Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Oryantasyon Eğitimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Oryantasyon Eğitimi."— Sunum transkripti:

1 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Oryantasyon Eğitimi

2 Sunum İçeriği Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tanıtımı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Tanıtımı Yönetmelik ve Yönergeler Bölüm Tanıtımı

3

4 Huzurlu Bir Şehirde, Dinamik Bir Üniversite

5 Kuruluş Adını Plevne Kahramanı Gazi Osman Paşa'dan alan Üniversitemiz tarihinde 3837 Sayılı Kanuna Ek 24. Madde gereğince kurulmuştur. Gaziosmanpaşa Üniversitesi şeffaf, halkla kucaklaşan, çağdaş, dinamik, paylaşımcı, katılımcı, bilgi ve teknoloji üreten, bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel yapısına katkı sağlayan bir üniversitedir.

6 Fakülteler Ziraat Fakültesi Fen-Edebiyat Fakültesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Tıp Fakültesi Eğitim Fakültesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Güzel Sanatlar Fakültesi Diş Hekimliği Fakültesi İlahiyat Fakültesi Hukuk Fakültesi

7 Enstitüler Fen Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Enstitüsü

8 Yüksekokullar Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Tokat Sağlık Yüksekokulu Yabancı Diller Yüksekokulu Zile Dinçerler Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Erbaa Sağlık Yüksekokulu Devlet Konservatuarı Niksar Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Turhal Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu

9 Meslek Yüksekokulları Almus MYO Artova MYO Erbaa MYO Pazar MYO Reşadiye MYO Turhal MYO Zile MYO Erbaa Sağlık Hizmetleri MYO Turhal Sağlık Hizmetleri MYO Tokat Sağlık Hizmetleri MYO Tokat Teknik Bilimler MYO Tokat Sosyal Bilimler MYO Niksar Teknik Bilimler MYO Niksar Sosyal Bilimler MYO

10 Sayılarla Üniversitemiz Öğrenci Akademik Personel İdari Personel

11 Kütüphane Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı 1992 yılında, 3 Temmuz 1992 tarih ve 3857 sayılı kanun ile Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nin kurulmasıyla birlikte oluşturulmuştur yılı Mayıs ayından itibaren kampüsteki binasında hizmet vermeye başlamıştır. Kütüphane binamız zemin katla birlikte 4 kattan oluşmaktadır. Binamız toplam 3850 metrekare zemin üzerine kurulu olup aynı anda 350 kişinin yararlanabileceği 4 salonu mevcuttur. KÜTÜPHANEMİZ 7/24 AÇIKTIR.

12 Ulaşım Gaziosmanpaşa Üniversitesi Taşlıçiftlik Kampusu Tokat'a yaklaşık 9 km uzaklıkta ve Tokat - Amasya yolu üzerindedir. Aynı güzergah aynı zamanda Ankara, İstanbul yol güzergahıdır. Toplu taşıma araçları GOP Kız Öğrenci yurdundan hareketle Niksar kavşağına kadar Behzat Bulvarını izlemektedir. Niksar kavşağından, eski rektörlük yoluna dönülerek Mevlana ve Demirköprü güzergahından Amasya yolu takip edilerek Taşlıçiftlik kampusuna ulaşılmaktadır. Hareket süreleri eğitimin durumuna göre değişiklik arz etmektedir.

13 Barınma İl merkezindeki Devlet yurtları 720 erkek, 1332 kız olmak üzere toplam 2052 kişilik yatak kapasitesine sahiptir. Toplam 6 blok olup, 3 ayrı yerleşim yerinde bulunmaktadır. Aynı zamanda ilde Özel sektöre ait yurtlar da bulunmaktadır.

14 Sosyal Tesisler

15 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

16 Fakültemiz, ülkemizin geleceği için katkı düzeyi yüksek nesiller yetiştirmek amacıyla 46 öğretim üyesi, 2 öğretim görevlisi, 34 araştırma görevlisi, 25 adet dersliği, 2 adet bilgisayar laboratuvarı ve 2 adet konferans solunu ile İktisat, İşletme, Maliye, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkileri bölümleri olarak eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir

17 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Tüm lisans programlarımızda isteğe bağlı olarak bir yıl yabancı dil (İngilizce) eğitim alınabilmektedir. Fakültemizde, öğrencilerimizin güz ve bahar dönemlerinde başarısız olduğu dersleri tekrar edebilme ve eğitim-öğretim süresini kısaltabilmesine imkan veren yaz okulu uygulaması mevcuttur. Ayrıca İşletme, İktisat, Maliye ve Kamu Yönetimi bölümlerimizde yüksek lisans, İktisat ve İşletme bölümlerimizde ise doktora ve tezsiz yüksek lisans programları ile öğrencilerimize ve bölgemize lisansüstü eğitim imkanı sunulmaktadır.

18 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakültemiz, mezunlarımızın kamu ve özel sektörün giderek çeşitlenen ve özellikleri artan vasıflı emek talebinin karşılanabilmesini amaç edinen bir misyona sahiptir. Bu misyon doğrultusunda, lisans ve lisansüstü programlar ile ulusal/uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim vermeyi, bulunduğu bölgenin sosyal-kültürel- beşeri sermaye talebini karşılamayı ve ülkemize ulusal düzeyde katkıda bulunmayı hedeflemektedir.

19 Kuruluş Fakültemiz, 1995 yılında kurulmuş olup akademik yılında eğitim öğretime başlamıştır. Fakültemiz, eğitim-öğretim yılında Taşlıçiftlik yerleşkesindeki kendi binasına taşınmıştır. İlk olarak “İşletme” bölümü kurulmuş ve onu takiben de “İktisat”, “Kamu Yönetimi” ve “Maliye” bölümleri açılmıştır. bölüm sayısı altıya çıkmıştır. Son olarak, “Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri” ile “Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler” bölümlerinin açılması sonrası bölüm sayısı altıya çıkmıştır.

20 Fakülte Yönetimi Dekan Prof. Dr. Salih BARIŞIK

21 Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ömer KURTBAĞ

22 İdari Kadro Fakülte Sekreteri: Asım YAZAR Öğrenci İşleri:Mikail İŞÇİ Bölüm Sekreterleri Kamu Yönetimi & İşletme: Ömer Zafer ŞEN İktisat & Maliye: Salih ŞAHİN ÇEEİ & SBUİ: Vahdettin AKTAŞ

23 BÖLÜMLERİMİZ

24 İktisat Bölümü Prof. Dr. Salih BARIŞIK Bölüm Başkanı Anabilim Dalları İktisat Tarihi İktisat Teorisi İktisat Politikası İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat

25 İşletme Bölümü Prof. Dr. Fatih Coşkun ERTAŞ Bölüm Başkanı Anabilim Dalları Muhasebe ve Finansman Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yönetim ve Organizasyon Sayısal Yöntemler Ticaret Hukuku

26 Kamu Yönetimi Bölümü Doç. Dr. Ahmet ÖZKİRAZ Bölüm Başkanı Anabilim Dalları Yönetim Bilimleri Siyaset ve Sosyal Bilimler Hukuk Bilimleri Kentleşme ve Çevre Sorunları

27 Maliye Bölümü Doç. Dr. Halit ÇİÇEK Bölüm Başkanı Anabilim Dalları Mali Hukuk Mali İktisat Maliye Teorisi Bütçe ve Mali Planlama

28 Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü Yrd. Doç. Dr. Özlem ÖZÇATAL AŞKIN Bölüm Başkanı Anabilim Dalları Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Yönetim ve Çalışma Sosyolojisi Çalışma Ekonomisi İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku

29 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Doç. Dr. Muhittin DEMİRAY Bölüm Başkanı Anabilim Dalları Siyaset Bilimi Uluslararası İlişkiler Siyasi Tarih Uluslararası Hukuk

30 PROGRAMLAR ÇİFT ANADAL PROGRAMI YANDAL PROGRAMI PROGRAMI ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMI FARABİ PROGRAMI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI MEVLANA PROGRAMI MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI

31 Fakültemiz Bünyesinde Faaliyette Bulunan Öğrenci Kulüpleri Bilinçli Gençler Kulübü Ebru Kulübü Genç Sosyal Politikacılar Kulübü İşletme ve Ekonomi Kulübü Kamu Yönetimi Kulübü Kitap ve Kültür Kulübü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Kulübü Toplum Bilimciler Kulübü

32 YÖNETMELİK VE YÖNERGELER

33 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ “Kayıt Yenileme ve Ders Kaydı” başlığı altındaki ana düzenlemeler MADDE 7 – (1) Kayıt yenileme ve ders kaydında uygulanacak esaslar şunlardır: a) Öğrenciler dönem başlarında akademik takvimde belirtilen tarihlerde; katkı payı veya öğrenim ücretini ödemek suretiyle ders kaydı yaptırırlar. b) Öğrenciler her dönem veya ders yılı başında akademik takvimde belirtilen süre içerisinde o dönem veya yılda alacakları derslere kayıt olmak/kaydını yenilemek zorundadır. c) Ders kayıtları internet üzerinden yapılır. İnternet üzerinden yapılan ders kayıtları akademik takvimde belirtilen süre içerisinde öğrenci tarafından danışmana onaylatılır.

34 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ç) Öğrencilerin devam ve başarı durumlarını izlemek ve ders kayıt/kayıt yenileme işlemlerinde rehberlik etmek üzere, bölüm başkanının önerisi ile ilgili birim yöneticisi tarafından her sınıfa yeterli sayıda danışman görevlendirilir. […] d) Akademik takvimde belirtilen sürelerde kayıt yenilemeyen öğrenciler o dönem derslere giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. e) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde kayıt yenilemeyen ve ders kaydını yaptırmayan öğrenciler, devam sınırının aşılmaması ve mazeretinin ilgili yönetim kurulunca kabul edilmesi şartıyla, kayıt yenileme ve ders kaydı yaptırabilirler. f) Alt dönemlerden başarısız dersleri olanlar öncelikle başarısız olan derslerini almak zorundadırlar. g) Kayıt yenileme ve ders kaydı işlemlerinin yerine getirilmesinden tümüyle öğrenciler sorumludur.

35 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ Aynı yönetmeliğin “Sınavlar ve Sınavların Yapılışı” hakkındaki düzenlemeleri: MADDE 26 – c) Dönem sonu sınavı; bir dönemlik derslerden her dönemin sonunda yapılan sınavdır. ç) Yıl sonu sınavı; bir yıl süreli derslerin bitiminde açılan sınavdır. d) Bütünleme sınavı; dönem sonu veya yılsonu sınavında başarısız olunan dersler için açılan sınavdır. Yaz okulu uygulayan birimlerde bütünleme sınavı uygulanmaz. e) Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir.

36 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ f) Mazeret sınavı; geçerli mazeretinden dolayı ara sınavlara katılamayan öğrenciler için açılan sınavdır. Öğrenciler mazeret belgelerini, mazeretlerinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde bölüm sekreterliklerine sunarlar. Mazeretleri yerinde bulunan öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilir. Ara sınav dışındaki sınavlarda mazeret kabul edilemez. Mazereti olan bir öğrenci ara sınavlara giremez, girse dahi aldığı not iptal edilerek o ders için açılan mazeret sınavına katılır. Bu sınavdan aldığı not ara sınav notu olarak kabul edilir. Mazeret sınavı için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez. (2) Sınav programı, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılacak şekilde planlanır ve başlangıcından onbeş gün önce ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Resmi tatil günleri dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Aynı günde, aynı sınıfın ikiden fazla dersi için sınav yapılamaz.

37 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ (3) Sınavlara girebilmek için o döneme ait katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmiş olması ve ders kaydının yapılmış olması gerekir. (4) Sınav sonuçları akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde ilan edilir. (5) Öğrenciler, sınavlara ilan edilen gün, saat ve yerde öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurarak girmek zorundadırlar. (7) Sınava girebilme şartlarını sağlayamadığı halde herhangi bir dersin sınavına girmiş olanların sınav sonuçları ilan edilmiş olsa dahi geçersiz sayılır. (8) Sınavlarda kopya yaptığı disiplin soruşturması sonucunda kesinleşen öğrenci, o sınavdan 0 almış sayılır.

38 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ Her öğrenci ilan edilen ve atandığı sınav salonunda sınava girmek zorundadır. Atandığı salonda sınava girmeyen öğrenci hakkında gerekli işlem yapılacaktır. Listede ismi olmayan öğrenci sınavın yapılacağı en son salonda sınava girer. Sınava giren öğrenciler ilk on beş (15) dakika ve sınavın son beş (5) dakikası içinde sınav salonunu terk edemez. Süresi altmış dakikanın üzerinde olan sınavlarda ilk otuz (30) dakika öğrenci sınav salonunu terk edemez. Sınav esnasında herhangi bir nedenle dışarı çıkan öğrenci tekrar sınava alınmaz.

39 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ Öğrenciler sınavda öğrenci kimlik belgesini bulundurmak zorundadır. Kimlik belgeleri sınav boyunca fotoğraflı yüzü yukarıda olacak şekilde sıranın üstünde olmalıdır. Öğrenci sınav yoklama tutanağına tükenmez kalem ile adını, soyadı, okul numarasını yazmalı ve imzalamalıdır. Öğrenciler cevap kâğıtları ve varsa cevaplamada kullandıkları ek kâğıtlar da dahil olmak üzere ilgili kısımlara adı, soyadı ve numara bilgilerini tükenmez kalemle yazmak zorundadır. Bu konuda asli sorumlu öğrencidir. Sınav başlangıcından itibaren gözetmenlerin bütün uyarılarına uyulması zorunludur.

40 ÖN LİSANS LİSANS VE EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ Sınav süresince cep telefonu kapalı olmalıdır. Telefonun sessiz ya da uçak modu konumlarında olması yeterli değildir. Bütünüyle kapatılması ve görünmeyen bir yerde muhafaza edilmesi gerekmektedir. Kulaklık takılması, cep bilgisayarı, bluetooth, ses kayıt cihazı vb araçların bulundurulması ve tüm bunlara benzer her tür iletişim cihazı kullanılması yasaktır. Konu ile ilgili bütün sorumluluk öğrenciye aittir. Sınavını bitiren öğrenci cevap kâğıdını gözetmene teslim ederek sessiz bir şekilde sınav salonunun dışına çıkmalıdır. Sınavdan çıkan öğrenci(ler) sınav salonu önünde beklememelidir.

41 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ Disiplin Cezaları ve Disiplin Cezalarını Gerektiren Disiplin Suçları Uyarma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 4 – (1) Uyarma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu yetkililerince sorulan hususları haklı bir sebep olmadan zamanında cevaplandırmamak, b) Yükseköğretim kurumu yetkililerince tesbit edilen yerler dışında ilan asmak, c) Yükseköğretim kurumunun izniyle asılmış duyuruları, program ve benzerlerini koparmak, yırtmak, değiştirmek, karalamak veya kirletmek.

42 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ Kınama cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 5 – (1) Kınama cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu yetkililerince istenilen bilgileri eksik veya yanlış bildirmek, b) Ders, seminer, uygulama, laboratuvar, atölye çalışması, bilimsel toplantı ve konferans gibi çalışmaların düzenini bozmak, c) Yükseköğretim kurumu içinde izinsiz afiş ve pankart asmak, ç) Yükseköğretim kurumunca asılmış duyuruları, program ve benzerlerini koparmak, yırtmak, değiştirmek, karalamak veya kirletmek, d) Sınavlarda kopyaya teşebbüs etmek.

43 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ Yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 6 – (1) Yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Öğrenme ve öğretme hürriyetini engelleyici eylemlerde bulunmak, b) Disiplin soruşturmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülmesini engellemek, c) Yükseköğretim kurumundan aldığı kendine hak sağlayan bir belgeyi başkasına vererek kullandırmak veya başkasına ait bir belgeyi kullanmak, ç) Yükseköğretim kurumunda kişilerin şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak, d) Yükseköğretim kurumu personelinin, kurum içinde ya da dışında, şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak, e) Yükseköğretim kurumunda alkollü içki içmek, f) Yükseköğretim kurumuna ait kapalı ve açık mahallerde yetkililerden izin almadan toplantılar düzenlemek.

44 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ Yükseköğretim kurumundan bir yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 7 – (1) Yükseköğretim kurumundan bir yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu personeli ve öğrencilerini tehdit etmek, b) Yükseköğretim kurumlarında işgal ve benzeri fiillerle yükseköğretim kurumunun hizmetlerini engelleyici eylemlerde bulunmak, c) Kurum personeli ve öğrencilerine fiili saldırıda bulunmak, ç) Yükseköğretim kurumlarında hırsızlık yapmak, d) Yükseköğretim kurumu bünyesinde mevcut bina, demirbaş eşya ve benzeri malzemeyi tahrip etmek veya bilişim sistemine zarar vermek, e) Sınavlarda kopya çekmek veya çektirmek, f) Seminer, tez ve yayınlarında intihal yapmak.

45 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ Yükseköğretim kurumundan iki yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 8 – (1) Yükseköğretim kurumundan iki yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu görevlilerine karşı cebir ve şiddet kullanarak görevin yapılmasına engel olmak, b) Öğrencilere karşı cebir ve şiddet kullanarak yükseköğretim hizmetlerinden yararlanmalarını engellemek, c) Bir kimseyi veya grubu, cebir veya tehditle suç sayılan bir eylemi düzenlemeye veya böyle bir eyleme katılmaya zorlamak, ç) Yükseköğretim kurumları içerisinde uyuşturucu ve uyarıcı madde kullanmak, taşımak, bulundurmak, d) Sınavlarda tehditle kopya çekmek, kopya çeken öğrencilerin sınav salonundan çıkarılmasına engel olmak, kendi yerine başkasını sınava sokmak veya başkasının yerine sınava girmek, e) Yükseköğretim kurumlarında cinsel tacizde bulunmak, f) Yükseköğretim kurumlarında 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanuna aykırı olarak ateşli silahlarla mermilerini ve bıçaklarla saldırı ve savunmada kullanılmak üzere özel olarak yapılmış bulunan diğer aletleri, patlayıcı maddeleri taşımak ve bulundurmak, g) Yükseköğretim kurumunun bilişim sistemine girerek kendisine veya başkasının yararına haksız bir çıkar sağlamak.

46 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ MADDE 9 – (1) Yükseköğretim kurumundan çıkarma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Mahkeme kararıyla kesinleşmiş olmak kaydıyla, suç işlemek amacıyla örgüt kurmak, böyle bir örgütü yönetmek veya bu amaçla kurulan örgüte üye olmak, üye olmamakla birlikte örgüt adına faaliyette bulunmak veya yardım etmek, b) Yükseköğretim kurumlarında uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri satmak, satın almak, başkalarına vermek ve ticaretini yapmak, c) 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanuna aykırı olarak ateşli silahlarla, mermilerini ve bıçaklarla saldırı ve savunmada kullanılmak üzere özel olarak yapılmış bulunan diğer aletleri, patlayıcı maddeleri kullanmak, ç) Kişilerin vücudu üzerinde cinsel davranışlarda bulunmak suretiyle cinsel dokunulmazlıklarını ihlal etmek.

47 Yurtiçi ve Yurtdışı Öğrenci Değişim Programları Erasmus, Farabi ve Mevlana Değişim Programları

48 ERASMUS PROGRAMI Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği ile Türkiye’de örgün eğitim veren Erasmus Üniversite Beyannamesi (EÜB) sahibi bir yüksek öğretim kurumunda kayıtlı öğrenciler 1 akademik yıl içinde 1 veya 2 (3-12 ay arasında) dönemliğine diğer bir Avrupa ülkesi EÜB sahibi yükseköğretim kurumunda değişim öğrencisi olma ve program dahilinde yurtdışında kaldıkları süre için mali destek alma şansına sahip olurlar.

49 ERASMUS PROGRAMI 2015/2016 Akademik Yılı Öğrenim Hareketliliği Faaliyeti için Genel Kriterler: Lisans öğrencileri için asgari 2.20 / 4.00 not ortalaması Başvuran öğrencilerin başarı notu hesaplanırken akademik ortalamalarının %50’si ve yabancı dil bilgilerinin %50’si alınır ve en yüksek puanlı öğrencilerin seçilerek tercihlerine göre yerleştirilir Yabancı dil düzeyini belirlemede kullanılacak yöntem, üniversitemiz aynı kontenjan için başvuruda bulunan bütün öğrencileri için aynı kriteri kullanmaktadır.

50 ERASMUS PROGRAMI Erasmus Programı Ne Değildir ? 1- Erasmus programı bir "yabancı dil öğrenme programı" değildir. 2- Erasmus programı tam anlamıyla bir "burs" programı değildir. 3- Erasmus programı bir "diploma" programı değildir. Erasmus için ayrıntılı bilgi:

51 FARABİ PROGRAMI Farabi Değişim Programı, öğrenci veya öğretim üyelerinin bir veya iki yarıyıl süresince kendi kurumlarının dışında yurtiçindeki başka bir yükseköğretim kurumunda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmelerini amaçlamaktadır.

52 FARABİ PROGRAMI Öğrenci Değişim süresi, en az bir en fazla iki yarı yılı kapsar. Yükseköğretim kurumları, gidilen kurumda geçirilen eğitim-öğretim dönemi faaliyetlerine tam tanınırlık sağlarlar. Öğrenciler her bir eğitim kademesinde birer defa Farabi Değişim Programı ile değişim yapabilirler. Ancak bir öğrenci öğrenim hayatı boyunca sadece bir defa ve bir dönem burslu Farabi Değişim Programı öğrencisi olabilir. Burslu Farabi Değişim Programı Öğrencisi olma hakkını kazananlara, lisans öğrenimi gören öğrencilere 5102 sayılı Yüksek Öğrenim Öğrencilerine Burs, Kredi Verilmesine İlişkin Kanuna göre ödenmekte olan aylık burs miktarının bir buçuk katı burs ödenir. Öğrenci bursunun tamamının %70 öğrenciye öğrenimi sırasında, %30'u ise öğrenicinin katılım belgesi ve başarı durumuna göre ödenir.

53 FARABİ PROGRAMI Başvuru Koşulları Ön Lisans ve Lisans programlarının hazırlık ve birinci sınıfında okuyan öğrenciler ile Yüksek Lisans ve Doktora programları öğrencileri hazırlık ve bilimsel hazırlık dönemleri ile esas eğitime başladıkları ilk yarıyıl için bu programdan yararlanamazlar. Öğrencinin örgün eğitim veren yükseköğretim programlarında önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencisi olması gereklidir. Başvuru için Genel Akademik Not Ortalamasının; Ön Lisans ve Lisans öğrencileri için 2.00/4.00 ya da 53,33/100 olması gerekmektedir. Yüksek Lisans veya Doktora öğrencileri için ise 2,5/4,00 ya da 65/100 olması gerekmektedir. Farabi Öğrencisi olabilmek için yabancı dil barajı eğer eğitim almakta olduğunuz program yabancı dil ile eğitim veriyorsa uygulanacaktır. Farabi Programı için başvuracak öğrenciler, başvuracakları akademik yıl için geçerliliği olan İkili Protokollerin kontenjanlarını göz önünde bulundurarak başvuruda bulunmalıdır. Farabi Programı ile ilgili ayrıntılı bilgi için:

54 MEVLANA PROGRAMI Mevlana Değişim programına katılmak isteyen öğrenciler en az bir en fazla iki yarıyıl eğitim için; öğretim elemanları ise en az 1 hafta en fazla 3 ay süreyle tüm dünyadaki yükseköğretim kurumlarında ders vermek üzere programdan faydalanabilirler.

55 MEVLANA PROGRAMI Mevlana Değişim Programı kapsamında öğrenci değişimine, Türkiye'deki bütün yükseköğretim kurumlarında (Mevlana Değişim Programı Protokolü imzalamış olan yükseköğretim kurumlarında) örgün eğitim programlarına kayıtlı ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri katılabilirler. Mevlana Değişim Programı öğrencisi olmak için temel koşullar birkaç başlık altında toplanabilir: - Öğrencinin, örgün eğitim verilen yükseköğretim programlarında kayıtlı ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrencisi olması, - Ön lisans ve lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4 (dört) üzerinden en az 2,5 (iki buçuk) olması, - %50 dil puanı + %50 Not Ortalaması Ön lisans ve lisans programlarının hazırlık ve birinci sınıfında okuyan öğrenciler ile hazırlık ve bilimsel hazırlık dönemlerinde bulunan yüksek lisans ve doktora öğrencileri, esas eğitime başladıkları ilk yarıyıl için bu programdan faydalanamazlar. Mevlana Programı ile ilgili ayrıntılı bilgi için:

56 Başvuru Formları Öğrencilerimizin eğitim-öğretim, sınavlar ve yemek/burs başvuruları ile ilgili verecekleri her türlü başvuru ve dilekçelerini GOP İİBF web sayfasının Formlar linkindeki formları kullanarak yapmaları gerekmektedir. Ayrıca eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili her türlü duyuru da öncelikle bu web sitesinden yapılacaktır. Öğrencilerimizin ders içeriklerine ve ders bilgi paketlerine ihtiyaç duymaları halinde aşağıdaki web sitesini kullanmaları gerekmektedir: kKod=02


"İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Oryantasyon Eğitimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları