Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1 HEDEF ÜLKE: HİNDİSTAN HİNDİSTAN Sinan YÜZAL Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü 07 Nisan 2016, İZMİR T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1 HEDEF ÜLKE: HİNDİSTAN HİNDİSTAN Sinan YÜZAL Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü 07 Nisan 2016, İZMİR T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI."— Sunum transkripti:

1 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1 HEDEF ÜLKE: HİNDİSTAN HİNDİSTAN Sinan YÜZAL Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü 07 Nisan 2016, İZMİR T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI

2 2 Sunum İçeriği: 1.Hindistan: Genel Bilgiler 2.Hindistan’ın Dış Ticareti 3.Türkiye - Hindistan Ticareti 4.Dış Ticaret Politikası ve Vergiler 5.Güçlü ve Zayıf Yönler Analizi 6.Hindistan’a İhracatımızın Arttırılması İçin Öneriler 7.İzmir İli’nin Dış Ticaret Verileri SUNUM İÇERİĞİ

3 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 3

4 4 GENEL HATLARLA HİNDİSTAN EYALETLER 1. Andhra Pradesh 2. Arunachal Pradesh 3. Assam 4. Bihar 5. Chattisgarh 6. Goa 7. Gujarat 8. Haryana 9. Himachal Pradesh 10. Jammu and Kashmir 11. Jharkhand 12.Karnataka 13.Kerala 14.Madhya Pradesh 15.Maharashtra 16.Manipur 17.Meghalaya 18.Mizoram 19.Nagaland 20.Orissa 21.Punjab 22.Rajasthan 23.Sikkim 24.Tamil Nadu 25.Tripura 26.Uttar Pradesh 27.Uttarakhand 28.West Bengal

5 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 5 5 Hindistan Temel Bilgiler Resmi AdıHindistan Cumhuriyeti (Bharat Ganrajya) Nüfus1.293 milyon (2015 tahmini) Yüzölçümü km 2 Resmi DilHintçe en çok kullanılan resmi dildir. 14 tane daha resmi dil vardır. İngilizce iş çevrelerinde 2. dil olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. İnançlarHinduizm (%80,5), İslam (%13,4), Hıristiyanlık (2,3), Sih (%1,9), Budizm (%0,8), Jain (%0,4) BaşkentYeni Delhi (21,8 milyon) Önemli ŞehirlerMumbai (20,8 milyon), Kolkata (14,6 milyon), Chennai (8,9 milyon), Bangalore (8,7 milyon), Haydarabad (7,7 milyon) KomşularıPakistan, Çin, Bhutan, Nepal, Bangladeş, Sri Lanka, Myanmar İklimYarı-Tropikal ve Tropikal İklim. Yönetim BiçimiFederal Parlamenter Anayasal Cumhuriyet YöneticilerCumhurbaşkanı: Cumhurbaşkanı: Pranab MUKHERJEE Başbakan: Narendra MODI Para BirimiHint Rupisi (INR) Resmi Web Sitesi

6 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 6 6 Hindistan Temel Göstergeler GSYİH (milyar $) 1862,32041,92097,3 Reel Büyüme (%)6,77,27,3 Kişi Başı Gelir ($, SAGP) İşsizlik (%)8,99,38,4 İhracat (milyar $)336,6318,2264,0 İthalat (milyar $)466,1462,9390,7 Döviz Kuru ($/INR) 58,6031,0364,15 Tüketici Fiyat Enf. (%)9,96,74,9 Cari Denge (milyar $)-49,2-27,321,2

7 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 7 7 Tarımsal ve Sınai Üretim Başlıca Tarım Ürünleri: Tahıl, pirinç, buğday, şeker kamışı, pamuk, jüt, bakliyat, sebze ve meyveler, et ve et mamulleri, süt ve süt ürünleri, yer fıstığı, çay, tütün, baharat, şeker ve yağlı tohum Başlıca Sanayi Ürünleri/Hizmetler: Tekstil sanayi ürünleri, ilaç sanayi, kimyasallar, metaller, otomotiv ana ve yan sanayi ürünleri, gemi inşa sanayi, demiryolu taşımacılığı ekipmanları, bilgi teknolojileri, yazılım ve donanım hizmetleri, tarım ve inşaat makineleri, inşaat malzemeleri, elektrik enerjisi üretimi, dayanıklı tüketim malları, turizm sektörü

8 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 8 NEDEN HİNDİSTAN? T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI Dünyanın yedinci büyük yüz ölçümüne sahip ülkesidir. 1,29 milyar nüfusa sahiptir. Dünyanın en büyük 8. ekonomisidir. (GSYIH : 2,1 trilyon$) Altın, SDR (Special Drawing Rights-Özel Çekme Hakları) ve IMF rezervleri dahil olmak üzere toplam 296,4 milyar dolarlık dış rezervi bulunmaktadır. Son 20 yılda, yıllık ortalama %6 büyüme gerçekleştirmiştir yılında, Hindistan’ın Japonya, Brezilya, Almanya gibi ülkeleri geride bırakarak dünyanın 3. en büyük ekonomisi olması öngörülmektedir.

9 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 9 NEDEN HİNDİSTAN? T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 9 Dünya ticaretindeki payı hızla artmaktadır. Dünya ithalatında %2,5’lik pay ile 12. sıradadır. Büyük miktarda yabancı yatırım çekmektedir. Yazılım ve Bilgi Teknolojilerinde dünyadaki önemi giderek artmaktadır. İyi eğitilmiş donanımlı genç nüfusa sahiptir. Orta gelir düzeyine sahip sınıfın ( milyon) nüfusu artmaya devam ediyor. Tüketim alışkanlıkları değişmekte ve buna bağlı talep değişimi yaşanmaktadır.

10 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI NEDEN HİNDİSTAN? İhraç pazarları için gerekli kalite ve standartta üretim yapacak makine ve teknolojiye olan talep artmaktadır. Ülkede altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu,demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) artmaktadır. Değeri 1,2 trilyon doları bulan altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu, demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) arasında “günde 20 km otoyol yapım projesi” bulunmaktadır. Tarım sektöründeki iyileştirme çalışmaları kapsamında gıda ürünlerinin depolanması, dondurulması ve dağıtımı gibi alanlarda yeni makine ve ekipman ihtiyacı bulunmaktadır. Hindistan'ın Türkiye ihracatı bakımından önemi de artmaktadır yılında ihracatımızda 61. sırada olan Hindistan, 2015 yılında 42. sıraya yükselmiştir.

11 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 11 HİNDİSTAN’IN DIŞ TİCARET GÖSTERGELERİ (Milyar ABD Doları)

12 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1212 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ülkeler (Milyar Dolar) Kaynak: ITC- Trademap DIŞ TİCARET ÜLKE Pay (%) Çin 58,261,5 15,8 S. Arabistan 32,721,4 5,5 İsviçre 21,1 5,4 ABD 20,420,5 5,2 BAE 27,320,3 5,2 Endonezya 15,213,9 3,5 G. Kore 13,413,1 3,3 Almanya 12,711,8 3,0 Irak 16,111,3 2,9 Nijerya 15,710,2 2,6 Türkiye (47. sırada)1,41,00,3

13 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI Hindistan’ın İhracatında Başlıca Ülkeler (Milyon Dolar) Kaynak: ITC- Trademap DIŞ TİCARET ÜLKE Pay (%) ABD 42,740,4 15,3 BAE 32,930,3 11,5 Hong Kong 13,412,2 4,6 Çin 13,49,5 3,6 İngiltere 9,78,9 3,4 Singapur 9,77,8 2,9 Almanya 7,77,0 2,7 Suudi Arabistan 13,17,0 2,6 Sri Lanka 6,45,5 2,1 Bangladeş 6,35,5 2,1 Türkiye (17. sırada) 5,64,41,7

14 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 14 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) DIŞ TİCARET GTİPÜrün Adı Pay, (%) 2709 Ham petrol (petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar) ,5 7108Altın (ham. yarı işlenmiş. pudra halinde) ,0 7102Elmaslar ,2 8517Telli telefon-telgraf için elektrikli cihazlar , Taşkömürü; taşkömüründen elde edilen briketler. topak vb. Katı yakıtlar ,6 2711Petrol gazları ve diğer gazlı hidrokarbonlar , Palm yağı ve fraksiyonları (kimyasal olarak değiştirilmemiş) ,5 8471Otomatik bilgi işlem makineleri. üniteleri ,3 7106Gümüş (ham/yarı işlenmiş. pudra halinde) ,1 2603Bakır cevherleri ve konsantreleri ,1 Kaynak: ITC- Trademap

15 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI Hindistan’ın İhracatında Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) DIŞ TİCARET GTİPÜrün Adı Pay, (%) 2710 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar 60,83929,985 11,4 7102Elmaslar 24,06421,905 8, Tedavide/korunmada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar (dozlandırılmış) 10,30311,221 4, Kıymetli metaller ve kaplamalarından mücevherci eşyası 13,0889,975 3,8 1006Pirinç 7,9066,373 2,4 8703Otomobil, steyşın vagonlar, yarış arabaları 5,7695,373 2, Altın (ham, yarı işlenmiş, pudra halinde) 2,4335,302 2, Sığır eti (dondurulmuş) 4,7194,014 1, Kara taşıtları için aksam, parçaları 4,0013,883 1, Pamuk (dikiş hariç) ipliği (ağırlık; =>%85 pamuk) (toptan) ,4 Kaynak: ITC- Trademap

16 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 16 Türkiye – Hindistan Ticari İlişkileri (Milyon Dolar) TÜRKİYE - HİNDİSTAN TİCARETİ YıllarİhracatİthalatHacimDenge Başlıca ihraç kalemlerimiz: Doğal taşlar, Yağlı tohumlar (haşhaş tohumu), kurşun cevheri ve konsantreleri, ham gümüş, boratlar, demir-çelik ürünleri, otomotiv yan sanayi ürünleri, hurda demir, bakır cevheri ve konsantreleri, taşkömürü ve linyit katranı, doğal boratlar ve konsantreleri ve karbonatlardır. Başlıca ithal kalemlerimiz: Petrol ürünleri, sentetik veya pamuklu lifler-iplikler, otomotiv yan sanayi ürünleri, sentetik boyalar, plastik hammaddeleri, pamuk ve traktörlerdir.

17 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 17 Hindistan’a İhracatımızda Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) TÜRKİYE - HİNDİSTAN TİCARETİ GTİPÜrün Adı Pay (%) 7108 Altın (platın kaplamalı altın dahıl) (ışlenmemış veya yarı ışlenmış ya da pudra halınde) 2,1138,121,2 2515Mermer ve traverten, ekosın, su mermerı, kıreçlı taşlar51,359,69,2 1207Dığer yağlı tohumlar ve meyveler40,325,94,0 2840Boratlar; peroksıboratlar (perboratlar)19,519,83, Dökme demırın, demırın veya çelığın döküntü ve hurdaları veya bunların erıtılmesı ıle elde dılmış kü 15,316,02,5 8708Karayolu taşıtları ıçın aksam, parça ve aksesuarlar15,813,92, Sadece veya esas ıtıbarıyle veya pozısyonlarındakı motorların aksam ve parçaları 15,812,61,9 2528Tabıı boratlar ve bunların konsantrelerı14,111,41, Gümüş (altın veya platın yaldızlı gümüş dahıl) (ışlenmemış veya yarı ışlenmış ya da pudra halınde) 19,58,31,3 4707Kağıt ve karton döküntü ve kırpıntıları6,07,81,2

18 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 18 TÜRKİYE - HİNDİSTAN TİCARETİ Hindistan’dan İthalatımızda Başlıca Ürünler (Milyon Dolar) GTİPÜrün Adı Pay (%) 2710 Petrol yağlari ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar 2.662,41.785,731, Sentetik filament iplikleri (dikiş ipliği hariç) (perakende olarak satilacak hale getirilmemiş) 370,6347,46,2 8708Karayolu taşitlari için aksam, parça ve aksesuarlar325,5346,06, Sentetik organik boyayici maddeler, fluoresanli aydinlatma maddeleri veya lüminofor olarak kullanila 212,8167,83, Kivilcim ile ateşlemeli içten yanmali doğrusal veya döner pistonlu motorlar (patlamali motor) 174,2146,72,6 5509Sentetik devamsiz lifden iplik (dikiş ipliği hariç) (toptan)162,0143,42,6 7601İşlenmemiş aluminyum57,9135,22,4 3902Propilen ve diğer olefinlerin polimerleri (ilk şekillerde)205,4131,32,3 8701Traktörler90,7121,52, Yontulmaya veya inşaata elverişli işlenmiş taşlar (kayagan taşi hariç), mozik için küp şeklinde taşl 89,176,11,4

19 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 19 Hindistan’daki Başlıca Türk Yatırımları Çelebi HoldingHavaalanı Yer Hizmetleri FarplasOtomotiv Yan Sanayi SöktaşTekstil Fabrikası Fernas A.Ş.Müteahhitlik hizmetleri STFAİnşaat ve müteahhitlik hizmetleri Eczacıbaşı HoldingSeramik ürünleri (Vitra) Hidromas Hidrolik Otom. San. A.Ş.Hidrolik Sistemler TermikelElektrik sayacı Abdi İbrahimİlaç sanayi Karel Santral SistemleriKablo ve Santral Fabrikası Atlas İlaçİlaç sanayi ŞişecamCam üretimi YATIRIMLAR

20 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 20 İthalatta Uygulanan Vergiler Gümrük vergisi hesaplanması: Hindistan’a ithal edilen her mal vergiye tabidir. Gümrük vergisinin hesaplanmasında birçok faktör vardır. Aşağıda bir mala uygulanabilen çeşitli gümrük vergileri sıralanmıştır. Temel Gümrük Vergisi (Basic Customs Duty, BCD): Ürünün birimine göre (ağırlık, miktar vb.) ya da çoğunlukla malın vergilendirilebilen değerine göre uygulanmaktadır. Bazı durumlarda her ikisinin birleşmiş bir hali de kullanılabilir. Ek Gümrük Vergisi (Additional Customs Duty, ACD) : Telafi edici vergi olarak da bilinen bu vergi, ürün değerine temel gümrük vergisi uygulanmış hali üzerinden alınır. Bu vergi Hindistan’da benzeri üretilen ithal ürünlerine uygulanır. Amacı ise yerli üretimi ithal mallarına karşı korumaktır. Özel Ek Gümrük Vergisi (Special Additional Customs Duty, SACD) : Eski adıyla sürjarj her ürüne uygulanmaktadır. Temel gümrük vergisi değeri üzerinden %4 oranında uygulanır. DIŞ TİCARET POLİTİKASI VE VERGİLER

21 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 21 Anti-damping vergisi: Yerli sanayinin zarar görmesini engellemek için bazı ülkelerden ve bazı mallar üzerinden alınır. Korunma Önlemi Vergileri: Hindistan devleti yerli sanayine zarar verebileceği için gittikçe artan miktarda ithal edilen ürünlere koruyucu vergi koyabilir. Gümrük Eğitim Vergisi: 2004 Temmuzundan itibaren Hindistan temel gümrük vergisinin ve ek gümrük vergisinin %3’ü olacak şekilde yeni bir vergi uygulamaya konmuştur. Uluslararası taahhütlere bağlı ürünler gümrük eğitim vergisinden muaf tutulmuştur. Gümrük Yükleme Ücreti: Hindistan uygulanan gümrük vergisine ek olarak her ithal edilen üründen %1 oranında gümrük yükleme ücreti almaktadır. Toplam Vergi: Çoğu ürün için BCD+ACD+SACD+Eğitim Vergisi+Gümrük Yükleme Ücreti olarak hesaplanır. İthalatta Uygulanan Vergiler DIŞ TİCARET POLİTİKASI VE VERGİLER

22 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 22 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri 1-İhracatımızın Olduğu Ürünler Demir-çelik inşaat malzemeleri Doğal taşlar (mermer,traverten) Metalik cevherler (bakır, çinko) Otomotiv yedek parçaları (motor parçaları) 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Düşük Olduğu Ürünler Gıda işleme ve ambalaj makineleri Takım tezgahları Beyaz eşya Mobilya Altın mücevherat POTANSİYEL ÜRÜNLER

23 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 23 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri 1- İhracatımızın Olduğu Ürünler Haşhaş Tohumu 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Düşük Olduğu Ürünler Şekerli ve Çikolatalı Mamuller Bulgur Zeytinyağı Kuru üzüm Sert kabuklu meyveler POTANSİYEL ÜRÜNLER

24 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 24 Hindistan’a İhracatta Zayıf Yönlerimiz Türkiye’nin ve Türkiye menşeli ürünlerinin pazarda yeterince tanınmaması Büyük ve dağınık pazar yapısı Yüksek gümrük vergileri Bazı sektörlerde (örn. makine vb.) rakip ülkelerin bizden önce pazara girmiş olmaları ve ürün imajının o ülkeler için oluşması Yavaş işleyen bürokrasi ve bankacılık sistemi Türk Bankacılık sektörünün bölgede etkin bir şekilde yer almaması Hindistan gibi yeni pazarlara açılım için yapılacak üretim değişikliğinin, Çin gibi diğer büyüyen pazarlara girmeyi engelleyebilecek olması Yetersiz altyapı Coğrafi uzaklık nedeniyle, firmalarımızın pazar hakkında yeterince bilgi sahibi olmaması ve pazara giriş konusunda ilgisiz kalması GZFT ANALİZİ

25 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 25 Hindistan’a İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Büyük bir pazar ve büyüyen bir ekonomiye sahip olması 1,3 milyarlık nüfus Gelir düzeyindeki artış Ülke genelinde İngilizcenin yaygın olarak kullanılması ve bu durumun ticarete kolaylık sağlaması İki ekonomi arasında çok sayıda sektörde işbirliği imkanının olması Türkiye’nin ihracat yapısı ve ihraç ettiği ürün grubunun, Hindistan’ın genel ithalat yapısına uygunluk göstermesi Altyapı/Üst Yapı Yatırımlarının artması ve buna bağlı olarak ilgili sektörlerdeki (İnşaat Malzemeleri, İş Makineleri) talep artışı Olumsuz bir Türkiye imajının bulunmaması GZFT ANALİZİ

26 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 26 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler (1) Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Hindistan pazarına satılacak ürün,en büyük ihraç pazarımız olan Almanya’ya satılan ürün ile farklılık gösterdiği için bu pazara açılımda üretimde değişikliğe gidilmelidir. Reklam ülkede satışı etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle tanıtım çalışmalarına önem verilmeli, Hint film sanayi Bollywood tanıtım çalışmalarında kullanılmalıdır. Pazara giriş öncesinde bir ön çalışma yapılmalı ve pazar ziyaret edilmeli. Ülkedeki önemli sektörel fuarlara katılım sağlanmalı. Hindistan pazarı gibi rekabetin yoğun olduğu ve fiyata duyarlı pazarda uygun fiyat, kaliteli ürün/teslimat hususuna önem verilmeli. ÖNERİLER

27 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 27 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(2) Güvenilir, kredibilitesi yüksek bir ticari ortak bulunmalı Ofis, depo, mağaza kurmak sureti ile bir dağıtım ağı oluşturulmalı Ülke koşullarına hakim, vasıflı yerel personel istihdam edilmeli Nakliye ve ambalaj konularında ülkenin coğrafik konumu ve iklim şartları göz ardı edilmemeli Pazara girişten bir süre sonra, gerekiyorsa pazarda yatırım yapılmalı ÖNERİLER

28 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 28 İZMİR İLİ’NİN BAŞLICA ÜRÜNLER İTİBARI İLE İHRACATI (2015, Değer: Milyon Dolar) İL BAZLI VERİLER GTIPÜRÜNDEĞER 8708Karayolu taşitlari için aksam, parça ve aksesuarlar465,9 6109Tişörtler, fanilalar, atletler, kaşkorseler ve diğer iç giyim eşyasi (örme)306,5 2401Yaprak tütün ve tütün döküntüleri252, Kadin ve kiz çocuk için takim elbise, takim, ceket, blazer, etek, pantolon, tulum ve şort (örme)(yüz 212,4 0806Üzümler (taze/kurutulmuş)199,1 2402Tütün/tütün yerine geçen maddelerden purolar, sigarillolar ve sigaralar191,4 3920Plastikten diğer levha, plaka, şerit, film, folye (gözeneksiz)184,1 6302Yatak çarşafi, masa örtüleri, tuvalet ve mutfak bezleri165,2 4811Kağit, karton, selüloz vatka ve selüloz liften tabakalar161,3 2902Siklik hidrokarbonlar153, Demir veya alaşimsiz çelikten çubuklar (dövülmüş, sicak haddelenmiş, haddeleme işleminden sonra buru 144, Erkekler ve erkek çocuk için takim elbise, takim, ceket, blazer, pantolon, tulum ve şort (yüzme kiy 137,3 Diğer Ürünler5.440 GENEL TOPLAM8.014,3

29 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 29 İL BAZLI VERİLER İZMİR İLİ’NİN İHRACATINDA BAŞLICA PAZARLAR (2015) (Yüzde Pay)

30 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 30 İZMİR İLİ’NİN HİNDİSTAN’LA İKİLİ TİCARİ İLİŞKİLERİNİN GENEL GÖRÜNÜMÜ İzmir’in Hindistan’a ihracatı 2015 yılında %28,8 azalmıştır, İzmir’in Hindistan’dan ithalatı ise aynı yılda %0,6 oranında artmıştır, Hindistan 2015’te İzmir’in ihracatında 33. sıradadır (2014’te 30. idi), Hindistan’ın İzmir’in ihracatındaki payı 2014’de %0,8 iken 2015’te %0,7’ye düşmüştür. İL BAZLI VERİLER İHRACATİTHALATİHRACATİTHALAT Milyon Dolar Firma Sayısı Milyon Dolar Firma Adet Milyon Dolar Firma Sayısı Milyon Dolar Firma Sayısı 76, ,651754, ,7490

31 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 31 Saygılarımızla, Sinan YÜZAL E-Posta: Tel: (312) İLETİŞİM


"T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1 HEDEF ÜLKE: HİNDİSTAN HİNDİSTAN Sinan YÜZAL Uzman, İhracat Genel Müdürlüğü 07 Nisan 2016, İZMİR T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları