Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ESKİ UYGARLIKLARIN SAYILARI Yavuz Selim Bilkil ADIM:Yavuz Selim Bilkil Ögretmen Adı: Türkan Şahin Ögretmen Adı: Türkan Şahin Sınıf: 7/e Sınıf: 7/e Okulu:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ESKİ UYGARLIKLARIN SAYILARI Yavuz Selim Bilkil ADIM:Yavuz Selim Bilkil Ögretmen Adı: Türkan Şahin Ögretmen Adı: Türkan Şahin Sınıf: 7/e Sınıf: 7/e Okulu:"— Sunum transkripti:

1

2 ESKİ UYGARLIKLARIN SAYILARI

3 Yavuz Selim Bilkil ADIM:Yavuz Selim Bilkil Ögretmen Adı: Türkan Şahin Ögretmen Adı: Türkan Şahin Sınıf: 7/e Sınıf: 7/e Okulu: Zübeyde Hanım i.ö.o Okulu: Zübeyde Hanım i.ö.o ÖĞRENCİNİN hotmail.com ÖĞRENCİNİN hotmail.com UMARIM BEGENİRSİNİZ.. UMARIM BEGENİRSİNİZ.. Öğrenci bilgileri Öğrenci bilgileri

4 ESKİ SAYILAR Ünlü bir matematikçi olan Adam Smith’in “insan aklının ürünü en soyut düşünceler” olarak tanımladığı sayısal terimlerin kullanılmaya başlanması çok yavaş oldu. Ünlü bir matematikçi olan Adam Smith’in “insan aklının ürünü en soyut düşünceler” olarak tanımladığı sayısal terimlerin kullanılmaya başlanması çok yavaş oldu.

5 ……………………. SAYI ………………….. Bunlar ilk ortaya çıktıklarında bir cismin sayısını değil niteliğini gösteriyordu.Örneğin ; “bir insan” değil sadece “insan” kavramını gösteriyordu.Sayısal kavramların bu niteliksel kökenlerinin izleri hala Yunanca ve Keltçe gibi bazı dillerdeki ikili terimlerde görülebilir. Bunlar ilk ortaya çıktıklarında bir cismin sayısını değil niteliğini gösteriyordu.Örneğin ; “bir insan” değil sadece “insan” kavramını gösteriyordu.Sayısal kavramların bu niteliksel kökenlerinin izleri hala Yunanca ve Keltçe gibi bazı dillerdeki ikili terimlerde görülebilir

6 .…SAYILARIN KAVRAMI….. Sayı kavramı geliştikçe toplama yoluyla daha büyük sayılar oluşturuldu :2 ile 1 toplanarak 3, 2 ile 2 toplanarak 4, 2 ile 3 toplanarak 5 bulundu. İşte bazı Avustralya kabilelerinden ÖRNEKLER: Sayı kavramı geliştikçe toplama yoluyla daha büyük sayılar oluşturuldu :2 ile 1 toplanarak 3, 2 ile 2 toplanarak 4, 2 ile 3 toplanarak 5 bulundu. İşte bazı Avustralya kabilelerinden ÖRNEKLER:

7 .??? TİCARET………….???. Zanaatlerin ve ticaretin gelişmesi sayı kavramının netleşmesine yardım etti.Sayılar, ticaret yaparken doğal bir yöntem olan bir ya da iki elin parmakları kullanılarak daha büyük birimlerin içinde gösterildi.Buna örnek olarak şimdiki okullarda okuyan küçük sınıflarda ki çocukların sayma yöntemini verebilirim.Bu olayın sonucunda önce 5 sonra 10 tabanlı sayı sistemleri oluşturulup, bunlar toplama ve bazen çıkarma ile tamamlandı. Zanaatlerin ve ticaretin gelişmesi sayı kavramının netleşmesine yardım etti.Sayılar, ticaret yaparken doğal bir yöntem olan bir ya da iki elin parmakları kullanılarak daha büyük birimlerin içinde gösterildi.Buna örnek olarak şimdiki okullarda okuyan küçük sınıflarda ki çocukların sayma yöntemini verebilirim.Bu olayın sonucunda önce 5 sonra 10 tabanlı sayı sistemleri oluşturulup, bunlar toplama ve bazen çıkarma ile tamamlandı. 50 tl 100tl

8 ? SAYILARIN ÇIKIŞI……….? Böylece 12, olarak ya da 9,10-1 olarak algılandı.Bazen de taban olarak el ve ayak parmaklarının toplam sayısı olan 20 kullanıldı.Yapılan araştırmalara göre Amerikan yerlilerinin kullandığı 307 sayı siteminden 146’sı onluk, 106’sı onluk, onikilik ve yirmilik sayı sistemlerinin karışımıydı. Sayılar kümelere ayrılarak, tahtanın üstüne çentik, ipin üstüne düğüm atılarak ya da deniz kabuklarının beşli yığınlar biçiminde düzenlenmesiyle sayısal kayıtlar tutuldu. Böylece 12, olarak ya da 9,10-1 olarak algılandı.Bazen de taban olarak el ve ayak parmaklarının toplam sayısı olan 20 kullanıldı.Yapılan araştırmalara göre Amerikan yerlilerinin kullandığı 307 sayı siteminden 146’sı onluk, 106’sı onluk, onikilik ve yirmilik sayı sistemlerinin karışımıydı. Sayılar kümelere ayrılarak, tahtanın üstüne çentik, ipin üstüne düğüm atılarak ya da deniz kabuklarının beşli yığınlar biçiminde düzenlenmesiyle sayısal kayıtlar tutuldu.

9 …BAZI ŞEYLERE BENZEMESİ….. …BAZI ŞEYLERE BENZEMESİ….. Bu yöntemler eski zaman hancılarının çetele tutma yöntemlerine benziyordu.Böyle yöntemlerden 5, 10, 20 gibi özel simgelere geçilmesi çok kolay oldu.Benzer simgeler uygarlığın doğuşu da denen yazılı tarihin başlangıcından beri kullanılmıştır Parmaklar kullanılarak sayı saymak yani 5’erli 10’arlı saymak ancak toplumsal gelişimin belirli bir aşamasında ortaya çıkar. Bu yöntemler eski zaman hancılarının çetele tutma yöntemlerine benziyordu.Böyle yöntemlerden 5, 10, 20 gibi özel simgelere geçilmesi çok kolay oldu.Benzer simgeler uygarlığın doğuşu da denen yazılı tarihin başlangıcından beri kullanılmıştır Parmaklar kullanılarak sayı saymak yani 5’erli 10’arlı saymak ancak toplumsal gelişimin belirli bir aşamasında ortaya çıkar.

10 ……SAYI AŞAMADAN GEÇTİ……. Bu aşamadan ve bu da büyük sayıların ortaya çıkmasına yardım etti.Böylece ilkel bir aritmetik ortaya çıktı.14 bazen 10+4, bazen de 15-1 olarak gösteriliyordu.20’nin değil de 2´10 olarak gösterilmesiyle çarpma başladı.Bölme, 10’un “vücudun yarısı” olarak gösterilmesiyle başladı, ama kesirlerin bilinçli bir şekilde oluşturulması hala çok enderdi. Bu aşamadan ve bu da büyük sayıların ortaya çıkmasına yardım etti.Böylece ilkel bir aritmetik ortaya çıktı.14 bazen 10+4, bazen de 15-1 olarak gösteriliyordu.20’nin değil de 2´10 olarak gösterilmesiyle çarpma başladı.Bölme, 10’un “vücudun yarısı” olarak gösterilmesiyle başladı, ama kesirlerin bilinçli bir şekilde oluşturulması hala çok enderdi.

11 ??????????????????????????????? ??????????????????????????????? sonra sayılar bir tabana göre ifade edildi Kuzey Amerika’da kabilelerin ancak birkaçında böyle kesirler biliniyordu, çoğu durumda bu ½’ydi.Bazen 1/3 ya da ¼’de kullanılıyordu.Bir başka ilginç durum çok büyük sayılara duyulan ilgidir erken dönemlerine kadar uzanır.İlkel insanlargündönümünü ya da şafakta yedi yıldızlı Süreyya burcunun yükselişini ilgiyle izliyordu. sonra sayılar bir tabana göre ifade edildi Kuzey Amerika’da kabilelerin ancak birkaçında böyle kesirler biliniyordu, çoğu durumda bu ½’ydi.Bazen 1/3 ya da ¼’de kullanılıyordu.Bir başka ilginç durum çok büyük sayılara duyulan ilgidir erken dönemlerine kadar uzanır.İlkel insanlargündönümünü ya da şafakta yedi yıldızlı Süreyya burcunun yükselişini ilgiyle izliyordu.

12 …………..ASTIRONOMİ……………. İlk uygarlıkları kuran insanların astronomi bilgilerinin kökeni tarih öncesi dönemlerden gelen bilgilere dayanıyordu.İlk insanlar, takım yıldızlarından denizcilikte yararlandılar.Astronomiye ilişkin bu gözlemlerinin sonunda kürenin, dairenin ve açısal yönlerin özellikleri hakkında bilgi edinildi. Matematiğin başlangıcına ilişkin bu birkaç örnek bir bilimin tarihsel gelişiminin, şimdi bu alandaki öğretimde geliştirdiğimiz aşamalarla çakışmayabileceğini göstermektedir.İnsanlarca bilinen en eski geometrik biçimler olan düğümlere ve desenlere ancak son yıllarda bilimsel bir ilgi gösterilmiştir.Öte yandan, grafikle gösterim ya da istatistik gibi matematiğin temel dallarının başlangıcı modern zamanlardadır.Bir matematikçi olan A. Speiser bu konuda şöyle düşünmektedir : “Matematiğe girişin doğasında var olan sıkıcılığın ön plana çıkma eğiliminin geç başlangıcının sonucu olduğu söylenebilir ; çünkü yaratıcı bir matematikçi ilgi çekici ve güzelb prolemlerle uğraşmayı yeğler.” İlk uygarlıkları kuran insanların astronomi bilgilerinin kökeni tarih öncesi dönemlerden gelen bilgilere dayanıyordu.İlk insanlar, takım yıldızlarından denizcilikte yararlandılar.Astronomiye ilişkin bu gözlemlerinin sonunda kürenin, dairenin ve açısal yönlerin özellikleri hakkında bilgi edinildi. Matematiğin başlangıcına ilişkin bu birkaç örnek bir bilimin tarihsel gelişiminin, şimdi bu alandaki öğretimde geliştirdiğimiz aşamalarla çakışmayabileceğini göstermektedir.İnsanlarca bilinen en eski geometrik biçimler olan düğümlere ve desenlere ancak son yıllarda bilimsel bir ilgi gösterilmiştir.Öte yandan, grafikle gösterim ya da istatistik gibi matematiğin temel dallarının başlangıcı modern zamanlardadır.Bir matematikçi olan A. Speiser bu konuda şöyle düşünmektedir : “Matematiğe girişin doğasında var olan sıkıcılığın ön plana çıkma eğiliminin geç başlangıcının sonucu olduğu söylenebilir ; çünkü yaratıcı bir matematikçi ilgi çekici ve güzelb prolemlerle uğraşmayı yeğler.”

13 ESKİ UYGARLIKLARI MATEMATİGİ DOGU MATEMATİGİ Doğu matematiği uygulamalı bilim kökenliydi.Takvimin hesaplanması, tarımsal üretim ve bayındırlıkla ilgili işlerin örgütlenmesi, vergilerin toplanması uygulamalı aritmetik ve ölçme sorunlarına öncelikle ağırlık verilmesini gerektirdi.Bununla birlikte, yüzyıllar boyunca özel bir zanaat olarak gelişen bilim yalnızca uygulamaya yönelik değildi ; sırlar öğretilirken, soyutlamaya yönelik eğilimler de ortaya çıktı. Doğu matematiği uygulamalı bilim kökenliydi.Takvimin hesaplanması, tarımsal üretim ve bayındırlıkla ilgili işlerin örgütlenmesi, vergilerin toplanması uygulamalı aritmetik ve ölçme sorunlarına öncelikle ağırlık verilmesini gerektirdi.Bununla birlikte, yüzyıllar boyunca özel bir zanaat olarak gelişen bilim yalnızca uygulamaya yönelik değildi ; sırlar öğretilirken, soyutlamaya yönelik eğilimler de ortaya çıktı.

14 ……………………SON…………………. Aritmetiğin cebire dönüşmesi yalnızca daha pratik hesaplamalar sağladığı için olmadı ; bu, aynı zamanda yazıcı okullarında öğretilen bir bilimin doğal bir gelişimiydi.Aynı nedenlerle ölçme ile ilgili bilgiler kuramsal geometrinin başlangıcını oluşturdu. Aritmetiğin cebire dönüşmesi yalnızca daha pratik hesaplamalar sağladığı için olmadı ; bu, aynı zamanda yazıcı okullarında öğretilen bir bilimin doğal bir gelişimiydi.Aynı nedenlerle ölçme ile ilgili bilgiler kuramsal geometrinin başlangıcını oluşturdu. BY

15 YAVUZ.SELİM.BİLKİL NASIL OLMUŞ ACABA HOCAM?

16 SLAYT BİTMİŞTİR BU ÖDEV MAT.HOCASI`NA YAVUZ SELİM BİLKİL TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR. BU ÖDEV MAT.HOCASI`NA YAVUZ SELİM BİLKİL TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR. TÜM HAKLARI YAVUZ SELİM BİLKİL`E AİTTİR.. TÜM HAKLARI YAVUZ SELİM BİLKİL`E AİTTİR..

17 BAŞA DÖNMEK İÇİN EVE TIKLAYIN İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…  İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…  ANA SAY FAYA GİT ANA SAY FAYA GİT BOM BOM

18 TÜRKEN ŞAHİN HOCA 

19 ESKİ SAYILAR ESKİ SAYILAR SUNDU SUNDU


"ESKİ UYGARLIKLARIN SAYILARI Yavuz Selim Bilkil ADIM:Yavuz Selim Bilkil Ögretmen Adı: Türkan Şahin Ögretmen Adı: Türkan Şahin Sınıf: 7/e Sınıf: 7/e Okulu:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları