrılan alanın uygun olmamasından dolayı yeni bir alanda düzenleme yapılması, Yatan hastalar için fizik tedavi alanı oluşturulması, hemodiyaliz su arıtma sistemi kurulması,

59 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 01/02/2016 tarih ve 772 sayılı yazımızın devamı Müşahedelerden bir tanesinin Palyatif Bakım olarak düzenlenmesi, ameliyathane ve yoğun bakım koridorlarında Hastane Kalite Standartları (HKS) gereği bir takım düzenlemeler yapılması, KBRN alan düzenlemesi yapılması, X-Ray UPS ‘lerinin tek odada toplanması ve ihtiyaç duyulan kabloların çekilmesi, Tıbbi-Tehlikeli ve Evsel Atık Depolarının oluşturulması, mahkum hasta alanlarının yeniden düzenlenmesi, Otopsi ve Morg alanlarının düzenlenmesi, kablosuz network altyapısı için gerekli kablolamanın yapılması, Laboratuvarda ve radyoloji ünitelerinde ruhsatlandırma için gerekli düzenlemelerin yapılması, Yeni Doğan Yoğun Bakım ruhsatlandırması için gerekli alan düzenlemelerinin yapılması, sıvı atıklar için (hemodiyaliz ve laboratuvar) nötralizasyon sistemi kurulması.

60 TOKI’YE BILDIRIMLER TOKİ’ye iletilmek üzere: 01/02/2016 tarih ve 772 sayılı yazımızın devamı Geçici kabul süreci ile kesin kabul süreci arasında hizmet vermeye başlayacak olan hastanenin sorunsuz hizmet verebilmesi için ihtiyaç duyacağı yukarıda belirtilen vb. imalatların yüklenici firma ile mutabık kalınmak kaydı ile hastanemiz imkanlarıyla yapılıp yapılamayacağı konusunda tereddüt oluşmuştur. Konunun tarafınızca İVEDİ olarak değerlendirilmesi, Sağlık Bakanlığı Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğü ’ne sorulması hususunda;

61 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 1ALT ZEMİNADLİ TABİP ODASI YOK, MORG DÜZENLEMESİ YETERSİZPROJE-39 2ALT ZEMİN FTR VE DİYALİZ ANA GİRİŞ KAPISI ÜZERİNDE BULUNAN HAVA PERDESİNİN MONTAJ YÖNÜ YANLIŞ 3ALT ZEMİNMERKEZİ STERİLAZSONDA ALAN DÜZENLEMELERİ HATALI 4ALT ZEMİN MERKEZİ STERİLİZASYON ELEKTRİK TESİSATI KAPASİTESİ İHTİYACI KARŞILAMIYOR (200 KVA) 5ALT ZEMİNORTOPEDİ POLİKLİNİKLERİ İLE ALÇI ODASI ARASINDA GEÇİŞ PLANLANMAMIŞ 6BODRUMENDOSKOPİ ÇEKİM ODALARINDA WC PLANLANMAMIŞ 7BODRUM GÖRÜNTÜLEME XRAY ODALARININ MERKEZİ (VRF) OLARAK SOĞUTULMASI GEREKİYOR, PALANLANMAMIŞ 8BODRUM HEMODİYALİZ SU ARITMA SİSTEMİ (REVERSE OSMOS) OLMASI GEREKİYOR, PLANLANMAMIŞ PROJE-26 9BODRUMLABORATUVAR ALANLARINA GİRİŞTE KONTROLLÜ KAPILAR OLMASI GEREKİYOR 10BODRUMLABORATUVAR TEKNİK ALAN KAPILARININ DIŞA AÇILMASI GEREKİYOR, UYGUN DEĞİL 11BODRUMMAHKUM HASTA DÜZENLEMELERİ YETERSİZ, MUHAFAZALI MUAYENE ODASI YOKPROJE-23 12BODRUM MAMMOGRAFİ ÜNİTESİ KURŞUNLA KAPLANMAMIŞ (HASTANE İMKANLARIMIZ İLE YAPTIK) PROJE-15

62 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 13BODRUMMESCİD DÜZENLEMESİ YOK (HASTANE VE YÜKLENİCİ İMKANLARI İLE YAPILIYOR)PROJE-38 14BODRUM MR VE BT ÇEKİM ODALARI İLE KONTROL ODASI ARASINDAN GEÇİŞ KAPILARI YOK, PENCERE GÖRÜŞ ALANI YETERSİSZ 15BODRUMSİNTİGRAFİ ÜNİTESİ PLANLANMAMIŞ 16BODRUM TIBBİ ATIK ÇIKIŞINDAKİ SERVİS KAPISININ YÜKSEKLİK VE GENİŞLİĞİ MR CİHAZININ BİNA İÇERİSİNE GİRİŞİNE İZİN VERMEYECEK KADAR KÜÇÜK 17BODRUMTIBBİ, TEHLİKELİ, EVSEL ATIK DEPOLARI PLANLANMAMIŞPROJE-20 18BODRUMTRİJENERASYON SES İZOLASYONU YAPILMAMIŞ 19BODRUMXRAY CİHAZLARI İÇİN MERKEZİ UPS SİSTEMİ PLANLANMAMIŞPROJE-19 20GENEL ADSM İLE HASTANE BİNASI ARASINDA SİSTEM ODALARINI BİRLEŞTİREN BİR FİBER ALTYAPI KURULMAMIŞ PROJE-29 21GENELASANSÖR ACİL ÇAĞRI TELEFONLARI DOĞRU BAĞLANMAMIŞ 22GENEL DEC TELEFONLARA İLAVE AKTARICILAR YERLEŞTİRİLMESİ, ALTYAPININ HEMŞİRE CAĞRI NETWORKÜ ÜZERİNE KURULMASI NEDENİYLE HEMŞİRE ÇAĞRININ OLMADIĞI YERLERE ÇÖZÜM ÜRETİLMEMİŞ 23GENELDENETİMLİ SERBESTLİK REHABİLİTASYON ALANI PLANLANMAMIŞ 24GENELECZANE PNOMOTİK SİSTEME DAHİL EDİLMEMİŞ

63 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 25GENELENGELLİ DÜZENLEMELERİ YETERSİZ 26GENELFİBER ALTYAPIDA KULLANILAN KABLO TÜRÜ YANLIŞ. 27GENEL HASTANE NİZAMİYE KULUBESİ İLE BİNA ARASINDA NETWORK ALTYAPISI KURULMAMIŞ. 28GENELHELİPORT PLANLANMAMIŞ 29GENELİÇ BAHÇE BOŞLUKLARINDA DÜŞMEYE KARŞI GÜVENLİK TEDBİRLERİ ALINMAMIŞ 30GENELİÇ YÖNLENDİRMELERİN KLAVUZA UYGUN YAPILMASININ SAĞLANMASI 31GENELİLAVE ÇALIŞMA ALANLAR OLUŞTURULMASI PROJE GENELİLAVE DATA KABLOLAMASI YAPILMASI GEREKİYORPROJE-32 33GENELİLAVE ELEKTRİK KABLOLAMASI YAPILMASI GEREKİYORPROJE-34 34GENELİLAVE POLİKLİNİK DÜZENLEMESİ YAPILMASI GEREKİYOR 35GENELİLAVE TV KABLOLAMASI YAPILMASI GEREKİYORPROJE-33 36GENELİLAVE UPS KABLOLAMASI YAPILMASI GEREKİYORPROJE-34

64 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 37GENELKAPALI PSİKİYATRİ SERVİS DÜZENLEMESİ PLANLANMAMIŞ 38GENELKARTLI VE KONTROLLÜ GEÇİŞ SİSTEMLERİ PLANLANMAMIŞ 39GENELKEMOTERAPİ İLAÇ UYGULAMA ALANI PLANLANMAMIŞPROJE-40 40GENELMEDİKAL ASANSÖRLER PLANLANMAMIŞ 41GENELNETWORK SWITCHLERIN VE QBICLERIN 10 GB OLARAK DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKİYOR 42GENEL OTOPAR KAPASİTESİ YETERSİZ, PERSONEL OTOPARKI OLARAK AYRILACAK ALANA ELEKTRİK VE DATA ÇEKİLMESİ GEREKİYOR. 43GENELPERSONEL SOYUNMA-GİYİNMELER YETERSİZ PLANLANMIŞPROJE-11 44GENEL TIBBI ATIK MAHİYETİNDEKİ SIVILARIN NÖTRALİZASYONU İLE İLGİLİ BİR DÜZENLEME YAPILMAMIŞ 45GENELTRSM ALANI PLANLANMAMIŞ 46GENELUYKU LABORATUVARI ALANI PLANLANMAMIŞPROJE-18 47GENELÜROLOJİ KÜÇÜK MÜDAHALE ALANINDA WC PLANLANMAMIŞ 48GENELYATAK SAYISI YETERSİZ PLANLANMIŞ

65 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 49GENEL YATAKLI HASTA ODALARININ KAPILARININ DIŞARI AÇILMASI GEREKİYOR, UYGUN DEĞİL 50KAT 1AMELİYATHANE ASEPSİ KAPILARI HERMETİK PLANLANMAMIŞ 51KAT 1 AMELİYATHANE İÇERİSİNDE DOKTOR VE YARDIMCI SAĞLIK PERSONELLERİ İÇİN ASEPSİLERİN AYRI OLMASI GEREKİYOR, PLANLANMAMIŞ 52KAT 1AMELİYATHANE KİRİLİ KORİDORU GEÇİŞ KAPILARI UYGUN DEĞİL 53KAT 1AMELİYATHANE STERİL ALANDA EL YIKAMA MUSLUKLARI UYGUN DEĞİL 54KAT 1AMELİYATHANE STERİL ALANDA EVYE SABUNLUKLARI KONMAMIŞ 55KAT 1AMELİYATHANE STERİL ALANDA YANGIN DOLABI VE TOZLU SÖNDÜRME KONMUŞ 56KAT 1 AMELİYATHANE STERİL KORİDORDA BULUNAN DOKTOR DİNLENME ALANINDA TAVAN KAPLAMASI UYGUN DEĞİL 57KAT 1AMELİYATHANE VE YOĞUN BAKIM YANGIN KAÇIŞ KAPILARI UYGUN DEĞİL 58KAT 1 AMELİYATHANE YARI STERİL ALANDA AMELİYATHANE PERSONELİNİN YEMEK YİYEBİLECEĞİ BİR ALAN DÜZENLENMEMİŞ 59KAT 1KORONER YOĞUN BAKIM PLANLANMAMIŞPROJE-41 60KAT 1 ORTOPEDİ AMELİYATHANESİ KURŞUNLA KAPLANMAMIŞ (HASTANEMİZ İMKANLARI İLE YAPTIK) PROJE-13

66 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 61KAT 1YARI STERİL ALANDA REZERV ODALARIN ZEMİN KAPLAMALARI UYGUN DEĞİL 62KAT 1YATAN SERVİS KATLARINDA PERSONEL DİNLENME ALANLARI PLANLANMAMIŞ 63KAT 1 YOĞUN BAKIM ÜNİTERELİR İÇİNDE HEMŞİRE DESKİ BÜYÜK OLDUĞUNDAN SEDYE GEÇİŞLERİNİ AŞIRI DARALTIYOR 64KAT 1 YOĞUN BAKIM VE AMELİYATHANE KORİDORLARININ BİBİRİNDEN AYRILMASI GEREKİYOR PROJE-41 65KAT 1YOĞUN BAKIMLARDA İZOLE ODALAR İZOLASYON ŞARTLARINI SAĞLAMIYOR. 66ÜST ZEMİNACİL IŞIKLI TABELASINDA TERS C İŞARETİ YOK 67ÜST ZEMİNACİL KANTİNİN BÖLÜNEREK BEKLEME ALANINDAN AYRILMASI GEREKİYOR 68ÜST ZEMİNACİL SERVİS İÇERİSİNDE PALYATİF BAKIM DÜZENLEMESİPROJE-22 69ÜST ZEMİNEVDE BAKIM HİZMETLERİ ALANI PLANLANMAMIŞPROJE-35 70ÜST ZEMİNFARKLI BİR ACİL SEVİS AMBULAN GİRİŞİ PLANLANMAMIŞ 71ÜST ZEMİNKBRN ÜNİTESİ PLANLANMAMIŞPROJE-16 72ÜST ZEMİNMÜŞAHADEDE FOTOSELLİ KAPI EKSİK TAKILMIŞ

67 SAHADA TESPİT EDİLEN EKSİKLİKLER MAHALNOKSANLIK LOKAL ÇÖZÜM 73ÜST ZEMİNWC LERDE HEMŞİRE ÇAĞRI BUTONU EKSİK PLANLANMIŞ 74ÜST ZEMİN YENİ DOĞAN ÜNİTESİNDE 4 YATAĞA 1 LAVABO OLMASI GEREKİYOR, EKSİK PLANLANMIŞ 75ÜST ZEMİN YENİ DOĞAN YOĞUN BAKIM 2 NCİ DÜZEY OLAMAZ. İZOLE HASTA ODASI OLMASI GEREKİYOR YOK. YOĞUN BAKIM GİRİŞ VE ÇIKIŞLARINDA YARI STERİL ALANLAR OLUŞTULMASI GEREKİYOR

68 İŞLEYIŞ REVIZYONLARIMIZ 1.Yatan servis katlarında «Hemşire Dinlenme» ‘ler planlanmadığından dolayı «Doktor Muayene» olarak planlanan alanların «Hemşire Dinlenme» olarak tefriş edilmesine karar verildi. 2.«Doktor Muayene» alanları aynı zamanda müdahale-pansuman odası olarak planlandığından, oda farklı bir amaçla kullanılacağından dolayı «Hasta Banyo» olarak planlanan alanların müdahale-pansuman olarak tefriş edilmesine karar verildi. 3.Anne Oteli olarak bir düzenleme olmadığından dolayı Yeni Doğan Katında bulunan Süit Odanın Anne Oteli olarak tefriş edilmesine karar verildi. 4.Personel Yemekhanesi girişlerine turnike yerleştirilmesine ve otomasyona entegrasyonuna karar verildi.

69 İŞLEYIŞ REVIZYONLARIMIZ 5.Odyometri çekim odalarının ikiye ayrılmasına ve «Bebek Odyometri» çekim odası oluşturulmasına karar verildi. 6.EKG, SFT, Eforlu EKG çekimleri için kendi bekleme alanları ve sıra takipleri bulunan bir ünite oluşturulmasına karar verildi. 7.Buhar uygulaması için ayaktan gelen özellikle çocuk hastaların kullanımı için Buhar Uygulama Ünitesi oluşturulmasına karar verildi. 8.Mahkum koğuşunda yatak sayısının artırılmasına ve eksik olan bekleme alanlarının hastanemiz imkanları ile oluşturulmasına karar verildi. 9.Personel için toplu soyunma-giyinme alanlarının oluşturulmasına karar verildi. 10.Radyoloji Servisinde bulunan Röntgen Çekim Odalarından bir tanesinin ESWL olarak düzenlenmesine karar verildi.

70 İŞLEYIŞ REVIZYONLARIMIZ 10.Radyoloji Servisinde bulunan 6-B-27 ve 6-B-31 nolu mahallerin arasında bulunan duvarın kaldırılıp mahallin yeniden düzenlenmesine ve Anjiyografi Ünitesi alanı oluşturulmasına karar verildi. (Kurum ödenek talebimizi geri çevirdiği için Anjiyografi Ünitesi oluşturulmasından vazgeçildi.)6-B-27 ve 6-B Poliklinik Koridorlarında, Poliklinik Bekleme alanına yakın ve yolu kapatmayacak şekilde düzenlemeye gidilmesine ve sekreterlik birimleri oluşturulmasına karar verildi. 12.Her poliklinik katında bir adet olmak üzere 4 adet kan alma birimi oluşturulmasına karar verildi. 13.Proje dahilinde olmadığından dolayı hastanemiz imkanları ile Hemodiyaliz su arıtma sistemi kurulmasına karar verildi. 14.Alt zemin katta bulunan mahallerden bir tanesinin Mescid olarak teşrif edilmesine karar verildi. 15.Morg yanında bir alanda Adli Tabip Odası oluşturulmasına karar verildi.

71 YÜKLENICIYE CEVAPLAR  Islak hacimlerde kullanılacak olan banyo bataryaları Ankastre Set mi Klasik Set mi olmalıdır? Engelli düzenlemesi bulunan hasta yatan odası banyolarında oturur vaziyette yıkanma ihtiyacı duyacak hastaların kullanımına Klasik Set ‘in daha uygun olacağı kanaati yüklenici firmaya bildirilmiştir.  Ameliyathane Yoğun Bakım Pendant yerleşimleri nasıl olmalıdır? Pendantların ameliyat masasına göre 30 0 açıyla ve hasta yanına sağdan yaklaşabilmeye imkan verecek şekilde yerleştirilmesi gerektiği bilgisi yüklenici firmaya iletildi.  Hastane Tabelası nerede olmalı ve üzerinde yazılacak olan metin ne olmalıdır? Hastane tabelasının yeri ve metni konusunda yüklenici bilgilendirildi.

72 YÜKLENICIYE CEVAPLAR  Kartlı geçiş sistemleri nerelerde olmalıdır? Ameliyathane ve Yoğun Bakım ların non-steril alana açılan girişlerinde kartlı, steril alana açılan kapılarında el sensörlü sistem. Acil Servis Travma, Resütasyon, Acil Müdahale ve Müşahede alanlarında kartlı, diğer alanlarda el sensörlü sistem. Ameliyathane, Acil Servis ve Morg arasında çalışan asansörde kartlı sistem. Yatan hasta katlarında ana giriş kapılarında kartlı sistem uygulanmasının uygun olacağı kanaati yüklenici firmaya bildirildi.  İnternet alt yapısı nasıl olmalıdır? Hastanemizde kullandığımız Metro Ethernet hizmetini yeni binada da kullanmaya devam edeceğimizden ve ilave Fiber İnternet hizmetiyle çeşitlendireceğimizden dolayı Türk Telekom İle görüşülerek hastane sistem odasına yerleştirilecek olan T11 panel ile gerekli alt yapının hazırlanmasının uygun olacağı kanaati yüklenici firmaya bildirildi.

73 KOMISYON ÇALIŞMALARI  Hastanemizde mevcut Tıbbi Cihazları değerlendirmek, hangilerinin yeni hastanede hizmet vermeye devam edebileceğine karar vermek ve oluşturulacak hek komisyonunda hangilerinin yeniden değerlendirileceklerini belirlemek üzere bir komisyon oluşturuldu. Komisyon çalışmalarını tamamladı. 128 çeşit tıbbi malzemeden 512 adetinin kullanıma uygun olduğu, 477 adetinin ekonomik ömrünü tamamladığından dolayı hek komisyonunca değerlendirilmesinin uygun olacağına karar verdi. Komisyon raporunun son haline; adresinden erişilebilir.

74 KOMISYON ÇALIŞMALARI  Hastanemizde mevcut ve Yeni Hizmet Binamızda Otelcilik Hizmetlerinde kullanabileceğimiz malzeme ve ekipmanın tespiti ile ilgili bir komisyon oluşturuldu. Komisyon çalışmalarını tamamladı. Komisyon raporunun son haline; adresinden ulaşabilirsiniz.

75 KOMISYON ÇALIŞMALARI  Yeni hizmet binamızda ihtiyaç duyulacak ve DMO ‘dan temini gerçekleştirilecek olan mefruşat ile ilgili bir çalışma yapmak üzere komisyon oluşturuldu. Komisyon çalışmalarını tamamladı. Komisyon raporunun son haline; adresinden ulaşabilirsiniz.

76 BILGILENDIRME TOPLANTILARI tarihinde Genel Sekreterlik Toplandı Salonunda Kırklareli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Dr.Fergan GENÇ, Kırklareli Devlet Hastanesi Yöneticisi Dr.Ruşen COŞKUNER, Pınarhisar Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.Beraat ÖZDEMİR ve Mali Başkan Zeki DAL ‘ın katıldığı bir bilgilendirme toplantısı yapıldı tarihinde Genel Sekreterlik Toplantı Salonunda Kırklareli Devlet Hastanesi Hastane Yöneticisi Dr.Ruşen COŞKUNER tarafından ihtiyaç planları ile ilgili bir sunum yapıldı. Sunuma; Kırklareli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Dr.Fergan GENÇ, Tıbbi Hizmetler Başkanı Doç.Dr. Cüneyt ÜNSAL, İdari Hizmetler Başkanı Hüseyin ASLAN, Mali Hizmetler Başkanı Zeki DAL, Kırklareli Devlet Hastanesi İdari ve Mali İşler Müdürü Ali PANCAR ve Proje Yönetim Ekibi katıldı.

77 DMO ÇALIŞMALARI Yeni hizmet binasında kullanılmak üzere satın alınacak malzemeler ile ilgili DMO ürün portföyü üzerinden çalışma yapan firmalar; Bürosit Ersa Nitrocare Ofisline Laressa Muka Dolsan Linealife

78 TAKIP ETTIKLERIMIZ 1.Telekominikason:  Yeni Hizmet Binası internet ve telefon altyapısı ile ilgili olarak Türk Telekom Müdürlüğüne yazı yazıldı.  Türk Telekom Müdürlüğü Metro Ethernet Altyapısının tamamlandığı ile ilgili cevap döndü. 2.Elektrik:  Elektrik Abonelik işlemleri ve trafo imalatı ile ilgili TOKİ’ye görüş soruldu.  TOKİ’nin cevabına binaen TREDAŞ’a teminat miktarı soruldu.  Elektrik abonelik işlemleri tamamlandı. 3.Doğalgaz:  Doğalgaz Abonelik işlemleri ve santrali ile ilgili TOKİ’ye görüş soruldu. TOKİ görüşü tarafımıza ulaştı. Müteahhit firma hazırlıklarını tamamladı ve abonelik işlemleri tamamlandı. 4.Su:  Yüklenici firmanın su aboneliğini iptal ettirmesini müteakip abonelik işlemlerine başlanacak.

79 BINA ILGILI PERSONELIN ALTIĞI EĞITIMLER Aydınlatma Otomasyonu Eğitimi Merkezi UPS Eğitimi Anons Sistemi Eğitimi Konferans Salonunun İşletilmesi Eğitimi Asansörlerin İşletilmesi Eğitimi Bahçe Sulamanın İşleyişi Hakkında Eğitim

80 UYGULAMAYA GEÇTIĞIMIZ PROJELERIMIZ 1.Karekodlu Demirbaş Takibi Projesi:  Bilgi İşlem Ekipmanının Etiketlenmesi İşlemleri Tamamlandı.  Hasta Yatakları, Buzdolapları ve Televizyonların Etiketlenmesi Tamamlandı.  Karekod Okuyuculu El Terminali Temini Gerçekleştirildi. 2.MKYS Karekodlu Demirbaş Etiketleme:  Biyomedikal Klinik Mühendislik Birimi Cihaz Etiketlemelerine Devam Ediyor. 3.Carrahi Alet Karekodlu Demirbaş Etiketleme:  Gerekli Ekipman Temin Çalışmaları Devam Ediyor…  Cerrahi Alet Set Tanımlayıcı Listeler Hazırlandı.  Set bazlı takip için hazırlıklar tamamlandı.  Proje idareye sunuldu.

81 KABUL SÜRECI 1.Geçici Kabul Süreci a) tarihinde Sağlık Bakanlığı ve TOKİ tarafından görevlendirilen heyet kontrollerini tamamladı ve geçici kabul gerçekleştirildi. Eksiklikler tespit edilerek yükleniciye tamamlaması için 110 gün süre verildi. b) tarihinde Genel Sekreterliğimizin talebi üzerine Sağlık Bakanlığı Yatırım Onarım Daire Başkanlığından bir heyet inşaatta yerinde denetim gerçekleştirdi. Yazılacak raporun tarafımıza ulaştırılması bekleniyor. c) tarihinde Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumundan HAT (Hastane Açılış Timi) gelerek inşaatta yerinde denetim gerçekleştirdi. Hizmet binasının açılış tarihiyle ilgili değerlendirmelerde bulundular. d) tarihinde tarihinde hastaneyi gezen Sağlık Bakanlığı Yatırım Onarım Daire Başkanlığına ait heyet, hazırladığı rapora ışık tutması için tekrar sahada bir denetim gerçekleştirdi.

82 GÖRSELLER

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102

103

104

105

106

107

108

109

110 WEB SAYFAMIZ

111 Devam eden 250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi inşaatıyla ilgili güncel detayları; web sayfamızdan takip edebilirsiniz.

112 PROJE YÖNETIM BIRIMI

113

114

115 TEŞEKKÜRLER Proje Yönetim Ekibi Dr.Ruşen COŞKUNER (Hastane Yöneticisi) Nuri BİNİCİ / Cihan PINAR 21 Mart 2016


"250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER MART 2016 KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ PROJE YÖNETİM EKİBİ Hastane Yöneticisi Dr. Ruşen COŞKUNER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları