Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

7.Sınıf Pasifik yayınları 1www.dilimce.com. GENEL HAZIRLIK Balıkçıl başlıklı metni incelemeye başlamadan bir-iki gün önce, Duygular ve Hayaller temasında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "7.Sınıf Pasifik yayınları 1www.dilimce.com. GENEL HAZIRLIK Balıkçıl başlıklı metni incelemeye başlamadan bir-iki gün önce, Duygular ve Hayaller temasında."— Sunum transkripti:

1 7.Sınıf Pasifik yayınları 1www.dilimce.com

2 GENEL HAZIRLIK Balıkçıl başlıklı metni incelemeye başlamadan bir-iki gün önce, Duygular ve Hayaller temasında yer alan Dostluğun Değeri başlıklı metnin incelemesi sırasında La Fontaine hakkında hazırlanan posterler sınıfa getirilir.Balıkçıl başlıklı metni incelemeye başlamadan bir-iki gün önce, Duygular ve Hayaller temasında yer alan Dostluğun Değeri başlıklı metnin incelemesi sırasında La Fontaine hakkında hazırlanan posterler sınıfa getirilir. 2www.dilimce.com

3 OKUMA-Hazırlık Metinde verilmek istenen duygu ve düşünceleri anlama Metinde verilmek istenen duygu ve düşünceleri anlama La Fontaine hakkında bilgi verilir.(Poster hazırlayan öğrenciler) La Fontaine hakkında bilgi verilir.(Poster hazırlayan öğrenciler) "Huysuzluk", "güç beğenirlik" ve "uyumsuzluk" kelimelerini Bu kavramları örnek vererek açıklayınız."Huysuzluk", "güç beğenirlik" ve "uyumsuzluk" kelimelerini Bu kavramları örnek vererek açıklayınız. Balıkçıl başlıklı metnin konusunu ve türünü tahmin ediniz. Balıkçıl başlıklı metnin konusunu ve türünü tahmin ediniz. 3www.dilimce.com

4 Okuma ve Anlama Öğrenciler kitaplarını kapatır. Öğrenciler kitaplarını kapatır. Örnek sesli okuma yapılır, kurallara uygun dinlenir. Örnek sesli okuma yapılır, kurallara uygun dinlenir. Öğrenciler şiiri bir kez sessiz okur. Öğrenciler şiiri bir kez sessiz okur. Anlamını bilmedikleri kelimeleri not alır. Anlamını bilmedikleri kelimeleri not alır. 4www.dilimce.com

5 BALIKÇIL Bir gün bacakları üstünde balıkçılBir gün bacakları üstünde balıkçıl Uzun boynuna takılmış upuzun bir gaga Dolaşıyordu bir su kıyısında.Uzun boynuna takılmış upuzun bir gaga Dolaşıyordu bir su kıyısında. Su en güzel günlerdeki gibi pırıl pırıl.Su en güzel günlerdeki gibi pırıl pırıl. Güzel turna kardeş fır dönüyordu içindeGüzel turna kardeş fır dönüyordu içinde O nefis yayın kardeşle birlikte.O nefis yayın kardeşle birlikte. Balıkçıla o kadar yaklaşıyorlardı kiBalıkçıla o kadar yaklaşıyorlardı ki Uzansa hepsini yakalayıverecektı.Uzansa hepsini yakalayıverecektı. Ama hiçbir şey yapmadı, bekledi,Ama hiçbir şey yapmadı, bekledi, "Karnım biraz daha acıksın." dedi."Karnım biraz daha acıksın." dedi. Muntazam yaşardı, vakitsiz yemek yemezdi.Muntazam yaşardı, vakitsiz yemek yemezdi. Nelerden sonra hazret atikliğini sezdi.Nelerden sonra hazret atikliğini sezdi. Yaı/aşça kıyıya doğru yaklaştı.Yaı/aşça kıyıya doğru yaklaştı. Bu sefer de sazanlar dolaşıyordu suda.Bu sefer de sazanlar dolaşıyordu suda. Bekleyecekti, hoşuna gitmemişti bu daBekleyecekti, hoşuna gitmemişti bu da Nedense biraz fazla namızaçtı.Nedense biraz fazla namızaçtı. Beğenmezdi öyle değme yemeği;Beğenmezdi öyle değme yemeği; "Sazana mı kaldı" diyordu, "kuşların beyi?""Sazana mı kaldı" diyordu, "kuşların beyi?" "Bununla doyacağım! Beni ne sanıyorlar?""Bununla doyacağım! Beni ne sanıyorlar?" Sazan da gitti, simdi bir kaya balığı var,Sazan da gitti, simdi bir kaya balığı var, Onunla da koskoca balıkçıl nasıl doyar?Onunla da koskoca balıkçıl nasıl doyar? "Allah korusun!" diyordu, "Kımıldamam bile ""Allah korusun!" diyordu, "Kımıldamam bile " Ama sonra daha azı itin kımıldadı.Ama sonra daha azı itin kımıldadı. Kalmamıştı suda balığın adı.Kalmamıştı suda balığın adı. Acıkmıştı, bir sümüklü böceğe rastladı,Acıkmıştı, bir sümüklü böceğe rastladı, Bir anda yaladı yuttu lezzetle.Bir anda yaladı yuttu lezzetle. Pek o kadar müşkülpesent olmayın.Pek o kadar müşkülpesent olmayın. Bu dünyada, en fazla uysallar rahat eder.Bu dünyada, en fazla uysallar rahat eder. Açgözlülük ederseniz eldeki de gider;Açgözlülük ederseniz eldeki de gider; Hiçbir şeyi küçük görmeyin sakın.Hiçbir şeyi küçük görmeyin sakın. La FONTAİNE [La Fonten)La FONTAİNE [La Fonten) 5www.dilimce.com

6 Söz Varlığını Zenginleştirme "muntazam, hazret, namizaç, müşkülpesent, değme" Bu kelimelerin anlamlarını metnin bütününden tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğe bakarak kontrol ediniz. 1. ETKİNLİK 6www.dilimce.com

7 1. ETKİNLİK 7www.dilimce.com

8 2. ETKİNLİK 8www.dilimce.com

9 3. Etkinlik Metinde geçen ifade Bu ifadeyle örtülü olarak anlatılmak istenen Örtülü anlatımı içeren kelime Nelerden sonra hazret acıktığını sezdi Beğenmezdi öyle değme yemeği Balıkçıl başlıklı metinde geçen aşağıdaki ifadelerle örtülü olarak anlatılmak isteneni yazınız. Bunu hangi kelimeden anladığnızı yazınız. 9www.dilimce.com

10 4. Etkinlik Metinde "ama" bağlacının geçtiği yerleri bulunuz. Bu kelimenin hangi olayın ya da düşürtenin yönünü nasıl değiştirdiğini boşlukları doldurarak belininiz, 10www.dilimce.com

11 Metnin türünü ve anlatım özelliklerini fark edebilme Bu metin daha önce incelediğimiz metinlerden hangisine benzemektedir. Duygular ve Hayaller temasına ait Dostluğun Değeri başlıklı fablı ve fablın özelliklerini hatırlayınız. Balıkçıl başlıklı metnin türüne ait özellikleri ortaya çıkaracak sorular yazınız. Balıkçıl başlıklı metnin türüne ait özellikleri ortaya çıkaracak sorular yazınız. 5. ETKİNLİK 11www.dilimce.com

12 5. Etkinlik Aşağıdaki boşluklara Balıkçıl başlıklı metnin türüne ait özellikleri ortaya çıkaracak altı soru yazınız. Yazdığınız sorulara cevap veriniz.Aşağıdaki boşluklara Balıkçıl başlıklı metnin türüne ait özellikleri ortaya çıkaracak altı soru yazınız. Yazdığınız sorulara cevap veriniz. Soru: ………………….Soru: …………………. Cevap:………………...Cevap:………………... 12www.dilimce.com

13 Metnin türüne yönelik sorular: Sınıfça bu sorulardan en uygun olanları belirlenir.Sınıfça bu sorulardan en uygun olanları belirlenir. Metnin türüne yönelik sorular:Metnin türüne yönelik sorular: Metinde anlatılan olayda yer alan ana kahraman kimdir?Metinde anlatılan olayda yer alan ana kahraman kimdir? Size göre bu olayın gerçekten yaşanmış olması mümkün müdür? Yoksa bu bir hayal ürünü müdür? Bu düşüncenizin ne­denini açıklayınız.Size göre bu olayın gerçekten yaşanmış olması mümkün müdür? Yoksa bu bir hayal ürünü müdür? Bu düşüncenizin ne­denini açıklayınız. Bu olaydan çıkarılacak ders aslında hayvanlarla mı yoksa insanlarla mı ilgilidir?Bu olaydan çıkarılacak ders aslında hayvanlarla mı yoksa insanlarla mı ilgilidir? La Fontaine'in bu metni yazmasının nedeni ne olabilir?La Fontaine'in bu metni yazmasının nedeni ne olabilir? Anlatım planı nasıldır? Serim, düğüm ve çözüm bölümlerini fark edebiliyor musunuz?Anlatım planı nasıldır? Serim, düğüm ve çözüm bölümlerini fark edebiliyor musunuz? Olayın akışından kahramanın kişilik özelliklerini kolayca anlayabiliyor musunuz? Cevabınızı örnekler vererek açıklayınız.Olayın akışından kahramanın kişilik özelliklerini kolayca anlayabiliyor musunuz? Cevabınızı örnekler vererek açıklayınız. 13www.dilimce.com

14 Düz Yazıyla Şiir Arasındaki Farklar Balıkçıl başlıklı metni Dostluğun Değeri başlıklı metinle biçim bakımından karşılaştırınız.Balıkçıl başlıklı metni Dostluğun Değeri başlıklı metinle biçim bakımından karşılaştırınız. Düz yazıyla şiir arasındaki farkları söyleyiniz.Düz yazıyla şiir arasındaki farkları söyleyiniz. Balıkçıl başlıklı metin düz yazı mı yoksa şiir midir?Balıkçıl başlıklı metin düz yazı mı yoksa şiir midir? Metindeki şiir türüne ait özellikleri söyleyiniz.Metindeki şiir türüne ait özellikleri söyleyiniz. 14www.dilimce.com

15 METNİN TÜRÜ Bu metin bir olay yazısıdır.Bu metin bir olay yazısıdır. Bu tür yazılarda olaylar belirli bir düzen içinde üç ana bölümde anlatılır.Bu tür yazılarda olaylar belirli bir düzen içinde üç ana bölümde anlatılır. İlk bölümde durum ortaya konulur, ikinci bölümde olaylar gelişir ve son bölümde olay bir sonuca ulaşır.İlk bölümde durum ortaya konulur, ikinci bölümde olaylar gelişir ve son bölümde olay bir sonuca ulaşır. Metnin türü şiir biçiminde yazılmış fabldır. 6.ETKİNLİK 15www.dilimce.com

16 6. Etkinlik BALIKÇIL başlıklı metinle ilgili istenen bilgileri yazınız. BALIKÇIL başlıklı metinle ilgili istenen bilgileri yazınız. Metnin konusu sudur: Metnin ana düşüncesi şudur: Metnin yardımcı düşünceleri şunlardır: Metnin başlığı şu olmalıdır: 16www.dilimce.com

17 KONUŞMA "alışkanlık" denilince aklınıza ne geliyor? Söylenen her sözcük yazılır ve numaralandırılır. Konuşacak öğrenciler üç ayrı numara söylerler. Bu numaralara denk gelen kelimeler öğrencilere söylenir. Bu sözcüklerden hareketle alışkanlık konusunda hazırlıksız olarak konuşmalar yapılır.Bu sözcüklerden hareketle alışkanlık konusunda hazırlıksız olarak konuşmalar yapılır. Konuşan öğrenciler için 396. sayfadaki Konuşma Becerisini Değerlendirme Formu, dinleyen öğrenciler için 395. sayfadaki Dinleme Becerisini Değerlendirme Formu' kullanılır. 17www.dilimce.com

18 YAZMA Pekiştirmeli Sıfatlar Uzun boynuna takılmış upuzun bir gaga. Onunla da koskoca balıkçıl nasıl doyar? Dizelerdeki altı çizili kelimelerin cümledeki görevlerini söyleyiniz.Dizelerdeki altı çizili kelimelerin cümledeki görevlerini söyleyiniz. "upuzun", "koskoca" Bunlar pekiştirmeli sıfatlardır.Bunlar pekiştirmeli sıfatlardır. Bildiğiniz pekiştirmeli sıfatları cümle içinde kullanınız.Bildiğiniz pekiştirmeli sıfatları cümle içinde kullanınız. 7. ETKİNLİK 18www.dilimce.com

19 YAZALIM 7. Etkinlik: Aşağıdaki kelimeleri pekiştirerek birer cümle içerisinde kullanın: beyaz Yeşil sivri sağlam acı kocaman 19www.dilimce.com

20 OKUMAK Okumayı severim ya, çok okumuş bir kişi olduğumu söyleyemem. Şimdiye dek okuduğum kitaplar, öyle sanıyorum, dört >eş yüzü geçmez. Oysa bu yaşıma kadar bin, bin beş yüz kitap okumuş olmalıydım. Neden okumadım, okuyamadım? Bana tyle geliyor ki, bir okul bitirmemiş, sınavlardan geçmemiş olduğum için. Ancak tat aldığım kitapları okurum. Çoğunlukla bi-az karıştırdıktan sonra, sıkıyor beni diye, anlayamıyorum diye bırakıveririm. Bırakmamalı; birtakım kitaplar vardır, sıkılsak la kolay kolay anlamasak da okumalıyız. Yenmeliyiz sıkıntıyı. Anlamaya gelince ne biliyoruz anlamadığımızı? Özel bilgileri erektiren kitaplar başka, onları söylemiyorum; ötekileri biraz uğraşsam, dura dura, düşüne düşüne okusam anlayabilirdim, lepsini değilse bile birkaçını... Anlamak, bir bakıma alışmak demektir. Kişi alıştırmalıdır kendini anlamaya. İlk okuyuşta an-ımadığımız, bir tat almadığımız kitabı elimizden atmak, düşüncemizi işletmek istemediğimizi gösterir. Bir okul bitirseydim, navlara girseydim beni çekmeyen kitapları da ister istemez okur, anlamak için uğraşırdım. Arkaya, geçmiş yıllarıma bakıyorum. Daha iyi kullanabilirdim onları. Almanca, İngilizce öğrenebilirdim ve o dillerde yazıl-nş kitapları okuyabilirdim. İtalyanca, İspanyolca bilmeyi pek isterdim. Şimdi anlıyorum, Fransızcayı gerçekten bilmek için alyancayı, İspanyolcayı, hepsinin kökeni olan Latinceyi bilmek gerek. Ben, onları öğrenmediğim için Fransızcanın da ancak Dlgesini biliyorum. Şöyle dışarıdan tanıma. Okuduklarımı anlamayışım, kapamayışım bu yüzden olacak. Birçok kitap var evimde, pek azını okudum. Bende olmayan, adlarını bilmediğim kitapların özlemini çekiyorum. Nurullah ATAÇ 20www.dilimce.com

21 YAZMA Metinde verilmeye çalışılan duygu ve düşüncelerden yola çıkarak kendi duygu ve düşüncelerinizi ifade ediniz. İstediğiniz yazılı anlatım türünde (fabl, hikâye, deneme, söyleşi, mektup vb.) yazmakta serbest siniz.İstediğiniz yazılı anlatım türünde (fabl, hikâye, deneme, söyleşi, mektup vb.) yazmakta serbest siniz. Planlı yazılarda dikkat etmeleri gereken özellikler: Yazılacakların taslağının oluşturulmasıYazılacakların taslağının oluşturulması Yazının bir ana düşünce etrafında planlanmasıYazının bir ana düşünce etrafında planlanması Ana düşüncenin yardımcı düşüncelerle desteklenmesiAna düşüncenin yardımcı düşüncelerle desteklenmesi Düşüncelerin uygun yollarla geliştirilmesiDüşüncelerin uygun yollarla geliştirilmesi Atasözü, deyim ve söz sanatlarının uygun biçimde kullanılarak anlatımın zenginleştirilmesiAtasözü, deyim ve söz sanatlarının uygun biçimde kullanılarak anlatımın zenginleştirilmesi Yazıya konuyla ilgili kısa ve dikkat çekici bir başlık bulunmasıYazıya konuyla ilgili kısa ve dikkat çekici bir başlık bulunması Kâğıt düzenine dikkat ediniz. Kâğıt düzenine dikkat ediniz. Düzgün, okunaklı ve işlek bitişik eğik yazıyla yazınız.Düzgün, okunaklı ve işlek bitişik eğik yazıyla yazınız. Standart Türkçeyle yazınız.Standart Türkçeyle yazınız. Türkçenin kurallarına uygun cümleler kurunuz.Türkçenin kurallarına uygun cümleler kurunuz. Tekrara düşmeden yazınız.Tekrara düşmeden yazınız. Yazım ve noktalama kurallarına uyunuz.Yazım ve noktalama kurallarına uyunuz. 21www.dilimce.com

22 DEĞERLENDİRME Yazılarınızı biçim ve içerik, dil ve anlatım, yazım ve noktalama kurallarına uygunluk bakımından değerlendiriniz sayfadaki Yazma Becerisini Değerlendirme Formu 8. Etkinlik 22www.dilimce.com

23 8. Etkinlik: Atanacak ÖzelliklerEvetKısmenHayır Yazacaklarımın taslağını oluşturdum. Yazımı bir ana fıkır etrafında planladım. Ana düşünceyi yardımcı düşüncelerle destekledim. Düşüncelerimi uygun yallarla geliştirdim. Atasözü, deyim ve söz sanatlarını uygun biçimde kullanarak an­latımımı zenginleştirdim. Yazıma konuyla ilgili kısa ve dikkat çekici bir baslık buldum. Kâğıt düzenine dikkat ettim. Düzgün, okunaklı ve işlek bitişik eğik yazıyla yazdım. Standart Türkceyle yazdım. Türkçenin kurallarına uygun cümleler kurdum. Yazım ve noktalama kurallarına uydum. Tekrara düşmeden yazdım. Aşağıdaki formu doldurarak kendi yazınızı değerlendiriniz. Yazıyı Yazan: Yazıyı Değerlendiren: *Evet 2, 'Kısmen 1, *Hayır O 23www.dilimce.com

24 DİLBİLGİSİ Fiiller ek fiil aracılığıyla birleşik yapıda çekimlenirler. Düşünmeden konuşuyor. Düşünmeden konuşuyordu. Düşünmeden konuşuyormuş. Düşünmeden konuşuyorsa bunun cezasını çekiyordur. 1. cümledeki çekimli fiilin bildirdiği işin zamanı nedir? İkinci cümledeki çekimli fiilin bildirdiği işin zamanı nedir? Birden fazla zaman söz konusu olabilir mi? Çekimli fiilin bildirdiği iş şu anda devam ediyor mu yoksa geçmişte mi olmuştur? Bunu hangi ekten anlıyorsunuz? Bu ek ne ekidir? Ek fiilin birleşik yapıda çekimlenmiş fiillerin zamanıyla ilgili işlevini söyleyiniz. 24www.dilimce.com

25 Birleşik Çekimli Eylemler Birleşik yapıda çekimlenmiş fiillerde birden fazla zaman söz konusu değildir. Birleşik yapıda çekimlenmiş fiillerde zaman bildirme işlevi ek-fiilin çekimlendiği kiptedir. Birleşik yapıda çekimlenmiş fiillerde zaman bildirme işlevi ek-fiilin çekimlendiği kiptedir. Fiillerin birleşik yapıda çekimlenmesi onlara zamanın yanı sıra farklı anlam özellikleri de kazandırır. Fiillerin birleşik yapıda çekimlenmesi onlara zamanın yanı sıra farklı anlam özellikleri de kazandırır. 25www.dilimce.com

26 Birleşik Çekimli Eylemler Dolaşıyordu bir su kıyısında. Güzel turna kardeş fır dönüyordu içinde. Balıkçıla yaklaşıyorlardı. Bu sefer de sazanlar dolaşıyordu suda. "Sazana mı kaldı" diyordu, "kuşların beyi?" Uzansa hepsini yakalayıverecekti. Bekleyecekti. Kalmamıştı suda balığın adı. Hoşuna gitmemişti. Acıkmıştı, bir sümüklü böceğe rastladı. Muntazam yaşardı, vakitsiz yemek yemezdi. Beğenmezdi öyle değme yemeği. Açgözlülük ederseniz eldeki de gider. Cümlelerdeki birleşik yapıda çekimlenmiş fiilleri gösteriniz. Bu fiiller hangi kiplerde çekimlenmiştir? Bu fiillerin bildirdikleri iş, oluş ya da durum sürmekte mi, bitmiş mi, genellikle mi olduğunu yoksa ileride mi olacağını; bir şarta bağlı olup olmadığını; gerçekleşip gerçekleşmediğini söyleyiniz. 26www.dilimce.com

27 Birleşik Çekimli Eylemler Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz.Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Akşam bize gelecektiniz. (Gerçekleşmemiş.)Akşam bize gelecektiniz. (Gerçekleşmemiş.) Parası olsaydı köyde bir ev yaptırırdı. (Gerçekleşmemiş.)Parası olsaydı köyde bir ev yaptırırdı. (Gerçekleşmemiş.) Arka kapıdan çıktıysa gittiğini görmemişlerdir. (İhtimal.)Arka kapıdan çıktıysa gittiğini görmemişlerdir. (İhtimal.) Bu köpek de bizi korursa... (İnanmazlık, alay ya da küçümseme.)Bu köpek de bizi korursa... (İnanmazlık, alay ya da küçümseme.) Ne söylediğini bilerek konuşmuşmuş. (Şüphe.)Ne söylediğini bilerek konuşmuşmuş. (Şüphe.) Biz ona ne söylemişiz ki bu denli alınmışmış. (Küçümseme.)Biz ona ne söylemişiz ki bu denli alınmışmış. (Küçümseme.) Meğer çocuk su satıyormuş. (Sonradan fark edilen durum.)Meğer çocuk su satıyormuş. (Sonradan fark edilen durum.) Niye korkacakmış? (Karşı çıkma.)Niye korkacakmış? (Karşı çıkma.) 9. ETKİNLİK 27www.dilimce.com

28 9. Etkinlik Aşağıda, soldaki sütunda yer alan cümlelerdekı birleşik yapıların anlam özelliklerini sağ sütundaki ifadelerle eleştiriniz.Aşağıda, soldaki sütunda yer alan cümlelerdekı birleşik yapıların anlam özelliklerini sağ sütundaki ifadelerle eleştiriniz. ( ) 2. Tören gıinü için Faruk Nafiz Çamlıbel'ın Han Duvarları( ) 2. Tören gıinü için Faruk Nafiz Çamlıbel'ın Han Duvarları şiirini ezberleyecekti.şiirini ezberleyecekti. ( ) 3. Yun kazaklarını özel bir temizleyiciyle elinde yıkardı.( ) 3. Yun kazaklarını özel bir temizleyiciyle elinde yıkardı. ( ) 4. Arkadaşlarıyla buluşmaya erken gelirdi.( ) 4. Arkadaşlarıyla buluşmaya erken gelirdi. ( ) 5. Çözemediği bir soruyu öğretmenine soracaktı fakat zil çalınca oynamak için dışarı çıktı.( ) 5. Çözemediği bir soruyu öğretmenine soracaktı fakat zil çalınca oynamak için dışarı çıktı. ( ) 6. Herkese pahalı hediyeler alacakmış( ) 6. Herkese pahalı hediyeler alacakmış ( )7Programa katılabilseydi "bulaşıcı hastalıklar" konusunda konuşacaktı.( )7Programa katılabilseydi "bulaşıcı hastalıklar" konusunda konuşacaktı. ( ) 8. Topkapı Sarayı'nı turistlere Prof Dr. llber Ortaylı gezdirecektı fakat program iptal edildi.( ) 8. Topkapı Sarayı'nı turistlere Prof Dr. llber Ortaylı gezdirecektı fakat program iptal edildi. ( ) metrelik mesafeyi 12 saniyede koşabilırmış.( ) metrelik mesafeyi 12 saniyede koşabilırmış. ( )10. Günaşırı kütüphaneye uğrar ve Bütün Şiirler kitabını okurdu.( )10. Günaşırı kütüphaneye uğrar ve Bütün Şiirler kitabını okurdu. 9. ETKİNLİK yanıt 28www.dilimce.com

29 9. Etkinlik Aşağıda, soldaki sütunda yer alan cümlelerdeki birleşik yapıların anlam Özelliklerini sağ sütundaki ifadelerle eşleştiriniz.Aşağıda, soldaki sütunda yer alan cümlelerdeki birleşik yapıların anlam Özelliklerini sağ sütundaki ifadelerle eşleştiriniz. (c)1. Bundan sonra çok çalışacakmış.(c)1. Bundan sonra çok çalışacakmış. (a)2. Tören günü için Faruk Nafiz Çamlıbel'in Han Duvarları şiirini ezberleyecekti(a)2. Tören günü için Faruk Nafiz Çamlıbel'in Han Duvarları şiirini ezberleyecekti (b)3. Yün kazaklarını özel bir temizleyiciyle elinde yıkardı.(b)3. Yün kazaklarını özel bir temizleyiciyle elinde yıkardı. (b)4. Arkadaşlarıyla buluşmaya erken gelirdi.(b)4. Arkadaşlarıyla buluşmaya erken gelirdi. (a) 5. Çözemediği bir soruyu öğretmenine soracaktı fakat zil çalınca oynamak için dışarı çıktı.(a) 5. Çözemediği bir soruyu öğretmenine soracaktı fakat zil çalınca oynamak için dışarı çıktı. (c)6. Herkese pahalı hediyeler alacakmış. (a) 7. Programa katılabilseydi "bulaşıcı hastalıklar" konusunda konuşacaktı.(c)6. Herkese pahalı hediyeler alacakmış. (a) 7. Programa katılabilseydi "bulaşıcı hastalıklar" konusunda konuşacaktı. (a)8. Topkapı Sarayı'nı turistlere Prof. Dr. İlber Ortaylı gezdirecekti; fakat program iptal edildi.(a)8. Topkapı Sarayı'nı turistlere Prof. Dr. İlber Ortaylı gezdirecekti; fakat program iptal edildi. (c) metrelik mesafeyi 12 saniyede koşabilirmiş.(c) metrelik mesafeyi 12 saniyede koşabilirmiş. (b)10. Günaşırı kütüphaneye uğrar ve Bütün Şiirler kitabını okurdu.(b)10. Günaşırı kütüphaneye uğrar ve Bütün Şiirler kitabını okurdu. a. Geçmiş zamanda, gerçekleşmemiş niyet b. Terk edilmiş bir alışkanlık c. Küçümseme a. Geçmiş zamanda, gerçekleşmemiş niyet b. Terk edilmiş bir alışkanlık c. Küçümseme Aşağıda, soldaki sütunda yer alan cümlelerdeki birleşik yapıların anlam Özelliklerini sağ sütundaki ifadelerle eşleştiriniz. 10. ETKİNLİK 29www.dilimce.com

30 10. Etkınlik Aşağıdaki cümlelerde birleşik çekimli fullerin altlarını cızınız. Bunların anlam özelliklerini altlarına yazınız. Gecen aksamNerminlerde verilen yemekte sızı de görmek istemiştim. Ne kadar özensem de benim yaptığım resmi beğenmezdi. Bahçedeki hamakta dinlenirken uyuyakalmıştım. Bütün evi yukarıdan aşağıya ıkı saatte (!) temizlermişsiniz. Şeref Bey çocukluğunda, öfkelendiği zaman bağıra bağıra türkü söylerdi. 10. ETKİNLİK yanıt 30www.dilimce.com

31 10. Etkinlik: Aşağıdaki cümlelerde birleşik çekimli fiillerin altlarını çiziniz. Bunların anlam özelliklerini altlarına yazınız.Aşağıdaki cümlelerde birleşik çekimli fiillerin altlarını çiziniz. Bunların anlam özelliklerini altlarına yazınız. 1.Geçen akşam Nerminlerde verilen yemekte sizi de görmek istemiştim.1.Geçen akşam Nerminlerde verilen yemekte sizi de görmek istemiştim. Gerçekleşmemiş beklenti. Gerçekleşmemiş beklenti. 2.Ne kadar özensem de benim yaptığım resmi beğenmezdi.2.Ne kadar özensem de benim yaptığım resmi beğenmezdi. Yakınma. Yakınma. 3.Bahçedeki hamakta dinlenirken uyuyakalmıştım. Sonradan fark edilen durum.3.Bahçedeki hamakta dinlenirken uyuyakalmıştım. Sonradan fark edilen durum. 4.Bütün evi yukarıdan aşağıya iki saatte (!) temizlermişsiniz.4.Bütün evi yukarıdan aşağıya iki saatte (!) temizlermişsiniz. İnanmama. İnanmama. 5.Şeref Bey çocukluğunda, öfkelendiği zaman bağıra bağıra türkü söylerdi.5.Şeref Bey çocukluğunda, öfkelendiği zaman bağıra bağıra türkü söylerdi. Terk edilmiş bir alışkanlık Terk edilmiş bir alışkanlık 31www.dilimce.com

32 32www.dilimce.com


"7.Sınıf Pasifik yayınları 1www.dilimce.com. GENEL HAZIRLIK Balıkçıl başlıklı metni incelemeye başlamadan bir-iki gün önce, Duygular ve Hayaller temasında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları